بازدید 18472
پیمانه اقتصادی؛

صادرات الاغ به چین و وام از بانک جهانی برای واردات گوجه/ ۳۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در ایران/ شاخص قیمت تولیدکننده ٥٦.١ درصد افزایش یافت/ ترکیه چقدر سرمایه خارجی جذب کرد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلار و یورو در سنا ارزان شدند، عقب نشینی نماگر اصلی بازار سرمایه، همتی: ذخایر اسکناس در حد مطلوب است، ایران شکر خام هندی خرید، صادرات قند ممنوع شد، پالادیم از مرز ۱۵۵۰ دلار عبور کرد، هیلی نامزد عضویت در هیأت مدیره بوئینگ شد، نوسان محدود «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن و بازگشت شیر فرانسوی به آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 27 February 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلار و یورو در سنا ارزان شدند، عقب نشینی نماگر اصلی بازار سرمایه، همتی: ذخایر اسکناس در حد مطلوب است، ایران شکر خام هندی خرید، صادرات قند ممنوع شد، پالادیم از مرز ۱۵۵۰ دلار عبور کرد، هیلی نامزد عضویت در هیأت مدیره بوئینگ شد، نوسان محدود «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن و بازگشت شیر فرانسوی به آمریکا را در بر دارد.

صادرات الاغ به چین و وام از بانک جهانی برای واردات گوجه

در یک اتفاق عجیب، پاکستان برای اولین بار در جهان با کمبود گوجه فرنگی روبرو شده است. از آنجایی که گوجه فرنگی به عنوان یک بخش بسیار مهم برای خانوارهای در آشپزی محسوب می شود، ایمران خان نخست وزیر پاکستان از هند تقاضای صادرات این محصول را به پاکستان کرده است، حال آنکه هند هنوز پاسخی به پاکستان نداده و ایمران خان تصمیم به گرفتن وام از بانک جهانی برای خرید گوجه فرنگی کرده است. نخست وزیر پاکستان گفت: از چین تقاضای صادرات گوجه به پاکستان کرده ایم؛ اما گوجه فرنگی آنها نیاز ما را برآورده نمی کند. وی افزود در مورد صادرات الاغ به چین با قیمت دو برابر مذاکراتی داشته ایم و این موضوع می تواند برای خرید گوجه به ما از دیگر کشورها کمک کند. همچنین رئیس وزیر خارجه پاکستان گفت: از اسپانیا خواسته ایم در جشنوار گوجه خود که مجموع گوجه های استفاده شده بیش از مجموع تولید ناخالص داخلی پاکستان است، از این محصول استفاده نشود و گوجه را به پاکستان صادر کنند.

سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه کالاهای اساسی سال ۹۸ تکرار می‌شود

محمدباقر نوبخت با اشاره به اقدامات دولت برای تنظیم بازار کالاهای اساسی گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی، تاکنون ۱۲ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص یافته که برخی از این کالاها وارد کشور شده و برخی در حال ورود به کشور است. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در حوزه کالاهای اساسی برای سال ۹۸ نیز تکرار می‌شود، افزود: سیاست دولت این است که همچنان کالاهای اساسی و مایحتاج مردم را با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین کند. این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه بانک مرکزی سیاست های خود را برای تنظیم نرخ ارز در کنترل این بازار اجرایی می کند، تصریح کرد: بانک مرکزی پیش بینی های لازم را برای مصون نگه داشتن بازار ارز و کنترل آن در پایان سال انجام داده است. /خانه ملت

دلار و یورو در سنا ارزان شدند

در معاملات روز سه شنبه، بر اساس اعلام سامانه سنا بانک مرکزی، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی به نرخ 13200 تومان خریداری شد و در مقابل با افت 150 تومانی نسبت به روز دوشنبه، به قیمت 13300 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته و نیز هر اسکناس یورو نیز با نرخ 15450 تومان خریداری شد و به قیمت 15550 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که این نرخ نسبت به روز قبل، 50 تومان کاهش داشت.

عقب نشینی نماگر اصلی بازار سرمایه پس از شش روز کاری

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با کاهش ۲۰۸۲ واحدی معادل ۱.۲۵ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۷۱۱ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۰۳ واحدی معادل ۱.۲۵ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۷۰۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۴ واحدی معادل ۰.۲۸ رصد، عدد ۳۰ هزار و ۳۱۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۹ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۲۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۳۵۴ واحد کاهش معادل ۱.۲۶ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۴ هزار و ۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۸۰۷ واحد کاهش معادل ۱.۴۴ درصد به رقم ۱۲۴ هزار و ۵۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۸۵۳ واحد کاهش معادل ۰.۹۰ درصد همراه بود و عدد ۳۱۵ هزار و ۲۰۴ واحد را به نمایش گذاشت. 

صادرات الاغ به چین و وام از بانک جهانی برای واردات گوجه/ 30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در ایران/ شاخص قیمت تولیدکننده ٥٦.١ درصد افزایش یافت/ ترکیه چقدر سرمایه خارجی جذب کرد؟

سهام آسیایی از بالاترین رکوردهای پنج ماهه خود پایین نشست

روز سه‌شنبه، درحالی‌که سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند آیا چین و آمریکا بالاخره موفق خواهند شد به یک توافق تجاری دست پیدا کنند یا خیر، سهام آسیایی از تب‌وتاب افتادند و از بالاترین سطح ۵ ماهه خود پایین آمدند. از سوی دیگر، پوند با امید به این که ترسامی، نخست‌وزیر انگلستان بتواند ضرب‌الاجل برگزیت را به تعویق بیندازد، رشد کرد. داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد، در آغاز معاملات، حتی با این که وحشت از برگزیت بدون توافق تجاری، کم‌رنگ شده است، فوتسی لندن با ۰.۶ درصد افت روبه رو شده است. شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ هم در ساعات آسیایی با ۰.۴ درصد افت روبه رو شده است. گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، که روز دوشنبه در بالاترین سطح خود از اواسط سپتامبر تا کنون، بسته شده بود، ۰.۵ درصد افت کرد.

30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در ایران

سرپرست سازمان مالیاتی با بیان اینکه مالیات علی‌الحساب ۵ هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی هنوز وصول نشده است، گفت: در ده ماهه ابتدایی امسال ۸۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که به این ترتیب ۸۳.۵ درصد پیش‌بینی درآمد مالیاتی شده است. به نقل از تسنیم، پناهی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس در بودجه سال 98 نهادهای انقلاب اسلامی مانند آستان قدس رضوی مکلف به پرداخت مالیات شدند، گفت: به موجب مقررات فعلی از فعالیت های اقتصادی شرکت های مربوط به نهادهای انقلابی و آستانها مالیات مطالبه می‌کنیم و مالیات اخذ شده به حساب خزانه‌داری واریز می‌شود. وی ادامه داد: این در حالی است که در رابطه با نحوه توزیع یا بازگشت مالیات اخذ شده دخالتی ندارد و این موضوع در اختیار خزانه‌داری کشور است. سرپرست سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تراکنش‌های بانکی خارج از داده‌ها و اطلاعات سامانه‌های مالی است گفت: اگر متوجه شویم در تراکنش‌های بانکی فعالیت‌ اقتصادی صورت گرفته است براساس نوع فعالیت مربوطه را مطالبه می‌کنیم. به گفته وی در حال حاضر حداکثر 30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در نظام اقتصادی کشور وجود دارد.

همتی: ذخایر اسکناس در حد مطلوب است

رئیس کل بانک مرکزی، ذخایر اسکناس کشور و همچنین ذخایر ارزی در خارج از کشور را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: این شرایط در آینده بهتر خواهد شد. وی تصریح کرد: هفت ماه است، به بانک مرکزی آمده‌ام که در مجموع تحت شدیدترین تحریم‌ها در مرداد و آبان ماه قرار گرفتیم و نرخ ارز ظرف این هفت ماه در مجموع ۱۲ درصد افزایش داشته، درحالی که رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که پول ملی ایران را نابود خواهد کرد. همتی ادامه داد: این افتخار بزرگی برای ما به شمار می‌رود که باید تلاش کرد که موقعیت مناسب‌تری را در این رابطه کسب نمود و در شرایط فشار، ثبات نسبی در بازار را حاکم کرد. وی گفت: بازار پول مهم‌ترین هدف دشمن بوده که هم‌اکنون مدیریت مناسبی در آن صورت گرفته است به نحوی که روند نقدینگی هم‌اکنون با ماه‌های قبل تفاوت نکرده و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نرخ رشد نقدینگی کاهش یافته و این روند ادامه دارد. التهابات اخیر، کوچک‌ترین تأثیری در نقدینگی نداشته و وضعیت بانک‌ها نیز به نسبت قبل بهتر شده است، حال آنکه شاید اتفاق افتادن چنین روندی در شرایط عادی افتخار نباشد ولی هم‌اکنون در شرایط خاص، وضعیت خوبی را تجربه می‌کنیم. همتی با بیان اینکه رابطه بانک‌ها با دولت و مجموعه اقتصادی کشور کاملاً مشخص و مطلوب است و کمک به نقدینگی واحدهای تولیدی با سرعت و قدرت انجام می‌شود، افزود: هم‌اکنون شرایط حاکم در بازار ارز مناسب است و در ماه‌های آتی تصمیمات بهتری را اتخاذ خواهیم کرد که بر رفاه مردم مؤثر است. وی ذخایر اسکناس کشور را بسیار مطلوب ارزیابی و تأکید کرد: توانستیم با کمترین هزینه، بازار را کنترل کرده و آرامش را برقرار سازیم درحالی‌که ذخایر کشور به سرعت بالا رفته و ذخیره‌های ارزی خارج از کشور نیز برای واردات مطلوب است. به جز جو روانی، هیچ چیز دیگری بر بازار ارز اثرگذار نیست و فاکتورهای اقتصادی نشان می‌دهد که توانستیم بازار را متعادل کرده و عرضه و تقاضا در بازار پول را به نحوی رقم بزنیم که در ثبات نسبی به سر ببریم.

ایران شکر خام هندی خرید

رویترز به نقل از پنج منبع بازرگانی آگاه خبر داد بازرگانان هندی برای نخستین بار در پنج سال گذشته شکر خام برای تحویل در مارس و آوریل به ایران صادر خواهند کرد. به گزارش ایسنا، ایران برای استفاده از پول فروش نفت به هند که به روپیه دریافت کرده است، از این کشور شکر خام خریداری می‌کند. ایران و هند برای دور زدن تحریم‌های آمریکا که تجارت دلاری برای ایران را ممنوع کرده است از روپیه استفاده می‌کنند. منابع بازرگانی به رویترز گفتند، شرکت‌های بازرگانی برای صادرات ۱۵۰ هزار تن شکر خام برای تحویل در مارس و آوریل به قیمت ۳۰۵ تا ۳۱۰ دلار در هر تن سفارش گرفته‌اند.

صادرات قند ممنوع شد

علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات، در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی، موضوع ممنوعیت صادرات قند حاصل از شکر سفید را ابلاغ کرد. در این ابلاغیه آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۹۷/۶۹۶۴۵۱ مورخ ۹۷/۰۶/۱۲، موضوع ممنوعیت صادرات شکر، با عنایت به نامه شماره ۴۸۵۲/م/خ/ص مورخ ۹۷/۱۱/۲۴ دفتر مقررات صادرات و واردات اعلام می دارد: صادرات قند حاصل از شکر سفید نیز مشمول ممنوعیت صادرات موضوع بخشنامه صدرالاشاره می گردد.

پالادیم از مرز ۱۵۵۰ دلار عبور کرد

پالادیم در معاملات روز سه شنبه تحت تأثیر اعتصاب معدنچیان آفریقای جنوبی به بالای ۱۵۵۰ دلار در هر اونس صعود کرد و همزمان قیمت طلا تحت تأثیر افت ارزش دلار، افزایش یافت. حداقل ۱۵ شرکت معدنی در آفریقای جنوبی که تولیدکننده بزرگ پالادیم است، اطلاعیه اعتصاب کارکنانشان را که اواخر هفته جاری برگزار خواهد شد، دریافت کرده‌اند. به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، افزایش قیمت پالادیم ناشی از مشکلات عرضه به خصوص اعتصاب معدنچیان آفریقای جنوبی روی داده که تولید این فلز را مختل خواهد کرد. همچنین اخبار مثبت از مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین نیز از قیمت این فلز پشتیبانی کرده است. این نظر وجود دارد که تعرفه‌های تنبیهی از سوی دو کشور روی تقاضا تأثیر منفی می‌گذارد به همین دلیل توافق احتمالی چنین خطری را خنثی خواهد کرد.

هیلی نامزد عضویت در هیأت مدیره بوئینگ شد

شرکت هواپیماسازی بوئینگ، نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد را به عنوان عضو جدید هیأت مدیره خود معرفی کرد. هیلی که اواخر سال 2018 از دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جدا شد، پیش تر فرماندار ایالت کارولینای جنوبی بود. این ایالت میزبان بخش بزرگی از کارخانه های بوئینگ است. هیأت مدیره بوئینگ دوازده عضو دارد که درحال حاضر چهار نفر آنها زن هستند. هیات مدیره 29 آوریل درباره عضویت هیلی رای گیری می کند. بوئینگ در نظر دارد که هواپیمای متوسط جدیدی تولید کند که بخشی از آن در کارخانه های این شرکت در کارولینای جنوبی ساخته خواهد شد. بوئینگ 60 درصد از درآمدهای خود در سال 2018 را با ساخت هواپیماهای مسافربری به دست آورد و 25 درصد دیگر از درآمدها نیز در حوزه های فضایی و دفاعی بود. بقیه درآمدهای این شرکت از حمل خدمات به شرکت های مختلف در سطح دنیا به دست آمد.

شاخص قیمت تولیدکننده ٥٦.١ درصد افزایش یافت

مرکز آمار اعلام کرد: نرخ تورم تولیدکننده در چهار فصل منتهی به پاییز 1397 نسبت به دوره مشابه پارسال 35.2 درصد افزایش داشته و نسبت به نرخ تورم چهارفصل منتهی به تابستان امسال 24.2 درصد رشد داشته است. شاخص قیمت تولیدکننده، پاییز امسال، به عدد 379 رسید که نسبت به شاخص تابستان 18.6 درصد و پاییز سال گذشته، ٥٦.١ درصد افزایش یافته است.  

نوسان محدود «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن

اوراق تسهیلات مسکن اسفند 95 «تسه9512» طی معاملات دیروز به میزان ناچیز 06/ 0 درصد افزایش یافت و به قیمت 53 هزار و 487 تومان مبادله شد. اوضاع سایر سررسیدهای وام مسکن یکسان نبود، اما نوسان کم‌دامنه وجه مشترک تمامی آنها بود و میانگین قیمت آنها تغییر خاصی نسبت به روز دوشنبه نکرد و در کانال 54 هزار تومان ماند. بهای «تسه9512» نیز برای سومین روز متوالی در کانال 53 هزار تومان باقی ماند تا کم‌نوسانی این اوراق بیش از پیش به چشم آید. نگاه بازار «تسه‌ها» به انتشار گزارش تحولات بازار مسکن بانک مرکزی در روزهای پیش رو است. این گزارش روند تغییرات حجم معاملات و نوسان قیمت را در این بازار بررسی می‌کند. به‌ طور سنتی بازار مسکن با نزدیک شدن به عید نوروز گرم می‌شود و حجم معاملات واحدهای مسکونی افزایش می‌یابد.

بازگشت شیر فرانسوی به آمریکا

کارلوس تاوارز، مدیر‌عامل گروه خودروسازی پژو‌سیتروئن اعلام کرده است که به زودی یکی از برند‌های این گروه به بازار آمریکا بازخواهد گشت و از آن پس رانندگان آمریکایی نیز قادرند پس از ۲۸ سال سوار بر محصولات این خودروساز فرانسوی شوند. پژو برای نخستین‌بار از برنامه خود برای بازگشت به بازار آمریکای‌شمالی (ایالات‌متحده و کانادا) در سال ۲۰۱۶ خبر داد. هنوز مشخص نیست کدام یک از برند‌های زیرمجموعه این برند شامل پژو، سیتروئن، دیاس یا اوپل ابتدا به این بازار وارد خواهد شد. این امر بدون شک، گام مهمی در زمینه الگوی روشمند پژو برای فروش محصولات در بازاری خواهد بود که در سال ۱۹۹۱ از آن خارج شد. پژو در عین حال اعلام کرده است که برای محقق ساختن این برنامه عجله‌ای درکار نیست و قرار است از سال ۲۰۲۶ وارد فاز عملی شود. پژو در سال ۱۹۹۱ به‌دلیل رکود، کاهش فروش و افزایش هزینه‌های مقررات آمریکا از بازار این کشور خارج شد. /دنیای اقتصاد

ترکیه چقدر سرمایه خارجی جذب کرد؟

رئیس دفتر سرمایه گذاری ترکیه از جذب ۱۳.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در سال ۲۰۱۸ خبر داد. به نقل از خبرگزاری آناتولی، آردا ارموت گفت، این کشور در نظر دارد ۱.۵ درصد کل حجم سرمایه گذاری خارجی در جهان را به خود اختصاص دهد. به گفته ارموت، هلند و آذربایجان در صدر سرمایه‌گذاران خارجی سال گذشته ترکیه قرار داشته‌اند. ارموت افزود: در مرحله نخست، در نظر داریم ۱۸ میلیارد دلار سرمایه خارجی در سال جذب کنیم و این رقم را در سال‌های بعدی به ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار در سال افزایش دهیم. ترکیه در بین کشورهای نوظهور، یکی از بهترین عملکردها را در جذب سرمایه خارجی داشته است. به گزارش ایسنا، ارموت با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی حجم سرمایه گذاری خارجی جهان در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال ۲۰۱۷ گفت که ۷۱ درصد سرمایه گذاری‌های خارجی در جهان توسط کشورهای توسعه یافته انجام می‌شود.

سقوط قیمت نفت پس از درخواست ترامپ از اوپک

قیمت نفت روز سه شنبه پس از این که رئیس جمهور آمریکا از اوپک خواست تلاش‌های خود برای تقویت قیمت‌های نفت دست بردارد، سقوط کرد و به کاهش بیش از ۳ درصدی معاملات روز گذشته افزود. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۰ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش، به ۶۴.۶۶ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه ۳.۵ درصد سقوط کرده و به پایین‌ترین قیمت از ۱۴ فوریه رسیده بود. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۷ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش، به ۵۵.۲۱ دلار در هر بشکه رسید. تحلیلگران می‌گویند، آمریکا که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است، مشتاق است با رشد اخیر قیمت‌های نفت که ناشی از محدودیت عرضه صادرکنندگان بزرگ بوده است، مقابله کند. قیمت نفت برنت از هشتم تا ۲۲ فوریه، ۸.۱ درصد رشد کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه نسبت به قیمت‌های نفت ابراز نگرانی و درخواست‌های قبلی خود از اوپک برای ثابت نگه داشتن قیمت‌ها را تکرار کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۵
شاخص قیمت تولید کننده (PPI) افزایشی بالغ بر 35.2% را مرکز آمار جهت سال گذشته اعلام کرده است پس شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) را چرا اعلام نمی کند؟ این شاخص ها امروز در چه وضعیتی می باشند؟
اگه مسئولین بتونن یک سامانه و یا یک روشی را ابداع کنن که پرسنل شرکتها و یا کسانی که در ارتباط با شرکتهای متخلف هستند بدون هیچ گونه ردگیری از شخص مطلع اخبار و اطلاعات مربوط به تخلفهای مالیاتی و رانتخواری را گزارش کنند جلوی بسیاری از فرارهای مالیاتی و تخلفات گرفته میشود ، فقط به شرطی که آن فرد احساس امنیت صد در صد بکند
پاسخ ها
سراب
| France |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
خبرنگار کارش همینه اگه زندانش نکنن
اخیرا بدلیل تبلیغات ماهواره ای تعداد سگهای ولگرد دراستان تهران بیش از حد شده و بعضا بدلیل خوردن پسماندهای غذای انسایی به بیماریهای سختی مبتلی شده اند خوب با چینیها قراردادی ببندیم واین سگهای ولگرد را صادرکنیم شهرداریها که نتوانستند جلوی تولید وتکثیر سگ رابگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
آی گفتی
امان از گربه
شهر در تسخیر گربه هاست
در محل ما یه خانم آشغال گوشت میاره غروبها بینشون توزیع می کنه
خانمه هم که نیست گربه های کل منطقه سر کوچه ی ما تجمع می کنند
لابلای شمشادها پر توله گربه شده
یه بازار یابی بشه فکر کنم چینی ها گربه دوست دارن
صادر کنیم به چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
من ربط ماهواره به سگ ولگرد را متوجه نشدم
احسان
| Germany |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
بی زحمت حالا که گربه و سگ های ولگرد را به چین صادر کردید ،یه بازار یابی هم واسه موش و سوسک بالدار بکنید ،یعنی مفتی بشون میدیم ببرن ،یکی زحمت بازاریابی شو بکشه خواهشن
این 30 هزار فرار مالیاتی دست مردم پخش شده است و به احتمال زیاد تو کار و کاسبی شون هست و کار ایجاد کرده اند و عده خیلی زیادی از این ها با زحمت این پول را بدست اورده اند حالا اومدیم این 30 هزار میلیارد را دولت از این ها گرفت به نظر شما این مبلغ را چیکار میکنه .


با اینکه چندین برابر این ها را از مردم گرفته و این وضعیت اقتصاد و اشتغال مردم و کشور میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
پس یعنی همه همین فکر و کنن هیچ کس مالیات نده فقط از کارمندا ماهیانه بگیرن خرج شما کنن
جالب اینجاست که میگن تو همه چی خودکفاییم ولی بیشتر ارز مملکت همیشه برای واردات هزینه میشه که همین ارز هم عامل فساد و گرانی میشه.بالاخره دم خروس رو قبول کنیم یا قسم دروغ شما رو??
یعنی الاغ انقدر داریم که به خارج هم صادر میکنیم.... این خودش خیلی مهم است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
ما نه اما پاکستان داره
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
این پولهایی که دولت با افزایش نرخ ارز از جیب مردم کش میره اسمش چیه؟ دزدی یا مالیات گیری بی تبعیض؟
تاقبلازاین تحریم ها دربسیاری اززمینه خودکفا شده بودیم اما باشروع تحریم ها متوجه شدیم دربسیاری ازموارد ناخودکفا هستیم ازنوع بدش هم هستیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل