بازدید 13188
آخرین تحولات خاورمیانه؛

دیدار و رایزنی سران نظامی اسرائیل و عربستان درباره ایران و سوریه/ جزئیات تحریم های جدید آمریکا علیه چند بانک و شرکت ایرانی/ممانعت عربستان از تفتیش داخل منزل سرکنسول سعودی در استانبول/استراتژی جدید آمریکا برای حذف ایران و روسیه از بازسازی سوریه

ورود ۲۲۳ هزار زائر عربی و خارجی به عراق برای شرکت در مراسم اربعین، جزئیات تحریم های جدید آمریکا علیه چند بانک و شرکت ایرانی، ممانعت عربستان از تفتیش داخل منزل سرکنسول سعودی در استانبول، حمله سناتور آمریکایی به عربستان سعودی و استراتژی جدید آمریکا برای حذف ایران و روسیه از بازسازی سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به دیدار و رایزنی سران نظامی اسرائیل و عربستان درباره ایران و سوریه نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۴۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 17 October 2018

، جزئیات تحریم های جدید آمریکا علیه چند بانک و شرکت ایرانی، ممانعت عربستان از تفتیش داخل منزل سرکنسول سعودی در استانبول، حمله سناتور آمریکایی به عربستان سعودی و استراتژی جدید آمریکا برای حذف ایران و روسیه از بازسازی سوریه، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به دیدار و رایزنی سران نظامی اسرائیل و عربستان درباره ایران و سوریه نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک؛ شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه های صهیونیستی، از دیدار و رایزنی نظامیان ارشد اسرائیل و عربستان پیرامون ایران و سوریه خبر داد.

شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی از مذاکره و دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل با همتای سعودی خود در حاشیه یک نشست نظامی در واشنگتن خبر داد.

طبق این گزارش، «گادی آیزنکوت»، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در حاشیه یک نشست نظامی در واشنگتن، با همتای سعودی خود دیدار و رایزنی کرد.

دو طرف در این دیدار درباره ایران و سوریه بحث و تبادل نظر کرده اند.

منابع عراقی از ورود ۲۲۳ هزار زائر عربی و خارجی که تاکنون برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین(ع) وارد این کشور شده اند، خبر دادند.

ورود ۲۲۳ هزار زائر عربی و خارجی به عراق برای شرکت در مراسم اربعین

فرمانده پلیس استان ذی قار با انتشار بیانیه ای، روز سه شنبه اعلام کرد: تا کنون ورود ۱۴۰ کاروان از کشورهای بحرین، عربستان، کویت، هند، ایران و پاکستان به ثبت رسیده است. این کاروان ها از طریق گذرگاه های بصره و میسان وارد عراق شده اند. در این میان، تدابیر امنیتی شدیدی برای حمایت از زائران و موکب های حسینی و خدماتی در چارچوب طرح امنیتی ویژه اربعین اندیشیده شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بانک‌ های ملت، مهر اقتصاد، سینا، پارسیان، گروه صنعتی بهمن، تراکتورسازی ایران و شرکت فولاد مبارکه اصفهان را تحریم کرد.

دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌ داری آمریکا (OFAC) اعلام کرد، بیست نهاد و شرکت مرتبط با بنیاد تعاون بسیج که از فعالیتهای بسیج حمایت می کردند، از سوی این وزارتخانه تحریم شده است؛ این تحریم ها به بهانه «مبارزه علیه تروریسم» هستند.

در بیانیه صادره توسط دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌ داری آمریکا این تحریم ها به بهانه حمایت مالی این بیست نهاد از بسیج تحریم و اشخاص حقوقی در آمریکا از انجام هر گونه کار و تجارت با افراد یا نهادهای ذیل این لیست سیاه منع شده اند.

جزئیات تحریم های جدید آمریکا علیه چند بانک و شرکت ایرانی

بانکها و شرکتهایی که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شده اند، به قرار زیر هستند؛

شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه مهرآوران
گروه بهمن
شرکت تولید زینک بندرعباس
بانک ملت
بنیاد تعاون بسیج
شرکت کالسیمین
شرکت فولاد مبارکه اصفهان
شرکت تراکتورسازی ایران
شرکت توسعه معادن زینک ایران
بانک مهر اقتصاد
گروه مالی مهر اقتصاد
شرکت سرمایه‌گذاری نگین ساحل رویال
بانک پارسیان
شرکت کاتالیست شیمیایی پارسیان
شرکت ذوب زینک قشم
بانک سینا
شرکت سرمایه‌گذاری طبیعت‌گردان آتیه ایرانیان
شرکت سرمایه‌گذاری تکتار
شرکت مهندسی تکنوتار
شرکت اسیدسازی زنجان

ممانعت عربستان از تفتیش داخل منزل سرکنسول سعودی در استانبول

بازرسان ترکیه‌ای ویژه پرونده خاشقچی ـ که عصر سه‌شنبه عملیات تفتیش منزل سرکنسول سعودی را آغاز کرده‌اند ـ با ممانعت سعودی‌ها در این عملیات مواجه شده‌اند.

شبکه خبری الجزیره، به نقل از منابع ترکیه‌ای می‌گوید: سعودی‌ها با تیم بازرسی ترکیه در خصوص تفتیش منزل شخصی سرکنسول مخالف می‌کنند و به آنها اجازه ورود به داخل منزل را نمی‌دهند.

ممانعت عربستان از تفتیش داخل منزل سرکنسول سعودی در استانبول

تیم بازرسی ترکیه‌ ویژه پرونده خاشقچی برای آغاز عملیات تفتیش خود که از دوشنبه گذشته در ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول آغاز شده است، شامگاه سه شنبه وارد منزل شخصی سرکنسول عربستان سعودی در استانبول شد.

بازرسان ترکیه‌ای در حالی وارد منزل شخصی «محمد العتیبی» سرکنسول عربستان سعودی در استانبول شدند که وی ساعاتی قبل، ترکیه را به مقصد ریاض ترک کرده بود.

حمله سناتور آمریکایی به عربستان سعودی

یک سناتور آمریکایی با انتقاد از عربستان گفت، آنها دوست آمریکا نبوده و سعودی ها در حال تقویت تروریسم در جهان هستند.

«راند پل»، سناتور جمهوری خواه آمریکایی در سخنانی با انتقاد از سعودی ها گفت: عربستان دوست ما نبوه و آنها در حال تأمین مالی افراطی گری در سراسر جهان هستند.

وی افزود: هیچ نیازی به مسلح کردن عربستان نداریم و آنها بدترین نماینده‌ای هستند که به تقویت تروریسم می پردازند.

«راند پل»، سناتور جمهوری خواه آمریکایی

پیش از این نیز «دیان فاینشتاین» سناتور جمهوریخواه آمریکایی اعلام کرد، در شرایط کنونی به قانون فروش تسلیحات به عربستان رأی نخواهد داد.

وی همچنین از ادامه مخالفت خود با حمایت آمریکا از جنگ به فرماندهی عربستان در یمن خبر داد.

استراتژی جدید آمریکا برای حذف ایران و روسیه از بازسازی سوریه

دولت آمریکا در پی تدوین راهبردی جدید برای سوریه است که در این راهبرد، بیشترین تمرکز بر بیرون راندن ایران از سوریه معطوف خواهد بود.

این خبر را شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز گزارش کرده و گفته در این استراتژی، با توجه به قید و بندهای قانونی ارتش آمریکا، از صدور دستور رویارویی مستقیم نظامیان آمریکا با ایرانیان و نائبان آنها در سوریه خودداری شده است. بر اساس مجوزهای فعلی ارتش آمریکا در خاک سوریه، نظامیان آمریکایی صرفاً در صورت به خطر افتادن جانشان از سوی نظامیان ایرانی می‌توانند با آنها درگیر شوند.

یک مقام نظامی ارشد آمریکایی گفته که در راهبرد جدید، مبارزه با داعش همچنان هدف آمریکا از حضور در سوریه عنوان شده و این مسأله، بحث مقابله با ایران را در متن راهبرد به حاشیه می‌برد؛ حال آنکه کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا در حال افزایش فشار اقتصادی و دیپلماتیک بر ایران هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
چراموضوع تحریم گسترده اخیربانکهاوشرکت های ایرانی هیچ انعکاسی دررسانه های داخلی نداشته؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
تابناک رسانه خارجی است؟!
این بانک ها چقدر در اقتصاد خارجی ما نقش داشته اند؟!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
چون موضوع مهمی نیست شما تصور کن کل بانک ها توسط امریکا تحریم شده تا خیالت راحت بشه ما مراوده تجاری با امریکا نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
چون چیز جدیدی نیست
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
سران فاسد آل سعود با به شهادت رساندن شهید جمال قاشقچی زوال و سرنگونی حکومت فاسد خود را تسریع کردند و مطمئن باشند که ما از خون این شهید نمی گذریم
وضعیت فعلی بورس عینا مشابه سال ۹۲ هست درآن سال هم بواسطه سه برابرشدن نرخ ارزبورس جهش خیره کننده ای کرد و شاخص کل تا ۹۰ هزارواحدهم پیش رفت اماازدی ماه. همان سال ریزش های سهمیگن بورس اغازشد وشاخص کل تا۶۰ هزارواحد سقوط کرد و تا۴ سال بعد دایما درحال درجازدن بود همان اتفاق الان درحال تکراراست !!!
بیچاره بورس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
سرمایه گذاری دربورس دراین شرایط عدم ثبات اشتباه مهلکیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
سلاااااااااام بر دوست عزیز بیچاره بورس
کجا بودی چندوقت پیدات نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
دنبال کارهای کفن ودفن دوستم بودخدابیامرزتوبورس سرمایه گذاری کرده بود توسقوط۲۰ هزارواحدی بورس سکته کردمرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
هدف اصلی تحریمهای اخیربورس وسهامداران است
بااغازروند نزولی بورس وهمچنین بااعمال تحریمهای جدیدیانکی روندخروج سپرده هاازبانکهاشدت خواهدگرفت وسرمایه های سرگردان ازبازارهای پول وسرمایه (بورس) بسوی مسکن وارزوطلا کوچ خواهندکرد
چهارشنبه ۲۵ مهر
تنهاباگذشت ۵ دقیقه ازشروع به کالاربورس شاخص کل ۲۰۰۰ واحدسقوط کرد !!!
به آمریکا هیج ربطی نداره!
دیدید نظام سرمایه داری فقط پول را می شناسد، این خبرنگار را کشتند، قضیه ماس مالی می شود، مگه کسی فهمید پایان فیلم 11 سپتامبر چی شد. کندی رییس جمهور را کشتند. کسی از پایانش سر درنیاورد جز خودشان. نظام سرمایه داری فقط پول و سود را می شناسد. دفاع از حقوق بشرش فقط برای ملت های ساده لوح است.
من مطمئن هستم دولت امریکا اجازه نمی دهد خون خبرنگار آزادی خواه عربستانی لگد مال شود. مطمئن باشد، یک عده بدبین این طور می گویند که غرب سر خون خاشقچی با عربستان معامله خواهد کرد. ولی این حقیقت ندارد مصببان قتل به اشد مجازات خواهند رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
تو چقدر ساده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
فکرش رو بکن این کامنت شما را آقای ترامپ بخونه مطمئنم غش میکنه از خنده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
درود بر شما و آمریکای جهانخوارتان که همیشه به دنبال حقیقت است!
هههه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
جدی نوشتی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
وای پس این امریکا چقدر خوبه!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
بسیاری در ایدان فکر می کنند هرانچه در امریکا رخ میدهد کار دولت ریمی امریکاست در صورتیکه در غرب و امربکا سازمانهای مروم نهاد ngo ها نقش پررنگی در تصمیم سازبها دارند و در حرکتهایی همچون حقوق بشر و ..... بسیار تاثیر گذارند ..چرا ماها نمیخواهیم قبول کنیم که دمکراسی در غرب بسبار محکمتر و سکل یافته تر از جهان سومیهاست .
عربستان سعودی به رهبری محمد سلمان بحرانهای بزرگتر از خاشقچی رو پشت سر گذاشته مثل کشته شدن هزاران حاجی، گروگان گیری نخست وزیر لبنان سعد حریری و بازداشت شاهزاده گان قدرتمند سعودی و نسل کشی در یمن.به پشتوانه محکمی همچون آمریکا نه تنها مجازات نشد بلکه قدرتمندتر هم شد.پیش بینی شخصی من این این هست که عربستان در آینده به یکی از ۷ قدرت جهان تبدیل شود.قدرتمندتر از برزیل و فرانسه و ژاپن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
( : ( : ( :
بیاید تصور کنید دولت امریکا تمام تلاشش را بجای کمک به حکومت هایی امثال عربستان صرف حفاظت از محیط زیست پیشرفت علم پزشکی فضانوردی و مشکلات معیشتی ملت خودش کند، کاش از آدم های احمق و خونخوار حمایت مالی نمی شد. کاش.
ریزش بورس شدت پیداکرد صف های فروش پرحجم شد
آمریکا تراکتور سازی رو تحریم کرده؟؟؟ ولی خوشبختانه هنوز بقال سرکوچه ما تحریم نیست!
پاسخ ها
دالغا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
تراکتورسازی زیر مجموعه بنیاد تعاون بسیج است
امریکای کد خدا بای بای وو شما اگر توانش را داشتید کل منطقه را از این پس می گرفتین ولی هر چی ان طرف تر می رویم این شما هستید که بیرون رانده می شوید
ورود ۲۲۳ هزار زائر عربی و خارجی به عراق برای شرکت در مراسم اربعین!
تمامی قصد مسلح کردن عربستان از طرف امریکا مطابق نقشه صهیونیستها صرفا ان است که عربستان علیه ایران وارد جنگ شود تا تمامی زیر ساختهای دو کشور بزرگ و مهم از بین برود . بن سلمان نشان داده است که مقابل این خواسته مقاومت کرده است شاید هم جنگ یمن به او نشان داد که ایران نمی تواند یک هدف ساده برای عربستان تلقی شود لذا حداقل به خاطر جلوگیری از به خطر افتادن منافع عربستان مقابل این خواسته صهیونیستها که از طرف امریکا اعمال می گردد ایستادگی گرده است . ما نباید این مسئله را از نظر دور کنیم که ممکن است کسی جای بن سلمان اورده شود که بدتر از او بر ضد منافع ایران عمل نماید . اینهمه جنجال بر سر یک خبرنگار گرچه مهم است ولی مشخص است که با قصد توطئه انجام شده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
برعکس...این عربستان و اسرائیلند که سعی دارند امریکا را وارد جنگ با ایران کنند و تا امروز امریکا در برابرشان مقاومت کرده
روس ها از بیم رویارویی مستقیم با شیطان بزرگ تن به هر خفتی خواهند داد: 1- سوریه در حوزه و حریم امنیتی روسیه و حتی ایران واقع است و هرگونه تهدیدی علیه حاکمیت آن تهدید علیه این دو کشور می باشد. 2-سوریه با روسیه قبلاً پیمان دفاعی مشترک امضا کرده بودند و اکنون می توانند آن را تمدید کنند. 3- حضور نیروهای روسیه و ایران و مقاومت در سوریه با درخواست و موافقت دولت قانونی این کشور صورت گرفته است. 4- همکاریهای ایران وسوریه راهبردی است لذا هر تهدیدی علیه یکی از آنها تهدید علیه دیگری تلقی می شود.5- حضور نیروهای متجاوز آمریکا در سوریه هیچ استناد قانونی ندارد. پس لازم می آید با اخطار قبلی یا بدون هر گونه پیش آگهی سریعاً از طریق نظامی به حضور آنان خاتمه داده شود و گرنه هیچ بعید نیست داستان خروسی تکرار شود که به خانه کبک وارد شده و پس از مستقر شدن صاحب خانه را از منزلش بیرون می کند!
ببخشید امریکا چه کاره هست که بخواهد مانع فعالیت اقتصادی ایران و روسیه در سوریه بشود؟
زيارت أربعين نزد خدا با صد بار حج واجب برابرى ميكند و يك ركعه نماز روز أربعين برابر هزار بار نماز شب ليله القدر است
اگر خصوصی سازی به درستی انجام میشد اینها شرکتها تحریم نمی شدند
تاثیر تحریم های امریکا بر بانــــــــــکهای ایرانی و البته بــــــــــورس را لطفا بیان نمایید؟؟؟
نمیدانم چی میخواد به سر این مردم و سرزمین ایران بیاید.
دوستان با هم مهربان باشید دوست باشید.
چاقوی آمریکا دیگر پنیر را هم نمی برد. دیگر کسی خطی از آمریکا نمی خواند. یک بادکنک توخالی که هر روز بادش می کنند تا دیگران را با آن بترسانند. پروژه فانتوم 35 شان که اینهمه برایشان هزینه داشت و تبلیغ می کردند شکست خورد و چین هم در برکه اقتصاد ازشان جلو زده. ترامپ هم با شلوغ بازیهاش به سقوطشان کمک می کند. نوچه های آمریکا هم مثل عربستان توزرد از کار در آمدند و هر روز برایشان مسئله درست می کنند. نم نمک کسی به تحریم های آمریکا وقعی نمی گذارد.
کجای این خبر مشخص میکرد که ایران و روسیه از بازسازی سوریه حذف شدند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر