بازدید 17785
در گفت وگو با «تابناک» مطرح شد؛

راننده محور کردن بیمه شخص ثالث، بیمه گران را از زیان ده بودن خارج خواهد کرد

به تازگی رئیس کل بیمه مرکزی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: بنا بر قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به ملاک «پرخطر و کم خطر بودن راننده»، از سال آینده بیمه شخص ثالث به جای خودرو، به راننده تعلق خواهد گرفت. این اظهارنظر رئیس کل بیمه مرکزی یعنی اینکه سال آینده بیمه شخص ثالث از خودرو محور بودن به راننده محور بودن تغییر خواهد کرد. این تصمیم چه پیامد‌هایی برای صنعت بیمه خواهد داشت؟
کد خبر: ۸۷۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ 24 January 2019
تابناک اقتصادیبه تازگی رئیس کل بیمه مرکزی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: بنا بر قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به ملاک «پرخطر و کم خطر بودن راننده»، از سال آینده بیمه شخص ثالث به جای خودرو، به راننده تعلق خواهد گرفت. این اظهارنظر رئیس کل بیمه مرکزی یعنی اینکه سال آینده بیمه شخص ثالث از خودرو محور بودن به راننده محور بودن تغییر خواهد کرد. این تصمیم چه پیامد‌هایی برای صنعت بیمه خواهد داشت؟

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ بیمه‌های اتومبیل در ایران عمدتاً به سه گروه تقسیم می‌شوند که این سه گروه عبارتند از: بیمه شخص ثالث، بیمه حوادث سرنشین و بیمه بدنه اتومبیل. در سال‌های اخیر، یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های صنعت بیمه کشور، بیمه شخص ثالث بوده است. همان گونه که از نام بیمه شخص ثالث مشخص است، این نوع بیمه خسارات‌ وارد به اشخاص ثالث را پوشش می‌دهد و چون با عنوان اتومبیل مطرح می‌شود، خساراتی که رانندگان اتومبیل به افراد ثالث و اموال آن‌ها وارد می‌نمایند را این نوع بیمه پوشش می‌دهد. در ایران طبق ماده ۱ قانون شخص ثالث، همه کسانی که رانندگی می‌کنند، ملزم به خرید بیمه شخص ثالث هستند.

در ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: بنا بر قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به ملاک «پرخطر و کم خطر بودن راننده»، از سال آینده بیمه شخص ثالث به جای خودرو، به راننده تعلق خواهد گرفت. این اظهارنظر رئیس کل بیمه مرکزی یعنی اینکه سال آینده بیمه شخص ثالث از خودرو محور بودن به راننده محور بودن تغییر خواهد کرد. این تصمیم چه پیامد‌هایی برای صنعت بیمه خواهد داشت؟
 
راننده محور کردن بیمه شخص ثالث، بیمه گران را از زیان ده بودن خارج خواهد کرد

یکی از دلایل این تصمیم و تغییر بیمه شخص ثالث از خودرومحور بودن به راننده محور بودن، زیان‌ده بودن بیمه‌های شخص ثالث برای صنعت بیمه است. جدول زیر از سالنامه آماری سال ۱۳۹۶ بیمه مرکزی استخراج شده است. این جدول آمار عملکرد مجموع شرکت‌های بیمه در رشته شخص ثالث و مازاد را در سال‌های اخیر نشان می‌دهد.

همان گونه که دیده می شود، رشته بیمه شخص ثالث در صنعت بیمه از ضریب خسارت بالایی (حتی بدون احتساب هزینه‌های اداری، عملیاتی شرکت‌های بیمه و کارمزد پرداختی آن‌ها به شبکه فروش) برخوردار بوده است.

راننده محور کردن بیمه شخص ثالث


این ضریب خسارت بالا موجب شده است تا نتیجه عملیات مالی این رشته در صنعت بیمه زیان ده باشد. همان گونه که در جدول زیر دیده می شود، نتیجه عملیاتی بیمه شخص ثالث طی سال‌های ۱۳۸۷-۱۳۹۵ در کل صنعت بیمه (حتی با وجود اصلاح آیین نامه کارمزد نمایندگان بیمه طی سال ۱۳۹۲ و کاهش بیش از ۲۰ درصدی نرخ کارمزد فروش رشته شخص ثالث) حاکی از زیان است، به نحوی که روند این زیان عملیاتی طی ده سال اخیر (به رغم کاهش طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵) در کل افزایشی بوده است.

راننده محور کردن بیمه شخص ثالث

با توجه به اهمیت موضوع بیمه شخص ثالث و راهکار کاهش زیان ناشی از این نوع بیمه برای صنعت بیمه، خبرنگار تابناک در مصاحبه‌ای با سیدمحمدناصر مبرقعی، عضو هیأت مدیره بیمه ایران به بررسی این موضوع پرداخت.

در این مصاحبه، سیدمحمدناصر مبرقعی، عضو هیأت مدیره بیمه ایران پیرامون دلایل زیان ده بودن بیمه شخص ثالث برای صنعت بیمه گفت: در این مسأله تردیدی وجود ندارد که بیمه شخص ثالث برای بیمه گران حداقل منافع مورد انتظار از عملیات بیمه گری را به دنبال دارد و اگر به آمار و ارقام حوادث رانندگی مراجعه کرده و فاصله این آمار و ارقام را نه با استاندارد‌های جهانی و نه با کشور‌های پیشرفته جهان، بلکه با برخی کشور‌های همسایه مقایسه کنیم، خواهیم دید، این ضریب از حد معمول بالاتر بوده و طبیعتاً بیمه مسئولیت مدنی رانندگان وسایل نقلیه موتوری، ریسک بالایی برای شرکت‌های بیمه‌ای دارد.

مبرقعی افزود: اگر محدودیت‌ها و معذوریت‌ها نبود و صنعت بیمه متناسب با ریسک بالا می‌توانست حق بیمه شخص ثالث را تدوین و بیمه نامه را با این معیار به فروش برساند، بخشی از مانده عملیات بیمه گری، منطقی و نرمال سود متعارف را نشان می‌داد؛ اما در بحث قانون بیمه، این اراده و تصمیم قانون گذار بوده که به لحاظ پاره‌ای از مسئولیت‌های اجتماعی صنعت بیمه، نرخ ها، متناسب با افزایش ریسک بالا نرود؛ یعنی همیشه فاصله‌ای بین نرخ‌های فنی و نرخ‌های ارائه شده باشد. به عبارت دیگر متغیر‌هایی مانند افزایش نرخ دیات به صورت سالانه، افزایش دستمزد تعمیرات و قیمت قطعات قابل پیش بینی بوده و شرکت‌های بیمه‌ای، متحمل زیان‌هایی از بابت افزایش تعهداتی می‌شوند که عملا بهای آن میزان را دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: تنها در سال گذشته در نرخ بیمه شخص ثالث، حدود ۲۶ درصد از نرخ فنی عقب بوده ایم که ناشی از مسئولیت اجتماعی صنعت بیمه بوده و نباید قدرت خرید آحاد مردم را نادیده گرفت، ولی طبیعتاً اقداماتی را می‌توان پیش بینی کرد و در دستور کار قرار داد و بیمه مرکزی نیز به عنوان نهاد ناظر و تعیین کننده خط و مشی صنعت بیمه به دنبال آن است که شرایطی را ایجاد کند که موازنه بین مانده عملیات و حق بیمه منطقی‌تر شود.

عضو هیأت مدیره بیمه ایران در زمینه راهکار‌های کاهش ضرر و زیان‌های ناشی از بیمه شخص ثالث برای صنعت بیمه گفت: یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه، تغییر شرایط و مقررات از حالت خودرو محور به راننده محور است که چنانچه این اتفاق کامل رخ دهد، مدیریت ریسک منطقی می‌شود و حق بیمه هر فردی متناسب با ریسکی که خودش ایجاد کرده، محاسبه شده و بیمه گران نیز از زیان دهی در بیمه شخص ثالث خارج می‌شوند. به نظر من، ضوابط بیمه‌ای و قوانین این صنعت با تکیه بر اصول فنی و تکنیکی بیمه، این توانایی را دارد که رفتار‌های پر خطر را اصلاح کند و این زمانی محقق می‌شود که حق بیمه بر مبنای ویژگی‌های راننده و بیمه گذار و میزان خطری که ایجاد می‌کند، محاسبه شود.

تعداد بازدید : 156
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۳
پول بچاپید ار مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
بیمه باید پول به وزارت بهداشت وزارت راه و آموزش پرورش بده علاوه بر ده درصد مالیات بر ارزش افزوده
حالا راهنمایی رانندگی میگیم ربط داره
آخه چرا وقتی در کشورهای دیگه مالیات بر ارزش افزوده
از بیمه گرفته نمیشه حالا مالیات بگیرید به راهنمایی. رانندگی بدید
ولی دیگه قرار نیست همه بودجه دولت ا ز بیمه تامین بشه
این حرفا کدومه. اگه زیانده بود شرکت های بیمه انقدر سر و کله هم نمی زدن برای بر زدن مشتری. دنبال راه میگردن چجوری قافیه رو برای مردم بیچاره تنگ تر کنن
پاسخ ها
hh
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
بیمه شخص ثالث برای همه شرکت های بیمه به دلیل ریسک بالا و همچنین خسارت های زیاد یگ محصول ضرر ده محسوب میشود ولی برای نماینده فروش چون کارمزد آن را دریافت میکند ومسول پرداخت خسارت با نماینده نیست بلکه با شرکت می باشد لذا اگر میبینید برای
مشتری بیمه ثالث رقابت میکنند استراتژی شرکت ها
نیست و صرفا خود نماینده بیمه به دلیل راحت تر فروش رفتن بیمه ثالث ان را انتخاب میکنند که در نهایت باعث ضرر
شرکت بیمه مطبوع نماینده خواهند شد .ضمنا در اکثر دنیابه دلیل نوع فرهنگ قالب مردم که بیمه را یک نیاز ثانویه می دانند و تا زمانی که به مشکل برخورد نکنند به آن
مراجعه نمیکنند و درصد کمی از مردم دنیا خودشان راغب به خرید بیمه هستند شعار شرکت های بیمه این است: بیمه خریده نمی شود بلکه باید آن را فروخت و اگر اصرار نماینده های بیمه نباشد اگر از منظر سود کارمزد نماینده بیمه صرف نظر کنیم مطمینا تعداد بیشتری از مردم در زندان ها به سر میبردند
همیشه حق مردم باید در اولویت آخر باشه !!!!
بازم از جیب مردم باید ناکارامدی ها جبران بشه؟
بخور بخورهای تو بیمه رو کم کنن تا این مشکل بوجود نیاد
این قانون ناکارآمدکه در آمریکا حاکم است , مردم زیادی را مجبور به رانندگی بدون بیمه خواهد کرد..و موج عظیمی از تصادفات رانندگان بدون بیمه در جامعه به وجود خواهد آمد...! بیمه خودرو محور , بهتر از راننده محوراست ...مثل همیشه عقبگرد به سبک ایرانی.
پاسخ ها
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
باید توجه داشت که بیمه علاوه بر اینکه جبران خسارت میکنه میتونه اهرمی برای کاهش سوانح و تصحیح فرهنگ رانندگی بشه. برای مثال در کره جنوبی هزینه بیمه ماشین به سن راننده٬ سوابق رانندگیش٬ اندازه ماشین٬ سن ماشین و حتی مقدار مسافتی که در طول یکسال طی میکنه بستگی داره (این مورد آخر در پایان سال بر اساس مقدار مسافت طی شده به راننده بر میگرده) و چون برای افراد جوان و بدون تجربه رانندگی هزینه بیمه گران هست اونا سعی میکنن با احتیاط خیلی بیشتری رانندگی کنن که همین باعث کاهش شدید سوانح رانندگی شده . دررسته تو ایران تقریبا هیچ کاری با هدف اصلی انجام نمیشه اما بازم میتونه شروعی باشه بر کاهش تلافات در ایران.
خسته نباشند. تلزه فهمیدند این رو
کمی جیب مدیران تشکیلات بیمه را کوچک کنید نیاز به این فیلم ها برای خالی کردن جیب مردم نیست یک کارمند ساده بیمه در یکی دو سال زندگی اش از این رو به آن رو می شود ببینید سردمداران این تشکیلات مافیایی چه ثروتی دارند.
طرح مسخره ایست مردم چکار کنند که در بیمه اختلاس می شود دزدی می شود. این طرح را همانند. طرح سهمیه بندی بنزین به زباله دان بسپارید
این یعنی نقشه کشیده‌اند که با الفاظ قشنگ هزینه بی‌کفایتی و نالایقی خودشان را از جیب مردم پرداخت کنند.
آقا کشورهای اروپایی در بحث خودرو و تصادفات و بیمه چکار کردند همان کار را بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
در کشورهای پیشرفته بیمه با کیلومتر میخرند....هر وقت لازم داشته باشند از بیمه استفاده میکند.
مثلا یک خانواده متوسط که یک ماشین دارد باید همه اعضای خانواده برن خودشون بیمه کنند والا خوبه به خدا هر روز یک فکری میکنید چه چجوری این ملت بد بختو بچاپید
مردم مگر چقدر توانایی مقاومت زیر بار مشکلات اقتصادی رو دارند و جور بی کفایتی مسؤلین رو باید بکشند
این یعنی تو یک خونه که زن و شوهر از یک خودرو استفاده می کنند باید دو برابر پول بیمه بدهند. دزدی تا چه حد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
و در خانه ای که هر نفرشان سه تا ماشین چند صد میلیون تومنی دارند سرجمع به ازای هر نفر یک حق بیمه بدهند... عادلانه است؟
مسئولین بجای خدمت به مردم ،فقط به فکر گرفتن پول به عناوین و روش های مختلف از مردم هستند...
تبریک میگم به دولت حس روحانی و کلید طلایی ایشان والبته تسلیت به ملت شریف ایران که باید محکوم بشن به پرداخت ناحق بیمه....
بهترین کارهمین است که بیمه بایدراننده محورباشدچون هرکی که پشت فرمون پرایداست فرداپشت فرمون پرداوهم است که زندگی هزاران نفرتوسط اینهانابودشده است .
خلاصه همه این بحث ها معمولا این هست که می خوان گرونش کنند
بقیه توضیحات مثل بهانه هایی است که داماد در جواب پولدار نبودنش در مراسم خواستگاری می دهد
جالبه دیگه افزایش قیمت جوابگو نیست هر سال یه توجیه جدید سر هم می کنند که بتونند چند برابرش کنند
پارسال تغییر روند سالهای تخفیف بود
الان هم که شخص محور شده
تا سال بعد هم فکر می کنند به یه چیز جدید
تولید کننده ها دارند بسته ها رو کوچیک تر و قیمت رو بالاتر می زنند
اگه هم محصول آب خورش ملس باشه آب میریزن توش
بیمه هم داره از اینها یاد میگیره. خودرو محور باید برای چند نفر حساب کنن الان یه نفرش می کنند همون پول رو می گیرند
اگه نمیتونید بدید دست ژاپنی ها خودشون هم بیمه کنن
سلام. به نظر من به جای اینکه بیمه شخص ثالث رو برای همه شخص محور کنن؛ همین روش بیمه شخص محور رو برای راننده های حادثه ساز اعمال کنن و ازشون 2 تا 10 برابر بسته به حوادث رانندگی هزینه بیشتر برای بیمه شخص ثالث بطور انفرادی بگیرن. من خودم شخصی رو می شناسم که طی دو تا تصادف باعث فوت 2 نفر شده. خب طبیعی هست که از همچین شخصی باید هزینه بیمه بیشتر گرفت. هم یجوری بازدارندگی داره و هم اینکه شاید شخص اصلاً بیخیال رانندگی بشه. همین طور وقتی شخصی یه خودروی 500 میلیونی سوار میشه به نظرم توان مالی اش گویای این هستش که می تونه حق بیمه بیشتری رو پرداخت کنه. تو خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا مالیات افراد ثروتمند بیشتره. نباید یه همچین قانونی شامل همه مردم بشه. راستی لطفاً پیگیر طرح های مسخره جریمه شهرداری برای ورود به طرح زوج و فرد اونهم جدای از طرح جریمه پلیس و همین طور پولی کردن تونل ها و بزگراه ها باشید. همین الان هم خیلی ها لب مرزی دارن هزینه زندگی شون رو تامین می کنن و به نظرم هزینه تراشی برای عامه اونهم توی این شرایط بد اقتصادی اصلاً کار خوبی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
آی کیو، به نظرت پراید ایمن تره یا مثلا تالیسمان؟ بعد تعهدات بیمه برای تالیسمان بیشتره یا پراید؟ از این بعد هم به قضیه نگاه کنید که فاجعه های تصادف مال ماشین هایی مثل پراید و 405 هست، اونوقت ضرری که اینها اعمال کرده اند صاحبان ماشینهای بروز بپردازند؟
یعنی باز شما فقط به جیب خودتون فکر میکنید نه مردم بینوا که دیگه جانشان به لب رسیده ..........
پول زوروده
شما میخواهید هزینه هاتون پایین بیاد راهای زیادی وجود دارد؛ بخوربخورها رو کم کنید، پاداش های الکی رو کم کنید، سیستمهاتون رو چابک تر کنید، جاده های پر تصادف کشور رو شناسایی کنید و بیمه ها راسا سرمایه گذاری و درامدزایی شو بدست بگیرید و چهاربانده کردن ورفع مشکلاتشو انجام بدید و.... نمیشه هر کجا کم بیارید با کلمات قشنگ و بی محتوا از ملت بزنید
در کشور هیچ اقدامی انجام نمی شود مگر اینکه برای چاپیدن مردم و خالی کردن جیب شهروندان باشد!
همین
دیگه بستون نیست؟؟؟؟؟ تو ی خونه باید چند نفر بیمه کنن تا ماشینو سوار شن؟؟؟ راسته اییرانیا تو دزدی تکن
اقا من كسى روميشناسم درعرض يكسال بالاى سيصدمليون خسارت ناحق ازبيمه شخص ثالث گرفته با صحنه سازى خسارت ماشين وديه مربوط به سرنشين كه اصلا حقش نبود با پارتى بازى بلخره گرفت كه اگرفرد محور بشه اقلا معلوم ميشه اين فساد ها كاركيه چرا بايد بيمه ضرر ده باشه
بیمه نامه را خودرو محور کنید ولی خسارات را راننده محور.
یعنی خودرو بیمه داشته باشه برای هر کسی که سوارش میشه. اما اگه تصادفی صورت گرفت ، راننده را ثبت کنید و بر اساس اون از راننده خسارتی چیزی بگیرید یا برای تمدیدش گرونتر بگیرید.
یا این که یک سامانه درست کنید که هر کسی در لحظه بتونه هر راننده ای را برای خودروش تعریف کنه. که این کار رو نمیکنید.
نقشه ای دیگر برای خالی کردن جیب مردم!
بیچاره مردم بی نوای ایران....
جالبه این همه از مردم پول میگیرن بازم میگم ضرر میکنیم
ونزوئلا .چه ربطی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
چاپیدن شاخ و دم نداره
در این مدل که بسیار خوبست شخص راننده سابقه بیمه را دارا میشود نه ماشین مثل فرانسه.و بقیه خانواده فقط معرفی میشوند و حق بیمه نمیدن ولی اگر خسارتی بزنن از تخفیف بیمه شده اصلی کم میشه
من یک پراید دارم با تخفیف کامل بیمه، خودمم از وقتی دارمش تصادفی نکردم، ولی مطمئنم اگه راننده محور بشه من باید پول بیشتری بدم...زیان ده بودن بیمه شخص ثالث مقصرش مردم نیستن که میخواین ازشون پول بیشتری بگیرین
این مصاحبه ای که با رئیس کل بیمه مرکزی داشتید فقط کلی گویی بود و جز گرفتن وقت مردم و ایجاد ابهام بیشتر و البته بدگمانی و شائبه سوء استفاده مسئولین نجومی بگیر چیز دیگری نداشت. ضمنا خوبه که یک تجربه ای رو برای هموطنان عزیز عرض کنم. جند سال پیش بیمه نامه ام رو گم کردم و به دفتر مرکزی بیمه ... مراجعه کردم مثلا برای گرفتن المثنی(البته نمی دونستم که بیمه المثنی نداره) ولی یکی از کارمندای اونجا بهم گفت که اون کوپن های بیمه ای که گم کردی حکم اسکناس رو داشته و هر کس اونهارو پیدا کنه میتونه بره با مدارک سوری، از بیمه خسارت بگیره!! که البته اینجور خسارت گرفتن جز با پرونده سازی و همکاری(سوء استفاده) کارمندان بیمه امکان پذیر نیست!! خواستم بگم جدای از رانتی که مدیران نجومی بگیر دارند، کارمندان بیمه هم چندان بی بهره نیستند!!
با سلام
تابناک عزیز، اگر برای اینکار از الگوهای موفق در نیا استفاده کنند خوب است ولی متاسفانه کار درست را دولت غلط و ناقص انجام میدهد در نتیجه باعث بدبختی خیلی ها میشود. مثلا میتواند بیمه نامه برای ماشین باشد ولی هر فرد بر اساس سوابق موجود، یک ضریب خطر بیمه ای داشته باشد که پرداخت خسارت بر اساس ضریب فردی باشد که در حین وقوع حادثه پشت فرمان بوده است. وگرنه درفرهنگ ما عرف است که کسی ماشین فامیل یا همسایه را برای دقایق یا ساعتی میگیرد و اتفاقا ممکن است آدم بسیار ماهری هم باشد ولی در همان حین حادثه ای رخ دهد. در این صورت تکلیف چیست، عملا دو خانواده بیچاره میشوند مگر اینکه قانونی نیز وضع ضود که راهنمایی و رانندگی اینکار را خلاف اعلام نماید.
برای خالی کردن جیب مردم با هم رقابت دارند دوست دارم بدانم سرمایه و حساب و ملک و املاک این آقایان مدیران بیمه چقدر است!!!!
خيلي جالبه يكي كسب و كار راه ميندازه مثل همين بيمه ها بعد يكي يه قانون تصويب ميكنه كه همه خودرو ها بايد بيمه باشن بعد اوني كه كاسبي راه انداخته مياد ميگه نه درامد كمه يه حالي بدين درامد 3 4 برابر شه بعد حالا يه سري راه ميوفتن راه حل ميدن يه سري هم توجيه مي كنن خب اگر زيان ده هست كه جمع كنيد بريد ديگه چرا مثل دانشگاه آزاد تو هر بيغوله اي دفتر زدين
دیگه مردم شدن پوست و استخوان . بسه به خداا بسه.
یعنی توی این به قولا زیان هایی که رسیده به شرکت بیمه، فقط راننده ها مقصر بوده اند؟ ایا خودروسازها با این ماشین های بی کیفیتشون مقصر نیستند؟ ببینید چند درصد خسارت وارد شده به این بیمه ها بابت پراید و سایر ماشینهای داخلی بی کیفیت بوده؟ یاد گرفتید که هر وقت کم آوردید بیاید دست کنید تو جیب مردم.
وای بر این مردم بیچاره بدبخت.
دولت و همه دستگاه ها متخصص چاپيدن و سركيسه كردن مردم شدن. يه روز بنزين، يه روز ماليات بر ارزش افزوده، يه روز خودرو و حالا هم بيمه
ميشينن فكر ميكنن چجوري ميتونن مردم رو تيغ بزنن
در امریکا که بهشت کلاه برداران بیمه است ماشین را بیمه میکنند و نرخ ان بستگی دارد به اینکه چه تعداد راننده از ان استفاده کرده و اسامی ان ها در بیمه نامه ذکر میشود و حدود بیش از صد نوع مختلف بیمه وجود دارد که انتخاب بیمه مناسب خودش احتیاج به یک لیسانس حسابداری دارد و اشخاصی خبره این کارند و پول خوبی هم به جیب میزنند
ببخشین من به عنوان خانم خونه که سالی سه چهاربار فقط پشت فرمون می شینم اونم تو مواقع ضروری
اون وقت باید پول دو برابر بدیم؟؟؟ خجالت داره .... شرم و حیا رو قورت دادن
جالبه هر فردی میاد میخواد با خالی کردن جیب مردم صنعت هایی که از بین بردن رو از ورشکستگی نجات بده.
راننده محور کردن حق بیمه به نفع گروههای ثروتمند است و به ضرر گروههای کم درآمد جامعه. زیرا پولدارهایی که هر خانواده سه نفره ده تا ماشین گران قیمت دارند سرجمع سه تا حق بیمه خواهند پرداخت و مستضعفینی که یک خانواده بیست نفره فقط یک دستگاه پرداید دست دوم قراضه دارند باید بیست تا حق بیمه بپردازند... احتمالاً این معنای جدید عدالت اجتماعی در دولت تدبیر و امید است
این کار فقط برای اونایی خوبه که چندتا ماشین دارند. اما ماشینی که در یک خانواده به صورت اشتراکی استفاده میشه چی؟؟؟ یعنی پولداره کمتر میخواد پول بیمه بده. اون خوانواده ای که از یک ماشین مثلاً 3 نفر دارن استفاده میکنن باید 3 برابر پول بدن. چقدر هوای قشر کم درآمد را دارند در این مملکت!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان