بازدید 20054

راهبرد جدید آمریکا برای همراه کردن اروپا علیه ایران

اقدامات آمریکا علیه ایران پس از قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی خارجی وارد فاز جدیدی شده و به نظر می‌رسد، آمریکایی‌ها اقداماتی برای متهم کردن ایران در زمینه تروریسم طراحی کرده اند. پس از آنکه واشنگتن سپاه را گروه تروریستی خارجی خواند، همزمان با آن موضوع ارتباط ایران و القاعده نیز به صورت گسترده‌ای از سوی کاخ سفید دنبال شد.
کد خبر: ۸۹۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 16 April 2019

اقدامات آمریکا علیه ایران پس از قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی خارجی وارد فاز جدیدی شده و به نظر می‌رسد، آمریکایی‌ها اقداماتی برای متهم کردن ایران در زمینه تروریسم طراحی کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه واشنگتن سپاه را گروه تروریستی خارجی خواند، همزمان با آن موضوع ارتباط ایران و القاعده نیز به صورت گسترده‌ای از سوی کاخ سفید دنبال شد.

مسأله ای که به نظر می رسد، می توان از دل آن سناریوی مورد نظر آمریکایی ها را حدس زد. در همین رابطه، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) در یک سخنرانی بار دیگر ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد و گفت، واشنگتن با اعمال فشار به دنبال تغییر ماهیت جمهوری اسلامی است.

پامپئو که در دانشگاه «ای اند ام» تگزاس صحبت می‌کرد، در بخشی از سخنرانی‌اش، درباره ایران گفت: «در حال اعمال فشار حداکثری هستیم تا اصل ماهیت جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهیم تا اطمینان حاصل کنیم این رژیم صرفا مانند یک کشور عادی رفتار می‌کند و در سرتاسر جهان تروریسم را گسترش نمی‌دهد.»

پامپئو در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «تروریست» خطاب کرد و گفت: واشنگتن به زودی تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعلام می‌کند. وی همچنین شرکت‌های خارجی همکار با ایران را نیز به تحریم تهدید کرد.

او به وضعیت یمن هم اشاره کرد و در حالی که به اذعان رسانه‌های غربی عربستان سعودی از اجرای توافقنامه آتش‌بس در یمن خودداری کرده، پامپئو مدعی شد، ایران انقلابیون یمن از اجرای این توافق بازداشته است.

سخنرانی پامپئو ساعتی پس از آن انجام می‌گیرد که او در تگزاس با «گروهی از ایرانی‌های مقیم آمریکا» دیدار کرده است. اسامی این افراد اعلام نشده، اما به گفته پامپئو، برخی از این افراد به تازگی به ایران سفر کرده‌اند و وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با این افراد به دنبال اطلاع از وضعیت داخلی ایران بوده است.

راهبرد جدید آمریکا برای همراه کردن اروپا علیه ایران

در این میان، به نظر می آید آن بخش از سخنان پمپئو مهم است که مدعی شد ایران درگیر یک کارزار تروریستی در سراسر اروپاست.

بیشتر بخوانید

وی در این باره مدعی شد: «در حالی که اینجا ایستاده‌ایم، ایران درگیر یک کارزار ترور در سرتاسر اروپاست و دیپلمات‌های ما در تلاش برای مقابله با آن‌ها هستند تا این کار را متوقف کنند.»

وزیر خارجه آمریکا پیش از این هم با طرح ادعاهایی مشابه تلاش کرده بود، کشورهای اروپایی را با سیاست واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران همراه کند. «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز چندی پیش با تکرار همین ادعا، به اروپایی‌ها گفت باید از توافق هسته‌ای با ایران خارج شوند.

به نظر می رسد، تأکید آمریکا بر اینکه ایران درگیر یک کارزار تروریستی در سراسر اروپاست ـ آن هم در شبی که تروریستی اعلام کردن سپاه در آمریکا وارد فاز اجرایی شد ـ جهت همراه کردن اروپا برای تشدید فشارها علیه سپاه و کارزار فشار حداکثری بر ایران است.

نکته بعد اینکه، بعید نیست آمریکا به زودی اتهاماتی علیه سپاه (با پرچم دروغین) ـ چه اتهامات پیشینی مانند ارتباط با القاعده یا دست داشتن در اقدامات تروریستی و چه اتهاماتی در آینده ـ را متوجه ایران کنند. شاید بتوان تأکید اخیر آن ها بر ارتباط میان سپاه و القاعده را در همین راستا ارزیابی کرد.

در همین زمینه، رضا نصری، کارشناس حقوق بین الملل و سیاست خارجی نیز به نکات زیر اشاره کرده است؛

1) جريان جنگ طلب در واشنگتن، براي اينکه بتواند از قانون «مجوز توسل به نيروي نظامي سال 2001» عليه ايران استفاده کند،‌ بايد نشان دهد ايران (يا سپاه) با القاعده و کساني که در طراحي و اجراي حملات 11 سپتامبر نقش داشته‌اند، شراکت (همکاري) دارد.

2) در اوضاع کنوني، رئيس‌جمهور آمريکا براي حمله نظامي به ايران محدود به اختياراتِ `فرماندهي کُل قوا` ذيل ماده 2 قانون‌ اساسي ايالات متحده است و به همين خاطر هم عملاً به عملياتي که در واکنش به يک برخورد تصادفي يا يک حمله از جانب ايران (عمليات دفاعي) صورت مي‌گيرد محدود است.

3) اما اگر موفق شود ايران (يا سپاه) را زير چتر قانون «مجوز توسل به نيروي نظامي سال 2001» (AUMF 2001) بکشاند، دست رئيس‌جمهور براي توسل به زور عليه ايران (بدون نياز به اخذ مجوز جديد از کنگره) به شدت باز مي‌شود.

4) به همين خاطر، جريان جنگ‌طلب از هم‌اکنون در حال تدارک کمپين‌هاي تبليغاتي گسترده‌اي است تا با وصل کردن ايران و سپاه به القاعده و شرکا، زمينهٔ رواني و سياسي لازم را براي استناد به مجوز 2001 ايجاد کند.

5) از سوي ديگر، برخي در کنگره در حال تدارک قانوني هستند که مانع اجرايي شدن اين پروژه شوند، به نحوي که با تصويب يک قانون جديد کاري کنند که رئيس‌جمهور نتواند بدون اخذ مجوز جديد از کنگره عليه ايران اقدام ‌کند.

6) در اين ميان، اتکا به فعل و انفعالات داخلي آمريکا براي کاهش احتمال جنگ کافي نيست و مهم است رسانه‌ها و دستگاه تبليغاتي ايران هم براي خنثي‌سازي اين اتهام تلاش کنند.

7) يکي از اين تلاش‌ها مي‌تواند اين باشد که اهل رسانه‌ در ايران مستندي درست کنند (با ترجمه انگليسي) که در آن سابقهٔ‌ مبارزه ايران (سپاه) و القاعده و طالبان در افغانستان (پيش از 11 سپتامبر) و همچنين نقش ايران در شکست طالبان و استقرار دولت جديد در کابل را به وضوح به نمايش بگذارد.

8) نشان دادن اختلافات عميق ايدئولوژيک و سابقه دشمني ديرينه ميان ايران و اين گروه‌ها موضوعاتي است که افکار عمومي ـ و حتي بسياري از دولتمردان غرب ـ از آن بي اطلاع است و تا کنون هم هيچ تلاش تبليغاتي جذاب و قابل ملاحظه‌اي براي روشنگري در اين رابطه صورت نگرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۳۷
نظامیان خودشون می دونند اگر حمله کنند پایان عمر امپراطوری امریکا در منطقه شکل خواهد گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
فازت چیه . حتما برو دکتر.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
دوغتو بنوش !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
با همین توهمات کشور رو به نابودی کشاندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
این بابا معلوم نیست کجا زندگی میکنه وفکر کنم فیلم تخیلی زیاد دیده یکی نیست بهش بگه بابا هیتلر با اون ماشین جنگی و نیروهایی که داشت وقتی امریکایی ها وارد عمل شدند هینلر شکست خورد ، ما تو جنگ با عراق این اخر کم اوردیم و جنگ را باختیم و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
!!!!!!اینقدر توهم است
که امریکا در منطقه بن بست رسیده و زده به سیم اخر
خطاب به ۱۷:۲۴
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
چنان ناوهای جنگی امریکا در منطقه شکار میشن که خودشون نفهمند از کجا خوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
مطمئن باشيد جنگ با آمريكا يه طرفه نيست و متحدانشم بهش اضافه ميشن بعلاوه كه روسيه و چين براي خودشونم كه شده هزينه حمايت از ايران رو نميدن
پس اونايي كه عشق جنگ و كشتار و كشته شدن دارن لطفا به نقاط ديگه دنيا سفر كنيد
آمریکا آغاز کننده جنگ نیست فقط سعی در تحریک احساسات دارد و بس.که خداروشکر ما تا الان عاقلانه رفتار کردیم.اقتصاد داخلی آمریکا تازه خوب شده و ترامپ احمق دنبال کارهای پوپولیستیه و یه جنگ باعث رشته شدن پنبه هاشه و کاهش نسبی ارزش دلار و بورس آمریکاست.بنابراین تابناک جون شما نترس و نگران از جنگ نباش.جنگ هم بشه شما نیا....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
حالا چرا اینقدر میگی جنگ نمیشه ؟؟؟ شما که خیلی قوی هستید .بزار جنگ بشه پدر آمریکا رو درآرید
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
تشکر ازت که نوشتی " خدا را شکر که تا به حال ما عاقلانه عمل کردیم." مدت ها بود اینقدر نخندیده بودم.
فردابورس ۵۰۰۰ واحددیگه میره بالا!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
الان بهترین زمان برای سرمایه گذاری در ایران است الان با توجه کاهش ارزش ریال در مقابل سایر ارزها سرمایه گذاری خارجی می تواند سود بالای ببرید
به عنوان مثال سهام شرکت سایا پارسال حدود ۱۱۰ تومان بود امسال با این همه افزایش نرخ ها ۱۲۰ تومان است !!! حالا شخصی که در خارج از کشور است و سرمایه گذار با تبدیل دلار به ریال می تواند چند سهم خریداری کند؟؟ هم قیمت سهم قیمت پارسال است و هم نرخ تبدیل دلار به ریال ۳ برابر شده است!!!
تابناک عزیزشماهمیشه آیه یأس میخوانی کمی هم مردم راامیدواروشادکن هرچندنه امیدوارکردنت دردی دوامیکندونه آیه یأست مشکلی برمشکلات میافزایدحالاکه هردوکارباطل است چه بهترکه اخباردیگری رامنعکس کنید که نه شادمان کندونه مأیوس ،،ملتفت شدید؟ ببینیم
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
خوب آمریکا حمله کنه، ما که عاشق جنکیم پس دلیل ندارن جلو حمله آمریکا را بگیریم، کما اینکه اگه می‌خواستیم صلح بشه بعد از برجام روی موشک‌های سپاه شعار محو اسرائیل نمینوشتیم، اتفاقا نوشتیم که آمریکا را تحریک به حمله کنیم و قدرتمون را به رخ جهان بکشانیم.
سپاهرادر ارتش ادغام کنیم دیگه بهانه ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
ملت ما نابغه اند. خب اون موقع به بهانه اینکه دست ارتش و سپاه تو یه کاسه است اونا رو هم تحریم می کنند. اابته میشه در این صورت ارتش و سپاه رو در ناجا ادغام کرد. خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
نمیشه.مسئولیت هاشون متفاوته و دیگه ساختار طوری نیست که دست بخوره.
در ضمن اگر فردا ارتش رو تروریست اعلام کردن چی؟خوبه ما مثلا سیا رو تروریستی بدونیم؟
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
واقعا دکتری , عین دولت مردا مشکلو حل کردی
بابا اونا اسم دارن مثلا سردار سلیمانی بره تو ارتش دیگه مشکل حل میشه ؟ خوب ارتشم تروریست اعلام میکنند
بانک انصارم اسمشو عوض کنه حتمآ
بسیجم عوض کنه
رسما اعلام کردند با این سیستم مشکل دارن بحث سپاه نیست فقط
واقعن تواناییه شناساسس افرادی که به تازگی ایران بودن و اطلاعات دادن رو ندارید؟؟؟!
دیپلماتهای ما هم کماکان در خوابند.
بی زحمت ارشاد نمودن آقای سعید قاسمی رو هم به لیست اضافه فرمایید
که داره کار پمپئو را راحت ترمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
این آقایایون همیشه دشمن شاد کن بودند همفکران این آقا هیشه اشتباه محاسباتی دارند و برای ملت فقط هزینه ساختند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
ترامپ و نتانیاهو را رها کنید
و سعید قاسمی و کریمی قدوسی و شریعتمداری را بچسبید که بیشتر به خودمون گل زدند
امریکا دارای توهم قدرت هیچ غلطی هم نمیتونه دیگه بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
آمریکا که روی یکی از ناوهای هواپیما برش ۱۰۰ فروند هواپیمای فوق پیشرفته جنگی داره توهم داره ولی شما که چند تا آبگرمکن دارید توهم ندارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
وقتی چند تا موشک چند تنی خورد روی ناوهاشون ان وقت قیافت دیدنی است غرب زده
اینقدر تو با اعتماد به نفس از ناوهاشون می گویی خود کارشناسانشون نمی گویند و می ترسند از ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
ناشناس 17:33 فیلم زیاد دیدی؟ همین پارسال آمریکا و فرانسه و انگلیس و ناوهاشون با موشک های دقیق و هوشمند (به قول ترامپ) به سوریه حمله کردند. 130 تا موشک زدند. دو ساختمان خراب شد یک نفر زخمی شد. تعداد زیادی از موشک ها اصلا نرسید به هدف. واقعیت ها رو ببین نه دروغ های bbc و من و تو رو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
خود کم بین هند تازه تونسته یدونه موشک کروز 500 کیلیومتری ازمایش کنه ما 1500 کیلیومتری را نشون دادیم فکر کردی موشک کشکه موشکی که از جو زمین خارج میشه بعد با سرعت بی نهایت به سمت زمین بر میگرده چه بدنه ای داره که ذب نمیشه خلاصه بی سوادهای عجییبی هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
ناشناس۱۷:۳۳
من هم با شما موافقم
تازه این فقط یکی از ناوهای آمریکاست و آمریکا از این ناوها زیاد داره ولی آمریکا یک سلاح دیگه داره که از همه اینها قویتر و کارآمدتره و اون سلاح آدمهای احمق و ترسو و بی فکر و بی منطقی هستند که حتی وقتی آمریکا با تمام این سلاحهای مدرن و قدرتمندش شکست میخوره باز هم آمریکارو برنده و پیروز میدونند حتی اگه خود آمریکابیها و شخص رییس جمهورشون به این شکست اعتراف کرده باشه
آمریکا از سال ۲۰۰۱ در افغانستان و از سال ۲۰۰۳ در عراق و ۲۰۱۱ در سوریه و از ۵ سال پیش در یمن وارد جنگ با این کشورها شده و بنابر اعتراف مقامات مختلف آمریکایی و شخص رییس جمهورشون ۷۰۰۰ میلیارد دلار هزینه کردند و بعد از این همه سال خودشون میگند که شکست خوردند و خود اونها میگند در تمامی این جنگها ایران طرف پیروز بوده
ولی با تمام این اعترافها الان قویترین سلاح آمریکا در حال فعالیته تا شکست آمریکارو جبران کنه و از آمریکای شکست خورده یک آمریکای پیروز بسازه و کاری رو که آمریکاییها به کمک تمام متحدینشون در غرب و ناتو و منطقه با ناوهای هواپیمابر و جنگنده ها و بمب افکنهای رادارگریز و .... نتونستند انجام بدند با کمک این سلاح انجام بدند . بله ، قویترین سلاح آمریکا آدمهای ترسو خودکم بین ،غربزده ،آمریکاپرست ،نوکرصفت،وطن فروش ذلیل و خفت پذیر هستند که یک بار نتانیاهو به اونها اشاره کرده بود و گفته بود که اینها بزرگترین سرمایه اونها در ایران هستند
امیدوارم که این ترس و ضعف و بزدلی شماها روی مردم ضجرکشیده ایران اثر نگذاره و بدونند یک بخش از شرایط فعلیشون عقب نشینی دربرابر زورگوییهای آمریکا و امید بستن و اعتماد کردن به آمریکا بوده و امیدوارم که آمریکا به عملکرد این سلاحش در جنگ با ایران امیدوار نشده باشه
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
ناشناس 17:46
اونوقت وقتی چند تا بمب اتمی و نیتروژنی چند مگاتنی خورد تو ایران اون وقت قیافه ای برات نمیمونه که دیدنی باشه شرق زده!

اندکی تامل لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
عزیز چند تا موشک میزنی ولی اونا هم کاری رو که با فلوجه و وبتنام کردم سر مردم بدبخت میارن هنوز سالهاست مردمش با انواع بیماری متولد میشن بعد وقتی تمام زیر ساخت ها یک کشور نابود کردن اون وقت دیگه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
بمب هسته ای می زنند چند تا ۱۰۰۰ تا چقدر؟
دیگر انسانی نمیمونه
در ضمن ویتنام قدرت دفاعیش مثلا چی بود؟ موشک بود؟ هواپیما بود؟
جنگ و گریز بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
وقتی پایگاه هاشون در منطقه زده شد ان هم نه فقط در ایران توسط ادم های ایران در منطقه مثلا می خواهند از کجا بمب بزنند ان هم از نوع هسته و غیره؟
باید از خاکش و یا هزاران کیلومتر انور طر که به راحتی می شود رو هوا زد در فاصله چند صد کیلومتری ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
اینقدر منطقت کمه گه اگر کسی گفت غرب زده به این خاطرکه این کشورها دشمنی می کنندگان وقت شرق را می شود بگویید دارد دشمنی می کندگالبته نبایی بگویی که دارند بازی می کنند در رابطه بین الملل چیز عجیبی نیست این کارها
لطفا یک جستجو در گوگل کنید و ( طرح مارشال آمریکا ) پس از جنگ جهانی دوم را بخوانید تا بفهمید که اکثریت دنیا از جمله کلیه شرکتهای بزرگ و بانکها و سهام کارخانجات کل اروپا و ژاپن و کره و برزیل و آرژانتین و حتی شرکتهای چینی و روسی و خاورمیانه و اعراب همه یا قسمت عمده شان تحت مالکیت آمریکا است .
و البته یهودیان آمریکایی سهامدار عمده بانکهای جهان و برند های بزرگ تجاری هستند
پس دلخوش به اروپا و چین و روسیه و اعراب و ژاپن و کره و هیچ کسی نباشید .
آمریکا مالک اکثریت مایملک دنیا است .
چه خوشمان بیاید و چه نیاید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
لطفا در گوگل جستجو نکنید
تا چهل سال پیش ایران هم بخشی از این مایملک آمریکا در دنیا بود به نحوی که این آمریکا بود که بر ایران و ایرانی حکومت میکرد و نمایندگان مجلس وزرا و نخست وزیر ایران را تعیین میکرد و شاه ایران فقط در حد یک مدیر مشغول اداره ایران برطبق تصمیمات آمریکا بود و حتی هر آمریکایی اگر در ایران مرتکب قتل میشد دستگاه قضایی ایران حق رسیدگی و صدور حکم نداشت و باید در آمریکا محاکمه میشد که البته نتیجه هم کاملا مشخص است
ولی از چهل سال پیش دیگر ایران جزئی از آن مایملک آمریکا و صهیونیسم نیست و بعدا هم نخواهد بود و الان ایران تبدیل به الگویی شده که بقیه دنیا را به سمت استقلال میکشد و ملتهایی پیدا شده اند که آنها هم میخواهند دیگر بخشی از مایملک آمریکا نباشند و اصلیترین ، تاکید میکنم ، اصلیترین دلیل دشمنی آمریکا با ایران همین مساله الگو شدن ایران برای سایر ملتهاست که برای آمریکا و صهیونیسم بزرگترین خطر است و آنها سعی دارند با نابودی ایران این الگو را از برابر چشم ملتها بردارند تا هنوز هم همه دنیا مایملکشان باقی بماند
ولی ایران و الگوی ایران نابود شدنی نیست و این الگو در حال تکثیر است
چه خوششان بیاید و چه نیاید
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
آقای الگو دهنده ۲۰:۱۸
گوشت کیلویی ۱۲۰ تومنت رو میخوای بعنوان الگو به دنیا معرفی کنی یا دلار ۱۳۵۰۰ تومنی یا مرغ کیلویی ۱۶ هزار تومنی؟ نشست زمین و استفاده از ۸۵% منابع آبی رو میخوای به دنیا معرفی کنی یا حقوق ۲ میلیونی و خرج ۵ میلیونی؟! اختلاص های هزار میلیاردی یا دکل گم شده یا.......
خجالت هم خوب چیزیه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
23:28
این هایی که گفتی مسئولش دولتی هست که خودت انتخاب کردی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
ناشناس۲۳:۲۸
با شما موافقم که خجالت چیز خوبیه ولی مساله اینه که کی باید خجالت بکشه ، شما یا آقای الگو دهنده . ،بخون تا بفهمی چرا
عزیزم این چیزایی که گفتی رو باید بزاری کنار بعضی چیزای دیگه تا خود مردم دنیا از توش الگوشون رو پیدا کنند
مثلا اینکه با مقاومت کردن و باج ندادن به آمریکا میشه ۷۰۰۰ میلیارد دلار پولشون رو با ۱۶ میلیارد دلار (البته به گفته آمریکاییها .ایران مدعیه که ۳ میلیارد دلار در ۸سال )به باد فنا داد و پیروز این جنگ هم بود و در افزایش میزان بدهی ملی آمریکا که به حدود ۲۱۰۰۰ میلیارد دلار رسیده به اندازه به باد دادن همین ۷۰۰۰ میلیارد دلار سهیم بود . علی رقم تمام ادعاهای ابرقدرتی آمریکاییها ، اقتصاد آمریکا فقط به کمک چاپ دلار سرپا ایستاده و اگر جرقه سقوط دلار یک روزی زده بشه آمریکا با تمام این ادعاهاش یک شبه نابود میشه
و یا یک مثال دیگه اینکه رییس جمهور آمریکا به سران بعضی از کشورهای منطقه که در نوکری و سرسپردگی برای آمریکا هیچ کوتاهی نکرده اند لقب پرافتخار گاوشیردهی داده که بعد از خشک شدن شیرشان هم به مذبح فرستاده خواهند شد ولی بعضی دیگر از سران کشوری عزتمند حتی جواب نامه های چندباره رییسجمهور آمریکا را نداده اند و آنها را در حسرت کمترین نشانه از ضعف و تسلیم گذاشته اند و یا یکی از سرداران آن کشور که سلیمانی نام دارد نامه یکی از فرمانده های آمریکایی را حتی باز نمیکند درحالی که ان آمریکایی منتظر جواب آن نامه بوده و هنوز هم‌هست
ضمنا اگر در ایران گوشت ۱۲۰ هزارتومان و پیاز ۱۳هزلرتومان و .... شده اتفاقا به دلیل نشان دادن ضعف در برابر همین آمریکا بوده و به دلیل این بوده که عده ای در ایران به آمریکا امید داشتند و دل بسته بودند که باتسلیم شدن و مذاکره و همراهی با آمریکا دلار به ۵۰۰۰ تومان هم نرسد و اونچونان رونق اقتصادی ایجاد شود که .... ولی الان نتیجه این امیدواریهای واهی شده شرایط اقتصادی فعلی
ترامپ به بهترین شکل ماهیت و ذات آمریکایی رو در این مدت نشون داده . اگر شما دوست داری که ی گاو پرواری باشی که فعلا شکمت رو سیر کنند تا از طرف دیگه شیرت رو بدوشند و بعد از مدتی هم طبق اظهارات علنی خود ترامپ سرت رو ببرند خودت میدونی ، شما گاو باش ،اما کم نیستند کسانی نمیخواند هم که گاو باشند و مطمئنا وقتی آمریکاییها رییس یک کشور رو در حد یک گاو میدونه مردم عامی اون کشور رو حتی همون گاو هم نمیدونه
حالا شما خودت مختاری که الگوت کی باشه ،الگوت کسی باشه که به اون گاوچرون آمریکایی فقط درحد ی گاوچرون اهمیت میده یا اینکه الگوت کسی باشه که اون گاوچرون آمریکایی بهش بعنوان ی گاو نگاه میکنه
البته با این شرایطی که قیمت گوشت پیدا کرده بعضیها بدشون نمیاد چون شاید اینطوری ارزششون بیشتر از این باشه که الان هستند
شکر اضافی خوردن در خصوص حمله به ایران اگر چنانچه شیطان بزرگ می توانست غلطی کند می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
تو برو گوشت کیلویی 130 هزار تومان بخر که بهت خوب می رسند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
چهل سال است که امریکا در حال تیشه زدن به ریشه کشور و مردم است و شما خبر نداری
مثل اینکه قضیه جدی است

الکی الکی خبرهاییه

آقازاده ها هرچه سریعتر برگردند به کشور

بدون آقازاده ها جبهه ها سوت و کوره.
مسئولین در آخر کشور را درگیر جنگ نظامی با امریکا خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
دکتر روحانی به وعده رفع سایه جنگش مثل رونق اونچنانی و عزت پاسپورت ملی عمل می کند. تازه برجام هم هست. دیگه نگران چی هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
به کسی رای دادیم که از برگ برنده ی هسته ای به خوبی استفاده نکرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
نترس اخوی جنگ را قراره کسی دیگر اداره کنه شما نگران نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
امریکا دشمن تراشی می کند مقصر ایران می شود عمو جان یک کمی از محیط ماهواره و اینترنت خارج شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
آیا حضور یک دیوانه در مسند ریاست جمهوری آمریکا به روحانی ربط دارد؟
ترامپ دیوانه از خیلی قرلر دادهای جهانی خارج شد آن ها هم تقصیر روحانی بود!!!!!!!
کمی انصاف بد چیزی نیست، چند روز دیگر نماینده شما می شه ریس جمهور ببینیم بازم همین گونه با مسایل برخورد می کنید
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
اخوی حالا بزار صلحشو اداره کنه جنگ پیشکش اخوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
چه کسی قراره اداره کنه الان جنگ نیست تورم پانصد درصده وای بحال جنگ البته شماها که غمی ندارید بیچاره مردم
اول امیدواریم که خداوند ما را مورد توجه و عنایت خود قرار دهد و شر ترامپ و عواملش را به خودشان برگرداند و اما آنچه ما میتوانیم بگوئیم این استکه ترامپ بسیار بد است و هدفش تسلط بر کل کره زمین یا تمسک یه هر روش پلیدی است تا به قول خودش امریکا را به جایگاه خود برساند و ما واقعا در مقابل امریکا و حکومتهای نادانی که نمی فهمند بعد اژ ایران نوبت به انان می رسد مظلوم و تنها هستیم . اما ترامپ به لحاظ تاجر بودنش اهل معامله هم هست لذا تا دیر نشده باید با شخص خود ترامپ مذاکره کرد دو سال مذاکره تا زمان ترامپ تمام شود و حداکثر مثل دو بازرگان امتیازات رد وبدل شود (تا اینکه زمان ترامپ تمام شود و اوضاع جهان عوض شود )و یا این روند اگرادامه پیدا کند منجر به یک جنگ وسیع جهانی و کشتار وسیع انسانها خواهد شد که امیدواریم این گونه نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
دوست عزیز اگر می شد با یک دیوانه مذاکره کرد که تا کنون کره شمالی به این هدف می رسید.
این احمق می گه کل دنیا باید برده آمریکا بشوند، آیا شما حاضرید همچین تفکری رل بپذیرید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
ی بار دیگه هم با همین توجیهات روشنفکرانه با آمریکا مذاکره کردیم و الان داریم از نتایجش بهره میبریم‌. شما اجازه بدید تا گلابیهای برجام رو تا دونه آخرش بخوریم بعد ی فکری واسه مذاکرات بعدی میکنیم
حالا ما موندیم و یه لشگر مسئول که فقط بلدن حرف بزنن.
یکی از راه ها یا تنها راهی که ترامپ میتواند در انتخابات دور جدید ریاست جهموری مردم آمریکا را وادار به رای دادن به خودش و تثبیت دور بعدی ریاست جمهوریش بکند ایجاد یا درگیر کردن مستقیم آمریکا به جنگ با ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
اینطوری نیست که شما فکر می کنی.
بذارید حمله کنه ببینیم در عمل چه غلطی میخواد بکنه؟
این همه ملت رو از جنگ ترسوندن چه نتیجه ای برای ما داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
ملت منتظر آغاز جنگ هستند و نیروهای ارزشی را برای دفاع از خودشان تشویق خواهند کرد
باید بمب اتمی بسازیم، این امریکا دست از سر ما بر نمیدارد، باید قوی بشیم و کلاهک اتمی داشته باشیم تا از شر امریکا و دوستانش در منطقه راحت باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
چیزی که سایه جنگ را دور می کنه برجام 2 و 3 هست نه بمب اتم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
باید بمب بسازیم.خسته شدیم از تهدیدات.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
نه برجام 2 و3 کارساز است نه بمب اتم
بلکه حس مسئولیت ، وططن پرستی،وجدان کاری و کار مضاعف ایران را از این تنگناه خارج خواهد کرد به جز این موارد دورباطل زدن است
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
کره شمالی هم بمب اتم داره کی چی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
دست از سر ما یا آقازاده ها ؟!!؟
برخي از اين مستندات در حال ساخت و پخش است . امروز در كانال خبري يكي از سايتهاي خبري مصاحبه اي از يكي از سرداران رشيد سپاه پخش شد كه صراحتا به ارتباط سپاه و القاعده در جنگ بوسني اشاره كرد .
واقعا پخش اين مصاحبه در اين مقطع حساس به نفع كيست ؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
صد در صد به ضرر ایران و ایرانی است
و اینها دانسته یا ندانسته در زمین ترامپ و نتانیاهو بازی میکنند
روشن گری در باره جنایات آمریکا همیشه کم است و اصولا نمیتواند بعد واقعی بشر براندازی آنرا برملا کند یعنی در این راه هرچه انجام دهیم کم است.
در مورد راه حل ها باید گفت ایران تاکنون حالت غیرفعال و دفاعی از خود نشان داده اند. آمریکایی که ۴۰۰ غیرنظامی را رسما در آسمان خلیج پارس با موشک بقتل میرساند حد اقل باید یک تلافی جویی را بمردم آمریکا نشان دهد. که تاکنون بکرات در جنگهای نیابتی آمریکا عملا نشان داده است. ولی در باره پدافند هوایی که قادر باشد اف ۳۵ را پایین آورد هنوز خیلی جلو نرفته ایم. من معتقدم که بیشتر نیرو را اکنون از موشک های زمین بزمین به موشک های زمین به هوای ضد اف ۳۵ و ب ۵۲ نماییم. در سوریه زمانیکه یک اف ۳۵ مورد اصابت پدافند هوایی سوریه قرار گرفت، روزنامه ها آرتص و یورزالم پست مقالات پربهایی در باره آثار آن در آینده نوشتند.
چقدر روسیه از آمریکا باج گرفت که بار دومی رخ ندهد باید از پوتین پرسید.
بهرصورت معتقدم باید کلیه نیروی جوان خلاق را باین کار واداشت و همانطور که در ساخت موشکهایی که بما فروخته نمیشد موفق گردیدند، در این امرهم موفق شوند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
شاید دارن و رو نکردن.چون هیچ کشوری در دنیا تمام سلاح هاش رو رو نمی کنه.با شناختی که از مسئولین ایرانی دارم هیچی بعید نیست.
چرا ما باید بخاطر کشور های عراق . لبنان .فلسطین .یمن و سوریه این همه مرارت بکشیم . اینجا است که میترسیم آمریکا یه غلطی بکنه . همه دنیا فهمیدن که مردم ناراضی هستن و برای ایران شاخ و شونه میکشن چون پشتوانه مردمی کم شده است . اگه باور نداری ایرانگردی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
مگه شاه نوکری نمی کرد پس چرا باهاش اینکار رو کردن؟برو صحبت های زن شاه رو بخون.مشکل سوریه و فلسطین نیست،مشکل اینها اینه که می خوان فقط خودشون قوی باشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
شما هم اگر امریکا بروی و امریکا
گردی کنی دوریالیت می افتد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
این هم از نظرات روشنفکرانه این عزیز
جناب از خواب بیدار شو و یک کمی در تاریخ جهان سیر کن تا با توهمات سوریه و لبنان و یمن بیرون بیایی که فکر می کنی مشکل ما و امریکا این ها هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
اگه انگلیسیت خوبه برو سایت های خبری آمریکایی رو بخون. در کامنتها بسیاری همین رو گفته اند که چرا به خاطر اسرائیل از جیب مردم آمریکا هزینه میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
اگر در جنگ با آمریکا یک تیر برایم باقی مانده باشد،آن را به سمت نویسنده کامنت های این شکلی شلیک میکنم. چون حماقت چنین افرادی باعث شروع جنگ می شود. ببینید این افراد در این 6 سالی که گزینه های مد نظرشان در رای قدرت هستند با مردم بیچاره چه کارها که نکرده اند.
همه حرفهای مقامات در مورد پیروزی های در مقابل آمریکا درست ،
یه نظر به حال و روز مردم بیندازید و بهای پرداخت شده برای پیروزی هایتان را ببینید که از جیب چه کسانی پرداخت میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
رونق اقتصادی امروز را مدیون کنار گذاشتن مشکلات با ۵+۱ و دیپلماسی لبخند هستیم. روحانی مچکریم. ظریف مچکریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
برادر عزیز دیپلماسی لبخند چه صیغه ای است؟
اینکه یک دیوانه (ترامپی) ریس جمهور آمریکا شده مربوط به دیپلماسی لبخند است؟؟؟؟؟
خوب این احمق از خیلی پیمان نامه ها و قراردادخا خارج شده است تنه به بهانه قلدر بودن آمریکا حالا در این اوضاع چرا شما خودزنی می کنید؟
ملت شریف ایران یادتان می آید به خاطر برجام از دختر مظلوم وزیر حمایت کردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
تنها امتیازمون که هسته ای بود از دست رفت و الان در یک قدمی حمله به ایران هستن.
هنوز هم خاورمیانه آبستن حوادث بیشماری است
سپاه باید در ارتش ادغام شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
نه بابا بعدچی بعد باید ارتش در کجا ادغام شود سپاه نبود تو میخواستی بنزین تولید کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
غیر قابل حل است چون ارتش از بدنه ملت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
سپاه از بدنه ملت است.
عجب غلطی کردیم به رئیسی رای دادیم. جدی جدی داره جنگ میشه.
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل
مگه همین چند مدت پیش نبود ایران با طالبان گفتگو کرد اونها اومدن و اینها رفتن. خودتون گفته بودین حالا چی رو باید انکار کنین.
چونکه هزینه های حملهٔ نظامی امریکا به ایران را دولت سعودی ،و امارات عربی میپردازند ،‌و سودهای کلانی در این اقدامات نصیب کارتلهای اسلحه سازی میشود ، و انگلیس و اروپاییان و حتی روسها ،و چینیها در پنهان با امریکا همراهی میکنند ،لذا دولت ایران بایست که هشیار و آمادگی داشته باشد ،و با مردم باصداقت بیان نماید ،و مخلان اقتصادی که باعث ناراضایتی مردم از سختی معیشت میشوند را به مثابه ستون پنجم دشمن قلمداد نماید ،و از بار سنگین سختی معیشت مردم بکاهد ؟
حالا چرا ترسیدید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
من نترسیدم.
هرچه زوتر بهتر لحظه شماری میکنیم به این حرامیان بفهمونیم شیعه یعنی چه وپیرو ولایت کیه خلیج فارس گورستان یانکیها میکنیم وقدرت پوشالی این معتادان الکلی رو به جهانیان نشون میدیم وبرا همیشه جهان رواز لوث وجود جهانخوران وصهیونیستها ولیبرالهاودنباله روهاشون پاک کرده از همه مهمتر عزای ال سعود وال خلیفه ودیگر سرسپردهها رو جشن میگیریم انشالله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
ایران فقط شیعه نیست اخوی .
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
پیازو چکار کنیم؟ پیاز
همون گرده لایه لایست پیاز
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
عزیزم صبح شده پاشو برو نون بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
ماذا فازا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
بابا دمت گرم! خوب چرا منتظر موندی اونا حمله کنند؟! بسم الله!!!
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
گوشت کیلوی ۱۲۰ هزار تومان......
بنده با عنایت به مطالعات عمیقم در تمامی علوم و دانشها و مطالعات راهبردی بیش از35 سال روزنامه کیهان باید به ارزتان برسانم که آمریکا هیج قلطی نمی تواند بکند و تحریم کاغز پاره است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
نعمت یدونه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
کاغذ پاره تونم دیدیم
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
تو خاعنی؟؟؟
خودتو دستگیر کن
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
گوشت کیلوی ۱۲۰ هزار تومان......
مشکل روحانی نیست مشکل خود مردمند .....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
در تاریکی ماندن هم حد و حساب دارد.۰
شما از کجا آمده اید آیا خود را هم از مردم می دانید؟ و یا از ما بهتران سگ چران لواسانک؟
کسی که بهت زندگی داده و بزرگت کرده و حتی نوشتن یادت داده همین مردمند که در کوچه و بازار و در کارخانه و مزارع میببنی
روسیه هم عجیییییب ساکته و صداش در نمیاد
البته اگر فکر کنی، میبینی منطقیه
به نظر شما ما که این ۴۰ سال مرگ بر آمریکا گفتیم، چه اقدام عملی کردیم که الان به دردمون بخوره؟
به نظر شما این کار های آمریکا با این وسعت مانوره؟ میخواد امتیاز بگیره؟ چه امتیازی؟
کوتاه میاد؟
به نظر شما عکس العمل ایران تو این یک سال در برابر این همه کار عملی آمریکا، موثر بوده؟ ایران کدوم تهدید هاشود عملی کرده؟ اگر کرده بازدارنده بوده؟
به نظرم پاسخ ها واضح هست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
به روحانی رای داده میگه چرا پوتین موضع گیری نمیکنه. خخخخخ
دولت با تثبیت نرخ ارز میتونه ارامش رو به ایران برگردونه
در تاریخ 300 ساله آمریکا یک جنگ تمام عیار با یک کشور درست حسابی وجود نداره پس امریکا الکی حرف میزنه.در تاریخ 3000 ساله ما هزارن جنگ تمام عیار بوده و هزارن بار هم ما پیروز شدیم و مقاومت کردیم.
سه مولفه قدرت در جمهوری اسلامی وجود داره
1- مردم
2- قدرت نظامی که اصلیش موشکیه
3- قدرت نظامی غیر متعارف یا همان بمب هسته ای
اولین مولفه قدرت به لطف بی کفایتی جریان اصلاح طلبی و با شعار چرخ سانتریفیوژ بچرخه چزخ زندگی هم بچرخه به باد رفت.این دولت تمام سرمایه های اجتماعی نظام جمهوری اسلامی را با این اوضاع اقتصادیش بر باد داد.انفعال و وادادگی تهش میشه دلار 13000 تومانی
دومین مولفه قدرت موشکی هستش که هنوز دولت نتونسته بفروشتش و تنها دلیل حمله نکردن امریکا هم همین مولفه هستش
سومین مولفه قدرت جمهوری اسلامی هم که سال 94 در برجام هسته ای بود که دادیم رفت.ما به قدرت ماشه ی هسته ای رسیده بودیم و دقیقا بدون اینکه بمبی داشته باشیم اما یک قدرت هسته ای حساب می شدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
اون موقع که به دنیا نیومده بودی آمریکا در جنگ جهذنی شرکت داشت !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
23:34
اون موقع که هنوز تو و آمریکا به دنیا نیومده بودین ایران روم باستان رو شکست می داد.
فکرش را کردید امریکا به یک هشدار شما در خلیج فارس جواب نده و شما به طرف نیروهای امریکایی برید تروریستی محسوب میشید؟ حتا دستگیر بشید هم میتونن درجا بکشن چون تروریست جزو هیچ کنوانسیون حقوقی دنیا نیست که حقی داشته باشه.در خلیج فارس کارها را بدید دست نیروی دریایی ارتش و نیروهای سپاه را در ارتش در اون منطقه خلیج ادغام کنید.پولهای ایران هم دوباره میخاد بلوکه بشه انگار اگه ایران را به حوادث ۱۱ سپتامبر وصل کنند.اروپایی ها دنیا را وارد جنگ نمیکنن و یک بهران اوارگان جنگی درست کنن.چرا از این ظریف نمیخاید بره اروپا و از خطر کارهای امریکا و بحران پناهندگی و سیل اوارگان در صورت جنگ خبر بده.امریکا هیچوقت تنهایی به جنگ نمیره .اروپا و کشورهای عربی خلیج و اسراییل و کانادا و استرالیا را همراه خودش میکنه.اگه نه حتا در اغاز جنگ ،میتونه در میانه جنگ این کار را بکنه.شکی نیست ایران میتونه ضربات کوچکی به امریکا بزنه اما چند میلیون دلار ضرر امریکا در مقابل تبدیل ایران به سوریه یا لیبی .این عاقبت جنگه
خدا کنه زودتر بیان. این روزا تو آبودان و خوزستان خیلی به پمپئو برای تخلیه آب سیل نیازه.
حاضرم گرسنگی بکشم و زجر بکشم و کشته هم بشم و زیر بدی هم وطنام له شم اما به کسی جز هم وطنم امید نداشته باشم
زنده باد ایران
تنها نکته ی مورد نظر آمریکا، اسراییل است. مادامی که ایران با اسرائیل حس منفی می دهد، وضعیت تنش زاست و بقول آنها ماهیت تهاجمی داریم.
تنها کار این است که ایران اعلام کند به اوضاع داخلی فلسطینیان کاری ندارد. البته این یکی از نکات مورد « معامله » است. دیگری موشکهای بالستیک است، که البته می شود برد آنها را یک مقدار کم کرد (مثلا ۲۰۰۰ کیلومتر) و موارد دیگر ولی اصل ماجرا سر موضع ایران در مقابل نحوه کار اسرائیل با فلسطینیان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
تو معلومه هنوز غرب رو نشناختی.اینها اگر مثل ما جهان سومی ها "حداقل" طلب بودن که به اینجا نمی رسیدن.
به نظر من اول ما پيش دستي كنيم ، برا شروع پايگاه امريكايها رو تو كويت و بحرين با سه چهار تا شهاب سه نوازش كنيم ، بعدش ناتو رو تو افغانستان زمين گير كنيم ، تل آويو رو هم چندتايي موشك بزنيم ، دنيا ببينه ما خيلي عصباني هستيم ، خودشون ميان معذرت خواهي ، نقشه ام چطور بود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
پشت نقشه ات هم مثه رای دادنت منطق زیادی هست.
اقتصاد دنیا در حال بن بسته! اونم از سال 2008 تا کنون...به صورتی که هیچ روشنایی ای در انتهای آن قابل مشاهده نیست....
بهترین راه برون رفت از این بحران اقتصادی در دنیا ایجاد جنگی بزرگ برای خراب تر کردن و بعدش هزینه برای درست کردنه....
در خلیج فارس پول زیادی دپو شده....
قیمت نفت هم به شدت (قیمتی که آمریکا دوست داره باشه) پایینه....




همه اینها میگه باید بین گردن کلفت منطقه (ایران) و گاو صندوق منطقه جنگ بشه تا:
1- این منطقه گردن کلفت نداشته باشه..
2- همه چی از بین بره و بعدا نیاز به خرید برای درست کردن داشته باشه...
3- پول خاورمیانه که در قطر ، امارات ، عربستان ، کویت و ....دپو شده دوباره به سمت غرب سرازیر بشه.
4- مشکل ایران حل بشه....
5- قیمت نفت سر به فلک بزنه تا هم اروپا و چین به عنوان رقبای آمریکا به فنا برن و هم آمریکا بتونه بیوفیول و نفت شلش هم به صرفه باشه هم مشتری داشته باشه...




پس وقوع جنگ قطعا اجتناب ناپذیره...دیر یا زود.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
همین منظور آنها با ناتوی عربی هم بدست خواهد آمد
الآن که جنگی در نگرفته ، بعضی ها میگن اگه خون زرده ، اونا زخمی شده اند
طبیعیه هر کشور دنبال قدرت کشورشه من از قدرتمند شدن ایران خوشحال میشم ولی این کارهایی که می کنیم مثلا شعار مرگ بر هر کس مطمعنم که کشور رو فقط ضعیف می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
کارایی که ترامپ میکنه ولی همگی کشورش رو قوی میکنه
مشکل اینکه که همه تصمیم های مهم توی مملکت توسط یه گروه که به هیچ کس هم پاسخگو نیستند گرفته میشه، همه مشکلات هم گردن دولت هاست و همه اختیارات دست این گروه، اصلا معلوم نیست چرا ما باید با همه کشورهای قدرتمند منطقه و جهان مشکل داشته باشیم ، کشور ما حدود یک درصد دنیا جمعیت داره چرا باید با بخش بزرگی از دنیا درگیر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
نترس کسی با تو یکی کاری نداری "خودتو نباز" با چند تا جنگ روانی که اینها به راه انداخته اند
اخر ازمان در راه است
اگر به خاطر سوریه و فلسطین و امثال اینها به ایران حمله بشه در وهله اول مسئولین و آقازاده ها میروند به جنگ درثانی بنده نه فقط به فکر نجات جان خودم و خانواده ام خواهم بود بلکه یک ریال هم کمک نخواهم کرد. هیچ اهمیتی برایم ندارد که نتیجه اش چه میشود
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
رفتنی نیست. می برنت. کارت پایان خدمتت رو مطالعه کن.
ناشناس
| - |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
شما چه جنگ بشود یا نشود اهل مقاومت و مبارزه نیستید و این بهانه ها هم برای افراد ترسو در تمام جنگ ها بوده است و خواهد بود
یا داشتن اشخاصی مانند سعید قاسمی ها این مسئله که سرانجام اروپا و احتمالا روسیه نیز با اقدامات آمریکا همراه شوند.پس باید هر چه زودتر دهان این نوع اشخاص را نه تنها بست بلکه به حرم بدنام کردن ایران تحویل مقامات قضایی داد
جناب سردار سعید قاسمی لطف فرمودند و بهترین مدرک را به امریکاییان برای همراهی اروپا ،و کل جهان به امریکا ارایه دادند ؟،،،
اگر هر فرد دیگری جای اردوغان بود بخاطر زدن جنگنده روس جنگی بزرگ علیه ترکیه شکل می گرفت ولی درایت اردوغان مانع از درگیری نظامی و حتی تحریم اقتصادی شد.جنگ فقط باعث نابودی و ویرانی می شود هیچکس نباید از جنگ استقبال کند و برای دشمن بهانه درست کند
طبق فرمایش حضرت اقا ساختن بمب اتمی حرام است پس غنی سازی بادرصد بالا به چه درد ما میخورد وبا خروج از برجام تمام دنیا بر علیه ما میشود وترامپ هم اینهمه فشار به ایران وارد میکنه تا اینجوری بشود.
جنگی در کار نخواهد بود زیاد جوش نزنید این جنگ جنگ روانی دشمن است
دولت باید سیاست خارجه خود را فعال نماید و با روشنگری افکار عمومی نقش ایران در مبارزه با تروریسم را به جهانیان بزرگنمایی نماید و تحقق این امر مستلزم اراده کل نظام و ایجاد یک اطاق فکر قوی است تا با نقشه های شوم آمریکا مقابله نماید
سال 2019 بوی جنگ میاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر