بازدید 425328
۲

تشخیص بارداری دوقلو، در هفته پنجم بارداری

کد خبر: ۸۲۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 14 August 2018

در هفته پنجم بارداری مطمئن هستید که باردار هستید اما برای اینکه مطمئن شوید دوقلو باردارید یا تک قلو راه درازی در پیش دارید. اما برخی علائم می‌تواند در مراحل اولیه به شما کمک کند بتوانید حدس بزنید که دوقلو باردارید.

دوقلوها در هفته پنجم بارداری

شما هنوز در دوران اولیه بارداری هستید و رشد جنین کم کم شروع شده است. به همین دلیل در هفته چهارم بارداری به شما توصیه می‎شود که به رژیم غذایی‌تان توجه کنید و ویتامین C را در اولویت برنامه غذایی‌تان قرار دهید. در حال حاضر جنین‌ها تنها حدود 0.3 سانتی متر هستند و به طور کلی شاید به اندازه یک دانه سیب یا کنجد باشند. اما در هفته‌های آینده آنها با سرعت شگفت انگیزی رشد خواهند کرد. انتظار می‌رود این اندازه تا هفته ششم بارداری دوبرابر شود. اعضای بدن و سیستم عصبی جنین ها و البته قلب و عروق خونی شروع به رشد می‌کنند و خیلی زود شما می‌توانید ضربان قلبشان را بشنوید.

علائم بارداری دوقلویی در هفته پنجم بارداری

برخی خانم‌ها در هفته پنجم بارداری ممکن است علائم حاملگی دوقلویی را تجربه کنند در حالی که برخی دیگر هیچ حسی نداشته باشند و این موضوع در خانم‌ها متفاوت است. شما در قدم‌های اول بارداری هستید اما ممکن است علائم را نشان دهید و این به دلیل تغییرات هورمونی است که ایجاد می‌شود. واضح‌ترین علامت حاملگی از دست دادن قاعدگی است اما بهتر است بدانید که در زمان قاعدگی ممکن است دچار لکه‌بینی شوید اما باردار باشید. در هفته پنجم بارداری این تغییرات عمده است حتی اگر هنوز نتوانید آنها را تشخیص دهید.

در هفته پنجم بارداری ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  • ویار صبحگاهی: اگر چنین مشکلی را تجربه کردید به این معنا نیست که فقط صبح‌ها درگیر آن خواهید بود. حالت تهوع ممکن است تمام روز وجود داشته باشد. اگر دوقلو باردار باشید این وضعیت سخت‌تر است.
  • حساسیت سینه: اگر شما سینه‌های ورم کرده، بزرگ، دردناک و حساس پیدا کرده اید ممکن است نشانه واضحی از بارداری دوقلویی باشد.
  • خواب آلودگی و خستگی: بدن شما انرژی زیادی برای این تغییرات مصرف کرده و بنابراین طبیعی است که احساس خستگی کنید.
  • درد شکم: رحم شما در حال بزرگ شدن است تا بتواند فضای لازم برای رشد دوقلوها ایجاد کند.

تشخیص بارداری دوقلویی در هفته پنجم امکان دارد؟

هنوز روزهای اول بارداری است و شما همه تغییرات و تجربیات شگفت انگیز را به دست آورده‌اید. بنابراین تا وقت دارید خودتان را برای آماده شدن در هفته‌ها و ماه‌های آینده آماده کنید. اگر شما دوقلو باردار باشید به این معناست که هرکدام از جنین‌ها دارای جفت و ساک جداگانه هستند که در هفته پنجم بارداری قابل تشخیص است. ممکن است سونوگرافیست بتواند آنها را تشخیص دهد اما برای اطمینان باید تا هفته ششم بارداری صبر کنید.

برخی خانم‌ها فکر می‌کنند اگر علائم بارداری را با شدت بیشتری تجربه کنند حتما دوقلو باردار هستند که البته این احساس غلطی نیست زیرا تغییرات هورمونی قابل توجه ناشی از افزایش سطح hcg در خون می‌تواند علائم شدید حاملگی ایجاد کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
من هشت هفته اس حامله،شدم سنودادم گفت یه قلوهولی خودم احساس میکنم دوقلو حامله شدم چون مامانم دوقلوداره نظرشماچیست
منم شش هفتمه همین فکرو میکنم ولی سونو چیزی بهم نگفت منم ازش نپرسیدیم اخه سابقه دوقلو بودنو خیلی داریم اما نمیدونم دوقلو دارم یا نه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر