بازدید 6110
۳

پیگیری سرنوشت کمک سلبریتی‌ها به زلزله‌زدگان

کد خبر: ۸۰۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱ 03 June 2018

ماجرای برخی سلبریتی ها و سرنوشت مبهم کمک هایی که آن ها برای زلزله زدگان کرمانشاه جمع آوری کردند، ظاهرا تمامی ندارد. نبود سازوکاری که این کمک ها را سامان دهی کند و مهم تر از آن، بی تجربگی سلبریتی ها در این زمینه، باعث شده است طی هفت ماه گذشته سوالات مهمی از سوی مردم و حتی دستگاه های حقوقی و قضایی درباره این افراد مطرح شود.

به گزارش روزنامه خراسان، تازه ترین این موارد واکنش بهرام رادان است که در صفحه خود به یک شایعه پاسخ داد:

«من دیشب خبری را در پیجی به اسم ... دیدم که من و تعدادی دیگر از عزیزان یکسری پول ها را بابت زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب از مردم گرفتیم و این پول ها در حساب مان انباشته شده و قرار است حساب ما مسدود بشود. من که چنین کاری نکردم و دوستان هم راه خودشان را برای تکذیب این خبر دارند. اما من نه شماره حسابی اعلام کردم، نه کسی پولی به حسابم ریخته و نه پولی در حسابم انباشته شده است.»

رادان همچنین تاکید کرده که انتشار این خبر کذب را از طریق قوه قضاییه پیگیری خواهد کرد.

علاوه بر این الهام پاوه نژاد یکی دیگر از بازیگران نیز در صفحه شخصی اش به افترافکنی های اخیر درباره خودش واکنش نشان داد و اظهار کرد: اساسا هیچ گاه شماره حسابی برای دریافت کمک اعلام نکردم که حالا بخواهد مسدود شود.

ماجراهای خانم«ک»

گزارش خراسان حاکی است، هفته گذشته وقتی فرهاد تجری نماینده مردم گیلانغرب و سرپل ذهاب نشست خبری خود را با موضوع بررسی زلزله این شهر بعد از شش ماه برگزار کرد، از ابهامات کمک های جمع آوری شده توسط خانم"ک" برای زلزله زدگان کرمانشاه سخن به میان آورد. به گزارش خراسان و باشگاه خبرنگاران، وی گفت: چهره‌ها و سلبریتی‌ها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها و بهره‌گیری از حس مسئولیت و علاقه مردم توانستند مبلغ بسیار زیادی را که بیش از ۳۰ میلیارد تومان می‌شود، به حساب‌های خود واریز کنند. این کمک‌ها برای آن شرایط حاد و اضطراری ابتدایی وقوع زلزله بود، اما به دلیل سوء مدیریت، ناتوانی و نداشتن اطلاعات کافی شاهدیم که این کمک‌ها به درستی به دست زلزله‌زدگان نرسیده است.

وی با اشاره به یکی از همین اشخاصی که با استفاده از شهرت خود کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده است، گفت: خانم "ک" تاکنون مبلغ پنج میلیارد جمع‌آوری کرده است، اما اعلام کرده که 2.5 میلیارد تومان را در مناطق زلزله‌زده هزینه کرده، در صورتی که بعد از بررسی‌ها مشخص شد تنها ۷۵۰ میلیون تومان از مبلغ مد نظر را خرج کرده است.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده فرماندار و استاندار هنوز با این شخص ملاقاتی نداشته‌ام، اما مسئولان این منطقه خواستار انجام صحبت و مذاکره درباره این هزینه‌ها هستند، زیرا ابهامات زیادی در این زمینه وجود دارد که باید دادستانی و وزارت اطلاعات سریع به این موضوع ورود کنند.

تجری تأکید کرد: اکنون این خانم از نقش یک خَیّر به یک پیمانکار تبدیل شده و با انعقاد قرارداد با مالکان و دریافت اختیاراتی شروع به ساخت و ساز کرده است.

اظهارات استاندار کرمانشاه

در همین حال روزنامه صبح نو دیروز در گزارشی با عنوان «سایه روشن‌های خانم خیّر» به فعالیت های خیرخواهانه نرگس کلباسی در کرمانشاه و بررسی این موضوع پرداخته و از چند شکایت از کلباسی خبر داده است. این روزنامه به نقل ازاستاندار کرمانشاه نیز آورده است:
«ایشان به مردم کمک می‎کند چرا باید این مسئله را پیش بکشیم؟ مطمئن باشید که خبر شکایت صحت ندارد. تنها کسی که به‌عنوان یک مجموعه مردم‏نهاد در منطقه خوب فعالیت می‏کند، ایشان است.» بازوند تأکید می‏کند از کارهایی که تابه‌حال کلباسی انجام داده، راضی است: «من خودم از منطقه و روند کارهای ایشان دیدن کردم. ایشان پیمانکار استخدام کرده و علاوه‌بر پولی که دولت برای ساخت خانه‎ها داده است، هزینه تکمیل و نازک‏کاری 80‌خانه را با پولی که دارد، برعهده گرفته است.» بازوند تأکید می‏کند که عملکرد کلباسی از نظر فنی خوب بوده است.

این روزنامه به رغم آن که با چند نفر از شاکیان خانم کلباسی مصاحبه کرده و به نقل از آنان از شفاف نبودن هزینه کرد پول هاو روند کند ساخت خانه ها خبر داده، در عین حال در انتهای گزارش خود آورده است : ماجرای مربوط به شکایت از خانم کلباسی نشانگر آن است که لااقل از نظر مالی اتهامی به او وارد نیست و اگر هم مشکلی در باره فعالیت او در مناطق زلزله زده وجود داشته باشد، ناشی از مشکلات مدیریت هزینه ها بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
مردم ساده لوح که به یه مشت چهره معروف اعتماد کردند. اینا تو زندگی شخصی خودشون هم موندن.
الته تعدادی از این قائده مستثنی بودن
چرا نمی گوئید مشاهیر بجای سلبریتی ها
بنظر اين كار پولبريتي هاي فوتبالي .هنري واجتماعي در ثروت اندوزي و امانتدار نبودن ضربه بزرگي به اعتماد مردم ميزند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل