بازدید 87305

ماجرای ابردزدی ترکیه از ایران چیست؟/ از ابردزدی شمالی‌ها از تهران تا بارورسازی مطابق با طبیعت!

جریانات شمالی در این کشور از طرف دریای سیاه است و جریانات جنوبی برای دریای مدیترانه است، در نتیجه ترکیه رطوبت خوبی دریافت می‌کند، اما متاسفانه سرزمین ما این شرایط را ندارد. ترکیه به‌طور نسبی ۵۴۰ میلیمتر بارش سالانه دارد، در حالی‌ که بارش سالانه ایران ۲۳۰ میلی‌متر است. همچنین ترکیه ۲.۵ برابر ایران دریافت بارش دارد، بنابراین وضعیت آب و هوای ترکیه با ایران قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۱۲۱۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷ 01 January 2024

همه چیز از یک تصویر شروع شد؛ تصویری که در فضای مجازی دست به دست چرخید تا سبب ساز تولد یک ایده جنجال ساز باشد؛ ابر دزدی در مرز ایران و ترکیه.

به گزارش «تابناک»؛ درباره ایده‌ای سخن می‌گوییم که برآمده از تصویری است که برخی تاکید دارند، سند است و نشان می‌دهد برف تصمیم گرفته در ترکیه ببارد، اما نیم‌نگاهی هم به ایران نداشته باشد. سندی که اصرار دارند خدشه ناپذیر است و حتی برخی تئوری های قدیمی دیگر را هم به آن پیوند می‌زنند و نتیجه می‌گیرند که دست عوامل بیرون در تفاوت بارش ها دخیل است.

ماجرای ابردزدی ترکیه از ایران چیست؟/ از ابردزدی شمالی‌ها از تهران تا بارورسازی مطابق با طبیعت!

شمالی‌ها از تهران ابر دزدی کردند!

با ادامه‌دار شدن مساله ابردزدی در فضای مجازی و این‌که عوامل غیر طبیعی مانع ورود ابر به ایران و بارش‌ها در مرز‌های کشور می‌شوند، کارشناسان دست به کار شدند؛ یکی از اظهارنظر‌ها مربوط به کاوه مدنی، کارشناس محیط زیست و معاون سابق سازمان محیط زیست در ایران بود. او در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) یک تصویر از مناطق شمالی ایران منتشر کرد؛ تصویر زیر همان عکسی است که مدنی با انتشار آن نوشت: «با همان منطقی که در چند هفته اخیر برای تقویت شایعه منصرف کردن ابر‌ها از ورود به ایران استفاده شده، می‌توان ادعا کرد که مردم گیلان، مازندران و گلستان، با دستکاری آب و هوا از مردم تهران ابردزدی می‌کنند.»

در همین‌ باره احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی، با واکنشی مشابه می‌گوید: «تفاوت بارش در دو نقطه مجاور یکدیگر به عوامل زیادی بستگی دارد، این‌که سمت ارتفاعات در چه راستایی باشد و جریان‌هایی که وارد منطقه می‌شوند از کجا می‌آیند کاملاً تاثیرگذار هستند. اجازه بدهید یک مثال از داخل ایران بزنم، مناطق شمال و جنوب رشته کوه البرز را با یکدیگر مقایسه کنید، وضعیت هر دو منطقه با یکدیگر کاملاً متفاوت است، بارش باران در گیلان به هزار میلیمتر می‌رسد، درحالی‌که بارش باران در منطقه طارم استان زنجان که سد سپیدرود واقع شده، به ۲۰۰ میلیمتر هم نمی‌رسد. علت تفاوت بارش‌ها در این دو نقطه مجاور به جریانات هواشناسی برمی‌گردد که وارد می‌شوند، زنجان جریانات جنوبی را می‌گیرد و گیلان متاثر از جریانات شمالی است، لذا کوهستان نقش مهمی را ایفا می‌کند.»

ماجرای ابردزدی ترکیه از ایران چیست؟/ از ابردزدی شمالی‌ها از تهران تا بارورسازی مطابق با طبیعت!

تصاویر دست‌چین شده برای روایت غیر علمی

در حالی تصاویر عدم ورود ابر به ایران در فضای مجازی در حال دست به دست شدن هست که کاوه مدنی عکس دیگری را در حساب کاربری خودش در شبکه ایکس به اشتراک گذاشت, عکس زیر همان تصویری است که معاون سابق سازمان حفاظت از محیط زیست درباره آن نوشت: «در هر دو سوی مرز ایران با ترکیه ابر وجود دارد و کشور همسایه نتوانسته است با هیچ حربه‌ای ابر‌ها را از ایران بدزدد. پس باید پرسید، چرا تصاویر دست به دست شده در فضای مجازی، این ابر‌ها را نشان نمی‌دهند؟ جواب خیلی سخت نیست. آن تصاویر مربوط به یک لحظه یا یک بازه زمانی خاص هستند و برای القای یک روایت انتخابی غیرعلمی دست‌چین شده‌اند.»

یکی دیگر از این روایات‌ دست‌چین شده بارور کردن ابر‌ها در سمت ترکیه است تا بارش‌ها در آن کشور رخ دهد و تقریباً چیزی به ایران نرسد. در این‌ باره الن بورک، اقلیم‌شناس به بی‌بی‌سی گفته، «برف زمانی می‌بارد که هوا بالا رود و با سرد شدن دما به‌صورت برف به زمین بازگردد، بالا رفتن هوا بین کوه‌ها انجام می‌شود؛ بنابراین، طبیعی است که یک طرف کوه برف باشد و طرف دیگر چیزی نباشد. من نمی‌دانم الگوی طوفان در ترکیه و ایران چگونه است، اما اگر طرف ترکیه برف می‌بارد و ایران نمی‌بارد، می‌تواند توضیح برای الگوی بارش برف در منطقه باشد، اما در کل بارورسازی ابر‌ها کارساز و علمی نیست.»

ماجرای ابردزدی ترکیه از ایران چیست؟/ از ابردزدی شمالی‌ها از تهران تا بارورسازی مطابق با طبیعت!

بنابراین باید پرسید، چرا جریانات بارشی در ترکیه تبدیل به برف می‌شود، اما در ایران نه، بخشی از جواب این پرسش در همان توضیح الن بورک است؛ جایی‌ که گفت: «برف زمانی می‌بارد که هوا بالا رود و با سرد شدن دما به‌صورت برف به زمین بازگردد.» درست چیزی که در ایران و در شرایط فعلی وجود ندارد، یعنی همان سرد شدن هوا، طوری‌که احد وظیفه گرمای فعلی در منطقه ایران را بی‌سابقه می‌داند.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی برای توضیح بیشتر می‌گوید: «فقط بخشی از جریانات بارشی که وارد ایران می‌شوند از طرف ترکیه هستند، عمده بارش استان‌های آذربایجان غربی و شرقی از جریانات بارشی هستند که از دریای سرخ، دریای عرب، تنگه باب‌المندب وارد کشور می‌شوند، جریاناتی که در مواجهه با زاگرس قرار می‌گیرند و در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، کردستان و آذریایجان غربی و شرقی ایجاد بارش می‌کنند. متاسفانه امسال شاهد جریانات بارشی این چنینی نبودیم، دلیل آن‌هم به دمای بیش از حدی برمی‌گردد که در شرق مدیترانه، خاورمیانه و ایران حاکم بود، ما گرمای بیشتر از نرمال در مناطق سردسیر کشور داشتیم، این گرما سبب شد، سیستم‌هایی جوی که در شرق مدیترانه ایجاد می‌شود و از ایران عبور می‌کنند به‌ خوبی شکل نگیرند و ضعیف‌تر از حد معمول بودند.»

تئوری توطئه با ابر دزدی!

باز هم یک سوال باقی می‌ماند؛ ترکیه و ایران در یک منطقه هستند و اگر افزایش دمایی وجود دارد قطعاً باید متوجه این کشور هم شود، اما چرا این گرما فقط مانع بارش باران و برف در ایران شده است؟!

وظیفه در پاسخ به این پرسش می‌گوید: «برای این‌که سیستم ترکیه با ایران متفاوت است، در ترکیه جریان‌های جنوبی و شمالی که وارد این کشور می‌شوند هر دو از طرف دریا هستند، جریانات شمالی در این کشور از طرف دریای سیاه است و جریانات جنوبی برای دریای مدیترانه است، در نتیجه ترکیه رطوبت خوبی دریافت می‌کند، اما متاسفانه سرزمین ما این شرایط را ندارد. ترکیه به‌طور نسبی ۵۴۰ میلیمتر بارش سالانه دارد، در حالی‌ که بارش سالانه ایران ۲۳۰ میلی‌متر است. همچنین ترکیه ۲.۵ برابر ایران دریافت بارش دارد، بنابراین وضعیت آب و هوای ترکیه با ایران قابل مقایسه نیست.»

او در پایان بیان می‌کند: «ابر دزدی داستانی بیش نیست، یک شایعه است که بیشتر دنبال تشویش اذهان عمومی است، متاسفانه ممکن است مسئولین هم چنین حرف‌هایی را باور کنند و به جای فکر عاجل، دنبال تئوری توطئه باشند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۸۸
اون زمان که بدون فکر و آینده اندیشی زاد و ولد میکردین و بچه دار میشودین باید به این روزا فکر میکردین ایران ظرفیت زیست محیطی ۹۰ میلیون جمعیتو نداره اونم با این تمرکز گرایی که در مرکز استان ها انجام شده آلاینده ها تمام شرایط جوی رو بهم ریخته ما به اندازه یک کشور آلاینده تولید میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
مصرف سوخت بی رویه که البته تقصیر مردم نیست و خودرو های بی کیفیت با تکنولوژی ۲۰ سال پیش هستند که دارند هر روز حجم زیادی از الاینده هارو به جو میفرستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
چرا دعای باران نمی خونید؟
یاشار از سلماس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
با تمام این اوصاف بالاخره یه تغییر واتفاقی در این منطقه افتاده که نسبت به بیست سال پیش بارندگی کن فیکن شده، دوران کودکی ما با بسته شدن کوچه های پر از برف گذشته، اینکه این رو بیان با تفاوت اقلیمی شمال و تهران قیاس کنند اصلا درست نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
ا۹۰میلیون که همشون ایرانی نیستند حداقل ۲۰ میلیونشون افغانیه که تو این بی آبی دارن از منابع طبیعی ما استفاده میکنن دوماه دیگه عیده بیا ببین چه جور آب مصرف میکنن با بی رحمی تمام جرات داری حرفم بهشون بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
بابا این نظرات رو بده گینس چاپش کنند
اسفن دود کن برای خودت
ابر دزدی چیزی جز بی سوادی نیست.
خوب شما هم بروید ابرهای اروپا و آمریکا را بدزدید بیاورید اینجا.
فقط مواظب باشید زیادی نیاورید تا سیل جاری نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
فکر کنم شما متن را نخوندی، فقط اومدی نظر دادی
هر ابری باران زا نیست.
حالا شاید ترکیه ابردزی نکند ولی دخالت انسانی در طبیعت ایران بسیار بالا است بهمین خاطرتاثیر زیادی روی خشکی اقلیم دارد.باید بجای نابودی جنگل ها و تبدیل آنها به زغال درخت بکاریم و از جنگل ها حفاظت کنیم.چرای بی رویه دام ها دامداری باید بسمت صنعتی شدن پیش برود ...
در این دنیا به این بزرگی، نصیب این مملکت ابر دود و آلودگی نصیب این مملکت شده است. چرا؟
چرا هیچ کشور دیگری مانند ایران این همه مشکلات زیست محیطی ندارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
جواب مشخصه ، به ذات مردم همون کشور برمیگرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
باید باشرایط طبیعی را با اقداماتی مانند آب شیرین کن مصرف درست درکشاورزی و شهرها جبران کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
این نظر شماست که قله های پیشرفت را نمیبینی؟
اعلام شده که ایران رتبه نخست فرو نشست را در جهان دارا است.
سالی 15 سانتیمتر!!!
خدا هم برای این مملکت سنگ تمام گذاشته!
حتی در عربستان هم 20 -30 سانتیمتر برف باریده. اما هوای زمستانی این روزها شبیه هوای اوایل مهر ماه 10 سال پیش است. دریغ از یک میلیمتر برف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
دوست عزیز، منطقه تبوک در عربستان هرسال برف می بارد.منطقه کوچکی است با ارتفاع بالای دو هزار متر.ربطی به امسال یا سال های دیگر ندارد
ناشناس
| Sweden |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
عربستان ۲۴ ساعته..۷ روز هفته مازوت نمی سوزونه....ما دومین ذخایر گاز دنیا رو داریم تو همه چی گیر کردیم.....
۱۲۳
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
حالا انگار ایران همینجوری خشک مونده یه منطقه خاص تو عربستان برف بارید خب تو ایرانم برف اومده فیروزکوه، سوادکوه و...
ابردزدی ترکیه !!!!
ناکازآمدی مجریان داخلی را به پای دیگران ننویسید .
ابر را دیگران ببرنند گرد و غبار و مازوت و فرو نشست و ... را چطور توجیه می کنید !
من خودم دیدم این سربازان عثمانی نامرد به پیشرفتگی ما حسادت میکردن برا همین با هواپیما و هلی کوپتر میان تو آسمون پنکه روشن میکنن تا ابرهای پاک آریایی مارو بدزدن هل بدن سمت ترکیه
پاسخ ها
یک معلم ادبیات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
درود به تو و طنز عالی تو.
تو باید بچه شمال باشی. همشهری مرحوم کیومرث صابر فومنی(گل آقا)

خیلی با طنزت حال کردم سالاد
ملت همیشه در صحنه کجان؟
بیایید بگید دروغ میگه، تقصیر مسئولینه و ...
کشور در حال خشک شدن هست مسولین باید فکری بکنن
اصلا مگر ابردزدهای داخلی مهلت می دهند تا ابردزدهای ترکیه بخواهند چیزی شکار کنند ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
...پیشوند ابر در ابرقدرت ، ابرمرد ، ابرقهرمان
کارشناسان ما اول باید به آخرین یافته های علمی اشراف داشته باشند و ازتسلط بر تکنولوژی و آخرین فنون پیدا و پنهان در این زمینه مطمئن شوند بعد با قطعیت اظهار نظر کنند. با توجه به کاهش کلی بارش در منطقه ، بعید نیست کشورهای همسایه ماکه روابط دوستانه ای با آمریکا و اسرائیل دارند، با استفاده از تواناییهای آنها ، بخواهند برای بارش بیشتر در کشورشان اقداماتی را انجام دهند و قطعا خیلی از این کارها محرمانه خواهد بود .
چنان اسمان بر زمین شد بخیل ...
مطمئن باشید ابر دزدی میکنه شما خودتون بخاب زدید زمانی که ترکیه زلزله اومد چرا باران زیاد شد
قدیم ها می گفتند اگر با سیدها مهربان باشید بارش ها زیاد می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
من مادرخانومم سیده. همیشه براش خرید میکنم. همیشه باهاس مهربونم. ولی تو حباطمون بارون نمیاد.
نویسنده محترم کاش به جای جستجوی علت در خارج از کشور ، جرات و جسارت داشتند و به خشکاندن عمدی دریاچه ارومیه هم اشاره می کردند.
به گفته برخی کارشناسان خشکیدن دریاچه ارومیه یکی از علل کم بارشی است
طبیعت را نباید دستکاری کرد. جنگ با طبیعت منجر به مرگ خود انسان می شود
میگه تخم مرغ دزد ابر دزد میشه
از بین بردن جنگلها و سدسازی و انتقال آب باعث کاهش بارندگی می شود متاسفانه سواد زیست محیطی در ایران پایین است مثلا وزارت نیرو می گوید که آورده این رودخانه 4 ملیارد مترمکعب است پس من 2 ملیارد مترمکعب رویش سد می زنم و آب را به فلان استان منتقل می کنم در حالیکه همین سدسازی و انتقال اب بازندگی را کم می کند و این کاهش بارندگی در اثر سدسازی و دبی رودخانه جایی در محاسبات وزارت نیرو ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
زمان احمدی نژادم همین فیلمشون بود
سد گتوند زدن اونم کجا وسط دوکوه نمک که تاقیامتم تموم نمیشه الانم مردم بدبخت و زمینهای حاصلخیز نابود شدن
وقتی توو کل کشور مازوت میسوزونین هوا رو جوری گرم و آلوده میکنین که ابرها بخاطر گرما از بین میرن
استان های شمالی همیشه بارندگی کافی و نرمال داشته، توهم نزد ما ایرانیان هست و بس
وقتی توجیهات عیر عقلایی از سمت رسانه ها و مدعیان کارشناسی منتشر میشه و حقایق رو نمیگن و باید کلمه ب کلمه از زبونشون واقعیت و حقیقت رو بیرون کشید، طبیعیه ک جامعه ب این جمعبندی برسه ک کاسه ای زیر نیمکاسه ست. شما مساله تئوری توطئه رو باد نزنین، مسئولین عیرشفاف خودشون عین توطئه هستن.
یکی از راههای جلوگیری از خشکسالی انتقال آبهای دریای آزاد با استفاده از دستگهای شیرین کننده (شیرین سازی )به نقاط خشک وکم آب میباشد.البته بصورت فوری .کاری که کشور عربستان چند سال جلوتر باکمک چند شرکت صاحب لایسنس آب دریا روباکمک دستگهاهای شیرین کننده انجام داد.در چند سال آینده صنعت کشاورزی عربستان پیشرفت فوق العاده ای خواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
عربستان با آب آب شیرین کن کشاورزی نمیکند بلکه با مدیریت پساب و ذخایر اب فسیلی این کار را میکند
بجای این بازی ها باید یک فکر به فکر کشاورزی معقولانه و بدون شعار کنیم
همین حضراتی که این حرفها رو غیر علمی می دونن، یه روز می رسه که متوجه می شن در همین شرایط و با دانش فعلی و استفاده از تجارب سایر کشورهای پیشرو و با کار علمی، می شد جلوی تخریب و هدررفت منابع آب رو گرفت و اقلیم ایران رو ازنابودی نجات داد
ما ابر دزدی نداریم
بلکه ابری که سابق روی دریاچه ارومیه و با رطوبت دریاچه اشباه و بارور میشد الان روی شوره زار بجا مانده تضعیف میشود
اول افغانها را از ایران بیرون کنید ببینید چقدر اکثریت مردم ایران از تشنگی در امان میمانند
دبی با همکاری یک شرکت چینی اقدام به پروژه های آب و هوایی از جمله بارور سای ابرها کرده و این امر باعث زیاد شدن میزان بارندگی در این منطقه خشک شده
چینی ها و روس ها تجربه خوبی در این ضمینه دارند ،چرا از اونها کمک نمیگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بروبابا دلت خوشه انهاازماصدتامیگیرندیکی هم نمیدهنددبی کجاماکجا واقعیت هارامنکرنشویم
باروری ابرها خیلی کار معمولی است با پاشیدن ترکیبات ید دار روی ابر های و ایجاد هسته های بارش می توان در عرض کمتر از نیم ساعت توان بارشی ابر ها را در جریانات با سرعت کمتر مجبور به بارش کرد و هر کشوری بتواند آن را استفاده می کند ولی بهترین راه کار سرمایه گذاری در شیرین سازی اب دریا های جنوبی و پروژه بزرگ ایران رود است که همه نیاز آبی ایران در 400 سال اینده را تامین کند. باید رودخانه به بزرگی رود نیل از بندر عباس تا سواحل شمالی کشور کشیده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
حالا دیگه صنعت پمپاژ به قدر کافی توانمند است که بتواند با هزینه کمتر و سریعتر آب را بعد از شیرین سازی به مناطق مختلف ایران برساند فقط باید به توان مالی خوب و سیاستگذاری درست و مدیران توانا متکی شود.در صورت وجود، یکساعت تاخیر روا نیست. .
ما ک توی شمالیم برفی ندیدیم بارونم مثل سالای قبل اصلا نیس
شاید هم نظر لطف خداوند باشد
نباید نا امید شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بگوغضب خدا لطف خدااین نیست ماازخداوانسانیت دورشدیم وهرروزدورترمیشویم صبرخداهم حدی دارد اتش که گرفت تروخشگ میسوزد
ایران تتحمل 20 میلیون بیشر را ندارد الان عمده غدای دام و انسان وارد می شود با تععیر اقلیم و خشک شدن زمین و چرای دام بیشتر از طرفیت مراتع بسوی نابودی می رویم
دور و بر تهران کوه های مصنوعی بسازید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
جانمی جان بااین نظرعالی بودالبته بهنراست دوروبرتهران دیواربتنی بکشند که هرشهرستانی وروستائی که ازخونش قهرمیکنه نباد اینجا هرچند بنظر میآید قرار شده تهران باهجوم جمعیت خفه شودمگرنشنیدید که شهردارتهران هم استین بالا زده چندین هرارمسکن علاوه بر مسکنهای موجود باکمک چینی هابسازد
وقتی مرز باز هست وافغانها هجوم بیاورند همین میشه
هر اتفاقی را به گردن خدا باندازید.سیل. زلزکه .شکست. پیروزی گشته شدن. زنده موندن.خشکساالی قحطی. گرانی..بهترین راه توجیه
ابر دزدی چیزی جز بی سوادی نیست.
بی بارش کردن ابر کاملا علمی است و امکانپذیر.
اگر خواستید ابر های خروجی از کشور را عقیم‌کنید کاملا امکان پذیر است و جینی ها استاد آن هستند البته بعد از بنده حقیر.
چرا ۴۵ سال گذشته هم ترکیه و هم ایران دارای بارتدگی خوبی بودند حالا چی شده که ما بارشها را ازدست دادیم ولی ترکیه نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
ازخداسئوال فرمائید چون فقط اومیداند
جواب شما را تو چند کلمه میدم چین لیتیوم دریاچه ارومیه ، انفجار
ببینید زمانی ابر میتواند باران زا باشد که میزان کافی بخار آب با درجه حرارت منفی ۵ درجه و پایین تر داشته باشد لذا برای عقیم‌ کردن ابر کافی است درجه حرارت ابر را بالا ببریم و این با تاباندن اشعه لیزر امکان پذیر است
جهت کارشناسان باروری ابر که برای دانش فنی آن به روسیه۱۵۰ میلیون دلار پول مفت دادند برای یک تکنولوژی پیش و پا افتاده،
کپی: جناب مهندس گلکار یزد انشالله که بنده را بیاد دارید
تا وقتی از ارومیه لیتیوم برداشت کنند.. ابرها هم بهتره نبارند... تا مزاحم برداشت و صاف کردن کف ارومیه نباشن... در ضمن خشک شدن بستر زمین هم برنامه ریزی چندین ساله برای ایجاد کانی ها و برداشت اونها از زمینه...یک رسانه بهتره راستگو باشه.. و یا حداقل دروغ نگه.. و سکوت کنه تا خودش بدنام نشه...
حالا شما چی. می گوید. مثل اینکه از این و.ضعیت. راضی هستی. در گذشته. در کوچه ها برای رفت و آمد تونل می زدیم. تمام ایران. چشمه. .رودخانه بود
پارازیت ها علل اصلی خشکسالی و سرطان
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
این درست است نه ابردزدی ونه این پرت وپلاهای ساختگی مضحک سایت
بحث ابر دزدی و مسائل دیگری نیست دوستان ایران عزیز سرطان بیداد میکنه خشکسالی بیداد میکنه فقط فقط پارازیت در آسمان ایران علل همه این مشکلات هست
در برابر دزدهای داخلی هیچی نیست
کارشناسان فرمایشی همین ایشون هستن
اثر پارازیت ها بر باروری ابرها آیا بررسی شده است ؟!؟
آدمی که کار علمی کرده میدونه که هیچ قطعیتی در علم وجود نداره...پس انکار موضوع تخلیه ابرها بدون بررسی وزرات اطلاعات و دسترسی به سایت ها و مراکز پژوهشی ترکیه و احیانا خود امریکا و اسرائیل فاقد ارزش هست.روشن کردن این کار رو وزرات اطلاعات باید بعهده بگیره.
کمی هم از بی لیاقتی بگویید .
فقد فقد باهم دوا نکنید یکی ابر دوزدی گردن بگیره تموم بشه بر پی تارش
طبیعت را بازسازی کنید تا باران بیاید.به خدا هم‌ این قضایا ارتباطی نداره
ابر دزدی نداریم ولی فروش لیتیوم همراه با نمک به اسمش رو نبر ها داریم، وقتی مسولان خاک کشور رو میفروشند و حاضر نیستند اشتباهاتشون رو درست کنند، و احتمالش هم زیاده سیستم هارپ امریکا نذاره.... خدا هم باران رحمتش رو کم میکنه اصلا شیراز و فارس سابقه چنین بی. بارونی رو نداشته...
امسال سفری به کوهرنگ چهار محال داشتم پوشش گیاهی بسیار کوتاه وفاقد درخت جنگلی .بیش از ۶۰ درصد کشور ناحیه گرم وخشک که هیچ فکری برای انها نشده .از انطرف صنعت پر مصرف فسیلی ،این دو عامل مارا بیچاره کرده ومن بعد فکری نشود بیچاره تریم
زمانی که در دهاتهای دور دست گاز می بریم و افتخار می کنیم در زمستان در خانه با لباس راحتی می چرخیم خودمان سطح زمین را گرم می کیم و از انتقال سرما جلو گیری می کنیم ما انرژی داریم اما مدیریت مصرف خیر راهکار ساخت نیروگاههای بادی و خورشیدی و گازی است و انتقال برق ارزان قیمت برای منازل و جلو گیری از ساخت ماشینهای بی کیفیت و گران کردن بنزین برای مصرف سوخت کمتر و تولید خودروهای برقی و خورشیدی ان شاءالله
با توصیف اینهمه چیز باید راه علاجی پیدا شود با پول خرج کردن و راههای مختلف پیدا کردن نمیشود که کشور را به حال خود رها کرد تا کشور با یک بحران واقعی و خطرناک روبرو بشود ، مسئواین باید از خواب چندین ساله بیدار بشوند مسئله آب چیزه شوخی بردار نیستش واقعا مسئله ای خطرناک هستش و باید هر چه در توان باشد حتی با کمک گرفتن از دانشگاهها و کارشناسان مجرب و سرمایه گذاری کردن باید علاج بشود
وقتی مردم به هم رحم نکنن؛بدی و ظلم و فساد زیاد بشه؛وقتی نماز نخونن؛روزه نگیرن؛به خدا پشت میکنن؛معلومه که از برف و بارون خبری نیست.
استاد رائفی پور پارسال فرمودند وارد تر سالی شده ایم !همه تحلیل‌های آنها همین طور است!
سلام مگه ما بهترین دینداران جهان نیستیم پس چرا خدا با ما قهر است
ترکیه مگر مریضه ابرها رو دقیقا در مرز با ایران از بین ببره. نه براش سودی داره، نه پولش اضافه است که عین ما برای ایجاد مشکل برای دیگر کشورها هزینه کنه.
فقط به نفع چین و دشمنان آذربایجانه.
بنزین بی کیفیت روزانه بیش از صد میلیون این مسئولین ایرانیه تولید و مصرف میکنن خودرو ایرانی چهار برابر خودروی خارجی مصرف بنزین غیر استاندارد داره ایران به اندازه چهار برابر جمعیت خودش ۳۲۰ میلیون نفره بنزین مصرف میکنه نتیجش عدم بارندگی امساله چرا دولت به خاطر صرف جویی در هزینه ، بنزین و گازوئیل به شدت کم کیفیت و مضر تولید میکنه ؟؟؟؟؟
یکی از امامان جمعه فرمایش میکرد در خطبه های نماز که علت نیامدن برف وباران بی حجاب بودن خانم ها در ایران است لابدآمدن بارش برف وباران هم در ترکیه با حجاب بودن خانمهای ترکیه میباشد
سلام هرچی از ترکیه بگی کم گفتی که بزرگترین دشمن مخفی ایران است
به قول یکی از روسای جمهور قبلی ابر به زیر پایش نگاه میکنه و می بارد. این حرف عامیانه است اما چارچوب علمی دارد. وقتی شرایط روی زمین از لحاظ رطوبت و گرما و تراکم آلاینده و ... مناسب نباشد ابر بارش نمیکنه یا به مقداری که پیش بینی می‌شود نیست.
مقصر آقای رییسی هستند کافیه خودکار را برداره یه دستور بده تمامی مشکلات حله
40 ساله که دارند هشدار میدن تازه متوجه شدین ؟ سال 1403 آبی برای خوردن نخواهیم داشت
فقط بایدبه خداتوکل کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی