بازدید 14234
به رغم سرگردانی خانواده‌ها و سردرگمی مسئولان و نهادها،

اصرار عجیب و شبهه آفرین وزیر برای اجرای یک طرح شخصی!

اگر به لغو این تصمیم منجر شود، دردناک‌تر است، آنقدر که می‌توان پرسید آیا مسئولانی که توان اجرای یک تصمیم اساسی مانند حذف مدارس نخبه پرور کشور را ندارند، در دیگر عرصه ها کارشناسی شده و با حساب و کتار رفتار می‌کنند یا به دنبال اجرای ایده های شخصی هستند؟!
کد خبر: ۷۸۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 12 April 2018
ایده پر سر و صدای وزیر که یک شبه و بی هیچ اعلام قبلی در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد، در نتیجه مخالفت‌های فراوانی که آفرید، موقتا از دستور کار خارج شد؛ اتفاقی تکراری و البته هزینه آفرین که به مانند همیشه به سرعت فراموش خواهد شد!

به گزارش «تابناک»، طرح حذف آزمون مدارس نمونه و تیزهوشان که چندی پیش با اعلام وزیر در توئیتر به اجرا در آمد، موقتا متوقف شده است. این را برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر می‌دهند که طی روز‌های گذشته یکی از دستور جلسه هایشان در این شورا، بررسی همین موضوع بوده است.

افرادی از جمله عزت‌اله ضرغامی که بعد از آن جلسه به صراحت از «پایان نشست به نفع سمپادی‌ها» سخن به میان آورد و گفت: «آزمون پایه هفتم متوسطه اول در سال جاری برگزار می‌شود و پذیرش در این مدارس همانند گذشته خواهد بود. اجمالا قرار شد آزمون دوره متوسطه اول برای سال جاری مثل گذشته انجام شود و اصلاحات انجام گرفته توسط شورای عالی آموزش و پرورش برای سال‌های آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.»

اظهار نظری که نشان می‌دهد طرح برچیدن مدارس سمپاد که مسئولان آموزش و پرورش و در راس ایشان، وزیر این وزارت‌خانه بر قطعی بودن آن و مزایایش اصرار داشتند، موقتا برچیده شده است. همان طرحی که بی مقدمه و ناگهانی خبر اجرایش مخابره شد تا خانواده‌های بسیاری را شوک زده کند. چه آن‌هایی که فرزندانشان در مدارس نمونه و تیزهوشان درس می‌خوانند و چه دیگرانی که دوست دارند آینده درسی فرزندشان در این مدارس رقم بخورد و برای این منظور از گذشته برنامه ریزی کرده‌اند.

برنامه‌هایی که در سایه اجرای ناگهانی تصمیم حذف این مدارس همه نقش بر آب شدند. انگار نه انگار که می‌شود برچیدن این مدارس سابقه دار را در یک بازه و به مرور انجام داد نه دفعتا و ناگهانی. اقدامی آنقدر ناگهانی که این باور را به وجود آورده بود که شرایط تغییر خواهد کرد. وضعیتی همراه با تردید برای خانواده‌ها که هنوز کامل رفع نشده است.

آن گونه که بعد از اظهار نظر‌های اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیدمحمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش مدعی شد، مصوبه حذف آزمون ورودی برای ابتدایی پابرجاست، اما نیازمند امضای رئیس جمهور است تا بعد از آن ابلاغ شود. اتفاقی که هنوز رخ نداده و برخی بر این باورند که دلیلش، مخالفت رئیس جمهور با این کار است.

مخالفتی که می‌تواند ناشی از مخالفت‌های صورت گرفته با تصمیم وزارت آموزش و پرورش باشد. مخالفت‌هایی که موجب شده نظر رئیس جمهور در این باره تغییر کند چراکه بطحایی پیشتر از اعلام تصمیمش در این خصوص به رئیس جمهور و دریافت نظر موافق وی خبر داده بود، اما حالا با امضا نشدن این مصوبه توسط رئیس جمهور مواجهیم که نشان می‌دهد نظر روحانی عوض شده است.

وضعیتی که ممکن است ناشی از اشکال رئیس جمهور به شیوه اجرای این تصمیم باشد نه کلیت حذف آزمون از مدارس ابتدایی یا حذف مدارس ویژه. شیوه انتقاد آفرینی که وزارت آموزش و پرورش برای اجرای تصمیمی در نظر گرفت که به زعم ایشان، مزایای فراوانی برای کشورمان به همراه دارد و می‌بایست به سطوح دیگر نیز سرایت داده شود.

اتفاقی که اگر منجر به توقف اجرای این تصمیم شود، عملکرد مسئولان آموزش و پرورش نسنجیده جلوه می‌کند و از صلابت تصمیم شان می‌کاهد و اگر به لغو این تصمیم منجر شود، دردناک‌تر است. آنقدر دردناک که می‌توان پرسید آیا مسئولانی که توان اجرای یک تصمیم اساسی مانند حذف مدارس نخبه پرور کشور را ندارند، در دیگر عرصه ها کارشناسی شده و با حساب و کتار رفتار می‌کنند یا به دنبال اجرای ایده های شخصی هستند؟!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰۷
انتشار یافته: ۳۸
این نشان دهنده تودر تویی نهادی است که کشور را به بن بست کشیده است وقتی وزیر قدرت حذف یک ازمون ندارد پس کاره ای نیست. بعد هم نشان می دهد پشت این مافیا چه کسانی هستند
وقتی عزمی جدّی برای رفع تبعیض از بچه های این مملکت نیست،چطور انتظار رفع تبعیض و فساد در اجتماع وجود دارد!!
عالی شد همه یکسان دم وزیر گرم
در مورد تراشیدن یا نتراشیدن قانونی ندارند میخای برای دانش اموز نخبه قانون داشته باشند
کی راست می گه ...
شما ؟
اونا ؟
ما ؟
کی ؟
راستی تو این مملکت دقیقا کی به کیه ...
قراره از کدوم دروازه دفاع کنیم و به کی گل بزنیم ....
داور با کدوم طرفه ؟ پس چرا تماشاچیا تو زمین هستند ؟
بازکن ها کجا هستند ؟
این رونالدو کیه ؟
کِی قراره وزیر بشه ؟
کنکور دقیقا کیلویی چنده ؟
چرا پولدارها پراید رو گذاشتن رفتن فراری سوار می شن ؟
این چه وضعیه ؟ چرا من اینقدر جفنگیات می نویسم ؟
شما چرا اینقدر جفنگیات رو جدی می خونین ؟
...
آآآآآآی شفافیت کجایییییی ؟
اتفاقا کار وزیر بسیار درست بود این آزمونها بجز ایجاد استرس و تنش برای دانش‌آموزان و خانواده ها و ایجاد بیماری های جسمی و روانی در بچه‌ها چیزی ندارند .و فقط جیب مافیای موسسات الکی رو پر میکنند
تصمیم به حذف آزمون مدارس تیزهوشان تصمیمی بسیار درست و کارشناسی است. اما مثل همیشه مافیای پول و قدرت تاثیرگذاری بیشتری دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
؟مافیای غیر انتفاعی ها مورد تایید شما است
آقا ایجاد این نوع مدارس عین بی عدالتی است تمام امکانات را عادلانه باید توضیح کرد.
طرف می آید از امکانات خوب این مدارس استفاده می کند ، در کنکور هم با رتبه خوب و در دانشگاه خوب قبول می شود و بالطبع باز از امکانات خوب استفاده می کند و وقتی فارغ التحصیل شد و وقتی موقع ثمره دادنش برای مملکتش میشه مهاجرت میکند به اروپا ، یعنی هلو برو تو گلو.
اگه یه کار درست تو این مملکت شده باشه همین مدارس تیزهوشان که دانش آموزای با استعدادتر رو کنار هم میذاره و یه محیط علمی تقریبا مناسب با هزینه پایین فراهم میکنه که اونم خداروشکر ۱۵ سال میخوان منحل کنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
اشتباهی مثبت دادم
ازمونهای دبستان فقط باعث استرس و افسردگی کودکان می شود. این کار وزیر یکی از کارهای مثبت این چند وقت بوده. حالا مافیای کلاس های خصوصی خوشش نمی اید نباید کودکی بچه ها فدا شود تا پول توی جیب عده ای برود
اكثروالدين پس ازتولد فرزندشان دچار تب كنكور اينده وى مبشوند وهمه نوع امكانات روزرادرا
دراختيارش ميگذارند تادراينده بتواند از سد كنكور بگذرد وقتى نمره اى دركارنباشد تمام اين تلاشها متوقف خواهدشد وسطح سواد دانش اموزان كاهش بسيار خواهد يافت
به نظرم حذف ازمون باید بسیار زودتر اتفاق می افتاد. سلامت روحی بچه ها بسیار مهمتر است تا پول دراوردن عده ای در کلاسهای تست و ....
بسیار هم طرح خوبی هست.بسیاری از خانواده ها موافق این طرح هستند
متاسفانه توی ایران همه دنبال پووووووللللند
وجود چنین مدارسی احمقانه است. به سیستم های آموزشی پیشرفته دنیا در آمریکا اروپا و ژاپن نگاه کنید. کجای دنیای مترقی دانش آموزان مستعدتر را قربال کرده و همگی را در یک جا جمع میکنند؟‌ وجود مدارس تیزهوشان سالهاست که به سرمایه های انسانی کشورمان خیانت میکند. برچیدن این مدارس میتواند گامی مثبت در جهت افزایش کیفیت آموزشی و نخبه پروری باشد. بنده خودم فارغ التحصیل این مدارس هستم و هم اکنون دکترای مهندسی دارم. این مدارس هرگز منفعتی برای دانش آموزانش نداشته بلکه موجب تشدید استرس و همچنین غرور کاذب برای دانش آموزان میشود. در فضای این مدارس همه دانش آموزان بهره هوشی یکسانی ندارند. در نتیجه دانش آموزانی که در مدارس دیگر نخبه محسوب شده و در دیگر دانش آموزان هم انگیزش ایجاد میکردند با ورود به این مدارس احساس کند ذهنی میکنند.
بچه ها چه گناهی دارند امسال عجب گیری کردیم گفتن حذف شد چقدر بچه های مان ناراحت شدند الان ودیگر درس وتست براز امادگی ازمون را رها کردند الان نزدیک ازمون زمزمه برگشت ان را دارند دیگر نه وقت خواندن دارند چکا ر می کنید با روحیه بچه ها داغون کردید رفت
من شادترین لحظات زندگیم ۷سال بود که در سمپاد بودم.مدرسه ای بدون رانت و تبعیض طبقاتی
من نمیدانم وقتی این همه نهاد و کارگروه و ... برای فرهنگ و سیاست و اقتصاد و ... وجود دارد و نخبه مملکت میدانند و مثلا از ریل خارج شدن مملکت را مراقبت میکنند چرا در دوره محمود سیاستهای اقتصادیش و بقیه سیاستهایش را مهار نکردند و الان همه کاسه کوزه ها را سر او میشکنند؟؟
در مورد حذف این مدارس تیزهوشان اگر چه بود و نبود این مدرسه ها تغییری نسبی ولو در حد اپسیلون در وضعیت آشفته و اسف بار مملکت در همه جهات فرهنگی و اقتصادی و ... ندارد و اساسا اولویت ده هزارم مملکته!! اما اینکه بساط این همه هجوم به سمت "کتاب های بی روح و بی کاربرد درسی و خدا شدن در آنها" برچیده و کمرنگ و کمرنگ تر شود خوب است. لزومی به ایزوله کردن نخبگان در مدارس خاص و حتی در دانشگاههای خاص نیست. نخبه باید با جامعه تماس داشته باشد. اگر نداشته باشد نهایتا مایی میشویم که از همه لحاظ برتریم اما در زمینه هایی چون شناخت جامعه و در یک کلمه هوش اجتماعی کم می آوریم. اینکه گروهی از بچه ها با هم باشند و یکی مخ فیزیک باشد و دیگری کامپیوتر و آن یکی اقتصاد و بازار و دیگری طلا و اون یکی مکانیکی ماشین هیچ مشکلی که ایجاد نمیکند مفید هم هست.
اکثریت قاطع فرهنگیان که سالها در این سیستم هستند و با مشکلات و با نقاط قوت و ضعف سیتم از نزدیک آشنا هستند از تصمیم وزیر حمایت میکنند و بسیار جای تعجب است که افرادی چون آقای ضرغامی که حتی یک روز در کلاس درس تشریف نداشتند بر چه اساس به خود اجازه اظهار نظر می دهند
از اقدامات درست و قابل دفاع وزارت آموزش و پرورش بود. به امید اجرای دوباره و توقف این آزمونهای نادرست و ناعادلانه‌.
کی گفته این مدارس نخبه پرور هستن؟ یه عده پولدار به زور انواع و اقسام کتاب های کمک آموزشی و کتاب تست و معلم های خصوصی جورواجور بچه هاشون رو (که اصلا هم نخبه نیستن) می فرستن تو اینجور مدارس که به خرج دولت از بهترین امکانات آموزشی استفاده کنن و درست آخر کنار همون بچه های به اصطلاح غیر نخبه که بعضا بسیار باهوش تر هم هستن بنشینن و کنکور بدن. این کجاش عادلانه ست. خیلی از بچه هایی که موفق نمیشن وارد اینجور مدارس بشن اتفاقا سطح هوش خیلی بالایی دارن ولی چون والدینشون پول ندارن روشون سرمایه گذاری کنن نمیتونن تو امتحان ورودی قبول بشن.
هر موقع دولت تونست شرایط برابر تحصیلی رو واسه همه اقشار جامعه فراهم کنه اون موقع میتونه مدعی بشه که با یه همچین آزمون هایی تونسته نخبه ها رو جدا کنه.
کار بسیار درستی است اصلا این چه نظام اموزشی هس که پنج دبستان از بچه امتحان تستی بگیرن بعد بهش بگن تیزهوش واقعا وزیر درست میگه
ایشالا که همه این مدارس حذف بشن
یکبار هم قرار شد تصمیم قاطعانه ای گرفته بشه اجازه نمیدن. متاسفم واقعا.
ایکاش از همین امسال حذف بشه این آزمون. وگرنه تا سال دیگه باز هم فراموش میشه و عین قبل استرس و فشار و ......
خوداییش ما موندیم با این کاربدست ها نخبه چه کنیم . از اون طرف قانون تصویب می کنند به خاطر اینکه استرس از خانواده ها و دانش آموزان دور شود کنکور باید حذف شود ، از این طرف می آیند همین کنکور را در ابتدایی و دبیرستان با نام آزمون تیز هوشان و نمونه تصویب و اجرا می کنند .؟؟؟؟؟؟
حال وزیری که خواسته عاقلانه رفتار کنند ، تحت فشار قرار می دهند که از تصمیم خویش که به نفع خانواده و جامعه بود برگردد . تا منافع عده ای تامین شود .
از تابناک انتظار دارم بجای همداستانی با سودجویان آشفته بازار کلاسها و کتابهای آزمون مدارس خاص و نابودی کودکی فرزندان معصوم واقعیت را انعکاس داده و کسانی که برای سود بیشتر برای اجرایی نظر وزیر اخلال میکنند را معرفی نماید.
تابناك جون مافياي كنكور تو رو هم وسوسه كرده
یکی از آشنایان من سمینار و کلاسهایی برای بچه های دبستانی جهت آمادگی امتحانات این مدارس برگزار میکنه و از این راه به ثروت افسانه ای و درامد نجومی بادآورده رسیده و شدیدا از این طرح ناراحته ... چرا باید بچه های کم سن و سال زیر استرس و فشار امتحان و تست و غیره قرار بگیرن تا عده ای مافیا به شکل زالو وار و در قامت کلاسهای کنکور و تدریس خصوصی و غیره ارتزاق کنند و به درامدهای افسانه ای دست یابند؟
حذف مدارس سوپاپ خیانتی بزرگ‌به کشور بود.الحمد الله که جلو آن گرفته شد.
وظیفه ی اصلی اش را رها کرده و یک موضوع خیلی جزیی را سوزه کرده تا رسیدگی به حقوق فرهنگیان به محاق برود
وقتی شورای عالی اموزش پرورش مصوبه ای در مورد ازمون می دهد شورای انقلاب فرهنگی چه جایگاهی دارد که دخالت می کند؟
این شورای عالی انقلاب فرهنگی به چه کسی پاسخگو است؟
کار وزیر کاملا درست است.
تصمیم وزیر کاملا درست و کارشناسی شده است.
معنی عدالت تقسیم مساوی نیست عدالت یعنی حق هرکس را به خود او دادن
دانش آموزانی که از سطح هوش بالاتری برخوردارند باید در این مدارس با امکانات بهتری درس بخوانند ازقضا درس خواندن این دانش آموزان کنار دیگران عین بی عدالتی است باعث تباه شدن استعدادهایشان میشود
خود من یک سمپادی بودم و از شنیدن این خبر بسیار ازرده گشتم
به قول معروف دست گربه به گوشت نمیرسه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
یکی از اشکالات این مدارس این است که همین غرور کاذب را در افرادی مثل شما ایجاد کرده
قبول شدن در آزمونهای سمپاد نیاز به آموزش خاصی نداره وحماقت خود مردم باعث سودجویی افراد می گردد قرار نیست که همه انشتین بشن قبولین سمپاد افراد خاص و باهوشی هستند و به امکانات و.... بستگی ندارد فقط جو حاکم آن مدارس باعث افزایش انگیزه برای موفقیتشان می گردد
دخترم بدون هیچ گونه هزینه و آموزش اضافه ای وارد این مدارس شد و بسیار از تحصیل در مدارس سمپاد لذت می بره. در ضمن برنامه های این مدارس بسیار متنوع بوده و به هیچ وجه تک بعدی نیست. لطفا از روی احساسات و شهودی و بدون داشتن اطلاعات کافی از ماهیت و فضای این مدارس قضاوت نکنید. حذف سمپاد به نفع مافیای مدارس غیر انتفاعی و به ضرر خانواده ای متوسط جامعه هست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس