بازدید 8192
کشته شدن ۷ خبرنگار و مقامات امنیتی

کابل بار دیگر حمام خون شد

کد خبر: ۷۹۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 30 April 2018

به فاصله یک هفته از حمله خونین به کابل، مجددا پایتخت افغانستان شاهد یک حمله دلخراش دیگر بود.

به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری صدای افغانستان گزارش داد: بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، حملات انتحاری امروز دوشنبه (10 ثور) در منطقه به شدت محافظت شده شش درک در شهر کابل، 21 شهید و 27 زخمی برجای گذاشته است. شش شهید و یک زخمی این حمله، خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌ ها هستند.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان(آوا)، وحید مجروح سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که در نتیجه این دو حمله انتحاری، 21 شهید و 27 زخمی به بیمارستان ها منتقل شده اند.

ساعت هشت صبح امروز نخست یک حمله انتحاری توسط یک عامل انتحاری موتور سیکلت سوار، بر ساختمان ریاست امنیت ملی واقع در منطقه شش درک شهر کابل دست به حمله زد.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت این کشور گفته است که در انفجار اول، 4 تن کشته و 5 تن دیگر زخمی شده‌اند.

اما یک ساعت پس از انفجار اول، در حالی که خبرنگاران و تصویربرداران و هم‌چنین نیروهای امنیتی در محل حادثه جمع شده بودند، یک عامل انتحاری دیگر در پوشش تصویربردار خود را به محل رویداد می‌رساند و دست به حمله می‌زند.

پلیس کابل اعلام کرده است که عامل انتحاری دوم با استفاده از دوربین در میان خبرنگاران به محل انفجار رفته و خود را منفجر کرده است.

بر اساس آخرین گزارش‌های موجود، در نتیجه انفجار دوم، سه خبرنگار و سه تصویربردار کشته شدند و یک تصویربردار دیگر زخمی شده است. تصویربردار خبرگزاری فرانسه، تصویربردار شبکه خبری طلوع نیوز و همچنین خبرنگار و تصویربردار تلویزیون یک در میان قربانیان این حمله حضور دارند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه تایید کرده که شاه مری، یکی از کشته‌شدگان عکاس این خبرگزاری است. همچنین لطف‌الله نجفی‌زاده، رئیس تلویزیون خصوصی طلوع افغانستان، در صفحه توییتر خود نوشته که یک تصویربردار و یک خبرنگار این تلویزیون در انفجار امروز زخمی شده‌اند.

این حمله حوالی ساعت ۸ صبح به وقت محلی در این ناحیه که دفاتر ریاست امنیت ملی، فرماندهی ناتو و سفارت آمریکا قرار دارد صورت گرفته است.

حشمت استانکزی، مشاور فرماندهی پلیس کابل، به بی‌بی‌سی گفت که حمله اول انتحاری بوده و حمله کننده با استفاده از یک موتور این حمله را انجام داده است.

درفهرستی از زخمی‌های رویداد امروز کابل که به دسترس روزنامه ۸صبح قرار گرفته، اسامی ۴ کارمند اداره امنیت ملی افغانستان در میان زخمی‌ها دیده می‌شود.

واکنش ریاست جمهوری افغانستان

در همین حال ارگ ریاست جمهوری در واکنش به حمله انتحاری امروز در شش درک کابل گفت: « هدف قرار دادن افراد ملکی، نمازگزاران در مساجد، پروسه‌های دموکراتیک، خبرنگاران و آزادی بیان مصداق عینی از جنایت جنگی می‌باشد.»

در اعلامیه ارگ آمده است:” در رویداد امروز با تاسف شماری از خبرنگاران رسانه‌های کشور نیز شهید و زخمی شده اند. آزادی بیان از دست‌آورد‌های مهم مردم و حکومت بوده، از این دست‌آورد و ارزش با تمام توان حفاظت و حراست خواهد شد.”

تا کنون مسولیت این حمله را گروه خاصی به عهده نگرفته است.

لحظه انفجار در میان خبرنگاران
لحظه انفجار در میان خبرنگاران

تصاویر از رویترز/صدای افغانستان/کابل نیوز

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر