بازدید 56505

ابرها چگونه ایران را دور می‌زنند

کد خبر: ۸۲۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲ 12 August 2018

تغییر عامدانه اقلیم و مهندسی آب و هوا برنامه‌ای است که به نظر می‌رسد برخی مراکز علمی روی آن تمرکز کرده‌اند. منظور از مهندسی آب و هوا دخالت بزرگ مقیاس و تعمدی انسان در سامانه اقلیم زمین است. مهندسی اقلیم در مقیاس بزرگ با تزریق مواد‌شیمیایی به لایه استراتوسفر جو زمین امکان‌پذیر است.

به گزارش جام جم، برخی از محققان این مساله را ابزاری نظامی می‌دانند که می‌تواند به عنوان یک ابزار ژئوپلیتیک مطرح شود. در کشورمان نیز مدتی پیش با اظهار نظر رئیس سازمان پدافند غیر‌عامل کشور درباره ابردزدی این مساله سر زبان‌ها افتاد، اما برخی کارشناسان بدون ارائه دلایل منطقی آن را رد کردند، اما اظهار نظرهایی اینچنین به نوعی پاک کردن صورت مساله است.‌

جنگ آب و هوا شکلی پنهانی از جنگ پیشگیرانه است. دستکاری آب و هوا می‌تواند برای بی‌ثبات کردن اقتصاد دشمن، اکوسیستم و کشاورزی (مانند کره شمالی یا کوبا) استفاده شود. به عنوان مثال، الگوهای آب و هوایی در کره شمالی از اواسط دهه1990 نشان‌دهنده نابودی کامل سیستم کشاورزی در این کشور است. این مدل شبیه به کوباست. از طرفی در ایران، عراق و سوریه یک خشکسالی ویرانگر در سال 1999 رخ داده است. در افغانستان نیز قبل از تهاجم نظامی آمریکا به این کشور در سال 2001، چهار سال خشکسالی مداوم به نابودی اقتصاد دهقانان منجر و قحطی گسترده را سبب شد.

عملیات تغییر اقلیم در جهان ‌

«ابردزدی» در حقیقت اصطلاح عامیانه فعالیت‌هایی است که به عقیم‌سازی ابرها یا تغییر مسیر حرکت سیستم‌های آب و هوایی علیه کشور دیگر منجر می‌شود. در گذشته در موارد متعددی چنین پروژه‌هایی در کشورهای مختلف جهان صورت گرفته است. در این زمینه می‌توان به پروژه popeye برای ایجاد باران سیل‌آسا در جنگ ویتنام و پروژه Nile Blue در کوبا برای ایجاد خشکسالی که هر دو توسط ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است اشاره کرد. در مورد تغییر مسیر ابرها نیز می‌توان به فعالیت شرکت استرالیایی Aquiess Technologies و سایر کارهای صورت گرفته توسط آمریکا همچون اثرات پروژه Geoengineering اشاره کرد.‌

سال‌ها پیش زبیگنیف برژینسکی ژئواستراتژیست و مشاور امنیت ملی جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا درخصوص تغییرات عامدانه اقلیم گفته بود: اکنون تکنولوژی‌هایی در اختیار ماست که به کمک آنها می‌توانیم تغییراتی در آب و هوا ایجاد کنیم و شرایطی مانند خشکسالی و توفان به وجود آوریم که این امر می‌تواند توانایی‌های دشمنان احتمالی ما را تضعیف کرده و آنها را به پذیرش شرایط ما مجبور کند. با استفاده از روش‌هایی که این تکنولوژی‌ها در اختیار ما قرار می‌دهند ما می‌توانیم حتی بدون آن‌که نیروهای امنیتی و نظامی خود را در جریان قرار دهیم، جنگ‌هایی سریع و غافلگیرکننده به راه بیندازیم. علاوه بر این براساس گزارش روزنامه گاردین به قلم ایان سمپل تصریح شده که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در سال 2009 با تأسیس مرکز «تغییرات آب و هوایی و امنیت ملی» بخش اعظمی از بودجه‌های تحقیقاتی مراکز مطالعات تغییرات اقلیمی را به عهده گرفته است.

سمپل از آلن روبوک، دانشمند هواشناسی دانشگاه نیوجرسی این‌طور نقل قول کرده که سیا می‌خواهد دانش کنترل تغییرات اقلیمی را به سلاحی برای جنگ‌های اقلیمی بدل کند.

عکس‌العمل با چاشنی انکار ‌

با این تفاصیل عجیب است که با وجود سوابق عملی شدن پروژه تغییر اقلیم توسط آمریکا در دنیا طی دهه‌های گذشته، به دنبال اظهارات و هشدارهایی که مدتی پیش سردار جلالی مطرح کرد شماری از مقامات مسئول به جای چاره‌اندیشی زبان به انکار گشودند. مثلا داوود پرهیزگار رئیس سازمان هواشناسی کشور وقوع چنین اتفاقی را رد کرد و گفت: این اظهارات دقیق نبوده چون دستکاری جو توسط بشر ممکن نیست. ابرهایی که مسئول بارش هستند عمدتا ابرهای سیستماتیک هستند که همراه با سامانه‌های جوی وارد کشور می‌شوند و معمولا منطقه نسبتا وسیعی را دربر می‌گیرند. برای همین هم هست که در بسیاری از مواقع سازمان هواشناسی در یک بازه همزمان برای ده تا 20 استان پیش‌بینی بارش می‌کند.

پرویز کردوانی، از جغرافیدانان کشور نیز این موضوع را غیر‌علمی دانسته و گفته تخلیه ابرها از باران با تزریق یدید نقره به ابرها انجام می‌شود. امکان تغییر در آب و هوای هیچ کشوری وجود ندارد. اگر تمام این شرایط در کنار هم با توجه به فاصله دشمنان با خاک کشور ما فراهم باشد شاید یک دفعه امکان انجام تخلیه ابرها وجود داشته باشد، اما تأثیری بر بارندگی‌های سالانه و شرایط عادی جو نخواهد داشت. خشکسالی در کشور ما ریشه‌های طبیعی دارد و هیچ کشوری با هر قدرتی که باشد نمی‌تواند تغییر در آب و هوای کشورها ایجاد کند.

‌ یکی از کارشناسان سازمان پدافند غیرعامل درباره نظر جلالی در خصوص تغییر اقلیم گفت: سازمان پدافند غیرعامل به‌عنوان یک نهاد حاکمیتی وظیفه مصون‌سازی کشور در برابر تهدیدات نوین را بر عهده دارد. تهدیدات نوین و غیرنظامی علیه کشور توسط این سازمان به‌صورت لحظه‌ای رصد و پایش می‌شود و تلاش می‌کنیم با هشدارهای لازم به دستگاه‌های متولی، موجب افزایش امنیت و ارتقای پایداری ملی باشیم.

وی با تاکید بر این‌که تلاش می‌کنیم همیشه یک قدم از دشمن جلوتر باشیم گفت: معتقدیم تغییرات عامدانه اقلیم که در جهان به اثبات رسیده برای کشور می‌تواند یک تهدید نوین، بی‌قاعده و غیرعامل باشد و باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم و آمادگی داریم تا با هماهنگی دستگاه‌های متولی بویژه سازمان هواشناسی و محیط‌زیست، برنامه‌ریزی منسجمی در این زمینه داشته باشیم.

تائید خارجی‌ها

پس از منتشر شدن گمانه‌‌زنی‌های مختلف در خصوص علت خشکسالی سخت و بحران آب در بخش‌های وسیعی از ایران، خبرگزاری روسی اسپوتنیک در مصاحبه با دو کارشناس دلایل این مساله را بررسی کرده است.

در جریان این بررسی‌ها ولادیمیر سمنوف، معاون موسسه فیزیک اتمسفر آبوخوف روسیه گفته همان‌طور که پخش مواد شیمیایی خاص در ابرها برای بارور کردن آنها امکان‌پذیر است، تزریق نوعی دیگر از مواد برای جلوگیری از بارش ابرها هم امکان‌پذیر و در روسیه متداول است. به گفته سمنوف، این کار در روسیه برای ایجاد امکان برگزاری مراسمات خاص در فضای باز از جمله رژه سالروز پیروزی بر ارتش نازی در 6 می‌ انجام می‌شود؛ این کارشناس اما در انتها افزوده که دست زدن به چنین اقدامی برای اسرائیل که بیش از هزار کیلومتر با مرزهای غربی ایران فاصله دارد ممکن نیست و این کار حداکثر باید در صد کیلومتری مرزهای ایران انجام شود. سیمون تسیپیس از موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی نیز با تائید نظرات فنی ولادیمیر سمنوف، با نتیجه‌گیری وی مخالفت کرده و گفته من این احتمال را بعید نمی‌دانم که اسرائیل آنچه که ایرانیان می‌گویند را انجام دهد. نفوذ اسرائیل در ابرها را که به خشکسالی منجر شود، منکر نمی‌شوم. در وهله نخست، ما امروز شاهد یک جنگ ترکیبی هستیم که فراتر از جنگ عادی است. اسرائیل از امکان نابارور کردن ابرها به عنوان «سلاح اقلیمی» استفاده می‌کند تا دشمنان خود را (مشخصا ایران) به زانو درآورد. امروزه شاهد روش‌های ترکیبی در جنگ‌های نوین هستیم و از هر وسیله‌ای از جمله روش‌های تأثیر‌گذاری بر اقلیم، استفاده می‌شود. تسیپیس قبول دارد که فلسطین اشغالی فاصله زیادی با مرزهای ایران دارد و نابارور کردن ابرها باید با پرواز هواپیما در درون آنها در فاصله حداکثر صد کیلومتری مرزهای ایران انجام شود ولی با توجه به اطلاعات خود، گزینه دیگری را مطرح کرده است. تسیپیس تصریح کرده: ایالات متحده زیرساخت‌های نظامی خود را در خاورمیانه دارد. زیرساخت‌هایی در مجاورت ایران. بیشترین احتمال روی این گزینه است که این کار (نابارور کردن ابرهای راهی ایران) در خاک عربستان سعودی صورت می‌گیرد. اسرائیل مورد حمایت آمریکا است و آمریکا همه تجهیزات لازم برای دستکاری ابرها را دارد و این کار می‌تواند بر شرایط آب و هوایی ایران تأثیرگذار باشد. چنین تأثیرگذاری اقلیمی‌ای در سطوح منطقه‌ای و از یک محل نزدیک، از نظر تئوریک و فنی، شدنی و عملی است.

۵۲۱ روستا در سیستان و بلوچستان آب شرب سالم ندارند

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: ارزیابی‌ها نشان داد در 521روستای استان سیستان و بلوچستان آب شرب سالم وجود نداشته یا شبکه آبرسانی ندارند.

به گزارش فارس، محمود محمدی‌نسب‌ افزود: در روستاهایی که به آب شرب مناسب دسترسی ندارند تانکرهای آب را متناسب با سرانه مصرفی هر نفر نصب کردیم و مثلا یک روستای
صد‌نفره را بین 15 تا 20 لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز درنظر گرفتیم و مخازن آب را توزیع کردیم و در حال نصب است؛ به علاوه با شبکه آب و فاضلاب روستایی هم توافق‌نامه‌ای داریم تا روند پر کردن مخازن را انجام دهند و بهداشت آب هم از سوی اداره بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان ارزیابی می‌شود.

وی بیان کرد: تصمیم گرفتیم در زمینه مقابله با بحران خشکسالی که بخش زیادی از کشور را تحت‌تاثیر قرار داده وارد عمل شویم و در این زمینه سیستان و بلوچستان، نخستین استانی بود که در ارزیابی‌ها در اولویت قرار گرفت و امیدواریم این کار در سایر استان‌ها ادامه یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۰۲
عدم وجود مدیریت صحیح در کشور در تمامی سطوح، اثرات سوء بسیار فراتری از فرضیه تغییر عامدانه اقلیم دارا است.
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
از خیلی مسائل خبر نداری
ناشناس
| Malta |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
در زمان مذاکرات بیشترین خشکل سالی شاهد بودیم پس خودتون به خواب نزنید هر علمی ممکن هست برید سخنان داشمندان ان هارا بخونید بعد سریع نظر بدید یه عده هم که با همه کشور مشکل دارن سریع مثبت میدن بابا مثل تحصیل کرده اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
من نمی دونم دشمن اومد گفت این همه چاه بزنید و حقابه تالابها و دریاچه ها رو ندید؟ دشمن گفت این همه سد نابجا این ور اون ور نزنید؟ دشمن گفت سد گتوند بزنید؟ دشمن گفت فولاد آب بر رو از لب دریا ببرید وسط کویر بزنید؟ شایدم واقعا دشمن گفت
بالاخره تغییر عمدی اقلیم را تایید کردید یا تکذیب . درضمن اگر چنین چیزی امکانپذیر بود در خود آمریکا یا استرالیا جلوی خشکسالی را می گرفتند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
این تغییر فقط در راستای ایجاد خشک سالی کارایی دارد شاید
ناشناس
| Thailand |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
پیش ذهنی شما این است که متقلبان اقلیم دوستار مردم خود هستند در حالیکه چنین نیست
از دور برگردان احمدی نژاد
شماهم بدون دلیل ابردزدی رابررسی کردید میگویند وبررسی کردند که منبع علمی نیست وقتی دانشمند ایرانی جناب کردوانی این موضوع را رد میکند بزور نمیشود این موضوع ابردزدی بصورت وسیع ودراز مدت راانکارکنیدلطفا این موضوعات را بدست اهل فن آن بسپارید
پاسخ ها
دانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
پرفسور کردوانی متخصص پدافند غیر عامل هستش !؟
پرفسور کردوانی کویر شناس هست نه متخصص هواشناسی
"در 6 می‌ انجام می‌شود؛ این کارشناس اما در انتها افزوده" حرفی که شما تحویل بچه های ما میدین
"در 6 می‌ انجام می‌شود؛ ولی این کارشناس در انتها افزوده" چیزی که ما یاد بچه هامون میدیم.
بهترین و کم هزینه ترین روش برای مقابله با خشکسالی و تغییر اقلیم ایجاد تعداد زیادی دریاچه در تمام سرزمین اصلی است. در هر جاییکه به تمامیت سرزمینی ما خدشه ای وارد نمی شود ایجاد دریاچه ( طبیعی نه مصنوعی) به تغییر مثبت اقلیم کمک خواهد کرد.
پاسخ ها
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
احسنت ولي كو گوش شنوا
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
طرح شیرین کردن آب دریا و انتقال آن به طبس برای ایجاد دریاچه آب شیرین در مناطقی که قبلا دریاچه بوده است برای تبدیل کردن کویر ایران به بهشت کشاورزان از قبل توسط ژاپنیها مطرح بود . هنوز هم دیر نیست. میشود انجام داد. :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
دریاچه طبیعی !!! با چه آبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
ما نعهد میخوایم ! تخصص نمیخوایم !!!جناب داود خان :
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
اشتباهی مثبت زدم می خواستم منفی بزنم. جالب اینکه با یک کلیک من ۲۰ رای به حساب امد.. شما هم حتما این را تجربه کردید. چرا اینطوریه؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
چطورى
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
lمگر همین سدها دریاچه نیستند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
یکی میگفت نان نداریم بخوریم در جوابش گفتند پس بوقلمون بخورید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
استاد آب نیست. اونوقت شما دستور آماده‌سازی دریاچه می‌فرمایید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
دائم میخواهید آب شیرین کنید بفرستید تو دریاچه اگر با آب دریای خزر میشد دوغ درست کرد چی میشد دریاچه ارومیه ورودیهاش قظع شد به چه روزی افتاد واقعا هوش ذکاوت بعضیها چقدر زیاد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
مرد حسابی با ارزونتر از این روش مریخی شما میشد هزارتا کار کرد، می شد پیشگیری بهتر از درمان کرد، حالا افتادی به خیالبافی؟
گزارش عوام فریبانه ای است.
اگر واژه دشمن را تعریف بشود، تکلیف این گزارش هم مشخص می شود.
عربستان، عمارات، بحرین و بسیاری همسایگان دیگر اقلیمی همانند ما دارند و با مشکلاتی همانند ما دست و پنجه نرم می کنند با این تفاوت که آنها در پی چاره جویی واقعی هستند و ما به دنبال دشمن شناسی.

با تعاریف شما الان دشمن هم باید ادعا کند آتش سوزی های گسترده کالیفرنیا کار ما است!!
مقاله ضعیفی بود در ظمن پرفسور کردوانی پدر کویرشناسی ایران میباشد که شما هیچ اشاره ای به آن نکردید .
با توجه به این گزارش قابل توجه تابناک ،مسئولین ذیربط می بایست خود را آماده مواجه با چنین پدیده ای کرده باشند .
امید است همچنانکه دانشمندان عزیزمان در اکثر عرصه ها موفق بوده اند با برنامه ریزی دقیق علمی بتوانند به طور جد مشکلات پیش روی آب و هوایی را مرتفع نمایند .
اگر امریکا یا اسرائیل و بخصوص اسرائیل این تکنولوژی را داشت اول سرزمین برهوت و گرمی که دارد را سرسبز می کرد یا امریکا بزرگترین دشمن خودش روسیه را مثل کویر لوت درست می کرد
سردار درست گفته بنده خدا و کارشناسان هواشناسی ما هم اطلاعات کمی در مورد تکنو لوژی جدید دارند متاسفانه و خیلی هم پای خوشون وایسادند و قبول نمیکنن
با پازایت هایی که می اندازید!!!!
دشمن ! دشمن ! دشمن !دشمن ! ...... دشمن . بی کفایتی خودمان را گردن دشمن خیالی بیاندازیم .
بی عرضگی را گردن بیگانه نیندازید
(( با اظهار نظر رئیس سازمان پدافند غیر‌عامل کشور درباره ابردزدی این مساله سر زبان‌ها افتاد، اما برخی کارشناسان بدون ارائه دلایل منطقی آن را رد کردند ))
یکی از اون برخی کارشناسان خودت بودی تابناک که کاری کردی همه فکر کنن حرف ایشون درست نیست
گرچه این قبیل نظرات رو یا پخش نمیکنی یا با سانسور پخش میکنی
طبق نوشته بالا این فناوری رو در جنگ ویتنام استفاده کردن!!! پس مطمئن باشین الان به مراتب جلوتر هستن و شاید دیگه نیاز به خیلی چیزها نداشته باشن درکل امریکا و اسرائیل همیشه دشمن ما بودن گرچه در ظاهر به ما لبخند بزنن
از آنجا که میخواهید همه چیز را تقصیر یک دشمن خارجی بیندازید مشکل کمبود آب را به آنها وصل مینمایید کشاورزی غیر اصولی چاهای غیر مجاز سدهای بی برنامه و .... اینها کار کیه چاهای آب بی مطالعه سدهای الکی کشاورزی قرون وسطایی و ... احداث فولاد در شهرهای کویری کشت برنج در کویر !! کشت هندوانه و... اسراییل احتیاج به کاری نداره ما خودمون خودمونو نابود میکنیم
جوری میگویید خشکسالی که انگار اصلا باران نیامده ، میانگین بارش کمتر از پارساله ولی مشکل اینجاست که دخل و خرج آبی ما بهم نمیخوره.
من امکان دستکاری ابرها را رد نمکینم. ولی اسرائیل با چه چیزی و کجا داره اینکار را میکنه. در ترکیه؟ در مدیترانه؟ در آذربایجان؟
و اینکه ما منابع آبی را هدر میدهیم، چاه عمیق میزنیم، جنگل تخریب میکنیم اثرش بیشتره یا اینکه چند تا ابر عقیم میشوند؟
خشک سالی در کشورهای کره شمالی .کوبا و ایران و این چنین کشورها نتیجه سوء مدیریت این کشورها همانند دیگر زمینه هاست.
اگر ما دوستی واقعی را بین دولتها و ملتها را ترویج بدیم واز دشمنیها جلوگیری کنیم همه مشگل ها به خودی خود حل خواهد شد.
اگر هم چیزی امکان دارد چرا آمریکا جلو طوفان هارا که هرساله صدها میلیارد دلار به این کشور ضرر می زنند نمی گیرد؟
از مقاله شما ( با فرض صحت آن ) اینطور می توان نتیجه گرفت که تغییرات اقلیمی توسط کشورهای ویشرفته چیز جدیدی نیست و سابقه طولانی دارد . حال آنکه دانشمندان داخلی هنوز به امکان این تکنولوژیها شک دارند چه برسد که خود ما بخواهیم به آن دسترسی داشته باشیم!با این شرایط چطور می خواهیم به جنگ آنها برویم خدا داند!
اینها همش بلوف آمریکایهاست اگه می تونستند جلوی طوفانهای آمریکا رو میگرفتند
اگر آمریکا این توانایی رو داشت اونها باید اول مشکل خشکسالی کالیفرنیا رو حل می کردند و همچنین جلوی طوفان های حاره ای که میلیاردها دلار خسارت به آمریکا میزنه رو میگرفتند. ضمنا خشکسالی فقط در ایران رخ نداده بلکه مناطق زیادی از خاور میانه مثل عراق سوریه افغانستان و... درگیر خشکسالی هستند.
عربستان اگر می توانست ابرهای مارا نابارور کند ، فکری به حال بیابان خود می کرد ،
شما حرفهای متخصصین کشور خودمان را نادیده می گیرید در عوض به افراد بی نام و نشان روسی استناد می کنید ؟
مطمئن باشید اگر چنین کارهایی ممکن بود کاری می کردند که حتی یک قطره باران هم بر سر ما نریزد
غیرطبیعی بودن این خشکسالی ها عجیب نیست.درست کشور ما کم بارش بوده اما تا این اندازه افت بارندگی نسبت به دهه های قبل هم نمیتونه طبیعی باشد. با کشوری که در تکنولوژی اول هست و فاصله نجومی با ما داره نمیشه درافتاد حتی روسیه هم به شدت محتاط در برابر آمریکا. این خشکسالیها با دعا و نذر و نیاز و کارهای جهادی برطرف نمیشود چون یک هوش انسانی پشت این ماجراهست. ایکاش تا قبل از اینکه ایران غیرقابل سکونت بشه ایران با آمریکا کنار بیاد یا اتفاقات دیگری رخ بده که این پروژه متوقف بشه
این هم جواب کسانیکه ، اظهار نظر سردار جلالی را در خصوص تاثیر عوامل انسانی بر رژیم بارندگی و و عدم بارش ابرها در کشور را به شوخی می گرفتند و از نظر علمی آن را غیر فابل فبول می دانستند. همیشه منتظریم تا به یک منبع خارجی استناد کنیم.
مقالتوم جالبه این رو هم انداختین تقصیر خارجی ها..... اینکه تمتم شمال رو به بلدوزرها دادیم و ویلا ساختیم و جنگل و خراب کردبم و مراتع رو از بین بردیم و ردوحانه هار و الوده کردیم و یگ عالمه اب تو کشاورزی هدر میدیم و اینقدر الودگی اچاد کردیم و اینهمه پارازیت همه جا میزنیم و ....... هراران قصه دیگه ....... هیچ کاری نمیکنه اونا دارن این کارا رو میکن.... با وجد این دشمن فرضی تو همه مواردمون امکان اصلاح نیست که نیست ..... خدا عاقبت مارو بخیر کنه.....
رصد همه هواپیما ها در۱۰۰کیلومتری با اطلاعا
ت هواشناسی میتوان نتیجه بهتری گرفت....
واقعا چگونه؟
سیستم هارپ سالهاست که این کار را از داخل ایالت آلاسکا و در نزدیکی آنکورج با استفاده از امواج مایکرو ویو با مادولاسیون قدرت از شش تا شانزده میلیون وات و از طریق ایجاد گنبدهای گرمایی در استراتوسفر انجام میدهد. از امواج ای ال ام نیز برای ایجاد زلزله و سونامی استفاده میکنند. جنگهای متعارف جای خود را به جنگهای اقتصادی، اقلیمی و الکترونیک داده اند. امپراطوریهای باروتی سده های پیشین جای خود را به امپراطوریهای اقتصادی و اقلیمی و الکترونیکی مدرن داه اند. در این شرایط برد به کشوری است که درک درستی از جهان داشته باشد. ما ناگزیر هستیم با واقعیات روبرو شده و تصمیمات عاقلانه بگیریم و عاقلانه ترین تصمیم در شرایط جنگهای مدرن امروز روآوردن به دیپلماسی و حل بحرانها و عادی سازی روابط با همسایگان عرب و نیز ایالات متحده آمریکاست که به ما زمان بدهد اقتصاد خود را ساخته و اقلیم خود را محافظت کنیم.
وقتی ابرمون هم دست اونهاست واقعا ما کجاییم دقیقا کجاییم
فینال جام جهانی روسیه یادمان نرفته که بارش ناگهانی بازران تمامی برنامه های آنان را بهم زد و همین بهترین سند است که امکان بازدارندگی از بارش ابرها برای کشورها وجود ندارد.
چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند
اقلیم ایران تغییر کرده چون کشور دوست و برادر و همسایه!!!!! ترکیه روی دجله و فرات سد های عظیمی زده که عملا باعث خشک شدن بین النهرین در کشور عراق و منطقه سوریه شده، سیستم های جوی وقتی وارد منطقه میشن بجای کسب رطوبت از منطقه به یک بیابان بزرگ وارد میشن و تتمه رطوبتی رو هم که همراه دارن از دست میدن!
بجای پیگیری موضوع از مجامع بین المللی برای متوقف کردن سد سازی در ترکیه (گرچه الان بسیار دیر شده) و همینطور درخواست حق آبه دریاچه هامون از اون یکی کشور دوست و برادر و همسایه افغانستان نشستید گناه رو به گردن عوامل خارجی میندازید؟!

تاوان سوء مدیریت و ندانم کاری ها در بحث محیط زیست و عدم پیگیری توافقات بین المللی بواسطه ضعف دیپلماسی رو مردم ایران خواهند داد.
ما هم نماز باران می خوانیم . نگران نباش تابناک .
نابناک: چرت و پرت نوشتی.
اگر تو عربستان این مرکز باشه ( به نوکری آمریکا ..) الان باید عربستان . شمال شده باشه ...
به جای نگاه به آسمان جلوی پای خودمان را ببینیم . کشت محصولات پر اب بر مثل هندوانه . ساخت کارخانجات پر آب بر مثل فولاد و سرامیک و.... در مناطق کویری مثل یزد و عدم استفاده از روش های ابیاری هوشمند قطره ای .... واقعا چه کسی جوابگو هست.
كشوري مثل عربستان چي كه با آب دريا داره كشاورزي ميكنه ؟؟؟


بابا بي لياقتي خودمون رو نندازيم گردن اين و آن
ابرها هم دوست ندارند تو این مملکت بمونند !!!
بحران آب ايران عمدتا ريشه در مديريت دارد. خشكسالي صرفا زمان بروز بحران را جلو انداخته است. اينگونه گزارشات كمكي به رفع مشكل نمي كند بلكه سرپوشي بر کم کاری های مربوطه است. اگر كشورهاي برخوردار از جمله استراليا قادر به تغيير اقليم بودند، چرا خشكسالي عظيمي بخش وسيعي از استراليا را در برگرفته است. چرا آمريكا قادر به ايجاد باران سيل آسا براي خاموش سازي آتش سوزي مهيب كاليفرنيا نيست. چرا اروپا با گرماي جانفرسا دچار حسارت شديد شده بطوريكه نيروگاههاي اتمي را خاموش مي كند اما قادر به كنترل آن نيست.
کالیفرنیا در آتش میسوزد ، موج گرما باعث آتش سوزی و از بین رفتن محصولات کشاورزی در اروپا شده ، در شرق استرالیا با اینکه زمستان است آتش سوزی و خشکسالی بیداد میکند ...اسراییل با شدیدترین دوران کم بارشی در تاریخ روبرو شده ..ولی یک تفاوت با ایران دارند و آنهم مدیریت صحیح آب است . در کالیفرنیا کارواش با آب و چمن کاری ممنوع شده ..در اسراییل آب تا 95 درصد بازیافت میشود ..در سویس با آن همه منابع آب شیرین ، سیستم بازیافت آب به مراتب از ایران و سایر کشورهای اروپایی جلوتر است .
ایران هزاران ساله با مشکل کم بارشی دست و پنجه نرم میکنه ..کوروش در دعای معروفش میخواهد ایران از شر خشکسالی حفظ شود ...مشکل اینه فلات ایران ظرفیت اکولوژیکی 80 میلیون نفر را ندارد.
عدم مسوولیت پذیری خودتان را گردن تغییر اقلیم نیندازید
لطفا سوء مذيريت خودتون را با توهم توطئه توجيه نفرماييد
بهار امسال شاهد بارندگي هاي خوبي بوديم لابد مسولين انتظار دارند در چله تابستون برف بباره ؟!!!!!
پس تابناک هارپ در زلزله کرمانشاه رو چرا رد می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟
در پاراگراف اول نوشته اید برخی کارشناسان بدون ارائه دلایل منطقی گفته های رییس پدافند غیر عامل را رد کرده اند.
سوال این است که مگر ایشان برای حرفش دلایل منطقی و علمی ارائه کرده است ؟
و اصلا این بحث به حوزه ایشان مربوط نمیشود که هر از گاهی با حرفهای این چنینی خود را مطرخ میکند.
دو سه کشور از جمله انگلیس و آمریکا در خصوص دستکاری در آب و هوا بطور جدی ولی بطور محرمانه اقداماتی میکنند مانند پروژه هارپ در آلاسکا.
حالا اگر این مقام محترم مطلبی از جزییات طرحهای آنان میداند به مراجع مربوطه ارائه کند تا چاره اندیشی کنند نه اینکه برای مطرح کردن خود و با طرح غیر علمی مطالب، خودش را دستمایه طنز مردم کند.
خود اسرائیل با خشکسالی و خود آمریکا با طوفان های سهمگین در گیر هستن.اگر آمریکا توان این رو داشت جلوی آتش سوزیهای گسترده ای که هرچندوقت اتفاق میوفته رو میگرفت.
خواهشمند است از مهندس شهرام پروین کمک بگیرید ایشان بصورت عملی ثابت کرده که می تواند ابرها را بارور کند .
من خودم برنامه ای مستند را از شبکه منوتو دیدم و ضبط کردم که در آن نشان می دهد که چطور بوسیله هارپ تغییرات آب و هوایی و خشکسالی در هر نقطه از کره زمین که بخواهند بوجود می آورند. اسم برنلمه هم نبرد آب و هوا بود. اگر تو اینترنت سرچ کنید احتمالت پیدا می کنید.
نبود آب برق امکانات در مناطق محروم اقتصاد خراب وضعیت افتضاح قیمتهای رو به بالا اجاره مسکن بالا و .... همه اش تقصی آمریکا است . اصلا فکر نکنید تقصیر مدیران بی لیاقت و نجومی بگیر است که در جدیدترین اتفاق بعد از استیضاح و انفصال از وزارتشان مورد تشویق رئیس جمهور هم قرار میگیرند
راه حل را بیابند حالا که مشکل را یافتند.
از روی سرمون، اون کنارتر رد میشن،ما هم نگاهشون میکنیم
چرا از این تکنولوژی برای خودشان استفاده نمی کنند مثلا در کالیفرنیا در حالی اگر بارندگی داشت این اتش سوزی تاکنون مهار شده بود
تابناک خودت اولین نفری بودی که مسخره کردی در این چیزها و حالا یک کم تحقیق کردی چرخش نظر دادی
وای بر شما
اسراييل اگه مي تونست ابرها رو بار ور يا غير بارور کنه که نميومد فاضلاب خودش رو تصفيه کنه به خورد مردمش بده. در ضمن باروري يا غير بارور کردن ابرها 15 درصد باعث بارش يا عدم بارش خواهد شد.
بهترین روش ‌کاهش جمعیت به ۳۰ًمیلیون است
مثلا داوود پرهیزگار رئیس سازمان هواشناسی کشور وقوع چنین اتفاقی را رد کردو همانطور که در بانک مرکزی افرادی مشکوک بکار گرفته میشند تا دلارهای نفتی را از کشور خارج کنند افراد دیگری درسازمانی مثل هواشناسی بکار گرفته می شوند تا بعضی از حقایق زا به مسخره ویا توهم تشبیه کنند وچون مدرک اثباتی از نظر علمی وجود ندارد غالبااز طرف مسولین پذیرفته ویا زیاد به ان اهمیت نمی دهند واز کنارش به سادگی رد می شود پدیده گردوخاک که حدود10 تا 15 سال است میهمان کشور ماست واتش زدن جنگلهای ایران از همین وضعیت تبعیت می کند
ابرها دارای بار الکتریکی هستند و بنا براین می توانند جذب میدانهای الکتریکی شوند و یا از آنها دور شوند یک تست ساده به ما می گوید که انحراف مسیر ابرها از نظر علمی امکانپذیر است . اگر چه فرآیند تشکیل ابر پیچیده است اما انحراف مسیر ابرها امکانپذیر است . برای امتحان این موضوع می توانید با استفاده از یک میله دارای بار الکتریکی جریان آب را منحرف کنید . شاهد دوم این است که بطور کاملا برنامه ریزی شده ای می شنوید که در شمال آمریکا بعد در جنوب آمریکا بعد شرق و سپس غرب آمریکا بارش برف سنگین اتفاق می افتد . سومین شاهد آن است که در کشورهای پیشرفته خشکسالی وجود ندارد و این امر در آفریقا و خاورمیانه شیوع دارد . البته در خاورمیانه هم دشمنان آمریکا بیشتر گرفتار کمبود بارش هستند و مثلا عربستان مشکلی ندارد . با بررسی آماری میزان بارش در کشورها ی جهان و سیپس انطباق آنها با جبهه بندیهای سیاسی حتما به نتایج جالبی دست خواهید یافت . همچنین مقایسه الگوهای بارش پنجاه سال پیش در مناطق مختلف زمین با الگوهای فعلی می تواند بسیار کمک کننده باشد . به هرحال ما ایرانیان که به فرموده پیامبر اکرم اگر دانش درثریا هم باشد به آن دست می یابیم می توانیم و باید از همین امروز برای دستیابی به دانش آب و هوایی آستینها را بالا بزنیم چرا که در نظام طبیعت ضعیف پامال است و نمی شود که با آمریکا بجنگیم که چرا ما را از باران محروم می کنی . مگر همین الان که علنا ما را از هواپیما و دارو محروم ساخته می توانیم کاری بکنیم ؟ حالا فرض کنید سلاح آب و هوایی هم علیه ما بکار برده باشد از دست ما چه بر می آید ؟ هیچ . بهتر است به طور جدی به جای پرداخت حقوقهای نجومی و ایجاد هزیبه برای کشور جریانی خزنده و بی صدا از پیشرفت علمی به راه بیندازیم و بجای مدیران بی کفایت نخبگان علمی را از سراسر جهان جذب کنیم تا بتوانیم مظهر جلال خداوند باشیم...
اولاً همانطور که می شود جلوی بارندگی را با مواد شیمیایی خاص گرفت با یدید نقره هم می توان سبب بارش باران شد. دوماً رژه پیروزی بر آلمان در گستره کوچکی از شهر مسکو برگزار می شود و مقایسه صحیحی نمی باشد. سوماً ملت ایران نسبت به بی غرض بودن نظر کارشناسان روسیه شک دارند . در نهایت با نظر داوود موافق هستم که با استفاده از آب دریای عمان و ایجاد کانال های بزرگ و تشکیل دریاچه هایی در کویر مرکزی، کویر لوت و ایران مرکزی می توانیم تغییرات شگرف و مثبتی در اقلیم آب و هوایی پدید آوریم
یکی از شاخه های جنگ سایبری جنک الکترونیک و جنگ امواج های کوتاه و ماکروفر هست که از طریق آنتن های متعدد در مناطق مختلف در جهان ابرهای را یا یون های معلق در آسمان باور یا عقیم می کنند که یا خشکسالی کوتاه و یا بلند مدت بهمراه دارد و یا با باور کردن آن سیلاب های مهیب براه بیاندازند که یکی از نمونه های بارز آن در جنگ آمریکایی ها با ویتکنگ ها در جنگ ویتنام در دهه 1960 بود که آمریکایی ها مکررآ از این شیوه استفاده کردند ولی پیشتاز دسترسی این فنآوری برمی گردد به اوایل قرن بیستم با آزمایشی که نیکولا تسلا در آلاسکا انجام داد توانست زلزله های مصنوعی با تحریک گسل های ساکن یا نیمه فعال آنها را مجدآ فعال نماید و در خصوص عقیم کردن ابرها و یا باور کردن موفقیت های را پیدا کرد. و هم اینک در منطقه نیو مکزیکو و آلاسکا سیستم سامانه هارپ فعال هست و در روسیه سیستم سامانه دارکوب .
از یادمان نره این علم در حال حاضر بدست چینی ها هم افتاده و در یک اقدام غیر قابل باور آنها توانستند توفان هولناک کاترینا را که از ایلات های جنوب آمریکا به سمت مجمع الجزایر حوزه کارییب حرکت می کرد با تغییر مسیر به طرف شمال تغییر مسیر دهد و شهر نیواورلیان در ایلات متحده آمریکا را در هم نوردد و خسارات سنگینی به آن شهر وارد کند.
هر چند دولت آمریکا از آزمایش چینی ها هیچ عکس العملی از خود نشان ندادند ولی قدرت سوم جهانی یعنی چینی ها دستاورد سایبری در این خصوص را دبه جهانیان اعلام کردند.
بهترین راه مقابله ایجاد نیروگاه اب شیرین کن هسته ای است ، هم دائمی و هم آینده نگرانه
باسلام و احترام آیا قبل از احداث سدها، نیروگاه های حرارتی، کارخانه های ذوب آهن و فولاد و ... تحقیقات اکوسیستم در مناطق هدف صورت گرفته است؟ قطعا خیر. پس قبل از متهم کردن دشمن خارجی باید مدیران پروژه های مذکور مورد سوال قرار گیرند.
اگر هم صحت داشته باشد فقط با علم و مدیریت می توان مقابله کرد ،چیزی که در ایران نابود شده و رفته...
چطور اون وقت که رئس پدافند عامل این حرف رو زد شما تیتر زدید : « ‍ابرهای ما را اسرائیل سرقت نمی کند؛ این عقلانیت ماست که به تاراج رفته است! »
حالا همون حرفها رو با یک عبارت دیگه به خورد ملت می دید. همه چیز سیاسی کاری !!
درود بر شما. اگر کتاب ترس از تاریکی اثر سیدنی شلدون را مطالعه کنید درباره موضوع کنترل آب و هوا پرداخته است. یکی از مشهورتین رمانهای سیدنی شلدون که پرفروشترین کتاب در سال 2004 در آمریکا بوده است. نگاهی به آن که به فارسی هم ترجمه شده است جالب توجه است.
این تفکر نابارور سازی چندان با واقعیات همخوانی ندارد: 1) پدیده خشکسالی جهانی است. هم اکنون بیش از 70 درصد یخ های قطب شمال و جنوب آب شده اند. 2) هم اکنون خود اروپا و بسیاری از کشورهای جهان از جمله خود آمریکا و اسرائیل دچار درجاتی از بحران کم آبی هستند. 3) شواهد علمی مستند و قابل اتکائی در مورد پدیده نامبرده شده وجود ندارد و بیشتر زائیده تصورات و شک می باشند.
یک تلفن بردارید به هر جایی در آمریکا خواستید زنگ بزنید با اینگلیسی دست و پا شکسته سوال کنید وضعیت خشکسالی رو در آنجا . می بینید که همین بلاهایی که سر ما امده سر آنها و کشاورزان شان هم امده منتهی با استفاده از دانش و فرهنگ و تکنولوژی تاثیراتش رو کم تر کردند .
خود اسراییل 30 ساله که خشکسالی داره. همون آمریکاشم نصفش درگیر خشکسالی شدیده.
خوب با این تواصیف بفرمایید طی این سالها برای مقابله با آن چه اقداماتی صورت گرفته
این اسراییلی های بچه کش گفته بودند اگه ایران دست از سر ما بردارد حاضریم به حل بحران آب در ایران کمک کنیم
جالبه تنها سازمان تایید کننده این حرف مسخره و خنده دار،(چون به توجه به مطالعاتماتم حرف پرفسور کردوانی را قابل قبوله) یک کشور با ایدلوژی چپ هست، مثل خودمان، توهم توطیه،عدم مدیرت را توطئه خارجی می دانه
از بس انرژی منفی زیاده هر کشوری که مردمش گرفتار فساد و افسردگی بشوند همین انرژی منفی بر شرایط محیطی هم تاثیر میگذارد که در لفظ عامیانه گفته میشه جو یک جایی سنگینه یا غم گرفتست الان کشور ما هم درگیر این مساله شده
با ورود تکنولوژی و انواع و اقسام جنگ افزار ها این مسله اصلا بعید نیست و البته یکی از موثرترین روش ها بدون جنگ و هزینه اضافی است.
باید این مسله روی عربستان که کشور مقابل ایران هست هم بررسی صورت گیرد که آیا خشکسالی در آنجا هم هست؟؟
البته این کار قطعا شدنی است.ولی چرا برای متحدان آمریکا مانند عربستان و امارات باران به همراه ندارد؟
پس خیلی هم بیراه نگفته است آن نظامی که: "ابر دزدی می کنند."
مرتب چنگ میزنن یه چیز جدیدی پیدا کنن دزدی ها و اختلاس ها و بی لیاقتی ها و ندانم کاری ها رو پشتش پنهان کنن

کشوری که با سیستم مدیریتی باجناق سالاری و فرزند سالاری و ژن سالاری اداره بده ، بهتر از این نمیشه
این حرفها همه پاک کردن صورت مسئله است ما همه یادمان هست که حداقل از 40 سال قبل کارشناسن اعلام کردند که جنگهای آینده جنگ آب خواهد بود ودر این سالها مسئولین کوچکترین کاری برای امروز انجام ندادند والان دنبال مقصر می گردند کشوری که صاحب بزرگترین منابع نفت وگاز جهان است باید بزرگترین صادر کننده محصولات وکالاههای نفتی وپتروشیمی میشد تا اصلا نیازی به محصولات کشاورزی آن هم در مناطق خشک نداشته باشد
من به ابرها حق میدم از ایران فرارکنن چون هرکی میتونه میره
عدم مدیریت اب در کشور
کلا مسئولین ما همه چیز و تکذیب میکنن
به هیچ وجه گمان نکنید قربانیان سیاست و پیشرفت های خارق العاده علمی و تکنولوژیک که آنها را "پنهان" می کنند، فقط کشورهای جهان سوم و یا دوم هستند بلکه قربانیان، پیرو انبوهی از طرح ها و نقشه های مُدوّن همه مردم و اکثر قریب به اتفاق وی آی پی های سراسر جهان از جمله آمریکائیان، بریتانیایی ها، کانادائی ها، استرالیایی ها، اروپائیان، ایرانی ها و غیره است؛ طرح ها و نقشه های آنها بسیار متنوع در زمینه های مختلف است و تنها محدود به تغییر فاحش اقلیم نیست.
برنامه تغییر اقلیم آنها منطبق با طرح و نقشه شان دارای رژیم ویژه ای برای جهان است و منحصر به ایران یا برخی از کشورها نیست.
اینجوری باشه امریکا فکری به حال طوفانهای خودش میکرد و شاید اسراییل که اگر اون بود اون هم فکری به حال خشکسالی خودش میکرد .
در کشوری که ربا باشد خشکسالی رخ میدهد. ( رباخواری سیستماتیک را از کشور حذف کنید ، سودهای بانکی به سپرده ها و بهره بانکی از وام ها حذف کنید ، هم افتصاد رونق خواهد گرفت ، هم خشکسالی برطرف خواهد شد )
وقتی که رحم مروت از مسئولین و مردم رخت بر بندد خداوند هم برکاتش را میگیرد

وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَٰكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ

اگر اهل شهرها آدم باشند انسانیت را رعایت کنند من(خدا) برکاتم را از زمین آسمان برایشان میفرستم ولی اگر دروغ و کینه و زیر پا گداشتن حق و بی رحمی و بی مروتی کنند و سرهم کلاه بگزارند خدا هم نعمتش را میگیرد به خاطر این کارا که انجام میدهند

ما خودمون به خودمون رحم نداریم انوقت توقع داریم خدا بهمون رحم کنه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار