بازدید 17889
چرایی افزایش دوباره قیمت‌ها؛

دولت، مجلس و دستگاه‌های نظارتی دقیقا مشغول چه کاری هستند؟/ خبری از بازار خودرو دارید؟

معلوم نیست مسئولان و مدیران محترم فکر می‌کنند همچنان در تعطیلات نوروز هستیم و مشغول دید و بازدید‌های عیدانه هستند، یا اینکه از تعطیلات خارج شده و می‌خواهند برای این وضعیت تصمیم گیری کنند؟ مگر چه اتفاقی افتاده که بازار خودرو طی کمتر از یک ماه اخیر در برخی محصولات ۱۰۰ درصد و در برخی تا ۶۰-۷۰ درصد رشد داشته است؟ مقصر این وضعیت کیست و الان چه کسی یا کسانی در حال تصمیم گیری برای مردم در این بازار هستند؟
کد خبر: ۸۹۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 29 April 2019

روز گذشته، یکی از روزنامه‌ها کاریکاتوری از نحوه فروش خودرو طی یک سال اخیر منتشر کرده بود که در آن مدیر کارخانه خودروسازی در مقابل یک دلال قرار گرفته بود و تأکید می‌کرد، تولید خودرو با آنان و فروش خودرو و تعیین قیمت با دلالان. این شیوه در یک سال اخیر در بازار خودرو مرسوم شده و حتی خودروسازی‌ها با ابتکاری که به خرج داده اند، قیمت خودروی تولیدی خود را از آنچه دلالان در بازار مشخص می‌کنند، به نام قیمت حاشیه بازار می‌گیرند!

به گزارش «تابناک»؛ چند ماه پیش، دلار تا آستانه ۲۰ هزار تومان پیش رفت، ولی قیمت کالا‌ها ازجمله خودرو، مسکن و مواد مصرفی مردم به اندازه کنونی افزایش نیافت. این قیمت کم کم توسط بانک مرکزی اصلاح و تعدیل شد و تا زیر ۱۰ هزار تومان هم رسید؛ اما سپس با یک شیب کمتر نسبت به افزایش‌های وحشتناک سال گذشته، کم کم به دامنه ۱۳ و ۱۴ هزار تومانی رسید و بین همین محدوده بالا و پایین می‌رود.

متأسفانه شرایط کشور به گونه‌ای است که افزایش قیمت در هر بازاری، به شدت در دیگر بازار‌ها تأثیر می‌گذارد؛ هرچند نرخ دلار از ثبات نسبی برخوردار بوده، از قرار معلوم عده‌ای هستند که با کوچکترین افزایش قیمت، بیشترین افزایش‌ها را در کالا‌ها و محصولاتی که در دست دارند اعمال کرده و به نوعی دلالی را به نوین‌ترین روش اجرا می‌کنند، حاصل این نوع اقدام بی ثباتی هرچه بیشتر در اقتصاد کشور و متضرر شدن بخش زیادی از جامعه است.

در پیش گرفته شدن چنین روشی در اقتصاد کشور، جیب پولدار‌ها را هر روز پرتر، فقرا را هر روز ضعیف‌تر و قشر متوسط جامعه را هر روز در معرض از بین رفتن قرار می‌دهد، شکاف طبقاتی را بیشتر می‌کند و دلالی را جای تولید می‌نشاند که سم مهلکی برای اقتصاد کشور خواهد بود. در این راه دولت، دستگاه‌های نظارتی، مجلس، وزارتخانه‌های اقتصادی، بانک مرکزی، قوه قضائیه و سایر ارکان تصمیم گیر باید تمام هم و غم خود را برای جلوگیری از مسأله بگذارند.

هرچندبا افزایش قیمت دلار تا مرز ۲۰ هزار تومان یک بار کالاها، محصولات تولیدی، خدمات و ... با چنین قیمتی مورد محاسبه قرار گرفته اند، اما برای کسانی که کمر به نابودی اقتصاد کشور بسته اند و تنها به فکر پر کردن جیب خود هستند، گویا این کافی نیست و هر افزایش قیمتی در نرخ دلار از سوی آن‌ها بهانه‌ای برای افزایش مجدد نرخ محصولات و کالا‌ها و مجوزی برای این مسأله است. در این بین، انگار ارکان تصمیم ساز، تصمیم گیر و ناظر هم در خواب هستند.

طی روز‌های پس از پایان تعطیلات عید نوروز، بدون هیچ دلیل و پایه اقتصادی، نرخ خودروی داخلی و خارجی دوباره رو به افزایش نهاده است، تا جایی که قیمت سانتافه به ۹۰۰ میلیون، قیمت ساندرو به بیش از ۱۹۰ میلیون، قیمت سوزوکی ویتارا به محدوده قیمتی ۵۰۰ میلیون و قیمت مزدا ۳ هم به بیش از ۴۰۰ میلیون رسیده است و همین قیمت هم به سایر خودرو‌های داخلی و خارجی سرایت کرده و قیمت آن‌ها را افزایش داده است.

قطعا این مسأله بر قیمت مسکن و سایر محصولات، بازار‌ها و تولیدات هم تأثیر خواهد داشت. مثلا شخصی که قبلا با فروش خانه اش یک، دو و یا سه خودروی سانتافه می‌توانسته بگیرد، حتما با همان روش مسکن خود را قیمت گذاری خواهد کرد و این موضوع بهانه‌ای برای افزایش قیمت مسکن و ... نیز خواهد بود و این یعنی به هم ریخته شدن دوباره وضعیت اقتصادی و افزایش نارضایتی بسیاری از مردم که هر روز توان کمتری برای خرید و اداره زندگی خود پیدا می‌کنند.

جالب اینجاست که طی روز‌های گذشته هم مسئولان دولتی، هم مقامات نظامی و نمایندگان مجلس تأکید کرده اند که یکی از اقدامات دشمن برای تسلیم کردن ایران و وادار نمودن ما به مذاکره «توسل به فشار‌های اقتصادی» و «ایجاد نارضایتی در داخل» است. اما این موضوع فقط در حد حرف می‌ماند و اقدام عملی برای مقابله با تلاش دشمن در این زمینه‌ها به ویژه از سوی تصمیم گیران و تصمیم سازان صورت نمی‌گیرد.

دولت هم که انگار خود کرکره را پایین کشیده است و وزارتخانه‌های اقتصادی اش هم عملا دستورالعمل مشخصی برای مقابله با این وضعیت ندارند! مجلس هم که به کار روزمره خودش مشغول است و انگار نه انگار که در شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم و دستگاه‌های ناظر هم تقریبا هیچ نظارتی بر بازار ندارند تا مقابل زیاده خواهان، دلالان و کسانی که نه به منفعت مردم و نه کشور فکر نمی‌کنند و تنها به فکر پر کردن جیب خود هستند، بایستند!

معلوم نیست مسئولان و مدیران محترم فکر می‌کنند همچنان در تعطیلات نوروز هستیم و مشغول دید و بازدید‌های عیدانه هستند، یا اینکه از تعطیلات خارج شده و می‌خواهند برای این وضعیت تصمیم گیری کنند؟ مگر چه اتفاقی افتاده که بازار خودرو طی کمتر از یک ماه اخیر در برخی محصولات ۱۰۰ درصد و در برخی تا ۶۰-۷۰ درصد رشد داشته است؟ مقصر این وضعیت کیست و الان چه کسی یا کسانی در حال تصمیم گیری برای مردم در این بازار هستند؟

خلاصه کار به جایی رسیده که برخی می‌گویند اگر مدیریت معنایش این است، یک چوب خشک هم جای آقایان بگذارید، همین نوع مدیریت را می‌تواند انجام بدهد. چرا اینقدر هزینه حقوق و دفتر و دستک می‌دهید؟ اگر آقایان خبر دارند، چه اتفاقی افتاده است، توضیح بدهند که چرا و بر اساس چه مؤلفه اقتصادی دچار این وضعیت در کمتر از یک ماه شده ایم؟! منتظر شنیدن پاسخ هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۲۴
وقتشه مسئولین بیان توضیح بدن چطور زیر نظر دستگاه های نظارتی بلیزر رو میشه کرد لکسوس بلخره ما هم پرایدو یه کاریش بکنیم
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
بی خیال خودرو تابناک
خونه رو بچسب که برای مردم به مراتب مهمتر از خودرو هست و دیگه کم کم داشتنش داره رویا ميشه برا قشر بزرگی از جامعه
حس میکنم دارم تو کشور لیبی که الان نه قانونی داره و نه دولت و نه وزیری زندگی میکنم
خونه تو منطقه شهران تهران سازنده گفت متری بیست میلیون، شب قبل از معامله گفت بیست و یک میلیون و روز معامله گفت بیست و پنج میلیون، فک کن بیست و پنج میلیون برا شهران
یعنی هر جور حال کنن سازنده ها قیمت گذاری میکنن و هیچ کسی هم نیست جلوشونو بگیره
واقعا بعضی موقع ها از انسان بودن و ایرانی بودنم شرم میکنم وقتی همچین قشر سواستفاده گری رو میبینم
باور کن تو لیبی هم همچین همه چیز ول نیست که تو ایران هست
آقای روحانی دولتش انقدر بی خیالن که من آرزوی برگشتن به دوران آقای احمدی نژاد با اون اوصافش هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
یک مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: تحریم‌های آمریکا و قطع درآمد صادرات نفت می‌تواند نرخ تورم در ایران را در سال جاری به ۵۰ درصد برساند که بالاترین میزان تورم از زمان انقلاب بهمن ۵۷ خواهد بود.

▪️ به این ترتیب، نرخ تورم در ایران بر اساس آمارهای صندوق بین‌المللی پول، پس از ونزوئلا و زیمبابوه، بالاترین میزان در جهان خواهد بود و با تورم کشور جنگ زده سودان برابری خواهد کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
مملکت رها شده و رو هوا میچرخه خدا به داد مردم برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
مملکت به حال خودش رهاشده هرکس هرکاری عشقش میکشه میکنه هیچکس هم پاسخگونیست معنی تدبیروامیداینه ؟!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
تابناک اشتباه نکن دقیقا مسئولین دارن نظارت میکنن... البته نظارت بر خودروهای شخصیشون که قبل عید خریدن...!!!
معلم ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
نفرین خدا بر گرانفروشان و ارابه سازان بی وجدان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
تو مملکت ما سیب زمینی فقط متولی داره
خونه و ماشین و بهداشت و درمان و آموزش و پرورش نداره
همراه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
فقط امام زمان دعا کنید زودتر بیاد
مگه کسی که شکمش سیره از چیزی خبر داره وقتی عضو دولت درباره بودجه بستن اینجوری بیان میکنه پس حیف از اون همه خون شهدا واونهایی که اول انقلاب خونشون ریخته شد
مثل این میمونه که یک سفره پهنه واونهایی که قدرت بیشتری دارن فقط سر سفرن
کی از گرونی خبر داره گوجه خرما پیاز سیب زمینی خیار مگه تحریم امریکاس که گرونه
تروخدا یک فکری کنید
یعنی مسئولین محترم تیتری به این روشنی با این فونت بزرگ را نمی بینند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
گوشت گرون شده طلا گرون شده مرغ گرون شده و خیلی چیز های دیگه.انتظار دارید ماشین گرون نشه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
مسئولین بازار خودرو به آن بزرگی را نمی بینند تیتر که جای خود دارد
مردم چکاره هستند کشور ازآن مسئولین است
حیف عنوان چوب خشک ! والا چوب خشک بازم یه خاصیت هایی داره ولی اینا هیچ خاصیتی ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
خاصیت افزایش تورم و سخن گفتن را دارند.
ایا نظام ما مشغول. کارهای بزرگ. صدور اسلام و انقلاب ب حهان است؟ایا وقت این کارهای را دارد؟
با تعیین قیمت خودرو با فرمول 5 درصد زیر قیمت بازار خود مسئولین تعیین قیمت ها را به دلال های نمایندگی ها سپردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
پتروشیمی با همین ترفند قیمتش نصف شد ولی در خودرو به دلیل ندادن به بازار توسط خودرو سازها گرانتر می شود
احسنت به این مطلب پیگیرانه تابناک احسنت.
مردم دارن زیر بار فشار اقتصادی له میشن و هر روز بدبختر از دیروز
اون موقعه برو ببین سخنرانی امامان نماز جمعه و بقیه دولتمردان درباره چی هست
انگار اینا دارن تو یک مملکت دیگه زندگی میکنند
به خدا چوب خشک بزاری واسه مدیریت ازاینا بهترن لااقل چوب خشک دزدی نمیکنه
همه مردم می دانند که وضعیت حقوق ها با هزینه های زندگی تفاوتی بسیار فاحش دارد و همه می دانند که یکی از عامل های مهم قاچاق چه در واردات و چه در صادرات بدلیل عدم واقعی بودن نرخ ارزهای خارجی نسبت به ریال است اما تنها چیزی که مخفی است این است که چرا باید ارزش ریال با توجه به این همه منابع و درآمدها نسبت به ارز افغانستان و عراق و سوریه هم که غرق در جنگ هستند بسیار پایین باشد که باعث این همه گرفتاری ها شود. آیا این سیاست برای حمایت از بانک ها است؟ آیا این سیاست بخاطر بدهی ها و ریخت و پاش های دولت است؟ یا ... تا اکنون یک اقتصاددان واقعی وجود نداشته است که این موضوع را بدرستی تحلیل کند.
خیلی خوب اومدی ولی ایکاش همین حرفا رو به گوش مسئولین عالی رتبه کشور برسانید فکر کنم اصلا از وضع اقتصاد و جامعه و فرهنگ و ... کلا خبر ندارند ای بابا یکی به داد ما برسه .. یه سریال مال یه کشور عربی بود صدا و سیما پخش میکرد آقای مدیر با شغلهای بدلی می اومد ادارت خودش و وضع کار و رفتار کارکنانش رو زیر نظر میگرفت اینا این رو هم بلد نیستن که ساده ترین روش نظارت هست ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
من فکر میکنم که رهبری خبر ندارد که چه قدر اوضاع خراب است گرانی فقر فساد بی کاری. اختلاس وهمه بدی ها در این دولت هست باز هم دولت بهار که مردمی بود
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
اگر خبر دارند وای بر آنها اگر هم ندارند باز وای بر آنها
آقاااااا یکی به من جواب بده ایرانخودرو و سایپا مال کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وقتی جفت شرکت ها مال خودته و با انواع و اقاسم اهرم ها رانت و محدودیت واردات و تعرفه ی ما فوق تصور سنگین میچینی برای شرکت هات.آیا انتظاری جز این وضعیت هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما فکر میکنید اینا دارن ناآگاهانه اینکارو میکننن؟؟؟؟؟؟؟به نظرت دولت بدش میاد بیاد ماشین 40 میلیونی رو به سه برابر قیمت بده؟؟ببین کار به کجا رسیده که دیگه حتی دوبل هم راضی نیستن
وقتی جناب همتی بازار ارز رو رها میکنه ک یک ماهه چراغ خاموش دلار ۱۱ هزار تومان رو به ۱۴ هزار میرسونه، از خودرو ساز چه انتظاری دارید ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
اقای همتی سری قبل کاری نکردن
ارزش ریال را اگر قبول کنید افتاده همه گرانی ها علتش مشخص میشود.
بداخلاقیهادرجامعه بجایی رسیده است که گویااصلامردم نمی خواهیم قبول کنیم تمامی هنجارشکنی های ماازعدم رعایت انظبات عملکرده های خودمان می باشد.
جناب تابناک عزیز و محترم
بنا به همه قوانین جهانی هر شیء و کالایی در بازار کمیاب شود قطعا گران خواهد شد. خودرو هم همینگونه هست. متاسفانه در خودرو سازی های کشور تولید خودروی ناقص با شدت و سرعت بالایی در حال انجام است و بدلیل مشکلات قطعه سازی ناشی از ( افزایش قیمت ارز واردات مواد اولیه - عدم امکان انتقال ارز از مبادی بانکی- عدم تخصیص ارز در بانک مرکزی- و بعضا انتقال ارز بسیار کم با قیمت بالا از طریق صرافی ...) باعث شده که قطعه سازان با کمترین ظرفیت ممکن در حال تولید باشند و برخی هم بدلایل فوق اصلا توان و امکان تولید را از دست داده اند و لذا جمیع موارد باعث عدم تولید خودروی کامل و نتیجتا عرضه خودرو و گرانی شده است.
راه حل: ریسک پذیری بالای دولت در کمک به قطعه سازان خصوصا واردات استاندارد- ازاد گذاشتن واردات خودرو های دست دوم2016 به بالا- گوش کردن به پیشنهادات احتمالی خودرو سازان و اقدام بر همان اساس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
صفر کردن تعرفه ی واردات ولا غیر
ظلمی که ایران خودرو و سایپا می کنند گردن همه نظام است. همه نظام همه نظام
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
اینا که ظلم نی ظلم فقط به فلسطینیا میشه
با این وضعیت پیش آمده طبقه مستضعفی باقی نمی ماند .
طبق خبر های اعلام شده تولید خودروی داخلی نسبت به اواخر سال گذشته افزایش خیلی خوبی داشته است. از عدم ورود خودروی خارجی و ممنوعیت های اعمال شده که مثلا سانتافه نزدیک یک میلیارد قیمت پیدا کنه مسلم است که خودروساز داخلی از این بازار کیف می کند و سود می برد .
و وارد کنندگان خودروی خارجی نیز حالش را می برد بدبخت ما مردم . برنج و سیب زمینی و گوسفند را دولت برای کنترل بازار وارد می کند ولی در خصوص ازاد سازی و رفع ممنوعیت های بی جهت برای خودرو خبری نیست .
مافیا و زردوزان و کسانی که در کنارشان سهمی و پورسانتی دارند دنبال این بازار هستند. آیا کسی هست که فریاد رس مردم باشد.
تابناک عزیز
همه مسئولان و دستگاههای نظارتی خیلی خوب هم سراغ دارند چه خبره ولی بی خیال همه چیز شده اند. البته خود را به خواب زده اند
۴ تا وزیر را برکنار و زندانی کنید و همین طور تعزیراتی ها ان وقت برخورد می کنند با دلالان و بازار سازهای کاذب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
بله وقتی آخوندی که مسکن مهر را نابود کرد به راحتی ایتعفا داد وکسی هم نگفت چه کار کرده ویا خیلی دیگر از وزرا این یک از یک بد ترند وهمه باید از صحنه بروند وتیم جدید مثل دولت بهار بیاید درود بر بهار
هیچ راهی جز واردات بدون تعرفه خودروهای نو و دست دوم وجود ندارد. تقاضای بازار به هر دلیل چه کاذب و چه غیر کاذب به هیچ عنوان متناسب با عرضه نیست.فقط و فقط واردات خودرو میتواند این وضعیت اسفناک بازار خودرو را آرام کند.وسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
چه تضمینی هست که دلال های نور چشمی دولت آن بازار را هم به آشوب نکشند ؟ کل مقاله تابناک این بود که دولت و مجلس و کل نظام دیگر هیچ نظارتی بر بازار ندارند ، آنوقت شما میفرمایید که سفره جدیدی برای دلال ها باز کنیم ؟!!! بهترین کار نخریدن برای مدتی ولو کوتاه هست . والسلام
حسین زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
اجازه واردات خودرو باعث افزایش سریع قیمت ارز میگردد دولت با جلوگیری از واردات جلوی افزایش خیلی بیشتر ارز را گرفته متاسفانه در کوتاه مدت کاری نمیتوان کرد بشدت در حال فقیر شدن هستیم
حسین زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
اگر اجازه وادات داده شود قیمت ارز بسرعت افزایش مییابد دولت با کنترل واردات جلوی افزایش بیشتر قیمت ارز را تا حدودی گرفته در کوتاه مدت چاره ای نیست متاسفانه بشدت داریم فقیر میشویم
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
نا شناس 18:10 تو تمام کشورها که خودرو وارد میکنن قیمت ارز بالا رفته ؟
همه درصد بگيرند و كلي كاسب ميشوند از افزايش قيمت
شما بگو دولت و بانک مرکزی چه نفعی خواهند برد از اینکه دلار را بالا می برند تا برسیم به سایر بازارها که دولت خودش را کشیده کنار تا دلالان جولان بدهند
صنعت خودر و یک انحصارگر است که با کاهش تولید هزینه هایش را بالا می برد و قیمتهای نهایی را با وجود تقاضای بش از حد نجومی افزایش می دهد ... مقصر دولت انحصارگر است
نفوذی ها در دولت که با وزرا دست به یکی کردند نمی گذارند برخورد شود
وقتی مدیرهای بالقوه از کشور مایوس شدن و از این کشور رفتن همین میشه!
مملکت به حال خودش رهاشده هیچکس پاسخگونیست
از قدیم گفته اند ؟‌هر چقدر زورت ، زیاد باشد صدایت بلندتر است ؟ تابناک محترم ، خودرو یک کالای لوکس است که عمومیت ندارد ؟ اما مواد غذایی ،و ضروریات زندگی ، جزٔ کالای لوکس محسوب نمیشود ،و مورد نیاز همهٔ‌احاد جامعه است ، که حدود ۲۰٪ قادر به تهیهٔ‌بودن دغدغهٔ‌آن هستند ،و اما بیش از ۸۰٪ مردم برای تهیهٔ‌ آن دچار مشکل میباشند ، همین ۸۰٪ ی که زوری ندارند ،و صدایشان شنیده نمیشود ، همین بی زورانی که صدایی پایین دارند ؟ چرا در این رابطه از دولت ،و مجلس ،و قوه قضاییه ،و نیروهای انتظامی ، در خواست پاسخگویی شفاف نمیشود ؟ ،،،، اگر بجای صنعت خودرو سازی ، به صنعت دامپروی اهمیت میدادیم ،و بجای خودرو قاتل ، گاو تولید میکردیم ، یقینا اکنون وضعیت اقتصادی کشور اینگونه نبود ؟،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
دوست عزیز شما جای استفاده از علامت سوال رو میدونید؟؟
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
تابناک در نظرات دست میبرد و نظر بی سر و تهی منتشر می کند.
گردن کلفت های عمده فروش در ایران فکر نکنم که بیشتر از ۲۰۰ نفر باشد در کل کالاهای و خدمات ان وقت دولت با این همه دم و دستگاه و نیروهای نظارتی نمی توانند این ها را مدیریت کنند که هر قیمتی را بیرون ندهند؟
معلوم است که دارند مماشات می کنند با انها
و نیروی قضایی و یا حتی نیروهای امنیتی باید ورود کنند تا این مزدوران اقتصادی را له کنند و انبار کلاها را باز کنند و دست از دپو بردارند
تابی دلت خوشه ها، مرجان چی شد؟؟
دو خودرو ساز ما مثل و کودک لوس نابلاغ شدن، هرچقدر توجه کنید رشد نمی کنند ولی همیشه طلبکار هستند.
برای یک بار واردات خودرو رو با نرخ صفردرصد آزاد کنید تا هرکسی میخواهد با دلار آزاد وارد کنید، شک نکنید از چیزی که حال حاضر هست بالاتر نخواهد رفت.
لطفا به چوب خشک توهین نکنید که اگه جای مدیران فعلی بود، وضعیت ما این نبود!
پاسخ ها
اصغری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
کاشکی دولتمردگان حداقل یه تکونی میخوردن و درب حلبی سازها را کاهگل میگرفتن
کسانی که دارن اقتصاد کشور رو آشفته میکنند فکر نکنند که راحت زندگی خواهند کرد خدایی نکرده وقتی کشتی اقتصاد کشور در حال غرق شدن باشد اولین کسانی خوراک کوسه ها خواهند شد انها خواهند بود ، پس همسو با دشمنان جو روانی کشور را آشفته نکنید و مردم عادی هم گول انها را نخورند ؟!
همه چيز را ول كردند تا انفجار رخ دهد؟!
من الان 3 ماهه تو سایت سایپا میخام ثبت نام کنم ولی متاسفانه نتونستم. واقعا شرایط بدی شده. خدا به فریادمون برسه.مدل 5 درصد زیر قیمت بازار واقعا مدل نامناسبی است.هم دست دلالان بازه و هم دست خودرو سازها. لطفا بیشتر پیگیری کنید. ممنون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
فقط دلالا میتونن .ماشینو که خریدی یه روز در میون باید .نمایندگی باشی
مذاکرات پشت پرده ظریف تو آمریکا به امید خدا دلالان زالو صفت رو نابود خواهد کرد تا دوباره ماشینی که بک سال پیش ۶۵ میلیون بود رو به ۱۹۸ میلیون نرسونند ، مسیولان کشور بخاطر ملت هم که شده باید از موضع قدرت وارد مذاکره بشن چرا که ادامه این وضعیت هیچ دستاوردی چون فلاکت و بدبینی مردم نداره ، هیچ سرمایه ای در کشور به اندازه اعتماد و امید مردم ارزشمند نیست ،؟؟!!
انشالله آمریکا بیاد زودتر راحت بشیم از این شرایط
آمریکا صد سال پیش ژاپن و آلمان را با خاک یکسان کردم اونم با تکنولوژی صد سال پیش. الان که آمریکا جای خود دارد.
پاسخ ها
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
آقا حمید. واقعا نمی فهمی چی می گی یا خودت رو به نفهمی زدی.
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
آقا عماد تو که میفهمی لایکها رو بخون اگه سواد داری.
با سلام یکی از بهترین متن های سیاسی بود که خوندم - در مدت یک سال و نیم گذشته کشور انگار هیچ مسئولی نداره (در تمام حوزه ها) .
خلاصه کلام تو عمر سی ساله اینجانب تمام بحران های اقتصادی فقط از طریق بالا بردن قیمت دلار اونم به شکل 3 برابر در مدت کوتاه رفع شده که این روند باعث پدیدار شدن هیولاهای مثل دلال ها شده - تمام تولید کنندگان ما دلال شدن و جامع به سمتی رفته که تمام مردم دارن دلال می شن.
"کشور با طرز فکر دلالی مطمئنا سقوط میکنه"
حالم ديگه از اين مملكت به هم ميخوره هيچ چيز ديگه واسم مهم نيست گند زده شده به همه چي
دست همین مجلس و دولت و نماینده و قطعه ساز و ...تو بازار و دلالی هست مهم اینه که هر بلایی سر مردم بیاد اینا به سود خود برسند......خجالت نمیکشند بالای 50-60 سال سن دارند به جای اینکه به فکر اخرت باشند به فکر مال اندوزی از جیب مردم هستن این همه برای شما درس احکام و قران گفته شده ولی اثر نکرد.........ویل لکم.........مردم نون شب ندارند
حاکمیت ما به فکر سرمایه دارهاست تا فقرا
هر کدام از مسولین در حال حساب کتاب اموال خود هستند ببینند امروز چقدر سود کرده اند ... شک نکنید!
مگه کشور مسئول هم داره؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
کشور کجاست هرجا ایمان باشد اونجا کشور است نه اینجا
وضع مسکن چطور؟ امکان خرید که نیست ببینید این بنگاهی ها با این قیمتهای رهن و اجاره چه سر مردم می ارن. اخه شما جون ندارید پس چکاره هستین؟ اخه عرضه نداشتین واسه چی اومدین وسط؟ که بخورین و پز بدین؟
کل ایران را اب ببرد مسوولان راخواب میبرد مملکت به حال خودش رهاشده هرکس هرکاری که عشقش بکشه میکنه وکسی جلودارش نیست هیچکس پاسخگونیست خدایاخودت به داد این ملت برس
سوال اين است كه آيا مسئولان اصلا توانايي و رمقي دارند كه بخواهند كار مثبتي براي مردم بكنند؟؟!!
نمی دانم این را چاپ میکنید یا نه ولی باید بدانید دشمنی ترامپ که با مردم ایران مشخص است. دشمن واقعی مردم ایران داخل کشور میباشد. همین افراد بی کفایت هستند که با ندانم کاری خود کشور را به اینجا رسانده اند. همین مدیران صنعت خودرو
متاسفانه نمایندگان این دوره همان ثروتمندان بی غم هستند اگر به داخل مجلس بروید عده زیادی از این وضع خوشحال هم هستند چون اکثر نمایندگان از همان قشر مرفه هستند که روز به روز قیمت دارائی هایشان افزایش پیدا می کند
و مردم قشر متوسط و ضعیف هم روز به روز از اموالشان کاسته می شود.
دولت کاملا تعطیل ، مجلس درگیر انتخابات ، دستگاههای مربوطه بی خیال
خودرو سازها ماشین ها را به دلال ها میدهند و آنها با قیمت هایی که خودشان تایین میکنند میفروشند
تا حالا سوال کردید چرا شما از بازار که خرید میکنید سند مستقیم از کارخانه به نام شما ثبت می شود؟!!!!!!!!
سلام به خاطر اینکه تمام مسدولین مربوطه بخشی از صنعت خودرو شدند
عزیز اوضاع ازکنترل حکومت خارج شده . واقعیت همینه
دو سال از انتخابات گذشته. تخریب دولت را تمام کنید و به رای مردم احترام بگذارید. مگر دکتر روحانی و جهانگیری قول اقتصادی داده بودند، که طلبکارید و هر روز مطلب می نویسید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
از خواب ناز بیدار بشین لطفا . آب نزدیک پاهاتون رسیده ، سیل بیاد همه میرن چه عمو اسحاق و چه دیگران .
یه زمانی که خیلی هم قدیم نیست یعنی یک سال پیش مردم کار میکردن و به سختی پس انداز میکردن تا یه پراید قسطی بخرن و ماشین دار بشن ولی الان پراید پنجاه میلیونی رو با حقوق یک میلیون و دویستی مگه میشه خرید؟ خوابشم نمیشه دید. الان با این حقوق فقط باید به فکر زنده موندن باشیم. چقدر این اتفاقات برام آشناست یاد کتاب های تاریخ افتادم تاریخ زمان بین دوران ناصرالدین شاه تا رضا شاه افتادم که مردم عملا هیچ چی نداشتن و در فقر مطلق بودن و نتیجه تمام اونها هم این ششد که پهلوی رو سرنگون کردن تا زندگیشونو نجات بدن . همیشه تاریخ به روشنی جلوی رومونه و میشه از روش درسهای خوبی گرفت و اشتباهات را جبران کرد ولی نمیدونم چرا تاریخ مطالعه نمیشه بین مسئولین . شاید باید براشون کلاس اجبرای تاریخ بذاریم
فعلاٌ افراد لابیگر و سودجو همه مسئولین و مردم را سر کار گذاشته اند بهتر کار این است که دولت به همه مردم کشور وام دهد تا مردم خودرو دلخواه خود را از خارج وارد کنند که هم باعث جمع شدن نقدینگی در کشور میشود وهم مردم خودرو با کیفیت ارزان سوار میشوند و تا چند صبای نیز می توانند عزیزانشان را ملاقات میکنند
مردم تا كي ميتوانند اين هرج و مرج را تحمل كنند؟؟!؟؟!
قیمت مسکن ،مصالح ساختمان ، پوشاک ، خوار و بار ، لبنیات و لوازم خودرو و .... ، بقیه بازار ها هم مثل خودرو ثبات نداره ، مسئولین نه در زمان خشکسالی و نه در زمان سیل و نه در هیچ زمان دیگری برنامه ای ندارن و نمی توانند مدیریت کنن ، ما کیارو به عنوان مسئول انتخاب کردیم ؟؟؟؟؟؟
مردم ایران التماس تفکر ،مردم ایران التماس تفکر ، مردم ایران التماس تفکر ، مردم ایران التماس تفکر
مافیا مافیا!
خیلی مودبانه گفته چه کاری میکنن!! در اصل باید میگفت چه ...
دقیقا در حال بی خیالی در گران فروشی وهرکی زورش چربید بیشتر فروختن ؟تورم گرانی دلار وسکه کمک به یمن وسوریه .تامل در سهمیه بندی بنزین وگرانی ان برای ملت بیچاره .زوج فرد را پولی کردن خیابانها مرور در حکم قانوندر باره سلاح گرم فکر انتخابات اینده مجلس بی خیالی درباره اجاره بها وملت را از حلبی اباد نجات دادن وبه چادر فرستادن مستاجرین.و...و..و..
اینهمه داره کارهای مهم انجام می ده دیگه چه می خواهید
پاسخی در کار نیست. همانطور که طی سال گذشته و امسال شاهدش هستیم هیچ اقدام عملی و مثبتی در زمینه اقتصادی مشاهده نشده و با این وضعی که مشاهده می شه بدتر هم خواهد شد.
هیچ کس هم به فکر مردم نیست. با این اوضاع خدا به داد همه برسه. هر چند که دلال ها (به قول شما) نهایت استفاده رو از این وضع می برند و قشر کارمند و کارگر به خاک سیاه نشسته و خواهند نشست.
با این اوضاع کاری از دست هیچ کس بر نمیاد. مملکت اگه به حال خودش رها می شد احتمالا اوضاع الان انقدر داغون نبود.
اگر کل دارایی های کشور رو دو دستی تقدیم امریکا میکردیم مشکلات اقتصادی مان از اینکه هست کمتر بود.
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
واگر به جای مسئولان پل برمر امریکایی بود صرف نظر از باعرضه بودن دلسوزتر هم بود
خدایا تحمل دولت روحانی تا دوسال دیگه کابوسی مرگبار داره خودت فرجی کن ، دیگه رای نخواهم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
توی ایران دولت کاره ای نیست الان اگر اختیار با دولتی بود که مردم انتخابش کردن یک هفته ای همه چی درست میشد ولی روحانی و هر رییس جمهور دیگه ای اگر بخواد تصمیم مهمی بگیره آیا اختیار عمل داره؟ هروقت رییس جمهور اختیار داشت و هر تصمیمی گرفت کسی ردش نکرد اونوقت همه چی درست میشه،
یه قانونی هم باید برای مجلس وجود داشته باشه تا منحل بشه ... این قانون دقیقا چی هست
الان کل ایران دچار التهاب شده امروز قیمت فردا رو نمی تونی پیش بینی کنی ... نماینده ها جان هر کسی دوست دارید شما که وضعتون خوب شد ، استفا بدید تا دوباره یک نفر که مرد میدان هست بیاد....
مصداق بارز "من دارم به قهقرا میرم فقط بذارین برررممم..."
خانه از پایبست ویرانست.
مگه دولت و مجلس ودستگاه های نظارتی بیکارن که بیان واسه شما قیمت هارو کنترل کنن! کار وزندگی دارن بیچاره ها!!!!!
دليل اين امر كاملا مشخص و واضح ه. توي اين مملكت قيمت همه اجناس و كالا ها با نرخ دلار مشخص ميشه حتي كالاهاي توليد داخل. وقتي از حدود يك و نيم سال قبل تا الان نرخ دلار حدود ٤ برابر شده (از ٣٥٠٠ به ١٤ هزار تومان رسيده) پس طبيعي ه ساندرويي كه ٧٠ ميليون بود الان بشه ٢٥٠ ميليون. پس بايد خودمون رو براي گروني هاي حتي بيشتر از اين هم آماده كنيم.

ولي اصلا نبايد نگران اين وضعيت بود چون توي منطقه دست بالا رو داريم و به حول قوه الهي اسرائيل رو از صحنه روزگار محو خواهيم كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
شما در عربستان زندگی میکنید ؟ بقول شما اگر قیمت محصولات داخلی هم با دلار تعیین میشود ، چرا واحد پول کشور و درآمد مردم با ریال هست ؟ باید درآمدها را هم با دلار پرداخت کنند که خلا ایجاد شده پر شود .
در ضمن کدام دست بالا ؟ تو تامین پیاز مصرفی موندیم !!!
سلام گلم خونه چطوره . برنج چطوره . .....ماشینم همونه کار رها انگار ترسیدن وا دادن
lمنتظر پاسخ از طرف کی هستی تابناک؟ از طرف چوب خشک؟
به نظر اینجانب برخی دست به دست هم داده اند تا به این طریق سیل نارضایتی عمومی به راه اندازند و حاصل خون صدها هزار لاله گلگون کفن وطن که همانا رهایی از سلطه قدرتهای جهانی است را بر باد دهند. اینان اگر به صحبتهای دیروز ترامپ در تحقیر عربستان توجه می کردند اینچنین خوش خیالانه سودای ایرانی بهتر بعد از فروپاشی نظام فعلی را در سر نمی پروراندند. کسی منکر این نیست که اکنون مشکلات عدیده ای داریم اما بسیار ساده انگارانه است اگر فکر کنیم فروپاشی سیاسی راه نجات از مشکلات موجود است. پس آنانی که با ایجاد موج قیمتی در صدد تغییر هستند بدانند که دود این خامی گری بیش از همه و پیش از همه دامن خودشان را خواهد گرفت، خواه از بدنه ی دولت و نهادهای حاکمیتی باشند خواه از اپوزیسیون ها. ایران را بسازیم ، نا با ویرانی بلکه با اصلاحات خردمندانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
روسیه و پوتین خیلی زیر پوستی به ما خندیدند خوبه ترامپ ریا نمی کنه و رودرو بهشون گفته
بالا رفتن قیمت خودرو برای هر کی هم بد باشه برای دو گروه خوب است:

1- دلال ها
2- خودرو سازها

اتفاقا طبق طرح حاشیه بازار هم همین دو گروه مسئول تعیین قیمت خودرو شده اند. یکی قیمت بازار را شکل میدهد و دیگری 5 درصد زیر آن به ثبیت آن کمک میکند. واقعا که عجب طرحی.
دولت خود برنده اصلی این دلال بازاری است
مصاحبه با جان کری برای برجام ۲
ریشه این مشکلات خوشبینی بیش از حد ماست ،
مگر برای دولت کاری دارد که یک قیمت مشخص برای خودروسازان مشخص کند ؟
اگر نمی کنند پس حتما راضی هستند به وضع موجود ،
نکته نگران کننده این است که مبادا رجز خوانی های امروز ما مقابل امریکا هم در روز موعود مثل بقیه حرفها رنگ ببازد
این سایتهای فروش خودرو بشدت به افزایش قیمت دامن میزنند مثلا الکی قیمت یه نوع ماشین که شاید هم قصد فروش ندارند را در سایت بالا میگذارند واین باعث میشه دیگران هم با دیدن اون قیمتهاشونو بالا ببرند و این روند هر روز تکرار میشه و هر روز بالا و بالاتر میره . مثل سایت باما
راه حل :
1- در کوتاه مدت دولت سایتهای فروش خودرورا ببندد و این کار اسانیست چون همشون داخل کشورند.
2- تا مدتی اعلام کند که تعویض پلاک در مراکز تعویض پلاک خودرو انجام نمیشه و این باعث میشه میزان خرید و فروش بصورت دلالی بشدت پایین میاد.
چیزی که همه رو بزودی شوکه میکنه سونامی قیمت مسکنه اونم در اوج رکود . البته این افزایش در نقاط مستعد مثل شهر جدید پردیس بسیار شدیدتره . هیچ چیزی بحد مسکن ضروری و واجب و ایده آل برای سرمایه گذاری نیست . قیمتهای فعلی ملک نجومیه قبول ولی بزودی ببینین چطور سرسام آور میره بالا . بدو سهام پاره تو بورس بخر جا نمونی . بدو آفرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
حرف شما از اساس ایراد دارد . مسکن مثل خودرو نیست که بخشی از جامعه قدرت خرید آنرا داشته باشد . با قیمت های فعلی از چند سال پیش مردم عطای خرید مسکن را به لقایش بخشیده اند . وقتی خریداری نباشد قیمت ها را هزار برابر بکنند . ای کاش خودرو باز هم گرونتر بشه و به سرنوشت مسکن گرفتار بشه .
در ضمن شما کی تو پردیس خونه خریدین ؟ با این اوضاع انتظار افزایش زیاد نداشته باشین . همین قیمت بفروشین !!
(دولت، مجلس و دستگاه‌های نظارتی دقیقا مشغول چه کاری هستند؟/ خبری از بازار خودرو دارید؟)
در خواب خرگوشی هستند!!!!!!!
اگر مدیریت بلد بودند که وضعیت مملکت اینجوری نمیشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینان مدیریت اب دوغ خیاری دارن انجام میدهند !!!!!!!!!
از این سیستم انتظار بیشتری نداشته باشید همین دیگه بدتر هم میشه
قدرت دست صاحبان اصلی سهام این دو خودرو سازه و هرجور هم که خودشون بخوان تصمیم میگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
درواقع صاحبان قدرت خودشون سهام دار هم هستند
مشغول رانت و اختلاس و ساختن ویلاهای چندین میلیاردی برای فرزندانشان در لواسان و شمال کشور!!!!!!!!!!!!!!
نظارت بر افزایش بیشتر قیمت ها!
تابناک عزیز لطفا حتما اطلاع رسانی کنید: به مردم و بزرگان انقلاب.
من از خارج کشور توی تلگرام و اینستاگرام کانالهای مختلف را نگاه میکنم در وقت آزادم؛ چشمم به یک کانال عرضه سیگار و ادوات استعمال دخانیات که همگی قاچاق هستند افتاد و بخاطر علاقه به کشورم و انقلاب فوری به در سایت 124 گزارش دادم و همچنین پلیس فتا اما دریغ از کوچکترین اهمیتی از جانب دو ارگان نام برده!!! تازه بعد از یک هفته سایت 124 در قسمت پیگیری مرقوم فرمودند که تلفنی تماس بگیرید!!! آخر منی که خارج هستم چطوری تلفنی تماس بگیرم!!! و ایشان هم به قاچاق فروشی مشغول!!! یا کلی سایت و کانال قمار و شرط بندی که چشمم خورد و آنها را نیز به پلیس فتا گزارش کردم اما دریغ از کوچکترین اهمیت و ارزشی!!! و آنها نیز با قوت مشغول قمار و شرط بندی هستند!!! این هم عاقبت دلسوزی از خارج کشور برای وطن و انقلابت!!! من که واقعا دلسرد و ناامید شده ام؛ زمانی عزیزان به فکر اقدام میوفتند که اتفاق فاجعه باری رخ دهد.
چی‌ میگی؟ مگه علم الهدی نگفت که در همه زمینه های پولدارتر و غنی تر و بهتر شده ایم؟ شانتاژ خبری میکنی چرا؟ شما بهتر می دانی یا ایشان؟ برو خمس و زکات بده، حجابتو رعایت کن اینا هم درست میشه. انقلاب نکردیم که مردم جیبشان پر باشد‌
اینا از سیل و بی خبری مردم سوء استفاده کردن و همه چی رو بالا بردن
خدایا در گرانی ویرانگر ما را مسلمان بمیران
سال هاست منتظر پاسخیم !!!
ولی کو پاسخگوووووو؟؟؟؟؟؟!!!!!
دولت داره بازی میکنه، مجلس پشتیبانی این بازی رو داره انجام میده و دستگاه های نظارتی هم نظاره گر هستند ...
چرا کاملا خبر دارند ولی هیچ کاری از دستشان ساخته نیست مگر رئیس بانک مرکزی و اقتصاد عوض نشدند چیزی تغییر کرد؟؟؟
اتوبوس خلاص در حال رفتن ته دره است
دلالان رانت خوار تمام مملکت را نابود کردند
همه میدانن که مسولان نماینده کجان و چیکار میکنن الا مدیر تحریه سایت تابناک خدا بصیرت دهد و یا خود را رده به خواب که در اینصورت باید بحال این ملت گریست
ای کاش مانند دول غربی دولت ما اعم از تدبیروامیدو بهار خزان آور وسازندگی بنیان بر افکن فقط به نیمی از وظایف وقولاشون عمل میکردند
همانطور که کشتی بدون مربی اول شد.
اگر همه دست اندکاران و مدیران هم برکنار شوند سایر امور هم از جمله خودرو درست می شود.
داریم تورم 1000 درصدی کشور ونزوئلا را با چشم خودمون تو ایران میبینیم . این زنگ خطر بسیار جدیست.والبته یک فروپاشی اقتصادی
تابی جون بیخود منتظر شنیدن پاسخ نباش چون اینجا ایرانه.
بهترین راه برکناری دولت است.دولت دست از همه چیز شسته
عزیز من خودشون دارن از این وضعیت سود می کنن مگه مریضن بیان سروسامان بهش بدن
ای کاش به جای موشک و ماهواره و هسته ای کمی هم به اقتصاد و اشتغال و آبادانی ایران فکر می کردیم ... چقدر نمایش تبلیغاتی ؟ این نمایش های تبلیغاتی چه خیری برای مردم داره ؟
فقط ازاد سازی واردات خودرو هم جون مردمو نجات میده هم پول مردمو هم شغل ایجاد میکنه
همین "قدرت در سایه" ،پشت این افزایش قیمت ها می باشد و دولت هم کاری جز افزایش تکس در گمرکات نمی تواند انجام دهد.
آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه همین مسئولان جاش هر کاری دوس دارن می کنن
ما رو از تحریم آمریکا نترسونید ما خودمون خودمون رو تحریم می کنیم.
همین مسئولین با دو تا سه تا ماشین خریدن و فروختن می تونن یه خونه بخرن
دیگه نیازی به این نیست که کاری برای مملکت بکنند
متاسفانه کشور فاقد برنامه کلی ومتناسب با واقعیت روز جامعست مصداق شهر هرت شدیم ایران این کشور پهناور با این همه منابع خدادادی ومردم خوب وصبور .برای تولید در علم اقتصاد سه مولفه مورد نیازه منابع وزمین ؛نیروی انسانی وسرمایه ایران هرسه را دارد ولی فاقد برنامه ومدیریت جامع این نعمت هاست بخدا دلم برای کشورم میسوزه کشورهایی که در حد یک استان از کشور ماهستن الان سرآمد پیشرفت شدن ولی ما برا پراید باید صف بکشیم البته تقصیر از خودماست سرامون رو کردیم توبرف ونسبت به جامعه بی تفاوتیم مردم ایها الناس ماشین نخرید با این قیمت به همین ماشینی که دارین برا مدتی صبر کنید وخودرو با این قیمت را تحریم کنید بفکر هموطنت باش نخر این فرغون های بی کیفیت را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
درود بر شرفت..ولی کو گوش شنوا !!!
مشغول حفظ آرمان های انقلاب اسلامی هستند
بانک ها عامل بدبختی و فساد در کشور هستند مردم اگر دلشان به حال خودشان می سوزد نباید سمت بانک بروند
بانک با صرف پول های کلان مردم در خرید ملک و ساختمان و عدم فروش آن باعث فشار در بخش تقاضا می شود و زمانی که به بالاترین حد خود رسید شروع به فروش آرام آرام آن می کند تا با به بیشترین سود برسد ، و یا وام های کلان به اشخاص خاص
هزینه کرد بانک ها در ایران مشخص و شفاف نیست و تمام فساد ها از بانک ها شروع می شود
مسولین دغدغه پست ومقام وحقوق ومزایاو تجارتشونو دارند .ته تمام این نابسامانی هارو بگیرید یا به خود بعضی مسولین میرسید یا به اقوامشان .ببینید از این نابسامانی چه کسانی سود میبرند متوجه منظورم خواهید شد .
خدا وکیلی بلائی که مسئولین و بعضی کاسبها و تولید کنندگان ایرانی و در کل ما ایرانی ها سر خودمون تو این 40 ساله آوردیم هیچ دشمن خارجی نیاورده
همه خواب تشریف دارند.
تابی جون خوابی و نظرات مردم رو پخش نمیکنی
خون مردم رو کردن تو شیشه.
والله همچین وضعیتی در تاریخ دنیا بی سابقه است! دولت و مجلس و قوه قضائیه عملا از صحنه اقتصاد کشور حذف شده اند و امور اقتصادی مملکت افتاده دست سفته بازها که روزگار مردم را سیاه کرده اند! همین دو سه روز اخیر قیمت انواع مایحتاج مردم از لبنیات گرفته تا برنج و خرما و شکر و... گران شده و هیچ واکنشی از سوی هیچ مسئولی دیده نمیشود! آنها باور نمیکنند که هر لحظه ممکن است کارد به استخوان مردم برسد و آن بشود که نباید بشود! باز هم باید هشدار آیت الله جوادی آملی را مرور کنند...
مجلس فعلا مشغول قضیه کارتخوان پزشکاس.قیمت دلار و خودرو و ملک بمونه برا بعد
اقای روحانی لطفا با یک دستور قاطع از خوروسازان بخواهید واگذاری رو شروع کنند اگه نمیتونید لطفا برید کنار بگذارید باد بیاد ملت تنفس کنند ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
چشم قربان
اطاعت میشه
ایکاش دلار همان زمان گذاشته بودند روی ۲۰۰۰۰ تومان بماند تا کالاها یک بار افزایش قیمت را تجربه میکرد.
کالاها یکبار دلار تا۲۰ رفت گران شد
دلار از ۲۰ امد ۱۰ کالایی ارزان نشد و گفتند چسبندگی اقتصادی و فلان و بهمان
دلار از ۱۰ شد ۱۲.۵ قبل عید مجددا همه چیز ۳ برابر شد
الان دلار شده ۱۴.۵ مجددا کالا ۲ برابر یعنی خیلی شیک و رسمی گران می کنند با هربهانه ای .خلاصه اینکه دلار یک بار ۲۰ را تجربه کرده ما گران شدن کالاها را داشته ایم و بعد هم در نوسانات مختلف دلار و در حالی که اجناس الان بخواهید دلاری حساب کنید قیمتهای دلاری انها سر به فلک میکشد.
واردات خودرو را ازاد کنید تا هر کس با ارز ازاد وارد کند و یا طرف در خارج حساب دارد بتواند خودرو وارد و این قیمتهای نجومی خودرو ریزش کند.
سلام تابی جان خوبی جیگر
دولت و تمام زمین وزمان (کلیه و تمام ) مشغول وضع قوانین و مراقبت از حجاب و تار موی زنان و دختران این مملکت هستند و اگر در داخل ماشین هم یک تار مو بیرون باشد باید برخورد شود و آنوقت من از دی ماه سال 97 قادر نیستم برای خانواده ام گوشت بخرم !
قادر نیستم شهریه فرزندم را پرداخت کنم!
اونوریا خوشحال هستند که دولت که به اصلاحات هست شکست خورده و یعنی شکست اصلاحات!
و اصلاحاتچیا هم می گویند که یک عده نمی گزارند که ما کار کنیم!
و ما این وسط مانده ایم با یک کمر شکسته و اعصاب وروانی پریشان و مریض !
یک عده هم می گویند که ما موشک داریم و قایق داریم و ......
خدا به داد ما برسد و شما هم سانسور دارید تابی جان!
کار خود خودروسازها است افزایش قیمتها.
ساده اید.
این مجلس نیست . محفل است
مگر ما دولت و مجلس داريم آقا باور كنيد كشور بدون دولت و مجلس است بودن اينها و نبودنشان يكي است
همشون به فکر جیب خودشون و ایل و طایفه شون هستن به فکر آقازاده ها که یه وقت خدایی نکرده تو کشور جنایتکار آمریکا اذیت نشن
دولت، مجلس و دستگاه های قضایی دقیقا مشغول لذت بردن از خریدهای خودروهای خارجی خودشون هستند... بهترین روزهای دولتی هاست و بدترین روزهای مردم...
بابا برای یک سال تعرفه خود را بردارید تا دلالهای ایران خودرو و سایپا حالیشون بشه
یک بار در این چهل سال به نفع مردم قدم بردارید
راستی نود به کجا رسید مثل اینکه درد این روزا اینه نه وضع مردم
زمانی که دلار 1000 تومان بود پراید 7 ملیون تومان بود. در حال حاظر پراید تا 50 ملیون بالا می رود احتمالا چون خودرو سازان ما مونتاژ کارانی بیش نیستند و قطعات اکثرا چینی هستند.
کسی کفش هایش را دیگران برایش جفت میکند توانایی حل مشکلات کشور را ندارد!
دولت، مجلس و دستگاه‌های نظارتی دقیقا مشغول چه کاری هستند؟ نگران نباشید بدنبال کسب و کار خود هستند
همه از دولت تا مجلس خوابند .آقا داری برای کی رانندگی میکنی !!!!!!
آقایان اطلاع دارند و به عمد کاری نمی کنند، چرا واردات خودرو از سال 96 متوقف شد؟ چرا واردات دسته بیل و مربا آزاد است؟
چه عجب بالاخره تابناک هم از خواب بیدار شد و یک گزارشی درباره گران شدن خودرو داد.زودتر از اینها منتظر بودیم.اما درهرصورت فرقی هم نخواهد کرد.هیچکدام به فکر مردم نیستند....
خداشاهده پنج روز پیش قصد خرید یک مدل خودروی ۲۰۷ تولید داخل را داشتم، تا امروز موفق نشدم و نزدیک به ۵۰ میلیون تومان به قیمت اضافه کردند. هر جا هم اسم خریداری را می بینید یک دفتر هست که عده ای خانم و آقا در آن نشسته اند و خود ماشین وجود ندارد. پول را می گیرند و شما را به انبار ایران خودرو حواله می دهند. کاملا هم با هم هماهنگ هستند.
خوب واقعا مدیران تولید خودرو ما را چه فرض کرده اند؟! به همین سادگی شروع به دلال بازی و گران کردن خودرو کرده اند.
مردم شریف ایران خواهشا نخرید. آب به آسیاب این کلاه برداران و دیو صفتان که به مردم خودشان خیانت می کنند نریزید!
حتی یک بچه هم میداند فقط فقط واردات خودرو کلید رهایی از افزایش قیمت خودروهای کم کیفیت داخلی است...کافی است واردات آزاد شود انوقت هیچ کسی دغدغه قیمت و رفتن دنبال کانال های تلگرامی جهت گرفت قیمت روز خودرو را ندارد...ولاغیر
دولت و مجلس و دستگاههای نظارتی قطعا همه ذینفعن وگرنه کاری میکردند
علت این هست که آب گل آلوده و یکسری مردم و مسعولین بی رحم ،مدل زیر 5درصد زیر قیمت بازار حربه ای هست برای مزنه بازار و توان مردم که تاجایی که میتونن ببرن و ببرن بالا همش حرص و طمع و .....منه جوان و از زندگی ناامید کردید .....
مگر پیش فروش تقلبی پارسال با آنهمه تقلب آشکار که مدارکش موجود است را کسی پیگیری کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینجا هر که زورش رفت هر کار میخواد میکنه
دولت در خواب بسیار آرام بهاری ، هر چند دخالتی تو کار افراد تصمیم گیر نمیکنه اما بدقت اوضاع رو بهتر از مردم نظاره گر هست .

مجلس هم در حال تاکید کردن.نظارت مجلس هم که مشخصه ، 15 سالی هست که کلا از وظایف مجلس نیست .
مسئولین کاری نکنند که این کارها به پای اسلام نوشته شود
ااقای دلار بالا رفت همه اجناس میره بالا تمام مقصر امریکا تمام
واقعا کسی به فکر نیست.حتی نمایندگی خودرو های چینی هم از بی قانونی و بی نظارتی دارند سو استفاده میکنند. ولی بازم ممنون تابناک داری پی گیر میشی
وقتی شخصی با مدرک لیسانس حقوق قضایی از دانشگاه ازاد تبریز وزیر صنعت میشه . وقتی چهل سال دو کارخانه تولید خودرو به بهانه حمایت از تولید داخل دارای مصونیت اهنین و انحصارگرای مطلق می شوند و هر سال صد ها میلیارد وام کم بهره را از جیب این ملت در میارن و به انها می دهند. نباید هم بیشتر از این انتظار داشت
همین دو خودرو ساز الان سالهاست اسمشان را تولید کننده ملی گذاشته اند ولی بایک تحریم مشخص شد که اینا فقط مونتاژ کننده پراید اشغال و پژو از رده خارج تشریف دارن . ومشخص نیست که این مصونیت اهنین را از کجا اورده اند که تو این مملکت با این که همه می دانند که این دو کارخانه ضررشان بیشتر از خیرشان است ولی همچنان یکه تازی می کنند
همه اجناس از دلار و طلا زدند جلو ولی دلار و طلا قیمتش گران نشده دلار و طلا رد گم کنی است برای حواس پرت کردن منتهی تمام اجناس ۱۰۰ برابر شده
سلام.
لطفا با دقت بخونید
در این شرایط کار ریشه ای نمیشه کرد ولی
باید از اطلاع رسانی قیمتها جلوگیری کرد تا به بازارهای دیگه سرایت نکند
سایتهایی مثل دیوار و قیمت طلا و... برای شرایط تحریم مثل سم و سرطانه.
بررسی کنید اگه درست میگم پیشنهاد مسدود سازی این سایتها رو تیتر کنید
سلام بنده خیلی مودبانه میگم دشمن نظام هم نیستم ولی این روش مملکت داری شائبه های زیادی در میان مردم درست کرده که کم کم در حال تبدیل شدن به نارضایتی عمومی و اتفاقات ناخوشایند دیگری است که خدایی ناکرده تمام دست آوردها و نتایج درخشان انقلاب و صدها هزار شهید در راه آن را به ورطه نابودی خواهد کشاند مجددا عرض میکنم نه طرفدار آمریکا نه انگلیس نه روسیه و نه هیچ کشوری به جز نام مقدس میهن هستم . لذا خواهشمندم و عاجزانه تقاضا میکنم که سخنم را به گوش رهبر معظم انقلاب برسانید:
۱. وضعیت کنونی جامعه نیازمند ورود فوری و بدون واسطه رهبر معظم انقلاب هستش. مردم زیر بار گرانی دارند له میشوند. بچه های ما دیگه دارند از ما سلب اعتماد میکنند میگیم نداریم حقوق کمه و هزینه ها باور نمی‌کنند باورشون نمیشه و جواب میدهند اگر واقعا اینطوری چرا انقلاب کردید همون‌طور میموندید بهتر نبود. بچه های من دیگه نماز نمی‌خوانند و منتقد سیستم موجود هستند. روزنامه هم بهشون نمیرسه. از آنطرف اینهمه اختلاس و دزدی را می‌بینند ناراحتند و میگن که چرا شما اختلاس و دزدی نمیکنید. همه دزدان و اختلاس گران راحت و آزاد میگردند. بخدا خرید مایحتاج ضروری هم برامون دیگه امکان پذیر نیست. پباز کیلویی ۷ تومان گوجه ۵ تومان سیب زمینی ۴۵۰۰ تومان گوشت ۱۲۰ تومان مرغ ۱۲ تومان میوه ها کمر شکن شده چکار کنم نمیتونم بک کیلو سیب بخرم شده ۱۰ تومن بچه سیب میخواد نمیتونم بخرم چند وقت پیش بچه ام میوه میخواست نتونستم براش بخرم. پیتزا میخواست نتونستم بخرم. خرج مدرسه اشان یکطرف خرج سرویس یکطرف اجاره خونه یکطرف...............
۲. دیگه از نظارت و پیگیری ریاست جمهوری و مجموعه دولت در خصوص نابسامانی فاجعه بار بازار مواد غذایی و خودرو و ..... مایوس شده ایم. بنظرم خود شخص رهبر معظم انقلاب باید وارد شوند و آشفته بازار نابسامان خودرو و همه محصولات غذایی را کنترل کنند و به مردم کمک کنند. حقوق ۱۵۰۰۰۰ و هزینه ها معمولی زندگی ۳۵۰۰۰۰۰ . حساب کردم باید ۲۰ سال یعنی تا بعد بازنشستگی صبر کنم شاید بتونم یک پراید بگیرم!!!!!! یعنی واقعا این انصافه؟!؟!؟!؟!؟. رهبر معظم انقلاب لطفاً خودتون ورود کنید به این دولت اطمینان نمیشود کرد. یاعلی
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
هموطن عزيز با تمام وجودم دردنامه ات را چند بار خوندم شما حرف دل همه را روان و بي پرده زدي تنها خداوند ميتواند بدادمان برسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
اینقدر سهل انگاری کردند و دروغ گفتند که کار به اینجا کشید. حالا می فهمم که چرا کوروش کبیر دعا میکرد خدا این کشور را از شر سه آفت دروغ و دشمن خارجی و خشکسالی در امان نگه دارد
سلام ضمن پذیرش مشکلات تامین قطعات و ترخیص و قیمت ارزو...
لکن چیزی که مسلم است وجود برخی مدیران نالایق و وابسته در صنعت خودروسازی است که باعث بی ٱبرویی متخصصان و مهندسان و مدیران و کارگران زحمتکش خودروسازی نزد مردم شده اند و صرفا با وابستگی و تملق گویی پستها را اشغال و روز به روز بر وخامت اوضاع افزوده اند .
پاسخ ها
یگانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
ایکاش به جای اینهمه واردات کالاهای بنجول از چین، چند تا مدیر وارد می کردیم . اونها برای 1.5میلیارد آدم هم شعل درست کردند و هم درآمد و تفریح و...
چون همه شان سهامدار هستند دقیقا از قیمت و قیمت گذاری نیز خبر دارند نمی خواهید و خوشتان نمیاد سوار نشوید وحرف دیگری دارید بفرمائید............
مدتى است كه نا رضيتى در اكثر قشر مردم شروع شده كه در سايتهاى مختلف مى توان ديد بد دهنى و توهين به مسُولين كه نمونه تنفر ان در همدان بوحود امد بس تا دير نشده بهتر است اقايان بيدار شوند اين اول به صلاع خودشان بعد به صلاع مردم ميباشد جاى شهدا بخوصوس بچه هاى عمليات خالىيست
بزرگترین دشمن ملت و مملکت خود مسئولین هستند قبل از جنگ با آمریکا بهتر بود با دزدان مملکت خوار می‌جنگیدند البته اگر خودشون ...
همشون ذینفعن .حالا اسمش رشوه یا حق السکوت سهام .حسابو کتاب. یاهرچیز دیگه ولذا هرچه گرونتر پورسانتش بیشتر. .والا مملکت به این شیر توشیری تاریخ بشر بخود ندیده.چرا باید همه مسئولین روزه سکوت بگیرن.تازه انتقاد خیلی مهربانانشونم قبلا تبانی ده است
با با دولت خرج داره همکاری کنین ملت، به هر حال تحریمیم خرجشون درنمیاد پز مقاومتش واسه متعهدین بی مدیریت ! ، دردشم واسه ملت فعلا شریف ! هنوز تو شوک تورم ۳۰۰ ٪ درصدی پارسال گیجن مردم ، جا نداره دیگه یه کم تفکر ! هر چیزی یه حدی داره یه سقفی . خجالت ، شرم ، حیا ، مسولیت ، کلمات قشنگی هستن ،
سلام.خودرو کیلو چنده.مردم محتاج نون شب شدن.یواش یواش هرج و مرج و قتد و غارت هم میشه.همه چی داره نابود میشه
گر مدیریت اینست که ایران دارد
وای اگر از پس امروز بود فردایی!!

خلاصه شعار این افراد همه جیز خوار این است:
من و یاران بهم سازیم و بنیاد ایران براندازیم!!
بخدا خسته شدیم دیگه رمقی برامون نمونده خدایا نجاتمون بده
دلیل دشمنی بیهوده و بی دلیل با آمریکا چیه واقعا؟ یکی ترا خدا توضیح بده
جیب دولت و مجلس پر است به همین خاطر به فکر مخارج و فلاکت مردن نیستند
سلام بر سایت " 24 هزار راس دام تلف شدند" حداقل پانزده روزه اولین خبر اخرین اخبارتون این تیتره
پاسخ ها
بهزاد
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
ایراد از مرورگر شماست. کش مرورگر رو پاک کنید احتمالا درست میشه.
دولت که خودش دنبال گران کردن است ولی نمایندهای مجلس هم هیچکاری نمکنند
از سران مملکت عاجزانه تقاضا دارم تا دیر نشده انتخابات آزاد برگزار کنن برای تشکیل مجلسی که با تمام اختیارات، قانون اساسی رو به شکل مدرن و در حمایت از ملت و کشور تغییر بده. بعدش، دولتی تشکیل بشه فراجناحی با حضور تمام افراد وطن دوست و متخصص و مامور اجرای نص صریح قانون بدون هیچ افراط و تفریطی.
آقایون خواهشا مناصب خودتون رو رها کنید و بفکر ایران و اسلام باشید. اجازه بدید نماینده های واقعی مردم امور دست بگیرن.
دولت و مجلس و دستگاههای نظارتی؟!!!!! خب در کشور ما اجازه نداده اند که عملا دولت و مجلس آزاد و با اختیاری درست شود وقتی نمایندگان مجلس از فیلتر می گذرند و می دانیم این فیلتر بر طبق چه سلیقه و قاعده ای عمل می کند یا وقتی کاندیدای ریاست جمهوری هم از همین فیلتر خاص عبور می کنند نتیجه دولت بی اختیار و مجلس تشریفاتی می شود. نهادهای نظارتی بروند یقه دو عامل بی اختیار و تشریفاتی را بگیرند؟ پس کی برود یک کارگر حقوق نگرفته را که صدایش درآمده است بازداشت کند؟!!!!!!! به نظر من همان فیلتر گذار باید پاسخگوی مشکلات جامعه باشد!!!!!
با سلام خدمت هموطنان عزیز
نمی دونم مسئولین ما ادعای مدیریت جهان را دارند و به مسئولین بقیه کشورها نصیحت و اموزش می دن و بر ضد نظام سرمایه داری دارن حرف می زنن ولی در عمل صد برابر بدتر از اونها عمل می کنن فقط به فکر پولدارها و سرمایه دارها هستند مردم دارن زیر این فشار خرد می شن اونا دارن وعده مدینه فاضله را می دن . هیچ کشوری در دنیا نیست که واردات خودرو ممنوع باشه و همه را مجبور به خرید از دو کارخانه ورشکسته نامرد گرانفروش بکنن هیچ جا نمی تونی پیدا کنی .جای شهدا بد جوری خالیه یعنی شدید توی ذوق می زنه . خدا به داد ما برسه انشاالله
مسوول وضعیت موجود سیاست خارجی غلط مسوولین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
سالها غلط رفتند مسیر را
ملوک الوایفی مگه نظارت می خواد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط باید نظارت کنند مردم اعتراض نکنند همین!!!!
مگه وظیفه مسوولین رسیدگی به مردم ایرانه؟ شما چه توقعاتی دارین ها. مهم مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و لبنان و سوریه و یمن و عراق و زیمبابوه و سودان و... هستن. ملت ایران که هرروز بهتر از دیروز و مقتدر و خوشحال و با نشاطن. میگی نه بیست و سی و مجله خبری باشگاه خبرنگاران جوان نگاه کن ببین ما چقدر خوبیم. پس شلوغ نکنین و بذارین بقیه مردم مظلوم دنیا هم مثل ما روی آرامش و خوشی رو ببینن.
خداروشکر که بهتر و پولدارتر شدیم.
دولت و مجلس بطور كامل مملكت رو رها كردن و دسته تمام رانتخوارها و دلالها رو باز گذاشته اند كه هركاري ميخوان بكنن!بي لياقتي همه جاي بدنهدولت موج ميزنه وزراي نالايق فقط به صندليشون چسبيدن و تحريم و بي لياقتي مسئولان كمر ملت رو داره خرد ميكنه
دولت در سال گذشته تعرفه واردات خودرو را بسیار بالا برد . البته دولت با توجه به نرخ دلار 3700 تا 4200 تومانی آن زمان قیمت تمام شده خودرو خارجی را در حد تحمل بخشی از جامعه ارزیابی میکرد .
ولی این افزایش نرخ تعرفه و شماره گذاری با تغییر قیمت ارز که حدود 3 برابر افزایش داشت توام گردید . لذا اگر بطور مثال امروز سانتافه بخواهد بخرید و حمل به ایران و ترخیص و نمره گذاری گردد ، چنانچه محاسبه فرمایید همان حدود 900 میلیون تومان خواهد شد .
ولی دولت یا اتحادیه بنگاه اتوموبیل این محاسبات قیمتی را اعلام نکرده تا مردم عادی مطلع شوند ، در عوض دائم می گویند قیمت خودرو نابسامان گردیده است و افزایش قیمت را بگردن دلالان می اندازند و به نوعی فرار رو به جلو می کنند . وزارت صمت یا اتحادیه بنگاه اتوموبیل میتوانند مثل اتحادیه طلا فروش ، بر مبنای محاسبات مالی قیمت ماشین نوی وارداتی را محاسبه و اعلام کنند و بگویند مثل طلا آیا حباب دارد یا نه .
تازه قیمت وارداتی نو را که محاسبه کردید ، بخاطر شرایط تحریم باید هزینه های اضافی هم برای نقل و انتقال ارز و دور زدن تحریم ها را هم اضافه کنید .
دولت خوابه. انگار نه انگار که توی شرایط جنگی هستیم. توی دفترکار های مجلل خودشون نشستند و فکر میکنن همه چی آرومه و با همون روش عادی میخوان کشور رو اداره کنند. اگر میخواین مذاکره کنید زودتر انجامش بدید و اگر هم میخواین مقاومت کنید لطفا آستین بالا بزنید و بخشنامه های جدید و قوانین سخت و بگیر و ببند و توزیع‌ کوپنی و هزارتا چیز دیگه رو راه بندازید. اگر هم عرضه ی تصمیم گیری ندارید ‌و نمیدونید چیکار کنید لطفا استعفا بدید تا دو تا مسئول شجاع بیان سرکار که چاره ی حال فعلی کشور رو بلد باشند.
فقط مالیات از عایدی سرمایه اگر عقل باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
بله مالیات گرفته میشه، ولی فقط از حقوق بگیرها نه از .درآمدهای نجومی
در کشور ما هیچ یک از قوای سه گانه حریف خودرو سازها نمی شوند
با سلام و احترام
هرگز در طول عمر ۴۰ساله انقلاب اینگونه فشار اقتصادی بر مردم تحمیل نشده بود . جامعه از شدت گرانی با شتاب به
سوی انفجار پیش می رود .مسئولان کشور کجای کار هستند؟
همه چیز بخاطر افزایش قیمت ارز شروع شد.ارز دست کی است ، دولت ! البته همه می دانیم که تراز تجارت خارجی ، تحریم ، کاهش درآمد نفتی ، منفی شدن رشد اقتصادی ، مسایل سیاسی داخلی و خارجی و سیاست های پولی و مالی و ... در بالا و پایین رفتن قیمت ارز موثر است.
حال دولت محترم بیاید صادرات کالاهای ایرانی را ممنوع کند!!! تا تولیدکنندگان بویژه خودروسازان در طمع دلار ۱۴ تا ۱۵ هزار تومانی نباشند و دولت ارزبری تولید را با همان حرف خودش (دلار۴۲۰۰تومانی) تامین کند. تولیدکننده ایرانی برای شهروند ایرانی تولید کند و خداوکیلی بی خیال صادرات شود و اینگونه استدلال نکنند که پراید را داریم بیش از ۶ هزار دلار به خارج صادر می کنیم ، چرا فقط در داخل عرضه کنیم !؟
دولت و مجلس یک وزیر مشترک گذاشته اند جناب وزیر هم دارد به نحو خوب به دولتیان مجلسیان سرویس خوب می دهد و لذا اصلا هم خود را مدیون یا بدهکار مردم نمی داند
همه با هم خوشند: وزیر ث، نمایندگان دولتیان
در جواب سوال شما باید گفت: دولت و مجلس در حال باج دادن و خودروسازان هم در حال سواری گرفتن از دولت و مجلس و مردم هستند... همین....
دولت افتضاح طلب ملتو دارن هدایت میکنند به قبرستانها با این تورم سرسام آور.رهبری وسپاه کاری کنند. این چه وضعه مملکته.داریه
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
قسمت دوم سخنانت اشتباه است
یه سر یه فروشگاه های زنجیره ای بزنید اگر برنج ایرانی پیدا کردید به من هم خبر بدید.
من در طول ۳۰ ثانیه نتوانستم برای خودرو نمایندگی ثبت نام کنم. قبلا همه خودروها را به دلالان فروختند حالا ملت را سر کار گذاشتند. کسی نیست به داد ملت برسه
یکی از نمایندگان با درایت و آگاه مجلس اعلام کردن که با توجه به اینکه ندیدن خودروساز قیمت رو افزایش بده دلیل گرانی خودرو رو متوجه نمیشن ! مرد حسابی همش یک هفته از اینکه قیمت های حاشیه بازار ملاک تعهدات خودروسازها قرار گرفته نمیگذره. از خواب پاشو لطفا تا افزایش نرخ ۵۰ درصدی کارخانه رو ببینی
حرفهای دشمن شاد کن نزنین. نکنه شمام فتنه گر هستین ای منافقها!!!!!
اشکنه بخورین. فقط توش پیاز و رب و مرغ و سیب زمینی نزنین تا گرون در نیاد
خدایا خودت رحم نما از ظلمی که خودرو ساز ها در حق مردم مینمایند وکسی جوابگو نیست........!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
کشور بازباشه . گمرک آزاد باشه چه نیازی به این آشغال سازانه ،صد رحمت به بازار خودرو بورکینا فاسو. خدایا خودت کمک کن به این مرز و بوم،
با زلزله ای ،شهاب سنگی،گسلی ... کارخانجات خودروسازی( حلبی سازی) ایران را به قهقراء بفرست. .
تمام دستمزدها و حقوق ها رو هم حداقل دو برابر کنین، نه اینکه ۱۰ درصد افزایش بدید، هر چیزی تو این مملکت سه تا چهار برابر شده بجز حقوق و دستمزد کارمند و کارگر و پزشک و...
راس ساعت ۱۰ صبح حاضر و آماده در وب سایت فروش ایران خودرو قصد خرید داشتم. خدا شاهده راس ساعت ۱۰ و ۱ ثانیه نوشت ظرفیت تکمیل شد. آخه نا مسلمون چطوری؟ مگه میشه همچین چیزی؟ چرا مردم را سرکار میزارید؟
من ۱۰ روز هست نتونستم ماشین بخرم برای خانواده ام. ۵۰ میلیون گرونش کردید در عرض یک هفته. خدا ازتون نگذره
شک نکنید که دولت قطعاً بازار خودرو وعملکرد خودروسازان را رسد میکند و چون شریک اصلی خودروسازان است و کسری بودجه هایش را میتواند قدری از این طربق جبران کند تن به سکوت داده تا خودروسازان با خیال راحت مردم را سرکیسه کنند
شک نکنید که دولت قطعاً بازار خودرو وعملکرد خودروسازان را رسد میکند و چون شریک اصلی خودروسازان است و کسری بودجه هایش را میتواند قدری از این طربق جبران کند تن به سکوت داده تا خودروسازان با خیال راحت مردم را سرکیسه کنند و متاسفانه مردم ما راحت در دام می افتند وبه این گرانیها دامن میزنند و جیب خودروسازان را روز بروز پر تر میکنند
به نظرمن راهکار ساماندهی قیمت خودرو اینست که اجازه واردات خودروهای کار کرده را از مناطق ازاد به سرزمین اصلی بدهند.قریب به 70هزار خودرو در مناطق ازاد وجود دارد که طبعا کم کارکرد نیز هستند .دولت میتونه در اضای دریافت مثلا 10میلیون تومان از هر خودرو اجاز ه رو بده که پلاک ملی دریافت کنند در این صورت قیمتهای خودرو تا 50درصد کاهش می یابد و به بودجه دولت هم کمک میشه
در خواب خوش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل