بازدید 30773
صورت‌های مالی شش ماهه نخست ۹۷ بیمه معلم نشان داد؛

۵۰۰ میلیون تومان پاداش برای اعضای هیأت مدیره/ رد پای خرید و فروش مشکوک یک ملک در صورت‌های مالی + جوابیه بیمه معلم

به تازگی صورت‌های مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ بیمه معلم منتشر شده که نشان می‌دهند که اعضای هیأت مدیره این شرکت برای شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ پاداش قابل توجهی دریافت کرده اند. این در حالی است که پاداش سال گذشته، این اعضا نیز ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. همچنین خرید و فروش یک ملک در صورت‌های مالی این بیمه به چشم می‌خورد که کمی مشکوک به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۸۵۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 23 November 2018
۵۰۰ میلیون تومان پاداش برای اعضای هیات مدیره / رد و پای خرید و فروش مشکوک یک ملک در صورت‌های مالیبه تازگی صورت‌های مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ بیمه معلم منتشر شده که نشان می‌دهند که اعضای هیأت مدیره این شرکت برای شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ پاداش قابل توجهی دریافت کرده اند. این در حالی است که پاداش سال گذشته، این اعضا نیز ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. همچنین خرید و فروش یک ملک در صورت‌های مالی این بیمه به چشم می‌خورد که کمی مشکوک به نظر می‌رسد.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»، بیمه معلم با عنوان اولیه «شرکت بیمه صادرات و سرمایه گذاری» در سال ۱۳۷۳ با مشارکت نظام بانکی و به منظور توسعه فعالیت‌های صادراتی و ارائه پوشش‌های بیمه‌های اعتباری در مقابل ریسک‌های موجود، تأسیس شد. در تیرماه سال ۱۳۸۶، پس از واگذاری بخش عمده سهام شرکت و بر اساس تصمیم سهامداران جدید، نام شرکت به «بیمه معلم» تغییر یافت. این شرکت توانست به تدریج دامنه فعالیت‌های خود را توسعه داده و موفق به اخذ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کلیه رشته‌های بیمه زندگی، غیر زندگی و اتکایی شود.
 
۵۰۰ میلیون تومان پاداش برای اعضای هیات مدیره/ رد پای خرید و فروش مشکوک یک ملک در صورت‌های مالی
سهامداران اصلی بیمه معلم را در تصویر زیر می‌بینید. همان گونه که ملاحظه می شود، سرمایه گذاری کشتیرانی ج. ا. که شرکتی دولتی است و بانک سرمایه هر یک با در اختیار داشتن ۲۰ درصد از سهام بیمه معلم جزو سهامداران اصلی این شرکت به حساب می‌آیند. همچنین در بین سهامداران، نام بانک‌های تجارت و صادرات نیز به چشم می‌خورد؛ هر چند این دو بانک سهم آنچنانی را ندارند.
 
۵۰۰ میلیون تومان پاداش برای اعضای هیات مدیره / رد و پای خرید و فروش مشکوک یک ملک در صورت‌های مالی
 
 

بر اساس این گزارش، به تازگی صورت‌های مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ بیمه معلم منتشر شده است. این صورت‌های مالی نشان می‌دهند که اعضای هیأت مدیره بیمه معلم در شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند.

با توجه به اینکه اعضای هیأت مدیره این شرکت، ۵ نفرند، می‌توان گفت که به طور متوسط هر یک از اعضای هیأت مدیره بیمه معلم در شش ماهه نخست سال جاری ۱۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند. این در حالی است که صورت‌های مالی نشان می‌دهند که اعضای هیأت مدیره در سال گذشته نیز در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده بودند. همچنین در صورت‌های مالی این بیمه، حق حضور در جلسات هیأت مدیره برای شش ماهه نخست سال جاری ۴۴ میلیون تومان ذکر شده است. این حق حضور برای ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۶، ۸۴ میلیون تومان عنوان شده است.

۵۰۰ میلیون تومان پاداش برای اعضای هیات مدیره / رد و پای خرید و فروش مشکوک یک ملک در صورت‌های مالی

نکته بااهمیت دیگر در صورت‌های مالی بیمه معلم به خرید و فروش مشکوک یک ملک در سال ۱۳۸۶ بازمی‌گردد. همان گونه که از تصویر زیر مشاهده می‌شود، بیمه معلم در سال ۱۳۸۶ ملکی را از شخصی به نام آقای معلم به قیمت ۵۸۰ میلیون تومان خریداری کرده است. بیمه معلم همین ملک را در سال ۱۳۸۷ به آقای معلم به قیمت ۸۵۷ میلیون تومان دوباره فروخته است.

گویا نامبرده بابت خرید دوباره ملک یاد شده به بیمه معلم، ۸۲۷ میلیون تومان چک و ۳۰ میلیون تومان نقدی پرداخت کرده است. چک‌های آقای معلم از سال ۱۳۸۶ تاکنون پاس نشده و همان گونه که ذکر شده است، بیمه معلم در حال پیگیری این موضوع بعد از یازده سال است.

در مجموع تصویر زیر نشان می‌دهد، بیمه معلم بابت ملک‌های فروخته شده، حدود یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان از آقایان مومنی شهرکی و معلم طلبکار است.

 
 
۵۰۰ میلیون تومان پاداش برای اعضای هیات مدیره / رد و پای خرید و فروش مشکوک یک ملک در صورت‌های مالی
 

جوابیه شرکت بیمه معلم به گزارش خبری بالا

با سلام و احترام،

در پی انتشار خبری با عنوان ۵۰۰ میلیون تومان پاداش برای اعضای هیأت مدیره / رد پای خرید و فروش مشکوک یک ملک در صورت‌های مالی در خبرگزاری محترم تابناک مورخ 2/9/97، مستدعی است دستور فرمائید طبق قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه شرکت بیمه معلم بشرح ذیل در آن خبرگزاری اقدام شود:

اولا: هر گونه اتخاذ تصمیم در شرکت بیمه معلم از جمله پرداخت پاداش به اعضای هیئت مدیره با توجه به اینکه اعضای هیئت مدیره اشخاص حقوقی می باشند، در چارچوب قوانین و با اختیار حاصل از مصوبات مجمع عمومی شرکت و در حدود مقرر در اساسنامه شرکت صورت میگیرد و سهامداران شرکت ناظر به کلیه امور می باشند.

پاداش مصوب هیئت مدیره در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت در اختیار سهامداران قرار میگیرد و بابت سال 1397 نیز هیچگونه پاداشی مصوب و پرداخت نگردیده است.

ثانیا: با توجه به مطلب درج شده در خصوص ملک مندرج در گزارش، کلیه اقدامات مربوط به مطالبات و حقوق شرکت مجدانه توسط مدیران شرکت پیگیری شده و در خصوص املاک مذکور کلیه اقدامات حقوقی به نفع شرکت منتج به نتیجه گردیده است.

لذا استدعا دارد،در راستای حفظ اصول حرفه ای روزنامه نگاری جوابیه مذکور در سایت وزین تابناک منتشر گردد.

شرکت بیمه معلم

تاریخ : 3/9/1397
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۵
هر روز از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد . شرکت بیمه دارای مطالبات مشکوک الوصول . چهار تا بانک که سهامدارشن و با پول ملت کاسبی میکنن دارای مطالبات مشکوک الوصولن .
سهامدار اصلی این شرکت صندوق ذخیره فرهنگیان هست و متاسفانه از غیر شفاف ترین شرکت های خصولتی بنا به آمارهای موجود در سال های گذشته می باشد. و اگر ضرورت انتشار صورت های مالی برای ورود به فرابورس نبود صورت های مالی سال گذشته را هم انتشار نمیدادند. شرکت های زیر مجموعه این صندوق و همین عدم شفافیت ها منجر به فاجعه پیش آمده در این صندوق شد
ّمانطور که در متن خبر آمده سهام داران اصلی همه شرکت های حقوقی هستند و بنابراین اعضای هیات مدیره پاداش
یا همان شرکت های حقوقی پاداش می گیرند. نمایندگان این شرکت ها در هیات مدیره معمولا طبق ظوابط شرکت مطبوع پاداش می گیرند که معمولا در صد کمی از مبلغ اصلی است . اما بهر حال برای شفافیت و پیشگیری از ابهامات باید اطلاعات درست در اختیار رسانه ها و نتیجتا مردم قرار داده شود . چراکه این شرکت ها هم سهامشان بصورت غیر مستقیم متعلق به مردم است.
این را به مسوولانی بگویید که تمام نگرانیشان برای کشور حجاب است و....
در شرکت بیمه معلم کرمان یک مافیا وجود دارد و نور چشمیها کارهای بزرگ و امتیازات را قبضه کرده اند
هردم از اين اشتباه ديگري مي رسد افتخارات اين دولت است
وقتی سهامداران حقوقی هستند نه حقیقی، پاداش هیأت مدیره هم به سهامداران حقوقی یعنی شرکت ها و بانک های اشاره شده تعلق می‌گیرد و قاعدتاً درصد قابل توجهی سهم سهامداران و نه نمایندگان سهامداران می‌شود، شاید چیزی در حد بیست میلیون که به عنوان پاداش برای یکسال رقم کلانی نیست با توجه به اینکه اعضای هیات مدیره‌های غیرموطف حداکثر ماهی یک و نیم میلیون تومان حق الجلسه می‌گیرند.
متاسفانه این ها ناشی از سیاست های غلط مسئولین در محدود کردن اصحاب رسانه در خبررسانی است. این امر باعث شده تا کسانی که به ثروت مملکت دسترسی دارند در برداشتهای خود حاشیه امنی داشته باشند. در کل از این گونه اخبار و گزارشهای موردی بوده ولی آیا اتفاقی برای کسی هم افتاده؟
تا وقتی شفافیت و حاکمیت شرکتی مستقر نشود و سهامداران واقعی، اعضای هئیت مدیره ها را با آزادی کامل انتخاب نکنند، همه مشکلات باقی خواهد ماند!
منم میخام مدیر بشم شب بخابم صبح وزیر بشم جراح بشم و عمل کنم و خدمت کنم...
بیمه معلم و کشتیرانی ............. تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
بانک سرمایه ؛صندوق ذخیره ؛ بیمه معلم هر از گاهی خبری می رسد وافسوس به حال معلم بیچاره که سرمایه اش هرچند الندک ولی با زحمت دست چه کسانی افتاده است
مبلغی نیست در مقابل دستمزد حداقلی یک کارگر یا حتی دستمزد یک کارگر معدن
بیخودی شلوغش کردید در آخر الزمان این چیزها طبیعی است
یعنی چی که هیئت مدیره ۵۰۰ میلیون پاداش بگیره؟ مگه چه کار کرده؟ مگه متوسط حقوق تو این مملکت چقدره؟ اونوقت میگن چرا بچه های ما فلان و بهمون میشن...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر