بازدید 13420
۳
گزارش

خانه تکانی مهم در شبکه ۳/رییس ۲۰ ساله سرانجام رفت

با حضور علی فروغی پیش‌بینی می‌شد که حسین آقازمانی مدیریت گروه ورزش را ترک کند. جالب اینجاست که پورمحمدی خیلی زود و بلافاصله پس از حکم عزل آقازمانی او را به‌عنوان دبیرشورای سیاستگذاری ورزش صدا و سیما منصوب کرد
کد خبر: ۸۳۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶ 24 September 2018

دودهه طول کشید تا مدیر یکی از مهم‌ترین بخش‌های صدا و سیما به خصوص برای ورزشی ها، از روی صندلی‌اش بلند شود و فرد دیگری به‌جای او بنشیند؛ نام او حسین آقازمانی است که تقریبا همه اهالی اصلی و در متن ورزش او را می شناسند.

به گزارش تابناک ورزشی، مدیری که گرچه در مراتب اداری صدا و سیما، مدیری در سطح سوم تصمیم گیری محسوب می شد اما از نظر وسعت مخاطب و در برگیری حوزه فعالیتش حتما در سطوح بالا قرار می‌گیرد. حسین آقازمانی صبح دیروز از مدیریت گروه ورزش شبکه سوم تلویزیون به هر نحو (عزل یا استعفا) کنار رفت تا میثم فضل علی به‌جای او حکم مدیریت گروه مهم ورزش را از علی فروغی، مدیر شبکه سوم سیما بگیرد و از شبکه نسیم به سه برسد.

حسین آقازمانی فرزند چریک مبارز انقلاب معروف به ابوشریف، در سال75 وقتی که تنها حدود 20سال سن داشت به جای سیدامیرحسینی که در انتخابات کمیته المپیک به‌عنوان دبیرکل برگزیده شده بود، مدیر گروه ورزش شبکه 3 شد. پدر او فردی بود شبیه فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا. او در آن زمان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

Related image

شبکه سوم سیما در آذر سال72 در پایان دولت اول سازندگی به‌عنوان سومین شبکه رسمی تلویزیون جمهوری اسلامی با مأموریت برنامه‌سازی‌ برای عموم مردم و جوان‌پسند افتتاح شد؛ شبکه‌ای که قرار بود از بار سنگین رسمی بودن برنامه‌های 2 شبکه اول و دوم بکاهد. گروه ورزش شبکه سوم اما در سال‌های بعد به‌عنوان مهم‌ترین بخش این شبکه مأموریت اصلی پخش زنده مسابقات ورزشی را که به تازگی رونق یافته بود، بر عهده گرفت. در همین زمان‌ها بود که چهره‌های جدید بر گویندگان ورزشی همانند جواد خیابانی و بعدها عادل فردوسی‌پور، دایره بسته مجریان و گزارشگران سنتی مثل بهرام شفیع و ... را که اتفاقا 2برنامه قدیمی ورزش و مردم را در انحصار خود داشت، شکست. بعدها اما مهم‌ترین برنامه تلویزیون ایران تا آن زمان یعنی «90» به مجری‌گری عادل فردوسی‌پور در دوران حسین آقازمانی شکل گرفت البته باید ضلع سومی را برای این مثلث ساخت و آن علی‌اصغر پورمحمدی بود؛ فردی که با نفوذش شبکه سه تا حد زیادی پیش برد.

Image result for ‫آقازمانی از شبکه سه رفت‬‎

رفته رفته اما مشکلات خودش را نشان داد؛ مسئله حق پخش بازی‌های داخلی و خارجی به مشکلی بزرگ برای شبکه 3 تبدیل شد و البته دایره بسته تصمیم‌گیری مدیران ذیل شورایی به نام شورای سیاستگذاری ورزش صدا و سیما که پورمحمدی رئیس و دبیری حسین ذکایی تهیه‌کننده بسیاری از برنامه‌های مهم مسابقات پخش زنده، عرصه را برای دیگر برنامه‌های ورزشی شبکه‌های دیگر تنگ کرد و حتی کار را به جایی رساند که اینگونه به ذهن‌ها تداعی شد که بخش ورزشی شبکه 3 به قول معروف بخش بزرگ کیک ورزش را برای خودش برمی‌دارد. شاید به همین دلیل بود که چند سال پیش شبکه مختص ورزش تاسیس شد اما مقاومت شبکه سه برای پخش مسابقات مهم‌تر مثل لیگ برتر و جام جهانی فوتبال و دیگر رشته‌های ورزشی، رونقی برای شبکه ورزش به ارمغان نیاورد.

با حضور علی فروغی پیش‌بینی می‌شد که حسین آقازمانی مدیریت گروه ورزش را ترک کند. جالب اینجاست که پورمحمدی خیلی زود و بلافاصله پس از حکم عزل آقازمانی او را به‌عنوان دبیرشورای سیاستگذاری ورزش صدا و سیما منصوب کرد و حسین ذکایی یار دیگر این گروه هم به مشاورت رئیس شبکه 3 برگزیده شد. با این حال به‌نظر می‌رسد که شورای سیاستگذاری در واقع همانند گذشته نمی‌تواند روی برنامه‌های شبکه 3 اعمال حکم کند.

خانه تکانی مهم در شبکه 3/رییس 20ساله سرانجام رفت

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
واي دلم براي اين اقا زاده سوخت
حسین یک برادر دوقلو داره حسن ,اون کجاست؟
مثل پدرش یه انسان به تمام معناست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار