بازدید 16637

دود اعتصاب کامیونداران، امروز به چشم خریداران مرغ می‌رود/ دولت برای تنظیم بازار مرغ، تصمیم خلق الساعه نگیرد/ پیش بینی قیمت مرغ تا پایان سال

در حالی که ستاد تنظیم بازار، قیمت هر کیلو مرغ را ۹۸۰۰ تومان اعلام کرده، امروز قیمت آن به بیش از ۱۴ هزار تومان رسید. تشکل‌های بخش طیور، قیمت اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار را قبول ندارند و اعلام می‌کنند که افزایش اخیر قیمت مرغ، نتیجه اختلالات ایجاد شده در تأمین نهاده‌های دامی در دو ماه اخیر بوده و بر این باور است، دولت نباید برای کاهش قیمت فعلی مرغ، تصمیمات یک‌شبه ای چون ممنوعیت صادرات و یا آزادسازی واردات بگیرد.
کد خبر: ۸۶۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 23 December 2018

دود اعتصاب کامیونداران، امروز به چشم خریداران مرغ می‌رود/ دولت برای تنظیم بازار مرغ تصمیم خلق الساعه نگیرد/ بازار مرغ به آرامش خواهد رسید؟در حالی که ستاد تنظیم بازار، قیمت هر کیلو مرغ را ۹۸۰۰ تومان اعلام کرده، امروز قیمت آن به بیش از ۱۴ هزار تومان رسید. تشکل‌های بخش طیور، قیمت اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار را قبول ندارند و اعلام می‌کنند که افزایش اخیر قیمت مرغ، نتیجه اختلالات ایجاد شده در تأمین نهاده‌های دامی در دو ماه اخیر بوده و بر این باور است، دولت نباید برای کاهش قیمت فعلی مرغ، تصمیمات یک‌شبه ای چون ممنوعیت صادرات و یا آزادسازی واردات بگیرد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ قیمت مرغ در روزهای اخیر، دستخوش تغییرات جدی شده و روند صعودی به خود گرفته است. امروز دوم دی ماه 1397 اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی، قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در تهران را 14 هزار و 300 تومان اعلام کرد. قیمت اعلامی امروز برای هر کیلوگرم مرغ گرم فاصله بسیاری با قیمت اعلامی ستاد تنظیم بازار دارد. 9800 تومان (با در نظر گرفتن 5 در صد تغییرات) قیمتی است که کارگروه تنظیم بازار به تازگی و بر اساس هزینه های تولید برای این محصول تعیین کرده است.

البته در زمان اعلام نرخ ستاد تنظیم بازار برای قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم، تشکل های بخش طیور به این نرخ اعتراض و طی نامه ای به رئیس جمهور اعلام کردند که این قیمت را قبول ندارند و قیمت 11 هزار و 500 تومان برای هر کیلوگرم مرغ گرم، قیمتی منطقی و کارشناسی شده است.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت که در یکم دی ماه 1397 در برنامه گفت وگوی ویژه خبری حاضر شده بود، در مورد اعتراض تشکل ها به قیمت ستاد تنظیم بازار و اختلاف قیمت مرغ در بازار با قیمت اعلامی ستاد تنظیم بازار، گفت: مشخصاً در مورد قیمت مرغ باید گفت، آن روزی که ستاد تنظیم بازار در مورد قیمت مرغ تصمیم گرفت و آن را تصویب کرد، همان روز خود تشکل ها هم حضور داشتند و این نرخ توافق شد.

وی در ادامه صحبت های خود و در مورد راهکارهای گذار از این افزایش قیمت مرغ نیز گفت: ما دو پیشنهاد به وزارت جهاد کشاورزی داده ایم که یکی باز کردن درب انبارهای ذخایر نهاده های دامی و دیگری ممنوعیت صادرات است.

دود اعتصاب کامیونداران، امروز به چشم خریداران مرغ می‌رود/ دولت برای تنظیم بازار مرغ تصمیم خلق الساعه نگیرد/ بازار مرغ به آرامش خواهد رسید؟

این صحبت های وزیر صمت در حالی انجام شد که غلامعلی فارغی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران و رئیس انجمن صنایع طیور ایران در مصاحبه با خبرنگار تابناک اقتصادی بیان نمود: قیمتی که در سازمان حمایت تعیین و تصویب شد، بدون حضور تولیدکنندگان صورت گرفت.

وی ادامه داد: چگونه می شود در حالی که قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ ده هزار تومان است، قیمت فروش آن 9800 تومان در نظر گرفته شود؟ قیمت اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار قیمتی غیرواقعی است و قیمت فروش هر کیلوگرم مرغ باید حدود 11 هزار و 500 تومان با در نظر گرفتن 5 درصد تغییرات اعلام شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افزود: البته باید بگوییم ما با هر نرخ دستوری مخالفیم، چرا که این نرخ های دستوری تاکنون کاربردی نداشته اند و از این پس نیز کاربردی نخواهند داشت و این نرخ ها جز ایجاد هزینه برای دو طرف مصرف کننده و تولیدکننده و ایجاد دردسر برای سازمان های نظارتی، عایدی نخواهند داشت.

فارغی در پاسخ به این که دلایل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر چیست و آیا این قیمت ثابت خواهد ماند یا خیر، گفت: اینکه قیمت هم اکنون به بیش از 14 هزار تومان رسیده است یک موضوع مقطعی و گذراست و جای نگرانی ندارد و دلیل آن نیز این است که در یک مقطعی، حمل نهاده ها از بنادر به دلیل اعتصاب کامیوندارها به کندی انجام و همین عامل باعث شد تا برخی مرغداری ها با کمبود مواد غذایی مواجه شدند. در نتیجه پاره ای از مرغداری ها زود کشتار کردند و یا رشد طیورشان عقب افتاد. نتیجه آن شد که تولید کاهش پیدا کرد و این کاهش تولید همان گونه که گفته شد، ناشی از یک عامل ثانویه غیرمرتبط بود.

وی افزود: تولید جوجه حدود 110 میلیون قطعه است و یک تولید کاملا نرمال و قابل قبولی است. تولید گوشت مرغ هم قابل قبول است؛ بنابراین، این مقطع به لحاظ قیمت مرغ خیلی قیمت پایداری نیست.

رئیس انجمن صنایع طیور ایران گفت: قیمت مرغ تا پایان سال کاهش خواهد یافت؛ مشروط بر اینکه نهادهای مورد نیاز چون ذرت، سویا، دارو و واکسن دچار اختلال نشوند. دولت باید این نهاده ها را برای پایداری تولید گوشت مرغ تأمین کند، چون در این صورت، ما تا آخر سال به لحاظ تولید هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در پایان صحبت های خود نیز دو پیشنهاد برای حل این مشکلات ایجاد شده ارائه داد.

وی گفت: پیشنهاد اول ما برای دولت، سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار این است که قیمت گذاری را به تشکل های مرتبط واگذار کنند و خود نقش نظارتی را بر عهده بگیرند. دلیل این پیشنهاد این است با توجه به اینکه این روزها قیمت شاخص تولیدکننده مرتب در حال نوسان است، تشکل ها می توانند با دادن قیمت های ماه به ماه ـ چه افزایشی و چه کاهشی ـ یک قیمت انعطاف پذیر به بازار ارائه بدهند. پیشنهاد دوم نیز این که دولت به دلیل نوسانات مقطعی قیمت به سرعت تصمیم گیری نکند و تصمیمات خلق الساعه نگیرد؛ یعنی مانع صادرات نشود و یا اقدام بر واردات نکند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۲
بقیه موارد گرانی از دود کدام صنف است ؟ خجالت خوب چیزیه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
مسئول اصلی وضعیت امروز اقتصاد ایران اقای طیب نیا وزیر دور اول اقتصاد اقای روحانی است که چون می دانست که چه فاجعه ای در اقتصاد ایران به وجود اورده به بهانه عشق به کار دانشگاهی از مسئولیت شانه خالی کرد. ولی حالا ایشان کجاست؟ چرا حتی اندازه اقای نیلی یک مصاحبه یا دفاع از عملکرد خود نمی کند؟ تا ما چنین وزرایی داریم و بد تر از ان دولتهایی داریم که به چنین افراد بد دانش( اگر نگوییم بی دانش) مجال ورود و ظهور و وزرات میدهند متاسفانه امیدی به بهبود نخواهد بود. مدیریت جدید بانک مرکزی هم می داند فاجعه ای که تیم اقتصادی دولت و به خصوص وزیر اقتصاد دور اول در دادن سودهای موهوم 25 درصدی بوجود اورد عملا عملکرد سیستم بانکی را متلاشی کرده. فقط در مهرماه 10 تریلیون تومن بانکهای خصوصی اضافه برداشت یا خلق پول از بانک مرکزی و در واقع جیب همه مردم ایران داشتند. یعنی دولت به هر ایرانی در مهرماه 45 هزار تومن یارانه داده ولی این بانکها از جیب هر ایرانی 125 هزار تومن برداشتند که مردم ایران در قیمتها متوجه این اب رفتن توانایی جیب خود می شوند و مرغ ها هم در ایران به پرواز در امدند. این سیاستها حتی از بنگاههای مضاربه دهه هفتاد و شرکتهای هرمی هم خسارات بار تر بود.هر روز و ساعتی که این بانکها با همین سبک ادامه دهند تورمهای وحشتناک در ماههای اینده شاهد خواهیم بود و اگر بانکها را نتوانیم کنترل کنیم خدای نکرده ایران می شود ونزویلا. هر چه زودتر به هر بهایی حتی گران شدن ارز و مسکن باید جلوی اضافه برداشت بانکها و ریخت و پاش انها را گرفت ولو سود بانکی به زیر ده درصد برسد. هیچ چاره دیگری نیست. شعب بانکی در ایران از کشورهای بسیار پیشرفته و ثروتمند هم لوکس تر و مجلل تر است و درامدها بیشتر کارکنان و به خصوص مدیران انها هم به غیر از فیشهای حقوقی از طریف گرفتن وامهای کم بهره و گذاشتن در سودهای بالای 20 درصد از مشابه ان کشورها بیشتر( حالا بحث گرفتن کمیسیون و هدیه! در دادن وامهای درشت به کنار). این امکان ندارد غیر از با متلاشی کردن سیستم اقتصاد ایران. اینها باید در هم ادغام شوند و حساب و کتاب بیابند. هر چند بعید است که عملی در جهت اصلاح واقعی صورت گیرد. چون قائم مقام بانک مرکزی که در واقع از نظر فنی و تکنیکی همه کاره بانک مرکزی است همان شخصی است که خود بوجود اوردنده این سیستم روزمرگی و ستون به ستون بوده و حداقل ده سال است که قائم مقام است. به هر حال از ما گفتن بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
پاسخم به 16:56. داداش وقتی دوولت تحریمه و عملا درمقابل فروش نص ف کمتر هم از تولید نفتش باید غذا و دارو بگیره نه دلار و نقد. پس فروشنده جنس رو گرون به ایران میفروشه. معاوضه کالا به کلاست. آدام اسمیتم بیاری بجای طیب نیا کاری ازش برنمیاد چون ایران تحریمه و یه کشور نفتی بدون تولیدو اقتصاد ضعیف و شکننده ای داره. خودمونیم الکی چهل سال بلدم بلدم کردن شما الان به چشم میبنی که هیچی بلد نیستن و کاریم ازدستشون برنمیاد. ترامپ دقیقا میدونه چکار میکنه. اینا بهش میگن دیونه ولی یکم بشین فکر کن که همه کاری ترامپ رو حساب کتاب و علم و منطقه. حالشو ببر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
اینهمه داستان برای چی می نویسید؟ مثل بنده گیاه خوار بشین تا دیگه به خوردن مرغ نیازی نداشته باشین، قیمت مرغ دو روزه به 1000 تومان می رسه اگه نصف مردم گیاه خوار بشن
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
دوست 1824. تمام انتقاد به وزرایی مانند اقای طیب نیا یا اقای ظریف و حتی رئیس جمهور این است که وزارت یا ریاست جمهوری شغل نیست بلکه مسئولیت تاریخی است. اگر واقعا به این نتیجه رسیده بودند یا رسیدند که صلاح اقتصاد و سیاست و ملت ایران این است که مثلا سیاست هایی که منحر به تخریم می شود بازنگری شود باید به عنوان دیده بانان و کارشناسان ارشد مسئولان بالاتر ان را اعلام کنند و اگر به راستی می بینند که امکانش نیست مانند همین وزرای امریکا از مقام خود به نفع کسان دیگر کناره گیری کنند نه اینکه بگویند خوب ما باید به هر بهایی خدمت خود را ادامه دهیم. انها که ما نیستند که یک کارشناس ساده باشیم. چون تحریم هستیم باید بدترین تصمیم ممکن را بگیریم و بعد در دور دوم به بهانه ای ازمسئولیت شانه خالی کنیم؟! خوب نتیجه همین می شود که دیگر وضیعت بانکها به این سادگی قابل جمع کردن نیست. ژاپن در 25 سال پیش همین بحران بانکی را داشت هنوز نتوانسته از ان بحران کمر راست کند یا امریکا و اروپا ده سال است چنین بحرانی در بانکها داشتند هنوز با عوارض ان سر کار دراند و البته متاسفانه مسئولین ما که اصلا جاصر به قبول بحران بسیار شدید تر بانکی هم نیستند و تصور می کنند با گذشت زمان دروغ میشه!
برخی دوستان یک چیزی شنیده اند. کانال مبادلات غیر دلاری و یا حذف دلار! این دوستان توجه ندارند که در تمام دنیا قیمت نفت که 80 درصد صادرات مستقیم و غیر مستقیم ایران است به دلار قیمت گذاری می شود. ولی ایران مجبور است این دلار را با هزینه 5 تا 10 درصد تبدیل به ارز محلی این کشورها مانند روپیه کند که فقط در خود انکشور می توان جنس خرید. یعنی سود اندر سود برای هند و چین و ترکیه و ضرر اندر ضرر برای مردم ایران. اگر می بینید مرغ شده 15 هزار تومن یا قیمتها با وجود کاهش دلار به ده هزار تومن دارد ساعتی و روزی بالا می رود به خاطر منصفانه بودن! همین کانالهای ارزهای محلی این کشورهای به ظاهر دوست است که قیمت اجناس صادراتی خود را هر روز بالا می برند دیگر. اگر هم بگویید خوب دلار برای امریکا ست و اینجوری ضعیف می شود مثل این می ماند که بگید چرا در دنیا انگلیسی شده زبان بین الملل. به هر حال در دنیا یک زبان باید بین الملل می شد و شانس تاریخی قرعه را به نام زبان انگلیسی کرد. یک ارز هم باید بین الملل باشه که بعد از جنگ جهانی از پوند تبدیل به دلار شد. و فقط یک رویداد در حد جنگ جهانی شاید بتواند این موقعیت را از دلار بگیرد و به ارز دیگری بدهد که در انصورت هم ان کشور صاحب ان ارز هم باز خواهد شد یک امریکای جدید. کمی واقع نگر باشیم و اینجور هست و نیست ملت ایران و خود را در کوره احساسات نریزیم که ضررش را به اسم تورم و ضرر هر بشکه 20 دلار همه ما داریم احساس می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
تنها کسی که دلار را ربط داد به قیمت مرغ!واردات از هند چین و افزایش قیمت مرغ چه بی ربط است!!
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
عزیز. تمام تولید مرغ و تخم مرع و گوشت در ایران نتیحه واردات دان مرغ و ذرت دانه ای و دارو و مکمل های غذایی است. در واقع ما مرغ را مونتاژ می کنیم نه تولید. نتیحه انیکه بعد از نفت در برابر غدا ایران فقط مجبور است به جای پول دلار نفتی از هند واردات محصولات کشاورزی مانند دان مرغ داشته باشد انهم به روپیه . پس معلوم است که هندی ززنگ هم که می داند ایران چاره ای ندارد قیمت برنج و دان مرغ خود را حداقل 50 درصد گرانتر می کند و این یعنی گران شدن دان مرغ در ایران و مرغ مونتاژی در ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
شما به مرغ دانه گیاهی میدین که بخوره و بزرگ بشه و بعد گردنش رو بزنید تا خودتون بخوریدش؟ خب چه کاریه، مستقیم برویم سراغ همان گیاهی که به مرغ میدهید و گیاه خوار بشین. دیگه اینهمه بحث و جدل سر قیمت مرغ نداره. اینجوری هم مرغ گردن زده نمیشه هم سلامتی شما بیشتر میشه
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
دوست 1913 به نظر میرسد به مزاح گفتید. ولی برای انان که حدی به مسایل نگاه می کنند باید گفت که تمام مراگز تحقیقی ارشد دنیا که می گویندکه مثلا سیگار یا الکل ضرر دارد همچنین می گویند سبزی خواری هم برای انسان و به خصوص کودکان و ماداران باردار به شدت مضر است. چرا ما سعی می کنیم همیشه شیپور را از سر گشادش بگیریم. موفق ترین ملتهای دنیا در پیشرفت و توسعه دقیقا کشورهایی هستند که طبیعی عمل می کنند. اگر انسان دهها هزار سال است که گوشتخوار شده دلیلی بر تغییر ان نمی بینند. اگر نرخ بهره بالا یعنی تورم بالا همه تلاششان این است که نرخ بهره را پایین بیاورند. اگر دنیا مکانی است که همزیستی با سایر ملتها بهترین نتیجه را داده دلیلی ندارد که خود را تافته چدا بافته بدانند. ضمن اینکه شما خود می توانید شاهد باشید که تمام پستاندارانی که پروتئین حیوانی مصرف می کنند چه از نظر هوش و چه از نظر جسته و قدرت بدنی به مراتب جلوتر از انهایی هستند که فقط سبزی خوارند. دلیل جهش مغز انسان هم بسیاری به مسئله کشف اتش و شروع تغذیه پروتیئین گیاهی نسبت به سایر جانداران هم خانواده مانند راسته میمونها بوده است.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
این را هم باید اضافه کرد که اصولا اگر همه ایران بخواهد سبزی خوار باشند باز باید بیشترین واردات دنیا را داشته باشیم. همین حالا برای همین دامها و مرغها ما بالاترین واردات ذرت دانه ای و یونجه و علوفه را داریم. حالا چه گونه کشاورزی کشور می تواند نیاز سبزی خواری 83 میلیون نفر را فراهم کند؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
پروتئین را بجای گوشت ، از شیر و تخم مرغ و پنیر و خانه و کره ... میتوان دریافت کرد. گوشت یکی از عوامل سرطان روده و معده است
دولت به اخبار خاشقچی خیلی سریعتر از درخواست رانندگان کامیون واکنش نشان داد.
پاسخ ها
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
والا
در زمان اعتصاب كاميونداران تلويزيون جمهوري اسلامي ( اللهم صل علي محمد و ال محمد ) ميگفت كه فقط تعداد اندكي از كاميونداران بارهاشونو نبردن و اعتصاب كردن! . حالا چي شده خبر ميدين سونامي افزايش قيمتها مال اعتصاب كاميوندارانه؟ اگر اين خبر درست باشه پس خيل بسيار عظيمي از كاميونداران اون موقع اعتصاب كرده بودند. كدوم خبر درسته ....
پس چرا تو نماز جمعه ميگين اتقوا الله رستگو باشيد
جدی جدی داریم به روزهای اشکنه خوردن نزدیک میشیم

عجب مسئولان باوجدانی
مطمئنا دولت به کمک جیب ملت خواسته های کامیونداران را تامین خواهد کرد.
ایران صنعت تولید مرغ و تخم مرغ و گوشت صنعتی ندارد. همه چبزی که مانند صنعت خودرو سازی داریم صنعت مونتاژ مرغ و تخم مرغ و گوشت است که انهم مانند همان بخث خودور حتی نیمی از کیفیت و صرفه اقتصادی در دنیا را هم ندارد. چون همه نهادهای ان از جوجه تا یونجه و سویا و ذرت دانه ای و واکسن و علوفه و دارو ها و مکمل ها ی غذا یی این مرغها و گوشتها از خارج وارد می شود و در واقع در ایران فقط با هزینه بسیار بالاتر به خاطر نبود علم و استاندارد بهره وری متناسب با صرف انرژی بسیار ارزان مونتاژ می شود.
عدم توانایی دولت در کنترل بازار برکسی پوشیده نیست . یک روز مرغ ، یک روز تخم مرغ ، یک روز گوشت ، یک روز شیر ..... انگار عمدا دستهایی برای بازی با روح و روان مردم وجود دارد . مردم از این سناریوهای تکراری وحشت خسته و بیزارند .
وقتی در مورد صنعتی که دست خود دولت هست مثل خودرو( حالا خودشون میگن خصوصی ولی ما میدونیم دولتیه) نمیتونن تصمیم درست و قطعی بگیرن و هر روز شل کن سفت کن در آوردن دیگه سایر تولیدکنندها مثل لوازم خانگی و همین طیور و دام وغیره که داستان کاملا مشخصه
قیمت مرغ تا پایان سال 18000تومان خواهد شد
دولت باید برای جبران ضررهای ناشی از تورم های کمرشکن سال 97 حداقل باید حقوق ها را برای سال 98 ، 60% افزایش دهد. طبق قانون مصوب و ابلاغ شده به دولت افزایش سالانه حقوق ها بایستی برابر تورم واقعی صورت پذیرد.....
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
آقای عزیز حقوقت همینم زیاده استفا بده بیا پیش من ماه 500 کار کن با روزی 10 ساعت کار با اتش و قیر
علی برکت الله کلا گیاهخور شدیم رفت
يكي از دلايل مهم افزايش قيمت مرغ ، دادن مجوز صادرات اين محصول مي باشد.
ظاهرا تمام اتفاقات سال ۱۳۹۰ تا۱۳۹۱ اثر تحریم ها یکی یکی تکرار میشود.
چرا از آزاد سازی صادرات مرغ که دو هفته پیش اتفاق افتاد و قیمت مرغ از 9000 به این قیمت رسیده مطلبی نمی نویسید و گرد کامیوندار می اندازید
اگر تا شب عید کمتر از 20000 هزار بود لباس حاجی فیروز می پوشم شب عید تو کوچه ها دمبک می زنم ولی اگر کمتر شد رئیس انجمن صنایع طیور ایران بیاد دمبک بزند
ظاهرا به وجود اقای همتی درستاد تنظیم بازار مرغ هم نیاز مبرم احساس میشود.
بسپارید به ایشان تا مرغ مثل دلار ۲۰ تومان نشده و ایشان استاد تنظیم قیمت هستند.
مرغ از دلار زد جلو.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
نه ممنون .
همان جا که هستند به اندازه کافی رونق ایجاد کردند جای دیگر نفرستشان.
دود اعتصاب به چشم مردم رفت اولا ولی یادمان نرود رانندگان هم جز مردم هستند مرغداران گرانی را به مردم منتقل کردند لوازم فروشان به رانندگان خلاصه هرکس نفر بعدی را تحت فشار گذاشت پس معلوم شد که هیچکس بی نصیب نماند فقط انکس که مرفه بود کتر فشار را حس کرد وحقوق بگیر کل فشار را انهم که نمیدادند وبعدش هم به جرم درخواست قوق زندانی کردند
صنوف چه لات و گردن کلفت شدن...هرکی میرسه شاخ و شونه برای دولت و ملت میکشه،بی عرضه های تنبل،تولید کننده نیستید،مفت خورید.
گرونی رو تو گرونی دلار و ...نباید جستجو کرد بلکه باز بودن درهای خروجی برای فروش مرغ با ارز 10 هزار تومنی (به رغم استفاده از ارز 4200 تومنی برای نهاده دامی) جستجو کرد....
دو ماه درهای مملکت رو ببندید تا این مدل استفاده از رانت تموم بشه همه چی میاد پایین!
احتراما ربطی به این مسائل و رانندگان ندارد ؛ همگان می دانیم که همه چیز در این کشور با ارز نیمایی یا همان 8 هزار تومانی انجام می شود ومقدار ناچیز از ارز جهانگیری یا 4200 تومانی که آن هم نسبت به 3500 تومانی باز هم گران است استفاده می شود لذا کاری به این کار ها ندارد یا باید حقوق و مزایای طبقه متوسط که از قرار 5 میلیون تومان در ماه برای تهران و مراکز استان ها است بدهند و یا ارزش ریالی پول دریافتی کسبه خرد و کارکنان ساده دولت و کارگران ساده و کشاورزان آفتاب نشین را به اندازه 5 میلیون تومان در ماه بالا ببرند ؛ که نمی خواهند؛ حالا چرا نمی دانم؛ احتمالا کار دو کس است اول نمک یدار که کسی از مدیران و مدیریت کشور از آن استفاده نمی کند و بعد کار کار انگلیس هاست بقول دائی جان ناپلئون.... بدرود
زمانی که وزیر جهاد اعلام کرد که قیمت مرغ نباید از 7هزار تومان کمتر باشد به صرف تولید کننده نیست وتولید کننده متضرر می شود . الان چی میفرمایند؟
لایحه بودجه98 قراره سه شنبه تقدیم مجلس بشه





و تورم نقطه به نقطه هم زیر یک درصده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
زیر یک درصدو خوب اومدی
دود تصمیمات غلط مسئولین است نه اعتصاب بحق این افراد
چرا گناه بی عرضگی و اختلاس های نجومی را به گردن رانندگان کامیون می اندازید.
حق شان را رعایت کنید مشکلی پیش نخواهد آمد!
چرا اعتصاب کنندگان را سرزنش میکنید. نامدیرانی که وضع اقتصاد را به اینجا کشیدند سرزنش کنید.
بی عرضگی مسئولان را گردن کامیون دار زحمت کش نیندازید
قیمت مرغ از اوایل سال تا کنون دو برابر شده و در استانه چهلمین سالگرد انقلاب با این ترفند ها می خواهند مردم را بیشتر به انقلاب بدبین کنند جانبازم و درد جامعه را می دانم و می بینم ... این گرانی ارزاق عمومی و گوشت و مرغ انسان به وضع دولت حقیقتا مشکوک میشود مردم با این گرانی گرفتار است اتحادیه مرغداران شعبده بازی راه انداخته و مجوز صادرات مرغ و گوشت می گیرند و با ترفند هایی دولت را می فریبنند یا عواملی در دولت نفوذی انهاست سایت ها و رسانه ها باید فریاد رس مردم باشند و این همه فشار و ظلم بر ملت را بر نتابند وزیر صمت برای حفظ پست وقتی داماد رئیس چمهور را پست داد معلوم است با نفوذی که اتحادی ها دارند مجوز صادرات مرغ هم می دهند در این شرایط بحرانی جامعه باید صادرات مرغ و گوشت فورا و فورا لغو گردد و به حرف دلالان و اتحادیه ها توجه نکنند لیاقت وزیر ندارد برود کنار اجازه ندهند مردم بخاطر چند رانت خوار و دلال و اتحادی ها نارضایتی اشان بیشتر شود در استانه سالگرد شکوهمند انقلاب هستیم همه باید برای کاهش قیمت و مخصوصا ارزاق عمومی تلاش کنند این یک وظیفه و رسالت همگانی است
گرانی وتورم لجام گسیخته فقط به مرغ خلاصه نمیشود تمامی مایحتاج زندگی مردم در سال جاری بالای صددرصد تورم داشته از کشمش بگیر تا گردو ولبنیات و گوشت ومرغ وتخم مرغ وهزینه مسکن وغیره تنها چیزی که فراوان بوده شعارو وعده های پوچ بوده وارایه آمارهای عاری ازحقیقت وکذب محض درخصوص تورم ووضعیت اقتصادی کشور
دولت اعلام ميكند نهاده ها جزء25 قلم كالاهاي ارز 4200 توماني است در تير ماه 97 قيمت مرغ حدود 8000تومان بود
اشتباه دستگاه هاي نظارتي اين است كه براي تنظيم بازار به تشكل هاي صنف اتكا ميكنند اينكار بسيار اشتباه است
زير اصنف فقط منافع صنفي خود را در نظر ميگيرد .صادرات مرغ را هم بايد براي تنظيم بازار داخل ممنوع كنند.
هردم ازاین باغ بری میرسد مرغ تحریم گوشت تحریم تخم مرغ و اجیل شب عید و غیره بی عرضگی مسئولین دامان ما وزن وبچه مونو گرفته بیچاره بچه هامون
تابناک چی میگی؟ یکی دیگه هر روز قیمت دان مرغ رو بالا می بره، یکی دیگه حق کامیون‌داران رو می خوره، یکی دیگه قیمت لوازم مصرفی کامیون داران رو بالا می بره، یکی دیگه به اینهایی که گفتم رانت تقدیم میکنه، یکی دیگه با بی مسئولیتی قانون درست و حسابی برای جلوگیری از دلال بازی و رانت خواری نمیزاره، اونوقت تو میگی تقصیر کامیونداره؟!
احتمالا دوربین های صدا سیما امروز در مرغ فروشی ها دارد می چرخد و مرغ کیلویی ۵۰۰۰ تومان بیشتر نیست و این قیمتها الکی است.
امشب اخبار دیدنی است با قیمتهای خیالی صدا وسیمایی ها.
در کشوری که تلویزیون ملی اش بعد از 40 سال هنوز هم که هنوزه وضعیت فعلی کشور رو با زمان قاجار و پهلوی مقایسه میکنه و آمار و ارقام میده بایدم از تاجر و دلال و دولتی و زسانه ایش بگن گرونی کار زحمتکش ترین قشر جامعه است. راستی این بزرگواران نگفتند بیکاری و تورم و فساد و اختلاس و حقوق نجومی و رانت و قاچاق کار کدوم قشر از جامعه است؟ من براتون میگم. قشر معلم. کارگر هفت تپه و فولاد اهواز . راننده های اتوبوسرانی. راننده های مظلوم تاکسی . کارگران خقوق بگیر .....
خداوند این دولت را حفط کند
خب . الان دلار جای خود رو داد به مرغ . حالا دولت اینبار با افزایش قیمت مرغ به جای دلار . کسری بودجه خود رو اینجوری تامین میکنه . هر چی بتونه نقدینگی دست مردم رو جمع کنه . از فشار تحریمها بر اعصاب دولت کاسته میشود . فقط مردم باید سو مدیریت آقایان رو . تاوان بدهند
واقعا برای خودم و کشورم متاسفم
مانند خودرو آزادسازی قیمت با ۵ در صد زیر بازار
متاسفم برای دولتی که بعد چهل سال هنوز اندرخم یک کوچه است نمیتواند قیمت مرغ رو ثابت نگه بداره...اینا فکر مدیریت دنیا هم هستن زرررشک
تو گرونی اجناس همه مقصرن به جز مسئولان
رو که نیست .....
سلطان سکه وقیر اعداماعدام کردید..
حال بگردید دنبال سلطان ما وتخم مرغ.....
به جای گرانی گوشت قرمز مرغ میخوردیم اینم دیگه نمیتونیم بخوریم- ای خدا به دادمان برس
فقط مصرف کننده قربانی بشه؟
دولتی که بعد 40 سال تو تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ و رب و گوشت و....... مونده و عاجزه .........
ادعای مدیریت جهانی را دارد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
خدایا یه زلزله بفرست همه ما راحت شیم . آقایون خوش باشن با مملکتشون
توعمر برباد فنا رفته من یه ضرب المثل واقعی وبدردبخور بود اونم گنه کرد در بلخ آهنگری به پاقلا زدند گردن مسگری
باید کامیونداران را جمع کنند و با کامیون از رویشان رد شوند تا دیگر آب به آسیاب دشمن نریزد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
حاجی فلفل قرمز خوردی؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
حرف مفت تا کی؟
این گرونیا همش از اینه که ارزش پول ملی پایینه. ایران تحریمه. نفتشو کمتر میخرن و به ازاشم پول نمیدن .کار ترامپ و تیم فکرش رو حساب کتاب و منطق و علمه...اینا به ترامپ و دارو دستش میگن دیونه ولی میبینیم که اینجور نیست و ما سرمونو کردیم تو برف میگیم مارو نمیبینن.
دولت هنوز هیچکدام از مطالبات رانندگان را انجام نداده و دیگر کار برای این قشر ضعیف دیگر منفعتی ندارد و به زکدی شاهد اعتصابات گسترده تر انها خواهیم بود.
سیرمونی ندارند
امروز فروشگاه ... مرغ منجمد با تاریخ تولید 6 ماه پیش می فروخت اما کسی به این مرغهای سابقه دار نگاه هم نمی کرد! چرا این مرغها را 6 ماه منجمد کرده و نمی فروختند؟!
برای مدتی قدقد نخورید خودش ارزون میشه
مرغ می خریم وذخیره می کنیم
دود بی کفایتی وبی لیاقتی اقایونه که به چشم مردم بیچاره میرود........اگه یک ذره از همت وتوانی که برای چاپیدن جیب مردم به خرج میدادند صرف رتق وفتق امور مردم انجام میدادندهم خدا راضی بود هم بندگان خدا ولی حیف ...................
گرانی و خرد شدن مردم مهم نیست آقان در میدان جنگ کشمکش جناحهایشان هستند وقت ندارند به این گونه مسائل بی اهمیت توجه کنند
کلید گم کرده ام ، می جویم او را ؛ به هر قفل می رسم ، می بویم او را .
کلیدم را اگر هر کس که دیده ؛ به اینجانب بده ، آن نور دیده!
دود ناشی از سوزش آنجای فقرا به چشم چه کسانی میرود ؟،،
کامیونداران هم خواسته های به حقی دارند که باید بهش رسیدگی بشه اونها هموطنان ما هستند و حق دارند که بخواهند عدالت در موردشان اجرا بشه و حداقل امرارمعاش رو در کشورشان ( اون هم کشور ثروتمندی مثل ایران) داشته باشند اینکه مردم رو در مقابل مردم قرار بدید امکانش نیست یعنی این مکروحیله ها از مد افتاده ومثل تفرقه بینداز وحکومت کن اینجا صرق نمی کنه!!!!!!!
دوستان در تاريخ ايران قحطى بوده كه مردم به چرا مى پرداختن دلايلش يكى همين فساد لجام كسيخته بوده درزمان قاجار. اگر به فكر نباشين به زودى به همون اوضاع گرفتار خواهيم شد در اون دوران ايران ٢٥ درصد جمعيت خودشو از دست داد بر اثر گرسنگى و بيمارى همه چيز رو به شوخى نگيريم.
حكايت قيمت مرغ همان حكايت دلار است پيچ اين گرانيها دست دولت بالا وپايين ميبره اجناس را مثل روسيه فعلي كوپني كنيد
به خدا دیگه خسته شدیم کاش میشد از اینجا فرار میکردیم اینجا شده مملکت دزدان و دلالان
ای بابا اینطور که پیداست از نظر شما مقصر همه بد بختی ها و گرانی ها خود مردمند چطور است به همه ما دستبندی بزنید و به جرم دود زایی دستگیرمان کنید شاید اوضاع مملکت سر و سامانی گیرد و راحت تر چپاول کنید
چون دلار هنوز به مرز بیست و سی نرسیده قطعه سازان قطعات مرغو به قیمت قبل نمیتونن به بازار بدن و لذا قیمت مرغ هم مثل خودرو در کنش و واکنش دلار گرفتاره و ثابت نیست واعظی و جهانگیری و نوبخت و اعوان وانصار فعلا مشغول تفکرات ناشی از خرابکاریهای دولت قبل هستن تا بهانه ای بدست بیارن و داستانسرایی کنن عجب روزگاری شده ما کجاییم و دنیا کجا تازه بعداز چهل سال متوجه شدیم مرغ هم تواین مملکت مثل خودرو مونتاژیه...جلل الخالق..خدارحم کنه...
تابناک عزیز این تیتر مزخرف رو حذف کن.چرا علاقه دارید بین مردم تفرقه ایجاد کنید؟اون مسئول بی لیاقتی که میگه گرانی مرغ بخاطر اعتصاب کامیونداران زحمتکش است بی ربط میگه بعد شما تو این همه دلیل و مصاحبه ای نوشتید حرف اون رو تیتر کردید.
اخه ما مردم چرا اینقد منفعت طلب شدیم چرا باهم نمیتوانیم یک رویه در مصرف یا عدم مصرف رو انجام بدیم تو روبخدا بیاید تحریم کنیم خرید مرغ رو لااقل برای یک یا دو ماه بخدا چیزی نمیشه بلکه نمودش رو خواهیم دید
خداییش چطور موشک وهواپیما میسازین اونوقت دون مرغی که بهونه کردین نمیتونین تولید کنین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار