بازدید 10032

ارتش آمریکا جرات اجرای دستور ترامپ را ندارد

کد خبر: ۸۹۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ 12 April 2019

سفیر ایران در انگلیس تصریح کرد که ارتش آمریکا جرات اجرای دستور کاخ سفید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را ندارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حمید بعیدی نژاد در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان یادآور شد که حتی در آمریکا درباره تروریستی نامیدن سپاه نگرانی وجود دارد چون این مساله می‌تواند تأثیرات فوری روی وضعیت نیروهای آمریکا در منطقه داشته باشد. آن‌ها در وضعیت حساسی قرار دارند و اگر بخواهند دستورات واشنگتن را اجرا کنند به وضعیتشان آسیب می‌رسد.

وی تصریح کرد: من معتقدم که فارغ از لفاظی های آمریکا، دستوری وجود ندارد که این اظهارات به اجرا گذاشته شود. آن‌ها در خلیج‌فارس هستند و مأموران سپاه را می‌بینند. آنان اگر جرات کنند که دستورات کاخ سفید را درباره تروریستی بودن سپاه اجرا و با آن مقابله کنند شاهد خواهند بود که چطور از آن‌ها انتقام گرفته خواهد شد.

سفیر ایران خاطر نشان کرد: تصمیمات اشتباه آمریکا برخلاف تصورات مقامات آن سبب شده تا ملت ما متحد شوند و در سیاست های ضد آمریکایی اجماع ایجاد شود. در حال حاضر تمام نیروها در ایران روی خط مقابله با تهدید ها و تحریم های آمریکا حرکت می کنند و حتی شاهد هستیم که تصمیم اخیر آمریکا علیه سپاه موجب تقویت حمایت ملت از سپاه شده است.

وی تصریح کرد: اینها تصمیم های اشتباهی است که نتیجه معکوسی نسبت به اهداف آمریکا داشته است.

او در پاسخ به سئوالی درباره گستره فعالیت های سپاه، گفت، سپاه سازمانی است که شعبه های متفاوتی دارد و به طور مثال در جریان سیل اخیر ایران، در خط مقدم کمک به مردم قرار داشت.

او همچنین به نقش سپاه در جریان جنگ تحمیلی اشاره و تصریح کرد که این سازمان در میان مردم محبوبیت بالایی دارد.

سفیر کشورمان در پاسخ به سئوال دیگری درباره تلاش آمریکا و متحدانش در منطقه برای انزوای تهران گفت: ایران در حال حاضر در وضعیت مناسبی برای همکاری در منطقه قرار دارد. همانطور که می دانید، اقای روحانی رییس جمهوری ایران به عراق سفر و با مقامات ارشد این کشور دیدار کرد.

ما با دولت های افغانستان، پاکستان و سایر کشورها در منطقه همکاری خوبی داریم و از این جهت ایران در وضعیت با ثباتی قرار دارد. از این جهت از واشنگتن باکی نداریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر