بازدید 16759

هر کارمند مطابق ساعت زیستی بدن خود سرکار برود

کد خبر: ۸۵۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 13 November 2018

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، ساعت کاری کارمندان باید به 10 صبح تغییر پیدا کند و به طور کلی هر کارمند مطابق با ساعت زیستی بدن خود، ساعت کاری را آغاز کند.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید که در آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد، ساعت کاری کارمندان باید به 10 صبح تغییر یابد .

براساس داده‌های به دست آمده از این پژوهش که روز گذشته منتشر شد، ساعت کاری 8 صبح به سلامت کارکنان آسیب می‌زند.

پائول کِلِی، محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «نه تنها ساعت کاری کارمندان باید از 8 به 10 صبح تغییر کند، بلکه نیاز است تدابیری اندیشه شود تا هر کارمند با توجه به ساعت زیستی بدن خود، کار کند».

کارشناسان بهداشتی باور دارند، به لحاظ زیست شناختی، زمان در حکم همه چیز است؛ فعالیتی که در زمان مشخصی انجام می‌گیرد، می‌تواند تعادل و انرژی را افزایش دهد و در عین حال اگر همین فعالیت در ساعت دیگری انجام شود موجب بی تعادلی و خستگی می‌شود.

کِلِی تأکید می‌کند: کارفرمایانی که می‌خواهند کارکنانی سالم و شاد داشته باشند، اجازه دهند هر کارمندی طبق ساعت زیستی بدن خود، ساعت کاری را آغاز کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند مانع از بی‌نظمی و هرج و مرج در ورود و خروج کارمندان شود، اظهار داشت: این روند مثبتی است که علاوه بر تضمین سلامتی کارمندان، منجر به افزایش کارایی آنها می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۰
واقعا همینطور باید باشه!
ادارات مگه از ساعت ٨ شروع به کار می کنن؟ تا اونجا که من میدونم در ایران ساعت کاری ادارات از ٧ شروع میشه. کارمند بیچاره هم با این همه ترافیک و مسیرهای طولانی، باید از پنج و نیم بیدار شه که بتونه ساعت ٧ اداره برسه. این، برای خانم ها خیلی زجر آورتر هست. ای کاش مجلس شورای اسلامی همونطور که با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان یک ملت را خوشحال کرد این بار هم یه قانون تصویب کنن که کارمندا به خصوص خانم های کارمند از زجر هر روزه ی بیدار شدن ازساعت پنج صبح رهائی پیدا کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
موافقم
همین جوری هر اداره ای میره کارها انجام نمیشه حالا شما به هر کارمند بگو هر ساعتی دوست داری بیا سر کار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
موافقم
کاش توی ایران هم اجرا میشد
من که آدمی با انرژی در عصر و شب هستم و فاقد انرژی در صبح
مکافاته برایم صبح سر کار رفتن و کارآیی ام بشدت کاهش پیدا می کنه
پاسخ ها
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
این گفته شما مربوط به تغییر نادرست ساعت بدن است که استراحت از شب به روز تغییر می کند و بیشتر مربوط خود فرد است که باید اصلاح شود. ویا اینکه سختی کتر شاما بالا می باشد
اره والا من از بچگی ساعت 9 الی 10 خوابم تازه میپره ولو زود بخوابم صبح ها کلا کسلم
کارمندای ایران دو زیستن. احتیاجی به آب و غذا و استراحت و هیچ چیزی ندارن
بسیار عالی
من همیشه به این موضوع فکر می کنم و عملا تاثیر منفی ساعت کاری یکسان برای همه را از نزدیک دیده ام .
در روش فعلی کارمندان تبدیل به رباط هایی می شوند که کار مفید انجام نداده و صرفا به کارت زدن سر ساعت می اندیشند .
اون برای خارجه در ایران که کلا یک ساعت کار مفید می کنند و بقیه ساعات درحال استراحتند!
اگه میشد که خوب بود. ولی نمیشه. یک مجموعه باید در کنار هم کار کنند. نمیشه یک امضا رو صبح بگیری و بری و شب برگردی که از یک کارمند دیگه امضای بعدی رو بگیری! یا اینکه توی یک کارخونه یک عده آدم کنار همدیگه توی خط تولید کار میکنند و هر کدوم بخشی از کار رو انجام میدن و نمیشه یکی الان بیاد سر کار و یکی شب بیاد !
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
از تابناک بابت دقت وعمیق شدن درامور سازمانی تشکر میکنم
به جای این کار مثل بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا ساعت کاری را کم کنند تا بهره وری زیاد شود کم کردن ساعت کار هفتگی از 44 ساعت به 38 ساعت بهترین راه است
متاسفانه درکشور کمیت وامار وارقام گریبانگیر همه چیز شده در مساله حضور کارمند در اداره که فقط ملاک حضور میزان ساعت است کیفیت فکری ومهارتی وروانی کارمند که شاخص مهم است فراموش شده.درسنوات قبل درماه رمضان که ساعت 8.30تا 13.30 بود باور بفرمایید شادابی کارکنان وکیفیت وپاسخ دهی پررنگ تر ومشهود بود این نگاهی کمیتی مربوط به دهه دوم قرن بیستم بوده است وتغییران کاملا بهبود افرین است
با توجه به اینکه تکنولوژی رشد کرده و مردم دیرخواب شده اند از خواب دیر بلند میشوند و نیاز هست تا ساعات کاری کمی جابجا شوند
این کار باعث کاهش ترافیک هم میشه چون ساعت زیستی افراد فرق می کنه ولی این بهانه ای میشه که اکثرا ساعت 11 بیان سرکار و ساعت 2 برن خونه. ما بی جنبه ایم.
یک سوال ساده، کار مفید و بازده آن در ایران چقدر بود؟
ما که یک شرکت خصوصی هستیم به جز بخش هایی که مستقیما با مشتری کار میکنن بقیه رو منعطف کردیم و جواب خوبی گرفتیم. سیستم های اتوماسیونی و اینترنتی هم جلوی هرج و مرج رو گرفته و معمولا تیم ها با خودشون هماهنگ میشن که ورود و خروجشون چجوری باشه
شروع كار در سازمان ما ساعت 8 صبح بود . چندسالي است كه به 7 صبح تغيير كرده . 20 سال سابقه خدمت دارم و تا زماني كه ساعت 8 صبح سر كار حاضر مي شدم حتي براي دقايقي احساس خستگي و خواب الودگي نداشتم . در عوض تو اين چند سال اخير كه مجبورم 5:30 بيدار شم و ساعت 6 صبح سوار سرويس بشم حتي يك روز هم نبوده احساس خوب و سر حالي داشته باشم و هميشه خواب الوده بودم . گاهي اصلا سر كار مي خوابم يعني دست خودم نيست كمبود خواب باعث مي شود سرم روي ميز بيفتد و خوابم ببرد . اگر از من بپرسي بهت ميگم مديران تصميم گير در سازمانها دچار يك ديگر آزاري پنهان هستند . هم كاركنان را آزار مي دهند و هم مشتري را و هم راندمان كاري به شدت پايين مي ايد و مديران از همه اينها لذت مي برند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل