بازدید 50889
هزار و پانصد و نود و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

موضع صریح رهبر انقلاب درباره «ژن خوب»/ طرح تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد! / ظریف: از مرداد ماه 96 خروج آمریکا از برجام را پیش بینی کرده بودیم/چرا دختر آیت‌الله آملی لاریجانی به قوه قضاییه شکایت نکرد؟/«عبرت و وصیت» آیت‌الله منتظری روی میز ۱۲۶ خبرگان

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: طعنه رحیم‌پورازغدی به سالخوردگان انقلاب/ترامپ ارزش استیضاح کردن ندارد/نطق سلحشوری در چهارچوب قانون اساسی بوده/فهرست «بی‌سابقه‌ترین اختلاس‌ها» تا کجا ادامه دارد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۸۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 12 March 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

طرح تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد!

به گزارش «تابناک» به نقل از منابع موثق در مجلس، طرح تشکیل وزارت بازرگانی که بارها مورد مخالفت مجلس و مراکز تحقیقاتی قرار گرفته بود، این بار و پس از مدت ها لابی سنگین دولت در کمیسیون اجتماعی تصویب شد.

برخی کارشناسان در حوزه تولید و کشاورزی با این امر مخالفند و بارها مخالفت خود را اعلام کرده اند. همچنان که این امر نوعی بازگشت به عقب و بزرگتر کردن دولت است.

ظریف: از مرداد ماه 96 خروج آمریکا از برجام را پیش بینی کرده بودیم

ظریف در گفت وگو با سایت «آزادی» بیان داشت: ما در مرداد سال گذشته به این تحلیل رسیدیم که آمریکا تحریم‌ها را برمی‌گرداند و به همین دلیل از مرداد گذشته ما جلسات هفتگی مستمری را در حضور معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم تا برای مقابله با تحریم‌های امریکا برنامه ریزی شود و از آن زمان آمادگی‌های لازم ایجاد شد. تحولات ناخواسته‌ای که بعد از دی‌ماه 96 ایجاد شده قدر در برنامه‌ریزی‌ها ما خلل ایجاد کرد؛ اما شرایط را جوری طراحی کرده دولت که بتوانیم از این تحریم‌ها عبور کنیم. یعنی برنامه‌ریزی ما بر اساس خوش‌خیالی یا امید به اینکه اروپایی‌ها با ما همراهی کنند یا امید به اینکه امریکا از برجام خارج نشود نبوده است. یعنی خیلی قبل‌تر از اکتبر گذشته که آقای ترامپ سخنرانی معروفش را انجام داد و بحث تحریم‌ها به وسط آمد ما به این نتیجه رسیده بودیم و برایش تصمیم گرفتیم. ما از مرداد گذشته پیش‌بینی می‌کردیم که آمریکایی‌ها از برجام خارج می‌شوند چون می‌دانستیم آن امتیازاتی که آمریکایی‌ها از ما می‌خواهند اصلا مورد پذیرش ما نیست. برخی دوستان برداشت غلطی از اصل برجام داشتند و فکر می‌کردند که برجام یک موهبت آسمانی برای آمریکاست و آمریکا هیچ وقت از برجام خارج نمی‌شود.

تاج: پول نداریم سرمربی تیم ملی را انتخاب کنیم

این فوتبال الان کم درآمد شده و پول داوری و خیلی از بخش‌ها را نداریم که بدهیم و سرمربی تیم ملی را نمی‌توانیم انتخاب کنیم، چه کسی فوتبال را به این شرایط رسانده است؟! پرسپولیس و ذوب‌آهن برای برگزاری بازی‌های آسیایی‌شان با مشکلات مالی مواجه بودند، ما تیم فوتبال را نمی‌توانستیم اعزام کنیم. ممکن است با یک سوت حساسیت به وجود بیاید و یکسری مریض هستند که داوران را متهم می‌کنند. /اعتماد

چرا دختر آیت‌الله آملی لاریجانی به قوه قضاییه شکایت نکرد؟

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: مراسم معارفه ریاست قوه قضاییه نیز برگزار شد. پس از مراسم معمول است که به سخنان رئیس جدید پرداخته شود ولی در این یادداشت به یکی از نکات مطرح‌ از جانب رئیس قبلی این قوه اشاره می‌کنم و به مسائلی از این قوه می‌پردازم که کماکان نیز به ارث مانده است. پرسش اول اینکه دختر آقای رئیس قوه قضاییه چرا شکایت نکرده است؟ آیا اتهام را وارد می‌دانسته یا امیدی به رسیدگی نداشته است؟ طبعا آن‌ طور که گفته شده، اتهام را قبول ندارد، ولی چرا او امیدی به رسیدگی نداشته است؟ پاسخ به این پرسش آبشخور و ریشه این نوع شایعات را نشان خواهد داد. مشکل دختر خانم ایشان این است که پدرشان رئیس قوه بوده‌اند و اگر شکایت می‌کردند، به دلیل احساس و تصور عمومی از سوگیری‌های قبلی، اعتبار حکم صادره به نفع او پیشاپیش با ابهام مواجه می‌شده است. بنابراین طرف اتهام‌زننده هم از این نقطه ضعف، مهم‌ترین بهره‌برداری را کرده و اتهام می‌زند، هر چند اگر ادله‌ای ندارد کاری به‌غایت غیراخلاقی کرده است. از سوی دیگر به جز موارد استثنا هر دادگاهی لزوما باید علنی شود تا حکم صادره آن مورد پذیرش افکار عمومی باشد. به دلایل گوناگون دستگاه قضایی زیر بار این قاعده و برگزاری علنی این‌گونه دادگاه‌ها نمی‌رود. به همین دلیل، پیشاپیش دست خود را از حیث اثبات بی‌طرفی و منصفانه بودن حکم صادره بسته است.

رشد پدیده‌ای نوظهور در هیأت‌های مذهبی

یکی از تحولات چشمگیری که به ‌ویژه در دو دهه اخیر در حوزه عزاداری‌های سنتی رخ نشان داده، روند فزاینده مداح‌محوری است. پدیده نوظهور مداح‌ محوری در کنار جذب، یک آسیب بزرگ را متوجه فضای هیأت‌ها کرده است و این آسیب زمانی به اوج خود می‌رسد که وقتی یک هیات بزرگ از حضور یک مداح سرشناس خبر می‌دهد و در اول مراسم اعلام می‌کند که حضور این مداح منتفی شده است، صدها تن در وسط هیأت مراسم را ترک می‌کنند، مشخص می‌شود که این آسیب تا چه حدی پیشرفته و خطرناک است. /تسنیم

طعنه رحیم‌پورازغدی به سالخوردگان انقلاب

حسن رحیم‌پور ازغدی با اشاره به مبحث جوانگرایی در حکومت اذعان کرد: وظیفه جوانان در جوانگرایی حکومت این است که باید صلاحیت‌های خود را نشان دهند. عده‌ای در کشور به جوانان اعتماد ندارند و در توجیه بی‌اعتمادی خود، بی‌تجربه بودن جوانان و احتمال انحراف آنان را مطرح می‌کنند که باید در مقابل این توجیه، جوانان فعالیت‌های خود را ثابت کرده و نشان دهند که یک نسل در حوزه و دانشگاه‌های انقلاب اسلامی تربیت شده‌اند و ارزش‌های انقلاب به آنها منتقل شده است. انقلابی‌گری و ساختارشکنی با افراد پیر محقق نمی‌شود. در تاریخ اسلام هم انتخاب حاکم جوانی برای مکه پس از فتح این شهر و سپردن فرماندهی بزرگ‌ترین سپاه اسلام به جوان بیست ساله نمونه‌ای از جوان‌گرایی است. /پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج

ترامپ ارزش استیضاح کردن ندارد

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن پست گفت: استیضاح، یک مسأله‌ تفرقه‌انداز برای آمریکاست، مگر آنکه در این بین یک موضوع متقاعد کننده، قاطعانه و دو حزبی وجود داشته باشد. به نظر من ما نباید در این راه قدم بگذاریم، چرا که این راه باعث تفرقه در کشورمان می‌شود و ترامپ ارزش‌اش را ندارد. /ایسنا

نطق سلحشوری در چهارچوب قانون اساسی بوده

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس: هیأت نظارت درباره‌ی پرونده‌ی آقای حمدالله کریمی نماینده بیجار بعد از بررسی‌های متعدد و رفت و آمدهای نماینده شاکی و ناجا به جمع بندی رسید. آقای کریمی از مامور ناجا عذر خواهی و تاکید کرد که اگر دوباره به آن شرایط برگردد آن اقدام را انجام نمی‌دهد و هیأت نظارت تذکرات لازم را به نماینده داد. خانم سلحشوری امروز برای ارائه دفاعیات خود در خصوص نطقشان در جلسه هیات حاضر شد و توضیح داد که نطقش طبق مواد ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی بوده که در آن اجازه داده نماینده درباره‌ی همه مسائل کشور اظهارنظر کند. با توجه به ارائه این دفاعیات هیأت نظارت بعد از بررسی‌های لازم رای را صادر می‌کند و نظرش را به قوه قضائیه اعلام خواهد کرد. مردادماه سال گذشته، حمدالله کریمی نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی هنگامی که قصد ورود به منطقه ویژه فرودگاه مهرآباد را داشت به دلیل عدم ارائه مدرک شناسایی با ممانعت پلیس مواجه شده و در واکنش به این ممنوعیت، مأمور پلیس راهور را مورد ضرب و شتم قرار داد.

فهرست «بی‌سابقه‌ترین اختلاس‌ها» تا کجا ادامه دارد

دیگر حتی رکوردهای پی در پی اختلاس‌های میلیاردی هم نمی‌تواند اقتصاد ایران را با شوک همراه کند. تکرار پدیده خاوری و بابک زنجانی‌ها این بار به شکلی دیگر رخ داد. بعد از اینکه اختلاس یکصد هزار میلیارد تومانی که 12 برابر اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان، 33 برابر اختلاس مشهور سه هزار میلیاردی خاوری و سه برابر اختلاس بابک زنجانی است، در روزهای گذشته رسانه‌ای شد کمتر به این موضوع پرداخته شد که تمامی این اختلاس‌ها ناشی از دورزدن تحریم‌ها است. تحریم‌هایی که اینک نیز بسیاری خواهان ادامه آن هستند و مصرانه تاکید می‌کنند که پیوستن به FATF خلاف مصالح کشور است. / ایرنا

مردم همدان آجیل نمی خرند

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار همدان: نخریدن آجیل را به صلاح مردم و فروشندگان نمی دانم. رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار همدان با اشاره به اینکه بازار فروش آجیل و خشکبار در حالت رکود به سر می‌برد اظهار کرد: آجیل و خکشبار به اندازه کافی در بازار وجود دارد اما متأسفانه تاکنون استقبال مردم بسیار ضعیف بوده است. محمد ارغوان با بیان اینکه بازار فروش آجیل در این روزها قابل مقایسه با سال گذشته نیست، ابراز کرد: افزایش قیمت آجیل مهم‌ترین علت رکود بازار این نوع کالا است. رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار همدان با بیان اینکه نخریدن آجیل را به صلاح مردم و فروشندگان نمی‌دانم، اظهار کرد: از ظهر شنبه جلسه‌ای را با پیشکسوتان این صنف برگزار کردیم تا در صورت موافقت، قیمت را تعدیل دهیم. پی نوشت: کمپین نه به خریدن آجیل توسط مردم استان همدان جواب داد و مسولان اتحادیه آجیل و خشکبار را پای میز چاره اندیشی کشاند... .

آخرین وضعیت تشکیل پارلمان اصلاحات

دبیر کل حزب اراده ملت ایران با بیان اینکه تجربه مجلس دهم برای اصلاح‌طلبان مثبت نبود، گفت: پارلمان اصلاحات برای انتخابات سال آینده مجلس تشکیل خواهد شد. احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت ایران در گفتگو با مهر در خصوص احتمال ائتلاف مجدد اصلاح‌طلبان با احزابی همچون اعتدال و توسعه و اصولگرایان به اصطلاح معتدل در انتخابات آتی، گفت: در خصوص بحث ائتلاف هیچ‌گونه صحبت جدی بین اصلاح‌طلبان انجام نشده است و این مسائل تنها در حدی است که برخی اظهارنظر می‌کنند. وی تأکید کرد: عده‌ای می‌گویند حضور یا عدم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات چه اثری می‌تواند بر مشارکت مردم بگذارد. اینکه جبهه اصلاحات چگونه می‌خواهد در انتخابات ورود کند، هنوز رسما بین احزاب و نهاد‌های اصلاح‌طلب بحث نشده است.

کنایه توئیتری ضرغامی

عزت الله ضرغامی در حساب توییتری خود نوشت: آخر سال به ترافیک یوم الشک‌ها خوردیم. از شک در لیلة الرغائب و شک در چهارشنبه سوری گرفته تا شک در نحوه حلالیت طلبی! احوط آن است که در زمان تودیع، دیگران ما را حلال کنند نه بالعکس!

کارمند سفارت پرتغال در تهران مورد سوء قصد قرار گرفت

یک منبع آگاه با تأیید خبر تیراندازی در یکی از خیابان‌های شمال پایتخت گفت: کارمند ایرانی سفارتخانه پرتغال در خیابان دولت مورد سوء قصد قرار گرفت. این منبع مطلع در پلیس آگاهی تهران بزرگ به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه بعد از ظهر امروز در نزدیکی این سفارتخانه رخ داد. به گفته این منبع آگاه، کارمند مذکور به بیمارستان منتقل شده و تحت مراقبت قرار دارد. به گفته وی علت این ماجرا در دست بررسی است. برخی رسانه‌ها ساعتی پیش از تیراندازی در نزدیکی سفارت پرتغال در تهران خبر داده بودند.

موضع صریح رهبر انقلاب درباره «ژن خوب»

رهبر انقلاب صبح دوشنبه (۱۳۹۷/۱۲/۱۲) در ابتدای جلسه‌ی درس خارج فقه، ضمن شرح حدیثی از حضرت امام صادق علیه‌السلام درباره‌ی «صفت‌های برجسته‌‌ی اخلاقی»، بیان کردند: گاهی یک صفت خوبی در پدر هست، در پسر نیست. اینکه حالا میگویند ژن یا ژنِ [خوب]! اینها خیلی اعتباری ندارد. گاهی اوقات پدر یک صفت خوبی دارد، پسر ندارد؛ عکسش هم هست که پسر یک صفت خوبی دارد که پدر ندارد. اینها ایجاب الهی و اِنعام الهی است.

«عبرت و وصیت» آیت‌الله منتظری روی میز ۱۲۶ خبرگان

امروز تصویری از حاشیه اجلاسیه خبرگان منتشر شد که روی میز شماره ۱۲۶، کتاب «انتقاد از خود (عبرت و وصیت)» نوشته مرحوم آیت‌الله منتظری به چشم می‌خورد. این کتاب که حاوی برخی رازهای سیاسی آیت‌الله منتظری قائم‌مقام معزول رهبری است، دو سال پس از درگذشت او در وب‌سایت رسمی‌اش به صورت رایگان منتشر شد. کتاب «انتقاد از خود» که با نام فرعی «عبرت و وصیت» شناخته می‌شود، حاصل پاسخ‌های آیت‌الله منتظری به پرسش‌های فرزندش «سعید» است و آیت‌الله کمتر از یک سال قبل از درگذشتش آن را تکمیل کرد اما بر اساس پیشنهادات برخی نزدیکان، در زمان حیات او منتشر نشد. «انتقاد از خود»، شامل ۱۴ گفت‌وگو با موضوعات مختلف است. سعید منتظری در مقدمه این کتاب، پاسخ‌های پدرش به «مسائل سیاسی و اجتماعی پرابهام تاریخ معاصر» را موضوع کتاب عنوان کرده است. در یکی از بخش‌های کتاب «انتقاد از خود»، به نقش محمد محمدی ری‌شهری اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در سرنوشت آیت‌الله منتظری پرداخته شده است. آیت‌الله ری‌شهری نیز روایت خود از ماجرای آیت‌الله منتظری را در کتاب «خاطرات سیاسی» منتشر کرده است. امروز در اجلاسیه خبرگان، آیت‌الله ری‌شهری نماینده مردم تهران، پشت میز شماره ۱۲۶ نشسته بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۶۷
اقای ظریف..شما اگر دیپلمات بودی ، تعهدات رو با عجله انجام نمی دادی !!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
نرمش قهرمانانه باید زودتر انجام می شد.
ناشناس
| France |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اگه من بتونم یک میز بسازم هر زمان اراده کنم میتونم اون رو بسازم.نکنه شما عقیده داری ما عرضه ساختن میز نداریم و میزی رو که شکستیم دیگه تمومه باید بشینیم عزا بگیریم؟نه عزیزم دانش ما بومیه.هر زمان اراده کنیم بر میگردیم
:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
با رقم فرار مالیاتی پزشکان میشد کل بیکاری کشور رو از بین برد.
جوان شهرستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
دکتراحمدی نژاد در ورزشگاه آزادی: امیدوارم همه نمایندگان ما ببرند
بحق هرچی مرده
احمدی برمیگرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
چرا طرح تغییر سیستم پذیرش وکالت با امضا 80 نماینده مجلس بیش از یک ساله در کمیسیون قضایی مجلس مانده؟ انحصار در
وکالت تا کی؟ آقای حاجی دلیگانی لطفا طرح را به صحن علنی مجلس بیاورید. ازطرحتان حمایت میکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
آیا میدانید برخی از پزشکان متخصص زنان و زایمان با قرار دادن یک دستگاه سونوگرافی در مطب شخصی خود و ترساندن مادر باردار از سلامت کودک هر جلسه علاوه بر 40 هزار تومان حق ویزیت حدود 500 هزار تومان هم بابت سونوگرافی میگیرند و برای خودشان کاسبی راه انداخته اند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
کانون وکلا = سازمان نظام پزشکی
از نظر کارکرد و هدف و برنامه ریزی این دو ازمان شباهت عجیبی به هم دارند که بدون شرح است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
در برخی دانشگاه های علوم پزشکی به هر یک نفر دانشجوی رشته پزشکی یک عدد سوئیت کامل با تمام امکانات داده میشود. چرا به دانشجویان سایر رشته ها از این خدمات داده نمیشود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
ارزش رشته پزشکی دانشگاه آزاد شهرهای مرزی هزار برابر رشته مهندسی برق صنعتی شریف است زیرا اولی به طور اتوماتیک با درآمد 20 برابر دومی مشغول به کار با احترام و اجر و قرب میشود و دومی احتمالا باید 4 سال دنبال کار بگردد.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
تابی چرا این همه چرت و پرت درباره پزشکی و دانشجویان پزشکی را منتشر می کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
واقعا جای توضیح دارد که وزیر امور خارجه سر خود کاری انجام نمی دهد ؟
واقعا باور می کنید که یک وزیر چنین اختیاری داشته باشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
میز اگر شکست دوباره مثل اولش میسازیم . ولی انطرف مرز میز زیبا تر میسازد . انطرف مرز ممکن هست ارزانتر بسازد . انطرف مرز ممکن هست محکمتر بسازد .یعنی در بیست سال دیگر ملت ها فقط مرزها فقط زمینی هست و مرز سیاسی و فرهنگی و اقتصادی شکسته خواهد شد اگر میزی که گرانتر از خارج بسازی خریداری ندارد و برعکس
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
آقای ظریف این چیزی که شما سال ۹۶ بهش رسیدی خیلیا سال ۹۴ بهش رسیده بودن
همونایی که می گفتن چه ضمانتی هست که دولت بعدی ایالات متحده از برجام خارج نشه و شما میگفتی نمیتونه خارج بشه(ک شد)و آقای روحانی به جهنم و ...حوالشون میداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
ای کاش فردا که بیدار شدیم روزی بدون اختلاس باشد و از سادگی مردم سو استفاده نشه
تازه حالا متوجه میشیم بر خی چرا اینقدر از تحریم استقبال میکنند
این اختلاسها اگر برای اختلاسگر سود اندکی دارد ولی برای کشوری که فرار میکنند بسیار سود بیشتری دارد
مثلا کانادا که از این اختلاسها بیشترین نفع رو میبره
تمام فراریها مقصدشان کانادایت و چون روابط دیپلماتیک هم با این کشور نداریم که البته به نفع کانادا است
پس نمیتوانیم مجرمان فراری را برگردانیم و مجرم با پولش باعث رونق این کشور میشود
مهدی
| Germany |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
هیچ متوجه شده اید که کامنت نویسی بیشتر فقط برای مطالب در مورد دولت و مجلس اجازه داده می شود!
****
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
کشور عمان: حقوق کارگر عمانی شروع کار سیصد و پنجاه ریال عمان، کارگر خارجی شروع کار صدو پنجاه ریال. حالا بریم سراغ ایران در بخش نفت حقوق پایه مهندس باسواد ایرانی شروع کار یک میلیون و دویست هزار تومان و حقوق کارگر بی سواد از کشورهایی عقب مانده مثل پاکستان و.. در کنار مهندس ایرانی در شروع کار حداقل هزار و دویست دلار، به این میگن بالا بردن شان ملی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
اقای ظریف ههههههه مردم ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
پزشکان پزشکان پزشکان پزشکان پزشکان
پزشکان دانشجوی پزشکی فرار بمب گذاری گرانی خودرو گرانی گوشتقاچاق دام گرانی اجاره منزل تورم لجام گسیخته

با این کامنت های مزخرف فقط عده ای قشر تحصیل کرده را ناراصی می کنیم.خود من اگر همین پزشکان نبودند الان عزادار بودم.همین چند تارو هم فراری بدید
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
دلار و خودرو و ارزاق همچنان کاهشی است
ظاهرا بازار دلال زده کشور دارد پیام انتصاب رییسی را دریافت میکند
مردم منتظر سرعت برخورد با گرانی و فسادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
ظریف خواست به مردم نشان بهد در ایران چیزی بنام قانون وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
تابناک چته که بی ربط و باربط علیه پزشکان مطلب میذاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
هیچ نقطه امیدی وجود نداره مگر خدا فرجی برسانه که فقط به خدا امید داریم
طیف تندرو اصلاح طلب و حامیان خارجی شون مثل
بی بی سی ، از سفر روحانی به عراق و اتحاد ایران و عراق چندان خوشحال نیست...
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
روحانی که واس ماس.مطمئنی طیف خودتون رو نمیگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
سه شغل انحصاری و سرقفلی دار که مافیایشان با تنظیمات خاصی در قوانین مانع از افزایش دست در بازارشان میشود:
پزشکی - وکالت - سردفترداری
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اقای ظریف اگر ترامپ قطعی می دانست که با خروج امریکا از برجام ایران هم از ان خارج خواهد شد و اگر شما به صورت قطعی در دنیا اعلام می کردید که با خروج امریکا از برجام ایران هم قطعا در برجام باقی نخواهد ماند ترامپ هرگز از برجام خارج نمی شد. زمانی ترامپ از برجام خارج شد که اطمینان داشت که شما در هر صورت از ان خارج نخواهید شد. از این بهتر برای امریکا و ترامپ امکان نداشت. واقعا دیپلمات هزاره هستید.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
هزیان میگی . بی بی سی فارسی زبان هست از قبل از انقلاب هم برنامه داشته هر دولت و حکومت ایران چه قبل و حال هر تحلیل یا خبری را پخش نکند این شبکه برای فارسی زبانان تحلیل میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
برای فارسی زبانان تحلیل می کند ولی از نظر دولت و وزارت خارجه انگلیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
مطمئنا اگر این اتحاد حقیقی باشد عراق هم مورد تحریم آمریکا و غرب واقع می شود پس همینکه تحریم نشده اند واقعیت چیز دیگری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
خوش بحالت هم بی بی سی گوش میدی هم تاباناک و هم ۲۰ و ۳۰
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
ناشناس 23:30هذیان صحیح است
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
جریا تندرو میخواهد همه مردم فقط از یک طیف فکری ارتزاق کنند ولی تحمل حرف مخالف را ندارد . این جریان میگوید اگر انقلاب کردیم برای این نبود که مردم از دیگران پند و اندرز بشنویم و میگویند ما اینقدر محاسن زیاد داریم که هم مردم اریان و مردم دنیا لاید حرف ما بپذیرند چون ما حق هستیم اگر ما جایی خطا رخ داده عمدی مبوده سهوی بوده اقتضای ان چنین بوده . وسع و توان ان بیشتر نبوده . دیگران حق مدار نیستند . اگر دروغی در رسانه بوده به مصلحت بوده حالا حساب کار را بکنید چی درمیاد
مطالبات ایران از عراق به حساب بانک مرکزی واریز شد

12 میلیارد به بیت المال امده
آغا زاده ها آماده , حرکت
این دفعه یه جوری اختلاس کنید که رکورد رو دیگه تا ابد برای خودمون کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
۱۲ میلیارد دلار به تومان چقدر هست با این پول چقدر میتوان کشور را مثل کشورهای پیشرفته اقتصادی رساند . واقعا این نعمت نفت و گاز و اب و گاز نبود وضعیت ایران چگونه بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
به فرمان من میدان اماده .....حرکت
خخخخخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
آیا میدانستید تعداد پزشک در 1000 نفر جمعیت ایران حتی از کشور تاجیکستان و سوریه هم کمتر است؟ دلیلش هم ایجاد انحصار به منظور اطمینان از درآمد بالا و کم نگه داشتن دست در بازار است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
دوست عزیز ۴ میلیاردش برای صادرات گاز و برق است و ۸ تای ان کالا هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
یعنی قیمت دلار را عمدا بالا بردند که به چنین دستاوردی برسند و مزیت اینکار چی بود یعنی شکر با ارز دولتی وارد ونیم و دوباره به قیمت بالاتر صادر بشه یا گوشت و نان و ارد وارد بشه بعد دوباره از مرز خارج بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
در کربلای 4 پنجاه هزار جوان و نوجوان بسیجی این کشور کشته شدند . اغلب قریب به اتفاق این عزیزان با گلولهای توپخانه رژیم بعث که با هزینههای کویت و عربستانو سایر کشورها تجهیز شدند. ما توپخانه پر تجهیزاتی نداشتیم. چرا هم اکنون عرقا غرامت به کویت را میپردازد ولی به خاطر سیاستهای ما هنوز مجبوریم در مقابل دریافت غرامت از عراق سکوت کنیم تا در این وانفسای تحریمها پشت مارو خالی نکنه . بجز این نیست که در این کشور نخبه های سیاسی رو به خاطر ارزشی نبودن فراری دادیم و ارزشهای بی ارزش را سر کار آورده ایم .
بایدبرای این مردم واین ملت سوگواری کردبرروی دریای ثروت نشسته باشی ودرصف گوشت به ایستی؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
ونزوئلا. هم همینطوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
چرا فقط وزارت بهداشت کارانه میدهد و سایر وزارت خانه ها و ارگان ها و سازمان های دولتی و کشوری و لشکری چیزی به نام کارانه ندارند؟ مگر وزارت بهداشت جز دولت نیست و از قوانین خدمات کشوری پیروی نمیکند؟
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
خلایق هر چی لایق !!!! این مرد حقشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
وامصیبتاه از این هم ظلم یابن الحسن کجایی به داد دوستانت برسی از داخل وبیرون
چه توجیهات مسخره ای
کشورهای پیشرو اروپایی و امریکا و ژاپن خیلی وقت ها و قبل از تاسیس fatf, پول شویی را در کشورشان تا حدود زیادی مسدود کردند و اجازه نمی دهند در سیستم بانکی خودشان این کار به راحتی انجام شود همین چین ۵۰ سال پیش فساد و پول شویی در کشورشان موج می زد ولی در ۳ دهه پیش تصمیم گرفتند مبارزه کنند با
پولشویی و فساد که نتیجه ان را داریم می بینیم
حالا وقتی به کشور ما می رسیم همه چیز سیاسی می شود و دوجریان به جان هم می افتند در حالیکه قبل از اف ای تی اف باید خود دستگاههای دولتی و اجرایی پول شویی را رصد کنند و نه توسط خارجی ها کاری که همه کشورها انجام می دهند و تحریم ها هم که یک عده ای دارند ازش سو استفاده می کنند از همین قوانین کشوری است که ناقص است به وجود می اید و ربطی هم به fatfندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
حالا شما حساب کنید ما چگونه میتوانیم از سد و فیلتر و دیوار و فشار و سانسور و وو عبور کنی . یعنی وقتی کشوری شفافیت در دارای و ثروت و درامد و را قبول ندارد و فقط به این حرف بسنده کردند که قبلا قانونش تصویب شده بود سوال این خست کی اجرا شده . اگر در داخل کشور مثلا اجرا شده ربطش به کشورهای دیگر چیست . برای ارتباط مالی و جهانی و صادرات و واردات باید قوایدی بین المللی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
قواعد بین المللی ان است که راحت می شود با پول شویی به کشور امارات یا کانادا یا سنکاپور مراوده داشت
بالاتر از این می خواهی پرچم فرانسه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
اخه کدوم از قواعد بین امللی انجام میشه ...الان مگه ایران عضو پلیس اینترپل نیست پس چرا پلیس کانادا خاوری رو بازداشت نمیکنه ?حتی اعلان قرمز هم براش برداشته
ناشناس
| France |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
همین ترکیه و اذربایجان برخی پلیسهاشون ۱۵ سال قبل علنا از خودم رشوه گرفتن.الان دیگه نیست .یعنی تا حدودی فساد رو از بین بردند.ببینیم اینها چکار کردند و چین چکار کرد و بقیه چکار میکنند. ما هم میتونیم فساد رو از بین ببریم.البته شرط اصلی بهبود اوضاع اقتصادی هست که در این سه تا کشور بوضوح نسبت به ۱۵ سال قبل مشاهده میشه.باید دید برای اقتصاد قرار هست چه کنند؟قطعا اقتصادی که بر مبنای تعامل صحیح با همه دنیا شکل نگرفته اقتصاد رقابتی و سالم نخواهد بود
جناب بطحایی تو رو به جدت قسم دیگه وعده دروغ نده ، و بیش از این با اعصاب و روان همکاران بازی نکن ، چرا به دروغ میگی لایحه رتبه بندی تا پایان امسال تو مجلس تصویب و از اول ۹۸ اجرایی میشه ؟!تا کی وعده توخالی ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
آموزش وپرورش اهمیتی ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
حالا با این آموزش تو ایران بیست سال آینده ایران دیدن داره
ژن خوب یعنی انسان متعهد ، خادم ، مخلص ، مومن ، پاکدست ، معتمد ، مردمدار ، باوجدان و ..

هیچکدام از خصایص فوق را در آقازاده های ( بجز مواردی استثناء ) نمیتوان یافت.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
ژن و مذهب و دین و سبیل و لباس و قیافه و خون باعث برتری نیست بلکه ملاک تقوی و پرهیز کاری در دروغ نگفتن . انسان دوستی
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
به همه چیز اشاره کردی بجز متخصص.
ماهی از سر گنده گردد نی ز دم
پاسخ ها
رضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
سلام , مصراع بعدش چیه استاد ؟
اونوقت چرا دلار از مرداد ماه ازاد نکردین و گذاشتین اخر ان سال اجرا شود
در ضمن شما که اینقدر خوب پیش بینی کرده بودین چرا به دستگاههای مربوط در دولت اماده باش نداده بودین که بازار را درست مدیریت کنند؟
جناب امیر کبیر؟!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اخه دستگاه نامربوط به دولت هم زیاد داریم
:)
کاری که مسئولان با ایران کردن قوم مغول نکرد ؟! ا مغول اگه قسمتی از ایران رو نابود کرد شما تمام ایران رو نابود کردید ، شعر فارسی تعطیل ؟! اموزش و پرورش الفاتحه و تبدیل به گداخانه ، فقر و فساد غوغا ، روستاهای کشور خالی از سکنه ، ۷۸ میلیون یارانه بگیر و نیازمند ، کار عمراتی تعطیل ، جوانان گرفتار و .........
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
به جاش تا دلتان بخواهد شعار میدهیم وحرف میزنیم
رضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
سلام , در عوض اسلام را به سراسر جهان نشر و گسترش دادیم و تمام کشورهای را مسلمان شدند بجز امریکا و اسرائیل و اینها را هم آقای دکتر عباسی انشاله با اسلام آشنا خواهند کرد , واقعا هیچ دشمنی این بلا را سر کشور ما در نمی آورد که خودمان در آوردیم , چهل سال به جای تولید و رشد و توسعه تاخت به فروش نفت و ساخت موشک واز همه چیز غافل شدیم
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
بعضی ها میگویند دنیا از نظر نظامی در چهل سال گذشته عقب رفته و ما چند برابر قویتر شدیم. اینها این چیزها را کجا پی بردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
واقعاً چرا ؟

چرا باید وضع این شکلی باشه ؟


مردم از فرط بدبختی و نداری خودکشی میکنند
شخصی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
ونزوئلا و کره شمالی و .. به سلامت
اقا بنظرتان اولین اختلاس سال ۹۸چند میلیاردی است ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
همون 12 میلیارد که از عراق گزفتن
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اگر همچنان سیاست گذاری در اقتصاد و گزینش افراد و روابط خارجی و با روال قبلی باشد و اقتصاد و تولید از ان مردم نباشد اختلاس صربدر دو شود میشود دویست هزار میلیارد تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
دویست هزار میلیارد تومان . بی رحم کجا با این شتابان .. بی رحما . انصافتان کجاست
رضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
سلام , مسئولین پاسخ بدهند این 12 میلیاردی که برادر ان عراقی تقدیم کردند از مطالبات خسارت جنگ بود یا خیر ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
واقعا ناراحت کننده است که سرمایه های ما رو می برن و ما ازش جوک و نظر سنجی هایی از این دست می سازیم باید خون گریه کنیم
شخصی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
شدیدا باید مواظب 2 ملیارد عراق باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
والا هر چی اختلاس بود بر میگرده به سال‌های 88 الی 91 و به گفته تابناک بیشترین علتشم واسه دور زدن تحریم ها ست.
آجیل، گوشت، لبنیات و مواد دارای شکر جز ضرر برای بدن هیچ منفعتی ندارند.

همین الان که بالاترین میزان مصرف گوشت قرمز، لبنیات و شکر در دنیا متعلق به آمریکاست با رشد گسترده شیوع دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها مواجه هستند.

شاید باورتان نشه اما شما فیلم های 50 سال پیش آمریکا رو با فیلم های الان ببینید و ببینید اون زمان مردم چقدر لاغر بودند و سالم و الان اکثر آمریکایی از همان زمان کودکی بیش از 70 کیلو اضافه وزن دارند و این در مورد ایران هم صدق میکنه

در مورد آجیل هایی که در کشور تولید میشه باید بگم اکثرشون تاریخ تولیدشون معلوم نیست و خیلی از آجیل هایی که در بازار هستند حداقل 5 سال پیش تولید شدن و دارای انواع آلودگی ها هستند که یکی از بدترین آنها آفلاتوکسین هست که محصول نوعی قارچ هست که باعث سرطان کبد میشود و به همین خاطر هم هست که بسیاری از کشورهای دنیا از ایران واردات خشکبار ندارند

بنابریان اونهایی که به دلیل شرایط ایجاد شده دیگه نمیتونن این مواد را مثل قبل تهیه کنن نگران نباشن که چیزی رو از دست ندادن.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
استاد اون بخاطر مصرف زیاد فست فود و نان هست.مثل شکم گنده ایرانیها که قوت لایموتشون نان هست.اگر پول باشه گوشت بخورن خوش اندام میشن
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
نفس کشیدن با توجه به وجود آلودگی هوا برای بدن مضر است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
دوست عزیز شما کلا هیچی نخور به بقیه چکار داری
عمویادگار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
زیاد فیلم نبین عمو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
حالا با دلیل علمی یا بدون دلیل علمی اگه یه سال آجیل نخرین هیچی نمیشه
اقابنظر شما تو کشورهای دیگه هم اختلاس میشه صداشو درنمیارن یا فقط ما داریم؟؟
من کارمند من رییس اگه بدونم ماه به ماه حقوقم میاد و حقوق به حدکافی دارم و وقتی انقد حقوقم بالاس و هزینه هام کمتر میتوانم پس انداز کنم. هیچ وقت دنبال اختلاس و رشوه نمیرم . وقتی من حسابم ۱۰۰میلیون پول هست بیان بهم رشوه ۵تومنی بدن قبول نمیکنم چون پشتم به اون صد تومن گرمه .در نتیجه مشکل گرفتن رشوه و اختلاسها دست دولتهاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
همه این اختلاس گرها حقوق بالای 50میلیونی دارنها نه مثل معلم‌ها و کارگرها 1ونیم میلیون
اقای ضرغامی توئیت نمیکردید هم از "وقت اضافه"میفهمیدیم ارادت خاص به ایشان دارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
کلماتی که ضرغامی توییت میکنه فقط خودش میفهمه که چی میگه . نوروز و سیزده بدر و نوروز ایران چه ربطی و چه سنخیتی با مردم بیرون مرزها غیر ایرانی داره .
تحلیل عباس عبدی در مورد قاضی القضات سابق منطقی هست
دستاورد روحانی از سفر به عراق چیست؟اینکه کالای که داخل ۵برابر به مردم ایران میفروشیم را رایگان یا یک پنجم قیمت به عراقی ها هدیه داد و اسم آن را صادرات گذاشت چه معنی دارد؟یا اینکه برق و گاز را به عراق مجانی بدهم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
می شود از چیزی خبر نداری و از قیمت ها نظر ندهید؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
خیلی کارها باید انجام بدن اب و برق و گاز مجانی و خودرو به عراق تازه قدم اول هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
پرت و پلا نگو
مهدی
| Germany |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
میخواد به جهان بگه که رئیس جمهور همه کاره است و اعتماد سازی کند!!!!!
امام فرمودند من دروجود منتظری خلاصه شده ام ومنتظری ثمره عمرزندگی من است ورشکستگان سیاسی بد انند نمیتوانند تاریخ 40ساله راتحریف نمایند منتظری همچنان محبوب پیروان واقعی امام است وهمچنانکه سیدمحمدخاتمی محبوب است
آقای ظریف تو اصلا پروفسوری. تو شش سال یک ملتی را سر کار گذاشته ای. اخیرا هم با این ناز کردنت خواستی خودت را سو گلی کنی ولی دیگر حنات رنگ ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
امیرکبیر خخخخخخخخخخخ. جمع کن بابا. امیر کبیر بزرگ مرد تاریخ ایران بود که به دنبال داخلی سازی علوم و فنون روز بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
سوگلی نیست! لپ گولیه! شما هنوز با این سیاستمدارهای غربی نیافتادی بدونی چه گرکهایی هسان اخه اونا برعکس کشورهای عقب افتاده وقتی پای منافعشون باشه با وجود اختلاف یکدست و هماهنگ هستندولی ما حتی منافعمون را به خاطر اختلافاتمون ازش میگذزیم اینه که ظریف تقصیرش زیاد نیست
شخصی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
به نظر من ظریف کار بسیار ظریفی کرد او خواست به ملت بگه که من که وزیر خارجه ام اختیاراتم اینقدر است حالا شما بدانید اختیارات وزرای اقتصادی چقدر است و خواست بگه از ما نرنجید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
داداش کار ظریف واقعا درست بود بی قانونی تو ایران نشان داد.
دکتر روحانی یه زمانی فرموده بودند بنزین ماو... نسبت به فوب خلیج فارس ارزانه برای همین قاجاق میشه . برای همین میخان گرون کنن
ولی اقای روحانی نگفتند . کدام کشور کارگرش اندازه ما حقوق میگیره ؟بلغارستان که کمترین حقوق را تو اتحادیه اروپا داره . خقوق کارگر ۳/۵میلیونه گ حالا بقیش پیشکش . اینهمه معدن نفت و ... پولاش کجا میره اخه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
طبق قانون جدید ,حداقل حقوق کارگر ساده در امریکا ده دلار و ده سنت است یه محاسبه سر انگشتی با نرخ دلار امروز میگه که یک کارگر که پنج روز در هفته کار میکند به پول ایران حدود بیست و یک میلیون درآمد داره البته مخارج در امریکا بیشتر از ایران است اما کارگر ساده با هشت ساعت کار یک زندگی کاملا راحت دارد.
اگر هم بخواهد بیشتر بریز و بپاش داشته باشد یا باید ساعات بیشتری کار کند یا باید تبدیل به کارگر متخصص بشود که در آن صورت دستمزد خیلی بیشتر می گیرد
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
یعنی اینقدر بی معرفتی ؟آغازاده ها خرج ندارن ؟بی ویلا بمونن تو غربت؟ بی ماشین لاکچری؟ انصافه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
آقا مشکل اینجاست که کارگرها را نمی شود قاچاق کرد
ادامه این روند اختلاس ودزدی به این نتیجه ختم می شود که مثلا یه روز داری کلید می اندازی در منزل رو باز کنی می بینی یه عده قبلا وارد منزل شما شده اند و با سند ومدرک می گویند این خانه مال ماست.یا مثلا می روی سوار ماشینت بشی می بینی یه نفر می گوید این ماشین من است واینم مدرک .یا خرید کردی داری از فروشگاه با کالسکه خرید میای بیرون می بینی یه نفر دیگه کالسکه رو می برد.چرا؟می گوید شما اینقدر به من بدهکاری واین جای طلب من از شما.مدارک
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
وقتی دستاورد علم را به سخره میگیرند نتیجه این میشود که مثل ونزویلا مردم‌پولها را کف خیابان با بی ارزشی دور میریزند یعنی اینقدر پول هست ولی کالا نیست . برای اینکه با شعار عدالت انگیزه تولید از بین رفت و اینقدر فقرا سرمایه دار را دوشیدند که پولدار هم مثل خودشان فقیر شدند به عبارت دیگر فقیر و غنی و کارخانه دار و پولدار همه مقل هم برابر شدند وقتی انگیزه ها نابود شد و فقط به صرف برابری در امکانات مردم به فروشگاها حمله میبرند
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
این مثال که تازه نیست دوست متوجه شده است خانه خریداری شده سندش تقلبی بوده است و صاحب داشته است!
بسیار متاسفم که آقای مرتضوی گفتند که دانشجویان خارج از کشور بایران برنگردند چرا؟ دولت چه هزنیه بر آنان کرده برای تربیت یک دانشجویانی رشته وابسته پزشگی در داخل کشور بیش از یک میلیارد هزنیه صرف میشود اما این دانشجویان در بهترین دانشگاه مورد تائید مثلا وزرات بهداشت منظورم آقا زاده نبستند با هزنیه کمر شکن و گرانی دلار که ب مسافران اختصاص میدهند ولی بدانشجویان خارج اینطور برخورد و آنها را از اسلام و انقلاب میرانند آین دانشجویان از خدا خواسته اند که بکشور برنگردند بگذار مسئولین با غیرت در کشور جواب گو نیستند
جا داره نمایندگان پایداری و بعضا اصولگرا از خانم نانسی پلوسی کشورداری یاد بگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
و نمایندگان اصلاح طلب از روسیه حفظ منافع ملی را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
چون عقلش کار میکنه و میدونه که استیضاح ترامپ رو نمیکشه فقط زخمیش میکنه و قوی تر. در نتیجه با استیضاح کردن فرصت مظلوم نمائی رو به ترامپ میده
او حاصلش میشه برد دوباره در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری. یعنی پلوسی یه لقمه کوچیک ولی اختمالی رو فدای یک لقمه بزرگ تر و قطعی تر کرد. این یعنی سیاستمدار
جوانگرایی بسیار خوب است اما نه پس از ۴۰ سال بی توجهی به جوان و بی مهابا عمل کردن و از اینطرف بام افتادن. آنچه که نیاز به توان بالا و استفاده از جوان دارد فعالیت های اجرایی در سطوح کارشناسی است نه سطوح مدیریتی که نیاز به دوراندیشی و تجربه دارد. چگونه است که کشوری چون ژاپن مدیران سطح بالای خود را از سنین ۵۰ سال به بالا گزینش می کند و بهترین بازدهی را در توسعه دارد. ظاهراْ برخی توقع دارند افراد با سابقه بالا و تجربه بالا فعالیت های خود را مصروف به فعالیت های کارشناسانه کنند که نیاز به حوصله و توان بالایی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
کدام‌جوان . جوانانی که چند هزار نفر از آقا زاده ها در خارج تحصیل میکنند . بعد از برگشت به ایران دیگر فرصت برابر به دیگر جوانان نخواهد رسید . اگر هم‌ کاری باشه بانکی . اداره ای و اموزش و پروش یا کارگری خواهد بود یعنی مشاغل رده چندم برای ژن های مایین تر خواهد بود . همین خودیها هم رتبه بندی دارند از رتبه یک الی ده
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
مگر نشنیدی که گفته شد ژن های خوب بر نگردن به کشور وژن هایشان را به دنیا ارزانی بدهند!
تابی در نظر سنجی جدیدتان تلخترین اتفاق سال سقوط ارزش پول ملی بیشترین رای را دارد در حالی که یکی از مهمترین دلایل آن در بین گزینه ها است
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
برادر من چی کار می کنی اون پرچم شیک و مجلسی رو می زنی بالای نظرت بازم پا برجا موندیدی؟
آفرین بر مردم همدان که با کمپین نخریدن آجیل اتحادیه آجیل و خشکبار رو به چالش کشیدن.کاش تو گوشت و مرغ و چیزای دیگه هم کمپین بزارن تا قیمتها بیاد پایین
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
بانک ها از فردا وام خرید اجیل میدهند تا کمپین شکست بخورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
برای گوشت و مرغ که ملت تو صفا سر ودست میشکنن.ما مردم ایران‌ملت عجیبی هستین.خدارو شکر بعد گرونیا مصرف گوشت سفید افزایش پیدا کرده!
تابی جان تحلیل شما را دو بار خواندم ولی نمیدونم منطورت از اوردن عبارات چی بود . یعنی آیا برکناری ایشان طبق روال اداری نبوده یا باید خود خبرگان تصمیم میگفت اشتباه شده منظورت چی هست
من جمله کشور شده خر تو خر : یک روز تصمیم می گیرند وزارت خانه ها را ادغام کنند روز بعد آنرا احیا می کنند . یک روز کارت سوخت ایجاد می کنند روز بعد آنرا اضافه می دانند. یک روز یک شرکت را به بخش خصوصی واگزار می کنند (شرکت مخابرات) روز بعد سه شرکت تبدیل به ۵ شرکت می شود. یک روز واگزار می کنند روز بعد می فهمند کلاه سرشان رفته و مفت فروخته اند. کجا می رود این کشور چنین شتابان
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
این وضعیتی را که گفتی چه کسانی تصمیم میگیرند . علت این تصمیم ها بخاطر این هست که تصمیم‌گیران از یک طیف فکری هستند .یک جور فکر میکنند . ظاهرا و اسما فرق دارند ولی در ابراز عقاید سیاسی هیچ اختلافی ندارند . یعنی بعد از چهل سال کشمکش سیاسی دیروز ندیدی ان فرد با چه سرعتی بالای سر نماینده فریاد میزد . یعنی اختلافات انها بیشتر شخصی هست بجای اینکه محتوایی باشد .
مهدی
| Germany |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
تمام این عملیات برای بهانه وتهیه بودجه از ثروت ملی است
جهانگیری

سال ۹۷ را با موفقیت پشت سر گذاشتیم!!!

)پول پاشی دولت برای رسانه ها)
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
الان دورهم جمع میشن وآن گوسفندهایی که برای تنظیم بازاراورده بودن،انهاراکباب میکنن وموفقیت شون راجشن میگیرن
نصف غیر قابل انتشار ها رو تویه در حال برسی نگه میدارید؟ نگی خر بودن نفهمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
خخخخخخ
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
افرین دقیقا
معلوم نیست چرا اصلاح طلبها اصرار دارند تحصیل مال ۶۵ میلیاردی از تراکنش صدهزار میلیاردی رو اختلاس ۱۰۰هزار میلیاردی جا بزنن!!؟
برخی هم که فقط دنبال تکرار طوطی وار حرفای ژورنالیستای ذینفعن؛ مردم عزیز از به قدرت رسیدن چپ و راست هیچ نفعی به ما نمیرسه؛ شمارو به خدا باهم باشیم و عاقلانه به تحلیلهای این چپ و راستی های تشنه قدرت نگاه کنیم
عراق خوب ما رو گیر آورده هی جنس می خره پول نمیده
هی برق می خره پول نمیده
هی گاز میخره پول نمیده.
چقدر خوبییییییم ما
دم همدانی ها گرم
امروز کسانی از مبارزه و قناعت و مقاومت و ایستادگی سخن می‌گویند که ثروت آنان بی‌اندازه است. خانه‌های‌شان و حقوق‌های‌شان نجومی است. با لکسوس رفت و آمد می‌کنند و حقوق ۱۹ میلیونی را نیز کم می‌دانند. بعد هم می‌خواهند پرونده صهیونیسم و آمریکا و کل استکبار جهانی را در منطقه ببندند. اینجاست که در اتخاذ این سیاست‌ها به بن‌بست می‌رسند ولی شجاعت بن‌بست شکنی را ندارند و در موقعیت آتش‌بس به جنگ خود با واقعیت بیرونی ادامه می‌دهند.
دیر به دیر رفرش شدن نظرات ضعف بزرگی برای این سایت خبری است
دلم میسوزه برای بعضی ها که عقده پزشک شدن دارن.اما توانایی شون کمه نمیتونن.
بسیاری از نظرات راجع به پزشکان یکسویه و بی انصافی است. ایا میدانستید کارانه عمل جراحی مثلا شکستگی ران در بیمارستان دولتی صدهزارتومان است که انهم پس از دو سال پرداخت مبشود
آیت الله منتظری واقعا انسان خوبی بود،لنگه ایشان نیست،همه دنبال قدرت و پول هستند
اگر پسر بخاطر موقعیت و مسولیت پدر، ویژه خواری کند ورانت بخورد و پست بگیرد میشود ژن خوب
دقیقا میشه توضیح بدید که نخریدن آجیل کجاش به ضرر مردم هست!!!! به نظر میاد به ضرر فروشنده هستا!!!
خدا رحم کرد که آقای ظریف پبش بینی خروج امریکا از برجام رو کرده بودند و آمادگی های لازم انجام شده بود که دلار یهو جفتک زد و فک ملت رو انداخت و به این روز فعلی افتادیم. شما رو بخدا هیچ پیش بینی ای نکنید و برای هیچ چی آماده نشید و کار کارشناسی نکنید که دیگه اوضاع خرابتر از این نشه . مرسی
اونهایی که از پزشک ودرامدش انتقاد دارند بفرمایند پزشکی بخونند . این کوی واین میدان . ناتوانی خودشان راباانتقاد از پزشکان که شب وروز در خدمت جامعه هستند جبران نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
آقای عزیز چرا باید یه پزشک بیس سی برابر مردم حقوق داشته باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
به شرط انکه پزشکان هم جیب خود را با اموال بیماران پر نکنند و به اندازه دستمزد بگیرند
من ۲۵ ساله که گوشت قرمز استفاده نکرده ام و زندگیم خیلی بهتره دکتر و دارو هم کمتر استفاده میکنم.
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
من هم 45ساله که گوشت قرمز استفاده کرده ام و زندگیم خیلی بهتره دکتر و دارو هم کمتر استفاده میکنم.
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
بدن انسان بالغ روزانه به 60 گرم گوشت و افراد در حال رشد به 100 گرم. گوشت نیاز دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
بله اریو از سوئد پرچم سوئد رو هم کنار نظر شما میبینیم قربان.اگر حناق بود میگرفتن
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
اگر گوشت گران هست ممکن مردم نخورند بجای گوشت باید حبوبات بخورند . باید آجیل هم ارزان باشه که استفاده کنند . ولی هیچ وقت نمیشود انسانها را با هم مقایسه کرد مثلا کسی که کارگری میکند کسی که باغ را شخم میزند . در معدن کار میکند با کسی که در منزل نسشته فقط کترش سرکشی در سایت ها هست و حرکت بدنی ندارد برابر هستند بدن نیاز به پروتین دارد
مهدی
| Germany |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
خیلی خوب
قدرت فکری ات چگونه است!؟
سخنان آقای ازغدی پر زمینه استفاده از جوانان و جوانگرایی کاملاً صحیح است منتهی یک ایراد به مؤخره صحبت ایشان و یا به عبارتی نتیجه گیری ضمنی ایشان وارد است. ایشان بطور ضمنی مسئولیت بکار نگرفتن جوانترها در اداره کشور را ناشی از کم کاری خود آنها دانسته اند . به این مفهوم که جوانان باید خود را ثابت کنند که پتانسیل اداره کشور را دارند .
گردش نخبگان و صلاحیت چنان تنگ است که اجازه ای به رشد کسانی خارج از این دایره برای اداره کشور نمیدهد. علاوه بر نخبگان جوانی که که در اردوی هستند نخبگان جوان دیگری نیز هستند که که پتانسیل اداره کشور را دارند ولی جریان مسولان کشور اصولاً شناختی از این عده ندارد لذا منطقاً بکار گیری آنها منتفی است. لابد و به ناچار چون از آن دسته نخبگان جوان‌تر ، استفاده نمیکند ناشی از شناختی است که دارد یعنی با این شناخت بکار گیری آنها را به صلاح نمیداند. مفهوم آرایش بنده این است که علاوه بر ضعفهای دیگر کشور در کادر سازی لازمه برای اداره کشور کاملا غفلت کرده است.
موضع صریح .. صریح یعنی چه؟
میدونه طرف مطالب دیگری داره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
این جور چیز ها رو هر چی هم نزنی به نفعه
"فهرست «بی‌سابقه‌ترین اختلاس‌ها» تا کجا ادامه دارد"

تابی از متن این سرتیتر خیلی تعجب کردم . در مورد FATF عجب چرخشی کردی . خبریه ؟
ژن خوب ، آنهايي بودند كه نا برابري ديدند و ترك وطن كردند. ژن خوب آنهايي هستند كه خانه نشين شده اند . عده اي كه از صدقه سر رانت پدر و مادرشان به مقامات عالي رسيده و يا با پول ملت و بورس هاي اهدايي به خارج رفته و مدارك بي ارزش دريافت داشته و سپس با قانون خريد خدمت پس از غيبت ، سربازي خود را خريدند ، ژن خوب نيستند و آينده ساز اين مملكت نيستند . ژن خوب صفتي است كه خوشان به خودشان اهدا كرده اند . بقول سعدي : " غبار اگر به عرش رسد بر ارزش نيفزايد و گوهر اگر در خلاب افتد ، از ارزش نكاهد ".
آقای ظریف کاملا مشخص بود که پیش بینی کرده بودید که آمریکا از برجام خارج میشه چون مردم ایران با تمام وجود موضوع رو با گران کردن دلار و زمین و خانه و کلا همه موارد معیشتی و آموزشی تا 100% را قبل از تحریم آمریکا با گوشت و پوستتشون فهمیدند.
پیشنهاد میکنم اسم وزارت امور خارجه را به وزیر امور دور زدن تحریمها و قوانین بین المللی تغییر دهیم تا تکلیفمون با خودمون حداقل مشخص بشه
ماخوزستانی ها هم نخریدیم من هم خیلی از دوستان وهمکارانم نخریدن حتی برای بچه های کوچیکشون.نخوردن آجیل هیچ مشکلی برای آدم ایجاد نمیکنه
کارانه اگر محمل قانونی دارد باید به همه داده شود و گرنه من دراوردی است و حقوق پزشکان را دو برابر کرده
زسانه های دولتی از جمله ایرنا چنین القا می کنند که تحریمها به خاطر نپذیرفتنfatf است در مور د برحام هم همینطور می گفتند اما دیدیم که با پذیرش برجام و وارد شدن صدها میلیو ن دلار خسارت به صنعت هسته ای تخریمها به قوت خود باقی است چون طرف مقابل به هیچ عهدی پایبند نیست . خالا هم دولت با بی تدبیری و تعمد مردم را زیر فشار اقتصادی قرار داده تا مسولان به پذیرش تغهد بی ثمر دیگری کند که فقط بهانه حدید برای تخریم بیشتر به اروپایی ها و امریکا می دهد.
کاملا صحیح است ممکن است پدر دارای ژن خوب باشد و مادر کم هوش باشد در انصورت فرزند مونگول خاهد شد ولی چون پدر بواسطه ژن خوب بودن دارای پست و مقام است در نتیجه فرزند نیز خودبخود دچار ژن خوب و نژاد برتر خاهد بود و تمام پستها را یکی پس از دیگری تصاحب خاهد کرد و این ژن خوب بودن دست خود فرد نیست بلکه به پدر و مادر ان فرد مربوط میشود که ان هم ذاتیست...
به نظرم باید همه ما در سال آینده قسمتی از درآمد خود را در حسابی تحت عنوان اختلاس های غیرمترقبه پس انداز کنیم و در صندوقی تحت همین عنوان به صورت ملی حفاظت کنیم تا شوک ناشی از اختلاس های غیر مترقبه را مدیریت کنیم.
مجلس هر کاری که به ضرر مردم و مملکت باشه با قید دو فوریت تصویب میشه . جالبه تشکیل وازرت بازرگانی توسط کمسیون امور اجتماعی مجلس ! تائید شده. چه تخصصی چه اینده ای! به جای کوچک تر کردن دولت دارن هر روز بیشتر بادش میکنن.
ايت الله منتظري دلباخته قدرت نبود و در جهت منافع ملت لب ميگشود و در نهايت متوجه اشتباه شد
می برن تازه ما داریم موضع می گیریم ...
همینقدر فاصله هست بین حقیقت و مدیران
رشد پدیده‌ای نوظهور در هیأت‌های مذهبی...... کافی است یک فایل صوتی که از نشست خصوصی روسای هیات های مذهبی و با میکروفن داری یکی از معروفترین مداحان ضبط شده و در یوتیوب قرار داده شده را گوش کنید تا بفهمید حجم نبود عفت کلام و ... تا چه حد است
چرا تیتر خالی میزنید ؟
خبر موضع صریح رهبر انقلاب در باره ژن خوب کجاست ؟
یه دو سه نفر هستن زیر هر مطلبی ولو درباره ماهی گلی باشه علیه پزشکا کامنت میذارن، خدا شفا بده واقعا. دیگه از دست هیچ بنی بشری برات کاری ساخته نیست.
با سلام و احترام در اصول علم اقتصاد همواره تاکید بر ان است که فرض می کند مصرف کننده عاقل است و به همین اساس هم منحنی های عرضه و تقاضا شکل می گیرند . یعنی زمانی که قیمت ها افزایش می یابد تقاضا از سوی مصرف کنندگان کم می شود. اما در کشور ما یک فرهنگ تجمل گرایی ، چشم و هم چشمی و نگرانی نسبت به آینده شکل گرفته که در زمان افزایش قیمت ها برای خیرد به بازار هجوم می برند . هر کالایی را حتی اگر در زمان های آرامش نیاز نداشته باشند در زملن افزایش خریداری می کنند . و این رفتار دقیقا خلاف اصول علم اقتصاد است . در کشور های دیگر این موضوع جا افتاده است اما متاسفانه در کشور ما جایگاهی ندارد. به همین خاطر هم با سه برابر شدن قیمت اجناس غیر ضرور(کالاهای اساسی و ضروی و قوت لایموت و تامن آنها از وظایف حاکمیت بوده و از این قاعده مستثنی هستند) تقاضا هم چند برابر می شود و خود به افزایش قیمت دامن می زند. از آنجا که طی سال های اخیر که دلایل آن می تواند مختلف باشد نوع دوستی کم رنگ شده و خود پرستی در مردم زنده شده هر کس با هر نوع رابطه و پارتی بازی تلاش می کند تا کالاهای ضروری را در اختیار خود قرارداد و با چند برابر قیمت به توده مردم بفروشد و لذا در این راه رانت بازی هم شکل گرفته است. (البته در اینکه دولت و سازمان های مربوط اعم از دولتی و غیر دولتی باید کانال های توزیع را الکترونیکی کرده و راه هر نوع سوء استفاده را ببندند ، به وظایف خود عمل نمی کنند را نباید نادیده گرفت. برخی سوالات در خصوص رفتارهای ناهنجار اقتصادی مردم این است. دلیل این همه هجوم برای پیش ثبت نام خودروی بی کیفیت چیست ؟ جزء اینکه باعث شکاف بیشتر عرضه و تقاضا شده قیمت ها را بالاتر می برد.
دلیل این همه هجوم برای خیرد کالاهای اسای و ضروری و انبار آنها چیست ؟ کالایی مانند شکر در طی سال چقدر ضرورت دارد که یک خانواده در زمان عادی بکمتر از 10 کیلی خرید می کند اما در زمان تحریم متقاضی خیرد بالای 50 کیلی و بیشتر است آیا این جزء خودخواهی نیستء
چرا وقتی چند شرکت مسئول واردات و توزیع کالاها و داروهای اسای هستند قانون و شرع و وجدان را رعایت نمی کنند و محصولات خود را علیرغم خرید با قیمت ارز دولتی با قیمت بازار آزاد به مردم می فروشند و یا در اختیار دلالانی قرار می دهند تا در نهایت با چند برابر قیمت به دست مصرف کننده واقعی برسد آیا جزء بی وجدانی چیز دیگرذی است.
ما مردم ایران تنها طرف مقابل را مقصر می دانیم و این دیدگاه باعث می شود که خود را نبینیم و وظیف درست را تنها به دیگری ربط بدهیم.
همواره یک مقصر اصلی وجود دارد و آن دولت است لذا می توان هر کار غلطی کرد و آن را متوجه دولت ها نمود . در حالی که ابادانی کشور و پیمودن راه ابادانی وظیفه تک تک افراد است . در کشورهای پیشرفته مردم ناظر بر رفتار هم و ناظر بر رفتار حاکمان وخود هستند و اجازه نمی دهند که حق خودشان و حق دیگیر خورده شود و البته ضمانت اجرای این وظایف هم در آنجا در قوانین دیده شده است.
آريو راست بگو مگه ميشه مگه داريم
علت مخالفت با fatf هم مشخص شد.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی