بازدید 8981
نمایندگان عضو کمیسیون شوراها در گفت وگو با «تابناک»؛

می خواهیم در انتخابات، کسی علیه کسی صحبت نکند!

بنا بر قانون جدید، چنانچه رسانه‌ها در زمان تبلیغات انتخاباتی، مطلبی علیه نامزد‌های انتخاباتی درج کنند، مشمول مجازات از نوع شش خواهند شد. مجازات در نظر گرفته شده شامل: تعطیلی نشریه یا سایت خبری یا مرکز ارسال پیامک و شبکه‌های مجازی از یک تا سه ماه است.
کد خبر: ۸۹۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 17 April 2019

انتقاد رسانه ای در زمان انتخابات جرم است؟!/ کاندیداها نقاط مثبت هم را تبلیغ کنند، نه منفی رانمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح دوشنبه، ماده ۳۷ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را به تصویب رساندند که بر اساس آن، ماده ۶۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اصلاح شد.

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر قانون جدید، چنانچه رسانه‌ها در زمان تبلیغات انتخاباتی، مطلبی علیه نامزد‌های انتخاباتی درج کنند، مشمول مجازات از نوع شش خواهند شد. مجازات در نظر گرفته شده شامل: تعطیلی نشریه یا سایت خبری یا مرکز ارسال پیامک و شبکه‌های مجازی از یک تا سه ماه است.

این مصوبه باعث برخی نگرانی ها در میان جامعه خبری شده است، به گونه ای که فعالان رسانه ای بر این باورند، با این اقدام نمایندگان در زمان انتخابات، هیچ رسانه ای نمی تواند به موضوع ورود کنند و امکان انتقاد از افراد را از رسانه ها می گیرد؛ که البته این مخالف با آزادی مطبوعات است.

«تابناک»، برای روشن شدن موضوع با چند تن از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون شوراها به گفت وگو نشسته و نمایندگان، قانون جدید را برای تابناک تشریح کردند.

محمد محمودی شاه نشین، عضو کمیسیون شوراهای مجلس در خصوص این موضوع به تابناک گفت: این مصوبه در واقع بیان کننده این است که هر کس علیه دیگری در زمان تبلیغات صحبت کرد، باید فرصت این را داشته باشد که از خود دفاع کند. درواقع الزاما فرد باید 24 ساعت فرصت داشته باشد از خود در رسانه دفاع کند. به عبارت دیگر، رسانه ها نمی توانند مطلبی را در رسانه خود درج کنند که در 24 ساعت امکان پاسخ به آن نباشد. همچنین در صورتی که مطلبی خلاف قانون باشد، باید رسانه به مراجع قضایی پاسخگو باشد؛ البته طرح ابهام دارد و باید رفع شود.

این نماینده در پاسخ به این که این موضوع مصادیق ندارد و ممکن است آزادی بیان را در مطبوعات به خطر بیندازد، گفت: در صورتی که مطلب مندرج، خلاف واقع باشد، جرم است و باید فرد امکان پاسخ داشته باشد؛ برای نمونه، در انتخابات قبلی، یکی از روزنامه های محلی مطلبی را چاپ کرده بود که فلانی منصرف شد، ولی در مطلب توضیح داده شده بود که وی از حضور در جلسه ای خاص منصرف شده است. خلاصه آنکه با انتشار این خبر در این روزنامه، فرد کلا از بین رفت و در انتخابات شکست سنگین خورد.

برای همین ما مجبوریم این نوع قوانین را تصویب کنیم تا حداقل امکان بازدارندگی برای رسانه ها داشته باشیم. این فقط به نفع نمایندگان نیست و به نفع سالم سازی و شفاف سازی بیشتر در فضای رسانه است و از وقوع جرم جلوگیری می کند.

همچنین قاسم میرزایی نیکو در پاسخ به این که چرا مصادیق برای این قانون در نظر گرفته نشده است، گفت: مصادیق آن بسیار است و نمی شود مصادیق کامل و جامعی برای آن در نظر گرفت. مهم این است که ما می خواهیم فرهنگی را ترویج کنیم که کسی علیه کسی صحبت نکند.

وی در پایان گفت: قرار نیست در زمان انتخابات کسی علیه کسی تبلیغ کند. اگر می توانند برای کاندیدایی تبلغ کنند، برای نکات مثبت آن تبلیغ کنند نه برای منفی هایش. اگر کسی عیله کسی منبر برود، یعنی می خواهد به قصد کوبیدن کاندیدا صحبت کند و معمولا روی فکر، عملکرد، اقتصاد و یا کسب و کار شروع به تخریب کاندیدا می کنند که این بر اساس قانون جرم است. وقتی مدرکی نباشد، جوسازی هم علیه آن زیاد می شود؛ مثلا می گویند فلانی دکل را خورده، ولی زمانی که به دادگاه می روند مشخص می شود که دکلی در کار نبوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳۸
می خواهیم در انتخابات، کسی علیه کسی صحبت نکند!____________اونوخت مدیریت کشور مثل شبکه 3 میشه ژن دوسر حذف عادل همینو میخواین راستی درمصاحبه ای دیدم عابربانک میگفت درحال ساخت 3 حسینیه هستم قشنگ رگ خواب مسولین را شناسایی کردند
پاسخ ها
مسعود
| United States of America |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
اگر هر کسی برای صحبت هاش دلیل و مدرک داشته باشه خیلی هم خوبه چه اشکالی داره؟؟
روشنگری بد نیست ولله
از دو حزب اصلی آمریکا حزب رقیب نیز به اندازه حاکمیت قدرت دارد تمامی نقظه ضعفهای حزب حاکم توسط حزب مخالف رسد شده و رسانه ای می شود حزب حاکم نیز تمام تلاش خود را جهت منافع کشور بکار می گیرد و نتیجه می شود آمریکا ابرقدرتمند ترین کشور دنیا
در ایران نیز پسر استاندار قبلی (داماد استاندار فعلی ) که جرمش هزاران بار از گوسفند دزد بیشتر می باشد محاکمه می شود اما نه تنها دستش قطع نمی شود بلکه دهها دست نیز جهت تبرئه آقازاده ها هم نوا می شوند و نتیجه می شود ایران بحرانی ترین اقتصاد دنیا
خوب قطعا این به نفع کساییه که الان نماینده هستن. که کسی ازشون بد نگه که بتونن رای بیارن. این قانون ظاهرش قشنگه ولی نیت بدی پشتشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
خوب گفتی
این کار جلوی شفافیت و انتخاب اصلح را نمی گیرد؟
برا کمک شفاف سازی؟اینگار مفاهیم معکوس شدن در ذهن اقایان
خوب نمایندگان چه حرفی دارند که علیه یکدیگر بزنند؟ مگر اینکه گندهای یکدیگر را رو کنند، از امتیازات نابجای آقازاده های هم بگویند، کوس رسوایی های مالی را به صدا در آورند، از زد و بندهای پشت پرده بگویند، مدارک تحصیلی تقلبی همدیگر را لو بدهند، . و نشان دهند کارنامه های درخشان و افتخارآفرین آنها چیزی بیش از جعلیات و تقلب نبوده است!!! البته در این شرایط بهتر است که چیزی نگویند،
مجلس ما کارش قانون بازیه نه تصویب قانون.
متاسفم
بهتر بود بگویند که خبر کذب نباید گفته شود
اگر کسی به درستی و حقیقت بر علیه کسی صحبت کند اتفاقا خیلی خوب است و باعث روشنگری میشود
متاسفم
با این وضعیتی که برای مردم ایجاد کردین انتظار دارین هنوز مردم رای بدن؟!!
همون علامت تعجبی که آخرش گذاشتید کافیه. من حرفی ندارم.
عجب مملکتی شده
تشت رسوایی خیلیا افتاده زمین
دم خروسه زده بیرون
حناها دیگه رنگ نداره
مردم افسره و نگران و عصبی
ملت تحت فشار، خسته از بازی های سیاسی
قرار بود الگو بشیم واسه جهان، ژاپن اسلامی بشیم
شدیم ونزوئلا، درس عبرت شدیم واسه نسل های بعد

خسته
بگویید می خواهیم خودمان .خودمان را انتخاب کنیم.
این انتصابات دیگه رونقی نداره هر کاری دوست دارید انجام بدید
چرا این همه هزینه برای این شو انتخابات می کنند؟ بزرگان با شورای نگهبان بنشینند خودشان نمایندگان مجلس را مثل گذشته تعیین کنند این همه هزینه را هم صرفه جویی کنند بدهند سوریه و لبنان و حشدالشعبی و .... بندگان خدا نیاز به کمک دارند!!!!!!
کفر نمی‌گویم، خدایا

پریشانم،

چه می‌خواهی‌ تو از جانم؟!

مرا بی ‌آنکه خود خواهم اسیر زندگی ‌کردی.

خداوندا!

اگر روزی ‌ز عرش خود به زیر آیی

لباس فقر پوشی

غرورت را برای ‌تکه نانی

‌به زیر پای‌ نامردان بیاندازی‌

و شب آهسته و خسته

تهی‌ دست و زبان بسته

به سوی ‌خانه باز آیی

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!

خداوندا!

اگر در روز گرما خیز تابستان

تنت بر سایه‌ی ‌دیوار بگشایی

لبت بر کاسه‌ی‌ مسی‌ قیر اندود بگذاری

و قدری آن طرف‌تر

عمارت‌های ‌مرمرین بینی‌

و اعصابت برای‌ سکه‌ای‌ این‌سو و آن‌سو در روان باشد

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!

خداوندا!

اگر روزی‌ بشر گردی‌

ز حال بندگانت با خبر گردی‌

پشیمان می‌شوی‌ از قصه خلقت، از این بودن، از این بدعت.

خداوندا تو مسئولی.

خداوندا تو می‌دانی‌ که انسان بودن و ماندن

در این دنیا چه دشوار است،

چه رنجی ‌می‌کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است .”
مطلب اگر واقعی و درست باشه چه عیبی داره!مردم چطور نامزدها را بشناسن و رای بدن!باید مطالب غیر واقع نباشه!
این قانون تفسیر بردار بوده و ضد آزادی مطبوعات میشه حساب کرد
چه انتخابات قشنگی داریم ما.
به شما باشه میخواید کسی اصلا صحبت نکند
کدام انتخابات ؟؟؟؟؟؟؟؟

من دیگه رای نمیدم.
به انتخابات امیدی نیست

همه گروهها ، جناح ها، سازمانها ، و........ تقریبا بطور کامل مردود شدند.
نمایندگان کنونی مجلس که از عملکرد خودشان ناامید هستند و بخاطر اینکه در مقابل هجمه های کاندیداها در امان باشند قانون جدیدی را را وضع کردند
این مصوبه جوهر آزادی است افشاگری هر گونه فساد .شامل غارت.اختلاس.زمین خواری.تجاوز.وحتی برملا کردن وضع مالی اسفناک قبل از انقلاب وحتی بیسوادی و افشای مدترک تحصیلی قلابی نمایندگان جرم ومجازات ان در ردیف گوسنفند دزد بعنی بریدن دست خواهد بود
نماینده ها می خواهند کارهای دوره نمایندیگییشان توسط روزنامه ها در زمان انتخابات رو نشود.
این کاملا مخالف آزادی بیان بوده و در خدمت یک جناح خاص است. در همه انتخاباتها دیده ایم که نشریات یک جناح آزادانه همه نوع تهمت و اتهامی را متوجه رقیب می کنند و از هر گونه تعقیب و مجازاتی در امانند. اما نشریات جناح مقابل زیر ذره بین قرار داشته و با کوچکترین بهانه ای توقیف می شود.
حیفه بابا ..تنها سرگرمی که من میبینم از تلویزیون همینه...یک سری ..
پیشنهاد میکنم حالا که عربستان جلوی ورود ملخها را نمی گیرد .به جای کشتن ملخها با مواد سمی همه آنها را بگیرند وبسته بندی کنند وبرای کشورهای ملخ خور مثل چین وویتنام وحتی عربستان صادر کنند تا عدو شود سبب خیر واز این راه سود هنگفتی گیر مردم آن منطقه بیاید ونوعی اشتغال زایی باشد .با تور های بزرگ میشه اینها رو شکار کرد مخصوصا شبها با یک چراغ ساده وتورهای محکم وبزرگ میشه آنها رو شکار کرد .
این نمایندگان مایه ننگ مردم ایران هستند
ما همچین نمایندگانی نمیخواهیم

نه به انتخابات 98
بااین بلاهایی که سرمااوردیدانتظارداریددرانتخابات شرکت کنیم
پیازوسیب زمینی وگوجه ارزان رابه عراقیهادادید
انشالله اونهابه شمارای میدن
با سلام. چه شال و کلاهی مجلسیان به هم غرض میدهند ما یه شخص را که تصمیم دیکتاتور ما آبانه گرفته باشد شنیده بودیم اما یه مجلس با تصمیم دیکتاتور ماآبانه از اعجایب روزگار هست ؟!! شورای نگهبان الان باید به وظیفه ذاتی خود عمل کند
در متن قانون عبارتهای ذیل نوشته شود در داخل پرانتز ( تأیید نمی شود این جمله یا درستی حرف تأیید نمی شود از طرف این رسانه)، حرف بدون استناد و غیر قابل قبول برای این رسانه می باشد. اگر شخصی مراجعه کرد گوینده خبر اداره ها همکاری کنند بقول معروف مدارک بایگانی در اختیارش باشد در غیر اینصورت عذرخواهی کند.
یعنی میخوای دزدیها و بی مسئولیتها و اموال نامشروع اووووووه....افشا نشه
هیس نماینده ها فریاد نمیزنند!!!!
یعنی اینکه مردم اصلا نفهمند طرف چه کاره است....
اتفاقا بر علیه همدیگر صحبت کنند تا مشخص شود چه کسی و با چه ذاتی می خواهد بر مردم حکومت کند. اگر بر همدگر دروغ می گوین. پس کسی که دروغ می گویت به وضوح نباید در هیچ جای کشور مسئولیت داشته با شد. اگر راست می گوید طرف مقابل نباید مسئول باشد. ما از صحبت های سالها پیش فهمیدیم که مسئولین ما چه افرادی هستند. و مشکلات کشور با این افراد بدتر می شود که بهتر نمی شود .نتیجه الان معلوم است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل