بازدید 18344
مرور روزنامه‌های دوشنبه دوازدهم آذرماه؛

خیـز برای بنزین۵۰۰۰ تومانی؟! / ایده ۲۰ برابر کردن یارانه نقدی با چه هدفی مطرح می‌شود؟ /دولت مسبب و حلال مشکلات است؟

پولشویی ۱۵۰ میلیون دلاری، راه دشوار رسانه‌های غیردولتی، ارز ۵۷۰۰ تومانی در بودجه ۹۸، عارف علیه فریدون، شکست بزرگ در جنگ مجازی، جایگاه ما در جنگ تجارت، رفتار دوگانه با شهرداری، دفاع آفتاب یزد از استیضاح ظریف، تدوین طرح ممنوعیت انتصاب اقوام، تب داغ کلیه فروشی در فضای مجازی، کلید خوردن فاز جدید اصلاح نظام بانکی، افشاگری تکان دهنده گاردین از بهره کشی جنسی در کمپ منافقین، مخالفت اصلاح طلبان و اصولگرایان مجلس با استیضاح ظریف و نگرانی‌ها از توافق دو ابرقدرت اقتصادی برای ایران از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۵۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۲ 03 December 2018

پولشویی ۱۵۰ میلیون دلاری، راه دشوار رسانه‌های غیردولتی، ارز ۵۷۰۰ تومانی در بودجه ۹۸، عارف علیه فریدون، شکست بزرگ در جنگ مجازی، جایگاه ما در جنگ تجارت، رفتار دوگانه با شهرداری، دفاع آفتاب یزد از استیضاح ظریف، تدوین طرح ممنوعیت انتصاب اقوام، تب داغ کلیه فروشی در فضای مجازی، کلید خوردن فاز جدید اصلاح نظام بانکی، افشاگری تکان دهنده گاردین از بهره کشی جنسی در کمپ منافقین، مخالفت اصلاح طلبان و اصولگرایان مجلس با استیضاح ظریف و نگرانی‌ها از توافق دو ابرقدرت اقتصادی برای ایران از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه های امروز دوشنبه دوازدهم آذرماه در حالی چاپ و منتشر شدند که پولشویی 150 میلیون دلاری پنج صراف متخلف، خیز برای بنزین 5000 تومانی، مخالفت اصولگرایان و اصلاح طلبان با استیضاح ظریف، اعتراض جلیقه زردها و چماق مکرونی عناوینی هستند که در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده اند.

روزنامه ابتکار عنوان وارونگی تاریخ و بازگشت جلیقه‌زردها را از گزارشی برای صفحه نخست خود انتخاب کرد که طی آن از به صدا درآمدن زنگ خطر برای اروپا با سرایت موج اعتراضات از فرانسه به هلند و بلژیک خبر داده شده است. این روزنامه با چاپ تصویری از محمدجواد ظریف در صفحه نخست، تیتر صحبت‌هایم در مورد پولشویی کاملا مشخص است را به نقل از او در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس برجسته کرده است.

روزنامه ایران عنوان استیضاح ظریف منتفی می‌شود را تیتر یک امروز خود کرد و در گزارشی با همین عنوان، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با «ایران» جزئیات جلسه با استیضاح کنندگان را روایت نموده است. این روزنامه با چاپ تصویری از پیروز حناچی ضمن اعلام خبر برگزاری مراسم تحلیف شهردار جدید تهران، تیتر حناچی: جلوی تخریب تهران را می‌گیرم را در کنار تصویر او گنجانده است.

روزنامه کیهان تیتر یک خود را به عبارت حاشیه‌سازان به صف شده‌اند؛ باز چه کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است؟! اختصاص داد و طی گزارشی با این عنوان نوشت: نماینده عضو فراکسیون امید طی سخنانی در یک همایش حجاب اسلامی را زیر سؤال برده و محجبه بودن را دلیل بیماری خود خواند! تجربه نشان داده است که هر زمانی حاشیه‌سازان به صف شده‌اند پای پنهانکاری و باج‌دهی جدیدی در میان است و محرمانه و در خفا قرارداد جدیدی بسته شده و یا تعهدات تازه‌ای به آنچه پیش از این به کشور تحمیل و اجرایی شده است افزوده می‌شود.

روزنامه شرق پولشویی 150 میلیون دلاری را تیتر یک خود کرده و  از صدور حکم قطعی پنج صراف متخلف در هفته آینده خبر داده است. این روزنامه تصویری از اصغر فرهادی را در صفحه نخست خود چاپ کرده و عنوان گفت و گوی خود با او به مناسبت اکران فیلم جدیدش «همه می دانند» را «شنا کردن بدون جلیقه نجات» انتخاب کرده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت ها، گزارش ها و سرمقاله های منتشره در روزنامه های امروز را مرور می کنیم؛

دولت مسبب و حلال مشکلات است؟
روزنامه ایران در ستون درنگ شماره امروز خود با عنوان دولت مسبب و حلال مشکلات! نوشت: این روزها به موازات اظهار نظرها و تأکیدهای مختلف بر ضرورت همکاری ملی برای برون رفت از مشکلات موجود، مجموعه دولت هم زیر ضرب جدی منتقدان قرار دارد. به تعبیری آن تأکیدها در راستای همکاری و تقویت وحدت ملی برای مواجهه با اعمال فشارهای خارجی عمدتاً روی کاغذ می‌ماند و جنبه عملیاتی پیدا نمی‌کند. بماند اینکه برخی هم شرایط را برای تسویه حساب‌های سیاسی با دولت مناسب می‌دانند و پشت همه کاستی‌ها و کمبودها دست دولت را می‌جویند تا از هم اکنون اندوخته‌های سیاسی خود برای انتخابات پیش رو را انبار کنند.
خیـز برای بنزین۵۰۰۰ تومانی؟! / ایده ۲۰ برابر کردن یارانه نقدی با چه هدفی مطرح می‌شود؟ /دولت مسبب و حلال مشکلات است؟
البته آن گونه که در قانون اساسی هم آمده است دولت مسئول امور اجرایی کشور است و بر همین اساس هم اختیاراتی دارد. اما این وضعیت حقوقی استناد محکمی برای حکم دادن و حواله دادن همه مشکلات موجود به قوه مجریه نیست. در حقیقت آنچه در فضای حقیقی سیاست ایران می‌گذرد با آن ساختار حقوقی تفاوت‌هایی دارد. اینکه بحث‌هایی درباره همان ساختار حقوقی و برخی تداخل وظایف و موازی کاری‌ها هم وجود دارد مجال دیگری می‌طلبد؛ اما در همین چارچوب موجود هم خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد که بی توجه به اقدامات و مواضع برخی نهادها یا جریان‌های سیاسی در برابر دولت، قوه مجریه را مسبب همه مشکلات و در پی آن حلال همه آنها دانست. در حالی که دولت امکان استفاده از همان اختیارات قانونی خود را نیز مهیا نمی‌بیند. در همین ساختار موجود، دولت لوایح چهارگانه ای را بر اساس اختیارات و البته برنامه ریزی‌های کارشناسانه و آینده نگرانه به مجلس ارائه کرده و الان بیش از دو سال است که در مجلس مانده و هنوز تعیین تکلیف نشده است. یا دولت بر اساس مقدورات و امکانات کشور و برنامه ریزی‌های خود برنامه ششم توسعه را به مجلس می‌دهد اما آنچه در مجلس تصویب و تبدیل به قانون می‌شود، اساساً برنامه دیگری می‌شود که به تعبیر برخی کارشناسان اقتصادی دیگر نمی‌توان آن را برنامه دولت خواند. دولت در چارچوب برنامه‌ها و وعده‌های انتخاباتی خود بنا را بر تعامل در سیاست خارجی می‌گذارد اما مدام از سوی برخی نهادها و کانون‌های تأثیرگذار در قدرت با انواع اتهامات نواخته می‌شود. اعضای کابینه علاوه بر حضورهای متعدد در مجلس برای پاسخ به سؤالات نمایندگان مدام زیر تیغ تهدید به استیضاح هستند چنان که در حال حاضر چندین استیضاح روی میز نمایندگان است. نمونه‌هایی از این دست فراوان است و نشان می‌دهد همان نهادها و جریان‌هایی که از دولت انتظار معجزه دارند، اتفاقاً کمترین اهتمام را نسبت به همکاری با آن دارند. مضاف بر اینکه با توسل به اختیارات قانونی و ابزارهای غیر قانونی چوب هم لای چرخ دولت می‌گذارند، اختیاراتش را برنمی‌تابند، سیاست‌هایش را رد می‌کنند و آن را ناکارآمد جلوه می‌دهند .البته توقع هم دارند بار همه مشکلات را به تنهایی به دوش بکشد.

ایده 20 برابر کردن یارانه نقدی با چه هدفی مطرح می شود؟
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان خوش خدمتی به دشمن نوشت: اخیراً مطلبی در فضای مجازی منتشر شده که در آن، یکی از سران جریان انحرافی گفته است یارانه باید 20 برابر شود تا مردم از ثروتهای ملی بیشتر برخوردار شوند. وی با ارائه فهرستی از منابع نفت و گاز و معادن کشور مدعی است که باید این منابع را نقد کرد و حاصل آنرا بین مردم توزیع نمود!
این دیدگاه مبتنی بر عوام فریبانه‌ترین طرز تلقی از ثروتهای ملی در کشور است که با هدف بالا بردن سطح توقعات جامعه و به ویژه تحریک افراد نیازمند و دهک‌های کمتر برخوردار مطرح می‌شود.
این، دیدگاه کسی است که در سالهای پایانی از دوره 8 ساله دولتش مدعی بود باید یارانه‌ها را 5 برابر کرد و آنرا در میان مردم توزیع نمود درحالی که اطلاعات موجود نشان می‌دهد دولت وقت برای دادن حتی همان ارقام محدود یارانه‌ها نیز ناچار به استقراض از بانک مرکزی و دستکاری در روند جاری درآمدها و هزینه‌های دولت بوده است. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که دولت‌های بعدی هم برای تامین منابع پرداخت همان یارانه‌ها نیز دچار مشکلات بزرگی هستند.
خیـز برای بنزین۵۰۰۰ تومانی؟! / ایده ۲۰ برابر کردن یارانه نقدی با چه هدفی مطرح می‌شود؟ /دولت مسبب و حلال مشکلات است؟
صرف نظر از گزافه گوئی‌های بی‌منطق که با هدف بازی کردن با اعتقادات مذهبی مردم صورت می‌گرفت و یارانه‌ها را هدیه امام زمان(عج) یا ذخیره‌ای برای کمک به امام زمان علیه‌السلام معرفی می‌کرد، اصل اقدام برای آشکارسازی سوبسیدها و پرداخت یارانه نقدی به کلیه اقشار جامعه از اساس یک تجربه ناموفق و غیرقابل توجیه بود. حتی در مقیاس یک خانواده هم پذیرفتنی نیست که مدیر خانواده به جای برنامه ریزی جهت تامین نیازهای اصلی و کلیدی خانواده و تخصیص درآمدها و منابع مالی همین جمع کوچک، بخش عمده موجودی خود را به سختی تامین کرده، میان اعضای خانواده توزیع کند و خوشباورانه ادعا کند گویا عدالت را برقرار کرده است! درحالی که توجه جدی به نیازهای حال و آینده همان جمع کوچک ایجاب می‌کند که برای رفع مشکلات و ریل‌گذاری برای پیشرفت اعضای خانواده، عقل معاش را در پیش گیرد. از هزینه‌های غیرضرور بپرهیزد و برای نیازهای بنیادی به آینده هم بیندیشد.


با نگاهی مسئولانه و بدون پیشداوری به نتایج نامطلوب پمپاژ پول با اهداف سیاسی – تبلیغاتی در جامعه و بازخورد منفی آن بهتر می‌توان دریافت که اصل چنان تصمیم و اقدامی از ابتدا غیرکارشناسانه بوده و استمرار آن هم قابل توجیه نیست تا چه رسد به چند برابر کردن مبالغ توزیعی و پمپاژ پول به جامعه.


نه تنها در آن دوره تاریک هشت ساله بلکه امروز هم دولتها برای تامین کسری از همین ارقام در جهت مصرف در برنامه‌های عمرانی و خدمات زیربنائی مشکل دارند. بعلاوه خسارات عظیم ناشی از عدم سرمایه‌گذاری صحیح و منطقی در تامین نیازهای اصلی و کلیدی جامعه، همچنان محسوس و ملموس است که ضرورت هرگونه تجدیدنظر جدی در این زمینه را گوشزد می‌کند تا چنین ارقام بزرگی در جهات مناسبی سرمایه‌گذاری شود و جامعه را در برابر بحران‌های ناشی از بی‌آبی، سیل، بیکاری و آسیبهای زیست محیطی،توانمندسازد و زمینه‌های اشتغال و بهره وری بالاتری را به ویژه در قلمرو آموزش، بهداشت، کارآفرینی و ایجاد مهارتهای شغلی فراهم نماید.


با توجه به تحریکات بیگانه و جنگ اقتصادی بیرحمانه‌ای که دشمن برای ایجاد نابسامانی و دامن زدن به مسائل و مشکلات موجود و حادث به راه انداخته، هرگونه تلاش عمدی یا سهوی برای بالا بردن سطح توقعات جامعه و تحریک عواطف و احساسات اقشار کم درآمد، نوعی خوش خدمتی به بیگانه و بازی در زمین دشمن است. نکته مهمتر آنکه اساساً با وجود چنین افرادی، احتیاجی به دشمن نیست و این جماعت با توسل به فریبکاری و سیاه نمائی تلاش می‌کنند زمینه‌های نارضایتی را ایجاد کنند که دشمن هم به این خوبی قادر به این کار نیست.


طرفه اینکه این مطالب توسط کسانی مطرح می‌شود که پشتوانه‌های حمایتی کارگران را در سازمان تامین اجتماعی و جاهای دیگر حراج کرده و به ثمن بخس به نور چشمی‌ها فروختند و جامعه کارگری را در طوفان حوادثی که جامعه را آزار می‌دهد، بدون پشتوانه ساخت. ایکاش صاحبنظران و اندیشمندان با حضور در پشت تریبونها به تشریح آنچه گذشته و می‌گذرد بپردازند و دست چنین عناصر فریبکاری را در پیشگاه مردم باز کنند تا مردم دریابند که بسیاری از مسائل و مشکلات امروز جامعه و کشور محصول ندانم کاری‌های همین جماعت مدعی و فریبکار است.

خيـز براي بنزین۵۰۰۰ توماني
روزنامه قانون در گزارشی با عنوان خيـز براي بنزین۵۰۰۰ توماني به موضوع سهمیه بندی بنزین پرداخت و نوشت: واقعي نبودن قيمت سوخت و حامل‌هاي انرژي موضوعي است كه در كشور ما وجود دارد و به طور معمول مورد بحث كارشناسان است. چالش‌هايي كه بر سر اين موضوع وجود دارد اما تمامي ندارد. از طرفي افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي و سوخت به ويژه بنزين حساسيت بسيار زيادي را در ميان مردم ايجاد مي‌كند و به نظر مي‌رسد كه بالا رفتن نرخ سوخت به نوعي براي مردم خط قرمز محسوب مي‌شود و از سوي ديگر بسياري از كارشناسان معتقدند قيمت پايين بنزين و فرآورده‌هاي نفتي در كشور ما به امر قاچاق سوخت به شدت دامن مي‌زند؛ چرا كه قاچاق سوخت براي قاچاقچي صرفه اقتصادي دارد و نرخ سوخت بايد به نرخ كشورهاي همسايه برسد تا جلوي قاچاق آن نيز گرفته شود. البته در اين ميان كارشناساني نيز هستند كه معتقدند در حال حاضر و با توجه به شرايط اقتصادي كشور و كاهش شديد قدرت خريد مردم و افزايش فقر در جامعه، كشور به هيچ عنوان بيش از اين كشش افزايش قيمت‌ها و همچنين افزايش قيمت سوخت را ندارد. با اين اوصاف اما موضوع افزايش قيمت سوخت موضوعي است كه چالش‌هاي زيادي را در چند وقت گذشته ايجاد كرده است.
خیـز برای بنزین۵۰۰۰ تومانی؟! / ایده ۲۰ برابر کردن یارانه نقدی با چه هدفی مطرح می‌شود؟ /دولت مسبب و حلال مشکلات است؟
به نظر مي‌رسد در شرايط فعلي به دليل تحريم‌هاي نفتي و كاهش ميزان فروش نفت كشورمان دولت با كسري بودجه مواجه خواهد شد و براي تامين اين كسري به عناوين مختلف به دنبال راهكارهايي است كه بتواند درآمد كافي براي سال آينده داشته باشد و از طرفي بتواند فشارها را بر مردم كاهش دهد. در اين خصوص دو نرخي شدن قيمت بنزين پيشنهادي است كه بارها در جلسات مطرح شده ولي تا به امروز در حد حرف و سخن باقي مانده و هنوز به صورت مكتوب و در قالب لايحه به مجلس ارائه نشده است. اما همان‌طور كه گفته شده با رسيدن زمان تصويب بودجه 98 به طور حتم اين بحث نيز دوباره مطرح خواهد شد. البته چندي پيش رئيس سازمان برنامه و بودجه گفته بود که دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال 98 پیشنهادی ندارد.


طبق آمارها ميزان مصرف بنزين در كشور از خط قرمز رد شده است و برخي كارشناسان علت اين امر را قيمت پايين بنزين در كشور مي‌دانند. با اين حال با وجود اينكه بارها از سوي مسئولان مطرح شده كه بازگشت دوباره كارت سوخت به دليل افزايش كنترل و نظارت بر مصرف بنزين است اما باز هم برخي معتقدند كه اين اقدام در جهت سهميه‌بندي بنزين و افزايش قيمت آن است. در اين خصوص وزیر نفت گفته است كه راه‌اندازی کارت سوخت ربطی به قیمت و سهمیه‌بندی ندارد فقط می‌خواهیم جلوی قاچاق را بگیریم. بيژن زنگنه درباره میزان ذخیره بنزین گفته بود : اكنون در این فصل میزان تولید کفاف می‌دهد. دولت لایحه داده اما هر گونه افزایشی در قیمت حامل‌ها در مجلس تصویب می‌شود.

اين روزها زمزمه‌هايي شنيده مي‌شود كه مسأله سهميه‌بندي و همچنين افزايش قيمت سوخت در حال طي فرآيند نهايي خود است. اين طور كه به نظر مي‌رسد اجرايي شدن اين طرح در آينده‌اي نزديك چندان دور از انتظار نيست. تا چند وقت گذشته و پيش از سال 97 نمايندگان مجلس در كميسيون انرژي اغلب با دو نرخي شدن و افزايش قيمت بنزين مخالف بودند و اعلام كرده بودند كه دولت و مجلس هيچ طرحي مبني بر افزايش قيمت بنزين، چند نرخي كردن و سهميه‌بندي آن ندارد و در همين راستا مجلس اجازه افزايش قيمت بنزين را به دولت نخواهد داد اما به نظر مي‌رسد كه در حال حاضر نمايندگان مجلس نيز با اين موضوع موافق باشند. طبق گفته نمايندگان مجلس اگر مصرف بنزین همچنان بالا رود و قاچاق نیز ادامه داشته باشد دولت در این زمینه باید تصمیماتی بگیرد. البته نمايندگان گفته‌اند كه اكنون سهمیه بندی بنزین در دستور کار نیست، اما به عنوان یک فرض احتمالش وجود دارد. سوال مهم این است که چرا با اینکه دولت و مجلس کمتر از چهارماه گذشته عدم افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین را به طور قطعی اعلام کردند اکنون از احتمال تغییر سرنوشت بنزین صحبت می کنند؟ باید گفت علاوه بر اینکه نرخ بنزین در ایران واقعی نیست و با وجود اینکه سال 89 دولت نهم رسما آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و ارائه حامل های انرژی با قیمت اصلاح شده از 28 آذر را اعلام کرد که در این قانون پیش بینی شده بود قیمت سوخت به صورت سالانه و طی پنج سال باید ٢٠‌درصد افزایش پیدا کند تا به ٩٠ درصد قیمت بین المللی یا فوب خلیج فارس برسد؛ اتفاقی که تا کنون رخ نداده است. موضوعات دیگری در اتخاذ این تصمیم دخیل هستند. در خصوص موضوع افزايش قيمت بنزين علي مطهري، نماينده مجلس شوراي اسلامي به «قانون» گفت: هنوز برنامه‌ريزي مشخصي براي افزايش نرخ سوخت در كشور انجام نشده و جلسات در اين زمينه در حال برگزاري است. به نظر مي‌رسد كه در صورت تصميم‌گيري براي افزايش قيمت سوخت تصميمات به گونه‌اي گرفته شود كه مصرف بنزين تا 60 ليتر در ماه با قيمت هر ليتر 1000 تومان و از 60 ليتر تا 120 ليتر به قيمت هرليتر دو تا سه هزار تومان و بالاي 120 ليتر به قيمت هر ليتر 5000 تومان فروخته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶۰
از فشار بدبختی وگرفتاری وبیکاری تو این نصف شب بیدارم اونوقت دم از بنزین پنج هزاری میزنن،لعنت برکسی که منو بافضای مجازی ازجمله تابناک و اخبار سیاسی آشنا کرد والا بجز حال خرابی و اعصاب خوردی هیچی نداره،خوشبحال کسی که تو غار زندگی میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
تا 60 لیتر در ماه میتونی 1000 تومان بنزین داشته باشی، تا 120 لیتر 2000 تومان ، اگر پر مصرف نیستی جای نگرانی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
این حرفها همه فرار به جلوی دولت و هوارداران است.
یکبارمطرح کردن بنزین 5هزار تومننی و یکبار وجود پولشویی.
خب پولشویی وجود دارد جلویش را بگیرید،
مشکل این است این دولت به خودش و ایرانیها هیچ اعتمادی ندارد.
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
ناشناس جان برای توجای نگرانی ندارد نه برای ملت؟/...
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
دوست 9:11 اتفاقا مشکل این دولت اینه که توان مقابله با همون پولشویی رو داره. این یه واقعیت هست. متاسفانه کسانی که در راستای منافع خود اقدام به پولشویی می کنند اینقدر قدرتمند هستن که کسی جرات نداره حتی اسم انها رو به زبان بیاره،
با سلام
بنزین را گران بکنید ولی زحمت بکشید به همون نسبت حقوق را بالا ببرید خودرو را هم با دنیا به روز بکنید یارانه را هم به نسبت افزایش قیمت بنزین بالا ببرید. هیچ حرفی نیست

ولی هم بنزین گران می کنید هم خودروهاتون بی کیفیت تر می شوند هم یارانه عده ای بدبخت بیچاره را حذف می کنید
پاسخ ها
نادری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
خب
اگه زمزمه 5000 شده
قصدشان 2 تا3 هزاره
به ان ترفند عادت کردیم
وای بر مردم! به خدا اینجا توی بلاد کفر کانادا قیمت بنزین الان تقریبا ده هزار تومن است ولی آیا می دانید حداقل دستمزد یک کارگر اینجا بیست میلیون تومن است. تو رو خدا به مردم رحم کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
چرا التماس افتادی یا افتادید.ابن دولت اصلا مردم را نمی شناسد. . پس بیخیال
سنگ بزرگ علامت نزدن است ولی شما بنزین را 10 هزار تومان، دلار را 20 هزار تومان، نان را 300% افزایش قیمت دهید. کی به کیه! ولی بخاطر داشته باشید که کش تا حدی توانائی تحمل کشیده شدن را دارد
بنزین ۵ هزارتومانی یعنی موج تازه افزایش قیمتهابخصوص دربازارمسکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
مسکن چکار به بنزین داره آخه؟؟؟
ناشناس
| France |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
قیمت مصالح میره بالا
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
ناشناس جان توی این مملکت هستی وچهل سال است گران شدن بنزین را تجربه کردی بعد می گویی چه ربطی داره ؟/.دلار چه ربطی به سیب زمینی وگوجه داشت ؟/.....
بنزین ۵ هزارتومنی هم میبینیم. همانطور که نان هزار تومنی را دیدیم !!!!

بد مملکتی شده.
هیچکس به فکر مردم نیست.
همه خودکفایی ها کشک بود.
رفتیم بالا اومدیم پایین قصه هامون ماست بود
مردم را سرکار گذاشتند.

خودکفایی !!! خخخخخخخخخ
آقای علی مطهری من نمی دونم شما چطور برای خودت قیمت می پرونی
ایده ۲۰ برابر کردن یارانه فقط برای عوام فریبی هستش . با ۴۵ هزار تومن این همه تورم ایجاد شد با ۲۰ برابرش چه شود.....
چرا دولت گندم را به یک چهارم قیمت جهانی می خرد نگران قاچاق و استقلال غذایی نیست اما برای بنزین نگران است؟
با توجه به درآمد مردم و قیمت ومیزان مصرف خودروهای ایرانی بنزین برای مردم ایران بسیار گرانتر از مردم اروپاست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
کدوم قاچاق بنزین عزیزم.تا حالا فکر کردی که چطوری و با چه وسیله ای میشه بنزین رو قاچاق کرد؟
این قاچاق بنزین کلکی است برای افزایش بنزین.
پیشنهاد : بنزین به ترتیب زیر به افراد تعلق گیرد نه خودروها :

1 - هر نفر 10 لیتر بنزین رایگان (یارانه)
2 - هر نفر 10 لیتر با قیمت 1000 تومان
3 - مصرف بیش از این مقادیر لیتری 5000 تومان
امکان کارت به کارت بنزین و فروش آن فراهم گردد (از طریق تلفن همراه یا سیستمی شبیه تلفن بانک).
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
این نظر خیلی خوبه .
بدین ترتیب افراد بدون ماشین هم از مزایای طرح بهره مند می شوند
برای مصلحت کشور هیچ خط قرمزی وجود ندارد و دولت باید در کوتاهترین زمان ممکن قیمت همه انواع انرژی را نه تنها آزاد کند بلکه بر مصرف ان مالیات هم ببندد و اگر کسانی شجاعت این کار را ندارند بهتر است استعفاء بدهند و جای خود را به کسانی بدهند که از درگیر شدن با جزء و کل هیچ هراسی ندارند و اگر مصلحت کشور اقتضاء کند با همه عوامیون هم در گیر می شوند و تا آخر خط هم پیش می روند نیاز امروز کشور ما یک مسول اقتدار گرا است
آخه چرا؟
مشکل نداشتن مدیریت و علم و دانش آن از سوی مدیران باعث شده که همیشه چوب ندانم کاری کاری آنها به مردم بخورد ولی خودشان در حاشیه امن قدرت و ثروت باشند . بدلیل مواردی که عنوان شد دلار یکشبه به 4 برابر ارزش واقعی خود آنهم یکشبه رسید که دوستان عزیز بجای حل مشکل بوجود آمده سریعا بفکر تبدیل دلار به ریال و به تبع آن بالا بردن قیمت بنزین گرفتند و آنهم به بهانه یکسری قاچاقچی که ناگهان به صادرات میلیونها لیتر بنزین دست میزنند که اگر درست باشد باید فاتحه امنیت مرزها و ... را خواند و اگر هم نباشد که دوستان مشکلات خود را با گران کردن بنزین و دلار و ماشین و ... دارند حل میکنند . در حال حاضر همه جو گیر قیمت بنزین چه میشود هستند و نگاهها دیگر متوجه منفجر شدن قیمت مسکن ارزاق عمومی لباس کفش و ... نیست که همه حداقل 5 برابر بیشتر از گذشته شده . واقعا دولت ما تا کی میخواهد بجای رونق اقتصادی از جیب مردمی برداشت کند که یا بیکارشان کرده و یا اینکه در چند ساله گذشته فقط 10% سالیانه به حقوقشان اضافه کرده و جالبتر اینکه نوید اضافه حقوق سال98 را از الان 20% اعلام میکند و بلافاصله هم میگوید این رقم تورم زاست!!!!!!!!!!!!!!
سلام من در پارگرافی از روزناه شما خواندم که هشتاد هزار ملیارد پولشویی میشود از اول انقلاب اعدامها وزندانها جریمه ها شهدائ وجانبازان زیادی برای مبارزه با مواد مخدر خرج شد اول تنها تریاک ومرفینی بود حالا میگن 400نوع مواد داریم شاهدانه که کشت در هر خانه ای بود میگن شده مواد مخدر جلل خالق هزاران سال کشت شده ونفهمیدن مخدره میخوام بگم نفت که اینهمه توسطش تحریم میشویم وهر لحظه توسط دشمنانمان بایکت میشویم 25ت30ملیارد دلار میشه ولی کشور برادر افغانستان سالی 85تا100ملیارددلار درآمد تولید خشخاش دارد همه ملکش بیشتر دیم است نمیشه فکری به حلش بکنند ووو
پارسال قضیه موسسات و بانکها . امسال دلار 10000 تومانی . سال دیگه بنزین 5000 تومنی .
هدف از این کارها چیه ؟
بله ....هر کسی به نفع ملت حرفی بزند ...باید اینجوری خوار گردد
دولت برای پرداخت همین مقدار یارانه هم دچار مشکلات است
اما برای دادن حقوقهای آنچنانی هیچ مشکلی ندارد
دولت برای دادن همین مقدار یارانه هم دچار مشکلات است
اما برای دادن پاداشهای میلیاردی هیچ مشکلی ندارد

در این مملکت هیچکس حق ندارد به نفع ملت حرف بزند
آقای ظریف ...چیکار داشتی که بخواهی افشاگری کنی
بگذار هر بلائی سر ملت میخواهند بیاورند بیاورند
تا وقتی تورم بالا وجود دارد و نرخ ارز مدیریت نمیشود هر روز باید شاهد افزایش قیمت بنزین برای مبارزه با قاچاق بود! دولت مشکل اصلی را حل کند و الا هر روز قیمتها بالتر میرود و هر روز باید قیمت آب و برق و بنزین و دستمزد و ... را افزایش داد! دولت در دام مارپیچ قیمت ها افتاده است!
مقام مسئول برای گران کردن بنزین باینصورت عمل میکند
در یک مصاحبه تلویزیونی یک بطری آب معدنی را نشان میدهد و میگوید
این بطری آب قیمتش 1500تومان است ولی بنزین قیمتش 1000 تومان است
و ملت هم خیلی راحت قبول میکنند
یعنی مقامات مسئول ملت را شناخته اند و میدانند چگونه با آنها حرف بزنند
و هیچکس نیست به ایشان بگوید ...این بطری آب چرا اینقدر گران است
یعنی بنزین ارزان نیست آب خیلی گران است
چی را با چی مقایسه میکنی
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
کمال جان دوست داریم بگیم ولی ما را بعنوان اخلال گر می گیرند
اگه قراره کالاها و بنزین رو با دلار حساب کنن یا با دیگر کشورها مقایسه کنن بهتره اول حقوق کارگر و کارمند بدبخت رو هم با دلار یا دیگر کشورها بدهند....
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
اه اه نگو ؟/تازه مگر امنیت واسایش وغیره برایمان به ارمغان نیاورده گرانی وتورم وبدبختی معنی نداره باور کن؟/!1
ایکاش تابناک نظرات راجانبدارانه یک جریان خاص پخش نمیکرد بارها نظر دادم وپخش نشده!!امادرمملکت ما اگر یک کار خوب شده باشد ان هم توزیع یارانه وانهم بطور یکسان برای کل جامعه بوده وهست که همواره ازطرف زیاد خواهان سرمایه دار زیرسوال میرود واگر دراین مملکت اصل برازادی بیان وانهم دررسانه ملی بود جاداشت که ای م.ضوع
کسانی که مثل ما شهرک نشین دور از مرکز شهر هستن یا ساکن مسکن مهر هستن چه گناهی کردن، هر روز برای حتی یه کار بانکی و سرکار رفتن و بچه مریض شدن و مدرسه بردن بچه بایستی 70 الی 100کیلومتر با ماشین شخصی رفت و آمد کنیم، حدودا ماهی 200 الی 300 لیتر بنزین مصرف می کنیم. با این حقوق چندرغاز بخور و نمیری با گرون شدن بنزین دیگه پول واسه هزینه های جاری زندگی هم نمی مونه هم این نون و آبدوغ خیار هم دیگه نمی تونیم بخوریم. لطفا نگید با اتوبوس های داغون شهرداری بریم وبیایم که اصلا شبها که کار نمی کنن در زمستان مشکل بخاری دارن در تابستان هم جهنم متحرک هستن. آره توسعه را کامل کنید در اطراف شهر مراکز اقتصادی ایجاد کنید، مونوریل بزنید مترو شهرستان ها را کامل کنید، ماشین ها را به روز کنید حقوق مردم را حداقل حقوق امارات بدین، بنزین هم هم قیمت کشورهای اطراف خلیج فارس کنید. ما مردم هم استقبال می کنیم.
یاد فرمایشات گهر بار جناب صاحب کلید در سال 92 در هیهوی انتخابات افتادم که مقابل دوربین در مصاحبه خبری شبکه 2 فرمودند: وضع مردم را آنچنان می کنم که به یارانه نیاز نداشته باشند و الحق که راست فرمودند چون اینک این 45 هزار تومان 45 تومان هم نمی ارزد با این برق و آب و اینترنت و تلفن و میحتاج روزانه نان و ..... اقتصادی که به کام 4 درصدی و به ضرر 96 درصد مردم جامعه ایرانی است .
باسلام
خدمت حضرتعالی عرض شود که می فرمایدقیمت کم بنزین نسبت به کشورهای همسایه سبب قاجاق سوخت است اولن این همه نیروهای انتظامی ومرزبانی جه کارمیکنند که به این راحتی عمل قاجاق انجام میگیرد.ثانیاایا حقوق ماها نیز باحقوق انهابرابری میکند/
با این اوضاع حقوق و اقتصاد 10 هزار تومن هم بشه بنزین مشکلی نداره
از ناصرالدین شاه پرسیدند فلانی را می شناسی؟
جواب داد این پدر سوخته خیلی فحش میده ؛ حرمت فحش را از بین برده!
مگر نه همه اذعان دارند الان 98000 میلیارد تومان دولت با بت افزایش حامل های انرژی درامد دارد و 38000 میلیارد تومان آن را یارانه می دهد پس بقیه چی میشه حالا اگر بنزین رو 5 برابرش کنی و قیمت دلار را هم که 2400 بوده الان قراره تو بودجه بشه 5700 حالا همین الان دولت داره بالای 8 تومان میفروشه یک حساب سر انگشتی میبینی یارانه 20 برابری به راحتی جواب میده
2.37=5700/2400
2.57=98000/38000
5=5000/1000
الان امکان 2.3 برابر کردن هست
قیمت دلار را 2.57 برابر کنیدامکان 6 برابر کردن هست
قیمت بنزین را 5 برابر کنید به راحتی امکان 20 برابر کردن هست
نه مقصر دولت نیست.منم من دارم گند میزنم به مملکت هرجا خوبی هست به اسم اقای روحانی و جهانگیری هرجا خرابکاری شده کارمن و امثال منه
واقعي نبودن قيمت سوخت و حامل‌هاي انرژي موضوعي است كه در كشور ما وجود دارد و به طور معمول مورد بحث كارشناسان است.
اگر خدا پیغمبری راست میگین اول حقوق و مزایای کارگران و کارمندان مطابق کشورهای پیش رفته نه کشورهای عقب مانده بالا ببرید ، مشکل مصرف بالای سوخت فرغون های صفر داخلی را بر طرف کنید و بعد.......................
کاشکی مردم ایران هم یه ذره از غیرت مردم فرانسه رو داشتن که به خاطر افزایش 7 سنتی بنزین همه باهم متحد میشدند
چرا مرتب از کران کردن بنزین صحبت می کنید در حالی که خودتان مسبب افزایش قیمت ارز بودید چرا برای ارزان شدن ارزاق مردم کسی به فکر نیست گوشت شده هفتاد هزار تومان لبنیات مرتب گران شده و .... همه مسولان از ارزانی حامل‌های انرژی صحبت می کنند. چرا درآمدها را با دلار محاسبه نمی کنید؟
کاشکی مردم به اندازه مردم فرانسه متحد بودن
واقعا برای عدم مدیریت تو کشورم متاسفم
آقا جلوی قاچاق رو بگیرید چرا 80میلیون رو بدبخت می کنید.یه عده سود می کنند بقیه به چوب اونا می سوزند.قاعدتاً آدم های عادی که قاچاق سوخت نمی تونن انجام بدن.
اولا حقوق مارو با دلار حساب کنند که یک گارگر تازه کار در کشور استرالیا ساعتی 17 دلار میگیرد یعنی با دلار 10000 تومانی و 190 ساعت کار در ماه معادل 32,300,000 تومان حقوق می گیرد و با دلار 5700 که دولت در بودجه سال 1398 تعیین کرده 18,411,000 باید هر کارگر بگیرد ولی حقوق پایه کارگر در ایران ماهانه 1,261,300 است یعنی با دلار 10000تومان ساعتی 65 سنت حتی ساعتی 1 دلارم نه با دلار 5700 دولتم 116 سنت حال بنزین استرالیا 143 سنت است ولی از آن طرف سیستم حمل و نقل عمومی مناسب با هزینه کم دارد که سرعت رسیدن به محل کار با آن یا حتی سفر تفریحی لذت بخش تر است حالا ما سیستم حمل و نقل مناسبی داریم که براساس آن بنزین را گران کنیم یا حرف عوارض گرفتن از خودرو در اتوبان های شهری را بزنیم .
و...
دوشنبه ۱۲ اذر ساعت ۱۱:۱۰
یورو ۱۳۹۰۰
دلار ۱۲۲۰۰
مردم نام کسانی را که از افزایش بنزین دم میزنند و آنرا شایع و زمینه سازی میکنند تا در آینده براحتی اجرا کنند باید بخاطر بسپارند و بدانند که اینها همان کسانی هستند که سالها با افزایش قیمتها موجبات بدبختی مردم را فراهم نموده اند و هنوز دست بردار نیستند .
بعد از ایده جنگ نرم اکنون دولت از ایده اقتصاد نرم استفاده میکند یعنی اول ذهنها را آماده میکند و سپس سهمیه هر نفر 20 لیتر را مطرح میکند بعد سهمیه هر خودرو 60 لیتر بعد هر خودرو 30 لیتر خلاصه با استراتژیهای مختلف ذهنها را آماده میکند بعد بدون درد و خونریزی بنزینه لیتری 5000 تومن وارد چرخه اقتصاد و تورم ناشی از آن و سختی معیشت و ...و همچنان هوای آلوده و کمبود وسایل نقلیه عمومی و وسایل نقلیه عمومی فرسوده و بدون امکانات رفاهی و سهمیه هم کلا قطع میشود و کارت سوخت حذف و باز قاچاق سوخت و ... و ... و ... مهاجرت نخبگان و خروح پول و سرمایه از کشور ، تعطیلی بنگاههای اقتصادی ، بیکاری ، فقر ، رانت ، و ... این داستان ادامه دارد
سوال:ایده ۲۰ برابر کردن یارانه نقدی با چه هدفی مطرح می‌شود؟
جواب: با هدف آماده سازی افکار عمومی! در یک جمله: عملیات روانی!
روزنامه جمهوری اسلامی: "ه تنها در آن دوره تاریک هشت ساله ...پپپپپپگ اینقدر این 5 ساله و به خصوص این 1.5 سال اخیر وحشتناک بوده است و اینقدر دولت مورد حمایت شما برعملی و بی عملی داشته است که حاشا به آن 8 سال. که تا هست وضعیتش بهتر از دولت 11 و 12 خواهد بود. هنوز سالیان درازی نگذشته و هنوز فراموش نکرده ایم. بی خودی خودتان را به کوری و کری نزنید که خود به خوبی می دانید وضعیت فعلی بسیار بدتر از دولتهای 9 و 10 است و بی جهت مشکلات را به گردن دولتهای قبلی نیاندازید. رییس جمهور مورد تایید و حمایت شما قسم جلاله خورده است که اگر راه حل نداشتم نمی آمدم. راه حلها و نتایجش را می بینیم.
دولت مسبب و حلال مشکلات است؟ . ما رییس جمهور نداریم. رییس قوه مجریه داریم.
ظاهرا از همه طرف کف گیر به ته دیگ خورده !
حلال مشکلات؟؟؟؟؟ نه عزیزم، دولت فقط و فقط مسبب مشکلاته نه حلال
اون کسی که چنین ایده ای را مطرح میکنه میدونی با اینکار به چند میلیون ادم بدبخت لطمه میزنی.چند تا خانواده را بدبخت ترمیکنی.البته از این اقایان انتظاری بیش از این نیست.هر جا کم بیارن از سفره مردم بدبخت (البته اگه سفره ای باشد)نه اطرافیان وهم طبقه ایهای خودشان برمیدارن
عامل تمام بدبختي هاي مملكت دولت و بانكها هستن
داره میگه دوران احمدی نژاد ۸ سال تاریکی هست
میگی الان نیست
واقعا مزخرفه
فقط نرخ بنزین واقعی نیست؟مگه درامد مردم واقعی است؟
این بنده خدایی که میگه باید یارانه هارو بیست برابر کرد میشه آدرس اون پارکی رو که ازش جنس میگیره یا ساقی مربوطه رو بده شاید بدرد ما هم بخوره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر