بازدید 1731

عملیات مشترک حشد شعبی و ارتش عراق برای پاکسازی غرب عراق

مدیریت اطلاعات نظامی عراق از بازداشت مادر و خواهر یک فرمانده برجسته گروه تروریستی داعش در استان الانبار خبر داد. نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی نیز امروز (شنبه) عملیات پاکسازی مرزهای سامرا تا شرق استان الانبار عراق را آغاز کردند.
کد خبر: ۸۸۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 02 March 2019

مدیریت اطلاعات نظامی عراق از بازداشت مادر و خواهر یک فرمانده برجسته گروه تروریستی داعش در استان الانبار خبر داد. نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی نیز امروز (شنبه) عملیات پاکسازی مرزهای سامرا تا شرق استان الانبار عراق را آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، سایت حشد شعبی اعلام کرد، نیروهای مشترک از تیپ ۲۷ حشد شعبی و ارتش عراق صبح امروز عملیات نظامی را از سه محور در قالب مسؤولیت شرق الانبار برای تحت پیگرد قرار دادن اعضای داعش و پاکسازی مناطق بنی زید و الرفیعات تا مرزهای عملیات سامرا صورت دادند.

در بیانیه حشد شعبی آمده است، عملیات تاکنون ادامه دارد چون داعش در این مناطق تهدید است.

همچنین عید عماش، عضو شورای استانداری الانبار گفت، عناصر داعش در صحرای الانبار پرسه می‌زنند و مقامات عراقی تعداد دقیق آنها را نمی‌دانند.

این عضو شورای استانداری الانبار تاکید کرد: داعش در صحرای الانبار است و همچنان علیه غیرنظامیان عملیات انجام می‌دهد و بعضا در مسیرهای عبوری نیروهای امنیتی بمب کار می‌گذارد.

وی تصریح کرد: داعش عناصرش را از طریق تونل‌های حفر شده در سوریه به ورود به عراق وادار می‌کند و عملیات گسترده‌ این روزها علیه داعش در سوریه منجر شده آنها به خاک عراق نفوذ کنند لذا عمیات ارتش عراق برای ممانعت از نفوذ آنها به کشور ضروری است.

مدیریت اطلاعات نظامی عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، تیپ ۱۵ این مدیریت با کمک اطلاعاتی دقیق موفق شد مادر و خواهر یک تروریست خطرناک که فرماندهی داعشی است را هنگام تلاش آنها برای نفوذ به مرزهای عراق-سوریه با مدارک جعلی بازداشت کنند.

این مرکز افزود، پس از جمع‌آوری اطلاعات و تحقیقات گسترده از این دو زن، آنها اعتراف کردند که مادر و خواهر شاکر وهیب، تروریست داعشی هستند. مادر وهیب اعتراف کرد که آخرین بار پسرش را سال ۲۰۱۷ در القائم دیده است.

شاکر وهیب که با نام ابو وهیب شناخته می‌شود، پیش از این فرمانده گروه تروریستی داعش در الانبار بود، او در تابستان سال ۲۰۱۳ هنگام اعدام سه راننده کامیون سوریه‌ای دیده شد.

عراق در دسامبر ۲۰۱۷ آزادسازی کامل اراضی خود از کنترل داعش را اعلام کرد.

پس از آن نیز داعش گهگاه دست به حملاتی در مناطق از دست داده خود می‌زد اما نیروهای امنیتی عراق بیشتر این حملات را ناکام گذاشته و خساراتی را به داعشی‌ها وارد کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها