بازدید 18348
طرح‌های مفصل وزیری که از همه چیز ناراضی‌ست و قصد انقلاب دارد:

آموزش و پرورش مقاومت می‌کند، اما دلیل نمی‌شود دنبال اصلاح نباشیم/ نه فقط آزمون تیزهوشان، که با همه آزمون‌های تستی و «مشق شب» هم مخالفیم و حذفشان می‌کنیم

اگر افتخار کنیم که مدرسه ای داریم که ساعت ۷ صبح زنگش را می زنیم و ساعت ۲ بعدازظهر تعطیل می‌شود و مراسم و برنامه‌های مان هم به موقع برگزار می شود چه فایده دارد اگر خروجی اش یک سری نوجوان بی حوصله و کم تحمل و پرخاشگر باشد؟ این چه نظام آموزشی است؟
کد خبر: ۷۸۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 28 March 2018
سومین وزیر آموزش و پرورش در دو دولت روحانی، به نوعی متفاوت‌ترین سکاندار این وزارت‌خانه نیز در همه زمان‌ها هم هست. وزیری که در برنامه هایش، نوید انقلاب در آموزش و پرورش را می‌دهد و بر این باور است که وزارت‌خانه تحت امرش برای این انقلاب با وی همراهی نمی‌کند و اشکال دارد!

به گزارش «تابناک»، این را می‌شود از گلایه‌های مکرر چند وقت اخیر وزیر دریافت که معتقد است «مأموریت نظام آموزش‌وپرورش از هدف اصلی خود گم‌شده» و تاکید دارد که «مقاومت در برابر تغییرات در آموزش وپرورش بسیار زیاد است و فرهنگ‌سازمانی در این وزارت خانه به‌شدت در برابر اصلاحات مقاومت می‌کند، اما این دلیل نمی‌شود که ما به دنبال اصلاح در آموزش‌وپرورش نباشیم.»

گلایه‌ای که چه نشست خبری باشد و چه هر فرصت دیگری برای گفت‌وگوی تفصیلی، موکد تکرار می‌شود تا همگان بدانند سیدمحمد بطحایی به دنبال اتفاقاتی بزرگ‌تر و بیشتر از تعطیل کردن مدارس تیزهوشان است، اما وزارت‌خانه‌اش دارای ساختار سنتی است و در مقابل این تغییرات مقاومت می‌کند. گلایه‌ای جنس تیتر گفت‌وگوی تفصیلی سالنامه اعتماد با وی که در ادامه گزیده‌هایی از آن را خواهید خواند:

آنچه من فهم کردم (و ممکن است که درست نباشد) این است که یکی از مهم‌ترین مولفه‌های آقای روحانی در انتخاب وزرا بحث رویکرد اعتدالی کاندیدا‌ها بوده است. ایشان بار‌ها تکرار کرده‌اند آنچه می‌تواند همه گروه‌های همسو و همدل در نظام را برای حل مسائل کشور و فائق آمدن بر مشکلات بسیج کند، این است که مشی اعتدالی بر تصمیم گیری‌ها حاکم باشد. قرار نیست من از سلایق سیاسی ام در حوزه اصلاح طلبی کوتاه بیایم، باید تحمل داشته باشم که با مخالفان خودم در سلیقه سیاسی همکاری کنم.
 
 آدم‌های کمی بی تفاوت‌تر یا آن‌هایی که غمخوار مشکلات کشور نباشند به نظرم در دایره انتخاب آقای روحانی جایی نداشتند و این به نظرم صفت مشترک میان وزرا است از جمله آموزش و پرورش. در دولت یازدهم جناب آقای فانی و جناب آقای دانش‌آشتیانی همین گونه بودند و در دولت دوازدهم من هم تاحدودی فکر می‌کنم با همین ملاک‌ها مورد انتخاب قرار گرفتم.
 
در مورد آقای دانش آشتیانی صراحتا عرض می‌کنم که قضاوت در مورد وزیری که هشت، نه ماه وزارت کرده است، قضاوت درستی نیست. نمی‌توان در مورد عملکرد و موفق یا ناموفق بودن کسی که با همه سختی‌ها و مشکلات موجود مسئولیت وزارت را می‌پذیرد، بعد از چند ماه قضاوت کرد چه بسا اگر وزارت ایشان استمرار پیدا می‌کرد یکی از موفق‌ترین وزرای آموزش و پرورش پس از انقلاب تلقی می‌شد و البته حرف من هم همین است که چقدر سیستم سنتی و بسته آموزش ممکن است در ناتمام ماندن دوره وزارت ایشان نقش داشته باشد.
 
 باید به یک نکته توجه کنیم: آموزش و پرورش فرهنگ سازمانی خودش را دارد، مثل تمامی سازمان‌ها در آموزش و پرورش ما متغیر‌های زیادی داریم که در تصمیم گیری‌های مدیران ارشد تاثیرگذار است. تکرار می‌کنم؛ یک مدیر وقتی می‌خواهد تصمیم بگیرد، متغیر‌های زیادی بر آن تصمیم تاثیر می‌گذارد. حالا اگر من به عنوان یک مدیر ارشد این متغیر‌ها را نشناسم یا از عهده مدیریت کردن آن‌ها برنیایم حتما در بسیاری از تصمیم‌گیری‌هایم یا پیاده کردن ایده‌هایی که از قبل داشتم و فکر می‌کردم می‌توانم آن‌ها را عملی کنم ناموفق خواهم بود.
 
آموزش و پرورش مقاومت می‌کند، اما دلیل نمی‌شود دنبال اصلاح نباشیم/ نه فقط آزمون تیزهوشان، که با همه آزمون‌های تستی و «مشق شب» هم مخالفیم و حذفشان می‌کنیم
 
 در آموزش و پرورش گاهی یک موضوعاتی برای ما مساله است که وقتی برای همکاران دیگر در سایر وزارتخانه‌ها می‌گویم تعجب می‌کنند. بگذارید مثال بزنم. بیمه تکمیلی را ببینید؛ کارکنان بسیاری از دستگاه‌ها از بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند. من از بسیاری از دستگاه‌ها می‌پرسم که برای بیمه تکمیلی چقدر دریافت می‌کنید؟ چه خدماتی به شما می‌دهد؟ خیلی‌ها اصلا نمی‌دانند چه مبلغی ازشان کم می‌شود. اما همین بیمه تکمیلی در آموزش و پرورش که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد یک مساله است. مساله‌ای که ساعت‌ها نه فقط وقت معاونان وزیر و مدیران بلکه وقت وزیر را می‌گیرد. خب آموزش و پرورش ما این است، با مشکلات فراوان مدیران ارشد ما باید از ظرفیت‌ها استفاده کنند تا کمی این ماشین آموزش و پرورش را به سوی اهدافش هل بدهند.
 
 آموزش و پرورش به دلایل مختلف در برابر تحول به شدت مقاومت می‌کند. شما اگر بخواهید کوچکترین تغییری در هریک از ارکان و اجزای نظام و آموزش و پرورش ایجاد کنید با مقاومت‌های بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوید. اجازه بدهید با مثال توضیح بدهم. موضوع حذف آزمون در دوره ابتدایی از نظر بسیاری از صاحب نظران علوم تربیتی یک اصل بدیهی است و مورد تایید قرار گرفته است. چرا داریم این بچه‌های هفت هشت ساله را زیر فشار آزمون‌ها و کتاب‌های کمک آموزشی له می‌کنیم؟ همین موضوع بسیار ساده باعث شده که ما به شدت زیر فشار باشیم.
 
 از مجرا‌ها و افراد مختلف فشار می‌آورند که چرا این کار [حذف آزمون تیزهوشان]را کردید؟ می‌گوییم چرایش که یک اصل بدیهی است. من با اصل آزمون مخالفم، ولی فعلا از ابتدایی شروع کرده ایم، چون زیر این فشار بچه‌ها دارند افسرده می‌شوند. این برمی گردد به همان بافت فرهنگ سازمانی ما که بسیار در برابر تغییرات مقاومت می‌کند. در مدیریت به این موضوع می‌گویند اینرسی وضع موجود؛ آدم‌ها دوست دارند همان روشی که ده، پانزده سال است دارند ادامه می‌دهند را پیش ببرند و تغییری به وجود نیاید. این اینرسی در آموزش و پرورش خیلی زیاد است و به همین دلیل تحول در آموزش و پرورش مقداری سخت است.
 
 [در پاسخ به این سوال که آیا کاهش بودجه آموزش و پرورش نتیجه کاهش وزن جایگاه این وزارت خانه با حضور شماست؟:]بودجه آموزش و پرورش برای سال آینده نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه نسبت افزایشش نسبت به سال‌های گذشته به مراتب بیشتر است. با احکامی که به تصویب خواهد رسید وضعیت آموزش و پرورش از حیث بودجه (ان شاءالله اگر تخصیص داده شود)، سال آینده وضعیت بهتری را نسبت به امسال و سال‌های قبل خواهد داشت. بودجه آموزش و پرورش در سال آینده از میزان افزایش بودجه عمومی دولت بیشتر است.
 
 یکی از دلایلی تصورِ کاهش بودجه را ایجاد می‌کند این است که بخشی از اعتبارات آموزش و پرورش را در قالب اوراق سکوک و خزانه اسلامی دیده‌اند و دوستانی که این برداشت را دارند آن را در محاسبات‌شان اعمال نمی‌کنند. می‌دانید که دولت از حیث درآمد‌های خزانه در یک وضعیت بسیار انقباضی قرار دارد، بخشی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی را که بتواند از طریق اوراق سکوک پرداخت کند از ردیف بودجه در می‌آورد و آن را از محل اوراق سکوک می‌دهد.
 
 شرایط اقتصادی کشور یک شرایط بسیار دشوار است. هیچوقت، حتی در دوران جنگ و دفاع مقدس هم در چنین شرایطی قرار نداشته. خب در این شرایط حتما در دولت وقتی مسائلی مثل اقتصاد و سیاست خارجی مطرح می‌شود آموزش و پرورش و وزارت ارشاد و وزارت علوم مجال گفت‌وگوی کمتری خواهند داشت. چرا؟ چون مثلا امروز (چهارشنبه ۲۵ بهمن) به دلیل افزایش نرخ دلار، تمام وقت دولت با حضور شخص رییس جمهور از ۸ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر صرف بحث دلار شد و روش‌هایی که بتوان افزایش قیمت ارز را مدیریت کرد. حالا تصور کنید در کوران بحث دولت در مورد علل و عوامل نرخ ارز و راهکار‌های کاهش آن، یکباره اجازه بگیرم و بگویم بگذارید من در مورد حوزه پرورشی در آموزش و پرورش صحبت کنم؛ هیچ‌وقت چنین اجازه‌ای را نه من به خودم می‌دهم و نه دولت این اجازه را می‌دهد.
 
آموزش و پرورش مقاومت می‌کند، اما دلیل نمی‌شود دنبال اصلاح نباشیم/ نه فقط آزمون تیزهوشان، که با همه آزمون‌های تستی و «مشق شب» هم مخالفیم و حذفشان می‌کنیم
 
 به جرات و قدرت می‌گویم که تا آنجایی که در توانم بوده و هست به عنوان نماینده‌ای از جامعه آموزش و پرورش از منافع آن دفاع می‌کنم. یک میلیون و ۷۰۰ هزار کارمند شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش چشمشان به بنده است من را به عنوان نماینده خودشان در جمع هفده هجده نفره هیات دولت می‌بینند تا مسائل را مطرح کنم، بقیه وزرا و شخص رییس جمهور و معاون اول را نسبت به این مسائل حساس کنم و تصمیمات درست بگیریم. من تمام تلاشم را تا به حال کرده‌ام و فکر می‌کنم با توجه به شرایطی که در دولت بوده تاکنون توانسته‌ام روسفید باشم.
 
 ما کارمان را نباید متوقف به این کنیم که حتما در صحن هیات دولت مجالی پیدا کنیم تا این مسائل را بتوانیم در میان بگذاریم، اصلا خیلی وقت‌ها نیاز به این کار نیست. بگذارید با مثال حذف آزمون تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی صحبت کنم. ما آزمون‌ها را حذف کردیم و خب لازم است که آقای رییس جمهور و وزرا در جریان قرار بگیرند و اگر هم فکری و کمکی می‌توانند انجام دهند، انجام بدهند. بنده این را در دو جلسه دولت، هم به اطلاع وزرا رساندم و هم شخصا با آقای رییس جمهور در میان گذاشتم و راهنمایی خواستم؛ بنابراین قرار نیست من دست روی دست بگذارم تا یک زمانی به من وقت بدهند و باید بلافاصله در زمان مناسب و به روش مناسب کار خودم را انجام دهم.
 
 [در پاسخ به این سوال که چرا به رغم تاکید‌های دولت، تنها یک معاون زن دارید و یک سرپرست و یک مدیرکل زن؟]نه تنها سیاست ما بلکه سیاست دولت این است که سهم زنان از مدیریت افزایش پیدا کند. خود آقای دکتر روحانی بر این موضوع تاکید دارند و به صورت مکتوب به وزرا ابلاغ کرده اند. در آموزش و پرورش، چون ۶۰ درصد نیروی انسانی مان بانوان هستند خب دستمان برای انتخاب بازتر است و جهت گیری مان هم واقعا بر همین مبنا است، اما متاسفانه وقتی به یک فردی می‌رسیم و نتیجه می‌گیریم که فلان خانم برای فلان پست مناسب است، شرایط اجتماعی به شدت فشار می‌آورد که در این استان، در این سمت و در این رده مدیریتی انتخاب خانم‌ها مثلا به صلاح نیست. البته ماهم داریم مقاومت می‌کنیم و کار را جلو می‌بریم. امیدوارم سال آینده بتوانم گزارش موفقی را در این زمینه ارایه کنم.
 
 تغییر در کتاب‌های درسی مستلزم یک زمان طولانی است. یعنی اگر امروز به این نتیجه برسید که بحثی را از کتاب درسی کم یا به آن اضافه کنید سه سال طول می‌کشد تا این تصمیم عملی شود؛ بنابراین فرمایشی که آقای رییس جمهور در اول مهر ماه داشتند را نمی‌توان برای امسال یا سال آینده در مورد کتاب‌های درسی عملی کنیم. بین ۶۰ تا ۱۰۰ ساعت از برنامه درسیمان را در پایه‌های مختلف قرار است از حجم کتاب‌های درسی موجود کم می‌کنیم و اختصاص می‌دهیم به منابعی که توسط مدرسه یا منطقه آموزشی و با رعایت ضوابطی انتخاب می‌شود. این‌ها جای کتاب درسی مصوب را می‌گیرند و این همان حرکتی است که آقای رییس جمهور اشاره کردند.
 
 اگر هزار ساعت یک کتاب تدریس می‌شود ۶۰ تا ۱۰۰ ساعتش را می‌گیریم و جای آن را مطالب دیگری می‌گیرد. مثلا اگر یک چهره شاخص ملی، علمی یا مذهبی در یک منطقه وجود دارد را می‌توان در این زمان به بچه‌ها معرفی کرد. سایر مفاهیم دیگری که در مناطق مختلف متفاوت است را می‌شود در این ساعت‌ها گنجاند، مثل مفاهیم مربوط به محیط زیست، آب، مهارت‌های زندگی و غیره. این یک گام خیلی مهم است. امیدوارم برای مهر ماه سال ۹۷ مرحله اول این کار عملیاتی شود و حاکمیت مطلق کتاب‌های درسی را کمی منعطف‌تر کنیم.
 
 در حوزه علوم تربیتی یک بحثی داریم به نام تعارض الگوها. این تعارضی که بین الگو‌ها در مسیر تربیت یک بچه اتفاق می‌افتد یکی از فاجعه بارترین شرایطی است که در نظام‌های تعلیم و تربیتی اتفاق می‌افتد. اگر میان الگو‌هایی که در مدرسه و خانواده به یک دانش آموز ارایه می‌شود با الگو‌هایی که در خانواده به او می‌دهند تعارض وجود داشته باشد، آینده این تربیت بسیار خطرناک است. اگر دانش آموزی در خانه‌شان شبکه من‌وتو می‌بیند، شبکه‌هایی را می‌بیند که مفاهیمی را ارایه می‌دهند که مطابق آموزش‌های ما در مدارس نیست، این همان تضاد الگو‌ها است که رخ می‌دهد. متاسفانه یکی از اولین آثار این تعارض همان نفاقی است که اتفاق می‌افتد. بچه‌ها نفاق را تمرین می‌کنند، یاد می‌گیرند در خانواده جور دیگری حرف بزنند و در محیط بیرون و در مدرسه جور دیگری رفتار کنند.
 
آموزش و پرورش مقاومت می‌کند، اما دلیل نمی‌شود دنبال اصلاح نباشیم/ نه فقط آزمون تیزهوشان، که با همه آزمون‌های تستی و «مشق شب» هم مخالفیم و حذفشان می‌کنیم
 
 یک اشکال در برنامه‌های درسی‌مان این است که در پیروزی انقلاب افراد بسیار زیادی سهیم بودند و مشارکت داشتند. این عادلانه و منصفانه نیست که فقط آدم‌هایی که مثل ما فکر می‌کردند و اعتقاد داشتند را به عنوان عوامل پیروزی انقلاب نام ببریم و بقیه را حذف کنیم. اما یک نکته دیگر را هم خواهش می‌کنم در این مصاحبه ذکر کنید. اینکه در انتقال مفاهیم به بچه‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگیها، شرایط سنی و ذهنی آن‌ها است. حرف‌هایی را ممکن است در دانشگاه به دانشجو‌ها بگوییم، ولی این حرف‌ها را نمی‌توانیم به دلیل ظرفیت‌ها و ویژگی‌های سنی بچه‌ها مثلا در پایه دوم و سوم ابتدایی بیان کنیم، این نتوانستن یک نتوانستن تربیتی است نه اینکه فشار سیاسی باشد. ولی نباید مطالب را سانسور کنیم یا خدای ناکرده خلاف واقع به بچه‌ها آموزش بدهیم.
 
 [در پاسخ به سوالی در خصوص حذف آزمون و مخالفت مافیایی که گفته می‌شود از این اتفاق، زیان می‌بینند]من در مقابل هر زوری خواهم ایستاد (با خنده: مگر اینکه خیلی پر زور باشد!) وقتی صحبت از تحول می‌کنیم یعنی همین تحول یعنی بچه‌ها شاداب باشند، امیدوار به آینده باشند، به اینکه بعد از فارغ التحصیلی یک دنیای جدید به روی شان گشوده می‌شود و می‌توانند در این دنیای جدید زندگی شادی داشته باشند. برعکس اگر افتخار کنیم که مدرسه‌ای داریم که ساعت ۷ صبح زنگش را می‌زنیم و ساعت ۲ بعدازظهر تعطیل می‌شود و مراسم و برنامه‌های مان هم به موقع برگزار می‌شود چه فایده دارد اگر خروجی اش یک سری نوجوان بی حوصله و کم تحمل و پرخاشگر باشد؟ این چه نظام آموزشی است؟ باید تحمل این بچه‌ها بالا برود باید به آن‌ها آموزش بدهیم که چگونه جلوی خشم شان را بگیرند. باید نقد را بپذیرند.
 
 هر کسی که در ایران زندگی می‌کند صرف نظر از دین، اعتقادات و طبقه اجتماعی و اقتصادی اش به همان اندازه از این خاک سهم دارد که من دارم، بچه‌ها را باید اینگونه تربیت کرد. این بچه اگر آدم فقیری را دید که در زباله‌دانی دارد دنبال روزی‌اش می‌گردد در حالی که او سوار ماشین گرانقیمت پدرش شده باید بداند که آن آدم به همان اندازه از منابع ایران سهم دارد که خودش. این یعنی تربیت اسلامی ما و تحول یعنی این. ما شروع کردیم و یک گام بسیار بسیار کوچک برداشتیم، هر مانعی که جلوی شادی بچه‌های ما را بگیرد را باید برداریم تا به حال خدا را شکر حمایت‌های خوبی از حذف آزمون شده.
 
 درست است که در این میان برخی‌ها ممکن است ضرر کنند، آن کسانی که کتاب‌های کمک درسی چاپ کرده اند، کسانی که کلاس‌های تست راه انداخته اند از نظر مالی ضرر می‌کنند. تاکنون این احساس را نداشته ام که این‌ها در حد یک مافیایی هستند که نمی‌گذارند این اتفاق بیفتد. اما به هر حال منافع یک عد‌های اینجا به خطر می‌افتد و آن‌ها شروع می‌کنند به نامه نگاری و شکایت کردن به این طرف و آن طرف تا این تصمیم را تغییر دهند. باید از مردم و صاحب نظران کمک بگیریم، تا این تحول‌های محتوایی در آموزش و پرورش به نتیجه برسند.
 
 ما مصمم هستیم تکلیف شب را برای دانش آموزان ابتدایی به صفر برسانیم. بچه‌ها اگر قرار است تکلیفی انجام بدهند باید آن را در مدرسه انجام بدهند نه اینکه یک بغل تکلیف را به خانه ببرند. در خانه بچه باید وقتش را به مطالعه و کمک به خانواده و فیلم دیدن و... بگذراند. اگر عمری باقی باشدان شاءالله این را به تدریج انجام می‌دهیم تا به مدارسی برسیم که صبح‌ها دانش آموزان با اشتیاق واردش می‌شوند نه اینکه به محض رسیدن خبر تعطیلی از خوشحالی هورا بکشند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۸۹
اقای وزیر به جای این حاشیه سازی ها به فکر معیشت معلما باش که هر روز بدتر از دیروزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
یکی از دلایل وضعیت نابسامان آموزش و پرورش معلمینی هستند که فقط به فکر افزایش حقوق هستند و کار شان را رهاکرده اندبدابه حال بچه های مردم .د
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
سلام بنده یک فرهنگی بازنشسته هستم درست است که خیلی از معلمان در کلاس صادقانه کار میکنند ولی کل سیستم آموزشی چه در تعلیم و چه در تربیت ناموفق حتی شکست خورده است نمونه اش وضعیت آموزش زبان انگلیسی و رفتار و عملکرد نسل جدید در لباس پوشیدن و رانندگی و ... است لذا حرکت وزیر محترم در اصلاح قابل تقدیر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
از اينكه معلمان افراد خوب و زحمتكشي هستند شكي نيست ولي درقبال ميزان ساعاتي كه در طول ماه كار ميكنند حقوقشان زياد است . تعطيلاتشان هم در طول سال بسيار زياد است . پنج روز در هفته سركلاس ميروند اونهم تا ساعت دوازده بيشتر سر كلاس نيستند در مقابل كارگري كه تا ساعت 4 بعد از ظهر كار ميكند و يا كارمندي كه تا ساعت 3 بايد كار كند كمترين كار ممكن را انجام ميدهند وتعطيلات سه ماه تابستان با حقوق هم دارند . بيست روز هم در عيد تعطيل هستند . البته قصد توهين ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
شما به کار درست فرهنگی می گویید حاشیه؟واقعا برایتان متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
خیلی جالبه که من هر بچه ای رو میبینم اگر والدینش بالای سرش نباشن هر روز و باهاش مطالب درسی رو کار نکنند واقعا بچه ها سر کلاس تقریبا هیچی یاد نگرفتن...معلمین هم که نصف ایام سال تعطیل هستند و در زمانهای غیر تعطیل هم گرهی از مشکلات بچه ها باز نمیکنند... !البته معدود موارد استثنا هم هستند که من روی صحبتم با آنها نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
وقتی بچه های مسولین در بهترین مدارس و بعضا خارج کشور درس میخونن بقیه ملت برن به جهنم
با سیاست حذف آزمون های استرس زا کاملا موافق هستم.
هم چنین باید به دانش آموزان فرهنگ اسلامی را آموزش داد و به تربیت بهتر آنها اهمیت داد. همه چیز را نمی توان با خواندن و حفظ کردن و امتحان گرفتن به خورد جوان و نوجوان داد.
کجای دنیا، بچه ها را یک ساعت، سر صبح در سرما نگه می‌دارند و با نوحه و عزاداری باعث افسردگی آنها می شوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
فکر کنم الآن این مسئله کمتر شده است ولی در زمان ما در دهه 60 این سیستم یک فاجعه بود که هنوز وقتی یاد آن دوران می افتم مسئولین و مسببین آن دوره را به خاطر آن سیستم خشن که بدترین انتخاب ممکن برای بچه های معصوم بود دعا می کنم.
فریبرز
| France |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
خوب این خودش نشانه تحول است. عزاداری کمتر ولی شادی هم کمتر.
سلام شرایط کشور همیشه برا آموزش و پرورش بحرانی است.چرا برا سایر ارگان ها که عیدی 20 و 30 میلیونی میدن بحرانی نیست؟ لطفا بگید نمیتونیم و بس.ما هم راحت کنید
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
چون سایر ارگان ها 1.6 میلیون کارمند نداره، میدونی اگه بخوان به معلما حقوق یا پاداش بالا بدن چه عددی میشه؟؟؟
دلیل حقوق پایین معلما فقط 1 چیزه و اون تعداد زیاد اونهاست، وگرنه کارایی معلما هم مثل سایر ارگانهای دولت .... است
اصلن چرا مدارس چرا تکلیف همین جوری بدون حضور در کلاس مدرک بدین دیگه
پاسخ ها
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
به طنزتون مثبت دادم.
تو اینترنت کلی آگهی هست با عنوان ( فروش مدرک
از دیپلم تا دکترا ) اونم تو هر رشته ای
به عنوان یک معلم با 23 سال سابقه کاملا با ایشان موافقم
کشور شده کشور پزشکان و فوتبالیست ها.
معلم و مهندس و کارگر و کشاورز و راننده و رفتگر و ... که به نظر دولت مهم نیستن.
البته همین مردم دولت فعلی رو آوردن سرکار و اکثرا نباید اعتراضی داشته باشن.
اگه مردم خواهان تغییر بودن به شخص دیگه ای رای می دادن.
عده ای نا امید و نا امید کننده هم میان تو سایتا و نظر میدن که با رای ما چیزی تغییر نمی کرد!
نمی دونم هدف این اشخاص از این دروغ چیه ولی هر تغییری بخواد رخ بده از همین صندوق رای اتفاق میفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
خدا شفات بده
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
ببینین اینکه عقیده من با شما تفاوت داشته باشه ی امر
طبیعیه و انسان ها در موارد متعددی با هم اختلاف نظر
دارن. من هم خواهشمندم هر کسی که نظر متفاوتی داره با رعایت ادب اونو بیان کنه تا من هم
از نظر ایشون استفاده کنم. این سایت فرصتیه
تا با افکار و نظرات مختلف آشنا بشیم و بتونیم ضمن
رعایت ادب انتقاد خودمون رو بیان کنیم و در نهایت همان طور که قرآن فرموده از بهترین پیروی کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
ببخشید از نظر شما مملکت چه چیز دیگری بجز مردم می تواند باشد؟
فریبرز
| France |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
اقتصاددانان عوامل توليد را به چهار دسته تقسيم مي كنند: زمین، نیروی کار، سرمایه و کارآفرینی.
توانمند سازی دانش آموزان به غیر از مهارت های تحصیلی برای هر مقطع در نظر گرفته شود یک دانش آموز در پایان 12 سال تحصیل حداقل به دوازده مهارت می تواند دسترسی یابد و هم استعداش شکوفا و هم در بازار کار دست خالی نباشد.
واقعا لذت بردم... نفست گرم اقاي وزير... يكي از معدود وزراي كابينه كه باعث ميشه احساس پشيموني نكنيم از راي به رييس جمهور! اميدوارم اين ديدگاه نو و بسيار بديع ادامه داشته باشه و به مرحله عمل برسه! باز هم ممنون اقاي وزير... وزارتت مستدام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
به عمل رسوندن که مهم نیست. چگونه به عمل خواهد رسیدمهمه.اینا میان چشمش درست کنن ابروشم خراب می کنن
آخه اگه ننویسی که سواد نوشتن پیدا نمی کنی. همین حالا مردم این همه غلطهای نوشتاری دارن مشق شب رو هم برداری که دیگه واویلا. هرچیزی حدی داره، نه کم نه زیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
حالا که بچه ها با نوشتن چند خط مشق می خوان درس بخونن اقای وزیر نمی گذاره ! بابا این بچه ها همینجورشم بیسوادند . شما اصلا نمی تونید فارغ التحصیلان دوران سالها پیش را با الان با هم مقایسه کنید . بچه ها خیلی بیسواد بار اومدند نه تاریخ بلدند نه چغرافیا . نه ادبیاتشون خوبه
خداییش من تا حالا همچنین حرفایی از هیچ وزیری نشنیدم این وزیر حرفاش کاملا با اسلام و اخلاق اسلامی مطابقت داره و نشون میده که فهم و درک فوق العاده بالایی داره اگر این وزیر به حرفاش عمل کنه ایران گلستان میشود چون آموزش و پرورش مهمترین جایی است که آینده سازان ایران پرورش داده میشوند. اینجانب بعنوان ولی دانش آموز حمایت کامل خود را از طرح حذف آزمون در مقطع ابتدایی اعلام میدارم و خداقوت میگم به این وزیر انقلابی و مومن و متعهد و نابغه و دانشمند در پناه خدای دانا و توانا باشی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
این حرف های اغراق آمیز فقط از تیم رسانه ای فعال وزیر صادر میشه .
احسنت بر این مرد با دانش روز. امیدوارم که بتواند در محقق نمودن اهداف خود که همانا نجات بچه های این کشور از اینهمه آموزشگاههای خصوصی ریز و درشت پیروز شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
بعد ایشون دقیقا این دانش روز رو کی و کجا کسب کرده اند ؟
دمت گرم وزیر جان
چه معنی داره بچه تکلیف و مشق شب داشته باشه؟ یا ۷ صبح پاشه بره مدرسه؟
بچه باید بچگی کنه
به خدا كارت درسته . دكتر جان تغيير در سازمان هاي پيچيده بسيار سخت هست به خاطر همينه كه سرفصلي به اسم مديريت تغيير در دنيا وجود داره . پيشنهاد مي كنم يه مشاور كار كشته بين المللي نه لزوما ايراني كنار دست خودت داشته باشي . من به عنوان يك ايراني به شما افتخار مي كنم . مسيري كه مي رويد كاملا درست است . خدا قوت
حذف آزمون تیزهوشان و نمونه یک اقدام بسیار عالی و حساب شده است .
از وزیر محترم صمیمانه متشکرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
نمونه دیگری از پیام های تیم فعال رسانه ای وزیر !!!!!
باورم نمیشه بالاخره یک نفر جرات کرد و این نظام آموزشی ناکارامد را به چالش کشید.
به قرن ۲۱ خوش آمدی
خيلي جالبه از اول انقلاب همه همينا ميگن و هزار عمل غلط و بي تفكر انجام ميدن
سيستم انگلستان كه نخبه پروري در ذاتش نهفته است ١٠٠ سال هيچ تغييري نكرده هنوز همون سيستم هست ما چي ١١ بار تغيير كرده ١١ بار يعني هر ٩ سال يك تغيير
مكانيسم اموزشي هم در دنيا تغييرً نكرده هنوز گچ وًتخته هست ولي ما هوشمند شديم ونتيجه نگرفتيم و سبك خودمون را هم ٦ بار عوض كرديم
واما فاجعه ما ميدونين كجاست عقده گشايي مديريتي يك سوال دارم وزير صادقانهً جواب بده خودش تييز هوشن يا بچه ايشون تيز هوشن نيستن وًعلتش هم همينه كه ايشون بي رحمانه ميخ بر تابوت تيز هوشان ميكوبن اين تبوري نخبه كشي است كه شما ميبينيد
و اين اقا تصميم داره وً عزمش را جزم كرده كه نابود كنه وگرنه اين حرفاي ايشون بچه گانه است

اخه ميشه مشق ننوشت كجاي دنيا اموزش بدون تمرين شكل ميگيرهً اصلا دنيا راًول كن تفكر را درست كن اخه تمرين وًممارست در اموزش تعريف داره نميشه كه منكر شد مگر فوتبال بدون دويدن ممكنه؟
ببينين من شك ندارم. اين اقا براي نابودي امده و تابناك ديگه خسته شدم. از اينهمه بلا كه سر ايران ما دين ما اقتصاد ما فرهنگ ما اينا با توجيهات بي دليل ميارن به غمد يا غير عمد فقط نابود ميكنن
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
افرین بر شما . واقعا درست فهمیدی بخدا یک عده هستند دور این وزیر جمع شدن بهش ایده می دهند . کجای دنیا تیزهوشها را تربیت جداگانه نمی کنند . سیستم انگلستان نه در امورش و پرورش که در همه ارکانش لنگان لنگان راه میره و با این اوصاف چون مثل ما اینقدر خائن تو مملکتشون نیست والا جواب میده .
واقعا عالی است با این دیدگاه موافقم.
کاملا با نظر ایشان موافقم . بسیار منطقی و به نفع کشور است
این اصلاحات واجب است و باید انجام شود
به جای این حرفا معوقات 9ماه معلماتونو تسویه کن اخه کدوم ارگان یا شرکتی 9 ماه اضافه کار پرسنلشو نمیده اگه دولت تو تنگناست چطور برا دارایچیها حکم افزایش 50درصد میزنه بله تو مملکته ما جایی که پول سازه مهمه به نظر من مدارسو جمع کنیم مکتب خونه قدیم رو بزنیم بهتر الکی سرمایه و پول ملت هدر ندره چون تو کشور ما اعتقادی به اموزش ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
آموزش و پرورش که همه اش حقوق نیست.
فقط یکی از این سازمانهای مافیایی که از بازار تست و جزوه و کلاس تیزهوشان و ... در حال کسب درآمد میلیاردی است ممکن است با خرج چند میلیارد که برایش مثل آب خوردن است سنگهای بزرگی سر راه وزیر بیاندازد. متاسفانه در شرایط فعلی می دانیم که چقدر فساد گسترده شده و افراد با پول و نفوذ و رابطه و رانت چه کارها که نمی توانند بکنند. این سازمانهای مخوف در حال مکیدن خون فرزندان این سرزمین هستند و پدرها و مادها نیز چون به فکر آینده فرزندان خود هستند چاره ای چز به اسارت سپردن فرزند خود به این ضحاکها نمی بینند. حاصل شده است یک نسل افسرده و عصبانی که علی رغم به یغما رفتن بیشتر کودکی و نوجوانی ایشان عمدتا هیچ حاصل خاصی هم از آن نبرده اند.
ارتباط پدرها ومادرها برای تربیت فرزند قطع شده است و از همین جهت بعد تربیتی آموزش وپرورش بسیار مهمتر از خود تدریس است بسیاری از فرزندان ما که وارد دانشگاه ومحیط اجتماعی میشوند حتی نمیتوانند مودبانه با استاد صحبت کنند که نشان دهنده عدم ارتباط صحیح در دوران قبل با پدر ومادر ومعلمان مدرسه است وبسیاری حتی به بالای سی وچهل میرسند اما توان مرتب کردن اتاقشان را ندارند و نمیتوانند در موقعیتهای مختلف از خود محافظت کننددر واقع محفلهای دوستانه جای خانواده وسایر موقعیتها را گرفته است این بر عهده مدارس است که تربیت فردی و خود کنترلی را نه با تنبیه بلکه با پارامترهایی که موثر هستنداز دوره دبستان یاد دهند وارتباط بین خانواده وفرزندان را افزایش دهد
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
در نظام اموزشی انگلستان یک کلاسی دارند به عنوان کلاس اموزش ادب و رفتارهای مودبانه و اجتماعی . در این کلاس مثلا به دانش اموزان یاد می دهند که چه کسی اول باید سلام کنه . مثلا کوچکتر به بزرگتر یا اقا به خانم بعد میان مصادیق استثناها را می گن مثلا میگن اقاا به خانم سلام می کنه ولی وقتی شما یک خانم را با اقا در کوچه دیدید نباید به او سلام کنید بلکه اگر از اطرف ایشان اشاره ای دیدید حق دارید سلام کنید . یا مثلا چطور باید غذا خورد . مثلا در جمع نباید گوجه را بخوری پوستشو از دهنت
در بیاری ! باید با چنگاه جدا کنی ! این چیزهای
ساده کلاس دارند ! کلاس تاریخ و جغرافیا دارند ولی نه مثل ما خشک بلکه به صورت پویا همه شرکت دارند و اظهار عقیده می کنند . سیستم اموزشی ما بایستی تغییر کند ولی نه اینطور که اقای وزیر می گوید ایشان به جای اینکه کسری ها را توجه کند و انها را در سطح پایین هستند را به سطح بالاتر بکشد می خواهد سطح بالاها را پایین بکشد بعد بگوید همه را همسطح کرده ایم !!! خوب پدر امرزیده تو یک سیستمی بگدار که ان بچه فقیر اگر استعداد دارد
بتواند در کنار ان بچه پولدار در یک مدرسه بنشیند بنده پدرم پول نداشت تعهد دادم شهریه ام را دولت به مدرسه می داد و در کنار کسی می نشستم که هر تابستان به اروپا برای تفریح می رفتند و پدرشان در نخست وزیری کار می کرد ! انها تجدید می شدند من جز بچه های رتبه دار اول تا چهارم بودم خوب این را می شود اسمش را گذاشت عدالت نه اینکه ازمون را حذف کنم بچه باهوش نرود مدرسه همه یکسان شوند اگر راست میگی بیا شهریه اون بچه ندار را بده ازش تعهد خدمت بگیر توانایی اش را داری ؟ فقط بلدین شعار تحویل ملت بدین
خواهشمندیم روحیه دانش آموزان رو شاد نگه دارید ..نه انقدر افسرده و عصبی ..
به امید روزی که کنکور هم حذف بشه.
شعر تحویل مردم نده، اگه راست میگید معوقات معلم ها که مال سالیان گذشته است رو پرداخت کنید!
جالب است وزیری که این همه از شادی ونشاط دانش آموزان صحبت می کند انوقت در مدارس ابتدایی مخصوصا مدرسه شاهد انقدر مراسم نوحه وعزاداری برگزارمی شود که من اولیا افسردگی می گیرم چه برسد به بچه فقط مشکل ما حذف آزمون تیزهوشان بود که به دانش آموز استرس وارد می آمد وشادی را از بچه ها گرفته بود ؟؟؟؟؟؟؟
با سلام و خسته نباشید خدمت آقای وزیر توانمند حذف آزمون تیزهوشان و نمونه اقدامی به جا و شایسته است و من بارها با مسولین آموزش و پرورش صحبت کردم و گفتم این روش نادرستی است که بچه ای که باید جمعه بخوابد و تفریح کند همش باید استرس آزمون کانون و دیگر موسسات را داشته باشد که تراز خوبی داشته باشد
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
مطمئن باش بچه های تیزهوش خودشون بهتر از هر کسی متوجه برخی ادابازیهای کانون و مشاورهای به اصطلاح تحصیلی که سرش از هیچی در نمی یاد می شوند و گول نمی خورن . شما نگران نباش . ما تیز هوش تو خانواده داریم مشاور تحصیلی بهش گفت فلان ازمون را بده گفت نه من کلاس تقویتی ریاضی میرم چون این ازمونها تاثیری نداره و حتی به من گفت اینها نمره تراز شده را مخصوصا کم می دهند که به ما بگن باید خرج کنیم من دیگه نمی رم . فهمیدم که خودش از همه باهوشتره از اون کانونیها هم باهوشتره که فهمیده اونا دارند چیکار می کنند مطئن باش فرد باهوش گول نمی خوره . اونکه گول می خوره باهوش نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
ماشاالله به تیم فعال رسانه ای وزارتخونه
با گفته های آقای وزیر موافقم و امیدوارم تصمیمات و گفته هاشون رو بتونن عملی کنن..بهترین آغاز هم به نظر من نظرخواهی از خود دانش اموزا هست..مستقیما و بدون واسطه..و درشرایطی که دانش ازموز نترسه که اگه واقعیت امر رو بگه مثلا از طرف مدرسه یا مدیر یا معلم یا خانوادش مورد توبیخ و غضب قرار بگیره..ما خودمون هم دانش اموز بودیم و خیلی سختی هارو میدونستیم و میچشیدیم ولی چون بچه بودیم و جو محیطی هم اجازه نمیداد , نمیتونستیم ابراز نظر کنیم و بگیم که مثلا از فلان مورد خوشمون نمیاد و اینو تغییرش بدین یا اصلاحش کنید..زمان شروع مدارس از صبح زود نه تنها کار خوبی نیست بلکه کاملا مضرر و در طولانی مدت باعث خستگی روحی و جسمی مفرط و دلزدگی از مدرسه و درس میشه..این حجم از دروس کاملا بیمورد و غیر ضروری هست و باید کاسته بشه..بعضی از دروس و سرفصل ها باید حذف بشه چون هیچ تاثیر و فایده ای نداره , بعضیهاشونم باید اصلاح بشن..آموزش روابط اجتماعی سالم اموزش ادب و احترام و تعامل با جامعه اموزش صحیح و واقعی دین و ایین باید در اولویت قرار بگیره..قضیه ازمون های مختلفت و متعدد که غولشون کنکور هست هم بنظرم باید حذف بشن و جاش رو به گفتگو و مصاحبه بدن..ولی برای دانشگاه ها و اموزش عالی حق برگزاری ماراتن علمی باید محفوظ بمونه چون تو برخش رشته ها باید این ازمون علمی درکنار مساعل عملی و روانشاختی بسیار مهم و ضروری هست..امیدوارم تا سال 1400 خیلی از مشکلات سیستم اموزشی فرسوده و ناکارامد رو بتونن حل فصل کنند.
آره با مشق شب مخالفید چون که معلوم می شه معلمی که شب قبل تاکسی تلفنی کار می کرده در مدرسه کار نمی کنه. با زبان انگلیسی مشکل دارید اما هرروز کتابهای عربی زیادتر میشن. ماموریت شما تخریب باقیمانده آموزش بچه های مملکت هستش وگرنه هیچ منطقی پشت حرفهای شما نیست!
اگر واقع نگران استرس بچه ها بودید کنکور که بزرگترین استرس هر جوان و خانواده‌اش هست و هزینه زیادی دارد را از سر را برمی‌داشتند.
کجای دنیا سیستم آموزشی یک کشور اینقدر دستخوش تغییرات هست
یک روز نظام قدیم،یک روز نظام جدید،یک روز ترمیک،یک روز ۵-۳-۴
بعدش،۵ ۳-۳-۱حالا هم ۶-۶ واقعا فوتبال هست یا امورش و پرورش ؟
اینطوری دارید لینده را هم نابود میکنید چون نظام تحصیلی هیچ پدر و مادری با فرزندش هماهنگی ندارد تا بتواند کمکش کند!
از مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها بخواهید از بانوان در سمت های معاون های اداره کل بیشتر استفاده کنند
عدالت در کشور ما حلقه مفقوده هست، کنکور حذف بشه کی بره دانشگاه تهران و صنعتی شریف و ....؟ با کنکور تقلب میشه کنکور نباشه امثال من هیچ موقع نمی تونستیم دانشگاه بهشتی درس بخونیم، افرادی که همکلاسی من بودن همه حداقل آی کیو را داشتن همه هم افراد کوشا و زحمت کشی بودن، ایا میشه کنکور رو حذف کرد و چسبید به عدالت حاکم در کشور!! اگر حذف بشه یک نفر از منطقه محروم نمی تونه جای خوب درس بخونه. تو این ده سال ده بار کتاب ها عوض شدن، کتاب های قبل انقلاب محتوی بهتری دارهف باور ندارید نگاه کنید، بچه ها چهار بیت شعر بلد نیستن، از تاریخ ادبیات کشورشون چیزی نمیدونن، چرا مدرسه جدا برای افراد تیزهوش نباشه!! در ضمن معلم ها زیاد از وضع درآمد خودشون ناراضی نباشن چرا؟ سواد که اکثریت تعطیل، 6 ماه سال تعطیل رسمی، 6 ماه بقیه هم با روحیه ناله و نفرین .... هیچ.
داریم مثل هلند میشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
خخخخخخخخخخخ
آره با کارای آقای وزیر به زودی هلند میشیم .
آقای وزیر حرفهای عوام پسند نزن به وضع معیشت و علمی معلمان برس بقیه اش خود به خود و بدون دستور درست می شود
من به عنوان یک مادر که دختر کلاس هفتم دارم بسیار با این اصلاحات موافقم.
بچه های ما زیر این نظام آموزشی بی هویت دارند لِه میشن. تا پارسال که‌همش تست و آزمون و استرس و امسال هم که دبیرستان نمونه دولتی میخونه نه انگیره ای نه علاقه ای.
اینها واقعا باید آینده ساز بشن؟ یه مشت نو جوان عصبی‌و بداخلاق و ....
ایکاش این اصلاحات زودتر شروع بشه‌و صدالبته که فقط شعار نباشه
ایشان اگر خواهان برداشتن فشار روی محصلین هستند و زورشان به مافیای کنکور می رسد کنکور را بردارند برای برداشتن فشار از روی ابتدایی فشار را از بالا باید برداشت تا غول کنکور هست فشار را روی مدارس برداشته نمی شود.
عزيزمً اينًحرفاًچبه براي شادي
١- دانش اموز سكم سير داشته باشه رخت و لباس نو٢ معلم اراسته مسواك زده شيك تر و تميز٣ كتابهاي قشنگ باًرنگ مناسب ٤ هنر عزيزم استاد هنر نقاشي موسيقي وًرنگ٥ حالا جسارتا شاد شديم چه كنيم؟ شاد شدبم درس بخونيم مشق كنيم عزيزمًميگن درس وًمشق ٢ جزء درس در مدرسه مشق در منزل بيخودي مخالف مشقي اقاي وزير اين نشون ميده كارت را بلد نيستي عزيزم برادرم تست روش ازمون در كل دنياست امتحان خودش را دادهً١٠٠ ساله داره تو دنيا كار ميكنه حرف بيخودي نبايد زد يعني چي به ما چه چطور ياد گرفته با معلم با مطالعه. عزيزم پول داده سواد خريده توًمشگل داري ميخواي پولش را بده مواد مخدر بخره ؟ عزيزم هدف از اسمون غرمبه قارچه اين اقا به اون درجه از سواد برسه راهش بهًخودش مربوطه چرا بقيه را بالا نمياري كه بالا را داغون ميكني حرفاي عوام پسند نزن نهبه ها جامعه را ميتونن مديريت كنن نه عوام عزيزم بعدش جامعه از بيسوادي ميشه سوارش شد. عزيزم تو اموزش بده و پرورش بده شادي را بزار برا بقيه ارگانها تو حقوق معلمات را بده مدارس كپري رو اباد كن شكم بچه ها را سير كن يك شير رسوا را ادامه ندادي ضمنا به اطرافيان ميگفتي بيشتر درس بخونن كه انقدر نسبت به اين٤ تا بچه تيز هوش عناد نداشته باشيد
مدیرآموزگارم
فکر می کنم شادترین مدرسه ایران رو دارم.
دانش آموز باید شاد باشد. وظیفه ی ما این ست که زندگی شاد و البته سرشار از معنویت و نوع دوستی رو به دانش آموز و خانواده اش یاد بدیم.
وقتی می خوام تکلیف بدم نگاه به چهره بچه ها می کنم. کوچکترین ملالی رو که توی صورتشون ببینم تکلیف رو لغو می کنم.
انگلستان و امریکا و چین و ... سخت ترین امتحانات رو در دوران تحصیل دارن از تقلب و نمره الکی هم خبری نیست وزیر فقط اومده حرفای قشنگی زده معلوم نیست نیتش چی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
کی؟ در دبستان؟
بسیار کار درست و شایسته ای است.
آنچه وزیر اموزش و پرورش می گوید درست است اما دیر هنگام است او به این سادگی نمی تواند آنچه درست است را به اجرا بگذارد و بی شک از این طرف بام خواهد افتاد چراکه بدنه سنگین آموزش و پرورش مقاومت می کند زیر آب می زند و چوب لای چرخ میگذارد و بدتر از همه گروهی خاص منافع مادی خودرا در خطر خواهند دید اگر روزی برسد که مدرسه جای کشف استعداد شود نور علی نور می شود اما چگونه؟ وزیر اموزش پرورش باید کمک بخواهد حاضریم به او کمک کنیم...
یکی از کلیدیترین موضوعات موضوع گزینش وتربیت معلمان است ِمتاسفانه اکنون برای جبران کمبود معلم طرح خرید خدمت یا به کار گیری معلمان حق التدریس در دستور کار قرار دارد عمده نیروهای که به این صورت جذب اموزش وپرورش می شوند افرادی هستند که از دانشگاهای ضعیف فارغ التحصیل شده اند وهمچنین ممکن است سایر صلاحیتهای معلمی را هم نداشته باشند و برای معلمی تربیت نشده اند. اگر جذب معلمان از طریق تربیت معلم ها یا دانشگاه فرهتگیان انجام گیرد هم افراد نخبه جذب و گزینش خواهند شد وهم برای کار معلمی تربیت می شوند . وهم عدالت با ملاک تخصص و لیاقت بارای استخدام معلمان محقق می شود . از طرفی هم اکنون عمده دانشجویانی که در دانشگاه معلمان تحصیل می کنند معلمانی هستند که فقط برای ارتقا مدرک اقدام به تحصیل مجدد کرده اند وعمد ه انها هم بادرجه علمی ضعیف وفقط چون قبلا معلم بودهند واکنون از این سهمیه استفاده کرده اند در حال تحصیل هستند. درصورتی که شایسته است این امکانات و سرمایه های دانشگاه ای فرهنگیان صرف تربیت نیرواای تازه نفس وبا انگیزه شود . با تشکر
اکنون اوضاع اقتصادی ۹۶٪ مردم ایران از کارمند ،ومعلم ،ومهندس ،وکارگر تا بغال سرکوچه نامناسب است ،وبا افزایش قیمت دلار ،بر فقر این افراد افزوده میشود ،وتنها همان ۴٪ که آقای قالیباف میگفتند ،هر روز بهتر میشود ،شما یک حساب سر انگشتی بکنید تفاوت دلار ،ویورو ،وسایر ارزهای خارجی تبادلی را با دو سامانه ،سنا ،و آزاد ،که هر دلار ،حدود ۱۳۰۰ تومان نهایت اختلاف دارد ،که اگر میزان خرید فقط دلار که از نیمهٔ‌اسفند ۹۶ تا ۸ فروردین ۹۷ ،اعلام شده ۵۰ میلیارد ،دلار ،یعنی حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان مابه تفاوت قیمت مبادله ای ،با بازار آزاد ،خوب این مبالغ گزاف ،وسرسام آور به جیب چه کسانی میرود ،که مردم ایران در طی همین سه هفته ،۵۰ هزار میلیارد تومان از اقتصاد زندگی شان کاسته شده است ؟ اینها به همهٔ مردم ایران ،زیان میزند ،وتنها به جیب همان ۴٪ ها میرود ؟ برای بهبودی اوضاع کشور باید از تفکیک شغلی پر هیز نمود ؟ با اینکه معلمین ،وقت اضافی برای کار دوم دارند که همین خود باعث میشود ،میزان بیکاری افزایش کند ؟ اما باید از اینگونه بحثها پرهیز نمود که اگر حقوق معلمان ،وکارمندان ،وبازنشستگان کفاف هزینهٔ زندگی را بکند یقینا کسی حاضر نمیشود ،آسایش ،وآرامش خود ،وخانواده را رها کند ،وبه دنبال کار دومی برود ؟ همهٔ اینها از روی اجبار است ؟ همه صنوف کشور باید متحد ،ویکپارچه برای تامین معیشت روزمره راه کار ارایه دهند ،وبدنبال اجرای آن باشند ،والا تنها با رفاه یک قشر جامعه ،سایر اقشار به آسایش نمیرسند ،رفاه عمومی باعث آرامش ،وآسایش جامعه میگردد ،ومسولین هم فرصت خلاقیت ،وابتکار بدست می آورند ؟،،،
دوران جنگ تحمیلی زیر بمباران و بارشهای برف زمستانی و نداشتن امکانات حتی دفتر و کتاب و لوازم التحریر دوران دبستان و راهنمایی را کل 6روز هفته و نوبتی گذروندیم و امتحانات هم به موقع برگزارمی شد و تکالیف درسی هم داشتیم.واقعا نمی دونم چه بر سر این نظام آموزشی اومده، با این همه امکانات سمعی و بصری که در زمان ما وجود نداشت و باین دریای علم و منابع فروان و تفریحات گوناگون چرا بچه های ما درس نمی خونند.والله 6ماه از سال رو که مدارس تعطیلن به بهانه های مختلف.روحیه شاد بچه ها از داخل خانه و خانواده شروع میشه.تلویزیون و ماهواره و شبکه های اجتماعی هم که داره جای خودش را به عنوان معلم در خانه های ما باز می کنه مشکل زیاده.نحوه تدریس عوض شده جایی خواهد رسید که مدارس مجازی و آموزشهای از راه دور جایگزین این نظام آموزشی پوسیده قرا خواهد گرفت .متاسفانه با حذف تکالیف عملا دستخط و نگارش بچه ها پر اشتباه شده تا جایی که یک جمله صحیح و قابل فهم نمی توانند بنویسند.
اگر ازمون تستی حذف شود با توجه به این که استاندارهای یکسان در مورد نمرات معدل وجود ندارد و امکان دخل و تصرف بیشتری است احتمال تقلب بیشتر است
در پاسخ به اين سوال كه برنامه شما براى مبارزه با مافياى كنكور چيه ، ايشون جواب فرمودند كه بچه ها بايد جلوى خشم خود را بگيرند ! و ايشون جلوى هر زورى و لا زور پر زور خواهند ايستاد ! هاهاهاهاهاهاها
فعلا که شوارای انقلاب فرهنگی اب پاگی رو رو دستتون ریخت و مصوبات شما رو لغو کرد ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
خدا رو شکر که نهادی ، بالاتر از آموزش و پرورش هست که جلوی تصمیمات یه شبه این مسوول ها رو بگیره .
ما فعلا مدرسه نداریم، مدرسه های ما اسارتگاه بچه های ما هستند! آموزش و پرورش در دنیا متحول شده. بگذارید این وزیر ایده هاشو عملی کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
عزیز دلم من ، آموزش و پرورش جای ایده پردازی نیست ، اونم ایده های خلق الساعه . ایشون میتونه بره ایده هاشو تو مدارس غیرانتفاعی دوستان و آشنایانش تست کنه . هرتغییری درین سیستم بزرگ نیازمند کار و پشتوانه علمی و تحقیقی است ، نه صحبت های عوامپسندانه .
حذف کنکور سراسری در کشور منجر به فساد بیشتر میشود و صندلیهای پزشکی و مهندسی تاپ دانشگاههای برتر همانند گوشت قربانی بین فرزندان ازمابهتران تقسیم میشود. خداوند همه ما را به راه راست هدایت میکند.......تعداد دانشگاههای خوب متاسفانه خیلی خیلی کمه و این همه دانشگاه دره پیت همانند سیاهی لشکر هستند که الان هم ی جورایی بدون کنکور دارن پذیرش میکنند....
آقای وزیرفکری به حال معیشت معلمان بکنید تا به دنبال پژوهش وتحقیق باشد نه چیز دیگر
آقای وزیر و تیم مشاوره اش ، خوب تونستند ، کل مردم و فرهنگیان رو با این حربه ( بهانه شادی بچه ها ) ، سرکار بزارن .
یه موضوع با درجه اولویت پایین ( آمون تیزهوشان ) یک ماهه شده تیتر یک تمام اخبار آموزشی کشور .
کسی دیگه نمیپرسه : صندوق ذخیره فرهنگیان چه شد ؟
کسی دیگه نمیپرسه : معوقات پرداختی دبیران چه شد ؟
کسی دیگه نمیپرسه : حقوق حق التدریسی ها چه شد ؟
کسی دیگه نمیپرسه : حق سنوات و پاداش بازنشستگان چه شد ؟
کسی دیگه نمیپرسه : حق و حقوق امتحانات سال گذشته چه شد ؟
کسی دیگه نمیپرسه : وضیعت دانش آموزای سرپل ذهاب چی شد ؟
کسی دیگه نمیپرسه : امتحان نهایی پایه یازدهم چی شد ؟
کسی دیگه نمیپرسه : اصل 30 قانون اساسی در مورد آموزش و پرورش رایگان چه شد ؟
و
.
.
.
روحانی ، مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
احسنت ! دقیقا زدید تو خال
ما که مشق شب داشتیم این شدیم وای به حال این نسل جدید بی سوادی که این آقا می خواد تحویل ده!!!
آخرین هدف بیسواد بار آوردن بچه هاست. با انجام اون ماموریت تمومه دیگه. بچه های خودشون هم که خارج کشور تو بهترین پانسیون ها درس میخونن.ملت بدرک.
یه جوری اظهار نظر می کنیم انگار بهمون پول دادن این حرفهارو تکرار کنیم.
این تصمیمات در کدام کارگروه بحث شده
کدوم کارشناسان رای به این تصمیمات دادند
شب میخوابیم صبح پامیشیم نظام عوض می کنیم
بسه دیگه بابا !
کل مردم و فرهنگیان رو گذاشتی سرکار ! غیر از حرف های خوشگل زدن ، کار دیگه ای هم بلدی ؟
کل سیستم آموزشی تعطیله ، یه چیزی یاد گرفتی هی تکرار می کنی .
بچه ها چون آزمون میدن ناشادابن ؟ یا چون تو یه کلاس 40 نفره با یه معلم بی انگیزه روزی 6 ساعت میگذرونن ؟
دلیل ناراحتی اولیا از سیستم آموزشی، وجود تکلیفه ؟ یا چون عموما مجبورن به خاطر وضعیت نامناسب مالی بچه هاشون رو تو مدارس بی کیفیت دولتی ثبت نام کنن ؟

از تابناک انتظار نداشتم چنین مصاحبه سطح پایینی که کلا بوی عوامفریبی میده رو به صورت یکطرفه چاپ کنه .
آفرین به این وزیر بهترین شیوه بازگشت به همان مکتبخانه های دوره قاجار است ،باید با تمام مدارس استعدادهای درخشان و کنکور مقابله شود.
وای بر کسایی که فقط به فکر پرکردن جیب مدارس غیرانتفاعی هستند
من نسبت به بچه ام آگاهی کامل دارم ، میدونم تیزهوش نیست و هیچ وقت هم فشاری برای اینکه بره تیزهوشان روش نیاوردم
اما تنها امیدم این بود که بفرستمش نمونه دولتی که با اقل شهریه ، آموزش به نسبت خوبی ببینه که وزیر محترم یکدفعه به این نتیجه رسیدن که این مدارس مضرن و حذفشون کردن ، با این درآمدم هم تا ابد باید شرمنده پسرم باشم که نمیتونم بفرستمش مدرسه غیرانتفاعی
خیلی خوبه دوستی که این مصاحبه رو انجام داده ، یه آماری از مسوولین آموزش و پرورش دربیاره که چندتا مسوول داریم که بچه اش مدرسه دولتی میره .
هرچند خودم معلم هستم، اما همیشه متنفر بودم از زنگ ساعت ۷ صبح و مراسم های صبحگاهی . موضوعات درسی بی فایده غیر عملی و کاربردی و شعاری هیچ دردی را از جامعه ما را درمان نمی کند.
لطفاً شعار ندهید عمل کنید. به‌ داد آموزش و پرورش برسید. شیوه گزینش معلم و آموزش معلمین را عوض کنید. کسانی را برای معلمی انتخاب کنید که واقعاً علاقه‌مند به تدریس و عاشق معلمی باشند.
هدف ذلیل نگه داشتن آموزش و پرورش است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار