بازدید 11302

تلاش برای پس گرفتن عنوانی که دولت روحانی یدک می‌کشد!

کارتی که ذیل آن امضای معاون سابق رئیس جمهور به چشم می‌خورد که نامش با برخی تصمیمات عجیب گره خورده است. کارتی که مدت اعتبارش «۴ سال» درج شد بود و حالا یک سال و چند روز است از اعتبار افتاده و تمدید نشده. همان کارتی که بسیاری از فعالان و دوستداران محیط زیست بر این باورند که تنها داشته روحانی و دولتش در مسأله محیط زیست است.
کد خبر: ۹۰۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹ 19 June 2019
تابناک اجتماعی -
«زیست محیطی‌ترین دولت»؛ این یکی از القابی است که دولت روحانی از مدت‌ها پیش یدک می‌کشد و حالا پویشی برای پس گرفتن آن از دولت شکل گرفته است.

به گزارش «تابناک»؛ درباره پویشی سخن می‌گوییم که حالا (امروز، ۲۹ خردادماه ۱۳۹۸ هجری خورشیدی) بیش از هزار و ششصد امضا زیر آن نقش بسته و خطاب به رئیس جمهور می‌گوید: «از محیط زیست فقط کارتش را دارید!» کارتی که چند سال پیش با عنوان «همیار محیط زیست» برای رئیس جمهور کشورمان صادر شد.

رویدادی که در بیست و یکمین روز خرداد سال ۱۳۹۳ و در حاشیه بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه چالش‌های زیست محیطی به وقوع پیوست و چه بسا بسیاری را ترغیب کرد تا متقاضی دریافت کارت همیار محیط زیست شده و به قطار دولت برای مراقبت از مقوله‌ای که سال‌ها مورد غفلت واقع شده و خسارت‌هایی به بار آورده، بپیوندند.

اتفاقی که آن زمان قابل تقدیر به نظر می‌رسید؛ هرچند بعد‌ها تردید‌هایی جدی در خصوص آن بروز و نمود یافت؛ تردید‌هایی که شاید یکی از جدی‌ترین هایشان، صدور مجوز گردشگری در آشوراده بود. تنها جزیره ایرانی در دریای خزر که در قلب پناهگاه حیات وحش میانکاله واقع است و معصومه ابتکار مجوز دخل و تصرف در آن را امضا کرد.

 
تلاش برای پس گرفتن عنوانی که دولت روحانی یدک می‌کشد!

همان معاون رئیس جمهوری که امضایش ذیل کارت همیار محیط زیست نقش بسته بود و تقدیم رئیس جمهور شد. همان کارتی که مدت اعتبارش «۴ سال» درج شد بود و حالا یک سال و چند روز است از اعتبار افتاده و تمدید نشده. همان کارتی که بسیاری از فعالان و دوستداران محیط زیست بر این باورند که تنها داشته روحانی و دولتش در مسأله محیط زیست است.

ادعایی که امضاکنندگان پویش یاد شده، برای اثبات آن، فهرستی از اشتباهات و خطا‌های محیط زیستی دولت ردیف شده که از جمله آنها، انتصاب افراد غیرمتخصص و بسیاری از تصمیم‌گیری های موثر در محیط زیست و مخرب آن است. تصمیماتی مانند واگذاری قرق‌های اختصاصی و صدور مجوز شکار و مهار نکردن گرد و غبار‌ها و بی توجهی به منابع آب و ... .

فهرستی که لازم نیست فعال محیط زیست یا متخصص این حوزه باشید تا بتوانید برخی از موارد درج شده در آن را حدس بزنید، بلکه کافی است کمی به حافظه رجوع کرده یا اخبار را رج بزنید. اخبار و گزارش‌هایی که نشان می‌دهند حال محیط زیست کشورمان تا چه اندازه وخیم است و از آتش سوزی و سیلاب گرفته تا خشکسالی و شکار، چه خطرات بزرگی در کمین آن نشسته و آینده ایران را تیره و تار جلوه می‌دهد.

آینده‌ای که در سایه تصمیمات دولتی در حال رقم خوردن است که لقب محیط زیستی‌ترین دولت را یدک می‌کشد و به باور بسیاری، لقبی نیست که برازنده اش باشد. به باور جمع بزرگی که در میانشان از اساتید دانشگاه گرفته تا نماینده مجلس، فعال محیط زیست، خبرنگار، نویسنده، محقق و حتی مردمانی که شعار‌های محیط زیستی دولت را عامل گرایش شان به رأی دادن به روحانی ذکر می‌کنند، دیده می‌شود.

گروهی که شمارشان رو به افزایش است و امیدوارند در نتیجه تلاششان، بتوانند لقبی که به دولت سنجاق شده را از آن جدا کنند. لقبی که با صدور مجوز صید ترال در جنوب و صدور مجوز صیادی برای چینی ها، با طرح‌های انتقال آب، مجوز‌های ساخت سد در جنگل‌های بکر شمال، بی توجهی به محیط بانان و... همخوانی ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
برای رعایت محیط زیست، سیگار نکشید،
به جای این همه سریال های بی سر و ته و تصنعی و بی مزه چند تا برنامه در مورد اموزش محافظت از طبیعت به مردم بسازید و پخش کنید . عشق به طبیعت رو به مردم یاد بدید . انسان اموزش پذیره و بر اثر تکرار یاد میگیره.
ای بابا
هر روز یک بساط برای این دولت راه انداختند دوستان بظاهر دوست داخلی و دشمن خارجی....مگر گذاشتند روحانی یک لحظه نفس تازه کند...
یعنی زمین بره اسمون بره دست از سر ابتکار بر ندارید چون اصلاح طلب است اما پرونده صدها عمل غیرقانونی به دولت قبل برمی گرده اما همه اون کارها قائم بشخصه یا اصلا در موردش صحبت نمی کنند ابتکار در دوره ریاست بر سازمان عالی ترین تقدیرهای بین المللی را بخاطر تلاشهایش بدست اورد مقاله سراسر مبهم با امضا تعدادی خدشه ای به خدمات او وارد نمی کند
شاید بدترین دولت در طی این چهل سال دولت دوازدهم شیخ حسن روحانی باشد ؟ که با بی تدبیری ،و نا امید کردن مردم ،بزرگترین ضربه را به lمردم زده است ؟‌و شاید بازسازی اعتماد ملت ،و خرابی های ببار آمده در یکدهه قابل جبران نباشد ؟،،
علی برکت الله
این دولت نه تدبیر داشت و نه امیدی به جا گذاشت. به کدام وعده پایبند ماند که به این یکی بماند؟ دلار ۴۲۰۰ جهانگیری که یادمان نرفته چه بر سر مردم ءورد و جیب چه رانتخوارانی را پر کرد! حالا هم که دولت دستش را تا بازو در جیب مردم کرده. به وضعیت افراد بخت برگشته ای که با سادگی تمام به طرحهای اقتصادی دولت مثل باز کردن حساب ارزی، شرکت در طرحهای پیش فروش خودرو به ویژه اتوخدمت سایپا و یا مثال اخیر که اخاذی غیرقانونی از کسانی است که در طرح دولت شرکت کرده و از بانک مرکزی و ملی بی. اعتبار آن سکه خریدند توجه کنید تا بفهمید چرا دیگر نه اعتمادی به جا مانده و نه امیدی!
ای کاش تلاش آن عده به جای گرفتن لقب از دولت ، برگرداندن دولت به مسیر درست و کمک به حفظ اهمیت محیط زیست در تصمیمات و توجه به آن می بود. هر کس به سهم خودش مسئول است
دولت فعلی از همه لحاظ نه فقط زیست محیطی فقط اسمش را یدک می کشد.......
محیط زیست خود نیاز به وزارتخانه و وزیر قوی دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار