بازدید 12301

خریداران سکه به دیوان عدالت اداری شکایت کردند

کد خبر: ۹۰۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 23 June 2019
رئیس دیوان عدالت اداری از طرح دعوی درباره دریافت مالیات از سکه در این دیوان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم بهرامی در گفتگو با فارس، در پاسخ به این سوال که اخیرا سازمان امور مالی طی دستورالعملی به دنبال اخذ مالیات از سکه است و درباره قانونی بودن این موضوع اختلاف نظر بین کارشناسان وجود دارد، آیا این موضوع در دیوان عدالت اداری طرح دعوی شده است، اظهارداشت: روز گذشته شکایتی به دیوان واصل شده و اکنون نمی‌توان در مورد آن نظری داد.

وی تصریح کرد: این شکایت بررسی و از منظر قانون انطباق داده خواهد شد که قانونی است یا خیر.

رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به این موضوع که مورد مشابهی در سال‌های گذشته درباره اخذ مالیات از خودرو‌های وارداتی وجود داشت که دیوان آن را ابطال کرد، عنوان کرد: بله، در این شکایت نیز استناد به رای سال ۹۳ مربوط به خودرو‌های وارداتی شده است، اما در بحث‌های قضایی نمی‌توان قبل از بررسی کامل نظر داد و باید منتظر ماند تا واقعیت مباحث حقوقی مشخص شود.

وی در مورد فرایند رسیدگی به این شکایت گفت: ابتدا مباحث اداری و دفتری در دبیرخانه دیوان انجام می‌شود و نامه‌ای به طرف مقابل نوشته خواهد شد که دلایل و مستندات شما چیست؛ بعد از دریافت نامه یک ماه فرصت پاسخ دارد. پس از تکمیل پرونده، در هیات تخصصی مطرح و نظر داده می‌شود و تمامی نظرات به هیات عمومی برای صدور رای می‌آید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۲۶
دولت نباید از سکه مالیات بگیردو باید از پولی که با ان سکه خریده شده اگر مالیاتش داده نشده مالیات بگیرد. بالاخره بای د معلوم باشد که چند صد میلیون پول خرید سکه از کجا امده است.
در هلند یا کانادا بگویی یک تکه طلا را پیش قروش خریدم که 2 برابر سود بخورم تیمارستان بستری می شوی. در ضمن مالیات سود را ندهی خنده دارترین چیزی است که این جماعت بهانه کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
مثلا من کانادا هستم
همه می دونن هر کس طلا خریده ارزش پولش حفظ شده نه اینکه سود کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
آیا در این کشورها تورم ۳۰۰ درصدی هست؟ وقتی طرف فرق سود و حفظ ارزش پول را نمی داند بهتر است اظهار نظر نکند.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
فقط گیرت روی مالیات سکه است ؟
خانه هم ۲ برابر شده و خودرو هم ۳ برابر ان چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ببین دوست کانادایی اینجا ایران است .. تکلیف منی که ملکم را در آن سال ارزان فروخته و سکه ثبت نام کرده ام چیست؟ چرا دولت از کسی که ملک خریده و حالا دو برابر شده مالیاتی مطالبه نمی کند؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
هم شهری من فکر می کنم کسی که سود را به جای ارز معتبربین المللی به پول بی ارزشی که یک ساله ارزش آن یک سوم می شود حساب می کند بیشتر واجد شرایط برای بستری شدن در تیمارستان است چون نمی گوید 1/5 میلیون تومان سال 97 چند دلار بود و 4/7 میلیون تومان الان چند دلار است از پول ولایت یاد بگیر که ارزشش در 60 سال گذشته به دلار امریکا حوالی 0.75 بوده و تغییر چندانی نکرده است چون دوستان کانادایی پول بی پشتوانه چاپ نمی کنند.
از اول اگر به مشتری میگفتید مالیات به معنای عام و خاص با این حساب و کتاب هرگز سکه از بانک مرکزی نمیخریدیم. حال پرسش این است آیا دو باره به شما اعتماد میکنم? جوابش روشن است . هرگز
کاش یکی پیدا میشد و درمورد پولهای هنگفتی که اداره اوقاف هنگام خرید و فروش خانه وقفی میگیره شکایت کنه
امیدوارم دیوان با رای قاطع خود به لغو بخشنامه سازمان مالیات مشت محکمی به دهان دولت بزند که خریداران سکه از بانک مرکزی که با اعتماد کردن به دولت برا حفظ ارزش پولشون اقدام به خرید از بانک مرکزی کردن را سوداگر نامیدن را بدهد.
امیدواریم دیوان عدالت اداری با ابطال این بخشنامه ( که قانون هم نیست ) اعتماد را به سیستم بانکی کشور برگرداند. من اشخاصی را می شناسم که سکه ثبت نام نکرده اند ولی تصمیم گرفته اند سپرده های بلند مدت بانکی خود را بیرون بکشند چون تمام خریدهای سکه با اظهار نظر رسمی مقامات بانک مرکزی بر عدم تعلق مالیات بود ، که متاسفانه تو زرد از آب در آمد
عطف به ما سبق کردن یعنی مجلس تعطیل , بی قانونی و هوی و هوس مسئولین . اگه نتونستن درست بفروشن چرا بجای فروشنده که بانک مرکزی بوده خریداران را مجازات میکنن.
سلام و خسته نباشید

غش در معامله حرام قطعی است. بیایید کشور را ک ربای بانکی آلوده هست آلوده تر نکنیم.


مگر تفاوت داره کسی از بازار بخره یا بانک مرکزی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


خودرو و مسکن حتی ضروریات زندگی مثل گوشت هم چن برابر شده .فقط ک سکه نیست
بنده کارمند دولت هستم و قبلا دولت 10 درصد مالیات از حقوق من کسر نموده است آیا انصاف است مجدد از پس انداز مالیات کسر شده مالیات بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
دقیقا بحث بر سر همین است که این سکه های ثبت نامی خیلی هاش با پس انداز طرف بوده و حالا مالیات.
تمام داستانها را هم معاون اول شروع کرد با رسانه ای کردن یک نفر که هزاران سکه نوشته بود منتهی اقای معاون‌اول نیامد بگوید قرارداد خود دولت این اجازه را حتی به ان شخص میداد که این گونه ثبت نام کند و سقفی نداشت.
دولت اگر دیگر کارش به مردم گیر کند عمرا کسی کمک‌او کند البته پول به راحتی چاپ می کنند که معاون اول می فرماید ملت نمی دونید چه قدر اسکناس در بانک مرکزی داریم حالا انگار دلار انبار کرده اند.
اگر این افراد با هوش، ذکاوت و توانمندی و تلاش و عرق ریختن خودشان این سکه ها را خریداری کرده بودند حق با آنها بود ولی اگر با سیاستهای غلط اقتصادی و با رانت های مختلف و رابطه های خاص و ... صاحب ای ن ثروت شده اند نه تنهخا لازم است مالیات بدهند بلکه باید جریمه هم بدهند از طرفی خرید سکه و دلار به التهابات اقتصادی کمک کرده و به قیمت بی خانمانی ملیونها نفر به خصوص در روستاها شده است و نیز کمک به پازل تحریم اقتصادی دشمنان بوده است پس با چه رویی شکایت کرده اند این قضیه امتحانی برای قوه قضائیه و رئیس جدید آن و نیز برای کل نظام است
پاسخ ها
علي
| Netherlands |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
شما فراموش كردي رياست بانك مركزي وقت از مردم درخواست ميكرد براي جلوگيري از تقويت دلار از بانك مركزي سكه بخرند؟؟
چرا وقتي ارزش پول به ثلث رسيده و همه چي گرون شده خريداران سكه رسمي از بانك بايد مجازات از
بشوند ؟؟؟
فرق كسي كه از بانك خريده و كسي كه همون تاريخ
از مغازه خريده چيه ؟؟ عدالت با حسادت فرق داره !!
مردم نباید به سیستم های رسمی اعتماد میکردند.
هیچگاه و تحت هیچ شرایطی مگر اجبار و ناتوانی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
یاد بانک ها افتادم که ارز مردم را گرفتند و بعد پس ندادند و گفتند با قیمت دولتی بهتون معادل ریالیشو میدیم.
هیچگاه نباید به دولت و نهادهای حاکمیتی در ایران اعتماد کرد.
کسری بودجه را میشه از خیلی طرق قانونی جبران کرد اما آبرو و حیثیت بانک مرکزی و دولت را خیر! بخاطر یک مشت ریال قانون را لگدمال نکنید. همه مردم حتی انها که سکه نخریدن از خبر مایالت سکه شکه شدن
الحمدالله. انشاالله هر چه زودتر دیوان عدالت اداری به موضوع رسیدگی کند و باعث از بین رفتن اختلاف و بی اعتمادی حاصل شده از مردم به دولت شود.
مالیات گرفتن از خرید سکه با ربا فرقی نداره....
خرید سکه برای جلوگیری از زیان است و ضعف واحد پول ملی...هیچ کس برای سود کسب کردن سکه نمی خرد بلکه برای جلوگیری کردن از ضرر سکه میخره....
اگر ریال ایران بی ارزش نمی شد کسی دنبال مالیات گرفتن بود؟
اگر ارزش ریال ایران به جای کاهش افزایش میافت اداره مالیات این زیان را در برابر مالیات تجارت افراد تهاتر میکرد؟
باز خدا رو شکر یه جایی هست از دیوونه بازیهای این اداره دزد مالیات شکایت کرد
خانمها آقایان

پول ملی بی ارزش شده تقصیر خریدار سکه چی هست که ملکی فروخته سکه خریده؟ خوب ملک هم دوبرابر شده تازه الان با پول سکه نمی توان ملک قبلی را خرید ...
این اثر تورم هست حالا اگر پول در بانک سپرده میکرد آیا دولت ضامن کم ارزش شدنش بود ؟
بر اساس فرمان الهی که در قران مجید هم تاکید شده است که خداوند می فرمایند به پیمانهایتان وفادار بمانید چرا در موقع خرید که متولی فروش ان بانک ملی بود مطلقا از تعلق مالیات حرفی زده نشد و بار ها و بارها تاکید بر معافیت داشتند ایا خریداران اگر بجای سکه زمین و ماشین و دلار می خریدند سود بیشتری نمی بردند ایا انها مالیات می دهند یا کسانیکه به دولت اعتماد کرده اند می خواهند نقره داغ کنند که توبه کنند هر گز به برنامه هایی همانند اوراق مشارکت و یا .... اعتماد نکنند بدانند در تمام دنیا اعتماد حرف اول را می زند در مقابل در امد اندک مالیاتی نباید اعتماد مردم به دولت را به چالش بکشند اگر اندکی تفکر و اندیشه کنند می دانند چه خطایی رفته اند و فو را بخشنامه را لغو می کنند
يادمان نرفته كه ريس وقت بانك مركزي در سانه ها التماس ميكرد مردم به جاي خريد دلار به هر تعداد كه ميخواهند !! سكه پيش خريد كنند ! تا از قدرت دهي به ارز خارجي و تضعيف پول ملي جلوگيري بشه !!
كي گفت اين خريد معاف از مالياته ؟
حالا خريداران شدن سوداگر؟؟
ماشين خارجي ، خانه ، لوازم برقي و ساختماني و . . . تو اين مدت كمتر از سكه افزايش قيمت داشتند ؟؟
اين جزاي اعتماد به بانك مركزي است ؟؟ خواهشا" ديگه در مورد رفتار ملت آلمان در نخريدن شير و . . . داستان تعريف نكنيد ! ما خودمان مثال زنده ايم !!
وقتي بانك مركزي كشور زير حرفش ميزنه چطور انتظار داري مردم به سوپر ماركت و بقالي در صف گوشت و ارزاق اعتماد كنن؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر