بازدید 10638
۹
بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ساعت 18:30 امروز؛

پرسپولیس ایران ـ السد قطر/ 90 دقیقه تا شکست آخرین سد برای رسیدن به فینال تاریخی

برانکو ایوانکوویچ، مردی که بعد از چهار سال حضور در باشگاه پرسپولیس، امروز با دست بسته و نیمکتی خالی به جدال فریرا، همتای خوشبختش در باشگاه السد می رود، خوب می داند که افکار عمومی به واسطه پیروزی های متعدد و خلق شگفتی های پیاپی تا این مرحله، به رغم محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی، از او توقع صعود دارد و هیچ دلیلی را برای توقف در آخرین ایستگاه پیش از فینال برنمی تابد.
کد خبر: ۸۴۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 23 October 2018

دیدار برگشت دو تیم برتر غرب قاره در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، امروز در استادیوم مملو از تماشاگر آزادی برگزار می شود و پرسپولیس در صورت کسب هر نتیجه مساوی و طبیعتا پیروزی، برای نخستین بار به فینال مهمترین جام باشگاهی آسیا صعود خواهد کرد؛ اتفاقی که میلیون ها هوادارش و فوتبال ایران دهه هاست آن را انتظار می کشند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ برانکو ایوانکوویچ، مردی که بعد از چهار سال حضور در باشگاه پرسپولیس، امروز با دست بسته و نیمکتی خالی به جدال فریرا همتای خوشبختش در باشگاه السد می رود که تنها دغدغه ای که ندارد، بازیکن تراز اول و ستاره میلیون دلاری روی نیمکت است. مرد کروات پرسپولیسی ها بعد از محرومیت از حضور در بازی رفت، حالا در آزادی از کنار زمین، بچه هایش را هدایت می کند و خوب می داند، افکار عمومی به واسطه پیروزهای متعدد و خلق شگفتی های پیاپی تا این مرحله به رغم محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی، از او توقع صعود دارد و هیچ دلیلی را برای توقف در آخرین ایستگاه پیش از فینال درک نمی کند.

پرسپولیس ایران ـ السد قطر/ 90 دقیقه تا شکست آخرین سد برای رسیدن به فینال تاریخی

السد در پی تکرار معجزه مقابل استقلال در آزادی

چیزی که السد را برای جبران شکست بازی رفت امیدوار کرده، پیروزی خیره کننده طی آخرین حضورش در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال است؛ دیداری که با شکست سه بر یک آبی پوشان موجب حذف شاگردان وینفرد شفر شد. برانکو در کنفرانس خبری دیروز به این نتیجه اشاره کرد و گفت، شیوه السد برای شکست استقلال را خوب مطالعه و مرور کرده است و بازیکنان پرسپولیس هم با توجه به همین بازی خوب السد مقابل استقلال در آزادی پر از تماشاگر با تاکتیک مناسب وارد زمین می شوند تا یک طلسم تاریخی را بشکنند.

گلر سوم؛ پاشنه آشیل السد در تهران

اگر پرسپولیس به تعداد انگشتان دست، غایب و محروم و مصدوم مقابل السد دارد، قطری ها تا همین میزان ستاره روی نیمکت چیده اند؛ اما نقطه ضعف امیدوار کننده تیم فریرا، غیبت دو دروازه بان اصلی باشگاه است؛ گلر اول که در بازی رفت پس از چند ماه مصدومیت به ترکیب برگشته بود، دو کارته و محروم است و دروازه بان دوم باشگاه نیز مصدوم شده تا حالا یک گلر جوان 20ساله درون چارچوب این تیم چندصدمیلیون دلاری بایستد.

پایان جنگ روانی؛ همه ستاره های السد آمدند

در حالی که گفته می شد، بغدادبونجاح ماشین گلزنی السد به شدت با مقامات باشگاه دچار اختلاف شده و راه جدایی در پیش گرفته است، او آماده و سرحال امروز در آزادی به میدان می رود. ژاوی هرناندز هم اثری از مصدومیت ندارد و امروز با تشخیص مربی بازی می کند؛ اینها دو مورد از جنگ روانی السد بودند که پیش از بازی برگشت در مطبوعات منتشر شد، ولی همه دروغ و برای فریب پرسپولیس بوده است.

فریرا که ادعا کرده بود در همان دوحه کار پرسپولیس را با گلهای زیاد تمام می کند، حالا به یک گل هم دل خوش کرده تا بازی را به وقت اضافه بکشاند. او البته جنگ روانی را تمام نکرد و در نشست خبری روز گذشته‌اش همراه ژاوی سعی کرد بیشتر در مورد داوری صحبت کنند و طوری وانمود کردند که پرسپولیس در بازی رفت از اشتباهات داوری سود برده! هرچند برانکو هم جواب محکمی به این جوسازی داد.

پرسپولیس ایران ـ السد قطر/ 90 دقیقه تا شکست آخرین سد برای رسیدن به فینال تاریخی

قوانین جدید ای اف سی و احتمال پنالتی

در یک صورت احتمال دارد بازی به ضربات پنالتی بکشد. اینکه در 90 دقیقه السد یک بر صفر از پرسپولیس جلو بیفتد و این نتیجه تا پایان وقت‌های اضافه حفظ شود یا اینکه در وقت‌های اضافه دو تیم باز هم به یک اندازه به گل برسند. در واقع وقتی نود دقیقه بازی برگشت تمام شود، دیگر گل زدن در خانه حریف در هیچ صورتی بیشتر از یک گل به حساب نمی‌آید. پرسپولیس با بازی خوب و حساب شده خود می‌تواند اجازه ندهد کار به ضربات پنالتی کشیده شود و در همان نود دقیقه به نتیجه دلخواهش برسد.

پرتاب ترقه و اشیا؛ مساوی با فینال بدون تماشاگر

پرسپولیس بدون تردید امروز از سوی یک استادیوم پر از هوادار حمایت می شود و آنها خوب می دانند نقش اساسی در بازی حساس ایفا خواهند کرد. آزادی چند ساعت مانده به بازی پر خواهد شد و احتمالا تا غروب که سوت شروع دیدار به صدا درمی آید، با چندده هزار تماشاگر خسته مواجه خواهیم بود. پرسپولیس مقابل الدحیل از صلاح هواداران بهره برد و امروز هم اگر برنامه درستی برای تشویق باشد، می شود از امتیازات میزبانی استفاده کرد اما این چاقو، لبه دیگری هم دارد که می تواند دست پرسپولیس را بخراشد. پرسپولیس یک فینال بزرگ و تاریخی در پیش دارد و هر نوع ناامنی و اشتباه از سوی تماشاگران پرسپولیس می تواند این تیم را از داشتن تماشاگر در فینال و یا حتی میزبانی آن بازی سرنوشت ساز محروم کند.

آیا پرسپولیس بالاخره با سوت کوالنکو برنده می شود؟

AFC به ندرت داورانی منفور را به خانه میزبان رقابت های لیگ قهرمانان آسیا فرستاده است که البته این ماجرا همیشه هم روالی ثابت ندارد. والنتین کوالنکو داوری که در جده خون پرسپولیس را به جوش آورد تا شکست سنگین 3_0 نماینده ایران را برابر الاتحاد به شکلی ناباورانه رقم بزند، امروز مأمور قضاوت بازی است.

این آخرین باری نبود که کوالنکو با پرسپولیس ملاقات می کرد، چون او در دیدار پرسپولیس و الهلال در مرحله یک هشتم نهایی نیز قاضی میدان بود و این بار هم سوت های پر حرف و حدیثش، سرخ ها را از رسیدن به مرحله 1/4 نهایی منع کرده بود تا شکست سرخ ها برابر نماینده سعودی ها رقم بخورد! به طور مشخص کوالنکو هرگز دیداری که پرسپولیس در آن پیروزی را از آن خود کرده باشد و خاطره خوشی از آن به جا بماند، قضاوت نکرده که این ماجرا بسیار ناامیدکننده است. امیدواریم دسیسه ای از سوی قطری ها به کمک سران عرب AFC در کار نباشد، چون این انتخاب بسیار نگران کننده است!

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل السد

سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، شایان مصلح، کمال کامیابی نیا، سیامک نعمتی، بشار رسن، علی علیپور، گادوین منشا و احمد نوراللهی

نویسنده:امیدصبوری

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
احتمال گل خوردن حتی در همان دقایق ابتدایی وجود دارد. پرسپولیس باید حواسش را جمع کند و مغرور به برد 1-0 بازی رفت نشود.
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
درود بر غرور آفرینان




































واقعا سنگ تموم گذاشتند













دست مریزاد
























یک پرس نهار روز جمعه آینده در ساحل بابلسر مهمان من باشید..
خدایا به امید تو و به یاری تو و با همت بازیکنان و حامیان پرسپولیس.

رفتیم برای فینال.
به کوری چشم حسودان بزودی ستاره دوم هم برلوگوی پرسپولیس اضافه خواهدشد
انشالله فینالیست خواهیم بود. با حمایت یار دوازدهم و ایجاد فضای امن و بدون تنش. عربها استاد تنش افرینی هستند مس به گوش باشیم
فینال تاریخی؟؟!!! برا همه اینقدرا هم تاریخی نیست. قبلا دو تا تیم دیگه اصفهانی (ایرانی) این رو تجربه کردند بزرگوار
پاسخ ها
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
نه به این شکل بزرگوارتر

بدون بازیکن
مسدوم
بدون نیمکت
بدون پرداختی
فکر نان کنید که خربزه آب است . فوتبال برای سرگزم کردن مردم به حرفهای بیهوده است
درود بر غرورآفرینان





تبریک و تسلیت گرچه در زمان اربعین سالارمون بسر میبریم











واقعا دست مریزاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل