بازدید 12219
۳

سخنرانی ضد ایرانی ملک سلمان در افتتاحیه

کد خبر: ۹۰۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲ 31 May 2019

پادشاه سعودی بامداد جمعه در سخنرانی خود برای افتتاح نشست شورای همکاری خلیج فارس، ایران را به دخالت در منطقه متهم کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «ملک سلمان»، پادشاه سعودی بامداد جمعه (۱۰ خرداد) در سخنان خود برای افتتاح نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر مکه ایران را به دخالت در منطقه متهم کرد.

ملک سلمان در این سخنرانی همچنین برنامه هسته‌ای و موشکی ایران را تهدیدی برای امنیت جهانی توصیف کرد.

به گزارش العربیه، پادشاه رژیم سعودی گفت: «ما با یکدیگر برای مقابله با تمامی چالش‌ها همکاری خواهیم کرد.»

وی همچنین گفت: «کاری که رژیم ایران انجام می‌دهد، از مداخله در امور کشورهای منطقه و توسعه برنامه هسته‌ای گرفته تا تهدید تردد دریایی در دنیا و تهدید عرضه نفت دنیا، نقض آشکار معاهده‌ها و اصول سازمان ملل متحد است.»

ملک سلمان همچنین از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست با آنچه به گفته وی «اقدامات جنایتکارانه ایران» است مقابله کنند.

وی در بخش دیگری از ادعاهایش گفت: «نیازمند موضعی محکم و قاطع علیه ایران هستیم.» او مدعی شد عدم ایستادگی در برابر «فعالیت‌های مخرب ایران» باعث ایجاد وضعیت فعلی در منطقه شده است.

پادشاه سعودی که کارشناسان کشور او را یکی از منابع تأمین خوراک فکری برای گروه‌های تروریستی و داعش می‌دانند در این سخنرانی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت که تهران در چهار دهه گذشته به دنبال گسترش نفوذ خود در منطقه بوده است.

عربستان روزهای پنجشنبه و جمعه میزبان سه نشست سران «عرب»، «شورای همکاری» و «اسلامی» است و قرار است در این نشست‌ها درباره ایران و حوادث اخیر در بندر «فجیره» امارات (+) و نیز حمله پهپادی یمن به تأسیسات نفتی سعودی صحبت شود.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید قبل از آغاز این نشست تلاش کرد ایران را عامل انفجارهای اخیر در چند نفتکش در نزدیکی بندر «فجیره» امارات عربی متحده معرفی کند. او گفت واشنگتن به زودی مدارک نقش ایران در این حادثه را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه می‌کند.

ادعای بولتون در حالی مطرح شد که ساعاتی قبل‌تر «برایان هوک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران گفته بود هنوز نمی‌تواند در این مورد اظهار نظر قطعی داشته باشد و منتظر است تا نتیجه تحقیقات امارات در این مورد روشن شود.

 

نشست مکه در حالی برگزار می‌شود که عربستان سعودی به دلیل اقداماتش در جنگ یمن که از نگاه کارشناسان مسائل حقوق بین‌الملل «جنایت جنگی» توصیف شده، تحت فشار افکار عمومی دنیا قرار دارد.

یمن از سال ۱۳۹۴ هدف حمله نظامی عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی متحد ریاض در قالب «ائتلاف عربی» قرار گرفته است. این ائتلاف از حمایت سیاسی، تسلیحاتی و لجستیک آمریکا، انلگیس و فرانسه برخوردار است.

آمارهای مختلف نشان می‌دهند این جنگ به کشته شدن ده‌ها هزار نفر که اکثر آنها غیرنظامی هستند منجر شده است.

حملات ائتلاف سعودی همچنین به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
رژیم قبیله ای عربستان توانایی حاکمیت یکی مهمترین کشورهای دنیای اسلام را ندارد و حاکمیت عربستان باید به دست مردم این کشور باشد. حاکمان عربستان سرسپردگان آمریکای جنایتکار هستند.
پرواضح است که ایران موی دماغ عربستان است
عربستان ونوچه هایش به اضافه سلاحهای امریکائی انگلیسی آلمانی ... از پس یمنیها بر نمی آیند چه رسد به ایران
هنوز که ازایران تیری به قلب آنها شلیک نشده اینچنین دادو فریاد دارند وای به آن روزی که...
در تنگنا قرار گرفتن ایران>ظهور منجی عالم بشریت>پایان شر و بدی و شروع آزادی، آرامش و رفاه مظلومان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان