بازدید 6046
این مصوبه ربطی به CFT ندارد

لایحه داخلی مبارزه با پولشویی در نهایی شد

کد خبر: ۸۶۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 05 January 2019

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از نهایی شدن لایحه اصلاح قانون مبارزه با قانون پولشویی و پذیرش مواردی از نظر مجلس و شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نشست امروز این مجمع گفت: لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی که با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شده بود، امروز در مجمع بر اساس اصل 110 قانون اساسی بررسی و نهایی شد.

وی تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در مواردی نظر مجلس و در مواردی نظر شورای نگهبان را پذیرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این لایحه از طرف مجمع برای رئیس مجلس شورای اسلامی جهت ابلاغ به دولت ارسال خواهد شد.

به گزارش فارس، مصوبه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لایحه اصلاح قانون «داخلی» مبارزه با پولشویی بوده است و بر خلاف اعلام برخی رسانه‌ها ربطی به لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم موسوم به CFT نداشته است. هفته گذشته شورای نگهبان CFT را رد کرد و به مجلس بازگرداند. این کنوانسیون در حال حاضر در کمیسیون امنیت ملی مجلس در دست بررسی است و اصولا هنوز در مجلس نهایی نشده و در نتیجه برای مجمع تشخیص مصلحت نیز ارسال نشده که در دستور بررسی قرار گیرد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز صبح امروز در نشست خبری خود درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم گفت: با توجه به اینکه شورای نگهبان ایرادات مشخصی درباره لایحه مذکور داشته است این لایحه برای اصلاح و تامین نظر شورای نگهبان به مجلس ارسال شد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: با توجه به بررسی های مجلس شورای اسلامی تنها 2 ایراد از مجموع ایرادات شورای نگهبان برطرف شده و ایرادات دیگر شورا به CFTبه قوت خود باقی است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار