بازدید 5345

تصویب کلیات لایحه بودجه در کمیسیون صنایع

کد خبر: ۸۶۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ 06 January 2019

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه بودجه 98 و همچنین احتمال اختصاص یارانه‌ برای تهیه کودهای شیمیایی در جلسه امروز یکشنبه کمیسیون خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا ، ولی ملکی در تشریح جلسه امروز- یکشنبه- کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهادات کارگروه‌های هوافضا، پتروشیمی، معدن و صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره لایحه بودجه سال 98 ارائه و پس از بحث و بررسی تمام زوایا تصویب شد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: کلیات لایحه بودجه سال 98 در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصویب شد. همچنین تبصره‌های ارجاعی به کمیسیون که در حوزه صنایع و معادن بود پس از بررسی تصویب شد؛ تمام این بررسی‌ها با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی مانند وزات صنعت، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌ها انجام گرفت.

**احتمال اختصاص یارانه‌ برای تهیه کود شیمیایی
وی با اشاره به پیشنهادات کارگروه‌های کمیسیون صنایع و معادن درباره لایحه بودجه 98، بیان کرد: از آنجایی که کودهای شیمیایی و خوراک پتروشیمی برای صنایع مختلف با ارز نیمایی تهیه شده و قیمت آنها نیز براساس این ارز محاسبه می‌شود قیمت کود برای کشاورزان گران خواهد شد.
ملکی یادآور شد: براساس پیشنهادات مقرر شد یارانه‌ای برای کود شیمیایی اختصاص پیدا کند تا فشار ناشی از گرانی مواد اولیه کود شیمیایی از دوش کشاورزان برداشته شود.

**برخی بندهای مربوط به شهرک‌های صنعتی در بودجه 98 تغییر کرد
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییراتی در لایحه بودجه سال 98 درباره شهرک‌های صنعتی ایجاد شد، اظهار کرد: در جلسه امروز کار بررسی لایجه بودجه 98 در کمیسیون صنایع و معادن به اتمام رسید.

**تصویب کلیات بودجه۹۸ مرتبط با حوزه انرژی
همچنین سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی از به تصویب کلیات بندها و تبصره‌های مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه سال 98 در کمیسیون خبر داد.
اسدالله قره‌خانی آلوستانی در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی با اشاره به تصویب کلیات بندها و تبصره‌های مرتبط با حوزه انرژی لایحه بودجه سال 98 در کمیسیون گفت: از آنجا که بودجه سال 98 با محدودیت‌ رو به رو است و درآمدها همچون گذشته به حدی نیست که قدرت مانور نمایندگان را برای ارائه پیشنهادات اساسی بالا بَرد، مقرر شد؛ هیاتی متشکل از اعضای منتخب از کمیسیون انرژی در کمیسیون تلفیق و روئسای کمیته‌های کمیسیون انرژی، پیشنهادات رسیده را مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را اولویت‌بندی و اهم فی الاهم کنند.
نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جزئیات، بندها و تبصره‌های مرتبط با حوزه انرژی در لایحه بودجه سال 98 به همراه پیشنهادات نمایندگان توسط هیات منتخب تا پایان هفته بررسی، اصلاح و تغییر داده خواهند شد و در نهایت در صحن کمیسیون انرژی به تصویب می‌رسند، ادامه داد: پس از تصویب این بخش‌ها نظر نهایی نمایندگان کمیسیون انرژی طی هفته آینده به کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 ارجاع خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر