بازدید 13548

۴۰ شرکتی که عمداً ۱۷ هزار تن گوشت را دپو کردند، آیا رانت اطلاعاتی داشته اند؟

هفدهم بهمن ۱۳۹۷ معاون اول رئیس جمهور طی مصاحبه‌ای اعلام کرد، تعرفه واردات گوشت به کشور صفر شده است. در ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ دادستان بندرعباس درباره علت دپوی گوشت‌های قرمز در بندر شهید رجایی گفت: به دلیل اینکه این کار به نفع واردکنندگان بوده تا از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند. حالا این پرسش مطرح است: آیا برخی از تصمیم دولت مبنی بر صفر کردن تعرفه واردات زودتر از اعلام رسمی آن، آگاه بوده اند؟
کد خبر: ۸۷۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 16 February 2019

تابناک اقتصادیدر هفدهم بهمن ۱۳۹۷ معاون اول رئیس جمهور طی مصاحبه‌ای اعلام کرد، تعرفه واردات گوشت به کشور صفر شده است. در ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ دادستان بندرعباس درباره علت دپوی گوشت‌های قرمز در بندر شهید رجایی گفت: به دلیل اینکه این کار به نفع واردکنندگان بوده تا از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند. حالا این پرسش مطرح است: آیا برخی از تصمیم دولت مبنی بر صفر کردن تعرفه واردات زودتر از اعلام رسمی آن، آگاه بوده اند؟

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این روزها گوشت قرمز و حاشیه های آن به تیتر اول رسانه ها تبدیل شده است و دولت در تلاش است با راهکارهای مختلف قیمت این کالای اساسی را کاهش دهد. یکی از این راهکارها که در روزهای اخیر دولت آن را اعلام کرد، صفر کردن تعرفه واردات گوشت قرمز بود. خبر صفر شدن تعرفه واردات را برای اولین بار اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در هفدهم بهمن ماه 1397 و در حاشیه جلسه هیأت دولت اعلام کرد.

وی در این زمینه گفت: هر کسی می تواند با ارز نیمایی و برای مرتفع کردن مشکل گوشت کشور با صفر شدن تعرفه واردات گوشت، اقدام به واردات آن کند. جهانگیری افزود: وزارت اقتصاد هم مأموریت یافت با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی در ترخیص گوشت از بنادر تسریع کند.

۴۰ شرکتی که عامدانه اقدام به دپوی ۱۷ هزار تن گوشت کرده اند، از کدام رانت اطلاعاتی خبر داشته اند؟

همان گونه که عنوان شد، این خبر در هفدهم بهمن ماه سال جاری رسانه ای شد، ولی در 25 بهمن ماه خبری منتشر شد که نشان می داد، احتمالاً عده ای از قبل، از این تصمیم دولت خبردار بوده اند و به همین منظور، اقدام به واردات گوشت قرمز و دپو نمودن آن در بندر شهید رجایی کرده اند. این خبر به مصاحبه ابوالفتح ابوالهادی دادستان بندرعباس بازمی گشت.

وی طی مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها، ضمن تأیید دپوی گوشت در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی گفت: بعد از اطلاع از این موضوع در منطقه مستقر شدیم و با همه مسئولان از جمله سازمان بنادر، گمرک، جهاد کشاورزی‌ و دامپزشکی دیدار و مستندات را دریافت و بررسی کردیم. ابوالهادی درباره علت دپوی این گوشت ها در بندر شهید رجایی گفت: به دلیل اینکه این کار به نفع واردکنندگان بوده تا از معافیت ‌های مالیاتی بهره‌ مند شوند، عامدانه اقدام به دپوی گوشت در این منطقه کرده ‌اند.

گفتنی است، در 22 بهمن ماه 1397 مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی طی مصاحبه ای در زمینه دلیل دپوی 619 کانتینر گوشت در گمرک گفته بود: قسمت اعظم این محموله ها هنوز به گمرک اظهار نشده و دلیل این اقدام (عدم اظهار کالا به گمرک، انجام تشریفات گمرکی و خروج کالا) در دست بررسی است. وی بیان نموده بود: طبق بررسی های اولیه انجام گرفته از سوی گمرک شهید رجایی و تماس با صاحبان کالا، مشکلات بانکی و صادر نشدن قبض انبار، دلیل عدم اظهار کالا به گمرک عنوان شده و این در حالی است که در جلسه گمرک و بانک مرکزی، مرجع مذکور با یقین این موضوع را رد کرده است.

حالا پرسش این است که محموله های دپو شده گوشت در بندر شهید رجایی متعلق به چه کسانی یا شرکت هایی است؟

با توجه به مصاحبه مهدی میراشرفی، رئیس گمرک در 24 بهمن 1397 با خبرنگار تابناک اقتصادی به نوعی می توان به این پرسش پاسخ داد. وی در آن مصاحبه اعلام کرد، بخش اعظمی از این محموله ها متعلق به بیش از چهل شرکت عمدتاً خصوصی است و سهم دولتی ها از این محموله ها بسیار کم است.

وی افزود: بخشی از این گوشت ها با ارز 4200 تومانی وارد شده و بخشی دیگر با ارز نیمایی است. آنهایی که با ارز نیمایی وارد شده اند، مشمول معافیت از سود بازرگانی هستند و آنهایی که با ارز 4200 وارد شده اند، باید سود بازرگانی را جهت واردات پرداخت کنند.

گفتنی است، در گذشته و در رابطه با بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو هم درز اطلاعات زودتر از اعلام دولت، مطرح بود که همین موضوع شائبه درز اطلاعات مربوط به صفر شدن تعرفه واردات گوشت زودتر از اعلام دولت به بیرون را قوت می بخشد. در تیر ماه سال گذشته بود که سامانه ثبت سفارش خودرو بسته شد اما آمارهای منتشر شده توسط گمرک نشان می داد که واردات خودرو در چهار ماهه نخست سال گذشته به صورت عجیبی رشد چشمگیری را در مقایسه با سال 95 داشته است.

بنا بر اطلاعات منتشره توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، در چهار ماهه نخست سال گذشته حدود 15 هزار و 474 خودروی 1500 تا 2000 سی سی به ارزش 426 میلیون و 76 هزار دلار وارد کشور شده بود که این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال 95 رشدی 7 هزار دستگاهی را نشان می داد و به لحاظ ارزشی نیز 129 درصد رشد کرده بود. همچنین بالغ بر 7792 خودروی سواری با حجم سیلندر 2000 تا 2500 سی‌ سی وارد کشور شده بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 5 درصد رشد را نشان می ‌داد. در مجموع در دو بخش خودروهای با حجم 1500 تا 2000 سی‌ سی و 2000 تا 2500 سی‌ سی به غیر از خودروهای هیبریدی بالغ بر 23 هزار و 266 خودرو وارد کشور شده بود که این رقم در مقایسه مدت مشابه سال 95 به لحاظ تعداد 55 درصد رشد را نشان می داد! این رشد عجیب واردات خودرو نشان می داد که عده ای از بسته شدن سامانه ثبت سفارش آگاهی داشتند و به همین منظور سعی نموده بودند تا قبل از بسته شدن سامانه ثبت سفارش واردات خود را انجام دهند.

به هر صورت، طبق آخرین آمار ارائه شده از 619 کانتینر گوشت قرمز دپو شده در بندر شهید رجایی ـ که وزنی در حدود 17 هزار تن داشته ـ 59 کانتینر حاوی 1376 تن گوشت ترخیص شده است. همچنین موجودی تا 23 بهمن ماه حدود 565 کانتینر حاوی 14700 تن گوشت اعلام شده که از این تعداد 25 اظهارنامه به تعداد 89 کانتینر به وزن 1698 تن در جریان انجام تشریفات گمرکی (مرحله صندوق) است؛ بنابراین، تا تاریخ مذکور حدود 13 هزار تن گوشت در محوطه بندری باقی مانده که باید تعیین تکلیف شوند.

در پایان باید گفت، با شائبه ایجاد شده در زمینه احتمال وجود رانت اطلاعاتی در زمینه صفر شدن تعرفه واردات گوشت قرمز برای عده ای و با توجه به تجربه قبلی در زمینه واردات خودرو، بهتر است نهادهای نظارتی بررسی هایی را در این موضوع انجام دهند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۵
خب لیست اسامی صاحبانشون رو منتشر کن ببینیم کی هستن و از کجا اومدن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
اگه به جای دپو که کلمه ای انگلیسی هست بنویسی انبار آیا اتفاقی می افته؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
ما همینیم دیگه

لیاقتمون همینه

شما فکر میکنید اگر دولت عوض بشه وضع بهتر میشه من به شما قول میدم حتی اگه همین فردا دولت آلمان یا ژاپن قدرت رو در ایران در دست بگیره باز هم وضع کشور درست نمیشه

به قول امیر کبیر کشور پادشاه دانا نمیخواد، کشور مردم دانا میخواد

مثل آمریکا، ژاپن، سویس
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
قطعا این افراد عمال برخی مسئولینند
معلم ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
چرا برخوردی با گرانیها نمیشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
مگر می شود این اسامی را منتشر کرد؟
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
این هایی که غذای مردم رو کردن منبع درآمد نامشروع از قارون هم بدترن ،باید اعدامشون کرد نباید هیچ رحمی بهشون کرد
قارون از جیب یک سری کافر و مستکبر ظالم پولدار شد و این بی شرفها میخوان از جیب مردم شریفی که اکثرشون برای اینکه روزی حلال ببرن برای خانوادشون صبح تا شب در هر شرایطی کار میکنن،میخوان پولدار شن
خدا لعنتشون کنه.ایشا...این پولهای حروم خرج دوا و درمون خودشون و خونوادشون بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
حالا فهمیدی کی هستن میخوای مثلا چیکار کنی
ناشناس
| Romania |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
یعنی واقعا انتظار داری اسم اونهایی که در راس این فسادها هستن منتشر بشه؟ اگر هم بشه رده دومها اسمشون مطرح میشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
از کجا معلوم اون ۴۰ شرکت به دولت و مردم فشار وارد نکرده اند ؟!
سعید
| Germany |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
بلاخره باید انگلیسی رو پاس داشت، و کمی کلمات قلمبه گفت تا پُزِ منور الفکری بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
فکر کن فهمیدیم کار کیه خوب بعدش چی کی تو این مملکت پاسخگو هست
ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
معلم کارگر بازنسشت و..‌از کجا داره گوشت قرمز و سفید بخره
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
دپو نکردن . حتما میخواستن تا گرم آخرشو صادر کنن عراق . مثل کل ذخیره گوشت و مرغ کشور که داره صادر میشه
بروید قوانینتات را اصلاح کنید
فقط قید تاریخ ورود به گمرک را در قانون ذکر می‌کردید کافی نبود؟
چرا خودتان را به آن راه میزنید؟
تابناک عزیز گاهی وقتا جوری خبرها رو مینویسی آدم احساس میکنه خودتو به ندانستن زدی!
آخه رانت مالی تو کشور ما عادی شده دیگه رانت اطلاعاتی که دیگه جای خودشو داره، وگرنه این کثیر دوستانی که یک شبه میلیلردر میشن با عرق جبین این پول در میارن؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
ژن خوب !
شما شک نکنید که وارد کنندگان عواملی را در هیئت دولت داشته اند و بنده این موضوع را قبلاً در اولین روز اعلام عدم ترخیص گوشت ها عرض کردم الان کفته خود را اصلاح می کنم و این که قطعاً وارد کنندگان عوامل کسانی در هیئت دولت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
الان هم اگر بتوانی اصلاح کن ، دولت در سایه !
با سلام
اخیرا تقریبا تمامی گوشتی که از خارج وارد کشور شده توسط عوامل توزیع در اخیار رستوران دارها شده تا جیب مردم را خالی کنند این خیانت اشکار است و متاسفانه تعزیرات وسایر عامل ذیربط فقط نظاره می کنند
فکر میکنی اطلاع ندارن؟ مثلا فلان مقام و مسئول دوست فلان عضو اتاق بازرگانیه، اتاق بازرگانی هم دوستان تاجر داره، خب هوای همو دارن. بهم خبر رسانی میکنن
نه پس بهشون الهام شده بود! یعنی ما مردم گیری کردیم تا ریخی از بیرون تحریم از داخل گرفتار یه مشت زالو که از پستونک بچه تا ماشین و خونه رانت وانصحارش دستشونه وبازد وبند با مسولین هر کاری می‌خوان میکنن ما هم هیچ ما سکوت ما خفه خون
بنده باور دارم آه گوسفند و گاو بیچاره ، مردم ایران رو گرفته، از بس علاقه به خوردن کله پاچه و گوشت دارن که دیگه گوسفند و گاو نفرین کردن ایرانیان رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
به ضرس قاطع شما گیاهخوار هستید :))
توزيع چرا براساس كارت اعتباري خانوار انجام نمي شود. بهتر است يكبار براي هميشه براي همه خانوارهاي ايراني كارت اعتباري خريد براساس كد ملي سرپرست خانوار و افراد تحت تكفل تعريف شود و به آساني قابليت خريد در فروشگاه هاي زنجيره اي، درمانگاه ها و بيمارستان هاي پزشكي و ... ممكن شود. كارت هاي اعتباري يكبار در ماه براي تهيه كالاهاي اساسي شارژ شده و در مقابل با مراجعه به فروشگاه هاي زنجيره اي با احترام خريد توسط خانوار انجام شود. بهتر است براي اين امر ثبت نام اينترنتي توسط سازمان هدفمند يارانه در اسرع وقت انجام شود. هر روش ديگري براي عرضه كالاهاي اساسي باعث فساد، رانت، قاچاق و بي عدالتي مي شود. با تعريف كارت اعتباري خانوار: مقدار آمار توزيع شده مشخص مي شود و به آساني توزيع هدفمند مي شود و عدالت اجتماعي درباره همه نيازمندان و متقاضيان اجرا مي شود. در ضمن مي توان براي خانوارها براساس دهك هاي در آمدي درجه 1 تا 10 تعريف كرد و به تناسب درجه كارت اعتباري آنها ماهيانه شارژ شود. در ضمن مي توان از كارت اعتباري خريد براي شارژ يارانه، سهميه بنزين و كالاهاي اساسي و هزينه هاي بهداشتي خانوار در آينده استفاده كرد. عاجزانه در خواست مي شود روي اين طرح مطالعه اساسي صورت گيرد. مهرداد رجبي - دكتراي انرژي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
همون کوپن دیگه چرا پیچیدش میکنی
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
واقعا لیاقت شما بیشتر از این دکترایی هست که گرفتی!!! راهکار من بهتره.... ببینید سایرین چیکار کردن همون راه رو برید و راهکار اختراع نکنید. زمان کوپن تموم شده به فکر کشوری مثل ژاپن باشید نه شوروی و کره شمالی
به جنبه های مثبتش هم نگاه کنید.
این که تو ایران ۴۰ شرکت هماهنگ باشند نشونه ی مثبتی از همکاری و نظم و تعامله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
اره واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
هماهنگی فقط در چاپیدن
باید خندید گریه کرد چیکار کرد واقعا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
باید جامون رو بدیم به عراقی ها و یمنی ها و فلسطینی ها !
جالبه مسولین ازهم تعریف می کنند دریغ از یک نظر سنجی.
چرا براشون حرف در میارید؟؟؟؟؟
رانت اطلاعات کجا بود؟؟؟
اصل ماجرا اینه که به مدیران این شرکت ها الهامات غیبی شده که برن گوشت بیارن و تو گمرک دپو کنن .
به فقیر فقرا و آدمای عادی از این الهامات نمیشه.
این الهامات مال صاحبان ثروت هست و ....
علت افزایش قیمت‌ها چیست؟ دولت تدبیر و امید، علت کمبود های معیشتی چیست؟ بی تدبیری دولت تدبیر و امید، امید دولت تدبیر و امید به چیست؟ کدخدا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
کدخدا داخلیه عمو!
شک نکنید وارداتچی ها بابت خبرهایی که میگیرن سهم اون بالا بالایی ها رو هم دادن.
اساسا می توان لزوم عطف بما سبق نشدن قانون را در این مورد اعمال کرد ، از طرف دیگر از کجا معلوم رانت اطلاعاتی ، دولتی باشد شاید جناح مخالف برای لطمه زدن به دولت و ناکارآمد جلوه دادن آن ،چنین کرده باشد ! نفوذی زیاده
اینا دپو کردن که قیمت رفته بالا. رانت اطلاعاتی چیه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
دپو همان احتکار است؟
تابناک، خسته نمیشی چیزی که مردم پذیرفته اند را نقد می کنی؟ مردم پذیرفته اند که سیاست گذاری های دولتی توزیع رانت است چه در واردات خودرو و موز و لوازم خانگی و ... و چه در واردات گوشت و برنج ارسنیکی و دارو و .....
داغ دل مردم را تازه نکن و به زخمشان نمک نپاش.
در هیچ کشور دیگر دنیا این چنین مسایلی وجود ندارد حتی کشورهای درحال جنگ!!! متاسفم . شاهد اینگونه جنایت ها هستیم
شک نکنید ما رانت در سطح کلان اونم هم از نظر مالی هم اطلاعاتی داریم
یه نمونه کوچیکش رو عرض کنم خدمتتون
وقتی شرکتی برای اینکه بفهمه تو سامانه معاملات فصلی سازمان امور مالیاتی چه شرکتهایی براشون خرید و فروش ثبت کردن به راحتی هرجه تمامتر با مبلغ ناجیز 1تا2میلیون تومان میتونه لیست شرکتها رو از سامانه مرکزی سازمان امور مالیاتی بگیره نمیشه تو جاهای دیگه با مبالغ بالاتر و کلانتر افراد بانفوذ اطلاعاتی و مالی رو خرید ؟؟
خیلی ساده لوحانه فکر میکنیم اگه بگیم نه
و یا داریم تو کره ماه زندگی میکنیم نه ایران
نداشتند؟خیلی ساده اید اگر فکر کنید اینها مردم عتدیند.
هر روز با معشیت مردم بازی میشه اگه واسه پول و سود بیشتر نیست پس واسه چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
برای زمین زدن دولت !
«در خبرها آمده که سه نفر از متهمان ماجرای سلطان کاغذ فرار کردند. ..... حالا این چیست که سلطان می سازد؟ این دلار 4200 تومانی است، رانت هاست، نبود شفافیت و... است مثل این که یک کامیون پول را وسط شهر خالی کنیم و هرکسی پول برداشت دستگیرش کنیم!» کاربری نوشته: «راست میگه. از بین بردن رانت راه اصلی خشکاندن ریشه هر گونه سلطان و سلطان سازی است».
خداییش دیگه خجالت داره این خبرها را تیتر کردن
نمیدونم ایا حرفا ی منو منتشر میکنید یا نه
منم یه شخص عادی کوچه و بازار و حقوق بگیرم
بعداز 40 سال شنیدن این نوع اخبار جز یاس هیچ پیامدی ندارد
یا ضعف ا ز قوانین است یا مجریان
من نمیدونم مشکل ا ز چیه اینهمه گروه و دسته و افراد دراین کشور دم از قانون و دین میزنن یه فکر ی بکنید
خداییش یه همایشی راهکاری
اقا مملکتو دولت ول کرده هیچ چیز قانونی نداره هر کی به هر کیه
اون به وضع دلار اون به وضع خودرو که روزانه نرخش میره بالا یه فکر بکنید
روحانی را متقاعد کنید زودتر استعفا بده و یه راهکار جدید بدین ما دولت نمیخواهیم همه امتحان دادن چپ و راست اونم چند بار همه رفوزه به داد ما مردم برسید از پارت ی بازی و رانت صبرمو سر اومده چقدر فاصله طبقاتی
رهبرمون تنهاست سید علی بخدا تنهاست
دولت حرف و عملش فرق داره به داد اسلام اگه نمیرسید به داد مردم برسد فردا خیلی دیر هست دلم برا ی خانواده شهدا و جانبازان و اسرا میسوزه و رهبر مون که مظلومه
تنها راهکار بهتر شدن اوضاع استعفای دولت ب ی تدبیر و متکی و امیدوار به غرب روحانیست است و انتصاب فردی برای تشکیل کابینه ای کاری و محاکمه رانت خواران و آقازاده ها و خائنین به ملت در دادگاههای شبانه روزی
آقای دادستان کشور در بین مردم یه شایعه به واقعیت تبدیل شده است که کشور صاحب ندارد . این شایعه دل خانواده شهدا را آزار می دهد .
موضوع ساده است فقط کمی دقت لازم هست. دولت میگه نقدینگی بالاست یعنی پول دست مردم زیاد هست. الان هم دارند پول مردم از دستش میگیرند که به قول خودشان نقدینگی را کنترل کنند.
دولت تدبير
دوباره بنويسيد دولت بي تدبير
بخش خصوصی ،همان بخش دولتی است که دوره های قبل در دولت بوده اند ،و بعضیها وابستهٔ میباشند ، دولت بطور عام بازاری هستند ،بازاری بمعنی واسطه ؟،
بازی کردن با زندگی مردم به منظور کسب سود جرم کمی نیست
باید شدیدترین برخوردها با کسانی که این کارها رو میکنند انجام بشه همینطور اون کسانی که تصمیم گیری های مهم دولت رو به گوش سودجوها میرسونند
امیدتونو از دست ندید انشالله با تدبیر تئوریسین ها و مشاوران ومعاونین دولت که الحمدالله کم هم نیستند همه چی حله...
اینها هم مثل خودروسازها... مثل وارد ککندگان کاغذ... مقل وارد کنندگان لوازم کامپیوتری... مثل 1000 تا دزد دیگه .... دیگه برای همه عادی شده...
میشه موردی نگاه کرد که چرا چنین اتفاقی افتاده و باهاش مبارزه کرد. اما میشه یک نگاه کلان داشت که چرا اینهمه فساد و رانت در کشور زیاده؟ طبیعیه وقتی مردم به خودی و غیرخودی تقسیم بشن، شفافیت از بین میره، اقتصاد میفته دست یک عده و کلی رانت و فساد ایجاد میشه
بفرمایید این 40 نفر که خون مردم را درشیشه کرده اند و می کنند و خواهند کرد در مقابل 40 شهید و مجروح اخیر (بقض دارم و گریه امانم را برده است ) چه مقام و منصبی دارنند
40 نفر گوشت و خونشان را نثار کشورشان نمودند و آن هم مظلومانه ..... در مقابل 40 نفر از گوشت و خون مردم خود تغذیه می کنند ......
عزیزان شهیدم شهادتتان مبارک
راستی تابناک سئوالی ذهنم را حسابی مشغول کرده
چرا 40 شهید و زخمی اقدام تروریستی اخیر اسم دارنند . شخصیت والایی دارنند ... خدا رحمتشان کرده است
اما این 40 شرکت نامشان چیست ؟ اسم و رسمشان چیست ؟؟؟ صاحبانشان دارای خدا و دین هستند ؟؟؟؟
جواب با تو تابناک .... شاید این سئوالات خون آلودم جوابی ندارد !!!
آنهایی که مقاله می نوشتند اعدام بد است تحویل بگیرند
این دولت باید بره بلیت سینما بفروشه
بازم مثل همیشه مسولیین بی گناه هستن مقصرکس دیگری است ،فردایک بدبخت بیچاره رااعدام میکنن میگن این سلطان گوشت بود
ملت پستی داریم...واقعا برای ایران متاسفم...گیر بد ملتی افتاده
سرانگشتی حساب کنیم، این چیزی که میفرمائید در حدود یک تریلیون تومان ( هزار میلیارد تومان ) است. یعنی یک درصد آن می شود ده میلیارد تومان.
خوب این چیزها نیاز به برنامه ریزی داره
وگرنه آب گل آلوده بشه فساد میاره...
ادعا نمیکنم ولی اگر توزیع این گوشتها رابه من وبچه محلیهایمان بسپارند به بهترین نحو انجام میدیم ولی من در تعجبم مسولان بااین همه ادعا بعد از چند ماه گرانی هنوز دنبال آزمون وخطا هستند ایا نمیتوانند یا نمیخواهند که بتوانند یا.........
علی برکت الله
تا کسی رانت نداشته باشه وارد کننده نمیشه.
این چه مرضی است که به جان دولتمردان و به تبع آن مردم افتاده. دوست دارند همیشه گران کنند و رانت خواری کنند. فکر هموطن خود نیستند. فکر آینده بچه های خود نیستند.
اون موقع شاید نمی دونستن ولی ایا الان وضعیت رو نمی دانند ؟ دادستان محترم با برخورد قضایی عاملان این اخلال را به سزای اعمالشان برساند
عده ای در بدنه دولت در حال خرابکاری عمدی در جهت فشار به مردم هستند
نخیر اینها میخواستند برای روز مبادا ذخیره سازی کنند تا به این مملکت آسیبی نرسد
با سلام و احترام
به نظر بنده بایستی تمامی تعرفه اقلام وارداتی صفر بشه و انحصار طلبی ها نیز شکسته شود و هر کسی بتواند واردات و صادرات انجام دهد ممانعت نکنند و قیمت محصولات اگه جهانی باشه مطمئنا جلوی رانت و فساد و جهش قیمت ها گرفته خواهد شد و بایستی قیمت دلار را بازار تعیین کنه و قیمت واحدی بایستی برای دلار و سایر ارزها داشته باشیم به شرط تعامل با دنیا. حتی قیمت نفت و بنزین و گاز نیز بایستی جهانی محاسبه بشه اونوقت قاچاق کالا نخواهیم داشت با این روش مطمئننا مردم نهایتا 3 سال سختی خواهند کشید و بعد از آن ثبات خواهیم داشت الان قیمت پراید شده 48 میلیون تومان آیا کسی پاسخگو هست ؟ بخاطر اینکه جلوی واردات را گرفته اند و خودرو سازان نیز مردم تحریم کرده اند تا محصولاتشان را با قیمت بالا بفروشند در حالیکه اگر واردات آزاد بشه مطمئننا اصلا کسی حاضر نمیشه محصولات بنجل کارخانجات ورشکسته و عقب افتاده را خریداری کند.
خوب معلوم جریان از چه قراره فقط پیدا کنید پرتقال فروش را!
حالا 17 تن گوشت چه شد ؟ جریمه شدند ؟ تشویق شدند؟ دلارهای 4200 چه شد؟
سلام ای اقایانی که در زمینه واردات و توزیع گوشت گرم دولتی مسول هستید و در قبال این مسولیت دریافتیهای ان چنانی دارید چرا نمیتوانید مشکل توزیع مناسب گوشت را مدیریت کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارمندان و کارگران و اکثزیت مردم فقیر هستند و از کجا بیاورند گوشت کیلویی 110000 تومان را بخرند؟؟؟؟؟؟
شما باید جوابگو باشید و اگر نمیتوانید (که در این دوماهه اخیر هیچ نتوانستید) کاری انجام دهید از این کوتاهی و عدم توانایی در انجام مسولیت باید از مردم عذرخواهی نموده و استعفا بدهید
سازمانها و نهادهای نظارتی هم که عین خیالشان نیست و فقط دود این بی کفایتی و بی لیاقتی و بی مسولیتی و در نتیجه گرانی سرسام اور به چشم مردم (همیشه در صحنه ولی زیر خط ففر) میرود
ای اقایان مسول باید پاسخگو باشید به این مردم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اقای وزیر و معاون و .... که دریافتی کلان داری ایا اکثر کارمندان و کارگران که زیر خط فقر هستند جامعه هدف نیستند شما فکر میکنید اینها هم مثل شما دریافتی کلان دارند ؟؟؟؟ایا شما و امثال شما تا حالا صف گوشت ایستاده اید ؟؟؟ هرگز !!!!!!!! شما مرفهین و سرمایه داران بی درد چه میفهمید که از ساعت شش صبح صف گوشت ایستادن و عاقبت نرسیدن گوشت (با این وضع فاجعه بار توزیع ) یعنی چه؟؟؟؟؟؟
شماها فقط فقط فکر منافع و مقام خودتان هستید اگر فکر مردم بودید که وضع جامعه اینقدر فاجعه بار نبود
مدیریت شما و امثال شما انقدر فاجعه بار و افتضاح است که برگشتیم به مانند زمان جنگ که مرغ و گوشت و .... صفی شده !!!!!!!!!!!!!!
خجالت بکشید بابت این افتضاحی که به بار اوردید استعفا بدهید و از مردم عذرخواهی کنید این کمترین کاری است که میتوانید انجام دهید
(پس از شش سال صادرات مرغ، کار به واردات رسیده است!)(نمی‌توانیم افزایش قیمت را پیش‌بینی کنیم!)
میدانید چرا نمیتوانید بازار مرغ و گوشت را مدیریت کنید ؟؟؟؟
فقط فقط به دو دلیل
1-اول اینکه خود مسولین مربوطه از این اشفته بازار سود کلانی میبرند (خودشان عامل اصلی این وضع هستند)
2- یا اینکه این مسولین مربوطه اصلا توانای و قدرت مدیریت بازار گوشت و مرغ را ندارند
که در هر صورت خیانت و ظلم اشکار به این مردم است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل