بازدید 8198

دو نشانه آشکار از جنگ هر روزه در مدارس کشور در یک روز!

قوانینی ناکارآمد که ظاهرا به سادگی قابل شکستن و زیر پای گذاشتن هستند و تنها زمانی عواقب شکستن آن گریبان افراد را می‌گیرد که فیلمی از آن‌ها منتشر شود و افکار عمومی را جریحه دار کند، یا به ثبت آثاری بینجامد که غیرقابل کتمان و لاپوشانی هستند؛ آثاری مانند شکستن انگشت دانش آموزی که تنبیه شده است.
کد خبر: ۸۷۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵ 27 January 2019
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
اگر قرار به دسته بندی اخباری باشد که در آن‌ها بر «وعده پیگیری توسط مسئولان» تأکید شده، چه بسا هیچ نهاد و ارگانی توان رقابت با آموزش و پرورش را نداشته باشد؛ مجموعه‌ای که گزارش‌های فراوانی از زیر پوست آن مخابره می‌شود که نیازمند پیگیری توسط مسئولان است.

به گزارش «تابناک»؛ از جمله گزارش‌هایی که بارها در حوزه آموزش و پرورش مخابره می‌شوند، گزارش‌هایی هستند که روایتگر تنبیه دانش آموزان در مدارس هستند؛ تنبیه‌هایی که بارها گزارش می‌شوند و تنها بخش کوچکی از آن‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی بازتاب می‌یابند، چراکه دوربینی برای ثبت و ضبط و مستندسازی شان در دست نیست.

فقدانی که ظاهرا برخی اولیای مدارس زیادی به آن اطمینان دارند؛ این را فیلم‌هایی نشان می‌دهند که گاه روایت مستندی از آنچه زیر پوست برخی مدارس در جریان است، به دست می‌دهند؛ روایات‌ تکان دهنده از تنبیه دانش آموزان که گاه می‌شود «شکنجه» نامیدشان.

اتفاقاتی مانند آنچه در فیلمی دیده می‌شود که طی ساعات اخیر، از تنبیه دانش آموزان کوهرنگی با شلنگ توسط یکی از مسئولان مدرسه در فضای مجازی منتشر شده و ظاهرا محل وقوع آن، یک مدرسه شبانه روزی پسرانه متوسطه دوم در شهر چلگرد (مرکز شهرستان کوهرنگ) است؛ رویدادی که به سرعت با واکنش اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری مواجه شد که وعده پیگیری ماجرا را دادند.

 
تعداد بازدید : 882

وعده‌ای که بیات سلطانی، سرپرست این اداره داده و تأکید کرده، هرچند «هر گونه تنبیه بدنی مغایر و خلاف ضوابط و قوانین موجود و ممنوع است»، «هدف مدیر آموزشگاه از این اقدام، قطعاً خیرخواهی و کمک به نظم و انضباط دانش آموز و مدرسه و فراهم شدن فضایی برای فراگیری بهتر علم و دانش و تربیت بوده است.»

تنبیهی که اگر بدانیم علت وقوع آن، تأخیر دانش آموزان در رسیدن بموقع به مدرسه بوده، متفاوت به نظر می‌رسد؛ آنقدر که گویی در اردوگاه کار اجباری و برای مطیع کردن ساکنان اردوگاه به قوانین و مقررات اردوگاه، آن هم در قرن گذشته رقم خورده است، نه در مدرسه‌ای که قرار است به دانش آموزان آموزش دهد و از جمله آموزش هایش، پایبندی به قوانین و مقررات است؛ قوانینی که بر ممنوع بودن تنبیه بدنی تأکید دارند.

قوانینی ناکارآمد که ظاهرا به سادگی قابل شکستن و زیر پای گذاشتن هستند و تنها زمانی عواقب شکستن آن، گریبان افراد را می‌گیرد که فیلمی از آن‌ها منتشر شود و افکار عمومی را جریحه دار کند یا به ثبت آثاری بینجامد که غیرقابل کتمان و لاپوشانی هستند؛ آثاری مانند شکستن انگشت دانش آموزی که تنبیه شده است.

 

رویدادی که به تازگی روایت شده بود، در یکی از مدارس استان همدان به وقوع پیوسته و امروز ایسنا با انتشار تصویری از دانش آموز، در گزارشی به شرح آن پرداخت و علت شکستگی را اصابت ضربه پای معلم به انگشت دست این دانش‌آموز دانست؛ رویدادی که پیرو وقوع آن، جمعی از مسئولین آموزش و پرورش به منظور دلجویی از خانواده این دانش‌آموز به منزل آن‌ها رفته و از اتفاق پیش آمده عذرخواهی کردند؛ عذرخواهی که موجب شد کار به دادن وعده پیگیری نرسد و از آن فراتر، به انکار کلیت ماجرا برسد؛ انکاری که موجب پیگیری ماجرا توسط خانواده دانش آموز می‌شود تا پرونده‌ای شکل گیرد که احتمالا در آینده از جزئیات آن آگاه خواهیم شد. پرونده‌ای که فرجامش هر چه باشد، روایتگر نقص بزرگی است که نظام آموزشی مدارس در کشورمان به آن مبتلاست.

نقصی که موجب شده جنگی همیشگی در مدارس کشورمان در جریان باشد که ظاهرا ترجیح مسئولان بر این است که نه آن را ببینند و نه درباره اش بیندیشند که اگر غیر از این بود، اوضاع تغییر می‌کرد و تدبیری برای پایان دادن به آن اندیشیده می‌شد؛ طرح و تدبیری که حتی مهم نبود کامل و بی اشکال باشد و می‌شد، روی رفع اشکالات آن به مرور زمان حساب باز کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۲
هدف از انتشار روزانه این اخبار چیست!؟
متاسفانه پس از فرایند استخدام معلمین هیچ گونه آموزشی در خصوص نحوه مواجه به مسائل و مشکلات دانش آموزان داده نمی شود. از طرفی حقوق معلمین به واقع زیر خط فلاکت است و این به نوبه خود منجر می شود یک معلم فرصت و انگیزه آموزش روش های مدرن آموزشی و پرورشی و مشاوره را نداشته باشد. تا نگاه به آموزش و پرورش این گونه است و معلمی شغل دوم یک معلم است نباید انتظار بیشتری داشت. هیچ وقت معلمی را با دیگر شغل ها مقایسه نکنید . متاسفانه نگاه به آموزش و پرورش و قشر فرهنگی در پایین ترین حالت خود قرار دارد.
همش از کم بودن حقوق معلمان و داشتن دغدغه های زیاد معلمان نشأت میگیره
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
! یعنی اگر کسی حقوقش کم یاشه باید بقیه رو بزنه ؟
همش از کم بودن حقوق معلمان و داشتن دغدغه های زیاد معلمان نشأت میگیره
شما به مردم فرهنگ اموختيد كه توقع مردم با فرهنگ داريد ؟ چند روز سيماي ميلي را ببينيد تا متوجه شويد چه خوراكي تحويل مردم مي دهد .
الان بدون داشتن رابطه فامیلی و رانت استخدام دولتی محاله ممکنه. بخش خصوصی که فاتحشه خوندست.

به جای اینکه قانون حاکم باشه و برای همه مردم شغل مناسب اونها وجود داشته باشه و در مشاغل حساس افراد دارای صلاحیت و دانش اون کار به کار گرفته بشن متاسفانه ضعیف ترین افراد در بهترین مشاغل به کار گیری شدن
! تا کی پشت شعار معلمی شغل انبیاست باید هر جنایتی انجام دهند؟ الان همین مدیر مدرسه ره باید در میدان اصلی محاکمه کرد !
با سلام.من دست این مدیر مدرسه را از دور می بوسم و اگر روزی سفری به چلگرد داشتم با یک پاکت شرینی و هدیه هرچند کوچک از او تشکر می کنم.نسل فعلی خیلی بی ادب.بی حیا.شرور.تنبل.بی غیرت.پرتوقع.آماده خور....هستند واگر تنبیه نباشد چشمای بزرگترها را در می آورند.
دست معلم چهارم دبستان که مرا تنبیه کرد درد نکند .ودست معلم دینی وعربی وقران دوره راهنمایی درد نکند.بدون تنبیه های این دو بزرگوار شاید جای من در زندان بودزیرا من خیلی شرور و شیطون ونترس بودم به طوری که پدر ومادرم فقط وقتی من در مدرسه بودم خیالشان از بابت خرابکاری ها وشیطنت ها وعذر خواهی از درو همسایه راحت بود.روزی خودم از معلم قران پرسیدم چرا تنبیه می کنی گفت خداوند در قران بشیر و نذیر را به اندازه هم استفاده کرده و فرموده اگر اهل وعیال وکنیزان از تو اطاعت نکردند می توانی تا اندازه ای آنها را کتک بزنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
این شیوه های بدوی تربیت به تاریخ پیوسته است و باعث روانی شدن و عدم تعادل انسان در طول عمرش خواهد شد.
به همین دلیل است که همه ما چرت میگوییم.
تابناک ی رسانه معتبره بجای ی طرفه برید به سمت قاضی بد نیست حرف های مسولان مدرسه بشنوید مادر بنده ی. معلمه دبستانه متاسفانه بچه های این ده پرخاشگر بی تربیت وِِ..نسبت به ده های قبل شدند وای به حال دبیر اموزش پروش ما فقط امد تبیه بدنی گذاشت ولی جایگزینی بر عکس مدارس خارجی براش نگذاشت
تابناک ی رسانه معتبره بجای ی طرفه برید به سمت قاضی بد نیست حرف های مسولان مدرسه بشنوید مادر بنده ی. معلمه دبستانه متاسفانه بچه های این ده پرخاشگر بی تربیت وِِ..نسبت به ده های قبل شدند وای به حال دبیر اموزش پروش ما فقط امد تبیه بدنی گذاشت ولی جایگزینی بر عکس مدارس خارجی براش نگذاشت
برای ما دهه شصتی ها این چیزها خیلی عادی و طبیعی هست بقیه رو نمی دونم .... خدا میدونه چقدر سیلی و مشت و لگد و تحقیر دیدیم و شنیدیم و خوردیم ... خخخخخخخخخخ
موقعی که ما درس می خونیدیم(مثلا) هر روز همین آش بود و همین کاسه هیچ کاری هم نمی تونستیم انجام بدیم فضای مجازی هم نبود.
دلت خوشه...این دردش میره تو دانشگاه استاد نمرتو کم میده فردا میری استخدام اگر تازه با پارتی جایی بتونی گیر بیاری بعد میگه چرا معدلت کمه میگی استادم با زنش دعواش شد به من نمره کم داد دستمون هم به هیچ جا نمیرسه.کارگر معلم دانشجو دانش آموز کارمند کارفرما همه تو تبعیض دارند دست و پا میزنند.
اینکه مشکلی نداره راحت قابل حله . اگر دیر امدن مهم نیست اگه درس نمی خونن اشکالی نداره . اگه معلم را در کلاس به تمسخر و بازی گرفتن ولش کن. اگه همدیگرو اذیت کردن مهم نیست. وووووو.... هر چی شد بزن به رگ بی خیالی . حالا یکی میگیه بابا اموزش و پرورش قانون داره لازم شد دانش اموز و ببر کمیسیون و نهایت اخراج کن. می گم هر روز باید چند تا کمیسیون بزارم معلم و مدیر بدبخت می خوان با تشر تنبیه کار را فیصله بدهند تا به اونجا نرسه ولی اخر دستشون خطا می ره و میره زیر ساتور.
شما فقط یک ور سکه رو میبینید تو مدارس بعضی از دانش آموزان به قدری بی ادب و پرخاشگر هستند که حد و حساب نداره کار های انجام میدن که من از گفتن آنها شرم دارم کار های انجام میدن که به دانش آموزهای دیگه صدمات روحی و جسمی و اخلاقی و مادی و... وارد میشه حالا سئوال اینجاست راه برخورد با این دانش آموزان چی هست؟ آیا کم دادن نمره و تذکر دادن این مشکل را حل میکند؟ آیا ابزاری برای برخورد با این جور دانش آموزانی تعریف شده؟ آیا مدیر اختیار اخراج اینجور دانش آموزان را دارد؟ شما باید بگردید ابزار مقابله درست و کار آمد با اینجور دانش آموزان را پیدا کنید تا علم ها مجبور نباشند از تنبیه بدنی استفاده کنند.
مشکلی که در ساختار آموزش و پرورش به نظر میرسه وجود داره عدم وجود قوانینی هست که هم از ساختا انضباطی مدرسه حمایت کنه و هم از شان معلم و دانش آموز. وقتی برای دانش آموزانی که مثل اوباش رفتار میکنند و به انواع فساد اخلاقی مبتلا هستند هیچ گونه مورد تنبیهی نمیشه در نظر گرفت و حتی از جمع دانش آموزان سالم اخراج کرد انتظار نداشته باشیم معلمی که در طول روز با این قبیا افراد سر و کار داشته است بتواند وظیفه خود را به درستی ادا کند.
تو این جریان مقصر پدر و مادرها هم هستن. دانش آموز مشتری معلم هست و معلم موظفه که رضایت مشتری خودش و از جمله آرامش و امنیت دانش آموز رو مدنظر داشته باشه. در اینگونه موارد پدر و مادرها نباید به کمتر از قصاص در محل وقوع جرم رضایت بدن تا درس عبرت ایجاد بشه
این مشکل دلایل بسیاری دارد که هیچوقت مسئولی برای رفع آن اقدام نکرده است واهمیت مجموعه آموزش وپرورش دیده نشده اکثر مشکلات هویتی افراد جامعه وشخصیت انسانها از همین مکان شکل میگیرد که اشکالات آن همچنان پا برجا مانده است مربیان وکارکنان آموزشی هم در همین اماکن وبا همین الگوهای غلط ساخته شده اند البته استثنا هایی هم وچود دارد که بسیار کم هست ریشه ها را باید درمان کرد درمان بیمار بخشی از مداوا میباشد باید با ایجاد مرض مبارزه کرد
ای شخص شریف هرکه هستی.
عیب می جمله بگفتی هنرش نیزبگو.
دوست عزیری که خود حاصل خون جگریکی از همین معلمان عزیزهستی ظاهراکمی بایدحافظه ضعیف شده شماراباذکرچندنمونه کمی به کاربیاندازم
۱.آقای خشخاشی دبیرفیزیک رایادتان هست؟اگریادتان نیست بدانیدکه درکلاس توسط دانش آموزبه خاطر نمره ناحق کشته شد
۲معلم سیستانی که به خاطردانش آموزش زیر آوارماند چه؟
معلم شین آبادی وپارس آبادی که برای دانش آموزانشان مردند چه؟وخود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
حالاشمادوست عزیزبه جای بررسی علت مغرضانه به معلول می پردازی
اگرشما ازروی وضیفه به شخصی تذکربدهید واوبه ناموس شمادرمقابل چهارصدنفرناسزای رکیک بگویدچه میکنید؟
قطعاپاسختان خنده ولبخندنخواهدبودکه هیچ کس باورش نمیشود.
اگرشخصی شمارامسخره کندوشمابه اوتذکردهیدواودرپاسخ به شماحمله کند وسپس دیه بگیرد چه میکنید؟
تنبیه کاربسسسسسییییارزشتی است اما بی انصافی خییییییلییییییی زشت تراست کاش کمی ماجراراازدیددوطرف بررسی می کردید
ولی برای خودم متاسفم وبایدببینم کجای کار مامعلمان غلط بوده که اشخاصی چون شماتحویل اجتماع شده اند.
بهتر است همه کلاس های مدارس مجهز به دور بین مدار بسته ای شوند که قابل دخل و تصرف توسط مدرسه نباشند.
باسلام واقعا که بایستی فاتحه اخلاق واجتماعی را خواند به خاطر اینکه درپی مچ گیری معلم ،آموزگار وراهنمای خود هستند،تادربوق وشیپور نماین که واه اسفا فلان معلم یا دبیر فلان کاریا تنبیهی انجام داده است،جالب اینکه همان پدر ان ومادر حاضر نیستند یک روز رفتاروکردار فرزند خودرادر منزل تحمل کنند ،اما مدرسه ،معلم ومدیر باید تحمل کنند و.......
تنبیه در مدارس یک ضرورت است اگه شما به مدارس مراجعه کنید خواهید دید دانش آموزان چگونه از مسئولیت های خودشان فرار می کنند من به عنوان یک ولی دانش آموز می گویم اگه تنبیه در مدارس نباشد تا ده سال آینده دانش آموزان ما مثل آمریکا با هفت تیر می روند مدرسه اینهمه افت تحصیلی ناشی از نابودی جایگاه مدرسه در اجتماع است .
این نسل لوس و غیر نرمالی که شما با این شبکه های مجازی و غیره تربیت کرده اید را بجز کتک عمرا بتوان کنترل کرد .

باید کتک باشد اما نه همه جا و همه وقت . لطفا اینقدر به تنبیه بدنی نتازید . باید کارکرد ان را پذیرفت وبا پذیرش مثبت بودن ان معلمان را در چگونگی و چرایی بکارگیری ان اموزش داد
من به این معلم حق می دم
نزن . برخورد نکن/ قانون نداریم دانش آموز را اخراج کنیم / هر وقت دلش خواست غیبت کند حتی تا نوبت اول و بعد دوباره تا نوبت دوم حق نداری از او امتحان نگیری / فحش داد سرت را بیانداز بمیر / حال روز دانش آموز سالاری // زدن معلم را دیدی بی ادبی دانش آموز و بی خیالی خانواده را نیز ببین
دانش اموزباشی اینجوری بزننت. حقت هست،،،،،،
سلام ای تابناک عزیز نظر من دبیر راکه52سال است دراقصی نقاط ایران از مدارس کپری تامرز ایران از روستاهای صعب العبور تابیخ گوش نیا وران ازدانش اموزان باز مانده از تحصیل تاتیزهوشان تجربه تدریس دارم منعکس نکردی. انگار گزینشی نظرات را پخش می کنید. تنبیه برای همه نیست برای انسانهای خاطی است .که اگر مشکلات این دانشاموزان را بنوسیم متحیر می شوی ومتوجه خواهی شد که مثل امراض واگیردار درخلق وخوی فرزند من وتو نیز تاثیر می کند. از اعتیادگرفته تا فضای مجازی نمی دانم داستان خسرو را درسال دوم خواندی یا نه. من که از تنبیه بسیار نفرت دارم اگر کار دست من بود مثل اموزش و پرورش انگلستان دو باره تنبیه را برقرار می کردم تا اینقدر اراذل واوباش نداشته باشیم وشاهد این نباشیم که دانش اموزی به پدرمحترم خبر نگار خود جلوی دبیران بگوید فلان.....
کاش به جای ایراد از معلم و مدرسه عزیزانی که به طرفداری از دانش آموزان خاطی نظر میدهند چند ساعتی در کلاس درس و مدرسه حاضر شوند تا ببینند که معلمان با چه معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی مواجه هستند معلم هم یک انسان هست که راهکار دیگه ای برای بعضی دانش آموزان بی تربیت و گستاخ ندارد
سلام مگه عهد دقيانوسه كه از تنبيه دفاع مي كنيد؟؟؟
تنبيه بدني دانش آموز كار اشتباهيه و معلمان حق ندارند به هيچ وجه همچين رفتار وحشيانه اي از خودشون نشون بدهند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر