بازدید 17534
پیمانه اقتصادی؛

مرکز آمار: گوشت گوسفند ۹۷.۸ درصد گران شد/ سهم ۱۹۳ هزار دلاری هر نروژی از صندوق ثروت ملی/ پژو مزد رفتن از ایران را گرفت/ حجتی: مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی منصفانه است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش ۸۵.۱ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش آپارتمان، سبزپوشی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، سهام آسیایی رشد کرد، کاهو را گران‌تر از ۸۷۷۵ تومان نخرید، ارزش صادرات غیرنفتی به عراق ۴۵ درصد افزایش یافت، کردستان عراق به روابط تجاری با ایران ادامه می‌دهد، رکوردزنی پالادیم متوقف شد، قیمت کنونی نفت قابل قبول است و خروج ارز برای واردات ۳۰۷ تن بُرس نقاشی به کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 28 February 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش ۸۵.۱ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش آپارتمان، سبزپوشی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، سهام آسیایی رشد کرد، کاهو را گران‌تر از ۸۷۷۵ تومان نخرید، ارزش صادرات غیرنفتی به عراق ۴۵ درصد افزایش یافت، کردستان عراق به روابط تجاری با ایران ادامه می‌دهد، رکوردزنی پالادیم متوقف شد، قیمت کنونی نفت قابل قبول است و خروج ارز برای واردات ۳۰۷ تن بُرس نقاشی به کشور را در بر دارد.

مرکز آمار: گوشت گوسفند ۹۷.۸ درصد گران شد

آنچه مرکز آمار در رابطه تغییرات قیمت و تورم در ۲۴ گروه کالای خوراکی در بهمن امسال نسبت به بهمن ماه ۱۳۹۶ اعلام کرده نشان می‌دهد در همه آنها افزایش ثبت شده است، حال آنکه بیشترین افزایش قیمت مربوط به رب گوجه فرنگی با ۲۳۱.۱ درصد، سیب درختی زرد با ۱۲۸ درصد، گوجه فرنگی با ١٢٧.٩ درصد، موز با ١٠٣.١ درصد و گوشت گوسفند با ٩٧.٨ درصد افزایش است. همچنین بیشترین افزایش قیمت در بهمن‌ماه نسبت به دی، به پیاز با ۲۲.۱ درصد افزایش، خیار ٢١.٣ درصد افزایش، گوجه فرنگی با ٢٠.١ درصد افزایش و گوشت گوسفند با ١٥.٦ درصد افزایش بوده است. اما در ماه مورد بررسی تخم مرغ ماشینی ٥.٧ درصد، برنج خارجی درجه یک ٢.٣ درصد و عدس١.٥ درصد نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.

مرکز آمار: گوشت گوسفند ۹۷.۸ درصد گران شد/ سهم ۱۹۳ هزار دلاری هر نروژی از صندوق ثروت ملی/ پژو مزد رفتن از ایران را گرفت/ حجتی: مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی منصفانه است

بنا بر این گزارش، متوسط قیمت گوشت گوسفند در بهمن ماه، حدود ۸۰ هزار تومان، گوشت گوساله و گاو ۷۲ هزار تومان، مرغ حدود ۱۳ هزار تومان، موز ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و رب گوجه فرنگی ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است.

افزایش 85.1 درصدی متوسط قیمت خرید و فروش آپارتمان

بانک مرکزی اعلام کرد: تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در بهمن ماه سال 1397 به بیش از 9 هزار واحد رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 39 درصد و 49.2 درصد کاهش یافته است. متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در بهمن‌ ماه امسال، 99.7 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 1.7 و 85.1 درصد افزایش نشان می دهد. گزارش تحولات مسکن شهر تهران برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه می‌شود. در بهمن ماه میانگین بیشترین رشد قیمت نسبت به ماه مشابه پارسال به منطقه 9 معادل 109.2 درصد و کمترین میزان رشد به منطقه 12 معادل 61.2 درصد تعلق دارد. در مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده معادل 218 میلیون و100 هزار ریال به منطقه یک و کمترین آن با 45 میلیون و 300 هزار ریال به منطقه 18 تعلق داشته که نسبت به ماه مشابه پارسال به ترتیب 89.1 و 86.7 درصد افزایش را نشان می دهد.

سبزپوشی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش ۵۸۲ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۲۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۸ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۸۷۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۹۷ واحدی معادل ۰.۹۸ رصد، عدد ۳۰ هزار و ۶۱۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۰۸ واحدی معادل ۰.۹۸ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۴۵۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۳۸ واحد افزایش معادل ۰.۴۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۴ هزار و ۸۲۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۷۱ واحد افزایش معادل ۰.۳۸ درصد به رقم ۱۲۴ هزار و ۵۲۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۶۱ واحد افزایش معادل ۰.۳۰ درصد همراه بود و عدد ۳۱۶ هزار و ۱۷۰ واحد را به نمایش گذاشت. 

بورس

با اظهارات مقامات فدرال‌رزرو؛ سهام آسیایی رشد کرد

روز چهارشنبه، پس از این‌که جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو، دوباره با اشاره به کند شدن اقتصاد، بر تغییر سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو به سوی راهکاری صبورانه‌تر (عدم افزایش نرخ بهره) تأکید کرد، سهام آسیایی به سوی رکورد ۵ ماهه خود حرکت کردند و دلار در پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای خود معامله شد. داده‌های تاجران اروپایی نشان داد در ابتدای معاملات امروز شروعی ناامیدکننده داشته‌اند. شاخص فوتسی لندن ۰.۲ درصد و داکس فرانکفورت ۰.۱ درصد افت کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با ۰.۱ درصد رشد دوباره به سوی بالاترین سطح ۵ ماهه خود حرکت کرد که قبلا در روزدوشنبه ثبت کرده بود. نیکی ژاپن ۰.۵ درصد رشد کرد، در حالی‌ که سهام استرالیا هم ۰.۴ درصد بالا آمد. شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۲ درصد به ارزش خود افزود، اما سهام چین برعکس روند بازارهای آسیایی حرکت کردند و شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی۳۰۰ با ۰.۸ درصد افت مواجه شد. شاخص ای‌مینی سهام اس‌اندپی۵۰۰ آمریکا، در ساعات معاملات آسیایی ۰.۱ درصد پایین آمد.

سهم ۱۹۳ هزار دلاری هر نروژی از صندوق ثروت ملی

صندوق ثروت ملی نروژ با دارایی یک تریلیون دلار که بزرگترین صندوق ثروت ملی جهان است، در سال گذشته میلادی به دلیل تلاطم بازارهای جهانی اقدام به خرید سهام با قیمت ارزان کرد. البته از آنجایی که در بازارهای جهانی تلاطم وجود داشت این صندوق ۴۸۵ میلیار کرون معادل ۵۶.۷۶ میلیارد دلار در طول سال ۲۰۱۸ میلادی ضرر کرد. در همین حال مدیر عامل صندوق ثروت ملی نروژ گفت: در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۸۵ میلیارد کرون سهام خریداری کردیم و این خرید در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی ۲.۲ درصد به ارزش بازار این صندوق افزود؛ بنابراین، سهم هر نروژی از صندوق ثروت ملی این کشور ۱۹۳ هزار دلار است؛ اما بازگشت سود سرمایه این صندوق در سال گذشته میلادی ۶.۱ درصد روند نزولی داشت؛ در حالی که سود این صندوق در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۳.۷ درصد بود. بر پایه این گزارش، صندوق ثروت ملی از طریق درآمدهای نفت و گاز و تغییرات بازار تزریق می شود و از زمان راه اندازی آن در دهه ۱۹۹۰ میلادی به بعد فقط دو بار در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۱۸ میلادی با کاهش روبرو شده است.

کاهو را گران‌تر از ۸۷۷۵ تومان نخرید

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی حداکثر قیمت عرضه کاهو توسط فروشندگان را 8775 تومان اعلام کرد. اسدالله کارگر در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه فروشندگان سبزی و صیفی برای جور شدن اجناس مغازه خود مجبور به عرضه کاهو نیز هستند، اظهار کرد: در حال حاضر این محصول سبزی و صیفی برای مراکز عرضه سودی ندارد و فروش آن حتی زیان نیز برای آن ها به همراه دارد. وی ادامه داد: کاهو محصولی است که 50 درصد دور ریز دارد و فروشندگان سبزی و صیفی برای بازار پسندی آن مجبور به جدا کردن بخشی زیادی از محصول هستند. به گفته کارگر، کیفیت پایین تولید و حمل و نقل سبزیجات موجب افزایش دورریز آن ها شده است. وی قیمت هر کیلوگر کاهو برای فروشندگان را 4000 تومان تا 6500 تومان عنوان کرد.

ارزش صادرات غیرنفتی به عراق 45 درصد افزایش یافت

رایزن بازرگانی ایران در عراق روز چهارشنبه گفت: از آغاز سال تاکنون هشت میلیارد و 300 میلیون دلار کالای غیر نفتی از ایران به عراق صادر شده است. ناصر بهزاد اعلام کرد: صادرات غیرنفتی ایران به عراق در این مدت از لحاظ وزن ۵۴ درصد و از نظر ارزش 45 درصد افزایش نشان می دهد. وی گفت: این در حالی است که ارزش هر تن کالای صادراتی ایران به این بازار ۱.۱برابر ارزش کالاهایی می باشد که از ایران به مقصد سایر کشورها صادر شده است. بهزاد اظهار داشت: ۳۸ درصد از این میزان صادرات از طریق مرزهای اقلیم کردستان عراق به سایر نقاط این کشور انجام شده است. رایزن بازرگانی ایران درعراق همچنین از رشد چهار برابری برپایی نمایشگاه های معرفی کالاهای ایران در عراق خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۵۷ درصد صادرات ایران به سه کشور عراق، چین و امارات انجام می شود و در میان کشورهای همسایه، عراق مقصد پیشتاز و برتر ایران است.

پژو مزد رفتن از ایران را گرفت

این هفته مدیرعامل پژوسیتروئن از بازگشت این خودروساز به بازار ایالات متحده آمریکا خبر داد. بنا بر اعلام کارلوس تاوارس، به زودی یکی از برندهای این گروه خودروسازی به بازار آمریکا بازمی‌گردد. اگر این اتفاق رخ دهد، پژوسیتروئن می‌تواند پس از حدود سه دهه، دوباره به بازار آمریکا وارد شود، هرچند البته کار بسیار سختی برای رقابت با غول‌های این بازار خواهد داشت. بازگشت پژوسیتروئن به آمریکا اما برای ایرانی‌ها یادآور دوبار خروج این خودروساز از صنعت و بازار خودرو کشور است. پژویی‌ها یک بار در سال ۲۰۱۲ و به‌دلیل برقراری تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و همچنین خرید بخشی از سهام این شرکت توسط جنرال موتورزآمریکا، ارتباط خودروسازی خود را با ایران قطع کردند. این برند اروپایی در پسابرجام به ایران برگشت، اما همان طور که مدیران ارشدش پیشتر هشدار داده بودند، به‌ دلیل تحریم صنعت خودرو کشور از سوی آمریکا، برای بار دوم چمدان‌ها را بستند و رفتند. در همان روزهایی که پژوسیتروئن به ایران برگشته و مشغول فعالیت بود، یکی از مدیران ارشد این شرکت در گفت‌و‌گو با «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرد «اگر دوستان آمریکایی ما دوباره کشور شما را تحریم کنند، چاره‌ای جز ترک ایران نداریم.» این گفته وی را مسئولان وزارت صنعت و ایران‌خودرو خیلی جدی نگرفتند، اما با خروج آمریکا از برجام، پژوسیتروئن اولین شرکتی بود که آماده رفتن شد و رفت. حالا به‌نظر می‌رسد آمریکایی‌ها به نوعی مزد پژوسیتروئن را داده‌اند، چه آنکه قصد دارند در ازای پشت کردن این خودروساز به ایران، سهم احتمالا ناچیزی از بازار خود را در اختیار این شرکت قرار دهند.

کردستان عراق به روابط تجاری با ایران ادامه می‌دهد

سافین دیزایی سخنگوی اقلیم کردستان عراق گفت: کردستان عراق با وجود تحریم های آمریکا علیه ایران به ادامه صادرات نفت و رابط تجاری با ایران ادامه خواهد داد. وی گفت: نمی توانیم ارتباط تاریخی خود با ایران را به خاطر یک تصمیم سیاسی کنار بگذاریم. کردستان عراق و ایران منافع مشترک اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی دارند. دیزایی افزود: اقلیم کردستان عراق برنامه تکریم تمام قرار دادهای فعلی را داد؛ اما این تصمیم کاملا در دست دولت کردستان نیست. وی گفت: تا آنجایی که می دانم مذاکراتی بین دولت در بغداد و آمریکایی ها در ارتباط با تحریم های ایران انجام گرفته؛ اما تاکنون تصمیمی از سوی دولت مرکزی گرفته نشده است. حدود دو هفته پیش دولت کردستان عراق بعد از آنکه آمریکا به دلیل صادرات نفت از این اقلیم به ایران شکایت کرد، دستور فوری توقف صادرات نفت خام و کالاهای نفتی پالایش شده از این اقلیم به ایران را صادر کرد. به نقل از ایبنا؛ در پایان هفته گذشته صادرات از طریق تانکرهای نفتکش از کردستان به ایران بعد از برداشته شدن ممنوعیت اولیه صادرات از سوی دولت کردستان عراق از سرگرفته شد. همچنین وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان مجوز صادرات نفت و کالاهای نفتی از کردستان عراق به ایران را در بیستم فوریه در مجوزی تحت عنوان استثناهای صادرات صادر کرد.

حجتی: مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی منصفانه است

محمود حجتی در جلسه بررسی وضعیت تأمین و توزیع نهاده های تولید کالاهای اساسی که با حضور معاونین و مدیران ارشد این وزارت و روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان ها برگزار شد، تصریح کرد: با در نظر گرفتن همه عوامل موثر بر تغییر قیمت کالاها و بر اساس آنالیز قیمت های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم گوشت مرغ منطقی و منصفانه  و فروش این کالا با قیمت های بالاتر اجحاف به مصرف کنندگان است. وی با اشاره به تأمین نهاده ها و استمرار تولید گوشت مرغ در کشور اظهار داشت: ۷۰ درصد خوراک مورد نیاز تولید گوشت مرغ مربوط به نهاده هاست و در سال جاری ذرت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن  بیش از پارسال تأمین شده و قیمت ذرت در بازار نیز از قیمت های مصوب، انحرافی ندارد. وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: واردکنندگانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی دریافت می کنند متعهدند این کالاها را با قیمت مصوب و زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی به واحدهای مرغداری و دامداری تحویل دهند.

خروج ارز برای واردات ۳۰۷ تن بُرس نقاشی به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۹ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد، در این مدت حدود بیش از ۳۰۷ تن بُرس و قلم موبرای نقاشی کردن، رنگ کردن، ورنی زدن، تامپون و غلتک نقاشی از ۸ کشور جهان وارد ایران شده است. واردات ۳۰۷ تن بُرس و قلم موبرای نقاشی کردن، رنگ کردن، ورنی زدن، تامپون وغلتک نقاشی باعث خروج ۸۱۹ هزار و ۶۶۳ دلار یا به عبارتی ۳ میلیارد و ۴۰۵ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۶۱۶ تومان شده است. واردات از ۸ کشور چین، امارات، ترکیه، تایوان، کاناداو ... صورت می‌گیرد. به نقل از میزان؛ بیشترین واردات بُرس و قلم موبرای نقاشی کردن، رنگ کردن، ورنی زدن، تامپون و غلتک نقاشی از کشور چین به حجم ۱۶۹ تن به ارزش ۴۲۴ هزار و ۴۹۵ دلار و به ارزش یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۲۲۰ ریال ثبت شده است.

رکوردزنی پالادیم متوقف شد

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز چهارشنبه بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۳۲۷.۳۱ دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل، با ۰.۱ درصد افزایش، ۱۳۲۹.۴ دلار معامله شد. مارک تو، مدیر تحقیقات در شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ درباره روند بازار گفت: طلا به خصوص پس از اظهارات اخیر مقامات بانک مرکزی آمریکا، حمایت خوبی در مرز ۱۳۰۰ دلار یافته است. در حال حاضر همه دیدگاه‌های مختلفی درباره روند سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا دارند اما این بانک خویشتن دار بوده و با دقت آمار اقتصادی را زیر نظر دارد. وضعیت مذکور برای طلا مثبت بوده و قرار گرفتن قیمت این فلز بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار در سال جاری بسیار منطقی است. قیمت طلا از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون با امیدواری به مصالحه تجاری آمریکا و چین و توقف روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا، بیش از 3درصد رشد کرده است. طلا از پایین ماندن نرخ‌های بهره سود می‌برد زیرا هزینه نگهداری این فلز کمتر شده و جذابیت سرمایه‌گذاری بیشتری پیدا می‌کند. در این بین، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۵۵۰.۵۰ دلار رسید در حالی که روز گذشته تا مرز ۱۵۶۵.۰۹ دلار پیشروی کرده بود. این فلز که در تولید کاتالیزورهای خودرو به کار می‌رود امسال به دلیل محدودیت عرضه و تقاضای بالای بازار، ۲۳ درصد رشد قیمت داشته است. تهدید معدنچیان آفریقای جنوبی برای اعتصاب نیز از قیمت پالادیم حمایت بیشتری کرده است.

نواک: قیمت کنونی نفت قابل قبول است

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد قیمت کنونی نفت قابل قبول است. به نقل از اسپوتنیک، الکساندر نواک گفت: بازار امروز نسبتاً آرام و باثبات به نظر می‌رسد که کاهش نوسان و قیمت‌ها همچنان قابل قبول برای صادرکنندگان و واردکنندگان، نشانه آن است. ما این ثبات را به‌طور عمده ناشی از توافق (کاهش تولید نفت) می‌دانیم. وی افزود: اگر عرضه مازاد ادامه می‌یافت، شاهد سقوط حتی بیشتر (قیمت‌ها) بودیم. بگذارید به شما یادآوری کنم در ماه ژانویه سال 2016 میلادی قیمت نفت به 25 تا 27 دلار رسید و شاید شاهد نقطه قعر جدیدی برای نفت می‌بودیم. وزیر انرژی روسیه همچنین اعلام کرد این کشور تا ماه آوریل سال 2019 میلادی سطح کاهش تولید مورد توافق 228 هزار بشکه در روز را محقق می‌کند. نواک گفت: از آغاز ماه فوریه 2019 میلادی ما کاهش تولید حدود 90 هزار تا 100 هزار بشکه در روز را نسبت به ماه اکتبر سال 2018 میلادی آغاز کردیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
خوبه وا... مرغ شش هزارتومانی رامثل آب خوردن می کنند 16000 تومن بعد می گویند مرغ 11500 تومانی منصفانه هست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
از این مقدار چقدرش وسود واقعی برای مرغدار هست؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
والله خجالت هم خوب چیزیه، کسی نیست بگه آقای حجتی با این قیمت که مردم مجبورند راضی باشند چرا کمتر از 14000 تومان مرغ تو بازار نیست؟؟؟؟؟
دلخوش به این مقدار نباشید
به مرگ میگیرن تا به تب راضی شویم
اقای حجتی مرغ از کیلویی چقدر رسید به این مبلغ و شما می گویی منصفانه است؟؟؟
بله منصفانه در صورتی هست که به همان نسبت وضعیت درآمدها نیز بهبود یابد
اولا ازآقای حجتی که گفته اند قیمت مرغ 11هزارو500تومان منصفانه است متشکریم اما به فروش بیشترازآنهم کاری ندارند چون معتقدند طرف اختیار مال خودشو داره دوم اینکه افزایش 20درصدی حقوق ککارمندان با توڔم موجود کاملا متناسبه اما سوم اینکه درهر زمانی این قشر محروم محرومند چون اگرآنها نامحروم شوند اقشار نا محروم فعلی محروم میشوند که کاردرستی نیست
این جدول نشون میده نسبت به سال قبل چقدر فقیرتر شده ایم.
خب امریکا یکم فرق داره پژو هر اشغال بنجلی رو نمیتونه بفروشه به مردمش
مدیران نا اگاه گران خودرو باید بدانند که پژو مانند آنها قابل اعتمانیست
ما هر چند وقت از یکی دو کبابی با کیفیت محل کباب یا کباب ترکی یا مرغ بریان می گرفتیم و این تنها ولخرجی خانواده ی ما بود
با تلاش مسئولین اون هم حذف شد چون هم بسیار گران شده و هم با این اوضاع گوشت معلوم نیست کیفیت گوشت غذا چطور بوده یا مرغهای مصرفی مرغ پنچری نبوده
فکر کنم تنها ولخرجی خانواده ها شده فلافل پرکن بخور !
اشتباهه.
طبق گفته اقای همتی که خیلی زحمت کش هستند تورم ۱ درصده و گوشت خیلی ارزان است.
حالتان خوبه؟
۹۸ درصد تورم باشه و از دست رییس کل زحمت کش بانک مرکزی پنهان مانده باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

واقعا جای تاسف است که همه چیز ۳ برابر شده و بانک مرکزی ها میگویند تورم ۵ درصد و احتمالا ماههای اینده تورم را منفی اعلام خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
اقای احمدی نژاد در دوره خودش از این امارسازی ها خیلی انجام داد
و وجهه خودش را از دست داد
علی برکت الله
همه امارهایی که خودشون اعلام میکنن نزدک صددرصد است اونوقت حقوق کارمند و کارگر بدبخت را ده الی بیست درصد افزایش میدن البته نصفش را مالیات به جیب دولت برمیگردونه .
بابا اینا دندان ما ملت و شماردن حرفه ای عمل می کنن هرموقع می گن چیزی میاد پایین میره بالا بعد میگن ۲۰ درصد تورم داریم بعد که اعتراض می کنیم می گن خودتون رای دادین اره راست می گن.
واقعا لازم است به مسئولان مرکز ملی آمار ایران ریاضیات پنجم دبستان آموزش داده ششود. پارسال بهمن ماه گوشت بدون استخوان گوسفندی 32 هزار تومان بود و امسال همان گوشت کیلویی 120 هزار تومان است حالا 120 تقسیم برا 32 میشود 3.75 یعنی قیمت گوشت گوسفندی از بهمن پارسال تا بهمن امسال 375 درصد افزایش داشته است. نکنه گوشت در قصابی سرکوچه بر و بکس مرکز ملی آمار ایران کیلویی 63 هزار تومان است؟
حجتی: مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی منصفانه است
و حقوق بازنشستگان مخصوصضا ( قبل از سال 86 ) غیر منصفانه است
با سلام
بعد از برجام که پژو میخواست به کشورمان برگرده مدیر عاملش میگفت اگر با ما قرارداد نبندن من یک چیزهایی را میگم بنابراین اگر دفعه سوم هم بخواد بیاد باز هم راهش باز است هر خودرو پانصد یورو
جالب است مرغ از کیلویی 6000 تومن شده 15000 تومن بعد وزیر میگوید مرغ 11500 که باید چند ساعت در صف بایستی بگیری منصفانه است البته بنده خدا راست میگوید با حقوقهایی که اینها میگیرن باید هم منصفانه باشد به مرگ میگیرن که به تب راضی بشی تازه خدا را هم شکر کنید که همین هم است.
چقدر هم دقیق حساب میکنن کاهو ۸۷۷۵ تومان ،مرغ ۱۱۵۰۰ تومان و گوشت گوسفندی ۶۹۷۵۰ تومان
اقا لطفا یکی آدرس این مسئولان رو بده بریم سر کوچشون از این اقلامی که مجبوریم برای زن باردار بگیریم،بگیریم.
مسئولان دولتی اظهار نظری راجع به قیمتها نکنن سر و سنگین تر هستند و افتضاح قیمتی را الکی نخواهند کمرنگ کنند.
از تابستان تا الان اوج بلوغ شان با خالی بندی های سلبریتی ها و مجری ها مخصوصا رشیدپور کارشان این بوده : نخرید - نخورید - نخواهید - نکنید و.... ارزان میشود و ...تا کی؟ا
روغن زیتون اتکا ۲۰ هزار تومان بوده شده ۴۴۰۰۰ تومان
تورمش چه قدر میشود؟
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
تابناک لطفا کمی به موضوع افزایش بی حساب کتاب مسکن در سایه دلال بازی ها و همچنین املاک ها هم توجه کنید. همچنین از وزیر مسکن و شهرسازی که واقعا در این زمینه هیچ برنامه ای ندارد، گزارش و پیگیری نمایید. مجلس و سایر ارگان ها در این مورد نیز وارد شوند. خیلی بی حساب و کتاب شد. دلال ها قیمت خانه ها را بیش از 300 درصد افزایش داده اند.
مرغ ۱۱۵۰۰ دیدی سلام ما رو هم برسون....حجتی
آقای حجتی خوش بحالت که از بازار خبر نداری. مرغ 11700 تومان دیدی سلام مردم را به او برسان. هئیت دولت رو که نیست سنگ پا قزوین.
خلاصه اینکه با احوالات ملت بازی می کنند این دوستان مسئول عزیز
سلام مرکز امار همش الکی میگه چندروز پیش درباره تورم گفت تورم 23 درصده درحالی که تورم بالای 300درصده مردم دارن تورم و گرانی رو با پوست استخوانشان حس میکنند چرا امار الکی دروغ به مردم میدید مردم دیگه خودشون میدونند که امار شما دروغه چرا عوام فریبی میکنید
قلم مو که از ضایعات پلاستیک و پشم مصنوعی ساخته میشه.باید از خارج بیاد....بابا ماشاالله به خودم.....فقط جان هرکس که دوست دارید حقیقتش را بگید این افتابه پلاستیکی.ها رو خودمون میسازیم یا اون ها را هم وارد میکنید.....موشک....قلم مو...افتابه...دسته بیل..دسته کلنگ..پوشک رو یادم رفته بود....خسته نباشی دلاور
سه ماه گوشت ومرغ وماهی نخوردیم ،ایاانهایی که به ماکارگرهامیگن اشگنه بخورید ،خودشون وزن وبچه هاشون اشگنه میخورن؟
از کامنتهای مردم مشخص است که چقدربه سختی زندگی میکنند و تهیه حتی مرغ براشون سخت شده ولی مسولین مرفه ما فکرشون جای دیگست با این فرمون که دارن ما رو میبرن جلو ته دره جامونه
حجتی خودش عامل گرانی
خنده دار مرغ 9هزار شد گفت 7 هزار منصفانه
10 شد گفت 9 منصفانه 13شد
گفت10 و 15 شد گفت 11 حجتی مردم رو چی حساب کرده
مرکز آمار: گوشت گوسفند ۹۷.۸ درصد گران شد؟؟؟؟؟؟؟؟
حقوق ما چقدر افزایش داشت؟
o%
آقایان تو را بخدا دیگه اعلام نکنید چند روز دیگر فلان چیز ارزان می شود هر موقع اعلام ارزان شدن میکنید فردا گرانتر میشود آنقدر کمرمان سفت کردیم که دیگر نمیتوانیم نفس بکشیم
یا سلام راه حل قطعی و پاپدار تنظیم قیمت بازار گوشت و مبارزه با قاچاق فقط فقط ترانزیت دام ارزان کشورهای اسیای میانه از طریق زمینی ازکشورمان به کشورهای همسایه است .اینگونه بجای دام ما دام های اسیای میانه که قیمت ان بسیار ارزان تر می اید می خرند.ما بیش از یکسال این طرح را مکتوب داده ایم اما دامپزشکی کشور سهل انگاری کرده است به دلایل نامعلوم و شایدم فشار واردکنندگان
هادی امانی کارشناس ارشد بازرگانی بین الملل
از مرگ میگیرن تا به تب راضی باشیم. دلخوش به این مقدار نباشید
بد نیست آماری هم از میزان خرید گوشت بدین
تورم کاهو دویس درصده چون سال پیش بهترین کاهو سه تومن بود و حالا حداقل نه تومن...
بهت قول ميدم كه هزارتا پژو هم نميتونه بفروشه توى آمريكا. پنجاه تا ايالته،هر ايالتي دويست تا دست كم نمايندگي و خدمات پس لز فروش ميخواد. اصلا كل اقتصاد فرانسه در اين حد نيست
دمت گرم حجتی به تو میگن وزیر
اقای حجتی جان تنها چیزی که در کشور ما غیر منصفانه است اضافه شدن حقوق کارمند وکارگر است وصدای کسی درامدن است بقیه چیز ها کاملا منصفانه است؟//
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر