بازدید 9318
۶
بر اساس نظرسنجی پایان سال؛

عجیب‌ترین خبر سال ۹۷ از دید مخاطبان تابناک چه بود؟

سایت تابناک با قرار دادن چهار گزینه ادعای نتانیاهو درباره تورقوزآباد هسته ای، رئیس جمهور خودخوانده وئزوئلا، تروریست خواندن مردم ایران توسط ترامپ و دستکاری در نظرسنجی صدا و سیما، طی یک نظرسنجی در اسفندماه سال ۹۷ از مخاطبان خود خواست، عجیب‌ترین خبر سال را انتخاب کنند.
کد خبر: ۸۸۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 26 March 2019

سال ۹۷ با همه تلخی‌ها و شیرینی هایش گذشت و اکنون در نخستین روز‌های ۹۸ قرار داریم. سایت تابناک در آخرین روز‌های سال گذشته طی چندین نظرسنجی، نظریات مخاطبان خود را درباره موضوعاتی از جمله تلخ‌ترین و شیرین‌ترین حوادث و اتفاقات سالی که گذشت، خبرسازترین شخصیت‌های سیاسی داخلی و خارجی، فرهنگی و ورزشی و نیز مهمترین نگرانی آن‌ها در ابتدای سال ۹۸ جویا شد؛ که در چند خبر نتایج و حاشیه نوشتی بر آن‌ها منتشر می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ سال گذشته، سالی پر از خبر‌های خوب و بد و گا‌ه عجیبی بود که بعضا شبیه تراژدی و گاه شبیه یک کمدی خنده دار بود. در اوایل پاییز سال ۹۷ همزمان با ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تأسیسات سری ایران در منطقه‌ای به نام توزقوزآباد، این ادعا دستمایه بسیاری از کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی شد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز پنج‌شنبه در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل ادعا کرد، ایران در نزدیکی تهران دارای انبار هسته‌ای مخفی است و بنابراین، اروپا را به اهمال کاری در مقابل ایران متهم کرد.

  • نتانیاهو دقیقا توضیح نداد چه موادی در این انبار ذخیره شده و فقط مدعی شد این انبار در کوچۀ ماهر در «تورقوزآباد» است و می‌توان با جستجوی گوگل آدرس آن را یافت، زیرا ظاهرا جای اسرارآمیزی نیست! استفاده از نام تورقوزآباد که در برخی ترجمه‌های همزمانِ این سخنرانی، مترجمان به سهو آن را دارقوزآباد نیز ترجمه کرده‌اند، دستمایۀ طنز و خندۀ بسیاری از ایرانی‌ها شده است. برخی کاربران، تصاویری منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد، ساختمان محل ادعای نتانیاهو، قالیشویی است.
  • - در هفته اول بهمن ماه ۹۷ که ونزوئلا روز‌های پر التهابی را پشت سر می‌گذاشت. رئیس پارلمان این کشور خود را رئیس دولت موقت ونزوئلا نامید. «خوان گوایدو» که اکنون رهبر اپوزیسیون ونزوئلا علیه دولت رسمی مادورو در این کشور محسوب می‌شود. نکته جالب توجه اینکه گوایدو یک ماه قبل از اعلام ریاست خود بر دولت موقت، چهره نام آشنایی نبوده و در پنجم ژانویه (۱۵ دی) به عنوان رئیس مجلس ملی ونزوئلا برگزیده شد و در ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) در مقابل دیدگاه معترضین به دولت مادورو سوگند یاد کرده بود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده در بیانیه‌ای او را رئیس‌جمهور «قانونی» ونزوئلا بر اساس انتخاب مردم دانست و کشور‌های نیم‌کره غربی زمین را نیز تشویق کرد تا خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت بشناسند. تاکنون دنیا تقریباً به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده. بخش شرقی از جمله کشورهایی چون جمهوری اسلامی ایران، چین و روسیه از مادورو حمایت می‌کنند و بخش غربی از جمله آمریکا و کانادا، یا گوایدو را به رسمیت می‌شناسند یا از مجلس ملی حمایت می‌کنند. شاید بزرگ‌ترین کشور آمریکایی که هنوز مادورو و دولتش را به رسمیت می‌شناسد، بولیوی باشد.

  • - رأی‌گیری بخش مردمی جشنواره تلویزیونی جام‌جم از ۲۳ بهمن آغاز شد و تا پنجشنبه ادامه داشت. در این بخش از جشنواره، رقابت فشرده‌ای بین برنامه‌هایی چون «نود» و «برنده باش»، «حالا خورشید» و «سمت خدا» شکل گرفت. اما ماجرایی که رخ داد، همه کسانی که در رأی گیری مردمی جشنواره جام جم شرکت کرده بودند و حتی کسانی که در این رأی گیری شرکت نکرده بودند، متعجب ساخت. از روز جمعه پیامک تأیید رأی به برنامه «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار برای شمار بسیاری از مشترکین اپراتور‌های مختلف ارسال شد. این در حالی بود که این افراد اصلا در رأی گیری جشنواره تلویزیونی جام جم شرکت نکرده بودند. برخی از خبرنگاران که این پیامک برایشان ارسال شده بود با منشن کردن وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی از او خواستند پشت پرده ماجرا آشکار شود. بسیاری از مردم نیز از پیامکی که برایشان ارسال شده بود، اسکرین شات گرفته و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.
    رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار به ادعای دبیر جشنواره تلویزیونی جام‌جم این طور پاسخ داد: تغییر آرا در شرکت طرف قرارداد تبلیغات انحصاری صدا و سیما صورت گرفته که هیچ مجوزی از وزارت ارتباطات ندارد. وی گفته بود: دبیر جشنواره تلویزیونی جام جم مدعی شده است جابجایی آرای نظرسنجی محبوبترین برنامه صداوسیما را شرکتی که از وزارت ارتباطات مجوز دارد، انجام داده است.

  • سایت «تابناک» با قرار دادن ۴ گزینه ادعای نتانیاهو درباره تورقوزآباد هسته ای، رئیس جمهور خودخوانده وئزوئلا، تروریست خواندن مردم ایران توسط ترامپ و دستکاری در نظرسنجی صدا و سیما طی یک نظرسنجی در اسفندماه سال ۹۷ از مخاطبان خود خواست، عجیب‌ترین خبر سال را انتخاب کنند.
  • عجیب‌ترین خبر سال ۹۷ از دید مخاطبان تابناک چه بود؟
    در این نظرسنجی که ۷۱۲۴ نفر از مخاطبان تابناک شرکت کردند، گزینه دستکاری در نظرسنجی صدا و سیما با ۶۲.۵۸ درصد آرای شرکت کنندگان به عنوان عجیب‌ترین خبر سال ۹۷ انتخاب شد.

  • ادعای نتانیاهو درباره تورقوزآباد هسته‌ای که برای چندین هفته اسباب طنز ایرانی‌ها شده بود نیز با اختصاص ۲۳.۰۱ درصد انتخاب شرکت کنندگان در این نظرسنجی دومین خبر عجیب از دید مخاطبان شرکت کننده در این نظرسنجی انتخاب شد.
    تروریست خواندن مردم ایران توسط دونالد ترامپ با ۸.۴۶ درصد و رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا با ۵.۹۵ درصد در رده‌های بعدی گزینه‌های این نظرسنجی قرار گرفتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
یعنی اینکه مردم به تقلب در کشور خودشان بیشتر از نظرات خارجی ها عکس العمل نشان می دهند و آن را محکوم می کنند.
عجیب تر از همه اعدام سلطان سکه و نیست شدن سکه های اعدامی بود.
عجیبتر از سازگار شدن این مردم با هر شرایط و بدبختی ندیدم
حالا ادعای نتانیاهو درست بود یا غلط، مردم عادی که اساسا قرار نیست در جریان مکان های مخفی قرار گیرند که حالا بخوان بگن ادعای فلانی عجیب بوده یا نبوده!
خواستم بگم تصاویر قالیشویی برای کارگاه روبرویی بود و هیچوقت از ساختمان مورد ادعا تصاویری منتشر نشد
من فکر نکنم ترامپ مردم ایران را تروریست خونده باشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل