بازدید 4046

گفتگوی سران روسیه و ترکیه پیرامون حمله به حلب

کد خبر: ۸۵۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶ 25 November 2018

وزارت دفاع روسیه از قصد دولت این کشور برای گفتگو با مقامات ترکیه پیرامون حمله اخیر گروههای تروریستی به حلب سوریه با استفاده از گاز سمی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، ژنرال «ایگور کوناشنکوف» روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که روسیه قصد دارد پیرامون حمله اخیر تروریستها به ساکنان شهر حلب در سوریه، با مقامات ترکیه گفتگو کند.

کوناشنکوف در این باره گفت: «طرف روسی قصد دارد در مورد این رویداد با طرف ترکیه ای به عنوان ضامن پایبندی به توقف مخاصمات گفتگو کند».

گفتنی است که روز شنبه، شبه نظامیان وابسته به گروههای تروریستی راکتهایی محتوی گاز کلرین به سمت منطقه الخالدیه و الزهرا و همچنین خیابان نیل پرتاب کردند. بنابر گزارشها، ۵۰ تن از جمله زنان و کودکان در اثر این حمله دچار مسمومیت شده و به بیمارستان منتقل شدند.

از سوی دیگر، «حسین دیاب» فرماندار استان حلب سوریه به رسانه های محلی گفت که این رویداد مُهر تأییدی است بر مجهز بودن تروریستها به تسلیحات شیمیایی.

شایان ذکر است که روز ۱۷ سپتامبر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای وی در گفتگوهای خود پیرامون تشکیل یک منطقه بی طرف در ادلب، با قرار گرفتن آن در امتداد خط تماسی معارضان و نیروهای دولتی سوریه موافقت کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر