بازدید 3356

مخالفت مسکو با انتقال سفارت روسیه به قدس

کد خبر: ۸۷۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 08 February 2019

سفیر روسیه در رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه تاکید کرده که این کشور متعهد به قوانین بین‌المللی است و موضوع انتقال سفارت از تل‌آویو به بیت‌المقدس در دستور کار قرار ندارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، بعد از انتشار خبرهایی مبنی بر مخالفت اتریش با انتقال سفارتش از تل‌آویو به بیت‌المقدس، سفیر روسیه در فلسطین اشغالی هم در یک مصاحبه گفته که مسکو قصد به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ندارد.

«آناتولی ویکتورُف» سفیر روسیه در رژیم صهیونیستی در مصاحبه روز پنجشنبه با خبرگزاری «تاس» روسیه تاکید کرد که مسکو به قوانین بین‌المللی درباره بیت‌المقدس متعهد است و قصد شناسایی این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ندارد.

وی گفت: «موضوع انتقال سفارت روسیه از تل‌آویو به اورشلیم (بیت‌المقدس) در دستور کار (روسیه) نیست. روسیه متعهد به چارچوب قوانین بین‌المللی شامل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در قبال اورشلیم است».

اظهارات این مقام روس در حالی مطرح شده که روز پنجشنبه برخی رسانه‌ها از رد درخواست رژیم صهیونیستی توسط اتریش به منظور به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت این رژیم خبر دادند.

دسامبر ۲۰۱۷ بود که دولت آمریکا در اقدامی غیرقانونی رسما بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارتش را از تل‌آویو به این شهر منتقل کرد.

بعد از واشنگتن، کشور گوآتمالا هم اعلام کرده که سفارتش را در فلسطین اشغالی به بیت‌المقدس منتقل می‌کند اما به دنبال جنجال‌ها و فشارهای بین‌المللی بعدا از این تصمیم برگشت.

بنا بر گزارش‌ها، استرالیا، برزیل و جمهوری چک هم اظهاراتی درباره انتقال سفارت از تل‌آویو به بیت‌المقدس مطرح کرده‌اند اما تاکنون اقدام عملی در این باره انجام نداده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان