بازدید 18686

بازداشت احمدی‌نژاد و لغو عضویتش در مجمع صحت ندارد

به نظر می رسد، در شرایطی که خبر فیلتر شدن تلگرام بر مبنای دستور قضایی مطرح شد، عده ای با نیات و اهداف خاص در صدد هستند که فضای اطلاع رسانی را در نبود پیام رسان های خارجی غیر شفاف و غبار آلود نشان دهند که انتشار شایعاتی نظیر بازداشت و تعلیق عضویت احمدی نژاد در مجمع تشخیص، استعفای برخی وزیران و ... در همین راستا باشد.
کد خبر: ۷۹۵۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 01 May 2018

همزمان با صدور دستور قضایی برای فیلترینگ تلگرام، برخی سایت ها و کانال های گمنام شروع به انتشار اخبار جعلی و شایعاتی پیرامون مسائل مختلف پرداختند که از جمله آن می توان به انتشار خبر کذب بازداشت «محمود احمدی نژاد» و استیضاح برخی وزیران اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»، این شایعه و شایعاتی از این دست که مشخص نیست با چه هدفی و از سوی چه کسانی مطرح و دنبال شده است، بلافاصله از سوی برخی مقامات و مسئولان تکذیب شد و برخی همزمانی آن با طرح فیلترینگ تلگرام را در جهت متشنج کردن فضا عنوان کردند.

بازداشت احمدی‌نژاد و لغو عضویتش در مجمع صحت ندارد

رسانه ها و شبکه های اجتماعی منسوب به احمدی نژاد در واکنش به انتشار شایعه بازداشت او نوشته اند: «صبح امروز خبر کذبی در یکی از رسانه های گم نام پیرامون دکتر احمدی نژاد منتشر شد که بلافاصله توسط رسانه های هر دو جناح سیاسی پوشش داده شد.فارغ از انگیزه های پیدا و پنهان رسانه های متصل به جریان قدرت از انتشار این گونه خبرها، به نظر می رسد جریان های فاسد سیاسی بیشتر آرزوهای خود را در قالب شایعات بیان می کنند.»

همچنین روز گذشته نیز در برخی رسانه های گمنام و در بعضی شبکه های اجتماعی خبری در ارتباط با تعلیق «محمود احمدی نژاد» از عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام  منتشر شد که صحت ندارد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در واکنش به انتشار این موضوع، خبر تعلیق محمود احمدی نژاد از عضویت در مجمع را تکذیب کرده است.

در پی انتشار شایعاتی مبنی بر تعلیق عضویت رئیس دولت های نهم و دهم از عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، «حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم» که خود نیز عضو مجمع است، این مساله را تکذیب کرد و آن را شایعه ای بیش ندانست.

به نظر می رسد، در شرایطی که خبر فیلتر شدن تلگرام بر مبنای دستور قضایی مطرح شد، عده ای با نیات و اهداف خاص در صدد هستند که فضای اطلاع رسانی را در نبود پیام رسان های خارجی غیر شفاف و غبار آلود نشان دهند که انتشار شایعاتی نظیر بازداشت و تعلیق عضویت احمدی نژاد در مجمع تشخیص، استعفای برخی وزیران و ... در همین راستا باشد.

رسانه ها و مخاطبان آنها در چنین شرایطی که برخی تلاش می کنند با حربه جعل خبر و یا انتشار اخبار کذب و نادرست نسبت به جذب مخاطب با غیرشفاف بودن فضای اطلاع رسانی اقدام کنند باید خبرها را از رسانه های معتبر و مورد وثوق دنبال کنند و درباره هر خبری پیش از مطرح کردن آن، صحت و سقمش را جویا شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۳۱
موضوعی اول شایعه خونده می شه و بعدش تبدیل به واقعیت می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
تابناک کینه ورزی خوب نیست آن هم تا این حد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
همچین میگی میخان فضارو غبارآلود و غیر شفاف نشون بدن که انگار تا حالا این فضای مجازی رنگ دروغ و شایعه رو به خودش ندیده.چه الان چه قبلا و چه بعدا بیشتر از نصف اخبار فضای مجازی یا دروغه یا شایعه با این تفاوت که وقتی خبر دروغ و یا شایعه منتشر میشه ی دفعه ی موجی راه میوفته و همه فضا تا چند روز تحت تاثیر اون خبر کذب قرار داره ولی وقتی تکذببیه اون میاد بیرون دیگه این عاشقان اطلاع رسانی آزاد و شفاف یا سرشون رو میکنن زیر برف ک یا مشغول شایعه بعدی هستند و هیچکس از اصل ماجرا باخبر نمیشه
ظلم نکنید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
اصلا ارزش جواب داره این شایعات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
سه شنبه 11 اردیبشت97 :
یورو 72170
پوند82100
دلار آمریکا ؟؟؟
دلار کانادا 46620
سکه 19150000
صحت پیدامیکند !
در شرایط فعلی بازداشت احمدی نژاد کاری اشتباه و نسنجیده است
به چی گیر دادی تابی؟
بله قطعا شایعست ولی تجربه در ایران ثابت کرده هدف از پخش این شایعات افکار سنجی و برآورد واکنش های عمومی برای عملی کردن همون شایعست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
درود بر احمدنژاد
ول کن تابناک











از بس این خبرهارو شنیدیم خسته شدیم
شمااول رسانه موردوثوق مردم راپیدا کن وبعد توصیه کن اطلاعات رااز رسانه های موردوثوق بگیرند .
درود بر احمدی نژاد ضد فساد و رانت ....
جالبه خو شما تو کنال تلگرام زدین که عضویتش تو مجمع تعلیق شد
شما که دوس دارید اینگونه اخبار حتی جعلیش..
تعجب کردیم چون علیه احمدی نژاد نمیتوانند کاری کنند.
مطالب خوبي داريد
درصورت تمايل به تبادل لينک پيام دهيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
عاشقتم!!
زنده باد احمدی نژاد مظلوم دوران
امام زمان هم بگوید احمدی نژاد متخلف است وباید محاکمه شود حامیان او حاضر نمیشوند وی را محاکمه نمایند
مسلم است که صحت ندارد...می خواستند بازداشت کنند تا حال کرده بودند....دیگر مسئولین را برای بسیار کمتر از این محاکمه میشوند ..
چرا خبر کذب منتشر میکنید بعدش تکذیبش می کنید.ب
قبلاً اگر می خواستند قیمت لوازم اولیه زندگی (مثل یخچال، تلویزیون و ....) را گران کنند (بخصوص در دهه شصت) اول چند روزنامه تیتر درشت می زد که شایعه ی افزایش قیمت مثلاً یخچال تکذیب شد. جالب بود که یک قیمت سرسام آوری هم در قالب شایعه به دهان می انداختند. این خبر آن قدر در محافل دهان به دهان می گشت که دست آخر به صدا و سیما می کشید تا همه مطمئن شوند که همه مردم آن را شنیده اند. بعد یواشکی قیمت یخچال را بالا می بردند ولی نه در حدی که در شایعه ها اعلام شده بود. قیمت بسیاری از اقلام حیاتی (از جمله داروها) به این صورت گران شد. این خبر، شایعه، تکذیبیه و اسمش را هر چه که بگذاریم شاید طلیعه ای باشد برای اقدامی مشابه.
امروز مردم بیچاره وفقیر بیش از گذشته به امثال احمدی نژاد نیاز دارند مسئولین مراقب باشند اشتباهی دیگری نکنند
پاینده و پیروز باد احمدی نژاد عزیز همه دوسش دارن و عاشقشن
خودتون اولین منبعی بودین که کار کردین!
روابط عمومی مخابرات استعفای وزیر را نه تایید و نه تکذیب کرده
پس صحت داره
می خواهید که نظر سنجی کنید و ظرفیت مردم رو با این اتفاق بسنجید بعد اقدام کنید واقعا این مرد چه کرده که ولش نمی کنید احمدی نژاد در تاریخ ایران موند برای همیشه
به کوری چشم مخالفان دوران طلایی احمدینژاد برمیگردد
شایعه درست میکنید ..اخبار جعلی بیرون میدید

خودتونم نقد میزنید و شاکی میشید!!!!!!


والا نوبرید

خخخ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل