بازدید 4993

هشدار سفیر روسیه در تل‌آویو به صهیونیست‌ها

کد خبر: ۸۷۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 08 February 2019

سفیر روسیه در تلاویو پنجشنبه شب به مقام های رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدهای ناگوار ادامه حملات هوایی به سوریه هشدار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «آناتولی ویکتورف» سفیر روس ها در سرزمین های اشغالی در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری «تاس» روسیه از رژیم تل آویو خواست که به قیمت ضربه زدن به کشورهای دیگر و نقض حاکمیت سوریه، در صدد حل مشکلات امنیتی خود نباشد.

ویکتورف گفت: روسیه بارها موضعش را نسبت به حملات مکرر اسرائیل به سوریه به مقام های تل آویو اطلاع داده است.

سفیر روسیه در تل آویو افزود: اسرائیلی ها اعلام می کنند که آنها علیه تلاش های ایران در سوریه و حزب الله فعالیت دارند. ما از تمامی طرف های درگیر در این خصوص از جمله اسرائیل می خواهیم، خویشتن دار باشند و از تمامی اقدامات خصمانه خودداری کنند که پیچیدگی اوضاع را تشدید می کند.

ویکتورف اضافه کرد: ما موضوع احترام بی قید و شرط به حاکمیت سوریه، یکپارچگی آن به عنوان کشوری را که در سازمان ملل متحد عضویت دارد، ضروری می دانیم.

صهیونیست ها ابتدای بهمن ماه حملات خود به سوریه را از سر گرفتند، اقدامی که راه به جایی نبرد و پدافند هوایی ارتش سوریه موشک های شلیک شده از جنگنده های اسرائیلی را رهگیری و پیش از اصابت به هدف، منهدم کرد.

روابط مسکو - تل آویو از مهرماه گذشته و پس از آن رو به تیرگی گذاشت که روسیه، رژیم صهیونیستی را مسئول سقوط هواپیمای ایلوشین 20 (ایل20) در سوریه معرفی کرد.

روسیه در آن زمان اعلام کرد، خلبان های اسرائیلی از هواپیمای ایل 20 روسی به عنوان سپر هوایی استفاده کرده و آن را در معرض حمله سامانه پدافندی ارتش سوریه قرار داده اند.

در جریان سقوط هواپیمای ایل 20 روسیه، 15 نظامی روسی جان باختند.

مسکو همچنین اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه به دلیل تحریک از سوی اسرائیل، به اشتباه جنگنده ایل 20 روسی را که در آسمان دریای مدیترانه در فاصله 35 کیلومتری ساحل سوریه در مسیر بازگشت به پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه در حال پرواز بوده، هدف قرار داده است.

پس از این ماجرا روسیه از استقرار سامانه پدافند دفاعی اس300 در سوریه خبر داد، اقدامی که خشم مقام های صهیونیست به ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را برانگیخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر