بازدید 13587

علم‌الهدی: باید با امریکا جنگید

کد خبر: ۸۹۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 10 May 2019
امام جمعه مشهد گفت: با توجه به تجربه برجام باید با امریکا جنگید و اروپا خائن است؛ بر اساس این تجربه باید غنی‌سازی ۲۰ درصد را برگردانید، سانتریفیوژ‌های کنار زده را سر جایش بگذارید، آب سنگین اراک را راه بیاندازید و با قدرت به میدان آرایش جنگی بیاید و مردم هم پشت سر شما هستند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که «ماه مبارک رمضان، ماه آرایش جنگی با دشمن است»، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: دشمن به ما اعلام جنگ کرده و باید در برابر دشمن آرایش جنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که «جنگ دشمن، اقتصادی است»، ادامه داد: این‌گونه نیست که مردم در ماه مبارک رمضان تنها برای انجام عبادت خدا روزه بگیرند، بلکه جامعه روزه دارد. تنها افراد، صائم نیستند و جامعه صائم است، لذا کسی که علنی روزه می‌خورد در حقیقت وحدت اجتماعی را در روزه‌داری می‌شکند.

علم‌الهدی با اشاره به این‌که «روزه‌خوای و تظاهر بر خلاف تکلیف –با وجود عذر شرعی- حرکت نابهنجاری است»، تصریح کرد: علاوه بر این، جامعه روزه‌دار است و جامعه‌ای است که با آرایش جنگی به دشمنی که سفره ما را هدف قرار داده، اعلام می‌کند اگر کار به جایی برسد که بخواهیم از دین و ایمان دست برداریم، اصلاً سفر‌ه خود را جمع می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که «جامعه روزه‌دار است»، خاطرنشان کرد: کسی که علناً روزه می‌خورد، هنجارشکن اجتماعی است. طبق قانون باید با او برخورد شده و تحت تعقیب قرار گیرد. در قانون پیشگیری از جرم آمده است که از هر نوع تظاهر به جرمی باید پیشگیری شود و روزه‌خوار به یک ناهنجاری اجتماعی دست می‌زند و باید پیشگیری شود.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که «ماه رمضان، ماه آرایش جنگی است»، عنوان کرد: در آرایش جنگی باید مدیران و مسئولان جلو باشند. فرهنگ و ادبیات ما در جنگ با دشمن، همان فرهنگ و ادبیات هشت سال دفاع مقدس است. هشت سال با دشمن جنگیدیم و دشمن را شکست دادیم و به جهنم فرستادیم و خودمان در عین قدرت زنده و پا برجا و مقتدر هستیم.

وی با طرح این پرسش که «چرا جوانان در دوران دفاع مقدس به جبهه می‌رفتند؟»، یادآور شد: چراکه می‌دیدند فرماندهان در از خودگذشتگی و جان‌دادن و ایثار از آن‌ها مقدم‌ترند. در شب عملیات فرمانده در صف مقدم جبهه بوده و قبل از همه در زیر بار آتش می‌رفته و از همه جلوتر در مقابل دشمن ایستاده بوده تا پس از او گردانش وارد عمل شود.

علم‌الهدی افزود: امروز اگر بناست جامعه ما در مقابل دشمنی که با جنگ نرم، جنگ اقتصادی را شروع کرده است آرایش جنگی داشته باشد و مردم آرایش جنگی داشته باشند، باید مدیران و مسئولان جلوتر از مردم در آرایش جنگی شرکت کنند و آرایش جنگی را مدیریت کنند، نه این‌که عقب‌تر از مردم باشند و روز و شب ماه مبارک رمضان، کالای اساسی زندگی مردم روزه‌دار مدیریت نشود و دائماً بگویند انبار‌ها پر از کالای اساسی است، اما در توزیع مدیریت نکنند و کالا با این گرانی به دست مردم برسد.

وی افزود: این چه آرایش جنگی است؟ مگر شما فرمانده این آرایش جنگی نیستید؟ مگر شما در این مملکت وکالت و وزارت قبول نکردید؟ مگر شما مدیریت این کشور را نپذیرفتید؟ شما باید جلو باشید و وسایل آرایش جنگی مردم را فراهم کرده و توزیع را مدیریت کنید، نه این‌که کنار بکشید و مردم را در گرانی و سودجویی یک مشت افراد زالوصفتی که به جان مردم افتاده‌اند، گرفتار کنید.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر شما فرمانده و مدیر آرایش جنگی نیستید کنار بروید و رها کنید و بگذارید کسی که لایق است بیاید. شما که می‌دانستید مملکت ضد امریکاست؟ شما که می‌دانید مملکت چهل سال است با امریکا می‌جنگد و استکبارستیزی جزء اصل اول این انقلاب است، چرا مسئولیت قبول کردید؟ حالا که مسئولیت را پذیرفتید حتماً آرایش جنگی را قبول کرده‌اید، پس شما باید به عنوان فرمانده جلو باشید.

وی گفت: پس در درجه اول این آرایش جنگی باید به وسیله دستگاه‌های مدیریتی و سیاست گذار و تصمیم‌گیر ما باشد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: شما یک برجامی را تصویب کردید و از همان اول مقام معظم رهبری فرمودند: به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اعتماد نیست، اما عده‌ای از شما قبول نداشتید گفتید از این راه برویم شاید به نتیجه برسیم. بر خلاف اعلام خطری که مقام معظم رهبری کردند، ایشان راه را باز گذاشتند که اگر می‌خواهید تجربه کنید بروید و تجربه کنید. حالا تجربه کردید و دو سه سال این همه ضربه و خسارت بر ممکلت وارد شد و این همه ضربه‌های سنگین بر فناوری هسته‌ای و فناوران هسته‌ای ما وارد شد.

وی ادامه داد: این تجربه آن طور که مقام معظم رهبری فرموند جواب داد. این تجربه اینگونه جواب داد که باید با امریکا جنگید و اروپا خائن است. حالا که جواب داده لااقل بیاید در آرایش جنگی محکم بایستید. غنی‌سازی ۲۰ درصد را برگردانید، سانتریفیوژ‌های کنار زده را سر جا بگذارید، آب سنگین اراک را راه بیاندازید و با قدرت به میدان آرایش جنگی بیایید و مردم هم پشت سر شما هستند.

علم‌الهدی با اشاره به این‌که «مردم چهل سال نشان دادند با امریکا آشتی نکرده و از استکبارستیزی دست بر نمی‌دارند»، خاطرنشان کرد: این مردم منتظر آن آقایی هستند که سفره استکبار را جمع می‌کند و به دلیل این‌که منتظر او هستند با مستکبر یکی نمی‌شوند و معامله نمی‌کنند. مردم در این آرایش جنگی حضور دارند و ایستادند و مسئولان ما باید بیاستند و مرد و مردانه جلودار مردم شوند و این آرایش جنگی را فرماندهی کنند و بر این اساس در مقابله با دشمن حرکت کنند.

وی عنوان کرد: طبیعی است که این آرایش جنگ حرکت‌هایی لازم دارد. مقام معظم رهبری فرمودند: تولید باید رونق پیدا کند. با وجود بارندگی‌ها و نعمت‌هایی که ذات مقدس پروردگار بر ما نازل کرده است بیاید مسئله کشاورزی و دامداری را مدیریت کنید تا ما به محصولات کشاورزی و گوشت وارداتی وابسته نباشیم و این آرایش جنگی اقتضا می‌کند واردات و در درجه اول واردات کالا‌های اساسی را کم کنیم.

امام جمعه مشهد بیان کرد: با توجه به بارش‌های اخیر بیاید با مدیریت فناورِ کشاورزی، تولیدات کشاورزی را بالا ببرید که بخش عمده صادارت ما از محصولات کشاورزی خواهد بود که لازمه آرایش جنگی است.

وی اضافه کرد: مردم آمده‌اند و در میدان هستند. مردم در نداشتن مقاومت می‌کنند و در حذف مقولات نفسانی خود مقاومت می‌کنند و شما مسئولان و مدیران بیاید آرایش جنگی را فرماندهی کنید و به گونه‌ای شود که دشمن بفهمد ما آماده جنگ اقتصادی هستیم و در جنگ اقتصادی مانند جنگ نظامی شکست می‌خورد و مانند همه توطئه‌ها خاک و خاکستر خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان