بازدید 12515
پیمانه اقتصادی؛

آپارتمان‌هایی که تا سقف نیم میلیارد تومان می توان خرید/ قاچاق گندم جایگزین قاچاق سوخت خواهد شد/ تصویب ترخیص ۱۳ هزار خودرو وارداتی/ وزیر صنعت: قیمت خودرو حتما باید پایین بیاید

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب نشینی شاخص کل بورس، باید از بازار‌های بورس آمریکا دوری کرد، بانکداری آلمان با اعتصاب کارمندان حمل پول فلج شد، تنظیم بودجه عمان بر مبنای نفت ۵۸ دلاری، سهمیه واردات نفت چین کاهش یافت، پیشروی طلای جهانی به سوی مرز ۱۳۰۰ دلار، احتمال سرمایه‌گذاری ایران در پروژه‌های نفتی هند و تصویب ترخیص ۱۳ هزار خودرو وارداتی از هفته آینده را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 03 January 2019
آپارتمان‌هایی که تا سقف نیم میلیارد تومان می توان خرید/ قاچاق گندم جایگزین قاچاق سوخت خواهد شد/ تصویب ترخیص ۱۳ هزار خودرو وارداتی/ وزیر صنعت: قیمت خودرو حتما باید پایین بیایدپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند. 

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب نشینی شاخص کل بورس، باید از بازار‌های بورس آمریکا دوری کرد، بانکداری آلمان با اعتصاب کارمندان حمل پول فلج شد، تنظیم بودجه عمان بر مبنای نفت ۵۸ دلاری، سهمیه واردات نفت چین کاهش یافت، پیشروی طلای جهانی به سوی مرز ۱۳۰۰ دلار، احتمال سرمایه‌گذاری ایران در پروژه‌های نفتی هند و تصویب ترخیص ۱۳ هزار خودرو وارداتی از هفته آینده را در بر دارد.

آخرین روز هفته؛ شاخص کل بورس ۹۴۱ واحد عقب نشینی کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات روز چهارشنبه با کاهش ۹۴۱ واحدی به رقم ۱۶۰ هزار و ۸۹۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن، اما با کاهش ۵۰ واحدی، عدد ۲۷ هزار و ۹۳۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۷۹۱ واحدی به رقم ۱۷۵ هزار و ۸۸۳ واحد دست یافت. شاخص بازار اول، اما در حالی با کاهش ۶۲۲ واحدی به رقم ۱۱۸ هزار و ۶۹۴ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۲۲۲۱ واحدی، عدد ۳۱۹ هزار و ۷۶۳ واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش ۷ واحدی روی رقم یک هزار و ۸۷۵ واحد نشست. معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک صادرات با ۹۴ واحد و بانک پاسارگاد با ۸۷ واحد و ایران خودرو با ۴۴ واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با ۱۲۲ واحد، فولاد مبارکه با ۱۲۰ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۱۱۷ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

باید از بازار‌های بورس آمریکا دوری کرد

بانک مورگان استنلی آمریکا هشدار داد، نباید در سال ۲۰۱۹ در بازار‌های بورس آمریکا سرمایه‌گذاری کرد. این بانک گفت: هرچند در سال ۲۰۱۸ شاهد روز‌های سختی برای بازار‌های نوپدید بوده‌ایم، این بازار‌ها آماده بالا رفتن هستند و در سال ۲۰۱۹ شاهد رشد باثبات اقتصاد آن‌ها خواهیم بود.

مورگان استنلی در ارزیابی جدید خود نسبت به بازار‌های نوظهور در جهان سال ۲۰۱۹ را سال گذار آن‌ها از حالت «پایین‌تر از ارزش واقعی» به «بالاتر از ارزش واقعی» پیش‌بینی کرد. در پیش‌بینی این بانک همچنین آمده است، بورس‌های آمریکا شاهد کاهش ارزش خواهند بود. بانک مورگان استنلی در گزارش چشم‌انداز استراتژی جهانی برای سال ۲۰۱۹ خود آورده است: ما فکر می‌کنیم دوره صف‌های فروش در بازار‌های نوظهور جهان پایان یافته است و در این بازار‌ها نشانه‌های مثبتی می‌بینیم. در سال ۲۰۱۸ بسیاری سرمایه‌گذاران از بازار‌های نوظهور خارج شده و به دلیل افزایش سوددهی اوراق سهام در آمریکا اقدام به خرید دارایی‌های آمریکایی کردند. بنا به گزارش مورگان استنلی، این روند تغییر خواهد کرد.، چون در سال ۲۰۱۹ عملکرد بازار‌های نوپدید از عملکرد بازار‌های کشور‌های توسعه یافته بهتر خواهد بود.

آپارتمان‌هایی که تا سقف نیم میلیارد تومان می‌توان خرید

آمار رسمی نشان می‌دهد در ایستگاه پایانی فصل پاییز، بیش از ۴۷ درصد از معاملات خرید و فروش آپارتمان در شهر تهران به واحد‌های مسکونی با ارزش کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان تعلق داشته است.
 
آپارتمان‌هایی که تا سقف نیم میلیارد تومان می توان خرید/ قاچاق گندم جایگزین قاچاق سوخت خواهد شد/ تصویب ترخیص ۱۳ هزار خودرو وارداتی/ وزیر صنعت: قیمت خودرو حتما باید پایین بیاید

بانکداری آلمان با اعتصاب کارمندان حمل پول فلج شد

اتحادیه «وِردی» که یکی از بزرگترین اتحادیه‌های آلمان است، فراخوان اعتصاب سراسری توسط ۱۲ هزار و ۵۰۰ راننده مسلح حمل پول و دیگر کارگرانی که پول نقد به بانک‌ها و فروشگاه‌های خُرده فروشی حمل می‌کنند را داد. این اعتصاب به دلیل ناموفق بودن مذاکرات افزایش دستمزد‌ها صورت گرفت. اعتصاب از امروز در آلمان شروع شده و می‌تواند تا روز جمعه ادامه پیدا کند و بستگی به دور جدید مذاکرات دستمزد‌ها دارد که برای پنجشنبه و جمعه برنامه ریزی شده است.

سخنگوی این اتحادیه آلمانی گفت: پیام ما به کارفرمایان روشن است. اگر پیشنهاد قابل مذاکره‌ای ارائه نشود، اعتصابات افزایش خواهد یافت. صد‌ها خودروی حمل پول در سرتاسر آلمان متأثر از این اعتصاب خواهند شد و احتمالا منجر به پیامد‌های جدی برای خرده فروشان و خودرو‌های بانک‌ها می‌شود که اغلب بعد از تعطیلات سال نو خالی هستند. به گفته برخی از مقامات آلمانی این اعتصاب آزار دهنده است و می‌تواند برای شرکت‌ها گران تمام شود، ولی خدمات ادامه خواهد داشت.

بر پایه این گزارش، اتحادیه «وِردی» در حال فشار آوردن برای افزایش ماهانه دستمزد‌ها تا ۲۵۰ یورو معادل ۲۹۰ دلار به کارفرمایان است. در حال حاضر محافظین حمل پول و رانندگان آن‌ها در شرق آلمان، ماهانه بین ۱۸۰۰ یورو تا ۲ هزار و ۴۰۰ یورو درآمد دارند، در حالی که کارمندان این حوزه در قسمت غربی آلمان بین ۲۲۰۰ تا ۲۹۰۰ یورو در ماه حقوق دریافت می‌کنند.

در نخستین روز معاملات سال نوی میلادی، نفت یک درصد ارزان شد

نفت تحت تأثیر افزایش تولید آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به چشم انداز اقتصاد جهانی، حدود یک درصد در روز چهارشنبه که نخستین روز معاملات سال ۲۰۱۹ بود، سقوط کرد. بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در مارس ۵۳ سنت یا یک درصد نسبت به معاملات گذشته، کاهش یافت و به ۵۳.۲۷ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۰ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۴۵.۰۱ دلار در هر بشکه رسید. در بازار‌های معاملات فیزیکی نفت، دو معامله‌گر اظهار کردند قیمت نفت دوبی برای تحویل در دسامبر ۵۷.۳۱۸ دلار در هر بشکه بود که پایین‌ترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۷ به شمار می‌رود. شرکت پتروناس مالزی نیز قیمت فروش نفت خود را ۶۲.۷۹ دلار در هر بشکه تعیین کرده که پایین‌ترین قیمت از اکتبر سال ۲۰۱۷ است. به گفته معامله‌گران، قیمت‌های نفت به دلیل انتظارات برای وجود مازاد عرضه در بازار و افزایش تولید آمریکا و همچنین کندی رشد اقتصاد جهانی کاهش پیدا کرده است. فعالیت کارخانه‌ای در آسیا از جمله چین در دسامبر تحت تأثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و کندی تقاضای چینی‌ها ضعیف شد و بخش تولید اکثر اقتصاد‌های این منطقه آسیب دید که نشان دهنده شروع پرتلاطم برای آسیا در سال ۲۰۱۹ است.

تنظیم بودجه عمان بر مبنای نفت ۵۸ دلاری

عمان بودجه سال ۲۰۱۹ میلادی خود را بر اساس پیش‌بینی رسیدن میانگین قیمت نفت به ۵۸ دلار برای هر بشکه تنظیم کرد. به گزارش رویترز از دوبی، در سند یادشده، با فرض میانگین قیمت نفت ۵۸ دلار در سال آینده میلادی، درآمد‌های دولت عمان در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود. این در حالی است که قیمت شاخص نفت خام برنت اکنون حدود ۵۴ دلار است و اگر قیمت نفت افزایش نیابد، عمان در سال جدید میلادی با کسری بودجه رو‌به‌رو می‌شود. /شانا

سهمیه واردات نفت چین کاهش یافت

چهار منبع آگاه به رویترز اظهار کردند: وزارت بازرگانی چین در نخستین مجوز‌ها برای سال ۲۰۱۹، سهمیه‌هایی به میزان مجموع ۸۹.۸۴ میلیون تن نفت برای ۵۸ شرکت اعطا کرد. این سهمیه‌ها در مقایسه با ۱۲۱.۳۲ میلیون تن حجم نخستین سهمیه صادر شده در سال ۲۰۱۸ کاهش داشته است با این حال، منابع آگاه اظهار کردند، پکن ممکن است در دومین سهمیه‌های امسال، مجموع حجم سهمیه‌های واردات در سال ۲۰۱۹ را افزایش دهد. به گفته ژو گوئوشیا، تحلیلگر نفتی شرکت مشاوره جی ال سی، بازار در مجموع دورنمای مثبتی برای واردات ندارد و کاهش سهمیه واردات احتمالا به معنای کاهش رشد واردات نفت چین در نیمه اول سال است.

پیشروی طلای جهانی به سوی مرز ۱۳۰۰ دلار

بهای طلا روز چهارشنبه تحت تأثیر تقاضا برای سرمایه‌گذاری مطمئن درپی افت بازار‌های سهام و نگرانی‌ها نسبت به کندی اقتصاد جهانی، افزایش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز چهارشنبه بازار سنگاپور با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۲۸۳.۶ دلار رسید که نزدیک به رکورد قیمت ۱۲۸۴ دلار روز دوشنبه بود که بالاترین قیمت در شش ماه گذشته بود.  در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۸۴.۸ دلار رسید.  به گفته بنجامین لو، تحلیلگر کالا در شرکت "فیلیپ فیوچرز"، فضای اخیر برای قیمت طلا مثبت به نظر می‌رسد، زیرا اعتماد بازار به دلیل نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی همچنان متزلزل است.

قاچاق گندم جایگزین قاچاق سوخت خواهد شد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم و احتمال افزایش آن در سال زراعی ۹۷-۹۸، گفت: با توجه به دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش ارزش پول ملی هزینه نیروی کار، سوخت، بذر و تجهیزات کشاورزی افزایش پیدا کرده است. احمد صفری با بیان اینکه متأسفانه قیمت خرید تضمینی گندم در مقایسه با رقم کارشناسی شده پایین‌تر است و اختلاف بسیاری دارد، تصریح کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که کشاورزان مخصوصا گندم کاران کشور تنها در فصل برداشت و یک بار در سال درآمد دارند. وی با اشاره به اینکه قیمت تعیین شده برای هر کیلوگرم گندم به میزان یک هزار و ۶۰۰ تومان بسیار پایین است، ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم باید باتوجه به افزایش نرخ تورم، هزینه زندگی و هزینه کاشت محصول ۲ هزار تومان تعیین شود. وی با تأکید بر اینکه قیمت گندم در کشور‌های همسایه بسیار بالاتر از میزان تعیین شده در کشور است و در صورتی که قیمت خرید تضمینی گندم متناسب با شرایط موجود تعیین نشود قاچاق گندم جایگزین قاچاق سوخت می‌شود، خاطرنشان کرد: شدیدا نیاز به قیمت گذاری مجدد در زمینه خرید تضمینی گندم وجود دارد و باید رضایت کشاورز را جلب کرد. /خانه ملت

احتمال سرمایه‌گذاری ایران در پروژه‌های نفتی هند

سانجیو سینگ مدیرعامل شرکت نفت هند گفت: ایران هنوز به طرح سرمایه‌گذاری در توسعه پالایشگاه چنای در جنوب این کشور پاسخ منفی نداده است. وی دیروز اعلام کرد: ایران هنوز احتمال حضور خود در طرح توسعه پالایشگاه چنای که هم اکنون روزانه ۲۰ هزار تن نفت پالایش می‌کند را منتفی نکرده است. پس از آنکه هند واردات نفت خود از ایران را کاهش داد احتمال سرمایه‌گذاری ایران در این پروژه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. شرکت چنای پترولیوم در راستای به روز رسانی تجهیزات و توسعه ظرفیت خود به حدود ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد. شرکت نفت‌ایران اینترترید زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران که در سوئیس واقع شده ۱۵.۴ درصد سهام چنای پترولیوم را دارد و از طرف دیگر، شرکت نفت هند ۵۲ درصد سهام چنای را خریده است. /اکونومیک تایمز

تصویب ترخیص ۱۳ هزار خودرو وارداتی از هفته آینده

گمرک جمهوری اسلامی ایران به نقل از معاون فنی گمرک ایران از تصویب پیشنهاد جامع در رابطه با ترخیص ۱۳ هزار خودرو دپو شده در گمرک از هفته آینده خبر داد. مهرداد جمال ارونقی گفته است با پیگیری‌های انجام شده در گمرک و وزارت صمت و تصویب پیشنهاد جامع ارائه شده به شورای عالی هماهنگی سه قوه فرایند ترخیص از هفته آینده شروع می‌شود.  به گزارش فارس، خودرو‌های دپو شده مربوط به ورود آن‌ها در سال ۹۶ و ۹۷ است که از تعداد ۱۳ هزار دستگاه حدود ۴ هزار دستگاه سواری در منطقه ویژه سلفچگان دپو شده است. عمده خودرو‌هایی که در سال ۹۶ به داخل کشور آمده ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کردند که حدود ۷ هزار دستگاه می‌شود و مابقی نیز با ارز متقاضی وارد شدند. یکی از نکات مهم مربوط به چگونگی اخذ مابه‌التفاوت نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی است که باید به گونه‌ای صورت بگیرد که نه رانتی برای واردکننده ایجاد شود و نه حقی از مصرف‌کننده ضایع.  

وزیر صنعت: قیمت خودرو حتما باید پایین بیاید

رضا رحمانی در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به این که خودروسازان باید تمام تعهدات خود را که در قرارداد با خریدار ذکر شده است اجرایی کنند، اظهار کرد: سازمان حمایت از مصرف کننده نیز مأمور است تا نظارت کند که این تعهدات به درستی انجام شود برای جبران تأخیر در تحویل خودرو نیز سازوکارهای، چون جریمه و سود در نظر گرفته شده و برای ما مهم است که این تعهدات حتما اجرایی شود. وی درباره طرح خودروسازان برای عرضه محصولات تا ۵ درصد زیر قیمت، خاطرنشان کرد: لازمه این کار افزایش تولید است در حال حاضر روند نزولی تولید خودرو متوقف شده و تولید هر روز بهتر می‌شود. افزایش تیراژ تولید، عرضه را بیشتر کرده و موجب کاهش قیمت می‌شود. تولید در حال حاضر در حال افزایش است و عرضه که بیشتر شود خودروسازان هم می‌تواند تعهدات خود را اجرایی کنند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو کاهش می‌یابد، تاکید کرد: قیمت خودرو حتما باید نسبت به قیمت بازار پایین بیاید. ما پیگیر این مسأله هستیم و خودروسازان هم قول دادند با افزایش تولید قیمت خودرو را پایین بیاورند.

افزایش بی سابقه تولید گاز در جنوب عراق

وزارت نفت عراق از افزایش بی سابقه تولید گاز مایع در جنوب این کشور خبر داد. سخنگوی وزارت نفت عراق روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حجم تولید گاز بصره به رقم بی سابقه چهار هزار و ۸۱۴ تن در روز رسید. 'عاصم جهاد' افزود: این موفقیت رویداد مهمی در راستای خودکفایی عراق در زمینه گاز مایع و همچنین افزایش درآمد از طریق صادرات آن است. در این خبر به میزان این افزایش نسبت به قبل اشاره نشده، ولی پیشتر میزان تولید گاز در بصره بیش از دو هزار تن در روز اعلام شده بود. وی از تاکیدات 'ثامر الغضبان' وزیر نفت و معاون انرژی نخست وزیر برای تقویت توان تولیدی و صادراتی نفت و گاز عراق خبر داد. بر اساس برآورد‌های اولیه، ذخایر گازی عراق در حال حاضر به ۱۳۲ تریلیون فوت مکعب می‌رسد هر چند منبع ۷۰ درصد گاز این کشور، چاه‌های نفت است. عراق هم اکنون رتبه ۱۱ میان کشور‌های برخوردار از منابع گاز طبیعی و پس از روسیه، ایران، قطر، عربستان، امارات، آمریکا، نیجریه، ونزوئلا و الجزایر قرار دارد. /ایرنا

۴۴تن گوجه فرنگی قاچاق کشف شد

مأموران گمرک پرویز خان با رصد دو دستگاه کامیون یخچالی و کنترل و رهگیری اطلاعات محموله از طریق سامانه‌های هوشمند الکترونیکی، موفق به کشف ۴۴ تن گوجه فرنگی قاچاق شدند. متخلفان، ۴۴ تن گوجه فرنگی بوته‌ای را به نام گوجه فرنگی گلخانه‌ای اظهار کرده بودند. مأموران موفق شدند پیش از خروج این محموله از محوطه گمرک، آن را توقیف کنند و جهت انجام مراحل قضایی به مرجع رسیدگی کننده تحویل دادند. بر اساس این گزارش، این محموله به دلیل سریع الفساد بودن با دستور قضایی و هماهنگی اموال تملیکی و تعزیرات گمرک پرویز خان در اولین فرصت در شهرستان‌های زلزله زده سرپل ذهاب و گیلانغرب بین مردم توزیع شد. /گمرک ایران
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
خودرو باید فقط 10در صد گران بشه.برای حفظ نظام باید یه کاری کرد .دولت که........
قیمت جهانی گتدم 6000 تومن است ولی متاسفانه در ایران جلو انتقال و صادراتش را می گیرند و از کشاورز 1300 تومن می خرند
شما فقط به متراژ اون آپارتمانها نگاه کنین.یعنی زندگی توی یک آپارتمان 40 متری چطوری میخواد باشه؟چه فشارهای روحی و روانی میخواد به بچه های این خونواده ها بیاد.مقایسه کنین با زمان های گذشته که بچه ها توی خونه های حیاط دار و دلباز بزرگ میشدن و بازی میکردن و توی اون بازی ها چه چیزهایی یاد میگرفتن.اما بچه های الان جماعت افسرده و تنبل و تنهایی بزرگ میشن و در آینده افراد مفیدی نخواهند بود.
پاسخ ها
بیرانوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
اگر یه نگاهی به پدر و مادرامون بکنیم میبینیم چقدر با محبت و با گذشت هستن. چقدر تو جمع بودن و با فامیل بودن رو دوست دارن.
ولی ما تبدیل شدیم به رباط. نه میتونیم از ترس گرانی با کسی رفت و امد کنیم و نه از ترس اینکه خانه 40 متری ما جای مهمان ندارد با کسی حشر و نشر داشته باشیم
اخه گوجه فرنگی هم قاچاق؟!امروز فردا فکر کنم چیزای دیگه هم قاچاق اعلام بشه
حالا میخوام ببینیم اون همه کارشناس که به خاطر عدم قاچاق سوخت داد و فریاد سر میدادند که باید قیمت بنزین بره بالا، آیا الان درباره بالا رفتن قیمت گندم هم حرف میزند، اینجاست که میگن بعضی از کارشناسها فقط کار چاق کن برخی جریانات خاص هستند. کشاورز کیلویی چند؟ گندم خودمون ارزون میخریم گرون میفروشیم
خودروهای مدل گذشته .
مشتری اش خاصه چرا که سال جدیو میلادی شده و عملا این خودروها مدل انداخته.
البته احتمالا به قیمت خودروی روز به ملت میدهند.
قیمت های مسکن توهی است و ارزش خرید ندارد!!!!!! خرید با این قیمتها یعنی پول هدر دادن!!!!
قیمت واقعی یکدهم قیمتهای اعلامیه!!!
آپارتمان کلاً دارای ضرر زیادی برای صاحبانشان دارد مخصوصاً وقتی خالی است! فرسودگی، قدمت هزینه های نگهداری باعث افت شدید قیمت آپارتمان می شود حتی اگر بازسازی شود!!!! که خود یک هزینه اضافی روی دارنده اش میگذارد!!!
سقوط قیمت مسکن حتمی است چه بخواهند و چه نخواهند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
صبر کن ارزون بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
فکرت خرابه
اخه
ماشاالله گرونی رو همه قبول دارن
به حقوق میرسه میشه 20 درصد
ماشین و... دو سه برابر
شدیدا قیمت خونه در روزهای آینده کاهش داره بیچاره خریداران با قیمتهای چرت و پرت
پدر ملت را درآوردن
با وجود کم کاستی هایی که تو این مملکت هست ولی خدا وکیلی در حق این کشاورزها وحشتناک داره ظلم میشه. من خودم کارمندم و خودم میدونم که نصبت به کشاورز جفا میشه
کثیف ترین تصمیمات در دولت روحانی. مگر میشود خودروهایی که تا چند روز پیش میگفتند بارجعل سند وارد شده و از پول بانک استفاده کرده اند ترخیصشان آزاد شود ولی خودروهایی که بدون انتقال ارز و با مجوز قانونی وارد شده اند بلاتکلیف باشند
تابناک 100درصد مسئول گران شدن مسکن است چون این نرخها خیلی بالاتر از قیمت مسکن در همین محلات است
انقلاب برای اشخاص خاص هم نون داشت وهم آب برای عامه مردم چطور ؟!!!!!
قاچاق گوجه فرنگی ممنوع..... مواد مخدر به وفور و در همه جا!!!! چه نیروهایی صرف چه کارهایی میشه؟
چهار تن گوجه میشود مثلا ده میلیون تومان. کمتر از یک کیلو تریاک یا سایر مواد........ اختلاسها هم که سر جای خودش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر