بازدید 8620
سوژه

غول‌های فوتبال سعودی اسیرِسیاسی‌بازی بن‌سلمان

الهلال عربستان با استقلال ایران، العین امارات و الدحیل قطر روبه رو خواهد شد؛ این یعنی میزبانی از استقلال و الدحیل در زمین بی طرف. الاهلی عربستان هم با پرسپولیس ایران، السد قطر و برنده دیدار پاختاکور و النصر امارات روبه رو خواهد شد؛ این یعنی میزبانی از نمایندگان ایران و قطر در زمین بی طرف!!
کد خبر: ۸۵۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 23 November 2018

همگروه های عربستانی استقلال و پرسپولیس در دور مقدماتی لیگ قهرمانان قربانی قانونی شده اند که خودشان روی آن اصرار کردند.

به گزارش تابناک ورزشی، مجادله تیم های عربستانی و ایرانی در سال های گذشته یکی از دغدغه های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری دیدارهای نمایندگان دو کشور بوده و همیشه نیز این مسابقات در زمین ثالث برگزار شده است. اتفاقی که قطعا به سود نمایندگان دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا نبوده است. حالا اما از سال گذشته با اتفاقاتی که در امور سیاسی میان عربستان و قطر رخ داد، آنها نیز دیدارهایشان را در زمین بی طرف برگزار می کنند. به عبارت بهتر در رقابت های امسال لیگ قهرمانان دیدارهای نمایندگان عربستان با ایران و قطر در زمین ثالث انجام می شود؛ اتفاقی که اصلا به سود تیم های سعودی حاضر در لیگ قهرمانان نیست.

غول های فوتبال سعودی اسیر سیاسی بازی بن سلمان

برگزاری مسابقات در زمین ثالث، موضوع عجیبی که عربستانی ها روی آن اصرار دارند. آنها اعلام کرده اند که تیم هایشان در خاک ایران و قطر به میدان نمی روند و با وجود برگزاری جلسات متعدد میان مسئولان فدراسیون ایران و قطر با نمایندگان ای اف سی و فیفا و فشارهایی که به سعودی ها وارد آمده آنها راضی به این موضوع نشدند و همین پافشاری عجیب در لیگ قهرمانان 2019 گریبان دو نماینده شان در گروه های c و d را گرفته است.

با انجام قرعه کشی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا استقلال یکی از نمایندگان ایران در این مسابقات در سخت ترین گروه ممکن با الهلال عربستان، الدحیل قطر و العین امارات رقابت خواهد کرد. گروهی که با توجه به مشکلات موجود در قرعه کشی لیگ قهرمانان شکل گرفته و طبیعتا اگر سیدبندی در مکانیزم قرعه کشی وجود داشت، چنین اتفاقی رخ نمی داد. با توجه به حضور استقلال ایران و الدحیل قطر در این گروه طبیعی است که دیدارهای این دو تیم با الهلال عربستان در زمین ثالث برگزار می شود و در این شرایط الهلال باید در کشور بی طرف که احتمالا بی طرف است از نمایندگان ایران و قطر میزبانی کند. به عبارت بهتر تیم الهلال در دور مقدماتی مسابقات فقط یک بازی خانگی با العین امارات خواهد داشت!

الاهلی دیگر نماینده عربستان هم چنین شرایط مشابهی دارد. آنها با پرسپولیس ایران، السد قطر و برنده دیدار پاختاکور و النصر امارات همگروه شده اند و طبیعی است در چنین شرایطی دیدار خانگی شان با نمایندگان ایران و قطر در زمین بی طرف باشد و فقط یک بار مقابل نماینده ازبکستان یا امارات شانس میزبانی در خانه را خواهند داشت.

الاهلی عربستان با پرسپولیس ایران، السد قطر و برنده دیدار پاختاکور و النصر امارات روبه رو خواهد شد؛ این یعنی میزبانی از نمایندگان ایران و قطر در زمین بی طرف.در این شرایط اوضاع برای اتحاد عربستان بسیار مناسب تر است. آنها با الوحده امارات، قهرمان لیگ ازبکستان و برنده دیدار سایپا- الغرافه قطر روبه رو خواهند شد که در این شرایط فقط یک دیدار خانگی با نماینده ایران یا قطر خواهند داشت و دو بازی می توانند در عربستان برگزار کنند.

با وجود اینکه عربستانی ها خودشان بیشترین ضرر را از برگزاری مسابقه نمایندگان شان در زمین بی طرف می کنند اما بی تردید این مساله کار را برای نماینده های ایران و قطر هم سخت می کند. اینکه بحث فوتبال و سیاست از هم جدا است بارها تاکید شده اما ظاهرا مسئولان ای اف سی نیز پذیرفته اند در این یک مورد باید سیاست را دخیل کنند و در چنین شرایطی نمایندگان باشگاهی 3 کشور آسیب می بینند و علاوه بر هزینه های زیادی که بابت میزبانی در زمین بی طرف متحمل می شوند، شرایط برای صعودشان به دور بعدی نیز سخت تر می شود.

مساله مهم دیگرکشورهای سومی است که باید از دیدارهای عربستان، ایران و قطر میزبانی کنند. در سال های قبل شرایط اینگونه بود که عربستانی ها امارات را به عنوان میزبان بازی با نمایندگان ایران و قطر انتخاب می کردند و ایرانی ها نیز در کشور عمان دیدارهایشان را برمی گزیدند. همچنین قطری ها هم در امارات به عنوان میزبان بازی کردند.

غول‌های فوتبال سعودی اسیرِسیاسی‌بازی بن‌سلمان

حالا هم عربستانی ها احتمالا با توجه به روابط دیپلماتیک با کشور امارات بازهم در این کشور از نمایندگان ایران و قطر میزبانی خواهند کرد. ایران و قطر اما 3 گزینه دارند؛ امارات، کویت و عمان که ممکن است اماراتی ها حاضر به پذیرایی نشوند و به همین خاطر ایران وقطر مجبور باشند در کویت یا عمان از حریفان عربستانی پذیرایی کنند. ضمن اینکه فدراسیون فوتبال ایران سال گذشته به کشورهای شمالی دریای خزر هم فکر کرده بود و شاید میزبانی از عربستانی ها به کشورهایی مثل ازبکستان، ترکمنستان ، تاجیکستان و... برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار