بازدید 5857

تعطیلی مدارس فرانسه به علت گرمای بی سابقه

کد خبر: ۹۰۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 27 June 2019

گرمای بی سابقه و تاریخی در فرانسه باعث شد مهدکودک‌ها و مدارس سراسر این کشور امروز و فردا (پنج شنبه و جمعه) تعطیل شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از پاریس، وزارت آموزش فرانسه که به دلیل امتحانات آخر سال با تعطیلی مدارس مخالفت کرده بود سرانجام در اثر فشار خانواده‌ها و ترس از عواقب حضور دانش آموزان در گرمای طاقت فرسا؛ با تعطیلی مدارس و مهدکودک‌ها موافقت کرد. در حال حاضر گرمای بالای ۴۰ درجه‌ای هوا در فرانسه و احساس گرمای حدودا ۵۰ درجه‌ای باعث شده ۷۸ استان در فرانسه در وضعیت هشدار نارنجی قرار گیرند.

همچنین به دنبال آلودگی شدید هوا؛ محدودیت‌های تردد خودرو‌ها از روز چهارشنبه به مدت سه روز تا پایان روز جمعه در سه شهر بزرگ فرانسه شامل پاریس، لیون و مارسی به اجرا گذاشته شده که با اجرای آن از تردد سه گروه از خودرو‌ها از ۶ گروه (این تقسیم بندی بر اساس سال تولید خودرو و متعاقبا میزان آلایندگی آن صورت گرفته است) جلوگیری به عمل می‌آید.

موج گرمای بی سابقه در فرانسه و اروپا که از صحرا‌های سوزان آفریقا آمده باعث شده مردم و مسئولان فرانسوی و اروپایی بسیار نگران تکرار فاجعه گرمای سال ۲۰۰۳ باشند.

در آن سال بیش از ۲۰ هزار فرانسوی و ۷۰ هزار اروپایی در اثر گرمای شدید مستمر و و توامان رطوبت بالا و نیز آماده نبودن مسئولان برای کمک رسانی جان دادند.

وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرده وضعیت این روز‌ها نیز به احتمال زیاد باعث مرگ تعدادی از شهروندان خواهد شد که این غیرقابل اجتناب است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل