بازدید 2519

وزارتخانه‌های خزانه‌داری و خارجه آمریکا در حال بررسی مجازات رهبران سعودی

یکی از مقام‌های دولت آمریکا گفته است، شکی نیست که دولت واشنگتن اقداماتی در جهت مجازات عربستان انجام می‌دهد؛ اما سوال اینجاست که آیا این اقدامات کافی هستند یا خیر.
کد خبر: ۸۴۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 17 October 2018

یکی از مقام‌های دولت آمریکا گفته است، شکی نیست که دولت واشنگتن اقداماتی در جهت مجازات عربستان انجام می‌دهد؛ اما سوال اینجاست که آیا این اقدامات کافی هستند یا خیر.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دیلی بیست، مقام‌های ارشد وزارت خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا فعالانه در حال بررسی برنامه‌هایی برای اعمال مجازات مالی علیه عربستان به خاطر نقشش در مرگ احتمالی جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد دولت سعودی هستند.

این اقدامات شامل اعمال تحریم علیه رهبران ارشد عربستان است.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور در روزهای اخیر چندین بار دیدار داشته‌اند که هدفشان بررسی راه‌های احتمالی اعمال مجازات علیه عربستان است بدون آنکه تاثیر منفی بر توافق تسلیحاتی و تجاری 110 میلیارد دلاری عربستان بگذارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تاکنون در مقابل درخواست برخی از قانونگذاران آمریکایی برای توقف همکاری نظامی با عربستان در نتیجه مرگ خاشقجی، مقاومت کرده و گفته که این مساله می‌تواند بر تولید شغل در آمریکا اثر بگذارد.

یکی از مقام‌های آمریکایی مطلع از نشست وزرای خزانه داری و خارجه گفت: هدف اصلی یافتن راهی برای رویارویی مردمی در مقابل رهبران عربستان و در عین حال حفظ روابط مالی با آنهاست.

این دیدار در بحبوحه این گمانه‌زنی‌ها است که آیا خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول و در جریان یک جلسه بازجویی، کشته شده است یا خیر.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست