بازدید 15924
پیمانه اقتصادی؛

سود ۲۶۰ درصدی خریداران سکه‌های پیش‌فروشی/ ۴۰ میلیارد دلار؛ رقم خالص صادرات غیر نفتی/ قیمت خودرو با فروش فوری گران تر شد/ ماجرای زن قاچاقچی دام چه بود؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون چین بزرگترین شریک تجاری روسیه شد، ششمین صعود متوالی شاخص کل بورس، زیمبابوه پول ملی جدیدی را به جای دلار معرفی کرد، امید به موفقیت مذاکرات آمریکا و چین قیمت طلا را تقویت کرد، برگشت ۴۷۰۰ میلیارد چک در تهران، مشکل اصلی اقتصاد آلمان بخش خودروسازی است، سود سهام عدالت کارگران و دختران مجرد واریز می‌شود، وزیر صنعت: قیمت گوشت تا دو هفته آینده متعادل می‌شود و کاهش ۳۵ میلیون تنی تولید گندم جهان را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 26 February 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون چین بزرگترین شریک تجاری روسیه شد، ششمین صعود متوالی شاخص کل بورس، زیمبابوه پول ملی جدیدی را به جای دلار معرفی کرد، امید به موفقیت مذاکرات آمریکا و چین قیمت طلا را تقویت کرد، برگشت ۴۷۰۰ میلیارد چک در تهران، مشکل اصلی اقتصاد آلمان بخش خودروسازی است، سود سهام عدالت کارگران و دختران مجرد واریز می‌شود، وزیر صنعت: قیمت گوشت تا دو هفته آینده متعادل می‌شود و کاهش ۳۵ میلیون تنی تولید گندم جهان را در بر دارد.

سود ۲۶۰ درصدی خریداران سکه‌های پیش‌فروشی

طرح پیش فروش سکه از بهمن ماه سال گذشته در شعب بانک ملی آغاز شد و تا فروردین ماه سال جاری ادامه داشت. این پیش فروش تا فروردین‌ماه در دو سررسید شش ماهه و یک ساله بود که در ادامه به سررسیدهای یک، سه، شش، ۹، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماهه تغییر کرد. در پایان طرح پیش فروش هم اعلام شد که حدود هفت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه سکه فروش رفت که نزدیک به یک میلیون آن سکه‌های یک ماهه و مابقی در سررسیدهای دیگر بود. بنا بر آمار بانک مرکزی، قرار بود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه سکه در سال ۱۳۹۷ به خریداران توزیع ‌شود که موعد تحویل ۷۹۹ هزار قطعه سکه در اردیبهشت ماه، ۶۶۶ هزار و ۵۰۰ قطعه در تیرماه، ۲۹۲ هزار قطعه در مرداد ماه، ۳۳۶ هزار قطعه در شهریور ماه، یک میلیون و ۲۸۷ هزار قطعه سکه در مهرماه، ۹۰۷ هزار قطعه در آبان ماه، ۷۰ هزار قطعه در دی ماه، ۸۶۵ هزار قطعه در بهمن ماه و ۶۷۷ هزار قطعه در اسفند ماه سال جاری بوده است.

پیگیری‌های ایبِنا حاکی از آن است که سکه‌های پیش‌فروشی که تاکنون موعد تحویل آنها سررسید شده طبق زمان‌بندی به متقاضیان پرداخت شده و سکه‌های موعد اسفند ماه نیز طی روزهای آتی تحویل خواهد شد و افراد می‌توانند برای تحویل سکه‌ها با ارائه مدارک به شعب بانک ملی مراجعه کنند. قیمت پیش فروش سکه با سررسید یک ساله یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود که با توجه به قیمت حدود ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی سکه در حال حاضر، هر قطعه سکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سود در یک سال نصیب خریداران خواهد کرد که حاکی از کسب سود ۲۶۰ درصدی طی یک سال برای خریداران است. براساس آمار بانک مرکزی با تحویل سکه های پیش فروشی در اسفند ماه به متقاضیان، بانک مرکزی تعهد دارد یک میلیون و ۷۴۴ هزار قطعه سکه نیز در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تحویل متقاضیان دهد که آخرین موعد تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۹ خواهد بود.

چین بزرگترین شریک تجاری روسیه شد

چین در سال ۲۰۱۸ با پشت‌ سر گذاشتن آلمان و هلند، با اختلاف زیاد، به برترین شریک تجاری روسیه تبدیل شد. حجم معاملات تجاری بین دو کشور با ۲۴.۵ درصد رشد به ۱۰۸.۳ میلیارد دلار رسید. طبق اعلام وزارت اقتصاد روسیه، صادرات این کشور با ۴۴ درصد رشد، که بیشتر در بخش‌های فروش نفت خام، مس فرآوری‌شده و پتروشیمی بود، به ۵۶ میلیارد دلار رسید. طبق داده‌های وزارت اقتصاد، کل حجم تجارت روسیه با جهان در سال ۲۰۱۸ با ۱۷.۵ درصد جهش نسبت به سال گذشته، به ۶۸۸ میلیارد دلار رسید. کل صادرات روسیه با جهش ۲۵.۶ درصدی به حدود ۴۵۰ میلیارد دلار رسید، در حالی که واردات با رشد متوسط ۴.۷ درصدی، ۲۳۸ میلیارد دلار  شد. سهم صادرات از کل تجارت روسیه، که در سال ۲۰۱۷ برابر با ۶۱.۱ درصد بود، در سال ۲۰۱۸ به ۶۵.۴ درصد افزایش یافت، در حالی که سهم واردات از ۳۸.۹ درصد، به ۳۴.۶ درصد کاهش یافت. آلمان با حجم معاملات ۵۹.۶ میلیارد دلار، دومین شریک تجاری بزرگ روسیه شد. میزان صادرات روسیه به آلمان با ۱۴.۶ درصد رشد به بیش از ۴۰ میلیارد دلار رسید. هلند سومین شریک بزرگ تجاری روسیه در سال ۲۰۱۸ بود و میزان کل تجارت دوجانبه بین دو کشور به ۴۷.۲ میلیارد دلار رسید. بلاروس و ایتالیا به ترتیب با ۳۴ میلیارد دلار و ۲۷ میلیارد دلار تجارت دوجانبه، در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند. تجارت دوجانبه روسیه با کل اتحادیه اروپا بالغ بر ۲۹۴.۲ میلیارد دلار بود که ۴۲.۸ درصد از کل تجارت روسیه با جهان را به خود اختصاص می‌دهد. صادرات روسیه  به اتحادیه اروپا ۲۸.۳ درصد و واردات از آن با ۷.۷ درصد رشد روبه رو شد.

ششمین صعود متوالی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۷۶۳ واحدی معادل ۰.۴۶ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۷۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۲۱ واحدی معادل ۰.۴۶ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۳۱۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۳۰ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد، عدد ۳۰ هزار و ۴۰۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۹۱ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۳۰۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۹۲ واحد افزایش معادل ۰.۷۰ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۶ هزار و ۴۳۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۸۷ واحد افزایش معادل ۰.۴۷ درصد به رقم ۱۲۵ هزار و ۸۶۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۰۰ واحد افزایش معادل ۰.۴۴ درصد همراه بود و عدد ۳۱۸ هزار و ۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.

سود ۲۶۰ درصدی خریداران سکه‌های پیش‌فروشی/ ۴۰ میلیارد دلار؛ رقم خالص صادرات غیر نفتی/ قیمت خودرو با فروش فوری گران تر شد/ ماجرای زن قاچاقچی دام چه بود؟

سهام آسیایی به بالاترین سطح پنج ماهه رسید

روز دوشنبه پس از این‌که ترامپ، با اشاره به پیشرفت در مذاکرات، مهلت ضرب‌الاجل افزایش تعرفه‌های چین را تمدید کرد،سهام چین جهش کرد و موجب شد، سهام آسیایی به بالاترین سطح پنج ماهه برسد. دلار استرالیا (اسویی)، که ارز واسطه سرمایه‌گذاری‌های چینی به حساب می‌آید، با این اخبار ۰.۴ درصد تقویت شد. دلار آمریکا هم به کمترین میزان ۷ ماهه خود در برابر ین ژاپن رسید. سهام شرکت‌های بزرگ شانگهای ۲.۸ درصد جهش کرد. بخشی از این رشد مدیون تلاش‌های دولت برای تزریق نقدینگی جدید به بازار است. به این ترتیب رشد این شاخص از ابتدای سال تا کنون به ۲۰ درصد رسید. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن توانست ۰.۵ درصد رشد کند و با رسیدن به بالاترین سطح از ماه اکتبر تا کنون، رشد امسال خود را به ۱۰ درصد برساند. نیکی ژاپن ۰.۶ درصد رشد کرد و به سطحی رسید که از ماه دسامبر تا کنون دیده نشده بود. سخنان ترامپ همچنین باعث شد که سود اوراق خزانه‌داری کاهش یابد و شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ آمریکا، در ساعات معاملات آسیایی، ۰.۳ درصد رشد کند. ترامپ یکشنبه شب توییت کرد ضرب‌الاجل یکم مارچ برای افزایش تعرفه کالاهای چینی را به تعویق انداخته و امیدوار است، در موقع بستن توافق تجاری با رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ دیدار کند. ترامپ توییت کرد پیشرفت‌هایی در مذاکرات مربوط به دارایی‌های معنوی، انتقال تکنولوژی، کشاورزی، خدمات و ارز، به دست آمده است. در بازار ارز، نرخ شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان به ۹۶.۴۵۵ واحد رسید. در مقابل ین ژاپن، دلار در نرخ برابری ۱۱۰.۷۶ معامله شد. یورو و پوند انگلیس، به ترتیب در نرخ برابری دلاری ۱.۱۳۴۰ و ۱.۳۰۶۵ ثابت بودند.

۴۰ میلیارد دلار؛ رقم خالص صادرات غیر نفتی

فرهاد دژپسند در نشست استانداران کشور که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، رقم خالص صادرات غیر نفتی کشور در یازده  ماهه امسال را ۴۰ میلیارد دلار و واردات کشور را ۳۸.۵ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: با توجه به تنگناهایی که همه به آن واقف هستیم، این عملکرد بسیار مطلوب، رضایت بخش و امیدآفرین است. وزیر اقتصاد اظهار داشت: امروز نه صرفه جویی افراطی و نه سرکوب هزینه‌ها، ولی صرفه جویی عقلایی و انسداد مجاری هدر رفت منابع دولت، برای ما یک جهاد محسوب می‌شود.

زیمبابوه پول ملی جدیدی را به جای دلار معرفی کرد

پس از کمبود دلار که منجر به بحران ارزی بی‌سابقه‌ای در زیمبابوه شد، این کشور دلار را کنار گذاشت. به نقل از وال استریت ژورنال، بانک مرکزی زیمبابوه اعلام کرد فرآیند جایگزینی واحد پولی جدید به جای دلار از روز جمعه هفته گذشته آغاز شده است. این کشور پیش‌تر به منظور مقابله با بحران ابرتورم خود در سال ۲۰۰۹ میلادی ناچار شده بود دلار را به عنوان واحد پولی خود انتخاب کند. بانک مرکزی اعلام کرد امیدوار است این اقدام به نحو مؤثری به بازگشت ثبات به اقتصاد این کشور بحران زده آفریقایی کمک کند.

امید به موفقیت مذاکرات آمریکا و چین، قیمت طلا را تقویت کرد

با کاهش ارزش دلار به دنبال خوش‌بینی در مورد مذاکرات آمریکا و چین، بهای طلا در معاملات دیروز اندکی افزایش یافت وهر اونس طلا با 98 سنت افزایش 1330.38 دلار فروخته شد.

قیمت خودرو با فروش فوری گران تر شد

رئیس کمیسیون اصل 90 روز دوشنبه از برگزاری نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت با نمایندگان خودروسازان درباره افزایش قیمت خودرو خبر داد. داود محمدی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این جلسه به دلیل افزایش لجام گسیخته قیمت خودرو در ماه های اخیر و همچنین بدقولی خودروسازان در تحویل خودروهای پیش فروش به مردم برگزار شده است. وی بدون اشاره به جزییات نشست افزود: قرار بود با فروش فوری خودروهای داخلی قیمت آنها روند کاهشی داشته باشد اما متاسفانه نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه باز هم شاهد افزایش قیمت خودرو در روزهای گذشته بودیم.

برگشت ۴۷۰۰ میلیارد چک در تهران

بالغ بر ۷۶۱ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۸۹ هـزار میلیارد ریال در دی ماه ۱۳۹۷ در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۳۰.۴ درصد و ۲۹.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، در استان تهران بالغ بر ۲۷۲ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۴۷ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد. در ماه مورد گزارش، در کل کشور ۱۰.۶ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۱.۹ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مورد گزارش، در استان تهران ۱۰.۵ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۱.۶ درصـد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های سمنان (۱۶.۲ درصد)، لرستان (۱۵.۲ درصد) و هرمزگان (۱۴.۹ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های ایلام (۵.۷ درصد)، بوشهر (۶.۲ درصد) و سیستان و بلوچستان (۷.۶ درصد) کمترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند. حدود ۷۳۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ۸۳ هزار میلیارد ریال در دی ماه ۱۳۹۷، در کل کشور به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشـور از نظـر تعداد ۹۵.۹ درصد و از نظر ارزش ۹۴.۱ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

مشکل اصلی اقتصاد آلمان بخش خودروسازی است

کارستن برژسکی، کارشناس مسائل اقتصادی آلمان با بیان این‌که وضعیت اقتصادی این کشور بهتر از چیزی است که پیشتر تصور می‌شد، افزود: هیچ‌ یک از مبانی سنتی اقتصادی آلمان وارد رشد منفی نشده‌اند و این مسأله نشان می‌دهد به رغم دشواری‌های ایجاد شده برای بخش صنعت و خدمات آلمان، این کشور از بنیه‌های نیرومندی برخوردار است. طبق گفته مرکز آمار آلمان، مخارج دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این کشور هم چنان رو به رشد بوده و مازاد تراز تجاری آلمان با دیگر کشورهای جهان هنوز یکی از بالاترین ترازها در بین صادرکنندگان مطرح جهانی است. برژسکی گفت: مشکل اصلی اقتصاد المان در حال حاضر بخش خودروسازی است که گمان می‌کنم در ماه‌های پیش روی و با حل مشکلات این بخش، اقتصاد این کشور بتواند بار دیگر چهره واقعی خود را نشان دهد. اقتصاد آلمان در حالی وارد سال ۲۰۱۹ شد که سال گذشته را با ثبت ضعیف‌ترین رشد اقتصادی از سال ۲۰۱۳ به پایان رساند. علاوه بر رشد ضعیف اقتصادی، نرخ تورم آلمان نیز سال گذشته نتوانست به سطح ۲ درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور برسد و در نهایت رقم ۱.۹ درصد را به ثبت رساند. نگرانی از وضعیت اقتصاد آلمان در روزهای اخیر باعث افت شدید ارزش یورو شده است. رشد اقتصادی این کشور که ضعیف‌ترین سطح ۵ سال اخیر محسوب می‌شود در سال جاری نیز پایین و احتمالاً در سطح یک درصد خواهد بود.

کاهش 35 میلیون تنی تولید گندم جهان

پیش‌بینی اخیر فائو برای تولید جهانی غلات در 2018 حدود 2595 میلیون تن است که تقریباً 62.5 میلیون تن کمتر از رکورد سال 2017 می‌باشد. میزان کاهش انتظاری برای تولید جهانی گندم و غلات دانه درشت در 2018 در مقایسه با سال گذشته حدود 35.2 و 34.1 میلیون تن می‌باشد و این در حالی است که افزایش تقریباً 6.6 میلیون تنی برای برنج پیش‌بینی می‌شود. پیش‌بینی می‌شود مصرف جهانی غلات در 2018/19 به حدود 2649 میلیون تن برسد که 1.3 درصد بیشتر از 2017/18 می‌‌باشد. میزان مورد انتظار مصرف گندم، غلات دانه درشت و برنج در 2018/19 به ترتیب حدود 740 میلیون تن، 1401 میلیون تن و 509 میلیون تن می‌باشد.

سود سهام عدالت کارگران و دختران مجرد واریز می‌شود

بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، سود سال مالی ۹۶ شرکت های سرمایه پذیر در حالی تاکنون طی دو مرحله میان مشمولان توزیع شده است که بر این اساس در مرحله نخست مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی سود خود را دریافت کرده اند و در مرحله دوم نیز این سود به حساب روستائیان و عشایر کامل واریز شده است. مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت در سال جاری نیز از فردا (سه شنبه) آغاز می شود که مطابق آن در این مرحله کارگران فصلی و ساختمانی، دختران مجرد و زنان کارگر سرپرست خانوار این سود را به تدریج دریافت خواهند کرد. در این مرحله قرار است از فردا (سه شنبه) حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت سال ۹۵ و ۹۶ میان ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مشمولان گروه ذکر شده تدریجی از طریق بانک های عامل پرداخت شود.

وزیر صنعت: قیمت گوشت تا دو هفته آینده متعادل می شود/ قیمت برخی از کالاها روند کاهشی داشته است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر در هیچ کالایی کمبودی در کشور وجود ندارد، افزود: در ماه های قبل مشکلاتی در بحث گوشت ایجاد شده بود که در حال حاضر با توجه به شرایطی که برای واردات گوشت ایجاد شده و خریدهای صورت گرفته اوضاع بازار گوشت بهتر شده است. وی ادامه داد: دولت سیاست ها و تصمیماتی در حوزه گوشت در پیش گرفته همانند اینکه تعرفه واردات گوشت را صفر کرده که این موضوع با تسهیل روند واردات و افزایش توزیع شرایط بازار گوشت را بهبود بخشیده است. رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر توزیع گوشت آغاز شده و تا دو هفته آینده می تواند تاثیر خود را بر بازار بر جای گذارد، اظهار داشت: با توجه به تصمیمات اخذ شده قیمت گوشت تعدیل و کاهش می یابد و بخشی از گوشت که در یکی از بنادر کشور وجود داشته این هفته ترخیص شده و به سراسر نقاط کشور حمل می شود. این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه روزانه قیمت ها در بازار رصد می شود، ادامه داد: قیمت برخی از کالاها افزایشی نداشته و حتی روند کاهشی داشته است، چرا که وزارت صنعت، تمام اقلام کالایی اعم از مس و فولاد تا لوازم خانگی و مواد غذایی و کالاهای اساسی را رصد می کند. وی با بیان اینکه قیمت خودرو با توجه به روندی که در افزایش تولید داشته متعادل می شود، ادامه داد: چند عامل در افزایش قیمت خودرو در ماه های اخیر دخیل بوده که یکی از این موارد کاهش تولید در ماه های قبل است که در حال حاضر تولید رشد چشمگیری داشته و باید از قطعه سازان در این خصوص تشکر کرد که علیرغم بالا بودن مطالبات همکاری کرده و خودروسازان نیز برای تولید همت کرده اند. /خانه ملت

ماجرای زن قاچاقچی دام چه بود؟

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره زنی که گفته می‌شد ۸۰ درصد دام‌ها توسط او از مرزهای جنوبی کشور قاچاق می‌شد، گفت: در این باره بزرگنمایی شده اما با وجود پیگیری و همکاری همه دستگاه‌های متولی در راستای کاهش قاچاق، باید بدانیم که حتی یک رأس دام هم نباید قاچاق شود. چندی پیش رسانه‌ها از گزارشی خبر می‌دادند که یک زن در جنوب کشور ۸۰ درصد قاچاق دام را در اختیار دارد؛ به گونه‌ای که دام‌های مولد را از دلالان و فروشندگان خریداری و آنها را به حاشیه نشینان خلیج فارس به صورت قاچاق می‌فروشد. در این رابطه علی مویدی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ایسنا گفت: این گونه نیست و بزرگنمایی در این زمینه صورت گرفته است چرا که پیش از این هم خروج غیرقانونی دام زنده از مرزهای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شد و هم اکنون هم شاید وجود داشته باشد که البته بسیار کمتر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۲
صدا سیما رفته گزارش گرفته و مشخص شده کللی دام داره قاچاق میشه .اونوقت رئیس مبارزه با قاچاق میگه شاید به صورت موردی انجام بشه.
نمیدونم چرا کسی وظیفه خودش رو درست انجام نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
سه شنبه ۷ اسفند
شاخص کل بورس همان ۵ دقیقه اول شروع به کارتالاربورس ۱۵۰۰ واحدفروریخت !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
دوست عزیز وقتی دولت نمیتواند شرکتهای تحت پوشش خود مثل ایران خودرو وسایپا تابوت سازان مرگ ایران کنترل کند توقع دارید چه کارمیتواند انجام بدهد بابا کلید گرفتند ازدستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
امروزصداوسیمادربخش خبری خودش اینطوری زیرنویس میکنه:
«درپایان معاملات انروزبورس شاخص کل به فلان میزان رسید»!!!!
بدون اشاره به میزان وحتی واژه کاهش !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
...ونزوئلا ما داریم می آییم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
اگر صداوسیما بزرگنمایی می کنه چرا برخورد نمی شه
این وزیر صنعت در مورد کدوم کشور داره صحبت میکنه؟!!!!از وقتی اومد دلال ها و مافیا جون گرفتن
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
قاچاق توسط یک زن اصلا هم شایعه نیست . از مافیای اخلالگران اقتصادی در ایران برمیاد . اداره کشتار دام خودش امار داده که 20 درصد کشتار دام داخلی کاهش پیدا کرده خوب این یعنی چی یعنی قاچاق دام حتما انجام می شود وگرنه چه دلیلی برای این مقدار کاهش وجود دارد
سود ۲۶۰ درصدی خریداران سکه‌های پیش‌فروشی !!!!
اینا سودی نکردند . فقط ضرر نکردند وگرنه به دلار همان پول را گرفتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
اول سال دارایی یک نفر ۱۰ سکه می باشد و آخر سال نیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
همینکه ارزش پولش حفظ کرده یعنی برد کرده مردمی که سپرده داشتن چی بگن
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
شماحساب کنید یک میلیون ششصد هزار سکه پیش فروش هر سکه 8گرم یعنی حدود 61 تن ذخایر طلای مملکت را به دلار حدود گرمی 10 دلار فروختند که قیمت جهانی ان حدود 50 دلار است . وقتی یک افرادی مثل سیف یا کسانی که اونو سر اون کار گذاشتند و نگهش داشتند باشند چه لزومی داره حتی از ونزوئلا هم بدبختریم تو ونزوئلا مادورو یک بار 5 تن و یکبار 25 تن از 190 تن ذخایر ارزی کشورشو سوار هواپیمای روسی کرده فروخته به امارات به اسکناس یورو نقد که به کشورش جنس وارد کنه وزیرشم اومد اینجا که دارو از ایران ببره ! ولی ما اینقدر خائن داشتیم که 61 تن طلای از 300 تن طلای ذخایر مملکتمون را به گرمی 10 دلار فروختند ! الان میگه سود 260 درصد کردند اینها در اصل عین ضرره اگه کسی حالیش بشه حالا اگر مردم عادی بخرند یک چیزی اینها را که میگن عمده اش را همان سلطان سکه خریده بود
سود؟ مطمئنی؟ یا افت ارزش پول ملی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
اول سال ۱۰ سکه داری آخر سال همان ۱۰ سکه؟کی می تواند بگوید چقدر سود کرده ؟سخت ترین سوال!@!
پس کلا"همه ایرانی ها مدام در حال سود کردن می باشند
حال چه خونه بخری چه گوشت بخری چهماشین بخری چه
تخم مرغ بخری.
دلار با سرعت نور قیمتهای جدید را درخواهد نورید؟ الفاتحه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
داداش اقتصاد حساب کتاب داره. شاید برای شما که تخصص ندارید اینطور به نظر برسه که دلار می تونه هر قیمتی پیدا کنه ولی قیمت دلار بستگی مستقیم به میزان خلق نقدینگی داره که دولتهای ما بخصوص دولت فعلی در آن ید طولایی داره. یعنی به همان نسبتی که پول بدون پشتوانه خلق می کنیم پولمون ارزشش کم میشه نه بیشتر. هر چند شاید گاهی به صورت مقطعی و با ایجاد یک جو روانی به طور موقت این قاعده به هم بخوره ولی در طولانی مدت دوباره به تعادل میرسه.
چرا مراجع و دیوان عدالت اداری در خصوص سود ماه شمار بانکها سکوت کرده اند ؟
طبق قار داد بین سپرده گزار و بانک هیچ کسی نمی تواند بر آن متن و مفاد تعرض کند حتی دولت .چراکه بانکها بنگاه اقتصادی محسوب می شوند .
چطور است که اگر بین دو نفر اختلافی باشد دادگاه به قرار داد فی مابین استناد می کند اما اینجا دولت نفوذ می کند؟
این سود که بانکها به سپرده گزار پرداخت نمی کنند مشکل دارد و در لقمه کارمندان بانک می رود . نوش جانتان تا به وقت حساب معنی اجرای به قانون تفهیم شود .
بهتر بود تیتر می زدید بی ارزش شدن 260 درصدی پول ملی !
مردم بیچاره گناهی نکردن که برای حفظ ارزش پول نقد خود آنرا تبدیل به دلار و طلا می کنند
مدیران ما را بدبخت و بیچاره کردند جالب است که از رو هم نمیروند...
خود این فروش به منظور تثبیت قیمت در بالاترین حد خود بوده است..
اگر این روش بخواهد کارآمد باشد باید به طور نامحدود فروش در 5 درصد زیر قیمت بازار باشد نه این تعداد محدود
فقط وارد کردن تعداد زیادی اتومبیل با کیفیت با قیمت پایین می تواند این قیمت ها را بشکند
شاید بهتر است بجای سود 260 درصدی پیش خرید سکه، به واقعیت ورای آن یعنی زیان 260 درصدی داشتن ریال اشاره شود. زیرا اگر در زمان پیش فروش سکه شما دلار، پراید، لوازم خانگی یا هر چیزی بجز ریال داشتید، ظاهرا سودی اینچنین نصیبتان میشد.
خبر را وارونه نوشتید. خبر صحیح این است: خسارت 280 درصدی افرادی که سکه نخریدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
باید می‌نوشت کاهشه۲۶۰درصدی ارزش پول ملی و الا طلا به نرخ روز هست گران یا ارزان نمی‌شود بجز چند درصد
"قیمت پیش فروش سکه با سررسید یک ساله یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود که با توجه به قیمت حدود ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی سکه در حال حاضر، هر قطعه سکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سود در یک سال نصیب خریداران خواهد کرد که حاکی از کسب سود ۲۶۰ درصدی طی یکسال برای خریداران است"
این اسمش سود نیست، حفظ ارزش پول هست که متاسفانه این روزها ریال ایران به بی ارزشترین پول دنیا تبدیل شده!
حفظ ارزش پول 260 درصدی خریداران سکه صحیح تر است
به عنوان یک پزشک که از رویکرد هموطنان کامنت نویس آزرده شده ام سواب می کنم که نسبت به مالیات پزشکان خود را شهید و شهلا کردید اما نسبت به سود سکه بازان و زمین بازان هم همین واکنش را دارید یا خیر ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
جناب آقای دکتر عزیز، غلط املایی زیبنده شما نیست...!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
پيشاپيش هين توضيح را بدهم كه كساني كه نوشته اند سود نيست و حفظ ارزش پول است تا حدي درست گفته اند اما اشكال اينجاست كه تنها براي حفظ ارزش سرمايه فيزيكي احترام قايل هستند و وقتي نوبت به سرمايه معنوي و ارزش درس خواندن ديگران مي رسد ادعا مي كنند كه ارزش كار ديگران با متوسط درآمد بايد ارتباط داشته باشد يعني ارزش كار شناور باشد اما ارزش طلا ثابت
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
مگر ندیدی سلطان سکه اعدام شد
ناشناس
| Canada |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
من در کانادا روزی چندین پزشک متخصص را می بینم که از ایران خارج شده اند ، و به نظرم فاجعه ایی است که دلال ها انقدر در ایران کیف می کنند اما متخصصی فرار می کنند..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
برادر عزیز پزشک این اره ابتدا از رشته های علوم پایه و مهندسی شروع کرد،حال نیز نوبت شماست.بنده با مدرک فوق لیسانس
. برق امسال پرتقال می فروشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
پرتقال فروشی هم بد نیست اما من که بیکارم و اصلا کاری پیدا نکردم مدتی اژانس می رفتم که ماشین خرج سنگین اورد و فروختم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
خدائیش رتبه پزشکی ایران که خوبه و یکی از دوستان من که عاقل بود رفت تجربی و من دیوانه تو خونه بیکارم فوری هم ظرف یک سال رفت استرالیا
فروش فوری خودروها فقط سی
نال به دلالان است که ببرید بالا قیمت رو مام پشتتتون هستیم
همان روز اول گفتم این وزیر صنعت به درد این پست نمیخورد
علت گران شدن خودرو
۱.پیش فروش سوری و عدم ثبت سفارش حداقل برای مردم عادی
۲.عدم تحویل پیش فروشی های قبلی
۳.عدم اعتماد به اقتصاد با توجه به گرون شدن دلار و عدم ثبات قیمتی دلار
۴.تلاطم در قسمتهای دیگه اقتصاد
۵.عدم دریافت مالیات بر افزایش ارزش خودرو و سکه
اما سود طلا باید بیش از یک قیمت مشخص به خزانه ملی برگرده و معتی نداره ۳میلیون سود برای یک سکه و اگر فردی صدتا نوشته میشه ۳۰۰میلیون و این سود ها باید جهت تولید استفاده بشه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
سود خرید رب گوجه فرنگی در این یکسال از همه چیز بیشتر بوده .یک قوطی رب حدودا ۵ برابر شده یعنی ۴۰۰ درصد سود تازه تولید داخل هست نه وارداتی .پس کسانی که میگن خرید کنندگان سکه سودهای نجومی کردن بدانند که کالاهای بسیاری وجود دارد که افزایش قیمت بسیار بیشتری از سکه داشته اند.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
دولت در آن زمان هر چیزی به غیر از سکه هم پیش فروش کرده بود الان همین قدر یا بیشتر افزایش قیمت داشت . چرا بعضی ها نمیخوان قبول کنند در اسفند پارسال سکه در بازار فقط ۱۰۰ هزارتومان از پیش فروش بیشتر بود و کسانی که به دولت اعتماد کردن را باید از شان قدردانی کرد ( یادمه نوبخت چندین بار در تلویزیون از مردم درخواست کرد که در طرح های بانک مرکزی ازجمله پیش فروش سکه شرکت کنند) و گرنه اگر دلال بودن همان موقع از بازار میخریدن و تو این یک سال صدها بار خرید و فروش سکه کرده بودن و سود بسیار بیشتری برده بودن نه اینکه یک یا ۲ سال صبر کنن تا سکه تحویل بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
بله باید برگردونین به خزانه تا آقازاده های محترم بتونن بروند سفر خارج.
اسم تولید هم بهش بچسبونین تا کسی نتونه حرفی بزنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
گفتی خودرو و دلم کردی کباب؛قدیم تر ها فرغون هائی درست می کردند که به مراتب از این به اصطلاح خودرو ها بهتر بود؛اما بنده در عجبم ما مردم چگونه اعتماد کرده و بچه های مظلوم خور را سوار بر این اهن پاره های
.مرگ بار می کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
اگر خسارات جانی ناشی از این ارابه های مرگ را با جنگ وییتنام مقایسه کنیم :خواهیم دیدکه در خیابان و خصوصا جاده های این کشور،امار کشته شدگان و معلولیت ها بیش از ان جنگ است.هفده هزار کشته در سال و چهار برابر ات معلولیت
تابناک عزیز سلام
دولتی که نمیتواند شرکتهای تحت پوشش خود مثل ایران خودرو وسایپا ووو کنترل کند چطور میخواهد تورم کنترل کند واقعا خدا پدر اقای احمد نژاد بیامرزد چه اشتباهی کردیم به آقای روحانی رای دادیم اینکه درزمان رای گرفتن اعلام میکردند وضع اقتصادی مردم خوب میشود این بود چرا هیچکس فکر مردم نیست اینقدرکه فکرمردم یمن وسوریه هستید کمی به فکر مردم خودمان باشید بخدا بایستی تمام این گرفتاریهاکه برای مردم فراهم کردید جوابگو بایستی باشید مردم دارند داغون میشوند چرا نمایندگان درمجلس کاری نمیکنند چراارگانهای نظارتی کاری انجام نمیدهند
تابناک عزیز میدانم گزارش من اعلام نمیکنی ولی شما هم مردم هستید بجای اینکه پیگیرخبراستعفای آقای ظریف باشید درباره گرانی وتورم پیگیری کنید آقای ظریف دستش دردنکند بسیار وزیرخوبی بود ولی استعفا داده یا نداده به حال مردم چه فرق میکند
سلام من یکی از همون خریداران سکه هستم. من حاظرم تمام به اطلاح "سود" خودم رو بدم به تابناک و این خبرنگار محترم و در مقابل قیمتها رو به پارسال برگردونید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
چهارتا سکه دادن به شما تا توجه رو از پرداخت 20000000000 دلار 4200 تومانی پرت کنند.
... بدبخت سکه خریده گناهی کرده سیف کحاست
به اشتباه نگوییم سود 260 درصدی برای خریداران سکه بگوییم کاهش 260 درصدی ارزش پول ملی کشور عزیزمان در مقابل سکه ، ارزهای خارجی و هر گونه کالائی منجمله مرغ،گوشت،پوشاک،اتومبیل و تا بینهایت
کشورهای پیشرفته با مالیات بر ارزش افزوده تورم کنترل کردن
یعنی صاحب مال باید بفهمه بیش از یک حد مشخص به نفعش نیست بلکه باید بده دولت و بیت المال.
دلالان با استفاده از خلا موجود دست به معاملات خارج از عرف میزنن و بازار بهم میریزن.
حتی شرکت های خودرو سازی هم موظفن چرا که آنها قطعات پارسال خرید که کمتر از ۳۷۰۰ بوده به قیمت ۱۲۰۰۰تومن دادن این یعنی درامد سه برابر عرف بازار پس هر خودرویی که فروش بره باید نصفش به خزانه برگرده.
چگونه اقتصاد ایران را نجات دهیم ؟!

راههای پیشنهادی دیگر برای کاهش کسری بودجه دولت : ..... جلوگیری از فرارهای مالیاتی ..............پس گرفتن صنایع و معادن تاراج شده به نام خصوصی سازی ............ ادغام دانشگاهها و فروش ساختمانهای مازاد ........... محاسبه انرژی مصرفی شرکتها و اداره جات دولتی با قیمت واقعی ................ فروش ساختمانهای اداری ، مسکونی ، مهمانسراها و زایرسراهای شرکتها در تهران ، مشهد ، اصفهان ، شیراز و سایر شهرها .......... حذف 80 درصد از همایشها و سمینارهای نمایشی و هزینه زا ............ جلوگیری جدی از هزینه های ساختگی ماموریتی داخل و خارج ، پژوهش های غیر واقعی پر از فساد ...... تقویت مدیریت انرژی در کلیه شرکتهای خصوصی و دولتی ......... توزیع رایگان ابزارهای کاهش مصرف آب و انرژی ................. مدیریت بر زیانسازی و حسابسازی تصنعی شرکتها برای صحنه سازی واگذاری ....... کنترل ارتباط شرکتهای دولتی با حیات خلوتهای خصوصی خود ........ تقویت بدنه کارشناسی سازمانهای بازرسی و حسابرسی ...... جلوگیری از سوء استفاده های مالی در نظام مهندسیها و اتاقهای بازرگانی در تبانی با مدیران دولتی ........... اموال مسروقه مردم به نام خصوصی سازی بازگشت شود .
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
اخوی ما ایرانی ها زیاد زرنگ هستیم و فقط مواردی را مطرح می کنیم که به نفع ما باشد.همه این مواردی که گفتی ۵ درصد مشگل هم نیست و اما اگر راه واقعی کنترل کسری بودجه را می خواهی کاهش افزایش دستمزدها به ۲ درصد در سال،افزایش ۱۰ ساله سن بازنشستگی،واگزاری شرکت های زیان ده دولتی به بخش خصوصی واجد شرایط ولو قسطی یا مجانی برای اصلاح ساختار،حذف ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه ناکارامد و رانتی و پرداخت ۳۰ درصد ان به فقرا و ۷۰ درصد به توسعه و تولید ،حذف دلار رانتی ۴۲۰۰ تومانی و یک نرخی کردن ارز در بازار ،حذف هر نوع ارگان حمایتی و ازاد سازی همه قیمت ها و بعد این کارها ادغام بانک ها و کاهش سود بانکی به ۲ درصد
مهدی
| Germany |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
مهم تر از اینها کی باید این تغییرات را کنترول کند وچگونه!؟
مشکل ما انسانی است.
و قوانین مناسب ودر خور آن که شفاف اجرا شوند!!
حالا باز خوبه اینا ارزش پولشون حفظ شد ما که پولمونا برا خونه خریدن پس انداز کرده بودیم . حالا 260 درصد ارزشش کم شده . خدا ازشون نگذره
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
با پولی که برای خونه جمع کردی شاید بتونی پراید بخری با پولی که برای ماشین جمع کردی شاید بتونی یک گوشی بخری با پولی که برای گوشی جمع کردی شاید چند تا کتاب بخری سوادت زیاد بشه
اونایی که سکه پیشخرید کردن سود نکردن! کمتر از بقیه ضرر کردن!! کاشکی یکم واقعیاتو بیان میکردی...
آقا یه تویوتا کمری از امارات وارد کردم با پلاک منطقه اروند به قیمت حدود70ملیون سال2116.سه ساله دارم ازش استاده میکنم آخ نگفته توی گرمی 60درجه ای خوزستان.اونیکی ماشینم سمنده هردقیقه جوش میاره ریپ میزنه توی گرما بعد 1ساعت روشن موندن سوییچ رو میبندم ماشین نه خاموش میشه نه روشنه یه چیزی بین این دوتا
بابا برین درشون رو گل بگیرن اینا ماشین نیستن
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
بخدا رفته بودم سلیمانیه تاکسیاش همه تویوتا هستند اون موقع حساب کردم به پول ما 22 میلیون می شد تازه تاکیش وگرنه اگه ماشین تویوتا عادی می خریدی می شد 19 میلیون ! ادم احساس لاکچری می کرد ولی بعد به خودم گفتم عوضش ما خودمون ماشین می سازیم بخدا عراق حتی یک نمکدون هم خودشون نمی سازن الان می فهمم بخدا عربها از ما با عقل ترند ما فقط ادعامونه این وضع مملکتمون شده تقصیر دولت هستش خوب اگه ورود خورو را ازاد کنه و گمرک نگیره اونوقت ببین همین کارمندان دو تا خودرو سازی خودشون مدیراها را به خاطر بیکار شدنشون اعدام می کنند
نگو 260 درصد سود...بگو 260 درصد تورم از اول سال 97!!!!!
زیان ، ۲۶۰ درصدی مردمی که به مسولین دولت ،و بانکها اعتماد کردند ،و اندک دارایی خود را تحت عنوان سپرده در اختیار آنها گذاشتند ؟ آیا مسولین بفکر این زیان ،که کاهش ارزش سپرده های مردم است میباشد ؟ یقینا خیر ؟ پس چرا مردم باید به حکومتگران اعتماد کنند ؟ در صورتیکه دولت ،و بانکها موظف به حفظ اصل سرمایهٔ مردمی هستند که به آنان اعتماد کرده اند ؟ حفظ ارزش سرمایه مطابق روز ؟ آری ، زیان ۲۶۰٪ مردم آنهم فقط بلحاظ اعتماد به حاکمیت ؟،،،
با سلام . استکبار می داند .بدون خودرو . نفت و گاز و برق .مسکن می توان زندگی کرد اما بدون آب و غذا امکان زندگی وجود ندارد . لذا باید برای حفظ . عظمت و کرامت انسانی و اسلامی باید اهمیت بیشتر به امنیت غذایی داشته باشیم . باید از تبدیل زمین کشاورزی به اپارتمان و ویلا به بهانه حمایت از مستضعفان . محرومان .و غیره جلوگیری کرد . بهترین روش امروز که کشورهای بزرگ اجرامی کند . 1= مکانیزه نمودن تمامی روند اداری . 2= سند دار نمودن زمینهای کشاورزی و رود خانه ها و حریم رودخانه ها برای حفاظت و صیانت .از انها . باید مدیران و همه از تاریخ درس بگیریم و منتظر سیلی خوردن نباشیم .
چند در صد از افراد و شرکت ها توانستند ازین طریق سرمایه شان را حفط کنند و در عوض چند تن از ذخایر طلای بانک مرکزی که می توانست پشتوانه ی مالی و پولی کشور باشد به خانه ها رفت تا صد در صد ملت ضرر کنند .
با سلام
دولت بایستی مجوز ورود کامیون وتریلی را تا 5 الی 7 سال عمر اعلام کند تا این کشور از کامیون های اوراقی وفرسوده 50 ساله خلاص شوند
تنها به شرکتهای مخصوص مجوز ندهد به مردم وکامیون دارانی که کامیونشان فرسوده وعمر زیاد دارد مجوز بدهد 7سال عمر زیاد نمیبا شد 50 سال و55 سال واقعا ابرو ریزی برای کشور میباشد البته اگر مافیای اتوموبیل وکامیون اجازه به وزارت صنعت ومعدن بدهد
وزرای پیر و مسن و ساختار غلط جلسه ایی وزارتخانه ها، وزارتخانه ها پر شده از جلسه و مصوبه و فامیل بازی و رانت . این ساختار غلط است. وزرا در دنیا زیر ۴۰ سال سن دارند که حوصله و انرژی کار داشته باشند.
سودی وجود ندارد ، هرچه هست کاهش ارزش پول است.
همانطور که اگر با همین پول گوشت می خریدند الان ارزش دارائیشان سیصد در صد افزایش یافته بود!!!
اگر ماشین می خریدند االان ارزش دارائیشان سیصد و پنجاه در صد افزایش یافته بود!!!
اگر خانه خریده بودند الان ارزش دارائیشان دویست در صد افزایش یافته بود!!!

این که بگوییم کسانی که سکه خریدند سود کردند در حقیقت فرافکنی و یا فرار رو به جلو است!!!
باید عبارت خودتان را اصلاح کنید و بگویید کسانی که به دولت اعتماد کردند و پول خود را یک سال به او سپردند تا بعدا برای گرفتن پول واقعی خود هزاران کارشناس ، نظر ات مختلف بدهند و هر روز منتظر بامبولی جدید باشند!!!
بعد تازه توقع داریم سرمایه داران خارجی به این وضعیت اعتماد کنند و در این کشور سرمایه گذاری کنند!!!!
من یک راه حل مطمئن برای کاهش قیمت خودرو دارم. ظرف 24 ساعت تمام قیمتها می شکند. فقط کافی است آیین نامه شود برای مدت یک ماه خودروهای خارجی مدل 2015 به بعد با تعرقه صفر وارد کشور شود... پراید میشه ده میلیون...اگر واقعا محلس دنبال کاهش قیمت است..بقیه کارها تماما جفنگ بازیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
تو این وضعیت هیچ فایده ای نداره اینکار. فقط باعث. میشه ذخایر دلار کشور کم شه و ریال بی ارزشتر.ماه بعد اینکار با 50 میلیون دیگه نمیتونی همون پراید بخری. از یه طرف خودروسازا ورشکست میشن وپراید نایاب تر و گران‌تر. از طرف دیگه ریال بی ارزشتر. به جای 50 میلیون
باید 150 میلیون خرج پراید کنی. این راه خیلی خودکشیه
الان پول این سکه ها رو کی میده
خلاصه تکلیف اون ۲۰۰۰ کیلو سکه که در زمان دستگیری مظلومین بنا به گفته پلیس کشف شد چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
سکه ای در کار نبوده یک نفر باید دراز می شد که شد
این سودهها حق الناس است زود یا دیر جواب دارد .زیاد خوشحال نباشند
خودروهای پیش فروش شده سال 96 را خودرو سازها تحویل نمی دهند. آن وقت خودرو ثبت نام میکنند ؟ شعار تحویل فوری خودرو می گذارند .خودرو سازها با این پولها که از ملت می گیرند چه میکنند؟این پولها کجا می رود؟ یکی جواب بدهد؟
این آمارها که دروغ است اگه راسته چرا هر بیشتر این امارهای دروغ را ارائه میدهند، گرانی بیشتر میشود.
حرف پوپولیستی نزن! کاهش ارزش پول را اسمش را گذاشتی سود؟!
اگه کسی گوشت و پوشک و... خرید می کرد سودش بیشتر بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار