بازدید 7598
بنا بر نظرسنجی پایان سال «تابناک»؛

خبرسازترین چهره ورزشی سال ۹۷ از نگاه مخاطبان چه کسانی بودند؟

سایت تابناک در ادامه نظرسنجی‌های پایان سال ۹۷ برای مشخص کردن خبرسازترین چهره ورزشی سال، از مخاطبان خود خواست به یکی از شش گزینه کارلوس کیروش، سردار آزمون، عادل فردوسی پور، علیرضا بیراموند، فرهاد مجیدی و خواهران منصوریان رأی بدهند.
کد خبر: ۸۸۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 30 March 2019

سال ۹۷ با همه تلخی‌ها و شیرینی هایش گذشت و اکنون در نخستین روز‌های سال ۹۸ قرار داریم. سایت تابناک در آخرین روز‌های سال گذشته طی چندین نظرسنجی، نظریات مخاطبان خود را درباره موضوعاتی مختلف از جمله تلخ‌ترین و شیرین‌ترین رویدادهای سالی که گذشت، خبرسازترین شخصیت‌های سیاسی داخلی و خارجی، فرهنگی و ورزشی و نیز مهمترین نگرانی آن‌ها در ابتدای سال ۹۸ جویا شد که نتایج و حاشیه نوشتی بر آن‌ها در چند خبر منتشر می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ سالی که گذشت، سالی بود پر از اتفاقات ورزشی خوشحال کننده و ناراحت کننده برای ورزش کشورمان. در سال 97 دو رویداد مهم ورزشی برای فوتبال کشور رخ داد و آن حضور در جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت های آسیا بود. حضور درخشان تیم ملی در روسیه ـ اواخر بهار و اوایل تابستان ـ ایران را کاملا فوتبالی کرده بود.

خبرگزاری «آسوشیتد پرس (AP)» اقدام به معرفی تیم منتخب مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کرد که نام علیرضا بیرانوند از ایران در این تیم با سیستم بازی ۳-۳-۴ قرار دارد. AP نوشت: بیرانوند در بازی با مراکش، دروازه‌اش را بسته نگه داشت و در بازی با اسپانیا روی بدشانسی گل خورد و در بازی با پرتغال هم پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد، این در حالی است در بازی مقابل قدرت‌های شبه جزیره ایبریا (اسپانیا و پرتغال) واکنش‌های زیادی از خود نشان داد.

همچنین نشریه معتبر «تلگراف» انگلیس به معرفی ده بازیکن برتر مرحله گروهی جام بیست‌ویکم پرداخته که نام علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران در کنار بازیکنانی همچون السکاندر گولووین از روسیه، روملو لوکاکو از بلژیک، دیه‌گو گودین از اروگوئه، آندرس گرانکویست از سوئد، کریستیانو رونالدو از پرتغال، فیلیپه کوتینیو از برزیل، ادن ازار از بلژیک، هری کین از انگلیس و لوکا مودریچ از کرواسی دیده می‌شد.

به نوشته برخی رسانه‌های ورزشی، پس از درخشش در جام جهانی روسیه، نام علیرضا بیرانوند سر زبان‌ها افتاد و مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار گرفت. علیرضا بیرانوند در مصاحبه تلویزیونی تأیید کرد از دیناموکیف اوکراین، بشیکتاش ترکیه، تورینو ایتالیا و تیم‌هایی از هلند و پرتغال پیشنهاد دارد. سران دیناموکیف حاضر بودند یک میلیون یورو برای جذب علیرضا بیرانوند بپردازند، اما پرسپولیس در زمان کمبود بازیکن به گلر خودش نیاز داشت. عملکرد خوب او در دو تورنمت مهم، او را به یکی از خبرسازترین‌های ورزشی سال ۹۷ تبدیل کرده بود.

کارلوس کی‌روش در بین تمامی مربیانی که تا به امروز در تیم ملی ایران مربیگری کرده‌اند، طولانی‌ترین دوران مربیگری را از آن خود کرده‌ است. در دوران مربیگری کی‌روش تیم ملی ایران، هفده ماه در جایگاه نخست رنکینگ تیم‌های آسیایی قرار گرفته‌ که طولانی‌ترین زمان در تاریخ تیم ملی فوتبال ایران است. کیروش که هشت سال هدایت تیم ایران را بر عهده داشت، پس از شکست در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ برابر ژاپن و نرسیدن به فینال، در نشست خبری بعد از بازی، خبر جدایی اش را اعلام کرد. این مربی مطرح فوتبال در سال ۹۷ در دو تورنمت مهم جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های آسیا با تیم ملی ایران به میدان رفت و در همین سال نیز پس از هشت سال با تیم ملی ایران خداحافظی کرد. حرف و حدیث‌ها و حواشی زیادی پیرامون برخی رفتار‌ها و عملکرد او در رسانه‌ها مطرح و از سوی دیگر محبوبیت زیادی را پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اندوخته بود.

سردار آزمون، مهاجم ۲۳ ساله تیم ملی فوتبال ایران بیشتر از هر بازیکن دیگر در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸، در نبرد‌های هوایی موفق بوده است. او در ۱۶ مورد از ۲۸ نبرد هوایی، موفق بوده است. این جمله را سایت «scoutedftbl.com» که بازی بازیکنان مستعد زیر ۲۳ سال جهان را زیرنظر دارد، پس از دو بازی اول تیم ملی در جاک جهانی ۲۰۱۸ نوشته است.

این بازیکن جوان پس از دیدار مقابل اسپانیا مدعی شد، از انتقاد‌ها عصبانی است و دیگر با ادامه این روند بعد از جام جهانی برای تیم ملی بازی نخواهد کرد. پس از بازی‌های تیم ملی در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی انتقاد‌های تندی درباره عملکرد او در این تورنمنت مطرح شده بود.

با وجود اعلام خداحافظی او از تیم ملی کیروش، دوباره او را برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا به تیم ملی دعوت کرد و بازگشت و خوشحالی او پس از گل زدن در این جام بر حواشی قبلی این بازیکن افزود. او نیز یکی از خبرساز‌های ورزشی سال ۹۷ بود.

در نظرسنجی جشنواره جام جم ـ که محل انتخاب برترین‌های صداوسیما بر اساس آرای مردمی است ـ یکباره صد‌ها هزار رأی به سبد آرای برنامه «برنده باش» افزود شد و این برنامه یکباره به جای «نود» در نظرسنجی مردمی به عنوان محبوب‌ترین برنامه تلویزیون، جایگاه نخست را به دست گرفت. با افشاگری وزیر ارتباطات و فاش شدن تقلب در نظرنسجی صدا و سیما، عادل فردوسی پور توانست عنوان برترین برنامه تلوزیونی جشنواره جام جم را به خاطر برنامه نود دریافت کند.

او هنگام گرفتن این جایزه در سخنانی که چندین بار در آن تأکید کرد، سخت‌ترین سال کاری‌اش را سپری و همچنین تأکید کرد که گرفتن دو جایزه از کارشناسان رسانه و نیز مردم، پاسخی بوده به همه سختی‌هایی که به او و گروه همکارانش تحمیل شد. فردوسی‌پور پس از دریافت تندیس جایزه مردمی بهترین برنامه و تندیس بهترین تهیه‌کننده برنامه ترکیبی از جشنواره جام جم، چنین اظهار کرد: خوشحالم که امسال در سخت‌ترین سال کاری‌ام دو جایزه گرفتم؛ یکی از هیأت داوران برای بهترین برنامه ترکیبی و دیگری از مردم. مجری و تهیه‌کننده «نود» خود را فرزند رسانه ملی دانست و این‌گونه عنوان کرد که به رسانه مدیون است.

فردوسی‌پور گفت: در این ۲۲ سال، در رسانه صادقانه و پاک کار کردم. با وجود این، در آخرین روز‌های سال ۹۷ و چند روز بعد از این نظرسنجی صحبت از کنار گذاشتن فردوسی پور از برنامه نود بیشتر شد و شایعات پیشین به نظر رنگ واقعیت گرفت!

فرهاد مجیدی نیز در ماه‌های آخر سال ۹۷ به خاطر حواشی پیش آمده در جریان رانندگی با سرعت بالا و قبول نکردن انجام تست الکل از یک سو و انتشار فایل ویدیویی این اتفاق برای چند روز در بین خبرساز‌های ماه‌های آخر سال قرار گرفت.

سایت تابناک در ادامه نظرسنجی‌های پایان سال ۹۷ برای مشخص کردن خبرسازترین چهره ورزشی سال، از مخاطبان خود خواست به یکی از شش گزینه کارلوس کیروش، سردار آزمون، عادل فردوسی پور، علیرضا بیراموند، فرهاد مجیدی و خواهران منصوریان رأی بدهند.

کدام چهره‌ها از دید مخاطبان، خبرسازترین‌های ورزشی انتخاب شدند؟
۴۵۷۸ تن در این نظرسنجی که برای چند ساعت بر روی سایت تابناک قرار داشت، شرکت کردند و کارلوس کیروش و عادل فردوسی پور را خبرسازترین‌های ورزشی سال ۹۷ انتخاب کردند. کیروش با ۳۹.۴۷ درصد آرای شرکت کنندگان و فردوسی پور با ۳۵.۲۱ درصد بیشترین آرا را در خبرساز بودن از نگاه مخاطبان تابناک کسب کردند.
علیرضا بیراموند با ۱۵.۶۶ درصد سومین چهره خبرساز این نظرسنجی انتخاب شد. خواهران منصوریان و فرهاد مجیدی با ۳.۳۹ درصد و ۲.۴۵ درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل