بازدید 9408
۷

تهران در آستانه انفجار جمعیتی

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس گفت: استان تهران در شرایط کنونی حدود ۴۲ شهر را در خود جای داده است.
کد خبر: ۸۵۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲ 11 November 2018
نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس گفت: استان تهران در شرایط کنونی حدود ۴۲ شهر را در خود جای داده است.

محمد محمودی شاه نشین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به رویکرد دولت در حوزه توسعه شهرهای اقماری، گفت: دولت و مجلس به دنبال توسعه شهرهای اقماری و حومه ای تهران نیستند، زیرا حفظ و ساماندهی وضعیت موجود استان تهران ضروری است و در این راستا است که طرح انتقال پایتخت سیاسی در مجلس دنبال می شود.

استان تهران از نظر جمعیتی در حال انفجار است

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان تهران در شرایط کنونی از نظر جمعیتی در حال انفجار است، ادامه داد: در شرایط کنونی شهرهای اقماری مجبور هستند که نیازها و سرانه های خود را از شهر تهران تأمین کنند و این رفت و آمدها مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

توانمندسازی روستا و شهرهای کوچک استراتژی اصلی دولت

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: به نظر من دولت باید استراتژی اصلی خود را بر توسعه و توانمندسازی روستا و شهرهای کوچک قرار دهد تا عملا مردم پایتخت را رها کرده و برای زندگی و کار به مناطق خود برگردند، از این رو مهاجرت معکوس می تواند راه حل مشکلات تهران باشد.

استان تهران در شرایط کنونی حدود 42 شهر را در خود جای داده است

وی با اعلام اینکه استان تهران در شرایط کنونی حدود 42 شهر را در خود جای داده است، افزود: همچنین این استان حدود 30 روستا با جمعیت بالای 5 هزار نفر دارد، از این رو این مسائل نشان دهنده اهمیت مدیریت جمعیت در پایتخت است.

از 42 شهر موجود در استان تهران، اکثریت شهرهای اقماری محسوب می شوند و این مناطق به محل خوابگاه خانواده ها تبدیل شده تا شب را در آن مکان گذرانده و صبح ها برای کار به تهران بیایند
محمودی شاه نشین ادامه داد: از 42 شهر موجود در استان تهران، اکثریت شهرهای اقماری محسوب می شوند و این مناطق به محل خوابگاه خانواده ها تبدیل شده تا شب را در آن مکان گذرانده و صبح ها برای کار به تهران بیایند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس افزود: امروز اولویت اصلی پایتخت، ساماندهی جمعیت و به نوعی، انتقال پایتخت است، تا مردم بتوانند در نقاط دیگر به راهی زندگی کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۷
پس چرا جلوی منطقه 22 را نمیگیرد؟
وقتی ما در شهر سرباز سیستان و بلوچستان اب خوردن نداریم چرا آنجا بمانیم؟
با سلام
به عقیده این حقیر یکی از راه حل های ممکن برای رفع مشکل تهران انتخاب یک مکان در مرکز ایران (مانند حدود اردکان یزد) بعنوان محل شهر نوبنیاد مهم مراکز اقتصادی کشور و برقراری یک ارتباط ریلی سریعالسیر با تهران در مرحله نخست و گران کردن سرویس های دولتی در تهران از یک طرف و به همان اندازه ایجاد امکانات پیشرفته مناسب در مکان جدید میتواند به رفع مشکل تهران از یک طرف و تاسیس یک مرکز اقتصادی مرکزی که برای همه کشور براحتی قابل دسترسی خواهد بود منجر گردد.
نتیجه هزینه پول نفت و مالیات برای تهران میشه این
امکانات را متمرکز کرده اید در تهران بعد از مشکلات تراکم می گویید
همین فرمن بریم جلو؛ تهران دیگه جایی برای زندگی خد تهرانی هم نیست
و شاید همه برگردند به شهر خودشون
چون همه امکانات در تهران جمع شده و اب هم مشگلی ندارد باید کل ایرانیان بدر تهران ساکن شوند و
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان