بازدید 284740

میزان بالای سقط جنین در هفته سوم بارداری

کد خبر: ۸۱۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ 24 July 2018

اکثر بانوان در هفته سوم بارداری متوجه این موضوع که باردار شده اند نیستند، نکته مهم اینجاست که متاسفانه سقط جنین در هفته سوم بارداری یک وضعیت شایع است، و براساس آمارها؛ یک نفر از 8 نفر در سه هفته اول جنین‌شان را از دست می‌دهند. بسیاری از خانم‌ها در هفته سوم بارداری حس‎هایی دارند که ممکن است آن را با علائم قاعدگی اشتباه بگیرند و به همین دلیل شاید اصلا متوجه این اتفاق نشوند.

به گزارش تابناک، نشانه های صدق جنین در هفته سوم متفاوت است، علائم مهم در سقط جنین خونریزی شدید که اغلب به رنگ قهوه‌ای روشن است به معنای سقط جنین بوده و همچنین درد در ناحیه لگن است، شایان به ذکر است که در صورت خونریزی نگهداری جنین امکانپذیر نیست اما اگر فقط در حد لکه بینی باشد، ممکن است با مداخله پزشکی بتوان جنین را نجات داد.

در برخی از موارد سقط جنین هیچ علامتی ندارد به این دلیل که خانم از بارداری خود خبر ندارد و خونریزی می‌تواند علامت شروع قاعدگی باشد. در این موراد باید جنین همراه با ساک خارج شود، گفتنی است که اغلب پزشکان افزایش انقباض رحم را به عنوان نشانه‌ای خطرناک در نظر نمی‌گیرند مگر آنکه منظم و دردناک باشد که در این صورت معمولا پزشک داروهای ضداسپاسم بی‌عارضه را تجویز می‌کند.

سقط جنین در هفته سوم بارداری

از دلایل سقط جنین در هفته سوم ناهنجاری‌های کرموزومی است، گاهی هم هورمون‌ها می‌توانند باعث سقط جنین شوند کمبود هورمون پروژسترون در خانم ممکن است این وضعیت را ایجاد کند.

لازم به ذکر است که، بعد از هفته سوم بارداری ترشحات واژن و همچنین درد در ناحیه پایینی شکم ممکن است رخ دهد. به همین دلیل بهتر است بانوان در این دوره از فعالیت‌های فیزیکی سنگین خودداری کنند، و اگر درد مداوم بود و ترشحات هم ادامه داشت باید به سرعت به پزشک مراجعه نمایند.

حس های هفته سوم بارداری قطعی نیست

حتما با خودتان فکر می‌کنید در هفته سوم بارداری در شکمتان چه حسی خواهید داشت! برخی از بانوان می‌گویند که دقیقا در همین هفته سه بارداری می‌توانند بارداری را احساس کنند. پزشکان و متخصصین چنین حسی را در خانم‌ها رد نمی‌کنند اما معتقدند داشتن احساسات متمایز در چنین مرحله‌ای هنوز امکانپذیر نیست. از شایع‌ترین احساسات هفته سوم بارداری می‌توان به تهوع، سرگیجه، ضعف، حساسیت سینه‌ها و تغییرات اشتها اشاره کرد که حتی می‌تواند با نزدیک شدن به دوره قاعدگی بعدی اشتباه گرفته شود و حتی گفته می‌شود بسیاری از خانم‌ها ممکن است این موارد را در هفته سوم هیچ وقت احساس نکنند ولی بارداری وجود داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار