بازدید 24643
سه هزار و چهارصد و چهل و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

این حرف‌های رئیس سازمان مالیاتی همه را غافلگیر کرد! / روایت متفاوت از ماجرای ضرب و شتم آمر به معروف در شیراز / اظهارات بهادری‌جهری خطاب به شایعه‌سازان قیمت بنزین / چه نهادی خاتمی را ممنوع التصویر کرده است؟

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:وزیر ارتباطات اکانت اینستاگرام خود را حذف کرد! /چه نهادی خاتمی را ممنوع التصویر کرده است؟ /توصیه معنادار معاون روحانی به شورای نگهبان بر سر لایحه عفاف و حجاب / اظهارات بهادری‌جهری خطاب به شایعه‌سازان قیمت بنزین: هدف‌تان چیست؟ و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۸۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸ 22 August 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

واکنش رجانیوز به روایت متفاوت از ماجرای ضرب و شتم آمر به معروف در شیراز

رجانیوز نوشت: روزنامه فرهیختگان، که سابقه انتشار گزارش‌های عجیب و مواضع بحث‌برانگیز بسیاری دارد، بار دیگر برای براندازان و اصلاح‌طلبان در گزارش اخیر خود خوش‌رقصی کرد. فرهیختگان در گزارش خود، به نقل از یک خبرنگار محلی ـ که هویت و رسانه آن مشخص نیست ـ آورده است که خانم آمر به معروف با لحن بدی به خانواده حاضر در نارنجستان قوام صحبت می‌کرده و حتی در آخر به خانم بی‌حجاب آن خانواده حمله کرده است.
 
فرهیختگان در شکل‌دهی به گزارش خود اشتباهاتی انجام داده که رگه‌های جدی غرض‌ورزی در آن مشاهده می‌شود؛ نخست اینکه رسانه‌ای که داعیه حرفه‌ای بودن دارد، چگونه می‌تواند خبرنگار محلی که اصلا رسانه‌ای که در آن فعالیت می‌کند مشخص نشده، منبع گزارش‌ یکی از پر تیراژترین روزنامه‌های کشور باشد‌.
 
ثانیا گزارشگر فرهیختگان به شدت پیگیر وضعیت خانواده هنجارشکن بوده؛ اما هیچ تلاشی برای مصاحبه و گفت‌وگو و نقل مواضع خانم آمر به معروف نداشته است.در ادامه نیز در این گزارش به دوربین‌های مداربسته استناد شده است؛ دوربین‌هایی که نه مشخص است تصاویر آن کجا منتشر شده و نه کسی آن‌ها را دیده است! فرهیختگان در مقابل این سوالات تا به حال سکوت کرده است.گزارش معاند پسند این روزنامه که به سیاق گزارش‌های اینترنشنال درباره قانون‌شکنان تنظیم شده است، ملعبه دست رسانه‌های معاند و اصلاح‌طلب قرار گرفته که سوالی مهم را در ذهن فعالین رسانه‌ای ایجاد کرده است.

وزیر ارتباطات اکانت اینستاگرام خود را حذف کرد!

دیجیاتو نوشت: با جستجوی نام کاربری عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در شبکه اجتماعی اینستاگرام، هیچ نتیجه‌ای به نمایش درنمی‌آید. با جستجوی نام کاربری عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در شبکه اجتماعی اینستاگرام، هیچ نتیجه‌ای به نمایش درنمی‌آید. اکانت اینستاگرام زارع‌پور پس از فیلترشدن شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیتی نداشت؛ اما آخرین پستی که او در این صفحه منتشر کرد، تبدیل به جایی برای نوشتن سیل اعتراض کاربران نسبت به وضعیت فیلترینگ و کیفیت شبکه شده بود. این اکانت که نزدیک به ۱۶ هزار دنبال‌کننده و ۱۷۲ پست داشت، حالا در این شبکه اجتماعی وجود ندارد و با حذف این اکانت می‌توان گفت وزیر ارتباطات کشور در هیچ شبکه اجتماعی خارجی محبوبی، اکانت فعالی ندارد. در پاییز سال گذشته کاربران چند هزار کامنت زیر آخرین پست اینستاگرام وزیر ارتباطات درج کردند تا علاوه بر نشان‌ دادن بی‌تأثیر بودن فیلترینگ، نشان دهند که مردم نسبت به شرایطی مانند فیلترینگ و کیفیت شبکه انتقادهای زیادی دارند.

این حرف‌های رئیس سازمان مالیاتی همه را غافلگیر کرد!

رئیس سازمان مالیاتی کشور آمار و اطلاعات غافلگیر کننده‌ای را ارائه کرد. سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: ۲۵۰۰ صندوق قرض الحسنه مجوز ندارند، اما فعالیت می‌کنند. مجموع واریزی حساب بانکی به ۲۰ صندوق در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۹ هزار میلیارد تومان بوده است. هشت صندوق در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۹ هزار و ۵۰۰  دستگاه پوز داشته اند. رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی فرار مالیاتی در چند استان خبر داد و گفت: به‌تازگی دو پرونده فاکتور فروشی (یکی در استان همدان به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان و دیگری در استان یزد به ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان) با کمک نهاد‌های امنیتی شناسایی شده است. همچنین در استان قزوین از یک شرکت فعال خرید و فروش خودرو، حدود ۶۸۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی شده است. سبحانیان با بیان اینکه تاکنون برخی از این اقدامات منجر به صدور برگ تشخیص نیز شده است، گفت: در استان آذربایجان غربی، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان از شش شرکت در حوزه دلالی زنجیره آهن قراضه و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از یک شخص در حوزه خرید و فروش رمزارز در مرحله وصول قرار دارد. همچنین در حوزه فولاد برای دو شرکت در آذربایجان شرقی و یک شرکت در زنجان، بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان برگ تشخیص مالیاتی صادر شده است. سبحانیان اضافه کرد: در استان فارس برای اشخاصی که از یک صندوق قرض‌الحسنه برای فرار مالیاتی استفاده کرده بوده‌اند، بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان برگ تشخیص صادر شده است. /اطلاعات آنلاین

چه نهادی خاتمی را ممنوع التصویر کرده است؟

یک فعال رسانه‌ای با مستنداتی نوشت که مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره ممنوع التصویری خاتمی دروغ بود. داود حشمتی، فعال رسانه‌ای در صفحه‌ شخصی خود با استناد به خاطرات حسین انتظامی نوشت: در تمام این سال ها دروغ گفتند که ⁧ سید محمد خاتمی براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی «ممنوع التصویر» است. حسین انتظامی در کتاب خاطرات خود با عنوان پرگار فاش کرده است که با همکاری علی جنتی و شمخانی از دبیرخانه شعام استعلام شد و دبیرخانه وجود چنان مصوبه ای را تکذیب⁩ کردند./اطلاعات آنلاین

این حرف‌های رئیس سازمان مالیاتی همه را غافلگیر کرد!/روایت متفاوت از ماجرای ضرب و شتم آمر به معروف در شیراز/اظهارات بهادری‌جهری خطاب به شایعه‌سازان قیمت بنزین/چه نهادی خاتمی را ممنوع التصویر کرده است؟

 

متلک جهانگیری به دولت رئیسی

شرق نوشت: اسحاق جهانگیری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که ‌نرخ تورم در دولت روحانی دستکاری می‌شد؟ آیا تحویل کابینه با تورم ۶۵‌درصدی صحت دارد؟ گفت: وقتی گفته می‌شود آمار دستکاری می‌شود و آمار مراجع رسمی ایراد دارد و بازیچه دولت‌هاست، آمار خودشان هم زیر سؤال می‌رود. در کشور دو مرجع آماری رسمی وجود دارد که یکی مرکز آمار است و دیگری بانک مرکزی. ما آنچه این دو دستگاه همین الان در همین دولت می‌گویند، قبول می‌کنیم؛ چرا‌که از نظر ما نمی‌شود به آمار رسمی کشور خدشه وارد کرد. اینکه هر دولتی بخواهد یک چیزی علیه دولت قبل بگوید، این هم طبیعی است. البته من فکر می‌کنم تا یک سال بعد از دولت قبلی می‌شود قصور را گردن دولت قبل انداخت و این با ملاحظاتی پذیرفتنی است، اما از یک سال بیشتر عِرض خود می‌برند.

توصیه معنادار معاون روحانی به شورای نگهبان بر سر لایحه عفاف و حجاب

معاون امور زنان در دولت سابق، با انتقاد از لایحه حجاب و عفاف تاکید کرد: این لایحه تنها فاصله ها را بیشتر خواهد کرد.معصومه ابتکار، معاون حسن روحانی در دولت سابق، در توییتی نوشت: «لایحه حجاب و عفاف» فقط فاصله ها را بیشتر می کند.‌بعد از ۴ دهه تجربه هنوز متوجه نشدید با اجبار و ترس نمی شود جامعه را به سمت عدالت و پیشرفت حرکت داد؟باتوجه به نظرات آشکار صاحب نظران دینی و حقوقدانان انتظار است شورای نگهبان در برابر موارد خلاف شرع و قانون اساسی در این لایحه بایستد./خبرآنلاین

طالبان عکاس تسنیم را بازداشت کرد

محمدحسین ولایتی عکاس و تدوینگر خبرگزاری تسنیم توسط گروه طالبان در افغانستان بازداشت شد.محمدحسین ولایتی روز شنبه هفته جاری، در حالی که قانونی و از طریق مرز هوایی وارد افغانستان شده و ده روز نیز در کابل حضور داشت، به هنگام بازگشت و در فرودگاه کابل بدون هیچگونه توضیح مشخصی بازداشت شده است.طالبان علیرغم پیگیری‌ها هیچ توضیحی نداده که ولایتی را بنا به چه دلیلی بازداشت کرده است؟با توجه به ذهنیت منفی ایرانیان نسبت به مواجهه طالبان با خبرنگاران ایرانی، انتظار می‌رود که این گروه بدون هرگونه معطلی نسبت به آزادسازی محمدحسین ولایتی اقدام کنند./تسنیم

یک تکاور نیروی دریایی ارتش به شهادت رسید

یک منبع آگاه جزئیات شهادت یک پرسنل نیروی دریایی در پادگان منجیل را بیان کرد و دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با فارس با تأیید خبر شهادت یکی از پرسنل نیروی دریایی ارتش در پادگان نیروی دریایی، اظهار کرد: به دنبال انفجار مهمات عمل نشده در اردوگاه آموزشی تفنگداران و تکاوران دریایی منجیل واقع در گیلوان، یکی از پرسنل خدوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید.


معاون حقوقی رئیس‌جمهور: لایحه رمزارزها آماده ارسال به مجلس است

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: آیین‌نامه جامعی را درباره رمزارزها در دولت تصویب و لایحه‌ای را نیز تنظیم کرده‌ایم که برای تبدیل شدن به قانون آن را به مجلس می‌فرستیم. محمد دهقان در حاشیه همایش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم درباره این موضوع که رمزارزها می‌تواند بستری برای فعالیت‌های پولشویی باشد، اظهار کرد: در گذشته اقدام خاصی برای قوانین و مقررات رمزارزها صورت نگرفته  است. سال ۱۳۹۸ در دولت قبل آیین‌نامه‌ای به تصویب رسید که ناقص بود. ما در دولت سیزدهم راجع به رمزارزها آیین‌نامه قوی و جامعی را تصویب کردیم. در کنار این موضوع، لایحه رمزارزها را هم با همکاری دستگاه‌های ذیربط آماده کرده‌ایم که انشاءالله برای تبدیل شدن به قانون آن را به مجلس می‌فرستیم./ایسنا

اظهارات بهادری‌جهری خطاب به شایعه‌سازان قیمت بنزین: هدف‌تان چیست؟

علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به پرسشی درباره شایعه افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: دولت شفاف و روشن در این زمینه بارها اظهار نظر کرده است. کسانی که در این زمینه‌ شایعه‌سازی کردند و بارها در دو سال اخیر به این شایعه دامن زدند، یک‌ بار برای همیشه هدف خود را از طرح این شایعه اعلام کنند./ایسنا

فارس: گشایش نفتی در معیشت مردم دیده نمی‌شود، چون در بازگشت پول محدودیت‌ داریم

خبرگزاری فارس نوشت: صادرات نفت ایران از ابتدای دولت سیزدهم افزایش قابل توجهی یافت و با اتخاذ رویکرد بازارسازی نفت و تقویت روابط راهبردی با چین، میانگین از اعدادی نزدیک به ۶۰۰ هزار بشکه در روز به ۱.۴ میلیون بشکه افزایش یافته و بیش از دو برابر شد. با وجود تاکید آمار موسسات معتبر خارجی و داخلی، این سوال بی‌پاسخ مانده که چرا این گشایش نفتی در معیشت مردم، قیمت دلار و تورم به خوبی دیده نمی‌شود؟  

افزایش سهم صندوق توسعه ملی از درآمد‌های نفتی از ۲۰ به ۴۰ درصد، تحقق ۱۰۵ درصدی بودجه عمرانی در سال گذشته با وجود رشد ۹۵ درصدی عدد آن نسبت به سال ۱۴۰۰ (تصویر ۵) و مثبت شدن شاخص تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی نشان می‌دهد که پول نفت خرج اجرای پروژه‌های زیرساختی در کشور شده است که طبیعتا تا تکمیل و بهره‌برداری و ترجمه به رفاه مردم زمان‌بر خواهد بود. همچنین دولت سیزدهم، در ابتدای کار با کسری بودجه ساختاری ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی مواجه شد و رقم بدهی دولت از فروش اوراق در دولت گذشته بیش از ۵۳۲ هزار میلیارد تومان بوده است که جبران و تسویه آن‌ها نیز از محل درآمد‌های نفتی صورت گرفته و می‌گیرد. اما نکته مهم‌تر درباره فروش نفت این است که هر چند دولت تحریم مربوط به صادرات نفت را تا حد زیادی کم‌اثر کرده است، اما همچنان در بازگشت پول آن محدودیت‌هایی وجود دارد. این محدودیت نه به معنای عدم بازگشت پول بلکه به معنای وابستگی ایران به نظامات دلاری برای تسویه پول نفت و عدم توجه به موضوع دلارزدایی است.

سلاح ورزی: باید روی تغییر نگاه‌ها کار کنیم

حسین سلاح‌ورزی، رئیس اتاق ایران گفت: در قانون اتاق ایران نواقص و ایراداتی وجود دارد؛ اما بخشی از مشکلات امروز در اتاق ایران به قانون ربطی ندارد بلکه برگرفته از تفاسیری است که از قانون داریم. بنابراین به عنوان هیات رئیسه دوره دهم هیات نمایندگان، تلاش خواهیم کرد تا این کمبودها را با اصلاح آیین‌نامه‌ها برطرف کنیم. سلاح‌ورزی به برخی مشکلات فرهنگی و رویکردهای نادرست نسبت به بخش‌های مختلف اقتصادی، اشاره کرد و گفت: باید روی تغییر نگاه‌ها کار کنیم. متأسفانه همچنان واردات، امری مذموم است و صادرات و تولید، آن هم فقط تولید کالاهایی فیزیکی مقدس شمرده می‌شوند. این رویکردها برای توسعه باید تغییر کند. در دوره جدید بازبینی‌ها را شروع کرده و قصد داریم اقدامات ریشه‌ای انجام دهیم، حتی خود را به انجمن‌های اتاق محدود نمی‌کنیم و می‌خواهیم از همه ظرفیت‌های موجود بهره ببریم. /اتاق ایران

وزیر نفت: افزایش ۳۷ درصدی مصرف بنزین از آغاز دولت سیزدهم 

اوجی درباره مصرف بنزین نیز اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ مصرف بنزین کشور ۸۷ میلیون لیتر، در سال ۱۴۰۱، ۹۸ میلیون لیتر و در سال ۱۴۰۲ روزهایی را داریم که با ۱۲۰ میلیون لیتر مصرف بنزین روبه‌رو هستیم و باید اعلام کنم  ۳۷ درصد مصرف بنزین ما از آغاز دولت سیزدهم افزایش یافته است. وزیر نفت ادامه داد: در هفته گذشته نوعی جنگ روانی ایجاد شد که قیمت بنزین افزایش خواهد یافت و این موضوع باعث شد با مصرف روزانه ۱۳۶ میلیون لیتر بنزین روبه‌رو شویم که با مهار جو روانی، مصرف بنزین به‌اندازه قابل‌توجهی کاهش یافت، البته برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای ناترازی انرژی و سوخت را دنبال می‌کنیم. /ایسنا

وزیر اقتصاد: یک ماه دیگر مهلت بانک مرکزی به موسسات ناتراز تمام می شود

خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش وزارت اقتصاد در کنترل ناترازی بانک‌ها گفت: کنترل ناترازی بانک‌ها به عنوان یکی از ارکان بسته کنترل تورم سال ۱۴۰۲، در اردیبهشت ماه تعیین تکلیف شده است. وی افزود: اجرای آن نیز در ذیل این بسته آمده و مسئولیت اصلی آن برعهده بانک مرکزی است. ما نیز در وزارت اقتصاد بسته به اینکه در حوزه بانک‌های دولتی یا سایر اختیاراتی که قانون‌گذار محول کرده است، امکان کمک داشته باشیم، این کار را به عنوان یک اصل کاهنده تورم در دستور کار قرار می‌دهیم. وزیر اقتصاد گفت: پایان شهریور ماهپف مهلت بانک مرکزی به موسسات ناتراز پایان پیدا می‌کند و نتیجه پایبندی موسسات مشخص خواهد شد. به این ترتیب موسساتی که نتوانسته‌اند معیار‌های بانک مرکزی را رعایت کنند، مشخص خواهند شد. /تسنیم

قیمت بنزین در سوریه افزایش یافت

چهارشنبه هفته گذشته، مقامات و رسانه‌های دولتی سوریه، با تاکید بر لزوم حذف یارانه‌ها با هدف تقویت اقتصادی که به دلیل جنگ بیش از یک دهه تحت فشار قرار گرفته، از افزایش قیمت بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی خبر دادند. بر اساس گزارش فرانس ۲۴، قیمت هر لیتر بنزین از ۲۶ سنت به ۵۹ سنت رسیده است. افزایش قیمت بنزین همزمان با افزایش ۱۰۰درصدی حقوق‌ها و مستمری‌های دولتی در این کشور اتفاق افتاد. سوریه به دلیل افزایش قیمت کالاها، قطع مکرر برق و کمبود سوخت دچار بحران اقتصادی و اجتماعی عمیقی است که هر گونه اصلاحی بسادگی نخواهد بود. با وجود افزایش حقوق‌ها و به دنبال افزایش قیمت بنزین در سوریه، صدها تن روز گذشته در «سویدا» در اعتراض به شرایط بد زندگی اعتراض کردند. برگزاری تظاهرات، اقدامی کم‌سابقه از زمان آغاز جنگ‌های داخلی در سوریه محسوب می‌شود. در مقابل اما، مقامات سوریه تاکید می‌کنند که حذف تدریجی یارانه‌های سنگین و فراگیر نان و بنزین، فساد اقتصادی در این کشور را کاهش خواهد داد. /اقتصادآنلاین

مدیرعامل ایرنا: چرا مردم می‌پذیرند که قیمت آب معدنی به قیمت واقعی برسد؟

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به موضوع بنزین و اهمیت کار اطلاع رسانی در این زمینه اشاره داشت و یادآور شد: یک بار با مردم در حوزه بنزین کار غیر شفاف انجام شد که این موضوع جبران نمی‌شود، مگر با رفتار صادقانه. باید به مردم توضیح داده شود که قرار نیست تا ده سال آینده قیمت بنزین ثابت بماند. وی اضافه کرد: چرا مردم می‌پذیرند که قیمت آب معدنی به قیمت واقعی برسد؟ برای بنزین هم باید این موضوع پذیرفته شود و شفاف به مردم گفته شود که آیا قرار است این اتفاق بیفتد یا خیر؟ اگر هم قرار نیست افزایش قیمت بنزین داشته باشیم باید صادقانه اعلام شود. نادری با اشاره به اینکه بهتر است راهبرد خود را در موضوع بنزین تغییر دهیم، گفت: این اصل بدون تغییر نیست که مرتباً گفته شود قیمت بنزین قرار نیست تغییر کند؛ اینکه برای مصرف بنزین سقف گذاشته شد باید ابتدا به مردم توضیح داده می‌شد که این کار به علت افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی مصرف آن بوده است. /ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۵۹
طالبان عکاس تسنیم را بازداشت کرد
الان بجرم جاسوسی زندانیش میکنه بعد میگه جای حق آبه مبادله میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
نخیر فردا با خفت و خواری آزادش می کنند ولی یک سوال چرا باید به همچنین کار خلافی دست بزنند که هم اعتبار بین المللی خود را خدشه دار کنند (البته اگر داشته باشند) هم باعث کدورت و بد بینی مردم ایران از خودشان شوند؟
البته حساب مردم افغانستان با افراطی هایی که دست به چنین اقداماتی می زنند، جداست و این کار غیر قانونی شان به پای مردم افغانستان گذاشته نمی شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
میخواهم حاج حسین کیهانی نظر خود را در خصوص این خبر اعلام کند
این نهضت اصیل منطقه
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
یه چنتا موشک جدید در پروسه آزمایش و تحقیق میباشد
آنها که به تولید انبوه برسد به طالبان میفهمانیم که با کی طرف شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
از رو دست خودمون نوشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ما موشک و مستعان و پهپاد و شهپاد داریم
habib
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
در جواب ناشناس که میگه سواد بورسی را بالا ببرد .اینکه بورس ما براساس تکنیکال و تحلیلها نیست بلکه بر اساس اخباری که فقط عده خاصی دو روز زودتر مطلع میشود میباشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
باید25 میلیون افغانی را از کشور اخراج کرد
بورس کشور تبدیل یو فاجعه ملی شده ولی مسئولان همچنان پوست کلفت شدن و انگار نه انگار میلیون نفر دارد نابود میشن ؟؟ یک تصمیم سراسر رانتی بورس کشور رو به نابودی کشاند و ۹۰هزار میلیارد سرمایه مردم رو نابود کرد ، نه فریادرسی ، نه عدالتخانه ای ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
در بورس ۸۰ درصد حقوقی ها برنده هستند ۲۰ درصد حقیقی های دارای سواد بورسی بالا و آگاه به علم بنیادین و تکنیکال، این قانون اولیه بورس است پس اگر می خواهید در بورس سود خوب کنید سواد بورسی بالا ببرید تا جزء ۲۰ درصد باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
بورس شده دلال خانه به جای این که با سهام داری بلندمدت یا حداقل میان مدت به شرکت ها کمک کنیم با سهام داری های فست فودی بلای جان شرکت ها شده ایم و اوضاع بورس را به این حال و روز انداخته ایم و بعد دنبال مقصر می گردیم و می گوییم فلان مسئول مقصر است.
بورس برای رشد سهام دار واقعی می خواهد ولی متاسفانه فقط همان هایی که در سال ۹۹ در اوج شاخص وارد شدند سهام داری می کنند که آنها هم اگر به اصل پولشان برگردند شروع به نوسان گیری می کنند این که نشد سهام داری.
مگر نمی دانید اگر این لشکر میلیونی کد بورسی اگر هر روز بخواهند نوسان گیری کنند نه تنها جلوی رشد بورس را می گیرند
بلکه باعث ریزش فرسایشی بورس می شوند؟؟؟؟ التماس تفکر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
از نظر من بورس و بورس بازي يعني قمار بازي . چون هيچ فرقي با هم نداره طرف بدون اينكه كاري روي سرمايه اش انجام بده ضرر يا بهره مي كنه .. همين
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ناشناس 02:55 بورس ایران نیازی به سواد بورسی و دانستن تکنیکال ندارد چون تصمیمات برای بورس به طور سلیقه ای و آنی جهت تامین هزینه های دولت گرفته می شود و کسانی که از رانت اطلاعاتی برخوردار هستند سود می برند نه کسانی که
تکنیکال بلدند!ا
مردم دارند می بینیند وضعیت اقتصادی چجور هست و حالا به اضافه کمبود و گرانی و تورم افسار گسیخته تمام کسب و کارها از رکود گسترده و بی سابقه در فعالیت خود شکایت شدید دارند. دوستان. اقتصاد ظاهرا علمی ساده است ولی اداره ان یک هنر و مدیریت و دانشی می خواهد که اصلا با تنها درس یا مدرک انهم از نوع سفارشی و سهمیه ای و معدل 19 بدست نمی اید. می دانید الان و در چند ماه اخیر علاوه بر تورم چرا رکود هم بسیار سنگین شده؟ چون همین به ظاهر مدرک دارهایی سفارشی که مدیر شدند از جمله وزیر اقتصاد و ریس بانک مرکزی جدید برنامه دادند که هدف انها فقط مهار تورم و تثبیت دستوری و نمایشی نرخ ارز هستو برای این بشدت می خواهند رشد نقدینگی را کنترل کنند که نتیجه ان محدود شدن وسیع و بی سابقه اعتبار مالی و پولی تزریقی به بخشهای اقتصاد از ساختمان تا تولید و بازرگانی و.. از سوی شبکه بانکی است. در دوره اول اقای روحانی هم وزیر اقتصاد نخبه و دانشمند! ایشان اقای طیب نیا هم برای کنترل تورم و تثبیت نرخ ارز در چهار سال خودش راحتترین کار را بدون توجه به عواقب مخرب و وحشتناک ان انتخاب کرد. افزایش سود موهوم بانکی به مرزهای حتی 28 درصد. اگر بخاطر داشته باشید همه صاحبان سپرده در بانکها خوشحال بودند. همه پولها می رفت به بانک تا سودهای ویژه 28 درصدی بگیرند و خیلی ابر نخبه ها و رانتمن ها سود ان را تبدیل به دلار سه هزار تومن کردند و ان را از کشور خارج کردند. اما نتیجه ان شد که تورم به حتی یک رقمی رسید و وزیر دانشمند! ما گفت در تاریخ علم اقتصاد سابقه ندارد که مدیری مانند من توانسته باشد ظرف دو تا سه سال تورم سی درصد را به 9 درصد کاهش دهد و نرخ ارز را تثبیت کند! ولی ایشان هرگز نگفت که بانکها برای دادن ان سود موهوم 28 درصد نه از روش بانکی علمی و افزایش سود تسهیلات بلکه از روش ساده اضافه برداشت شدید از بانک مرکزی یا همان چاپ پول استفاده کردند که همه نتیجه ان را در دوره دوم اقای روحانی شاهد بودیم ولی اقای طیب نیا به بهانه علاقه وافر به کار دانشگاهی! از ادامه خدمت در دور دوم معذرت خواست و در واقع از مسولیت بزرگترین خبطی که یک دانش اموخته علم اقتصاد می تواند برای اقتصاد کشورش انجام دهد شانه خالی کرد. و البته بعد تمرکزش دانشگاه نبود و بورس تحصیلی 5 ستاره دولت مالزی و بعد هم شد عضو هیپت مدیره ثروتمند ترین مجتمع صنعتی ایران یعنی فولاد مبارکه . حالا هم اقای خاندوزی و ریس جدید بانک مرکزی چون می دانند غیر ممکن هست که بتوان سود بانکی را دوباره به 28 ردصد رساند از انطرف امدند و دادن اعتبارات بانکی را بشدت محدود کردند. نتیجه ان فاجعه دیگری از نوع رکود گسترده و در نتیجه بیکاری بسیار گسترده و عدم امکان افزایش حقوق حتی نسبی و فقر بی حد در امسال و سال دیگر هست. اگر می بیند کسی براحتی روی ماموران نیروی انتظامی در کشور اتش می گشاید وخودش هم کشته می شود تنها بدلیل فقر زیاد و رسیدن به ته خط هست. همین هست که می گوییم اقتصاد به نظر ساده هست ولی بسیار بسیار حاذقیت و علم و دانش و تجربه می خواهد. اقتصاددانان جهانی و حرفه ای کسانی باید باشند که بتوانند با افزایش سود باعث کاهش تورم شوند اما بشرطی که دچار رکود و افزایش شدیدی بیکاری نشوند. مگر نه غیر از این باشد ماننند اقای طیب نیا و یا اقای خاندوزی برای دو تا سه سال همه حتی دانشجوی سال اول اقتصاد هم می تواندمدیر اقتصادی شود و تورم را کنترل کند که در تاریخ علم اقتصاد! بی سابقه باشد و ان را حماسه بنامد اما برای فقط مدت کوتاه و عواقب ان بس وخیم تر بر خواهد گشت و البته این دانشجوی ما مشغول بورس تحصیلی 5 ستاره اهدایی دولت مالزی و دریافت حقوق های نجومی هیت مدیره ثروتمند ترین مجتمع صنعتی ایران خواهد شد.
پاسخ ها
محمد نور کجوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
سود28درصدرمربوط به دورهی ماقبل طیب نیا بود درست برعکس ایشان سود را کاهش داد و موئسسات مالی غیرقانونی را منحل کرد .شما تورم دوست داری و رونق را بدلیل انکه تمام ما ها که دستمان به دهانمان میرسد همیشه ثروتمان اینطوری رشد کرده با بالارفتن زمین خانه خودرو طلا دلار .به عبارتی اقتصاد تولیدی باب طبع ما رانت دوستان نیست ما به اقتصاد مرکانتالیستی علاقه مندیم .
بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
لطفا نهادهای نظارتی در مورد اظهارت این شخص ناشناسوزیر اقبصاد قبلی تحقیق کنند . مگر شما دنبال سوت /افشاگری نبودید . این یک سوت بلند است . بخصوص در مورد بورسیه مالزی و عضویت در هیات مدیره فولاد مبارکه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ای برگ چنار گرامی به عنوان یک اقتصاد خوانده نه خودی بدون رانت وسهمیه و...شاغل در بانک فقط بخشی از تحلیلت درست است نه تمامی آن پول دارد می رود اما به جاهای خاص که د ربلندمدت یک قران برای مملکت ارزش افزوده ندارد همه تکلیفی است وجاهایی که تیدیل به مصرف می شود نه تولید
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
موافقم اقتصاد فقط اسمش ساده است. ماده اولیه علم اقتصاد اعداد و آمار هستند که وقتی بنا به دلایل سیاسی آمارها منتشر نمیشوندیا دستتکاری میشوند و یا اصلا بدرستی تهیه و اعلام نمیشوند، یعنی دیگر اسب اقتصاد دان را پی کرده اند و هیچ کاری ازش بر نخواهد آمد. البته اگر بقول شما رانتی و سهمیه ای و سفارشی باشد که دیگر فاتحه .
ناشناس
| Canada |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
عزیز. قبلش که معجزه هزاره با دکترا یفادشی مهندسی حمل و نقل بکد که با وریر اقتصاد کشتی گیرش اعتقاد داشتند هر چه سود بانکی کمتر بهتر.
ناشناس
| Canada |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
دوست عزیز. چه سوت بلندی؟ این مگر مورد استثنایی بوده؟ وقتی از دهه شصت محور و اولویت اصلی سبستم اموزش عالی نه شایسته سالاری علمی بلکه صلجا سالاری با رتبه شش رقمی بوده می خواهید نتیجه بهتر از این باشد. بروید ببینید وزیر اقتصاد اقای روحانی با ریسی یا احمدی نژاد یا وزرای بهداشت انها یا حتی خود انها چگونه مدارک تحصیای و دکتری خود را گرفتند متوجه میشوید چه بلایی سر ایران امده
ناشناس
| Canada |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
یادمه اقای طیب نیا همان زمان که وزیر بود در برابر این انتقاد فرمود که دولت ایران در قیاس با دولت امریکا خیلی کم بدهی داره و حالا حالاها جا داریم که بدهی یعنی اضافه برداشت داشته باشیم! ایشان هرگز درک نکرد که تا همین امروز حتی یک بانک امریکایی سود موهوم از طریق اضافه برداشت نداده و اگز یک بانگ امریکایی حتی کوچک نتواند سود سپرده را از محل تسهیلات بدهد حتی یک روز قابل ادامه کار نیست. همین چند ماه اخیر چند بانک متوسط و کوچک امریکایی به همین دلیل از سوی نهاد نظارتی فدرال درشان تخته شد. ولی امان از کم سوادی سفارشی
فاجعه‌ای بنام بورس
ای ملت همیشه در صحنه بشتابید و دوباره گول بخورید و به رییسی رای بدهید تا ا
آخه فرد که سابقه یو روز کار اجرایی نکرده میشه ریییس جمهور و ....باید هم کشور وضعیت فلاکت باری دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
شما در مورد روحانی هم همین حرف ها را می زدید بروید علم بورسی بالا ببرید که اگر سواد بورسی نداشته باشید دائم ضرر خواهید بود و دنبال مقصر، دیروز روحانی، امروز رئیسی فردا؟
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
منکه بازم به رئیسی رای میدم حداقل هدفش خیره
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
۰۴:۱۲
منظورت همون دوستی خاله خرسه است دیگه
اونم هدفش خیر بود ولی زد بنده خدا رو کشت
این پوتینی ها خیلی با مزه هستند. میگن این برگ چنار مزدور و جاسوس و مامور و ... هست و حسابی باید تحت نظر گرفته بشه. اینها حتی نمی دانند که کسی که مامور خارجی و جاسوس و نفوذی باشه از خود پوتینی ها تند تر هست و ظاهر را بهتر از مدیر ار... فلان استان یا انهایی که گرای دانشمندان هسته ای و فرماندهان نظامی را به دشمن می دهد می ارایند که حتی مادرشان هم به انها شک نمی کند چه برسد این پوتینی های ساده دل. دیوانه نیست که بیاید تابلو و عیان شروع به انتقاد و کامنت گذاشتن کنه. ببینید وقتی می گیم این پوتینی ها اغلب ساده دل هستند همین هست. فقط بهشون میگن این و انیها هم تبلیغ و تکرار می کنند همین و می شوند کارگاه پوارو برای پوتین!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
بابا بامزه با نمک بی کار
نمک زیاد برای رنگ برگت خوب نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
بایدن مشنگی چی میگی
۶۰۰ میلیون تو بورس نظام مقدس ار اول سال گذاشتم شده ۴۲۰میلیون
آیا فریادرسی هست ،؟؟
آیا رییسی محاکمه می‌شود یا باید به حرف رهبری گوش دهیم و اعتماد کنیم
آیا فقر و فلاکت ملت با کارهای نمایشی درست می‌شود

آیا بورس کشور قمارخانه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
بله فریاد رست بالا بردن علم بورسی است و بس و لا غیر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
بالا بردن علم بورسی؟ عزیزدل من۱۸ ساله که توی بورسم هم تکنیکال بلدم وهم تحلیل بنیادی این علوم! بدرد بورس نیویورک میخوره نه ایران! فقط بگمپشما ماله کشی بیش نیستید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
بورس يعني قمار بازي .چكار كردي كه انتظار داري پول مفت گيرت بياد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
نا شناس 0224
برادر زیر همه نظرات در مورد علم بورسی که به یقین میدونم بویی ازش نبردی، حرف زدی
دوست من علم برای وقتیه که شرایط نرمال باشه.
اگه تا حالا از بورس سودی بردی دستبوس افرادی باش که رانت اطلاعاتی داشتن و بهت رسوندن.
کمی حرف نزدن رو تمرین کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
فریادرس فقط اعتقاد صدرصد که این دولت و دولتهای فرمایشی دشمن سرمایه گذاری است و نباید به حرفهایشان در مورد سرمایه گذاری اعتماد کرد. والا به سواد بورسی ارتباطی ندارد چون یکشبه عمدتا تصمیمات ضدبورسی میگرند و خونه سهامداران را ویران می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
|۰۲:۲۴
کمتر ساندیس بخور و مزخرف نگو
فقط رانت در بورس تعیین کننده است
وقتی به حقوقی ها و خودی ها میگن بفروشید که میخوایم نرخ خوراک رو ببریم بالا و از فردا منفیه و همان روز بورس 5.5 واحد منفی میخوره این چ ربطی به سواد بورسی مردم داره؟
درقضیه نارنجستان شیراز برعکس قضیه لات ماست پاش قسمت دوم ماجرافیلمبرداری شده. درموضوع لات ماست پاش دوربین مغازه حرکت ماست پاشه وبه تبع آن واکنش صاحب مغازه را ثبت کرده ولی بیرون مغازه که لاته مورد کتک بحق مغازه داره قرارگرفته ثبت نشده. اکنون با مشخص شدن کامل قضیه نارنجستان که مشخص شد حرکت مرد ضارب درراستای دفاع از خانواده اش در مقابل یک زن به اصطلاح آمربوده معلوم میشود مقامات استان فارس ودرنهایت تعجب برخی مقامات عالی کشوری چه واکنش عجولانه ونابخردانه ای کرده اند. پیامد اینگونه حوادث باعث میشود ازین پس یک عده موقعیت طلب عمدا در خیابانها ومراکز تفریحی وخرید و...با یکی دیگر هماهنگی برای فیلمبرداری از قسمتهای مطلوب درگیری کرده وجلوی زن ودختر مردم را به بهانه بی روسری بودن بگیرند وطبعا با واکنش مرد همراه آنها از طرف مقامات مختلف مورد تشویق و پاداش قرارگیرند ومرد بدبخت به جرم دفاع از حریم خانواده اش بشدت مجازات شود. رویه ای بسیار خطرناک که نابخردان عواقبش را در نظر نگرفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
چه غم انگیز است اوضاع این مملکت و‌چه بر سر مردم اوردهاند که اینگونه به هم توهین و افترا میکنن البته بعید نیست بخاطر گرفتن امتیاز بیشتر برای آمران در لایحه حجاب این فیلمها این روزها بیشتر شده که اتها راقشر مظلوم و بینوا و نیازمند امتیازات و‌حمایت بیشتر کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
کم کم کار به اخاذی بنام امر به معروف هم شاهد خواهیم بود
آقایان این روش پایان خوشی نخواهد داشت
vm
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
به جرم دفاع از حریم ...ببین صغرا کبرا نچین .اون مرد اگر خانواده اش حریم داشت که حرمش رو در خیابان به حراج نمی گذاشت
hos
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
حریم خانواده؟؟؟؟؟
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ناشناسان 8:06 و 9:40
به شما ربطی نداره.حریم را شما تعریف نمیکنید .
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
استاد مهران دقیقا داری حربه های خودتونو به طرف مقابل نسبت میدی.
این روزها پخش خبرهای راست و دروغ و شایعه و بگم، بگم ها زیاد شده است چرا قوه قضاییه ترک فعل کرده و به کمک اول جمهور ملت ایران و ۲, به کمک به نظام نمی آید.....
این موج بازداشت ، اعضای خانواده جانباختگان اعتراضات در روزهای اخیر برای چیست ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
خسته نشدی از خارج تند و تند نظرات شاذ می زنی و با رباط هم مثبت می گیری.بلند شو بیا داخل ببینیم چی می گی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
الان انتظار داری بیان چی جواب بدن واقعا ؟؟؟
ناشناس
| Australia |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
فرار به جلو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
اعتراضات؟ یا آشوب جنبش فواحش
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
تابناک عزیز
چرا پاسخ منو که در جواب 6:21 بود را نزاشتی
شایدم نمیخوای ما وجود داشته باشیم .
که در اینصورت داری ناحقی میکنی
چه نهادی خاتمی را ممنوع التصویر کرده است؟

نهادها مسئولیت اقدام خود را نمی پذیرند و این موضوع باعث می‌شود، نهادها رفتارهای غیرقانونی انجام دهند و نظارت موثری بر عملکردشان نیست .
و جالبه که به هیچ کس و مردم هم پاسخگو نیستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
شیر تو شیر
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
مثال مشابه ، گشت ارشاده
وجود داره
که البته همه میدونیم از کجا نشات میگیره
وقتی تولید و سرمایه گذاری و بورس را در کشور نابود می کنید صندوقهایی هم برای جذب پولهای خرد و متوسط می رویند که قادر نیستند در بازار مسکن وارد شوند یا زمین زدن بورس راهی نگذاشته برای مردم حز جذب به این صندوقها و نتیجه اش این میشود که هزاران میلیارد که میتوانست در راه درست بخدمت گرفته شود در خدمت راههای قرار می گیرد که بطور ناپیدا به نظام اقتصادی صمه می زند و شبیه شرکتهای مضاربه ای سابق.
فارس: گشایش نفتی در معیشت مردم دیده نمی‌شود، چون در بازگشت پول محدودیت‌ داریم

نفت ارسالی به سوریه ، عراق را هم نمی توانید ، پول بیاورید .
چرا مغلطه می کنید .
شفافیت در هیچ موردی با مردم وجود ندارد .
فارس: گشایش نفتی در معیشت مردم دیده نمی‌شود، چون در بازگشت پول محدودیت‌ داریم ... مگر پول نفت وارد ایران هم میشود ؟؟؟ آنطور که میگویند مبالغ مربوط به نفت اصلا قرار نیست وارد ایران بشود و در بانکهای خارج و تحت عنوان دور زدن تحریم بنام اشخاص حقیقی سپرده میشود مانند موضوع بابک زنجانی
سید محمد خاتمی را چه ممنوع التصویر باشد یا نباشد از صمیم قلب دوست دارم زیر علی رغم همه بحران هایی که مخالفانش برای او ایجاد کردند و بعضی از آنها اکنون در راس کار هستند و در اداره کشور ناتوانند بهترین دوران انقلاب از لحاظ اقتصادی و سیاسی را داشتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
دوران خاتمی بهترین دوران چه از نظر سیاسی و چه از نظر اقتصادی و فرهنگی بود. الان سایبری ها حملهمی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
کاملا با شما موافق هستم. علیرغم مخالفت های فراوان صاحبان قدرت از نظر اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی بهترین دوران ایران بعد از انقلاب را داشتیم
رجا نیوز عزیز
اینهمه ما نقل قول اون خانم امر رو شنیدیم چه عیبی داره نقل قول اونطرف رو هم یه رسانه منتشر کنه چرا ناراحت شدی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
معمولاً خوش رقصی رو برای صاحبان قدرت می کنن
خدایی دلم میخواد یه خبرنگار از وزیر ارتباطات بپرسه پیج اینستاشو حذف کرده؟
طبق عادت میگه نمیدونم،خبر ندارم!!
دیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به موضوع بنزین و اهمیت کار اطلاع رسانی در این زمینه اشاره داشت و یادآور شد: یک بار با مردم در حوزه بنزین کار غیر شفاف انجام شد که این موضوع جبران نمی‌شود مگر با رفتار صادقانه؛ باید به مردم توضیح داده شود که قرار نیست تا ۱۰ سال آینده قیمت بنزین ثابت بماند. وی اضافه کرد: چرا مردم می‌پذیرند که قیمت آب معدنی به قیمت واقعی برسد؟ برای بنزین هم باید این موضوع پذیرفته شود و شفاف به مردم گفته شود که آیا قرار است این اتفاق بیفتد یا خیر؟ اگر هم قرار نیست افزایش قیمت بنزین داشته باشیم باید صادقانه اعلام شود. نادری با اشاره به اینکه بهتر است راهبرد خود را در موضوع بنزین تغییر دهیم، گفت: این اصل بدون تغییر نیست که مرتباً گفته شود قیمت بنزین قرار نیست تغییر کند؛ اینکه برای مصرف بنزین سقف گذاشته شد باید ابتدا به مردم توضیح داده می‌شد که این کار به علت افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی مصرف آن بوده است. /ایرنا
چرا مسیولین قرار نیست بپذیرند در آمد مردم باید واقعی شود؟ چرا فقط افزایش قیمت دارم؟ چرا مردم باید مشکل اقتصادی داشته باشند و شرمنده خانواده شوند؟
حالا چون فرهیختگان مطلب رو متفاوت و یا واقعیت نوشته غرض ورزی کرده، شما عادت کردید روایات خودتون رو به مردم غالب کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
آن زن مزد بی خردی اش را در همان محل ماجرا گرفت توسط پرسنل غیور فراجا
پرداخت مالیات فقط برای مردم فقیر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
حداد عادل مالیات میده ؟
وزیر نفت
چرا مردم را در افزایش مصرف بنزین مقصر میدانید؟
اجازه استفاده خودرو به روز را به مردم دادی؟
خودرو های مستعمل را جمع آوری کردی؟
حمل و نقل عمومی رو افزایش دادی؟
الان بنده بخوام برم سفر بلیت هواپیما که گرونه و گیر نمیاد قطار هم که اصلا تو فکر بلیت نباش اتوبوس هم گیر نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
رضا؛
اهواز شرجی زده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
آقا رضا یه نفس بگیر
بعد دوباره شروع کن
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
بله خوزستان این روزها شرجی هست. اهواز هم همینطور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
درود بر اقا رضا اهوازی
حرفاش همه حقه
قیمت واقعی اجناس چیه؟ اینکه دولت مردم رو توی فشار میذاره و ارزش پول رو توی یک هفته نصف یا توی یک ماه یک پنجم می کنه چرا مردم باید پاسخگو باشند؟ وقتی دولت سرمایه مردم رو آب کرد و تورم صد در صدی درست کرد باید فکر اینجاش رو هم می کرد.
یقینا افزایش قیمت بنزین یا به مرگ همه مردم منجر میشه یا به شهادت تمامی مسیولین!!!!
الف- فیلم دوربین های نارنجستان را پخش کنید (نکند مانند قضیه پارسال، که گفتند باتری دوربین ها داخل ون تمام شده بود، فیلمی موجود نیست!)

ب- برخی آمران به معروف (بر اساس فیلم های موجود) انسانهای متکبر و پرخاشگری هستند که بزور می خواهند دیگران به فرمایش آنها عمل کنند در حالی که خودشان شرایط امر به معروف را ندارند.

پ-صدا و سیما یک مصاحبه با خانم آمر به معروف و نیز شخص مقابل او انجام و روایت آنها را پخش کند.

ج- هر سازمانی که متولی هست، آمران به معروف را ساماندهی کند. آنها اتیکت داشته باشند. اینکه نمیشود هر فردی به خود اجازه دخالت در زندگی دیگران را بدهد.

د- در شرایط مشابه که آمران به معروف ضرب و شتم کردند (مانند موردی که شخصی در کرمان با تسبیح به نام امر به معروف بانویی را کتک می زند و یا مردی که سطل ماست را در مشهد روی سر دو بانو خالی کرد)، دادستانی هیچ اقدام مشابهی در جهت دفاع از مظلومین نکرد. بنابراین مردم بشدت به روند دادگاههای اینچنینی بدبین هستند.

ه- مسئولین در شرایط فعلی کشور (تورم، گرانی، فقر، اختلاس، مسائل جن....برخی مدیران)، بدحجابی اولویت اول مردم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
کلاه سر قاضی پرونده رفته قضات در این نوع پروندها خیلی باید هوشیار باشند این آمران معلوم نیست کی هستند و از کجا حمایت می شوند
ق ق باید مجددا وارد بحث نارنجستان شیراز شود اگر گزارش فرهیختگان که بر مبنای فیلم ضبط شده درست باشد حکم صادرشده کلا زیر سوال است وباید تجدید نظر کند آن خانم آمر حق برخورد فیزیکی نداشته و طرف مقابل حق دفاع داشته .
پاسخ ها
vm
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
و اگر فرهیختگان بدون ادله کافی مطلب چاپ
کرده باید روزنامه اش را ببندند.
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ناشناس vm
اگر قرار به قاعده امثال شماست
قاعدتا باید در خیلی از رسانه ها را بابت دروغ پراکنی و تحلیل هایی نظیر "جنبش اصیل منطقه" بست .
اینکه بشار اسد تاکنون دوام آورده نتیجه کمکهای بیدریغ ایران و روسیه بوده قطعا این کمکهاهمیشگی نیست و آن دولت سقوط خواهد کرد شبیه سرنوشت دولت پیشین افغانستان که بالاخره آمریکا آنها را رها کرد و افغانستان بدست طالبان افتاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
آمریکا سال ها عراق و افغانستان را اشغال نظامی کرد و بعد هم توسط داعشی که دست پرورده خودش بود عراق و سوریه را ویران کرد ولی همه این ها در اذهان مردم هوشیار باقی می ماند و خانه ظلم روزی ویران می گردد نمی شود این همه مردم بی گناه منطقه را با زورگویی از بین ببری و قسر در بروی بالاخره روزی همین مردم عراق و افغانستان و سوریه بر علیه آمریکا به پا خواهند خواست.
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
رسانه تابناک عزیز
پیام اولم را که پاسخ 03:08 بود را نزاشتنی
لااقل اینو بزار تا 03:08 بدونه پاسخ گفته
میشه و اگر زیر کامنتش پیامی نشر داده نمشه
دال بر واقع گویی اون نیست .
گشایش نفتی دیده نمی%سود
چون فکر می کنید با دروغ میشه مملکت را اداره کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
فارس نسوز ، فیک نیوز است .
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ااتفاقا مخصوصا این چیزا را میگن تا
از پیگیری مطالبات و آزاد سازی پول ها ، کاسته بشه
شش میلیارد دلار دردی از این کشور کم نمیکند
ولی در عوض
میتونه خیلی را پولدار کنه . اشخاص و نهادهای خاص را میگم
نادری جان
مردم در روز چقدر آب معدنی مصرف دارند و چقدر بنزین!
کمی خردمندانه صحبت کنید مثلا شمت مدیرعامل تنها خبرگزاری این کشور هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
اگر در کنار آب معدنی. دوغ پاستوریزه را هم حساب کنید معادل مصرف بنزین می شود و حرف نادری درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
جناب مدیرعامل!لطفاً حقوق کارمندان راهم طبق قانون خودتان،مطابق باتورم افزایش دهیدبعد قیمت بنزین راهم به قیمت واقعی برسانید!!!
در انتخابات پایداری باید تنها بیاد تا عیارش معلوم بشه
آمر به معروف به اندازه کافی رسانه داره که هر چی دلش خواست را به نفع خودش بگه.عدالت حکم میکنه که حرف طرف مقابل هم از رسانه ها شنیده بشه که البته هیچگاه رضایت نمیدهید به این امر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
عجیبه
طرف از خارج نگرانه داخل است. بابا بلند شو بیا داخل ببینیم اول چه شکلی هستی؟
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ناشناس 6:27
تو چواب سوال را بده
اینکه خارج باشه یا ایران توفیری نمیکنه
در ضمن تو مغزت بگنجون که الان بیش از 65 درصد مردم دارن از فیلتر شکن استفاده میکنن
دانیال
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ناشناس تو که داخلی و وصلی بگیر جلوی خروج نخبگان و پزشکان و ... را بجای اینکه فکر آمدن من باشی
دولت جنگزده سوریه قیمت بنزین را ۲ برابر کرده است

و برای جبران آن حقوقها و مستمری های پرداختی به مردم را ۱۰۰ درصد افزایش داده

بعد ما طبق قانون مصوب مجلس که دولت باید حداقل حقوق بازنشستگان و

کارگران را طبق خط فقر و معیشت که حداقل ۲۵ میلیون تومان است بپردازد

ولی دارد کمتر از ۸ میلیون تومان ، یعنی یک سوم رقم قانونی میپردازد !!!!!؟؟؟؟

ایا مردم ایران حتی باید افسوس حقوقهای مردم جنگزده سوریه را نیز بخورند !!!!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
کسی نپرسید دولت جنگ زده سوریه از کجا آورد که حقوق ها را دو برابر کرد؟ مطمئن باشید دوستانی دارد که آنها حاضر به پرداخت این مبالغ عظیم شدند
با خبرنگار فرهیختگان صحبت کردم گفتند که: اتفاقا رفتیم سراغ خانواده آمر به معروف اما نه خانواده داشت و نه کس و کاری . زیر بوته عمل اومده بوده طرف
از طرز نگارش رجانیوز کاملاً مشهود است که چه کسی برای خوش آیند مسولین و دریافت بودجه های آنچنانی خوش رقصی می کند.
فارس مگه شما انقلابیون نمیگید تحریم ها اثر نداره و نهایت 20 درصده؟؟!!! پس حالا نوبت شما ها شد باز تحریم ها اثر داره و پول به راحتی نمیاد تو کشور؟؟؟ بله تحریمه ا حداقل 80 درصد اثر داره در اقتصاد امروزی
چه امثال خاتمی و غیره تو انتخابات باشن چه نباشن، چه اصلاح طلبان تنور انتخابات رو داغ کنن یا نکنن، رای بی رای
هروقت حقوق مردم به دلار و در سطح کشورهای دیگه پرداخت شد و تورم تک رقمی شد، اونوقت حق دارید بنزین رو گرون کنید وگرنه عصبانیت مردم رو خودتون باید جوابگو باشید
چرا با این همه جریمه و تهدید ها هرروز که تو خیابون میریم بی حجابی بیشتر میشه؟! دلیلش چیه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ببینید در حال حاضر لایحه عفاف و حجاب توسط بخش حقوقی مجلس به تصویب رسیده و وقتی توسط بخش های دولتی ذی صلاح اجرایی شود دیگر شاهد ناهنجاری های اخیر نخواهیم بود، هموطن ناشناس کمی صبر داشته باش مجلس و دولت که نمی تواند با عجله تصمیم بگیرد البته ای کاش خود این افراد نابهنجار رعایت حال بقیه را می کردند تا شاهد ناراحتی مردم و گذاشتن کامنت های اینچنینی نبودیم.
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
تو شهر ما با ذره بین باید بی حجاب و بی حیا پیدا کنی اما مناطق تحریش ونیاوران و هرچی پولدارتر فحشا ببشتر اینا جمعیت ۴ درصدی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
اخی فقط بیحجابی شما رو‌ناراحت میکنه این همه جوان و خانواده معتاد فقیرها کارتن خوابها تا کمر در سطل زباله ها معتادین کنار خیابان کارگران با حقوق هشت ملیون وضع اقتصادی برای شما ناراحت کننده نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
منظور ایشان را اشتباه جواب دادی.منظورشون این است که کلا لایحه حجاب مورد توافق عامه مردم نیست و مسئله حجاب که امری فرهنگی است را نمی شود توسط ده تا نماینده برای 85 میلیون ایرانی تصمیم سازی کنند آنهم با توسل به زور.
ناشناس
| Bulgaria |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ناشناس 4:25
کدام شهر آمریکا هستی که با ذره بین باید بی حجاب و بی حیا را در شهرتان پیدا کرد؟!
افرادی هستن که ادعای دینداری و مسلمونی دارن و اتفاقا مسئول ارشاد هستن ولی فحشاهایی انجام میدن که مورد نفرین خداوند هست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
تازه میشن ال جی بی تی کیویی الان شما غرب زده ها باید دست بزنید براشون رژه افتخار برید قربون صدقشون برید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
در امریکا مگر خدا وجود داره که تو ازش یاد می کنی آواره
بیا داخل و سفت باش و فحشا نکن
نه شب تا صبح در کاباره باشی و برای ایران نظر بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
۰۶:۲۹
نقل از بیژن نوباوه خبرنگار صدا و سیما در آمریکا:
مردم آمریکا به شدت انسان های مذهبی و معتقد هستند و بسیار دعا میکنند
....
تو چرا فکر میکنی تو دنیا فقط تو خوبی بقیه بدن؟ این خودش نشانه بی دینی هست
اینکه یک مرد دست روی یک زن بلند کند را نمی توانید با دروغگویی ماله بکشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
طرف بی غیرت که هست نسبت به ناموس خودش حالا برای زن بی دفاع قمه میکشه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
یه زنی مزاحمت خانواده ات شد چه میکنی؟ بخصوص که الان معلوم شده فقط بقول خودشون تذکرلسانی هم نبوده و زنه آمرمعروف؟ به پشتوانه حمایتی که میدانست داره اقدام به زدن خواهریا همسر مرد هم کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
اشتباهی مثبت دادم معذرت می خواهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
آن مرد باید آن زن را لِه می نمود
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
در ماجراهای سال گذشته جه بسیار مردانی که بر سر بسیاری از زنان دست بلند کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
یک پرسش ساده: در موضوع لنگرود که یک مردی ملبس به یک لباس خاص (متعلق به یک قشر قدرتمند) ، خانم مسنی را زیر مشت و لگد گرفت، چرا این قضیه حداقل از همین دیدگاه شما اصلا بررسی هم نشد؟
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
من موندم ، اینا که ادعای دینی دارن
انگار شب و روز ندارن
با ناشناس 6:30 هستم و امثالهم
اول صبح یا نصف شب پیام میدن
شما خودتون را هم بکشید
شاید یه پولی بابت کامنت و نفرت پراکنی گیرتون بیاد
ولی
نمیتونید با این رفتار و کنش کریه
و با آن روحیات فاش شده
منشا اثر بر کاربران شوید .
اثری که میزارید معکوسه . اینو به همه دوستات بگو
ه‌تازگی ۲ پرونده فاکتور فروشی یکی در استان همدان به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان و دیگری در استان یزد به ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان با کمک نهادهای امنیتی شناسایی شده است... از یک شرکت فعال خرید و فروش خودرو حدود ۶۸۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی شده است. .. در استان آذربایجان غربی، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان از ۶ شرکت در حوزه دلالی زنجیره آهن قراضه و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از یک شخص در حوزه خرید و فروش رمزارز در مرحله وصول قرار دارد... در زنجان، بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان برگ تشخیص مالیاتی صادر شده است. سبحانیان اضافه کرد: در استان فارس برای اشخاصی که از یک صندوق قرض‌الحسنه برای فرار مالیاتی استفاده کرده بوده‌اند، بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان برگ تشخیص صادر شده است....
این مبالغ نجومی فرار مالیاتی هستن، یعنی در واقع جزء کوچکی از مالیات ها هستن پس مالیات هایی که وصول میشن چقدر هستن و کجا هزینه میشن، توی پارتی های آقا زاده ها و نور چشمی های خارج نشین؟؟؟
سردبیررجانیوز کلاشماها کی وکجا به اشتباهات خود اعتراف کردید که درزمینه بانوی حمله کننده امربه معروف را الان ماستمالی نکنید
جناب سخنگو شهاب‌شمابجای اینکه شایعه سازان را به روشنگری دعوت کنید مسئولان را به صداقت گفتاردعوت کنید مگر همین رئیس دولت فعلی نبود که به ملا وعده وقول داد که باجراحی اقتصادی فقط۴قلم کالای اساسی تغییرقیمت واف،زایش قیمت پیدامیکند آیا چنین شد؟اتفاقا این شایعات را خودتان بخورد ملت می‌دهید تا افکارعمومی را د برابر افزایش قیمت بنزین آماده کنید بعدش شبانه روسای قوا تصمیم افزایش قیمت بگیرند وکی بود کی بود من نبودم راه بندازند
امر به معروف یعنی بی قانونی، جمع کنید مردم را درگیر نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
بلند شو بیا داخل
با اکانت خارجی نظر نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ما اگه نخواهیم کسی ما رو امر به معروف کنه ؛ کیو باید ببینیم ؟
ما دوس داریم بریم جهنم
تحریف واقعه تلخ نارنجستان شیراز برای گرفتن عفو ممنوع!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
از مامور نیروی انتظامی که حق اون زن معلوم الحال رو گذاشت کف دستش بی نهایت سپاسگزاریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
تلخ نبود .
اتفاقا خیلی شیرین بود و کام مردم رو شیرین کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
مریم خانم شما گویا خیلی مطلع هستید. بفرمائید از کجا اینقدر مطمئن اید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
من ک از دیدن ان صحنه واقعا لذت بردم
در کار مردم نباید ب نابجا دخالت کرد
وقتی برخی اعتقادی یا علاقه ای برای قدرت و پیشرفت جمهوری اسلامی ندارند چرا در انتخابات ثبت نام میکنند یا پست دولتی می‌گیرند؟ فقط برای حقوق نجومی ؟
امیدوارم قضیه شیراز با پخش کامل فیلم دوربین مداربسته روشن بشه تا به نا حق قضاوت نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
مقصر اصلی اون خانم آمر به منکر و ناهی از معروف بوده که بدون جیره و مواجب و صرفا جوگیر شده
امان از این آ‌مران به معروف آموزش ندیده!
میخواهد به یک معروفی آمر باشد ، خودش مرتکب چندین منکر می‌شود!
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ببخش ولی مثلا آموزش دیده باشه چه دردی از این مملکت قراره حل کنه
تو این 44 سال اینهمه رسانه و بوق و کرنا ، آخرش چی شده


میخوان شغل تولید کنن
پس
بروند و درس فنی حرفه ایی بگذرانند و که این کشور به اندازه کافی
پول و بودجه صرف آموزش اینچنین امورات پرداخت کرده
در زمان جنگ افغانستان خبرنگاران ما توسط برخی از افراطیون همین گروه طالبان شهید شدند، آیا اینان نمی دانند که خبرنگار مصونیت جهانی دارد پس چرا خبرنگار شبکه خبری تسنیم را که به صورت قانونی وارد کشور افغانستان شده بازداشت کرده اند؟ با توجه به سابقه گذشته طالبان، آیا این قوم فکر نمی کنند که چنین اقداماتی باعث تنش آفرینی می شود؟ پس بهتر است خود هر چه زودتر خبرنگار کشور ما را آزاد کنند و افرادی را که سبب این اقدام شده اند بازخواست کرده که با چه انگیزه ای چنین کاری را انجام داده اند و اگر با این اقدامشان قصد تنش آفرینی داشته اند، طبق قانون مجازات شوند تا دیگر شاهد چنین اقدامات خودسرانه و غیر قانونی نباشیم.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور: لایحه رمزارزها آماده ارسال به مجلس است
دقت شود که بلاک چین یک فناوری ست.
مقابله با آن فقط باعث عقب ماندگی می شود
حال که به خاطر کارشکنی های آمریکا در بازگشت پول حاصل از فروش نفت به چین مشکل وجود دارد می توان تا زمان دلار زدایی به جای گرفتن پول از کشور چین بخشی از این پول را اختصاص به ساخت و تکمیل پروژه های بزرگ شهری توسط چینی ها کرد و بخش دیگر پول هم صرف واردات کالاهای چینی کرد البته نه هر کالای چینی بلکه کالاهای چینی مرغوب که با کالاهای سایر کشورهای صنعتی از نظر کیفیت برابری می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
ساندیست را بخور پسرم وقتی تحریم هستیم پروژه هم شبامل تحریم است
اگه قيمت خودرو به مردم مطابق قيمت جهاني داديد قيمت بنزين هم جهاني كتيد ،
دولت فشل کی میخواد استعفا بده؟
فارس: گشایش نفتی در معیشت مردم دیده نمی‌شود، چون در بازگشت پول محدودیت‌ داریم

یعنی چه ؟؟؟ ذوق می کنید که تولید و صادرات نفت زیاد شده ؟؟ ولی پولش رو نمی تونیم بگیریم . وای مردم چقدر خوشحال شدن که شما نفت بیشتری رو مجانی دارید می دید به دنیا . دستتون درد نکنه ....
الان به ازای هر لیتر بنزین چقدر یارانه داده می شود؟
آیا این یارانه از کجا می آید؟
چند حالت دارد
یا برای آن پول چاپ می شود یعنی غیر مستقیم از جیب مردم برداشته می شود
یا از پولی که باید خرج زیرساخت کشور شود برداشت می شود

آخرش چی؟ یک حرفی بنزنید که بتوانید پایش بایستید فقط دروغ نگویید

اگر پول ملی وضعیتی داشت که ارزش آن به سمت بالا رفتن بود امیدی وجود داشت که بنزین ثابت بماند و افزایش نیابد
اما وقتی شیب آن نزولی است و نزدیک ۳۰ درصد ما رشد نقدینگی داریم چطوری می خواهید منابع آنرا تامین کنید؟

تو را به خدا بگزارید حداقل اقتصاد کشور در دست کسانی باشد که حساب و کتاب سرشان می شود و دست بردارید از اینهمه هزینه های غیر ضروری که ضربه به پول ملی می زند
هی فارسه مگه قراره پول تو ایران بیاد تو خوش رقصی تحریم را کشیدی وسط م
وزیر نفت: افزایش ۳۷ درصدی مصرف بنزین از آغاز دولت سیزدهم :
جناب اوجی
دولت سیزدهم حدود 2سال است که راس کار است .یعنی طی 2 سال حدود 37% خودرو های بنزین سوز کشور اضافه شده ؟ که باعث افزایش 37% مصرف سوخت شده؟
چه اتفاقی افتاده؟
جناب اوجی شما زمینه چه تصمیمی را برای دولت آماده می کنید.؟
از نحوه ورود شما به دانشگاه صنعت نفت در سال 1364 و ادامه رفتارو عملکرد شما در این صنعت تا قبل از وزیر شدن مشخص بود که از سال1364 تا 1400 در آب نمک بودید برای یک چنین تصمیماتی.!!!
تمام خبرها و نظرات بالا را خواندم و فقط یک کلمه می توانم بگویم که متاسفانه بی سوادی و ناتوانی مسئولین مملکت آفت و بلای جان اقتصاد مملکت شده و دیر یا زود اگر این رویه تغییر نکند بیش از 80 درصد مردم را به خاک سیاه خواهد نشاند.
آمر معروفی که فرستاده بودید قطر رو دیدید ؟ اخیرا فیلمش تو شبکه های مجازی پخش شد .
"واکنش رجانیوز به روایت متفاوت از ماجرای ضرب و شتم آمر به معروف در شیراز"
متاسفانه برای رسیدن به برخی مطامع شخصی با دادن رنگ مذهبی می خواهیم کارمان را موجه جلوه دهیم.
همانطور که می دانید امر به معروف و نهی از منکر طبق فتاوای تمامی مراجع عظام ، شرایطی دارد و آدابی ، ولی متاسفانه یک عده به عنوان امر به معروف و ناهی از منکر ( که برای انجام فروع دین نباید مزد گرفت و آن پول شبهه ناک خواهد بود) با روش های سلیقه ای و گاهی غیر شرعی ( مانند لمس بدن نامحرم در پای ماشین های گشت ارشاد و گفتن الفاظ رکیک و.... ) نه تنها ثوابی نمی برند بلکه ضمن انجام عمل گناه ، حق الناس هم به گردنشان خواهد بود و در ضمن باعث دین گریزی جوانان هم خواهند شد .
چرا در تصمیمات مسئولین کشورمان و در عمل آمرین به معروف اگاهی وجود ندارد و چرا فاقد آموزش های دینی هستند.
مصرف بنزین زیاد شده از خوشی نیست ازبدبختیه،نه بلیط هواپیما گیرمیاد نه قطار، ماه پیش به تهران هواپیما گرفتم که بعدش با هواپیمای دیگه به فاصله ۸ساعت برم شیراز، به علت تاخیر ۱۰ ساعته پرواز اول، بلیط دوم رو از دست دادم،هیچکسی هم جوابگو نیست، خوب مجبورم باماشین رفت وامدکنم
: چرا مردم می‌پذیرند که قیمت آب معدنی به قیمت واقعی برسد

مردم آب معدنی نخرن از شیر آب می تونن بخورند اما بنزین چی؟ چه مقایسه بی ربطی! کجای اقتصاد به آب معدنی وابسته‌است؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
اینا آب معدنی و پلاستیک ش رو گردن می کنن که بهانه گران کردن بنزین گیرشون بیاد ..... مقایسه آب معدنی و بنزین و گران کردن دلار و بالا بردن تورم و اجازه دادن به قاچاق بنزین و .... همه دلایلی واهی واسه گران کردن بنزین ان
قیمت هر لیتر بنزین از ۲۶ سنت به ۵۹ سنت رسیده است. افزایش قیمت بنزین همزمان با افزایش ۱۰۰درصدی حقوق‌ها و مستمری‌های دولتی در این کشور اتفاق افتاد.
وا مصیبتا وا اسلاما سوریه بنزین گرون شدههههههههههههههههههههههههههههههههههه
علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به پرسشی درباره شایعه افزایش قیمت بنزین، اظهار کرد: دولت شفاف و روشن در این زمینه بارها اظهار نظر کرده است. کسانی که در این زمینه‌ شایعه‌سازی کردند و بارها در دو سال اخیر به این شایعه دامن زدند یک‌بار برای همیشه هدف خود را از طرح این شایعه اعلام کنند.

شایعه سازان: چشب
من پیشنهاد میکنم دولت مردان ما از دولت آقای خاتمی در امور کشور مشاوره بگیرند چه اشکالی دارد آقای خاتمی با بیش از 24 میلیون رای رییس جمهور بیاد ماندنی شدند و رییس دولت فعلی فکر کنم با 40 درصد رای آقای خاتمی رییس جمهور شدند . دولت مردان میدانم همه شما مدرک دکتری دارید معدل لیسانس شما چند بود ؟ بیاید بخاطر مردم که خانوداه های شما هم جزی از آن است مشاوره در امور مملکت بگیرید در چند آیه قرآن به آن اشاره شده است امیدوارم بکارگیرید.
من نمی دانم چرا برخی افراد خودشان به نادانی ناتوانی از فهم تلاش برای انکار یک واقعیت و ... می کنند "باید به مردم توضیح داده شود که قرار نیست تا ۱۰ سال آینده قیمت بنزین ثابت بماند."
دولت قیمت بنزین را چند برابر قیمت بین المللی به مردم عرضه می کند ولی مابه التفاوت این تفاوت قیمت را در ابتدای زنجیره و در زمان خرید خودرو از مردم دریافت می کند و با محاسبات به خوبی مشخص می شود که دولت نه تنها ارزان حساب نکرده بلکه 10ها برابر قیمت بین المللی از مردم می گیرد دولت با سیاست های خود خودرو 200 میلیونی را با قیمت بیش از 1 میلیارد و 200 میلیون به مردم عرضه می کند که کف سود یک میلیارد 240 میلیون تومان در سال می شود ماهی بیست میلیون که معدل 400 لیتر بنزین لیتری 50 هزار تومان است که با این مقدار بنزین و یک خودرو متوسط مصرف 4 لیتر خارجی می توان در ماه 10هزار کیلومتر طی مسافت کرد حال شما پاسخ دهید آیا قیمت بنزین ارزان است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مشکل این است که بر خلاف سیاست های معمول کشورهای جهان در کشور ما مبنای کنترل استفاده از وسایل حمل نقل شخصی بر قیمت خرید خودر گذاشته شده این درحالیست که در بیش از 90 درصد کشورهای جهان مدیریت استفاده از خودرو شخصی بر مبنای مصرف سوخت قرار داده شده است و این سیاست باید تغییر کند
قیمت خودرو در تهران به قیمت دبی و عراق و افغانستان شود و سوخت به قیمت فوب و یا به دلیل انفال با درصد تخفیف به مردم عرضه شود
مورد دیگر اینکه با این سیاست غلط پولی که با واقعی کردن قیمت سوخت باید به تقویت حوزه انرزی تخصیص یابد و زیرساخت های حوزه انرژی کشور را تقویت کند در اختیار وزارت صنعت و خاص خودرو سازمان قرار گرفته و نتیجه این سیاست غلط قابل مشاهد است و هر روز حداقل 60 میلیون لیتر بنزین بیش از متوسط مصرف بین المللی مصرف می شود و همین مقدار در گازوئیل و تصادفات و ...
فارس: گشایش نفتی در معیشت مردم دیده نمی‌شود، چون در بازگشت پول محدودیت‌ داریم

طبق قرموده رهبری سپاه و دولت فروش نفت چندین برابر شده است و پول آن هم به سرعت و بدون هیچ مشکلی پرداخت میشود و تحریم ها هم اثر ندارد پس لطفا با این صحبت ها دولت و سپاه را تخریب نکنید
ریسی استعفا بده یک زمانی احمدی نژاد هم به مراجع دروغ گفت و رسوا شد .
ینکه هر دولتی بخواهد یک چیزی علیه دولت قبل بگوید، این هم طبیعی است.
آقای جهانگیری انصافا ای یکی را خوب و درست گفتی چون در زمان شما اینقدر به احمدی نژاد گیر دادی که به سر خودتون اومد
مگه اینهایی که در بعضیها نزاع ها تحت عنوان آمر به معرف معرفی میشوند حکم ضابت قضایی یا ... دارند، شاید اصلاً این نزاع ها شخصی است !!!
آقایان مسئول مواظب باشید این درگیریهای خیابانی با عنوان امر به معرفی و بعدش هم جراحت فرد آمر و... دکان و بازاری نشه برای درصد جانبازی و ...
( روایت متفاوت از ماجرای ضرب و شتم آمر به معروف در شیراز ) تیتر می زنی ولی در اصل خبر خذف می کنی؟؟؟؟!!!!!!
اقتصاد مبتنی برتولید و ایجاد ثروت ،سبب رشد اقتصادی و ثروتمند شدن مردم می شود که متاسفانه بعلت عدم سرمایه گذاری داخلی و خارجی در 44 ساله اخیر این امر تحقق نیافته است . اقتصاد ایران بانک محور و دلال محور است . بانکها برای پرداخت سودهایی که می پردازند باید کار اقتصادی درستی داشته باشند تا بتوانند علاوه بر هزینه های جاری خود نسبت به پرداخت سودهای وعده داده شده به مشتریان اقدام کنند ولی بدلیل عدم تحقق کار اقتصادی صحیح چنین درآمدی ندارند لذا به دلالی و استفاده از بورس بازی و ارز بازی در آمد کسب می کنند و این تنها با جاپ اسکناس بی پشتوانه میسر می باشد .بنابراین هرساله با 30تا 35 درصد نسبت به پایه پولی افزایش نقدینگی بی پشتوانه روبرو هستیم . این روند هرسال تکرار شده است .
دولتی که حداقل دانش برای رفع مشکلات اجتماعی را نداشته باشد و به نقش حمل و نقل عمومی واقف نباشد سرانه مصرف بنزین بهتر از این نخواد شد که فاجعه بار هم خواهد شد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی