بازدید 125052
۱

وضعیت شکم در هفته هشتم بارداری

کد خبر: ۸۳۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 17 September 2018

این که شکم شما در هفته هشتم بارداری معلوم باشه جزو موارد غیر معمول است اما در بارداری اول غیرممکن نیست. بعد از بارداری اول ماهیچه‌های شکم شاید به طور کامل نتواند سفت شود و جنین را درون خود محکم نگهدارد و به همین دلیل شکم شما زودتر از موعد بیرون بزند. با همه اینها معمولا هفته هشتم بارداری از روی شکم معلوم نمی‌شود. هفته پیش، یعنی هفته هفتم بارداری از سلامت جنین‌تان با سونوگرافی آشنا شده‌اید و حالا بهتر است کمی درباره اوضاع شکم‌تان در هفته هشتم بارداری بدانید.

دلایل بزرگ بودن شکم در هفته هشتم بارداری

  • اشتباه در زمان زایمان. ممکن است تاریخ بارداریتان را اشتباه محاسبه کرده باشید یا بارداری دوقلویی و چند قلویی داشته باشید.
  • تومورهای فیبروئید خوش خیم در رحمتان باشد که می‌تواند در اثر تغییرات هورمون‌های بارداری رشد کرده و در سونوگرافی مشهود باشد.
  • افزایش وزن بیش از حد که در این حالت بزرگی ناحیه شکمی ربطی به رحمتان ندارد بلکه این شکم شماست که بزرگ شده است.
  • نفخ ناشی از یبوست یا عدم تحمل لاکتوز (هورمون‌های بارداری می‌توانند باعث یبوست شوند و بسیاری از زنان تغذیه خود را در بارداری تغییر می‌دهند که شامل مصرف شیر بیشتر است)

پزشک شما در معاینه میتواند یکی از دلایل گفته شده را برای بزرگی شکم شما در هفته هشتم بارداری کشف کند. اگر رحم شما بزرگ باشد سونوگرافی برای تعیین علت کمک کننده است.

در این وضعیت افزایش وزن بیش از حد می‌تواند خطر ابتلا به دیابت حاملگی، نوزاد با وزن زیاد و زایمان سزارین را افزایش دهد.

اوایل بارداری مادران برای پیشگیری از حالت تهوع مرتب غذا می‌خورند اما برخی مادران بیش از حد می‌خورند. به یاد داشته باشید که حتی اگر به جای دو نفر غذا می‌خورید یکی از شما فقط به اندازه یک گردوست. به طور کلی مقدار کالری اضافی مورد نیاز در بارداری به صورت روزانه به اندازه یک سیب یا ماست اضافه است.

انرژی دریافتی در هفته هشتم بارداری

الان و در هفته هشتم بارداری زمان مناسبی برای بررسی توازن انرژی است. افزایش وزن ناشی از تعادل بین کالری دریافتی و کالری مصرفی است. اما افزایش وزن در بارداری ناشی از احتباس آب است. وزن توصیه شده برای زنان با وزن متوسط 12 تا 17 کیلوگرم در طول 9 ماه است که در نیمه اول حدود 3.5 تا 5 کیلوگرم و حدود 200 تا 400 گرم هر  هفته از نیمه دوم بارداری است. در این میان زنان کم وزن و آنهایی که دوقلو باردار هستند کمی بیشتر باید وزن اضافه کنند. در حالی که زنان مبتلا به چاقی با شاخص توده بدنی بالاتر از 30 باید حدود 7 کیلوگرم اضافه وزن داشته باشند.

با افزایش وزن چه کنید؟

از همین حالا فعالیت‌تان را شروع کنید. برای زنان سالم با حاملگی طبیعی ورزش برای مادر و کودک مناسب است. دقت داشته باشید که حتی اگر اضافه وزن پیدا نکنید بهتر است ورزش منظم انجام دهید. علاوه بر این باید به رژیم غذایی متعادل و سالم پایبند باشید. این رژیم شامل سبزیجات و میوه‌ها، پروتئین و کربوهیدرات در هر وعده و آب است. از آب میوه‌ها و سایر نوشیدنی‌هایی که حاوی مقدار زیادی کالری هستند و از مزایای تغذیه‌ای بسیار کمتری برخوردارند استفاده نکنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام خسته نباشین من در هفته ۱۸ بارداری هستم و زنم ۵۱ کیلو هست ولی شکمم هیچ تعقیر نکرده آیا جای نگرانی هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر