بازدید 64747
با قرار دادن سپاه در فهرست سازمان های تروریستی؛

آمریکا به نیروهای سپاه حمله خواهد کرد؟!

روز دوشنبه، کاخ سفید در اقدامی غیر قانونی و در بیانیه‌ای، رسما برنامه دولت خود برای اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را اعلام کرد. در این میان، پرسشی که ذهن بسیاری از ناظران داخلی و خارجی را به خود مشغول کرده، این است که آیا قرار گرفتن سپاه لیست FTO به معنای حمله آمریکا به نیروهای سپاه است؟
کد خبر: ۸۹۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۲ 09 April 2019

روز دوشنبه، کاخ سفید در اقدامی غیر قانونی و در بیانیه‌ای، رسما برنامه دولت خود برای اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را اعلام کرد.

به گزارش «تابناک»؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه ای گفت: «امروز من رسماً طرح دولت خود را برای اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از جمله نیروی قدس به سازمان‌های تروریستی خارجیFTO اعلام می‌کنم.»

در این میان، پرسشی که ذهن بسیاری از ناظران داخلی و خارجی را به خود مشغول کرده، این است که آیا قرار گرفتن سپاه لیست FTO به معنای حمله آمریکا به نیروهای سپاه است؟

آمریکا به نیروهای سپاه حمله خواهد کرد؟

در پاسخ باید گفت، قرار دادن گروهی در لیست FTO ارتباطی به حمله یا عدم حمله ندارد. لیست FTO تحت دو «قانون مهاجرت و ملیت» ١٩٦٥ همچنین «قانون ضدتروریستی و مجازات مرگ مؤثر» ١٩٩٦ ایجاد شده و مطابق آن وزارت خارجه آمریکا اختیار تعیین مصادیق و اعمال تحریم‌هایی را بر اساس «مقررات تحریم سازمان‌های تروریستی خارجی» و «مقررات تحریم تروریسم جهانی» یافته است.

بیشتر بخوانید

در مقررات مربوطه، از ممنوعیت ارائه «کمک‌های عینی» به سازمان‌های مندرج در لیست FTO و «تعقیب کیفری متخلفین» نیز سخن رفته است. به این معنا که متخلفین نه‌ تنها در معرض تحریم‌های معمول مانند منع از کسب و کار در بازار آمریکا و منع دسترسی به نظام پولی آمریکا و... قرار می‌گیرند، بلکه به ‌عنوان «متخلف جنایی» مشمول پیگرد کیفری ملی و فراملی، با مجازات بیست سال زندان و جریمه‌های بسیار سنگین نیز می‌شوند.

لذا این قضیه بعد نظامی و عملیاتی ندارد و از این جهت نکته مهمی است. صرفا تصور نظامی و عملیاتی از این اقدام آمریکایی ها، می تواند به تشدید بحران میان دو کشور منجر شود.

برخی ناظران نیز از زاویه ای دیگر به اقدام ترامپ علیه سپاه نگاه می کنند و بر این باورند که قرار دادن سپاه در لیست سازمان های تروریستی خارجی با هدف تحریک این نهاد برای راه اندازی اقداماتی است که می تواند زمینه اقدامات متقابل آمریکا را فراهم سازد.

در واقع ترامپ سپاه را گروه تروریستی اعلام کرد تا ایران را به انجام اقداماتی وادار کند که در نتیجه آن، اجماع جهانی علیه ایران را تسهیل و فشار حداکثری بر ایران را دنبال کند.

لذا، گویا باید پیش از هرگونه اقدام عملیاتی، اهداف و ملاحظات اصلی آمریکا از این تصمیم بی سابقه را سنجید و متناسب با آن و سناریوهای مختلف، پاسخ ها و واکنش هایی را در نظر گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۲۸۱
انتشار یافته: ۴۹
این قدر کوتاه آمدید
دیگه هیچ کس حرفتون رو باور نمی کنه
درنگ جایز نیست باید پایگاه های نظامی آمریکا در کل منطقه و شعاع دو هزار کیلومتری از ایران را شدیدا موشک باران کنیم و هر کشوری در منطقه که با آمریکا همراهی کند هم کشور حامی تروریسم بدانیم و این کشورها هم از حملات دندان شکن ما در امان نمانند اجازه عبور هیچ کشتی به مقصد آمریکا را از تنگه هرمز ندهیم و آنها را توقیف کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
تا چه بشود ، آنها هم به ما حمله کنند ؟
این دقیقا همان چیزی است که امریکا می خواهد ، فکر می کنید با شرایط فعلی می توانیم بدون خطر جنگ ، بازهم ملوانان امریکایی را دستگیر کنیم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
باز اين قرصاشو فراموش كرد بخوره.
آقاي محترم لطفا وقتي قرص نخوردي نظريه و تز نده.
پليز....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
خوب میفرمودید، بعدش چی؟
آمریکا قطعا و مطمئنا و هرگز جرات حمله به سپاه رو در شرایط عادی فعلی نداشته و ندارد وگرنه موقعیت‌های زیادی برای این کار در زمانهای مختلف و مکانهای مختلف مثل خلیج‌فارس عراق سوریه و... داشته
به نظر من هدف آمریکا از تروریستی اعلام کردن سپاه ،اولا ایجاد محدودیت‌ها برای سپاه و دولت در زمینه های سیاسی و اقتصادی و تنگتر کردن حلقه محاصره اقتصادی و افزایش فشارتخریمهاست و دوما ، مانند همون نکته ای که در خبر بالا ذکر شده بود ، تحریک کردن سپاه برای انجام اقداماتی که ضمینه انجام عمل متقابل توسط آمریکا را فراهم کنه و ضمنا آمریکا بتونه بهانه لازم رو برای همسو کردن کشورهای دیگه با آمریکا رو فراهم کنه
پاسخ ها
کمالخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
تو فعلا املای زمینه رو یاد بگیر تا ببینیم چی میشه
اینهمه درگیری و تنش به چه دلیل ؟
تردید نکنید اسراییل به مراکز نیروهای ایرانی در عراق و سوریه و حزب اله لبنان حمله خواهد کرد و با پاسخ ایران آمریکا هم درگیر خواهد شد.
پاسخ ها
محمد قاسمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
منفی به خاطر اینکه امریکا وارد هیچ جنگی نخواهد شد
انتشار نظرات بسیار جانب دارانه و غیر حرفه ای است و فقط نظرات موافق با سایت منتشر می شود

بقیه بازدید کنندگان هم به تدریج مثل من به این نتیجه می رسند که دیگر از این سایت بازدید نکنند
حالا تو چرا جو میدی
آمریکا جرات حمله به سپاه رو نداره
خوب قطعا جنگ نخواهد شد ولی طبیعتا امریکا از این اقدام هم ضرر خواهد کرد ولی فشار اقتصادی بسیار شدید خواهد بود ولی شکننده نیست.
هدف آمریکا از از این اقدام بدون تردید شروع درگیری نظامیه اما از طرف ایران پاسخ کوبنده دریافت میکنه و خاک اسراییل هم بشدت برای صهیونیستها ناامن خواهد شد
آخرش که باز گفتید احتیاط و ملاحظه کنیم. هنوز بعد ۴۱ سال نفهمیدید که هر قدم عقب نشینی ما ده قدم پیشروی اونها رو به دنبال داره؟؟ ایران هم ارتش آمریکا رو در منطقه جز تروریستها قرار داده. این شروع و جواب خوبیه. هر چند باید کل ارتش آمریکا رو تروریستی قرار میداد
احتمالا سپاه شروع میکند به ناوهای آمریکایی نزدیک شود و بهانه درگیری ایجاد کند.
گر اندکی تردید داشتم که زمامداران امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی یزیدهای زمان نیستند شاید با این قطعیت و قاطعیت حاضر نبودم جانم را در مقابله و مبارزه با این یزیدیان فدا کنم... اینها وحشی های بزک کرده و گرگ های درنده و خونخواری در لباس حیوانات اهلی هستند که در هیچ مقطعی از زندگی ام تا به این اندازه به این واقعیت پی نبرده بودم... یقین دارم در جبهه حق ایستاده ام و در برابر جنایت پیشگان یزیدی زمان تا جان در بدن دارم از پا نخواهم نشست.... این را با همه وجود نشان خواهیم داد و بر این نثار جان و قربانی شدن در این میدان مبارزه افتخار می کنیم...
منتظر درگیری شدید بین سپاه و نیروی دریایی آمریکا در خلیج همیشه فارس باشید...!
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
چرا شلوغش می کنین. حالا این همه آدمو و شرکتو تحریم کرده بهشون حمله بکنه. حالا هی تحریم کنه
امریکا غلط می کند که به سپاه ویا هر سازمان ایرانی حمله کند وجز نابودی برایشان،دستاوردی ندارد،به ترامپ،حان بولتون وپمپئو اعلان جنگ مدهیم.وعده ما در صحنه های نبرد.
شما ميگيد اين اقدام آمريكا تاثير خاصي نداره به جز عدم دسترسي به سيستم بانكي و اقتصادي و يا مهاجرت به آمريكا .قرار هم نبود پاسداران سپاه به اين مسائل دسترسي داشته باشند پس موضوع مهمي نيست اين همه شلوغكاري خبري براي چيه؟
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
سپاه دوست داریم
راستی!! آمریکایی ها به همه گروه های تروریستی کمک می کنند. حالا که سپاه را هم جزو گروه تروریستی قرار داده ، به سپاه هم کمک می کنه؟؟؟
"برخی از ناظران نیز از زاویه ای دیگر به اقدام ترامپ علیه سپاه نگاه می کنند و بر این باورند که قرار دادن سپاه در لیست سازمان های تروریستی خارجی با هدف تحریک این نهاد برای راه اندازی اقداماتی است که می تواند زمینه ساز اقدامات متقابل آمریکا را فراهم سازد.

در واقع ترامپ سپاه را یک گروه تروریستی اعلام کرد تا ایران را به انجام اقداماتی وادار کند که در نتیجه این اقدامات اجماع جهانی علیه ایران را تسهیل و فشار حداکثری بر ایران را دنبال کند."

لطفا اقایانی که این چند روزه از تریبونهای رسمی فوری به تهدید متقابل و حمله به نیروهای امریکایی اشاره کزده اند دقت کنند. امریکا به نیروهای خودش حمله نکنه و بعد بگه ایران بود، دلیلش هم تهدید همین اقایان به اصطلاح مسئول.
لطفا عاقلانه عمل کنید. حداقل رسما تهدید نکندی که بعدا جای انکار داشته باشید.
تابناک خواهشا این نکته را به مسئولان گوشزد کنید.
تری و انفعال باعث پاچه گیری این سگ نجس شده، ای کاش درخصوص برجام بیشتر دقت و سپس محکم تر عمل می‌کردید...
با این اتفاق و چنانچه طبق اظهارات فرمانده سپاه مبنی بز اینکه ارتش امریکا بعد از این رویداد در هیچ جای دنیا امنیت ندارد، اقدامی ایذایی صورت گیرد این یعنی اینکه بهانه لازم را برای جنگ آمریکا علیه ایران به آنها داده شده است و وثوع درگیری نظامی قطعی است و این دقیقا همان چیزی است که سالها آمریکایی ها به دنبال آن هستند،و دسگر اینکه آیا ایران شرایط و آمادگی چنین درگیری را دارد و عواقب آن در صورت وقوع چیست؟؟؟؟؟
سکوت بهترین واکنش است
بعد اقتصادی قضیه وسیع و بسیار بدتر از مسئله نظامی به نظر می رسد . لطفا تحلیلی از این موضوع منتشر کنید .
به نظر میرسه این نامه همچنان سفید بماند ، لذا نظری نمیدم
دولت در سایۀ آمریکا ، برای اجرای نقشه هایش نیاز به یک فرد جاه طلب ، خودشیفته و ... دارد .
اگر آمریکایی ها توسط یک رییس جمهور معتدل زیر قرار داده های بین المللی مانند ، آب و هوا ، پیمان موشکی و ... بزنند کل آمریکا در جهان زیر سوال می رود اما دولت در سایه آمریکا که دهه های متمادی آمریکا را کشوری مترقی و آزادی خواه ( البته برای افراد با بهرۀ هوشی پایین ) معرفی کرده است ، نمی تواند به ناگاه دست چدنی خود را رو کند ، پس در یک انتخابات کاملا تقلبی ترامپ را بر مسند قدرت می نشاند و ...
از این به بعد همۀ دنیا فحش خود را به ترامپ می هد و نه آمریکا ...
بعد از ترامپ ، همین دولت در سایه ضمن نکوهش ترامپ با ذکر شرایط دموکراسی ، دست آوردهای او را نگه می دارد بدون آنکه متهم به بدوی گری شود .
پس اینهمه تهدید آمریکا چی شد قرار بود نیروهای آمریکایی تا دوهزار کیلومتر دور بشن اگه تروریستی اعلام بشن
ما که اینقدر مرگ بر آمریکا گفتیم. وابستگی به آمریکا هم که نداریم. سپاه پاسداران هم که در طول 40 سال گذشته مراوده ای با آمریکا نداشته. حالا چی شده مگه؟ چرا اینقدر دلخورید؟ تحریم کرده یعنی اینکه سپاه نمی تونه در آمریکا کسب و کار راه بیاندازه. مگه کسب و کاری داشته؟
باید الان یک راهپیمایی بزرگ ترتیب داد تا همه مردم شرکت کنند هر کس دلش برای ایران و مردم میسوزد باید در این شرایط بداند که حمایت از یک قدرت مرکزی لازم است و هر چه باشد باید حمایت کنیم تا از دست دادن انچه داریم جلوگیری کنیم اینها عراق و سوریه را نابود کردند
بی اهمیت کردن و کوچک نشان دادن این تهدید، خودش تهدید بزرگتر و ادامه و مکمل همان طرح امریکایی است.طبق این قانون پیگیری کیفری مجرمین معنا ،دارد یعنی هر کسی که در این نهاد نظامی عضو باشد مجرم ، قابل تعقیب، قابل برخورد در حین تعقیب، حمله به مراکز برای دستگیری و غیره بوده و با وجود اینکه سپاه یک نهاد نظامی رسمی است، به معنای اعلام جنگ نظامی به آن کشور است .نگرانیم اجماع جهانی هستیم؟کشور را تسلیم کنیم تا اعتماد جهانی به هم نخورد؟اصلا منظور از جهانی چیه؟ اگر سیستم غربی است که همین الان هم علیه ایران اجماع دارند.دیگر منتظر چه هستیم.منتظریم به سپاه که نیروی نظامی فعال در درگیری های خارجی هستند حمله شود بعد قصه ببافیم که حالا چکار کنیم؟!بنظرم نیروهای نظامی اسراییل را هم باید جز نیروهای تروریستی اعلام کنند تا دستشان برای برخورد با آنها هم باز شود.آنها رسما نیروهای ایران را در سوریه هدف قرار میدهند چرا برخورد لازم را انجام نمیدهیم ؟ مثل اینکه بعضی هنوز باور ندارند که جنگ شروع شده !
مردم ایران جانفشانی های بچه های سپاه را فراموش نخواهند کرد و تا پای جان پشت این نیروهای جان بر کف هستند درود بر شرف آن ایرانی که با گذاشتن پیام از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت میکند و مرگ بر آن خود فروخته ای که از ابلهانی همچون ترامپ دیوانه حمایت میکنند
حمله نمی کند اما دوست دارد که نیروهای ما تحریک شوند که به آن ها حمله کنند و در واقع سنگ اول را ما پرت کنیم دقیقا این چیزی است که آمریکا سعی می کند ما را به آن تشویق کند
خیلی تحلیل آبکی بود
متاسفانه برخی مسئولین هم حرفهای نسنجیده میزنند . بطور مثال تهدید میکنند در این صورت ما هم FATF را نمیپذیریم ! درصورتی که FATF یک معاهده بین المللی است و نپذیرفتن آن بهانه بیشتری به دست آمریکاییان میدهد و آنها را خشنود میکند. از طرفی موجب زیان برای کشور خودمان میشود . آخر این چه تهدید کودکانه ای است ؟‌
قدرت و توان فوق العاده سپاه بویژه سپاه قدس سپاه پاسداران در منطقه این نگرانی را برای امریکائیها ایجاد کرده با اقدام متقابل شورای امنیت ملی ایران باید نیروهای نظامی امریکا مراقب خود باشند و بی شک دیگر نباید احساس آرامش در منطقه داشته باشند.
ما 80 میلیون ایرانی و 80 میلیون پاسداریم .
ماییم و نوای بی نوایی بسم الله اگر حریف مایی
بسمه تعالی
حمله نخواهد کردن وبیشتر مد نظرش تحریم مالی بوده....
جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود
شاید برای آنها این معنی را داشته باشد اما برای ما چه ؟
ایران اعلام کرده در اقدامی متقابل نیروهای امریکایی را تروریستی قلمداد خواهیم کرد ،
اما این اقدام چه فایده ای دارد وقتی می دانیم قاعدتا نمی توان این کار را انجام داد ، آیا ما می توانیم جلوی عبور نیروی دریایی این گروه تروریستی در خلیج فارس را بگیریم ؟
آیا می توانیم به مقر این تروریست ها در عراق حمله کنیم ؟
در واقع امریکا با اینکار بدون هزینه ما را تحت فشار قرار داده و حتی شاید امیدوارند که اولین گلوله از جانب ما شلیک شود تا دیگر نگران توجیه و بهانه نباشند
آمریکاهیچ غلطی نمیتونه بکنه
آمریکا دشمن خوبی است هرگز به ایران حمله نخواهد . اگر دشمن بدی بود به این همه آقازاده اجازه نمی داد که در آمریکاه دارایی های ایران را حرام کرده و زندگی لاکچری داشته باشند . این بازیها هم برای انحراف عوام از اصل مسئله است .
بهترین راه ادغام سپاه در ارتش است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل