بازدید 8135

اولین و جدی ترین مطالبه از رئیس کل بیمه مرکزی چیست؟

در چند روز اخیر عبدالناصر همتی بعد از دو سال تکیه زدن بر صندلی ریاست بیمه مرکزی از این نهاد رفت و به تازگی غلامرضا سلیمانی امیری جایگزین وی شده است. شاید مهمترین و جدی ترین مطالبه از رئیس کل جدید بیمه مرکزی برکناری حقوق بگیران نجومی باقیمانده از دوران ریاست محمدابراهیم امین و بهره گیری از نیروهای جوان و خلاق باشد.
کد خبر: ۸۲۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 31 July 2018

اولین و جدی ترین مطالبه از رئیس کل بیمه مرکزی چیست؟در چند روز اخیر عبدالناصر همتی بعد از دو سال تکیه زدن بر صندلی ریاست بیمه مرکزی از این نهاد رفت و به تازگی غلامرضا سلیمانی امیری جایگزین وی شده است. شاید مهمترین و جدی ترین مطالبه از رئیس کل جدید بیمه مرکزی برکناری حقوق بگیران نجومی باقیمانده از دوران ریاست محمدابراهیم امین و بهره گیری از نیروهای جوان و خلاق باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی، بیمه مرکزی ایران از جمله نهادهایی است که در چند سال اخیر بسیار خبرساز بوده است. از جمله خبرهای مهم پیرامون بیمه مرکزی، انتشار فیش های حقوقی نجومی مدیران این نهاد بود که نهایتاً این موضوع منجر به استعفای محمدابراهیم امین از ریاست بیمه مرکزی شد.

بعد از این استعفا، علی طیب نیا وزیر سابق اقتصاد پیشنهاد کرد تا ریاست بیمه مرکزی را به عبدالناصر همتی مدیرعامل آن زمان بانک ملی ایران بسپارند و این پیشنهاد در عصر روز 26 اردیبهشت 1395 در جلسه دولت مورد بررسی قرار گرفت و به اتفاق آرای هیات وزیران، همتی بر صندلی ریاست بیمه مرکزی تکیه زد.

بعد از سپردن ریاست بیمه مرکزی به عبدالناصر همتی همگان منتظر بودند تا رئیس کل جدید دست به تغییراتی در ترکیب هیات عامل نجومی بگیر بیمه مرکزی بزند اما هر چه زمان جلوتر رفت به غیر از یک تغییر، باقی اعضای هیات عامل در سمت خود باقی ماندند.

اولین و آخرین تغییر عبدالناصر همتی در هیات عامل نجومی بگیر بیمه مرکزی، تغییر معاونت توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی بود. سیدمرتضی حسنی عقدا که فیش حقوقی 87 میلیون تومانی اش در زمان انتشار فیش های حقوقی نجومی دست به دست در فضای مجازی می چرخید در 1 تیر 1395جای خود را به مجید بهزادپور داد.

دومین تغییر ناخواسته در هیات عامل نجومی بگیر، مینا صدیق نوحی معاون بیمه های اتکائی بود. وی نیز از جمله نجومی بگیران بود که در 28 آذر 1395 بازنشسته شد و جای خود را به حسن متشرعی داد.

دو عضو دیگر هیات عامل یعنی رحیم مصدق معاون طرح و توسعه و حبیب میرزایی معاون نظارت بیمه مرکزی همچنان از دوران ریاست محمدابراهیم امین در بدنه هیات عامل بیمه مرکزی باقی مانده اند. هر دوی این افراد نیز جزء کسانی بودند که فیش های نجومی آن ها منتشر شد.

اولین و جدی ترین مطالبه از رئیس کل بیمه مرکزی چیست؟

عبدالناصر همتی با کارنامه ضعیفی که از خود در زمینه عزل نجومی بگیران به جا گذاشت، در مورخه 17 تیر ماه 1397 و بعد از 26 ماه حضور در بیمه مرکزی، از این نهاد رفت. محتمل ترین گزینه برای جایگزینی همتی، غلامرضا سلیمانی امیری بود که توانست در جلسه مورخه 27 تیر ماه 1397 هیات دولت، از وزیران رای اعتماد بگیرد و بر صندلی ریاست بیمه مرکزی تکیه بزند. در همان روز انتصاب سلیمانی به این سمت، رئیس جمهور روحانی دو توصیه به وی کرد: اول گسترش چتر حمایتی بیمه و پوشش کامل آن در حوادث طبیعی و غیرمترقبه و دوم بهره گیری از نیروهای جوان و خلاق و تحول در این صنعت از طریق گسترش شفافیت و رقابت.

شاید جدی ترین و اصلی ترین مطالبه از سلیمانی امیری، عزل نجومی بگیران باقیمانده از دوران محمدابراهیم امین باشد. مطالبه ای که با توصیه دوم رئیس جمهور یعنی بهره گیری از نیروهای جوان و خلاق همخوانی کامل دارد. البته در کنار این مطالبه جدی می توان مطالبات دیگری را نیز از سلیمانی امیری داشت. از جمله این مطالبات می توان به بازنگری ضرایب آیین نامه توانگری مالی و سامان دهی دارایی های بیمه مرکزی اشاره نمود. همچنین همتی در روز تودیع و معارفه ابراز امیدواری کرد که با پیگیری جدی رئیس کل جدید، اجرای کامل حاکمیت شرکتی، کفایت ذخایر بیمه ها، تکمیل افزایش سرمایه شرکت ‌های بیمه و روند افزایش نفوذ بیمه تحقق یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر