بازدید 3382

زخمی شدن شماری از فلسطینیان در نوار غزه

کد خبر: ۸۵۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵ 27 November 2018

شماری از فلسطینی های شرکت کننده در هفدهمین راهپیمایی دریایی در نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، قایق های موسوم به لغو محاصره نوار غزه امروز از بندر غزه به سمت مرزهای آبی شمال منطقه 'زیکیم' حرکت و هزاران فلسطینی نیز با راهپیمایی در سواحل غزه از آنها حمایت کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز نیز همچون گذشته در برخورد با راهپیمایی های دریایی غزه، اقدام به شلیک بمب های گازی و گلوله های جنگی به سوی راهپیمایان کردند که به زخمی شدن شماری از آنان انجامید.

هیات تحرک ملی لغو محاصره غزه روز گذشته از برگزاری هفدهمین راهپیمایی دریایی به منظور تاکید بر لزوم لغو محاصره غزه و پایان درد و رنج ساکنان این منطقه خبر داده بود.

این نهاد مردمی از حدود 3 ماه پیش راهپیمایی هایی را به سمت جهان خارج و مرزهای شمالی نوار غزه برگزار کرده که هدف از آنها شکستن محاصره دریایی غزه است، اما رژیم صهیونیستی با سرکوب شرکت کنندگان در این راهپیمایی ها می کوشد این حرکت را به شکست کشانده و سرنشینان قایق ها و کشتی های لغو محاصره را بازداشت کند.

فلسطینیان همچنین از 30 مارس (10 فروردین) جمعه هر هفته اقدام به برگزاری تظاهرات های مسالمت آمیز حق بازگشت در اردوگاه های شرق غزه کرده اند تا بر حق آوارگان فلسطینی در بازگشت به شهر و دیار آبا و اجدادی خود و شکستن محاصره غزه تاکید کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر