بازدید 28079
۶
القاعده را شما وارد عراق کردید

پاسخ نماینده مجلس عراق به توییت محمود صادقی

کد خبر: ۸۲۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 11 August 2018

ایلنا نوشت:‌یک نماینده مجلس عراق در واکنش به توییت محمود صادقی نماینده مجلس ایران، خواستار پرداخت غرامت به کشته‌شدگان عراقی بدست القاعده از سوی ایران شده است.

یک نماینده مجلس عراق به توییت محمود صادقی نماینده مجلس ایران که خواستار پرداخت غرامت جنگ ایران وعراق شده بود پاسخ داد.

فائق الشیخ علی، نماینده مجلس عراق و رهبر «حزب مردمی اصلاح» در حساب توییتر شخصی خود مدعی شد: به نام خانواده قربانیان ترور از شما و دولت شما می‌خواهم ‍۱۱ میلیارد دلار آمریکا به عنوان غرامت کشته شدن یک میلیون عراقی از زمانی که القاعده را به بهانه جنگ با آمریکا از سال ۲۰۰۳ وارد کشور ما کردید، بپردازید.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود این کشور علی‌رغم مخالفت کلی با استراتژی وضع تحریم‌ها، از تحریم‌ها علیه ایران پیروی خواهد کرد.

در پی این اعلام موضع، محمود صادقی نماینده مجلس ایران در توییتی نوشت: «دولت عراق مطابق ماده ۶ قطعنامه ۵۹۸، ۱۱۰۰ میلیارد دلار بابت غرامت خسارات مستقیم جنگ تحمیلی به ایران بدهکار است؛ دولت ایران با لحاظ تنگناهای مردم عراق در مطالبه این غرامت تعلل کرده است؛ اکنون نخست‌وزیر عراق به‌جای جبران، با تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران همراهی می‌کند!»

پاسخ نماینده مجلس عراق به توییت محمود صادقی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۲
انتشار یافته: ۶
حالتون جا اومد؟! برادران عراقی ما؟! قاتلین فرزندان ما
عجب پرروئی هستند .حیف اینهمه شهید برای اینها نثار کردیم.القاعده را پدران شما (امریکائی ها و وهابی ها) ایجاد کردند .باید ایران میگذاشت داعش ترتیب همه اینها را میداد تا انوقت قدر ایران را میشناختند .عجب نمک به حرام هایی هستند؟؟!!!
اشکالی نداره این هم نظریه - این یازده تا رو از اون 1100 تا کم کنه بقیه رو چک روز پرداخت کنه
همین امروز منفعت طلبان و جیره خواران بلائی سر صادقی میارن که بگه تکذیب میکنم . مبادا به عراقی هایی که اینهمه باعث بدبختی و بدنامی و خسارت تو دنیا به ایران شدند بر بخوره
چقدر پررو هستند
بدهکارشونم شدیم دم مسئولین گرم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر